X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Tilmelding til SSKT12


Svar
JuggernautJuggernautSkrevet 24/05-14 11:47, rettet 01/10-14 07:18 
Så er tiden inde til at få styret sine abstinenser og mødes endnu en gang til det 12. træf på den sjællandske jord.

Adresse er:
Brolæggervænget 14
4700 Næstved

Bus nr. 640 fra Næstved Station kører lige til døren. Husk at stå af ved Industrivangen! Køreplan er nederst i indlægget.

Hvornår:
Fredag 3/10 - søndag 5/10. Dørene er åbne fra fre... Se hele indlægget


Bus 640
Fynboer og heste kan ikke spille Turf Masters.Spiller nu: Daisenryaku VII: Modern..., Pinball Arcade, The
519 emne(r).
« < 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11

Svar
DarkbeatDarkbeatSkrevet 06/10-14 18:26 
Ja fed video! :)
--Skrevet 06/10-14 18:28 
Tak tak. Glad for i synes om den :)
Spiller nu: Animal Soccer World
nerosnerosSkrevet 06/10-14 20:18 
Mega cool med Outzone musikken :D Damn det var et fedt spil. Jeg kunne have spillet det hele natten hvis ikke jeg var blevet så træt.
Bashful Neophyte
scavengerscavengerSkrevet 06/10-14 20:31 
Fed video.
Hvis ikke man vidste bedre, skulle man tro det var for 20 år siden med alle de retro konsoller :-)
Nemo me impune lacessit
SofticeAllanSofticeAllanSkrevet 07/10-14 13:49 
Ville også lige sige tak for endnu et hyggeligt træf, og tak til SSKT crew! :)


Ganske rigtigt et rigtig fedt track :D Shame on us, at vi ikke kunne komme til stage 4, haha

Nogle highlights (der var mange, som sædvanlig)

- Fik nogen gode snakke om NES/Famicom med div. Og Camous var flink, at låne os sin RGB-Famicom, så vi kunne teste den på framemeisteren, tak for det

- KTC og splatterhouse. Prøvede at gøre kunsten efter, men failede ved stage 3 :p

- At næstved har et sted man kan købe 900g burgers. Jeg endte faktisk med at spise det hele medfølg. fritter og sodavand. En skam det ikke skete på deres resturant, for så ville man få en sum af 200 bobs fra deres kasse, for at have fortæret den !

- At møde Teddyboyblue, og Michaelsen. Super flinke mennesker og fed video du har lavet Michaelsen

- Sumez Super pang montage - FLYT DIG !! ;P

- Martin der gjorde en god indsats, på at få framemeisteren oppe, og køre. (Og tak for Professor Layton)

- Sukkerbollen og playstation all-stars battle royale var hyggeligt

Glæder mig allerede til næste træf :)
Spiller nu: Mario & Luigi: Dream Te...
CamousCamousSkrevet 07/10-14 19:26 
Les, I have a question regarding the mod work that you did your PCE.

After getting back and having seen the crystal clear video on your unit I was in the mood for trying to get rid of the jailbars on mine.

I found the thread you made on amibay and saw a curious connection that you had made between an IC pin and a certain 22uf capacitor sitting next to the power jack.

If that is a solution to the jailbar problem I am curious to know the details.
phipscubephipscubeSkrevet 07/10-14 20:11 
Yo M8! I can be totally honest and say I can't remember! :D I will have to look at my old notes and the diagram I used from the net and get back to you. I know with my earlier transistor mod I had jailbars, but then the IC mod got rid of them, I didn't do anything more fancy than copy an existing diagram off the net.
CamousCamousSkrevet 07/10-14 20:39, rettet 07/10-14 22:52 
Bah, humbug!

I alreasy have the IC and still get the bars.

I found a so called jailbar fix involving putting 22uf caps on pins 41 and 43 and ground, but that didnt help either.

The modder mentioned using creamic or tant caps and I used electrolytic, but doubt that makes a difference.

Edit: here is a link to the origin of the fix.

http://pcengine.freeforums.org/jailbar-fix-t233.html
JuggernautJuggernautSkrevet 07/10-14 21:57 
Så er der billeder fra træffet:

ze pictures
Fynboer og heste kan ikke spille Turf Masters.Spiller nu: Daisenryaku VII: Modern..., Pinball Arcade, The
KTCKTCSkrevet 08/10-14 11:02, rettet 08/10-14 11:03 
Så fik jeg også taget mig sammen til at skrive i tråden :)

Tusind tak til alle deltagerne for et super hyggeligt træf, som denne gang var en noget nær perfekt fordeling af snak og gaming, uden de helt store døde perioder!

