X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Halo: The Master Chief Collection


Svar
JmogJmogSkrevet 17/05-14 08:17 
Det var forventet at 2014 ville have et remake af toeren for at give Halo-fans noget mens de venter på femmeren, men det her er ret imponerende fanservice.

Halo 1-4 (ingen Reach/ODST) i HD remakes til Xbox One.

Hvis det kommer til at koste 60$ så er jeg dælme på. Fantastisk value for money.

Kilde
142 emne(r).
« < 1 2 3 > »

Svar
JmogJmogSkrevet 09/11-14 10:54 
Nej, det er kun Halo 1 og 2, der er remastered (Halo 1 har fået X360 remaster). 3 og 4 er det originale artwork med enginen sat til 1080p/60fps.

Halo 2 er kernen. Alt det andet er bare bonus.
DunwichDunwichSkrevet 09/11-14 14:05 
Hmm, jah, tjaa, bum, bum. Jeg tænker videre, og tænker samtidigt, at det nok ville være en god idé at vente på Digital Foundry's gennemgang af denne udgivelse. Checkede Neogaf i går, som nærmest var eksploderet i galde over hvor dårlig frameraten kan være i spillene, og hvor fesent online multiplayer options er. En helt basal ting, som at kunne spille multiplayer i Halo CE, på de klassiske maps, som jeg høvlede løs på for 12 år siden, virker vist (mildest talt) ikke helt optimal - endnu. Men drømmen om multiplayer battles på Blood Gulch igen, lever stadig.
JmogJmogSkrevet 11/11-14 19:22 
Så unlockede det og jeg er igang. Får nok ikke prøvet multiplayer lige foreløbigt (så kan de også få det stabiliseret inden da), for jeg er helt opslugt af kampagnen i Halo CE Anniversary. Gameplayet holder stadig og det er godt nok en nydelig remaster. Troede det var løgn, da jeg skiftede tilbage til den gamle engine, for forskellen er enorm. Og native opløsning og især 60fps gør virkelig sit til at øge fornøjelsen.

Går nok noget tid inden jeg får testet grafikken i de andre spil (glæder mig til at se den nye grafik i toeren), for det er godt nok svært at stoppe med at spille etteren. Nostalgi uden nogen af ulemperne. Herligt!

I øvrigt vildt imponerende at skifte mellem de to engines. Et tryk på en knap og det sker med det samme. Ingen forsinkelse, ingen hakken. Bare BAM!
3of193of19Skrevet 11/11-14 20:00, rettet 11/11-14 20:00 
Hvis man lige tænker på springet i maskin kraft mellem Xbox og One, så er dt ikke så underligt det bare kan køre ved siden af. Med kun 64MB RAM istedet for 8GB kan de originale assets bare nemt sidde og hygge sid i et hjørne til de bliver hentet frem.
GreaseballGreaseballSkrevet 11/11-14 20:41 
Syns også det gik ok hurtig at skifte mellem ny og gammel grafik i Halo CE Anniversary på Xbox360.
JmogJmogSkrevet 11/11-14 21:41 
Huhej hvor det går. Det er godt nok sjældent at en first person shooter der er så gammel holder gameplaymæssigt i dag. Styringen er lige i skabet, AI'en er konstant udfordrende og musikken er nok det bedste genren nogensinde har haft. Og så er det ren ufortyndet scifi fra start til slut. Ikke det mindste modern warfare over det her.

Folk der ikke har prøvet Halo og tænker "de gamle" af spillene kun er med for at det kan være en komplet pakke kan godt tro om igen. Det kan stå side om side med et nyt fuldprisspil uden mindste problemer.

...og så er det kun en fjerdedel af pakken.
DunwichDunwichSkrevet 12/11-14 09:36 
Jeff Gerstmann postede dette i går:

https://www.halowaypoint.com/en-us/forums/84ad72a8b51847978545f685f651fc15/topics/here-is-a-list-of-bugs-and-flaws-please-update/47a7ab62-ff45-4aa2-b338-582caef4eb3d/posts

De har lidt arbejde endnu, hos 343, inden de går hjem i dag.

Jmog, vil du checke om man kan spille Halo CE i multiplayer, på Halo's klassiske maps, og evt lidt om hvordan det kører?
JmogJmogSkrevet 12/11-14 10:38 
Tjekker i aften.
DunwichDunwichSkrevet 12/11-14 12:12 
Takker :)
JmogJmogSkrevet 12/11-14 23:14 
Dunwich>
Jmog, vil du checke om man kan spille Halo CE i multiplayer, på Halo's klassiske maps, og evt lidt om hvordan det kører?

Kodemæssigt(eller servermæssigt) er det ikke modent endnu.

Satte den til at søge efter spil i playlisten Halo 2 Anniversary rumble, da det tilsyneladende er den eneste playlist udelukkende med Deathmatch (jeg er ikke så meget til team). Tog 30 sekunder at finde nok spillere, hvilket var rigtig fint. Load af mappet, som var Zenith (Ascension remastered) tog vel omkring 15-20 sekunder og så var vi igang.

Jeg fik klø. Både fordi jeg åbenbart er pænt dårlig og fordi jeg blev pisseforvirret over at de kontrolsettinhs jeg havde sat for Halo 1 ikke kom med over i Halo 2 selvom jeg havde valgt "use for all games". Men det kørte rigtig pænt og så brandgodt ud. Framerate var lige så god som kampagnen og jeg bemærkede ikke noget lag.

Det lyder jo lige som det skal være, desværre quittede MCC til Xbox OS'et da ksmpen blev færdig istedet for at gå videre til næste map.

Jeg ville teste noget med Halo 1 maps, så jeg valgte Tesm Slayer. Denne gang tog det vist fire-fem minutter at finde spillere, til gengæld startede vi med en af mine favoritter: Lockout fra Halo 1. Igen, det kørte fremragende og jeg oplevede ikke lag. Fysikken er akkurat lige så skør som i den oprindelige version, hvilket er glimrende.

Fik klø igen og vil hellere nyde kampagnen, så jeg testede ikke yderligere. Kampagnen viste sig også lige her at have en glitch da en gameplaysektion, det sidste/sværeste i Library, blev sprunget over og den gik direkte til cutscenen med konfrontationen mellem Cortana og Guilty Spark. Sikke en service ;-)

Protip: Når man er inde i kontrolsettings og ser muligheden for at trykke x for at bruge samme settings i alle fire spil så gælder det IKKE alle de options man har på skærmen. Det gælder kun den linie man har markeret, så hvis du er på "Stick layout", så er det kun dem og ikke dine "Button settings" der bliver universelle. Sidstnævnte kan i øvrigt ikke sættes som universel, når man er på Halo 1-fanen, men kan godt på de andre. Det var derfor jeg blev så forvirret i H2 multi.
JmogJmogSkrevet 12/11-14 23:16 
Og på trods af fejlene/glitches etc: Jeg morer mig storartet med Halo 1. Den høje framerate og opløsning gør en kæmpe forskel. Et fremragende spil, der nu er endnu bedre.
JmogJmogSkrevet 14/11-14 17:48 
Så fik jeg gennemført Halo CE: Anniversary.

Det var en dejlig spiloplevelse og gameplayet sørgede for det aldrig blev kedeligt selv når Bungie blev dovne og gentog level design. Til tider gjorde det faktisk at jeg for vild. Men sjovt det var det og sidste missions sidste fem minutter er stadig den mest gåsehudsfremkaldende spilsekvens nogensinde.

Næste stop Halo 2: Anniversary.
JmogJmogSkrevet 14/11-14 19:15 
Så er jeg et par missioner inde i Halo 2: Anniversary. Det er et vildt imponerende remake. Udover de savlfremkaldende cut-scenes fra Blur, så er der lagt et stort arbejde i den nye game-engine. Lyseffekter, skygger, textures, partikeleffekter - det er smukt. Det kører også bedre end H1: Anniversary. I etteren tog frameraten altid et dyk, når man kørte Warthog. I toeren er det konstant 60fps selv med adskillige køretøjer i kamp mod hinanden. Lydsiden er også fænomenal med helt nye lydeffekter.
DunwichDunwichSkrevet 15/11-14 06:00 
I Anniversary på 360, tog frameraten altid et dyk når man spillede spillet med den nye grafik. Jeg endte med ikke at spille denne udgave med denne grafik, pga det framerate dyk. Tilgengæld kørte spillet mere flydende med sin originale grafik i Anniversary udgaven, end det nogensinde gjorde på den originale Xbox i PAL udgaven, pga 60 Hz buggen. Så i det mindste fik vi en fin udgave af Halo ad denne vej, i den gamle Anniversary udgave.
JmogJmogSkrevet 16/11-14 00:26, rettet 16/11-14 00:28 
Med undtagelse af når man er i en Warthog, så tager Anniversary versionen af H1 i MCC ikke nogen dyk der er værd at snakke om. I Warthog er frameraten faktisk stabil, den er bare lavere. Virker som 30fps. Sker hverken i H1 uden Anniversary grafik eller i H2 Anniverssary. De kører 60fps med adskillige fartøjer.

H1: Anniversary kører dog generelt fremragende.

Indtil videre i både H1-A og H2-A har jeg oplevet nogle underlige save glitches, hvor spillet ikke har husket hvor jeg savede og har enten sprunget et par missioner tilbage eller sprunget en scene over når jeg loadede spillet. Irriterende, men langt fra så stort et irritationsmoment som det ville have været, hvis man ikke frit kunne tilgå samtlige missioner i samtlige spil direkte fra menuen.

Kombineret med multiplayerproblemerne må det desværre siges at være endnu et eksempel på et spil, der kunne have nydt godt af noget mere testing/en udsættelse af udgivelsesdato. Kvaliteten af spillene er dog så høj at det gør det nemmere at se gennem fingre med den slags, for det er godt nok god underholdning.
DunwichDunwichSkrevet 16/11-14 01:17 
Det er fedt du er glad for spillet, og hvis du ikke oplever det sneskred af bugs og andre problemer der er med denne udgivelse, så al power to you :-)

MEN...

https://www.youtube.com/watch?v=atbYezHW4k8

Jeg så alle 22 minutter, og man må sige han er Halo fan, og siger tingene ligeud af posen. 37 crashes, og fuldstændigt korrupterede savegames og savebugs?? Så jeg sad og tænkte; Jeg har jo alle Halo spillene, og de virker som de skal på min 360'er, så der er vist ingen grund til at have travlt med at få denne "opgradering". Måske engang når de har fixet alt det der skal, bør og kan fixes.
JmogJmogSkrevet 16/11-14 15:57, rettet 16/11-14 18:48 
37 crashes - wow. Jeg har vel oplevet to i løbet af halvandet spil. Den ene var i multiplayer (efter en kamp) og den anden var i overgangen mellem spillet og appen der (af uforklarlige årsager) bruges til at afspille de videoklip man finder i terminalerne.

Ingen tvivl om, at MCC ikke er i en acceptabel stand for et produkt, der koster penge, men for folk som mig der er fokuseret på non-co-op singleplayer, er det absolut pengene værd.

Når bugs bliver fikset vil det sandsynligvis være bedste bud på årets remaster. Og et at årets bedste spiludgivelser.
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 16/11-14 16:25 
Squares tidligere RPG-remasters taget i betragtning (Kingdom Hearts og FFX) så kommer Kingdom Hearts II.5 HD til at tørre gulvet med Halo-opsamlingen :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
JmogJmogSkrevet 16/11-14 18:51 
Mnja, smag og behag, men jeg synes styringen/kampdelen i det første Kingdom Hearts ikke var noget at skrive hjem om. Det virkede klodset og var grund nok til at jeg aldrig nåede mere end et par timer ind i det. Det kan jeg se på diverse reaktioner på nettet at jeg ikke var ene om. Blev det bedre fra toeren?

Det har altid ærgret mig for jeg elsker Disney og Kingdom Hearts musikken er sublim.
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 16/11-14 19:26, rettet 16/11-14 19:28 
Toeren er på næsten alle måder et bedre spil end etteren og det siger ikke så lidt :) Men hvis du slet ikke kunne lide kampsystemet i det første vil det i toeren næppe overbevise dig. Desuden får du nok intet ud af det hvis du ikke har historien fra det første med.

Jeg er slet ikke i tvivl om at Kingdom Hearts II HD vil blive det bedste spil der udkommer i år, men jeg kender også spillet i forvejen. Birth by Sleep er i øvrigt også på den HD Collection og det fik jeg aldrig spillet. KH-spillene skifter vidst mellem at være fantastiske og røvelendige, men BBS skulle være et af de rigtig gode, så det ser jeg meget frem til også :)

Final Fantasy X HD og Kingdom Hearts HD er de bedste HD Collections jeg endnu har set. Bevares det er kun 30fps (men rocksolid og uden tearing), men 1080p og re-masteret musik samt polerede textures. De ser bragende godt ud :) Jeg har rigtig høje forhåbninger til den nye også. Og det var egentlig bare det jeg kommenterede på, at Halo nok ikke får lov at tage titlen som bedste re-master, pga. bugs og framerate problemer. Men har den egentlig nogensinde haft chancen for det? Last of Us Remaster kom da også i år :)

EDIT: Første gang man spiller både Kingdom Hearts 1 og 2 så vil de første 4-5 timer føles som ren tortur. Det er fandeme kedeligt (især toeren). Men holder man ved bliver man virkelig glædeligt overrasket :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
JmogJmogSkrevet 16/11-14 20:45 
Har KH: Remix 1.5 så planen er bestemt at gøre noget ved det :-)
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 16/11-14 20:58 
Den udgave giver også kamera kontrol og mulighed for at skippe cut-scenes, hvilket er en pain i de gamle hvis man dør :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
DunwichDunwichSkrevet 20/11-14 12:21 
http://www.gamespot.com/articles/halo-the-master-chief-collection-matchmaking-patch/1100-6423710/

Er spændt på om det virker nu?
JmogJmogSkrevet 21/11-14 00:18 
Satte den til at lede efter spil i playlisten Big Team Battle for et kvarter siden. Ikke en eneste spiller fundet endnu og jeg vil da mene det burde være en af de mest populære.

Fik lige gennemført toeren. Nu står den på Sunset Overdrive, så jeg ikke går død i MCC. Derefter kører jeg videre med treeren.
JmogJmogSkrevet 21/11-14 00:28 
Hov, havde ikke lige nærlæst dit link

"The patch is due to arrive on "mid-late afternoon" Pacific Time on Thursday, which means the update may not arrive in the UK until the early hours of Friday."

Så først i morgen. Prøver igen der. Har lige ventet fem minutter på den skulle finde spil i Halo Championship Series. Det er godt nok sølle når man er vant til at vente 20 sekunder i Titanfall.
DunwichDunwichSkrevet 21/11-14 17:53 
Jeg kan bekræfte at spillet / spillene ikke kan tilgå online delen.

Det var den dårlige nyhed. Den gode nyhed er, at min opsparing pludselig er vokset med næsten 4000 kr.

Et eller andet sted tror jeg egentligt at Bungie sidder og tager sig til hovedet, over 343's totale inkompetance.
Bede-xBede-xSkrevet 20/12-14 06:28, rettet 20/12-14 06:31 
Så skal der igen siges undskyld for et produkt der ikke virkede som det skulle på udgivelse. Denne gang med gratis ODST, en multiplayer map og en måneds guld:

Last month, I promised the Halo and Xbox community that addressing the matchmaking issues and other bugs impacting players’ experience with Halo: The Master Chief Collection was our #1 priority. We’ve been working around the clock deploying weekly content updates and numerous server-side adjustments that have shown good results and we’re encouraged by the feedback we’re hearing from you. Another big hurdle was overcome when we added fan-favorite playlists, such as SWAT and Halo: CE, back to our matchmaking menu and we plan to add more soon. Next week, we’ll release a content update that will add all 10 episodes of the cooperative experience “Spartan Ops” for Halo 4, and will address other issues. I assure you that the team will continue to work on additional content updates to further improve the all-up gameplay experience.

This has been a humbling experience and highlighted how we as a studio can – and need – to do better for Xbox fans around the world. We are so grateful to our fans who have stood by our side and we appreciate all of your patience as we worked through these issues. As a token of our appreciation and to thank fans for the continued support and understanding, we will be offering the following items, for free, to anyone who has played Halo: The Master Chief Collection online since launch (11.11.14) through today (12.19.14).*

1 Month of Xbox Live Gold
Exclusive In-Game Nameplate
Exclusive In-Game Avatar
* For specifics on eligibility and further details on the offer, visit the FAQ at: https://www.halowaypoint.com/en-us/community/blog-posts/halo-the-master-chief-collection-thank-you-faq

Additionally, you’ve told us that you want more Halo 2: Anniversary multiplayer map content and Halo 3: ODST on Xbox One. As a future bonus, we’re going to make these happen and give them to you for free. We are just now starting work with our partners to bring both to Halo: The Master Chief Collection and will share more specific details on timing in the coming months. But for now, here’s what you can expect:

Halo 3: ODST Campaign – Development has just started on the campaign for Halo 3: ODST, which will be available within Halo: The Master Chief Collection, and upgraded to 1080p resolution, running at 60fps. It will be available for free to anyone who has played Halo: The Master Chief Collection since launch (11.11.14) through today (12.19.14).* Thanks to our friends at Bungie for creating the original “Halo 3: ODST” campaign.

“Relic” Halo 2: Anniversary Multiplayer Map – Available via a free content update to Halo: The Master Chief Collection, we will reimagine the fan-favorite map “Relic,” fully remastered and running at 1080p resolution and 60fps. We chose this map based on its suitability for Slayer and Objective modes and its ability to support teams of varying sizes. And you can trust that Certain Affinity will tune and tweak the map to make it even better than you remember.

The satisfaction and joy of our fans is absolutely critical to everyone at 343 Industries and we regret the issues and the frustration you have endured. We are truly sorry and thank you for your continued patience and support of the Halo franchise.

Sincerely,
Bonnie Ross
Head of 343 Industries

http://news.xbox.com/2014/12/games-halo-thank-you-to-our-fans?utm_source=dlvr.it&utm_medium=twitter
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
GreaseballGreaseballSkrevet 21/12-14 00:42 
Syns stadig det en flot undskyldning. Der kunne andre udgiver godt lærer lidt. Ja de kunne alle lærer ikke at rushe deres produkt ud af døren og havde testet deres servere bedre måske :p
Kigger på AC:Unity, Driveclub og andre titler med udgivelse problemer, kom nu med noget godt til de brugere/fans som føler sig noget snydt/skuffet.

Skal så siges jeg syns nu at HALO: MCC virker fint nu. Har ikke haft nogen problemer de gange jeg har spillet det. Fik det så også efter Black Friday og der var allerede rettet nogen ting der.

Ser frem til at spille ODST igen.
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 21/12-14 01:49, rettet 21/12-14 02:04 
Jeg synes egentlig ikke det er så storsindet fra udviklernes side at kompensere med lidt DLC. Det virker næsten som en selvfølge at de bare kan fucke up så meget de vil, og så smide lidt DLC efter os, så vi glemmer at der nogensinde har været problemer. Det kan være at det bliver så stor en trend at nogen begynder at planlægge det, for at kunne rushe spil endnu mere :/

Halvdelen af pengene tilbage havde vel været meget fair? Men det sker selvfølgelig aldrig :)

EDIT: Unity giver i øvrigt også gratis DLC, og et valgfrit spil (download) til dem der købte versionen med season pass (desværre kan man kun vælge Ubisoft spil, så må man selv overveje om det er harddisk-pladsen værd ;) ).

Jeg ved ikke om Driveclub har givet noget væk gratis endnu?
Spiller nu: Phantasy Star IV
DunwichDunwichSkrevet 21/12-14 11:42, rettet 21/12-14 11:43 
Pakken er blevet nedgraderet fra et 10 tal til et 7 tal hos Gamesector, og jeg opdagede en fejl i spillet jeg ikke havde læst om før denne artikel:

http://www.gamesector.dk/2014/12/06/halo-the-master-chief-collection/

Citat:

"Samtidig viser det sig, at der også er problemer i co-opdelen med massive frame-drops fra tid til anden og det, der er værre. Man kan eksempelvis ikke gennemføre bane 10, Quarantine, i Halo 2 i co-op på grund af bugs, der splitter spillet op i to usynkroniserede spejle efter et stykke tid. At kunne spille Halo 2 igennem i co-op for første gang uden at skulle spille i splitscreen var et af opsamlingens største scoops. At en helt fatal bug ikke er rettet efter 3-4 store patches er vanvittigt – men det viser også, hvor massive matchmaking-problemerne er."
JmogJmogSkrevet 21/12-14 12:13 
Konsolkongen>
Jeg synes egentlig ikke det er så storsindet fra udviklernes side at kompensere med lidt DLC. Det virker næsten som en selvfølge at de bare kan fucke up så meget de vil, og så smide lidt DLC efter os, så vi glemmer at der nogensinde har været problemer. Det kan være at det bliver så stor en trend at nogen begynder at planlægge det, for at kunne rushe spil endnu mere :/

Halvdelen af pengene tilbage havde vel været meget fair? Men det sker selvfølgelig aldrig :)

EDIT: Unity giver i øvrigt også gratis DLC, og et valgfrit spil (download) til dem der købte versionen med season pass (desværre kan man kun vælge Ubisoft spil, så må man selv overveje om det er harddisk-pladsen værd ;) ).

Jeg ved ikke om Driveclub har givet noget væk gratis endnu?

Selvom det downloades, så synes jeg ikke det er en helt retfærdig sammenligning blot at kalde det DLC, når man får ODST som kompensation. Det er trods alt et helt spil.

Driveclub har vist givet noget gratis DLC, som ellers skulle have været en del af Season pass, (som så er forlænget) men det er vist ikke den officielle kompensation. Der kommer muligvis også noget andet, men det er pt kun et rygte.

Jeg synes det er dejligt at vi FÅR kompensation, men det ville være langt bedre, hvis det ikke var nødvendigt.
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 21/12-14 12:28 
Var ODST ikke bare DLC på disc? Det kom ret hurtigt efter 3'eren, og havde vidst ingen tekniske forbedringer i forhold. Multiplayer var også den samme som i Halo 3.
ODST var, som jeg husker det, endnu dårligere end 3'eren. Hvilket er vildt nok :)

Halo collection gik fra at være must have når jeg får købt en One, til at være noget jeg ikke gider længere. Det var kun pga multiplayer jeg fandt det interessant, men de utallige problemer der har været, og at man skal downloade en helt sindssyg mængde gigabytes for at man kan spille MP, selvom man har spillet på disc, så mister jeg interessen :(
Spiller nu: Phantasy Star IV
enfenenfenSkrevet 21/12-14 12:32, rettet 21/12-14 12:33 
Nah. Det var et helt spil. Normal længde. Der var to år imellem de to spil (2007, 2009).
What is the Matrix?
Bede-xBede-xSkrevet 21/12-14 12:37 
Konsolkongen>
Det kom ret hurtigt efter 3'eren

Det kom to år efter 3'eren. Det er mere gavmild kompensation end jeg havde regnet med, men er ellers enig i at det ikke løser det oprindelige problem: At spillet burde virke på dag et.
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
JmogJmogSkrevet 21/12-14 16:23, rettet 21/12-14 16:24 
Konsolkongen>
ODST var, som jeg husker det, endnu dårligere end 3'eren. Hvilket er vildt nok :)

Der er meget delte meninger om ODST. Nogen mener det er det dårligste Halo-spil, andre mener det er det bedste.

Jeg er i midten. Jeg synes det er godt og dejligt anderledes end resten af serien. Var det ikke også der de introducerede firefight?
GreaseballGreaseballSkrevet 22/12-14 00:24 
Jo firefight blev induceret i ODST. Men der ikke nogen planer om pt at bringe det med i MCC.
ODST var først planlagt som DLC til Halo 3. Men projektet voksede sig større og blev et selvstændigt spil.
DunwichDunwichSkrevet 02/02-15 16:39 
Nogle ord, som jeg aldrig troede jeg skulle høre mig selv sige, er begyndt at forme sig i min mund: Halo 2 er blevet et rigtig godt spil, i sin remasterede form. Hvad end knapper man har trykket på, hos udviklerne, så har det virket, og det i sådan en grad, at det næsten er overvældende. Grafikken er super flot. Tyngden i Warthogen er kommet tilbage fra CE. Våbenene er mere tilfredsstillende at bruge, grundet mere grafisk punch i hit animationer og de nye lyde på våben. Og så er det bare fedt at spille det i 60 fps, sidde med et smil på læben, og genopleve alt det man elskede, og stadig elsker, ved Halo.

Derudover, så ser det ud til at multiplayer virker. Jeg spillede i hvertfald en gang Slayer på Wizard i CE i går, og det kørte helt som det skulle. Det tog ikke super lang tid for konsollen at finde de andre spillere - tror max et par minutter, før spillet var i gang. Jeg har ikke prøvet andet multiplayer, end lige den kamp. Men det må osse vente, for der er nogle campaigns der skal spilles igen.
GreaseballGreaseballSkrevet 31/05-15 20:34 
Til dem af jer som er godkendt til gratis HALO: ODST så hold øje med jeres inbox på Xbox'en. Der skulle gerne ligge en besked, hvis ikke nu så snart, med en kode til download af spillet.
JmogJmogSkrevet 31/05-15 22:09 
Jeps, fik vist min i fredags.
The DaneThe DaneSkrevet 02/06-15 20:03 
Ja, så den selv lidt ved et tilfælde.
Jeg gør hvad jeg kan, og så gør jeg det godt!!!Spiller nu: Final Fantasy VII: Dirg..., Breath Of Fire: Dragon ..., World Of Warcraft
Bede-xBede-xSkrevet 06/06-15 14:39, rettet 06/06-15 14:40 
Fra Digital Foundrys seneste kig på MCC:

A short video demonstrating improvements to frame-rate. Unfortunately, we only have access to a limited amount of our original captures, making a comparison with more problematic sections impossible. Curiously, The Master Chief Collection cannot run without the patch, even in single-player mode.

http://www.eurogamer.net/articles/digitalfoundry-2015-halo-3-odst-tech-analysis-master-chief-collection-revisited

Hvordan skal det forståes? Virker spillet overhovedet ikke med mindre det først patches?
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 06/06-15 14:47 
Jeg har da spillet det for en måneds tid siden i campaign, og her virkede det fint. Så jeg forstår heller ikke hvad de hentyder til :)

Spillede fire kapitler af etteren i singleplayer og halvdelen af toeren i co-op. Utroligt så dårligt de spil er ældet, det er ikke engang sjovt. Der var engang hvor jeg synes at Halo 1 og 2 var det fedeste i hele verden, men set i bakspejlet er spillene jo direkte dårlige. Det må simpelthen ha' været i mangel af bedre, for der var ikke andre FPS'ere før Halo der fungerede på konsol med controller.

Multiplayer er dog stadig meget solidt og sjovt. Men jeg forstår slet ikke strukturen i Master Chief Collection. Ville ønske at man nemmere kunne vælge hvilke spil man spillede, og ikke bare blev smidt rundt helt random.
Spiller nu: Phantasy Star IV
Bede-xBede-xSkrevet 06/06-15 14:52, rettet 06/06-15 14:53 
Jeg prøver at høre Linneman på Gaf, hvad han mener med sætningen.
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
JmogJmogSkrevet 06/06-15 14:59 
Direkte dårlige? Det synes jeg godt nok ikke. Jeg hyggede mig gevaldigt med at genspille etteren og toeren. Det eneste der trak ned var visse sektioner hvor leveldesign blev groft genbrugt. Kernegameplayet var stadig sjovt, musikken er skøn og de ser nydelige ud i deres remasterede udgaver.

Det virker selvfølgelig noget langsomt i forhold til en moderne FPS, men det kan jeg faktisk godt lide.

Jeg snakker i øvrigt kun om singleplayer her.
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 06/06-15 15:23 
Der er ikke noget flow i spillene. Jeg synes man bruger alt for lang tid på at vente på at næste trigger aktiverer og man kan bevæge sig videre. Det er slemt i Halo 2, men helt ekstremt i Halo 1. Det er sikkert også tilfældet for mange andre FPS-spil fra den periode, men dem spillede jeg ikke :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
Bede-xBede-xSkrevet 06/06-15 18:41 
Jeg tolker det som om det kun er deres digitale version der er ramt, for da jeg spurgte efter uddybning svarede Linneman:

Yeah, lost old footage from November but we weren't able to launch an un-updated version of the game nor was it possible to download the game without the patches. Kind of annoying.

Dog formuleret meget underligt i artiklen. Kan være det bliver præciseret bedre senere..
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
DunwichDunwichSkrevet 12/11-15 11:51 
Snuppede lige lidt The Library i Halo i går. Stadig en af de bedste og mest tilfredsstillende shotguns nogensinde i et spil. Stadig en af de bedste Halo baner osse; Det er der hvor tingene lige bliver twistet lidt, og vi får en survival horror mission. Så fedt.
enfenenfenSkrevet 12/11-15 14:58 
Vildt nok, du synes, det er en af de bedste baner.
What is the Matrix?
GrillBillerDKGrillBillerDKSkrevet 20/01-16 18:32 
Er der nogen der har prøvet/oplevet denne bug ☺
http://9gag.com/gag/aDojKvZ
At det er bras er ikke ensbetydende med at det ikke virker, men det har du åbenbart svært ved at forstå. (JackD - 2006)
WehnerWehnerSkrevet 23/01-17 18:31 
slk486 i anden tråd>
Var det ikke kun multi-player, der ikke kørte ordentligt i Master Chief Collection i starten?

Her er et uddrag fra tilføjelsen til min anmeldelse. Det er mig bekendt aldrig blevet ordnet.

Samtidig viser det sig, at der også er problemer i co-opdelen med massive frame-drops fra tid til anden og det, der er værre. Man kan eksempelvis ikke gennemføre bane 10, Quarantine, i Halo 2 i co-op på grund af bugs, der splitter spillet op i to usynkroniserede spejle efter et stykke tid. At kunne spille Halo 2 igennem i co-op for første gang uden at skulle spille i splitscreen var et af opsamlingens største scoops. At en helt fatal bug ikke er rettet efter 3-4 store patches er vanvittigt – men det viser også, hvor massive matchmaking-problemerne er.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
142 emne(r).
« < 1 2 3 > »

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig