slk486>
Sør'me en lækker mentalitet Valve har fået opbygget hos folk. Ej, jeg vil simpelthen ikke betale og støtte et super godt spil, for jeg ved at det bliver gratis en dag.
Det er ikke en mentalitet Valve har opbygget, men noget der sker pga. det ekstreme udbud af produkter i dag. Sad faktisk og var i færd med at læse Jeff Vogels blog, som den her gang handler om det emne og de udfordringer udviklere står over for i fremtiden:
http://jeff-vogel.blogspot.dk/2014/05/the-indie-bubble-is-popping.html
Og så lad mig lige slå fast, at jeg ikke har noget problem med at støtte spil til ny pris, så længe de falder inden for min personlige interessesfære. Inden for den kommende måned tæller det spil som fx Divinity: Original Sin, The Forest, Kero Blaster osv. Dvs. titler der ikke får den spotlight som Supergiant Games nemt opnår og som knap får en bemærkning med på vejen herinde.
Wehner>Er det kun Valve, der står bag de bundles?
Nej, det er yderst sjældent Valve, der står bag dem og der eksisterer mange bundles, som ikke har noget med Steam at gøre. Det eneste Valve gør, er at tillade udviklerne at sætte prisen selv, samt at tilbyde gratis Steam keys (+ hosting af spil).
Wehner>Men derudover synes jeg, at det er ret forventeligt, når jeg ser, hvor mange spil, mine glorious pc gamer-venner får for ingen penge. Det burde ikke komme bag på branchen.
Naturligvis. Tag Bastion som eksempel: Det har været i flere indie bundles bl.a. et hvor man fik det sammen med Trine 2, Mark of the Ninja, Brutal Legends, Fez, FTL, Limbo, Rocketbirds, A Virus Named Tom, Eets: Munchies. Når nu Transistor ikke står på ens need-to-play liste og med ovenstående bundle kendskab i baghovedet, hvorfor skulle man så ikke vente til, at det falder i pris eller ender i en bundle?