Jeg var ved at skrive et afsnit om vores Splatterhouse oplevelser, men det kom til at fylde lidt, så nu har det fået sin egen tråd: http://www.playright.dk/forum/emne/36465-1cc-arcade-challenge---splatterhouse

Summa summarum, for dem der ikke orker at læse det hele, lykkedes det os at gennemføre det originale Splatterhouse arcadeboard, først på easy og så på normal, på én enkelt credit.
Det er fedt, at andre glæder sig på hinandens vegne når et singleplayer-spil bliver gennemført, og det er mega hyggeligt at komme med tips og tricks, når andre har mod på at prøve kræfter med spillet.

Næste gang skal det gennemføres på hard :D
A small cog? Now that you mention it, I know a puzzle about an object that almost fits that description.
phipscubephipscubeSkrevet 08/10-14 14:48 
Camous mate, For my PC engine I took 2 mods and combined the best of each. I took the transistor boost for CSync only from this site http://www.gamesx.com/rgbadd/duorgb.php then I amplified R G and B via the usual IC mod found here http://www.assemblergames.com/forums/showthread.php?45483-What-s-currently-the-best-RGB-mod-for-the-PC-Engine

I hope that gives you some clues :) And yeah, we can do some awesome game playthru shizz next time :)

Here are my photos and video https://plus.google.com/photos/+LesRailton/albums/6067808385515687537 I've shared privately to people in my G+ SSKT Circle so if you can't see them and want to, just add me to your circles and I will add you back.

And once again, Well done KTC you hardcore Mofo! :D
CamousCamousSkrevet 08/10-14 18:37 
So you actually boost the csync signal, eh? I just feed it raw to the TV. Maybe that is it, I'll have to look into this, thanks mate.
CamousCamousSkrevet 09/10-14 16:03 
Les, looks like you lucked out. After talking the issue over with some other enthusiasts it turns out that the original PC Engine with the 3 channel IC mod that you used is the only way to get artefact free RGB picture from a PC Engine. All future models seem to have problems, including the Duo and Duo R.

Looks like I'll need to invest in a white one some day in the future.
phipscubephipscubeSkrevet 09/10-14 21:06 
Well I never knew that! I always thought the Core was better as it allowed audio mixing from CD! You learn something new every day :)
ElgenElgenSkrevet 31/01-15 15:30, rettet 31/01-15 15:31 
Okay, det her lyder måske som en lidt underlig forespørgsel så længe efter træffet, men er ved at løbe tør for gode steder at lede herhjemme og er ved at blive en smule desparat.
Jeg kan ikke finde mine såkaldte Family Modules til min Needhams EMP-21 EPROM-brænder, og det sidste sted jeg med ret stor sikkerhed kan huske at ha' haft dem, er til træffet.
Så har nogen måske ved en fejl fået dem med hjem?
Ligger de måske i en "glemmekasse" ifm. træffet?
Anything?

Hvordan ser de ud, så... som på det linkede foto (det modul jeg havde siddende i brænderen). De andre 19 moduler ligger i sådan en mørkebrun/sort-ish plastik-"pung" med "lommer" til modulerne og velcrolukning.

Link...
Spiller nu: Super Gun, Xbox 360 Elite [Limited..., PlayStation 3
ElgenElgenSkrevet 05/02-15 10:38 
Slet ingen? }:::-/
Spiller nu: Super Gun, Xbox 360 Elite [Limited..., PlayStation 3
nerosnerosSkrevet 05/02-15 10:45 
Hmm..Kan ikke engang huske du havde den med så desværre jeg kan ikke hjælpe, men der må da være en anden som måske kan huske noget? Hvis du altså mistede den der til træffet?
Bashful Neophyte
ElgenElgenSkrevet 05/02-15 18:21 
Ja, det jo desværre det jeg ikke helt ved. Men her i skolernes vinterferie har jeg et par børnefri aftener. Så må jeg prøver at endevende huset...
Spiller nu: Super Gun, Xbox 360 Elite [Limited..., PlayStation 3
nerosnerosSkrevet 05/02-15 20:15 
Jeg håber du finder den.
Bashful Neophyte
519 emne(r).
« < 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig