X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Noooooooooo....!!! tråden


Svar
millenniummillenniumSkrevet 21/05-14 10:39, rettet 21/05-14 10:39 
Vi har Aaaaarrghhh! tråden og Jubiiiii! tråden. Nogle gange synes jeg også vi mangler en Nooooooo! tråd.

F.eks. da jeg læste dette....

C+VG lukker
The medium is the message.
spectrespectreSkrevet 21/05-14 11:05 
mit favorit magasin i 90'erne. Husker stadig det issue med review as SNES udgaven af Street Fighter II. Der medfølgte et VHS bånd med combos til de forskellige characters som jeg nok så et par hundrede gange inden jeg købte spillet en måneds tid efter.
Keep it simpleSpiller nu: Fallout 4
GreaseballGreaseballSkrevet 21/05-14 11:12 
Nooooo! Ikke CVG. Har alt for mange gode minder med at læse den trykte udgave af bladet. Håber der nogen der vil forsætte siden. Deres hjemmeside har haft mange gode anmeldelser og forskellige artikler gennem tiden.
millenniummillenniumSkrevet 21/05-14 11:15, rettet 21/05-14 11:15 
Prøver at finde mit første C+VG på nettet (og muligvis var det også det første engelske magasin jeg købte).

Jeg var tidligere storbruger af det danske Soft.
The medium is the message.
slk486slk486Skrevet 21/05-14 11:16 
Jeg husker jeg fandt dem useriøse, men jeg var også mere til Amiga/PC gaming i sin tid, så det var nok bare fordi det var konsol fokuseret :)
j/k
millenniummillenniumSkrevet 07/08-14 09:38 
Noooooo, har altid været glad for at bruge Foursquare. Men nu har de spoleret det med Swarm, GUI update og det latterlige rød/hvide logo.

Jeg checker ud.
The medium is the message.
millenniummillenniumSkrevet 10/08-14 18:08, rettet 10/08-14 18:08 
Noooo prøvede lige at tænde for min gamle Game Gear i dag, men den er blev ramt at dark LCD/no sound symptomer, som åbenbart er ret common for Game Gear. :(

....nogen som er gode til at reparere sådan en her i P:R? For en treat naturligvis. :)
The medium is the message.
KillerBean2KillerBean2Skrevet 10/08-14 18:32 
Den trænger nok til friske kondensatorer. Jeg kan godt kigge på den.
AV Intelligent Terminal
amnesiaamnesiaSkrevet 10/08-14 18:33 
millennium>
Noooo prøvede lige at tænde for min gamle Game Gear i dag, men den er blev ramt at dark LCD/no sound symptomer, som åbenbart er ret common for Game Gear. :(

....nogen som er gode til at reparere sådan en her i P:R? For en treat naturligvis. :)

http://www.ebay.com/itm/Sega-GameGear-Capacitor-Replacement-Kit-/170903112000

Så er det bare at fatte loddekolben og komme i gang med at få den genoplivet. Som KB nævner er friske kondensatorer kræs for gamle konsoller med problemer :-)
Græsset ER grønnere på den anden side!
millenniummillenniumSkrevet 10/08-14 19:27 
Ja, jeg fandt en YouTube video med kyndig reperationsguide, men jeg mangler a) loddekolbe b) skrue-bit c) kondensatorer.

Kort sagt; alt.

Tænkte med mine manglende tools er det måske nemmere at finde en handyman. KB jeg pm'er dig lige.
The medium is the message.
amnesiaamnesiaSkrevet 10/08-14 20:40 
Førstnævnte kan jeg være leveringsdygtig af i form af følgende:

http://www.harald-nyborg.dk/p5882/weller-loddestation-whs-40

En ny mindre loddespids ville den nok ikke være ked af, men derudover fungerer den ganske udmærket. Den skal blot koste dig forsendelse til dig og så et eller andet hyggeligt spilrelateret min vej, hvis det er noget du selv vil begive dig i kast med :-)
Græsset ER grønnere på den anden side!
millenniummillenniumSkrevet 10/08-14 21:07 
Tak, tror jeg prøver at finde en lokal reperatør i det københavnske land. :)
The medium is the message.
millenniummillenniumSkrevet 12/08-14 07:01 
Noooooooo Robon Williams.
The medium is the message.
DunwichDunwichSkrevet 09/05-15 21:58 
http://www.dr.dk/nyheder/viden/tech/video-saadan-stjaeler-apps-dine-private-smser

Det stikker da helt af for de Android apps.
nerosnerosSkrevet 09/05-15 22:12 
Shit det er nederen.. :-(
Bashful Neophyte
millenniummillenniumSkrevet 09/05-15 23:28 
Så må I Androids til at skrive breve igen, hvis det er sjofelt indhold. ;P
The medium is the message.
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 10/05-15 01:57, rettet 10/05-15 01:59 
Ja det er sindssygt og forkasteligt. Men jeg forstår ikke det kommer bag på nogen. De sidste par år hvor jeg har brugt Android, har alle apps downloadet via google play meldt ud hvad de havde adgang til. Det har også resulteret i at der er mange apps jeg ikke downloadede alligevel.
Hvis man kan regne med at de permissions den beder om tilladelse til passer, så er det en stor hjælp. Men det ville nu være lækkert hvis man kunne se i hvilken grad der var tale om. F.eks. er det logisk at Photobuckets app har adgang til mine billeder, for ellers kan jeg ikke uploade dem. Men det fortæller jo ikke noget om hvorvidt den kan tilgå mine billeder automatisk, uden jeg har bedt den om det... :/

Ikke at det skal ende i mudderkastning, men jeg tror ikke Apple eller M$ er meget bedre. Måske ikke helt relateret, men Spotlight i Yosemite sender alt hvad du søger på, videre til Apple og M$: http://www.wired.co.uk/news/archive/2014-10/21/apple-spies-on-yosemite-searches

Det kunne være rart med et alternativ til Google, Apple og M$, som også respekterede ens privatliv.

Hvis man er alvorligt bange for krænkelse af privatlivet, så ville jeg i hvert fald starte med at lukke min Facebook konto :)
Jeg ville nok også overveje en anden browser end Google Chrome, og måske tage den skridtet videre og skifte søgemaskine til sådan noget som DuckDuckGo :D
Spiller nu: Phantasy Star IV
FancyPantsFancyPantsSkrevet 10/05-15 02:05 
^ Det er nærmest ikke et problem på Windows Phone, da udviklerne af de mest snagende apps, alligevel ikke gider lave WP versioner. :D

Jeg var pisse glad for både min Lumia 800 og 920, men det er bestemt ikke Windows Phone man køber, hvis man ikke kan leve uden apps med apps på.
PEW PEW PEWSpiller nu: StarCraft II: Legacy Of..., Monster Hunter: World, Warframe
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 10/05-15 02:24 
Bare jeg kan køre Xbox Smartglass på min telefon, så er jeg tilfreds ;)
Spiller nu: Phantasy Star IV
DarkbeatDarkbeatSkrevet 10/05-15 05:06 
For at få adgang til min arbejdsmailbox på min android telefon, bad den mig også acceptere et eller andet "sikkerhedscertifikat" der bla. bad om at få adgang til mine billeder.

https://youtu.be/xxSI1QsIo8g
millenniummillenniumSkrevet 10/05-15 06:50 
Der er INGEN som overvåger brugen af min C64 eller SNES. :P
The medium is the message.
dRxLdRxLSkrevet 10/05-15 08:11 
Husk at der findes android alternativer inde i android. Cyanogenmod giver f.eks. brugeren mulighed for at filtrere i hvad en app reelt har adgang til at tilgå. Så man f.eks. siger ja til at Facebook app'en gerne må læse alle ens telefonbogskontakter, men så går man ind i privacy guard delen af cyanogenmod og vælger for Facebook app'en at den skal have en tom liste når den prøver på at gøre det.

Se det er smart.

Link...
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
scavengerscavengerSkrevet 10/05-15 12:14, rettet 10/05-15 12:14 
Jeg har aldrig fattet balladen om apps, personligt bruger jeg dem overhovedet ikke.
Alle smartphones har en indbygget internetbrowser, så man kan til gå mail, Facebook osv osv via den.
Så skal man slet ikke downloade apps, og bekymre sig om privacy.
Desuden er der ingen der er så vigtig, eller har så vigtige venner, så man behøver at få instant updates 24/7.
Og hvis man er, skulle man tage at få sig et liv :-)
Nemo me impune lacessit
HankyHankySkrevet 10/05-15 13:48 
Nu er apps jo mere end mail og Facebook.
Spiller nu: Astro Bot: Rescue Missi..., Travis Strikes Again: N..., Wonder Boy: The Dragon'...
millenniummillenniumSkrevet 10/05-15 14:00 
Mobiler, lokationstjenester og online indkøb efterlader jo metadata som kan kombineres. Som Nikolaj Sonne sagde: hvis nu forsikringsselskabet kan se at jeg bruger elevator mere end trapper, at jeg ikke spiser økologisk grønt og godt kan lide rødvin, ja så ville de måske gerne have en snak med mig omkring præmien på min helbredsforsikring.
The medium is the message.
scavengerscavengerSkrevet 10/05-15 14:24 
Hanky>
Nu er apps jo mere end mail og Facebook.

True.
Men er de fleste apps ikke bare en forenklet udgave af allerede eksisterende internet tjenester?
Nemo me impune lacessit
ElgenElgenSkrevet 10/05-15 15:41 
https://itunes.apple.com/dk/app/bug-princess-2-black-label/id514478323?mt=8
Spiller nu: Super Gun, Xbox 360 Elite [Limited..., PlayStation 3
JmogJmogSkrevet 10/05-15 16:07 
scavenger>
Hanky>
Nu er apps jo mere end mail og Facebook.

True.
Men er de fleste apps ikke bare en forenklet udgave af allerede eksisterende internet tjenester?

På en måde. Langt oftere er de dog en udgave af disse tjenester som fungerer og ser bedre ud end browservarianten på en mobil. Mere overskuelig, hurtigere og i visse tilfælde kan de ting som browservarianten ikke kan.

En forum app er for eksempel langt bedre end browserversionen. Imdb appen er en fornøjelse i forhold til browserversionen. Apps kan også begrænse mængden af mails man modtager. Vil du vide når der sendes pm'er til dig, at en post er besvaret eller at det er i dag at x har premiere? Det kan klares via mails eller istedet via en notifikation fra en app. Et lille tal i hjørnet af app-ikonet, som fortæller dig at der er noget, du gerne vil mindes om.

Det er ikke alt hvad jeg besøger, hvor jeg gider have en app, men for eksempel imdb, avforums (som jeg tit læser på), okcupid, dba osv ville jeg nødig bytte ud med kun sitet. Det er meget nemmere og hurtigere i en app som både visuelt og funktionelt er optimeret til mit device. Det svarer til at køre et spil lavet direkte til din konsol fremfor i en browserversion.

Dertil kommer så alle de mediebaserede apps. Spotify ville være åndssvagt at bruge i browser fremfor appen på en mobil. Diverse tegneserielæsnings apps er klart hurtigere og bedre, min webbank og HBO Nordic KAN jeg slet ikke benytte i browserversionerne.

Hvorfor bruger vi apps? Fordi de er designet til vores devices. Det er de browserbaserede versioner ikke. Selv når de er, så er de sjældent lige så gode.
scavengerscavengerSkrevet 10/05-15 16:22 
Det er åbenbart mig der ikke har behovet så.
Eller fordi jeg aldrig bruger offentlig transport, så jeg har ikke "spildtid" hvor jeg har tid til at sidde og rode på min telefon :-)
Nemo me impune lacessit
ElgenElgenSkrevet 10/05-15 16:47 
Nej tid på min cykel ser jeg heller ikke som spildtid.
Hvis jeg derimod dagligt brugte længere tid bag et rat i en personbil for at transportere mig til og fra arbejde, ville jeg godt nok føle at jeg spildte tiden };-P
Spiller nu: Super Gun, Xbox 360 Elite [Limited..., PlayStation 3
FancyPantsFancyPantsSkrevet 10/05-15 17:34 
Takket være apps, behøver jeg ikke længere at læse den samme shampooflaske, hver eneste gang jeg er på tønden. <3
PEW PEW PEWSpiller nu: StarCraft II: Legacy Of..., Monster Hunter: World, Warframe
scavengerscavengerSkrevet 10/05-15 19:44 
På cyklen har du jo også spændingen om du når frem i live ;-)
Til gengæld er der RIGTIG mange cyklister der bruger deres mobiltelefon som virkelighedsflugt.
På med at par lyttebøffer, høj musik i ørerne, og så er jeg i min egen lille verden, fuldstændig afskåret fra trafikregler.

Man bør iøvrigt altid have mindst én Jumbobog på toilettet :-D
Nemo me impune lacessit
FancyPantsFancyPantsSkrevet 10/05-15 20:44 
Jeg har også overvejet, om jeg ikke burde få skruet en eller anden form for holder op, ude på badeværelset.

Det er tidligere ældreboliger, så der er ikke bare ét, men hele TO* hjælpehåndtag derude - Men ikke skyggen af litteraturvenlig opbevaringsplads. :P


*Det ene er endda placeret vandret på væggen over for mingvasen, så man har mulighed for at tage fat med begge hænder, og lege hangglider eller motorcyklist. Ift. sidstnævnte må man selv vælge, hvilken ende der står for motorlydene.
PEW PEW PEWSpiller nu: StarCraft II: Legacy Of..., Monster Hunter: World, Warframe
OdinOdinSkrevet 10/05-15 23:15, rettet 10/05-15 23:16 
Det er tidligere ældreboliger, så der er ikke bare ét, men hele TO* hjælpehåndtag derude - Men ikke skyggen af litteraturvenlig opbevaringsplads. :P

Nu ved jeg ikke helt hvordan du skider, men jeg har to ganske velfungerende lår til formålet. Her kan der kan placeres alt fra skønlitteratur til laptop - ja, sågar en serveringsbakke, hvis man er frisk på at effektivisere sin frokost.

[UPDATE] Ah, du mener langtidsopbevaring. Got it.
FancyPantsFancyPantsSkrevet 10/05-15 23:57 
Lige præcis. :P

Det med bakken kunne måske overvejes! Der er trods alt gulvvarme derude, hvis middagen skal holdes lun.
PEW PEW PEWSpiller nu: StarCraft II: Legacy Of..., Monster Hunter: World, Warframe
JmogJmogSkrevet 11/05-15 00:17 
Jeg har aldrig forstået det med bøger på toilettet eller spil via mobil, håndholdte konsoller osv. Udover det rent hygiejnisk katastrofale, hvordan satan kan i strække længden af et toiletbesøg til at det bliver rentabelt? Selvom jeg spiser vildt ufornuftigt, så ville det aldrig være gangbart. Eller er det den klassiske "familiefaren der flygter fra familien for at få uforstyrret tid til sig selv"?

Enten det eller jeg har bare vildt effektiv afføring i forhold til resten af verden.
FancyPantsFancyPantsSkrevet 11/05-15 00:54 
Nature called. I wanted to see who else did too!

Men altså, nu sidder jeg ikke og klør mig mere end alle andre steder :P

Lokumslæsning er vist bare en vane, der har hængt ved siden de tidlige pre-teenage år.
Bør dog tilføje, at det altså ikke er hvert eneste toiletbesøg der tager længere end nødvendigt.
PEW PEW PEWSpiller nu: StarCraft II: Legacy Of..., Monster Hunter: World, Warframe
millenniummillenniumSkrevet 11/05-15 08:57 
Jmog>
Eller er det den klassiske "familiefaren der flygter fra familien for at få uforstyrret tid til sig selv"?

Jep!
The medium is the message.
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig