X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Transistor


Svar
JmogJmogSkrevet 21/05-14 16:32 
Tænkte spillet burde have sin egen tråd.

Andre der er igang med det? Jo mere jeg spiller, jo gladere bliver jeg for det. Udover den fantastiske stemning og grafik, så har jeg lige fået en øjenåbner af de større.

Man har fire slots til at placere abilities (angreb/magi/dodge) i. Hver ability kan opgraderes med to modifyers. Da jeg begyndte at finde opgraderinger tænkte jeg at det ville give gode muligheder for replayability da der er mange forskellige kombinationer. Troede jeg.

Det er først nu gået op for mig, at det jeg troede var opgraderinger faktisk er nye abilities. Og mine fire første abilities kan OGSÅ bruges som opgraderinger på andre abilities. Der er virkelig mange muligheder for at variere kampene nu. Skønt!
Bede-xBede-xSkrevet 21/05-14 17:06 
Jeg skal have det, men de 70 kr jeg så på Gaf, man kunne få PC versionen til, er for meget når det ligger i baghovedet, at Bastion har været i 4 indie bundles. Tror jeg venter og ser om det samme ikke sker for Transistor.
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
JmogJmogSkrevet 21/05-14 17:09 
70kr? Det er sku da røvbilligt.

Spillet er fremragende. Køb det endelig.
slk486slk486Skrevet 21/05-14 21:45, rettet 21/05-14 21:46 
Bede-x>
Jeg skal have det, men de 70 kr jeg så på Gaf, man kunne få PC versionen til, er for meget når det ligger i baghovedet, at Bastion har været i 4 indie bundles. Tror jeg venter og ser om det samme ikke sker for Transistor.

Sør'me en lækker mentalitet Valve har fået opbygget hos folk. Ej, jeg vil simpelthen ikke betale og støtte et super godt spil, for jeg ved at det bliver gratis en dag.
j/k
WehnerWehnerSkrevet 21/05-14 22:20 
Er det kun Valve, der står bag de bundles?

Men derudover synes jeg, at det er ret forventeligt, når jeg ser, hvor mange spil, mine glorious pc gamer-venner får for ingen penge. Det burde ikke komme bag på branchen.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
FancyPantsFancyPantsSkrevet 21/05-14 22:38 
Eh, jeg kender ikke rigtig til nogle bundles som er direkte formidlet af Valve.
Det man betaler for, er jo bare en Steam Key der skal klaskes ind, på samme måde som en fysisk kopi af et spil der bruger Steamworks.
Forskellen fra tidligere til nu, er dog at man ikke længere får en key til hvert spil, så folk ikke bare kan sælge/bytte de individuelle spil på Steamtrades og lignende communities.

- Og ja, med de priser jeg oplever hist og her, forstår jeg slet ikke at folk gider bøvle med piratkopiering længere. :/
PEW PEW PEWSpiller nu: StarCraft II: Legacy Of..., Monster Hunter: World, Warframe
Bede-xBede-xSkrevet 21/05-14 22:41, rettet 21/05-14 22:43 
slk486>
Sør'me en lækker mentalitet Valve har fået opbygget hos folk. Ej, jeg vil simpelthen ikke betale og støtte et super godt spil, for jeg ved at det bliver gratis en dag.

Det er ikke en mentalitet Valve har opbygget, men noget der sker pga. det ekstreme udbud af produkter i dag. Sad faktisk og var i færd med at læse Jeff Vogels blog, som den her gang handler om det emne og de udfordringer udviklere står over for i fremtiden:

http://jeff-vogel.blogspot.dk/2014/05/the-indie-bubble-is-popping.html

Og så lad mig lige slå fast, at jeg ikke har noget problem med at støtte spil til ny pris, så længe de falder inden for min personlige interessesfære. Inden for den kommende måned tæller det spil som fx Divinity: Original Sin, The Forest, Kero Blaster osv. Dvs. titler der ikke får den spotlight som Supergiant Games nemt opnår og som knap får en bemærkning med på vejen herinde.

Wehner>Er det kun Valve, der står bag de bundles?

Nej, det er yderst sjældent Valve, der står bag dem og der eksisterer mange bundles, som ikke har noget med Steam at gøre. Det eneste Valve gør, er at tillade udviklerne at sætte prisen selv, samt at tilbyde gratis Steam keys (+ hosting af spil).

Wehner>Men derudover synes jeg, at det er ret forventeligt, når jeg ser, hvor mange spil, mine glorious pc gamer-venner får for ingen penge. Det burde ikke komme bag på branchen.

Naturligvis. Tag Bastion som eksempel: Det har været i flere indie bundles bl.a. et hvor man fik det sammen med Trine 2, Mark of the Ninja, Brutal Legends, Fez, FTL, Limbo, Rocketbirds, A Virus Named Tom, Eets: Munchies. Når nu Transistor ikke står på ens need-to-play liste og med ovenstående bundle kendskab i baghovedet, hvorfor skulle man så ikke vente til, at det falder i pris eller ender i en bundle?
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
slk486slk486Skrevet 22/05-14 00:41, rettet 22/05-14 00:46 
Jeg skrev bare Valve, fordi de startede bølgen med deres Steam sales.

Ligegyldigt diverse undskyldninger, så er det en grim tendens, der desværre giver incitement microtransactions og andet af den slags.
j/k
Bede-xBede-xSkrevet 22/05-14 01:16 
Er der noget alternativ, når der er så meget mere udbud end efterspørgsel? Jeg elsker at støtte mindre kreative projekter og køber mere end tyve gange så mange af den slags spil, som de seneste AAA lineære eksplosions spil, men for hver et man støtter, er der ti der også fortjener anerkendelse. Det er umuligt at følge med.
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
slk486slk486Skrevet 22/05-14 01:36 
Jeg elsker at støtte mindre kreative projekter

Den kan læses på to måder :D
j/k
Bede-xBede-xSkrevet 22/05-14 01:39 
Jeg er undskyldt. Det er sent om natten :)
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig