X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Halo: The Master Chief Collection


Svar
JmogJmogSkrevet 17/05-14 08:17 
Det var forventet at 2014 ville have et remake af toeren for at give Halo-fans noget mens de venter på femmeren, men det her er ret imponerende fanservice.

Halo 1-4 (ingen Reach/ODST) i HD remakes til Xbox One.

Hvis det kommer til at koste 60$ så er jeg dælme på. Fantastisk value for money.

Kilde
142 emne(r).
1 2 3 > »

Svar
JmogJmogSkrevet 17/05-14 08:17 
Det var forventet at 2014 ville have et remake af toeren for at give Halo-fans noget mens de venter på femmeren, men det her er ret imponerende fanservice.

Halo 1-4 (ingen Reach/ODST) i HD remakes til Xbox One.

Hvis det kommer til at koste 60$ så er jeg dælme på. Fantastisk value for money.

Kilde
JmogJmogSkrevet 17/05-14 08:20 
Har der egentlig før været et spil, der har fået remakes på de to følgende generationer af konsoller?

Jeg tænker på Halo 1. Xbox, Xbox 360 og Xbox One.
enfenenfenSkrevet 17/05-14 09:52 
Så er spørgsmålet, hvor når de dukker op.

Jeg ville gerne give Halo 2 en chance igen efter så mange år; Jeg var ret skuffet over singleplayerdelen, da det udkom i sin tid.
What is the Matrix?
GreaseballGreaseballSkrevet 17/05-14 10:03 
Ser interessant ud. Men syns godt de kunne havde smidt Reach og ODST med hvis det er.
Begge gode spil i serien.
JmogJmogSkrevet 17/05-14 11:00 
E3 bliver nok der hvor de offentliggører release. Til november ville give mening. Det vil næppe være samme år som femmeren, så det kan faktisk kun være da.
slk486slk486Skrevet 17/05-14 11:29, rettet 17/05-14 11:29 
Som sagt skal vi lige igennem remakes og remasters først. Det eneste af dem jeg har gennemført er den første, da jeg mistede interesseren på et eller andet tidspunkt igennem de andre hver især. Giver dem gerne en ny chance, i ny klæder :)
j/k
WehnerWehnerSkrevet 12/06-14 18:45 
Udkommer 11/11 2014 og indeholder alle fire spil fra hovedserien samlet i ét interface, så man kan spille dem igennem som én lang oplevelse til 4000 gamerscore. Alle multiplayer maps er med, så det giver over over 100 maps, der kører i deres oprindelige engine på dedikerede servere i 1080p.

Man kan løbende veksle mellem ny og gammel grafik i Halo: CE og Halo 2.

Derudover giver æsken adgang til Halo 5 beta, ligesom der vil være noget digital tv-serie produceret af Ridley Scott.

Jeg er i hvert fald klar til et nostalgitrip af de helt store.

http://www.polygon.com/2014/6/9/5793572/halo-master-chief-collection-xbox-one
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
slk486slk486Skrevet 12/06-14 21:09 
Også jeg, men ikke til fuld pris.
j/k
dRxLdRxLSkrevet 12/06-14 21:43 
Problemet er bare at det koster spillets pris plus prisen på en XO...
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
WehnerWehnerSkrevet 13/06-14 00:01 
Ja, det er en ganske betragtelig investering :)

Pcgamer synes, at tiden er moden til at få det på pc: http://www.pcgamer.com/2014/06/11/why-halo-the-master-chief-collection-belongs-on-pc/

Jeg spekulerer på, hvor attraktivt det er for Microsoft at udsende noget, der allerede inden det kommer i et bundle, minder om at være et bundle. Vil man forvente, at pc-gamere vil betale mere end €5 for pakken? Eller er det overdrevet at tro, at bundles har så stor indflydelse på markedet?
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
slk486slk486Skrevet 13/06-14 00:31 
Ja, det ville de jo mene, men for Microsoft er det spurten til Halo 5, som er en af grundstenene i Xbox One's success. Artiklen er i øvrigt også en noget fjollet tøsefornærmet lektion om at Halo blev stjålet af Xbox og at den slags spil simpelthen bare retmæssigt hører til på pc. Øv bøv busse, køb en Xbox One, din k...
j/k
FancyPantsFancyPantsSkrevet 13/06-14 00:48 
Nu husker jeg tydeligt hvor usselt jeg synes det første Halo var på PC ift. Xbrick (prøvede dog aldrig 2'eren til PC), så jeg kan sagtens unde serien at have været konsol eksklusiv siden Halo 3 :)

Selvom jeg da bestemt ikke ville græde mig selv i søvn, hvis der på et tidspunkt skulle komme en anstændig PC release af Mesterkokkesamlingen.
PEW PEW PEWSpiller nu: StarCraft II: Legacy Of..., Monster Hunter: World, Warframe
enfenenfenSkrevet 13/06-14 08:16 
Ærgerligt at man ikke har valgt at give alle spillene en kærlig (grafisk) hånd. Og ikke en pakke, der gør mig mere interesseret i en Xbox One.
What is the Matrix?
slk486slk486Skrevet 13/06-14 09:09 
Det har man da også!?
j/k
PlaykidPlaykidSkrevet 20/06-14 20:39 
Ny Q&A: https://blogs.halowaypoint.com/en-us/blogs/headlines/posts/the-halo-bulletin-6-19-14

De 6 MP baner med ny grafik kører ikke med samme engine og vil derfor ikke have originalens gameplay.
Hvis det er tilfældet har de potentielt set ødelagt 6 af banerne, men man kan selvfølgelig håbe på samme baner også findes i uændrede udgaver.
Spiller nu: Halo 3
DunwichDunwichSkrevet 21/06-14 01:13 
Hvordan kan ny grafik potentielt ødelægge gameplay på de seks baner?
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 21/06-14 01:46 
Fordi det ikke kører samme engine.
Spiller nu: Phantasy Star IV
PlaykidPlaykidSkrevet 21/06-14 08:26 
Men igen, hvis alle de originale baner findes og der så er de "reimagined" ved siden af, ja så er det bare et plus :-)
Spiller nu: Halo 3
JmogJmogSkrevet 21/06-14 08:39 
Geometrien behøver da ikke være gameplaymæssigt anderledes bare fordi det er en ny motor.
WehnerWehnerSkrevet 27/07-14 01:11 
Ny trailer med film fra Halo 2 remastered her: http://news.xbox.com/2014/07/games-halo-master-chief-collection-sdcc-announcement

Sådan kommer Zanzibar til at se ud: http://www.gamekyo.com/newsen58627_screens-halo-master-chief-collection-zanzibar.html

Jeg ser ret meget frem til det her :)
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
slk486slk486Skrevet 07/08-14 00:57, rettet 07/08-14 01:00 
Det gik godt nok stærkt med den Mester Chæf i Mjølner udgaven. Announced i dag. Udsolgt i dag.

http://www.game.co.uk/en/halo-the-master-chief-collection-mjolnir-edition-only-at-game-co-uk-304812/?merchname=hubHaloMCC-_-editions-_-MJOLNIROnlineExcl

Og så til sølle £169 o_O
j/k
JmogJmogSkrevet 17/10-14 16:48, rettet 17/10-14 16:49 
Det er godt nok pænt fjollet det her. De fire spils kampagner fylder så meget at der ikke er plads til multiplayer på Bluray discen. Det er fair nok, bare læg en ekstra disc i æsken - det er der mange eksempler på at spil har gjort til multiplayerdelen.

.....men nej, i stedet for at gøre det åbenlyse, så skal man downloade 20GB før man kan spille multiplayer.

Jeg har en 40GB linie og ville alligevel starte med singleplayerkampagnerne, så mig ville det aldrig berøre, men jeg føler virkelig for dem som primært køber spillet for at spille multiplayer. Det er en tåbelig manøvre for at spare penge, som de har lavet der. Hvis man har et båndbreddelimit, så kan det her jo potentielt blive dyrt for folk.

Kilde
dRxLdRxLSkrevet 17/10-14 18:38 
En 40GB linie? Det var ikke så lidt... Mente du 40 MB?
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
JmogJmogSkrevet 18/10-14 04:56 
Ups! 40Mbit skulle der stå :-)
DunwichDunwichSkrevet 24/10-14 11:23 
http://m.uk.ign.com/articles/2014/10/23/see-what-halo-4-looks-like-at-1080p60fps-in-halo-the-master-chief-collection-ign-first

60 fps videoer af Halo spillene.

Der er efterhånden en overvejende sandsynlighed for, at jeg køber en Xbox One, bare for at kunne spille denne pakke.
enfenenfenSkrevet 24/10-14 12:48 
Har lige spillet etteren (anniversary på 360), og alderen har sat sine tydelig spor (grafisk og gameplaymæssigt).
What is the Matrix?
DunwichDunwichSkrevet 24/10-14 16:22 
Jeg har osse spillet lidt anniversary på 360 i dag, og det der irriterede mig mest var det framerate hit spillet tager, når man spiller det med den nye grafik; Det er ikke fedt. Gameplay mæssigt - når vi snakker spillets gunplay mekanik - er stadig uovertruffen.
JmogJmogSkrevet 28/10-14 19:40, rettet 28/10-14 19:40 
Ret imponerende hvad man kan lave selv via Forge i Master Chief Collection. Spillet flyder jo allerede med multiplayer maps, men når kreative sjæle får fat i spillet, vil det blive rigtig interessant at se, hvad de finder på.

Videodemonstration hos IGN
JmogJmogSkrevet 31/10-14 20:14 
Microsoft har produceret en dokumentar der hedder "Remaking the Legend - Halo 2 Anniversary". Den kan streames på X360 og XO.

Har set den første halve time og for fans er det guld. Det er lige så meget en bagom kulisserne på Halo 1 og 2 som det er om produktionen af Anniversary.
JmogJmogSkrevet 31/10-14 21:20, rettet 31/10-14 21:21 
Dokumentaren er en time lang og den var fremragende. Virkelig interessant at se hvor meget arbejde der er lagt i Anniversary med genindspilning af musik og lydeffekter. Det oprindelige spil ligner noget der er løgn i forhold til remakets grafik.

Jeg troede i øvrigt det kun var intro og måske et par af de større cutscenes som Blur havde genskabt i ualmindeligt lækker FMV. Det er det ikke. Det er 58 minutters cutscenes i den kvalitet. Yummy! Og så mindede dokumentaren mig også om HVOR gode multiplayerbaner der var i Halo 2. Lockout, for satan da, den glæder jeg mig til at spille på igen.

Advarsel, se ikke dokumentaren, hvis du har en Xbox One og har holdningen "jeg behøver ikke bruge penge på spil jeg spillede for ti år siden". Den holdning bliver lynhurtigt ændret til "køber det digitalt, så jeg kan preloade det og disc er ligegyldig, da jeg aldrig kommer til at sælge det og HVORFOR SATAN SKAL JEG VENTE TIL 11/11!".

Ahem. God dokumentar ;-)
Trydie76Trydie76Skrevet 31/10-14 22:52 
11/11....hehe jeg venter stille og rolig til 11\11-2015 ;)
PlaykidPlaykidSkrevet 01/11-14 07:20 
Og for dem der ikke har en One kan den også ses på youtube :-)

ViDoc
Spiller nu: Halo 3
JmogJmogSkrevet 01/11-14 10:59 
Den kan også ses på X360
GreaseballGreaseballSkrevet 01/11-14 11:15 
Men kun hvis har en US konto. Den er ikke på den danske, kunne finde den på min us konto. Men den ville ikke streame den.
JmogJmogSkrevet 01/11-14 11:46, rettet 01/11-14 11:48 
Hmm, jeg streamede den fint fra min danske konto på min XO. Spøjst hvis det er anderledes på X360.

Jeg oplevede dog at den specifikt nægtede at afspille på min primære danske konto fordi min lokation ikke stemte med min konto. Det er en dansk konto, men lokation er sat til US, så jeg får amerikanske priser(*). Selvom jeg satte lokation til DK gad den stadig ikke, så det var nok min amerikanske billing adress der gjorde det.

Min "rene" danske konto med dansk lokation og dansk billing adress virkede dog fint.

*: Skulle der være nogen af jer med XO, der endnu ikke har gjort det, så er det altså dødnemt at købe nye spil til 60$/350kr på Live. I kan stadig bruge jeres danske kreditkort og Live konto. Gå bare ind i settings og lav jeres lokation om til US og jeres billing adress til en i en stat uden moms (Delaware f.eks.). Live på XO laver ikke noget tjek af om kreditkortnummer matcher billing adress.

På X360 laver de tjekket mellem kreditkort og billing adress, så der kan man få amerikanske priser ved at logge ind med en US konto, sætte en US billing adress og bruge Paypal som betaling.
GreaseballGreaseballSkrevet 01/11-14 12:00 
Den var ingen steder at finde på 360 med en dansk konto igår.
DunwichDunwichSkrevet 04/11-14 13:30 
I'm out. Det er simpelthen for fesent og billigt, i en pakke af denne kaliber. Jeg vil ikke spille Halo med den grafik endnu en gang; Synes ikke stilen passer ordentligt til spillet, efter at have spillet det, og skiftet frem og tilbage mellem de to grafik options. Anniversary grafikken er alt for shiny og farverig, på de forkerte måder.

Man kunne sagtens have brugt tid på en ordentlig og rigtig remaster, i stedet for at genbruge assets fra 2011.

http://www.eurogamer.net/articles/2014-11-02-digital-foundry-hands-on-with-halo-the-master-chief-collection

"The original Halo essentially takes the form of a direct conversion of the Xbox 360 Anniversary Edition, released in 2011".
JmogJmogSkrevet 04/11-14 16:22 
Men hvad med de andre tre spil? Efter sigende skulle Halo 2 remasteringen være fremragende, 4'eren decideret ligne noget der er lavet fra grunden af til XO og 3'eren skulle også se rigtig fin ud. Oveni det så kører alle fire spil i højere opløsning og (langt vigtigere) 60fps. Det er da et røverkøb for det.

Oprindeligt var det faktisk kun planen at udgive Halo 2 Anniversary, så man kan se det som at man faktisk får tre spil med som bonus.
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 04/11-14 20:26, rettet 04/11-14 20:42 
Ja det må da være vildt for Halo-folket endelig at prøve 3'eren i HD ;)

Jeg kunne godt finde på at købe det. Om ikke andet så bare for multiplayer i 1 og 2.

EDIT: Nej måske ikke alligevel. Havde ikke set at man skulle downloade 20GB for at spille multiplayer. WTF?!

Ud fra videoerne på EG at dømme så kører spillet heller ikke særlig stabilt i remaster-mode. Skod :( (EDIT: Ah okay, det er måske kun etteren ;))
Spiller nu: Phantasy Star IV
DunwichDunwichSkrevet 04/11-14 22:43 
Jmog>
Men hvad med de andre tre spil? Efter sigende skulle Halo 2 remasteringen være fremragende, 4'eren decideret ligne noget der er lavet fra grunden af til XO og 3'eren skulle også se rigtig fin ud. Oveni det så kører alle fire spil i højere opløsning og (langt vigtigere) 60fps. Det er da et røverkøb for det.

Oprindeligt var det faktisk kun planen at udgive Halo 2 Anniversary, så man kan se det som at man faktisk får tre spil med som bonus.

Mht Halo 2: Man kan ikke polere en lort, så tvivler på oplevelsen og gameplay i den remasterede version, vil ændre mit syn på spillet.

Mht et røverkøb, så vil det koste mig ca 3500 kr inkl konsollen for at spille spillene i faux 60 fps osv, så springer bare over.
JmogJmogSkrevet 05/11-14 07:15 
Nå. Jeg troede du havde spillet.
DunwichDunwichSkrevet 05/11-14 13:08 
Det er da ikke udkommet endnu, så vidt jeg ved.
JmogJmogSkrevet 05/11-14 14:03 
Kunne jo være du havde en review-copy. Troede du havde det pga den her bemærkning:

"Synes ikke stilen passer ordentligt til spillet, efter at have spillet det, og skiftet frem og tilbage mellem de to grafik options."
DunwichDunwichSkrevet 05/11-14 15:36 
Ah ok; Nej, det var i anniversary jeg havde skiftet frem og tilbage mellem de to grafik muligheder.
JmogJmogSkrevet 06/11-14 18:52 
Multiplayerpatchen er live nu og hentes automatisk, hvis man allerede har preloaded MCC. De 20GB var åbenbart kun et estimat, for de har fået den kortet ned til 15GB.

Lækkert. Så er jeg totalt klar til tirsdag.
PlaykidPlaykidSkrevet 06/11-14 19:44 
Det lyder godt. Er der en måde at verificerer multiplayer delen er blevet hentet? Jeg synes Xbox One interfacet er lidt kringlet at finde rundt i.
Vil nemlig gerne have resten af spillet ned hurtigst muligt, første del af spillet tog nærmest 2 dage af downloade.
Spiller nu: Halo 3
JmogJmogSkrevet 06/11-14 20:06 
Find spillet inde i din Games And Apps liste og marker det. Tryk på Start-knappen på controlleren og vælg Manage. Der burde størrelsen stå. Uden patch er det omkring 46GB.

Jeg kører min XO på engelsk så jeg ved ikke lige hvad det hedder på dansk ("Administrer" måske).
PlaykidPlaykidSkrevet 06/11-14 20:23 
Tak :-) Jeg kører ren engelsk det letter navigationen lidt, men der skal alligevel lidt tilvænning til det nye OS.
Ser ud til download er begyndt for kort tid siden, den har også reguleret mængden af brugt plads.
Spiller nu: Halo 3
Bede-xBede-xSkrevet 07/11-14 12:09 
Anmeldelser:

http://m.neogaf.com/showthread.php?t=928219
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
DunwichDunwichSkrevet 09/11-14 05:00 
Har Halo 3 ikke fået "remastering turen" i forbindelse med grafik og remixed lyd?

http://www.gamersyde.com/news_we_reviewed_halo_the_mcc-16007_en.html

Det er lidt underligt at se film fra Halo 2 og høre den nye lyd på Covenant riflen, og bagefter høre den gamle lyd i Halo 3.

Omvendt må jeg sige, at lysten til at spille Halo 2 igen, er kommet tilbage, efter at have set de gameplay videoer fra den remasterede version. Det ser faktisk rigtig godt ud. Heldigvis er en Xbox One ikke super dyr, så tjaa...hmm...bum, bum.
142 emne(r).
1 2 3 > »

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig