X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Har brug for hjælp med et biskop kostume


Svar
DarkenDarkenSkrevet 19/05-14 04:53 
Ja, har google i nogle timer nu og ser pludselig at klokken er næsten 5.

Det korte af det lange er at jeg skal til et bryllup i august måned og dette har et film/skuespiller tema.

Godt så, jeg var så til LAN, hvor et par af de andre inviterede også var med og et par ideer blev smidt op. Jeg var ikke lige hooked på Gøg og Gokke som en forslog vi kom som, mest pga der ikke er meget i det (en bowler hat og så normalt jakkesæt). Så uden lige at tænke over hvor svært det lige har vist sig at være, forslog jeg istedet for Brøderne Bisp og det bestemte vi os så for. (og nu er jeg ret opsat på ideen).

Så kommer problemet så. Det er MØG svært at finde noget i rimelig kvalitet uden at ligefrem købe kirke-grade udstyr. De problematiske dele er Chasuble (messekåben), stole/stola (stof båndet) og mitre/hatten, selv når jeg finder noget jeg synes er til at købe, er der issues med der ikke er internationalt shipping!

Jeg er ikke ude efter 100%, bare noget der er til at arbejde med (hvidt), nogen der har nogle tips? Det er især messekåben jeg ikke har den fjerneste ide om hvordan jeg skaffer. Stola kan jeg skippe og hatten kunne jeg forsøge at lave (har jo et par måneder).

Jeg ville have købt:
http://www.amazon.com/gp/product/B008AGHLBW/ref=ox_sc_sfl_title_1?ie=UTF8&psc=1&smid=A1NXIWSNPALGLM
Men uanset hvilke af forhandlerne så sendes det ikke til EU *grr*

Selv danske kostume udlejere har ikke noget der passer :(

Brøderne Bisp billede
"Watch your back, conserve ammo, and never cut a deal with a Dragon"
jaesjaesSkrevet 19/05-14 12:01 
Jeg ville nok bare købe et billigt, hvidt lagen og noget guldbånd og gå i gang med symaskine, eller sy i hånden. Selv med min ringe sy-erfaring, tror jeg det kunne lykkes ;)

Som bonus sparer du uden tvivl en del penge...
DarkenDarkenSkrevet 18/08-14 19:15, rettet 18/08-14 19:17 
Må jo næsten lige vise hvorledes det gik i lørdags:
Har brug for hjælp med et biskop kostume
Jeg er står til venstre og hatten blev desværre ikke liiiige så godt som jeg havde håbet (basis var en kasket med skyggen hugget af) og næste gang tror jeg også jeg får min kammerats MOR til at sy for mig :D

Men det blev en super dag og festen blev holdt inde på Nordisk Film i valby. Nogle af os måtte tage toget derind (fra Høsterkøb) og I kan tro vi (plus Bonnie&Clyde og en Muh-Ko) fik en del smil på vejen (og et par selfies som folk ville tage med os), jeg prøvede at forklarer nogle unge piger, hvem Brødrene Bisp var og da min kammerat så bare sagde til dem at det var før de var født, ville jeg igen være behjælpelig og nævnte at showet var på danmarks radios hjemmeside, brød min kammerat ind og hylede "Youtube! Darken du skulle have sagt YOUTUBE!"..
...DÉR følte jeg mig gammel.
"Watch your back, conserve ammo, and never cut a deal with a Dragon"
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig