X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Nyt på Steam


Svar
Bede-xBede-xSkrevet 12/05-14 13:33, rettet 12/05-14 13:41 
Med Steams størrelse og udbredelse er vi vist langt overskredet den dato, hvor en tråd dedikeret til nye udgivelser burde være oprettet, for der kommer virkelig mange perler på servicen, som man nemt kan overse. Her er håbet, at tråden her kan hjælpe med at øge opmærksomheden omkring dybden af spilbiblioteket og måske føre til selvstændige tråde omkring de spil, der er populære nok til at beretti... Se hele indlægget
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
114 emne(r).
1 2 3 > »

Svar
Bede-xBede-xSkrevet 12/05-14 13:33, rettet 12/05-14 13:41 
Med Steams størrelse og udbredelse er vi vist langt overskredet den dato, hvor en tråd dedikeret til nye udgivelser burde være oprettet, for der kommer virkelig mange perler på servicen, som man nemt kan overse. Her er håbet, at tråden her kan hjælpe med at øge opmærksomheden omkring dybden af spilbiblioteket og måske føre til selvstændige tråde omkring de spil, der er populære nok til at berettige det.

Som altid kan det ofte betale sig at købe sine Steam spil andre steder end Steam, med mindre man er i en udsalgsperiode. Et sted at starte kunne være:

http://isthereanydeal.com/

En af de titler jeg naivt håber bliver godt, er The Last Tinker: City of Colors, som udkommer i dag.

Nyt på Steam
Nyt på Steam

A joyous platformer lovingly crafted in the image of all time classics such as Zelda, Jak and Daxter and Banjo Kazooie, The Last Tinker is a colorful adventure set in Colortown, a world built upon creativity, emotion and collaboration.

http://store.steampowered.com/app/260160/

Ingen tvivl om at beskrivelsen sikkert lover mere, end det kan leve op til, men så meget er der heller ikke af den slags, at man kan tillade sig at være kræsen og spil som Jak og Banjo, er noget af det, jeg savner mest i dag.

Trailer: https://www.youtube.com/watch?v=x4K9jfBnTw8

8/10 hos CVG er det eneste review, jeg er stødt på: http://www.computerandvideogames.com/462752/the-last-tinker-xbox-one-pc-review/

Gunhound EX har også lige fået en genudgivelse på Steam:

Nyt på Steam

http://store.steampowered.com/app/273240/
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
slk486slk486Skrevet 12/05-14 13:35 
Tinker ser farvefuldt ud.
j/k
Bede-xBede-xSkrevet 12/05-14 13:36 
Yep :)

Det kommer også til PS4/One, så vidt jeg har forstået.
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
NaieraNaieraSkrevet 12/05-14 13:58 
Gunhound EX må også gerne lige komme på PS3 eller 4. Det fortjener mere end en japansk PSP-udgivelse.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
slk486slk486Skrevet 12/05-14 14:00 
På disc naturligvis.
j/k
NaieraNaieraSkrevet 12/05-14 14:03 
Endnu bedre.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
Bede-xBede-xSkrevet 21/05-14 22:56 
Jeg synes The Forest ser bedre og bedre ud, hver gang jeg ser det. Det virker til at minde en del om Miasmata, med den store forskel, at man ikke kun jages af et enkelt monster og at de tager genre betegnelsen "survival horror" helt bogstaveligt på den måde, der skal opbygges lejre, barrikader og findes føde, hvis man skal have en chance for at overleve. Den nyeste trailer sælger det godt:

https://www.youtube.com/watch?v=eQHoeDxS95Y

Budgettet må også være højere end Miasmata og så er der co-op.
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
KroeboCopKroeboCopSkrevet 22/05-14 15:50 
Ja, det ser da meget spændende ud, det må jeg også lige holde øje med :=)
Hoid to colony C05 where the computer is...
Bede-xBede-xSkrevet 22/05-14 18:24 
Ghostlight har annonceret Elminage Gothic kommer til Steam sidst på sommeren:

When we first spoke about bringing JRPGs to Steam, one of the things we were excited about was that if JRPGs were successful for us, we might get the opportunity to bring over games that had never been released outside of Japan before. Well, I’m pleased to say that we’re now starting to make good on that opportunity.That’s because later this year we’ll be bringing the classic Japanese dungeon crawler, Elminage Gothic, to PC.
(..)
For those of you who enjoyed it, I’m pleased to say that Elminage Gothic offers the same classic old school dungeon crawling experience but adds a darker, more gothic twist to the game’s theme and art style. It features multiple character classes, hundreds of stunningly designed monsters, creatures and demons, well over 80 hours of gameplay and it even goes right down to including the traditional “THAC0” system (which certainly takes me back!) If you’re like me, then I’m sure you’ll agree that there’s a definitely a simple pleasure in delving deep into dungeons searching for hidden treasures and slaying monsters! :)

Plus, if you’re a fan of the incredibly popular Wizardry series of dungeon crawlers, you’ll be pleased to hear that Elminage Gothic is very reminiscent of those Wizardry titles. It’s not surprising really, given that the development team at Starfish were also behind the Wizardry Empire games (the last of which, Wizardry Empire III: Haō no Keifu, released on PSP in Japan in 2007, just a year before the release of the first Elminage game on PS2).

http://blog.ghostlight.uk.com/post/ghostlight-descends-into-the-dungeons-of-tsun-kurn-to-bring-elminage-gothic-to-pc

Nyt på Steam

Hell yeah!
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
KroeboCopKroeboCopSkrevet 14/11-14 20:59 
Yes! Køber det pga det gamle Wings! Det nye Wings! Remastered Edition er ikke lige mig :=)

Link...
Hoid to colony C05 where the computer is...
millenniummillenniumSkrevet 15/11-14 16:43 
Øv, jeg er Mac mand. :(
The medium is the message.
KroeboCopKroeboCopSkrevet 16/11-14 15:00, rettet 16/11-14 15:38 
The Three Stooges mangler i samlingen, det er nok noget med rettighederne :=/
Hoid to colony C05 where the computer is...
JmogJmogSkrevet 16/11-14 16:01 
millennium>
Øv, jeg er Mac mand. :(

Hæld Windows på din Mac i en dual boot configuration. Det har jeg på min egen. Det bedste af begge verdener - holder bare alt-tasten, nede når jeg tænder, når jeg vil ind i Windows.

Der er indbygget tool i OSX til at lave det. Kræver bare du har en DVD eller USB-stick med plads til at lægge Windows på. Og så en Windows licens selvfølgelig.
millenniummillenniumSkrevet 16/11-14 19:40, rettet 16/11-14 19:41 
Jeg havde skam boot camp før i tiden, men så fuckede jeg det selvforskyldt op og måtte afinstallere det. Nu kan jeg ikke lægge det ind igen, fordi min MacBook er for gammel og harddisken er for splittet.

Men ja, det virkede super godt. Bare bedst på en ny Mac. :)

Min kammerat kalder boot camp for "Elite Dangerous mode" :-D
The medium is the message.
Bede-xBede-xSkrevet 26/03-15 18:03 
Ys VI & Akiba's Trip: U&U kommer snart på Steam (og sikkert også Gog):

http://www.neogaf.com/forum/showthread.php?t=1017985

Bliver rart at prøve Napishtim der hvor det hører hjemme :)
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
Le RoofLe RoofSkrevet 26/03-15 20:02 
En udgivelse af Ys VI uden syge loadetider eller Konami's indblanding?

Ja tak :)
To be this good takes AGES, to be this good takes SEGASpiller nu: Crisis Core: Final Fant..., Baldur's Gate III, Super Mario Bros. Wonder
Le RoofLe RoofSkrevet 27/03-15 08:23 
Jep. Ys VI kommer også på GOG.

Twitter
To be this good takes AGES, to be this good takes SEGASpiller nu: Crisis Core: Final Fant..., Baldur's Gate III, Super Mario Bros. Wonder
Le RoofLe RoofSkrevet 18/04-15 20:46 
Ys VI: The Ark of Napishtim udkommer den 28/4 med en pris på €17.99. Der er 15% rabat den første uge.

Glæder mig ret meget da jeg, indtil videre, har holdt mig fra at spille det tidligere pga dårlige konverteringer. My body is ready :)

Link
To be this good takes AGES, to be this good takes SEGASpiller nu: Crisis Core: Final Fant..., Baldur's Gate III, Super Mario Bros. Wonder
Bede-xBede-xSkrevet 24/04-15 22:02, rettet 26/04-15 11:46 
Måske lidt ildevarslende, men Steam vil til at sælge mods:

http://steamcommunity.com/workshop/aboutpaidcontent/

25% af indtægten til skaberen af en mod, resten til Valve og IP-ejeren.

Shantae and the Pirate's Curse kommer i morgen på Steam:

http://i.imgur.com/hOpUbnx.jpg
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
Bede-xBede-xSkrevet 25/04-15 23:53, rettet 25/04-15 23:55 
Gabe Newell kører en AMA specifikt om det med at tage penge for mods lige nu:

On Thursday I was flying back from LA. When I landed, I had 3,500 new messages. Hmmm. Looks like we did something to piss off the Internet.

Yesterday I was distracted as I had to see my surgeon about a blister in my eye (#FuchsDystrophySucks), but I got some background on the paid mods issues.

So here I am, probably a day late, to make sure that if people are pissed off, they are at least pissed off for the right reasons.

https://www.reddit.com/r/gaming/comments/33uplp/mods_and_steam/
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
Bede-xBede-xSkrevet 28/04-15 01:25 
Slut med betalingsmods i Skyrim:

http://steamcommunity.com/games/SteamWorkshop/announcements/detail/20863236525324421
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
KillerBean2KillerBean2Skrevet 28/04-15 11:31 
Hvor er det dumt. Hvis nu bare de havde styret deres grådighed, så det i stedet blev: "75% af indtægten til skaberen af en mod, resten til Valve og IP-ejeren.", var det sikkert allerede en dundrende succes.
AV Intelligent Terminal
jaesjaesSkrevet 28/04-15 13:53, rettet 28/04-15 13:56 
Hver udvikler/udgiver vælger fordelingen.

Valve tager formentlig deres sædvanlige 30%. Men Bethesda kunne fx have valgt at give 40% til modderne og 30% til sig selv, hvilket ville være en del bedre. Valves udgifter er formentligt stort set de samme, hvad enten der tale om spil eller mods, så deres 30% synes jeg er fair.
KillerBean2KillerBean2Skrevet 28/04-15 14:38 
Jeg kan såmænd godt forstå, hvorfor Valve skal have en bid af kagen. De har trods alt nogle udgifter ved at skulle levere serverplads og båndbredde. Men hvorfor skal Bethesda have procenter? Mods er vel selvstændigt indhold, der ikke berører nogen former for copyright? Skal Bethesda så ikke bare lukke røven og tage imod et evt. symbolsk beløb som ren og skær anerkendelse?
AV Intelligent Terminal
XiwanaXiwanaSkrevet 28/04-15 14:42 
Helt enig!
Dertil kommer jo også, at en god mod kan bidrage til et øget salg af et givent spil (og derved yderligere knaster til udvikleren). Jeg kunne da eksempelvis være fristet til at triple-dippe GTA5, hvis der kommer nogle spændende mods engang i den nærmeste fremtid. Dem har man nu engang ikke adgang til på konsol. [Jeg har også hørt gode ting om et nøgenmod til Skyrim...]
[inspirational quote here]
PapandPapandSkrevet 28/04-15 14:43 
I min verden er problemet egentlig ikke cuttet til Valve og udgiveren. Det er i stedet den mængde affald som fupmagere og andre talentløse vil spytte ud. Ekstra æbler til 250 kr. og andet støj, som fuldstændig drukner de projekter som faktisk har noget at byde på.

Skab i stedet en mulighed for at brugerne enkelt kan donere til projektet. De rigtige mods kan skabe guld til udgiverne via ekstra salg af hovedspillet. Dayz er vel et godt eksempel på hvor stor betydning en mod kan få.
Spiller nu: Mass Effect 2, Star Wars: The Old Repu..., League Of Legends
DarkenDarkenSkrevet 28/04-15 17:17 
Selv hvis der var lavet en fornuftig cash model og hvis der kun (yeah right) rimelige priser, så ville det stadig være skidt.

Udover at muligheden for mod packs eller mods der låner lidt for hinanden, ryger i vasken (og hvor mange mods er ikke baseret delvist på andre mods?), så var der allerede folk der huggede andre folks arbejde og smed det i workshoppen som deres eget. Der er ikke noget at sige til at modders begyndte at skjule filer m.m. for at beskytte deres arbejde og så mister man hele det åbne community hvor folk hjælper hinanden og istedet ender med commissions hvis man skal have hjælp til noget.

Og alt det pis med at det var for moddernes skyld man lavede det, kan simpelthen ikke passe, for så skulle man nok lige have hørt dem om de synes det var en god ide, inden man bare smed det i søen.

We wanted more great mods becoming great products, like Dota, Counter-strike, DayZ, and Killing Floor

Ja men sq da for tjene penge, ikke for nogen som helst goodwill og ren mig. øv siger jeg bare.
"Watch your back, conserve ammo, and never cut a deal with a Dragon"
jaesjaesSkrevet 28/04-15 22:10 
KillerBean2>
Men hvorfor skal Bethesda have procenter? Mods er vel selvstændigt indhold, der ikke berører nogen former for copyright? Skal Bethesda så ikke bare lukke røven og tage imod et evt. symbolsk beløb som ren og skær anerkendelse?

Jo, jeg er mere eller mindre enig. Valves politik er dog at ikke sætte for mange grænser, så det kunne være én forklaring. En anden, og nok mere afgørende, så har det nok været for, at udgiverne ikke skulle bitche for meget, eller ligefrem true med at begynde at sælge mod-værktøjerne.

En tredje mulig, men mindre væsentlig grund kunne være, at der kan foregå en mindre kannibalisering - spil med mod-værktøjer sælger flere spil, men det giver også modderne mulighed for at lave værker der reelt er helt nye spil, og dermed sælger IP-holderens næste spil måske nogle procent dårligere, fordi enkelte har nok i deres foregående spil + mods.
Bede-xBede-xSkrevet 12/05-15 00:42, rettet 12/05-15 01:01 
Grandia II remaster på vej til Steam:

http://www.gamespot.com/articles/acclaimed-dreamcast-rpg-grandia-ii-coming-to-steam/1100-6427252/

Det er ikke den gamle PC version, men en ny udgave baseret på Dreamcast originalen. Tales of Zestiria er også dukket op i Steams database, så mon ikke det annonceres på årets Tales festival?
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
KroeboCopKroeboCopSkrevet 29/05-15 11:23 
Så er Kung Fury kommet som spil og gratis film på Steam.

Link...
Hoid to colony C05 where the computer is...
Bede-xBede-xSkrevet 01/06-15 18:00 
Ligesom vi så det med det nye i DiRT serien (http://store.steampowered.com/app/310560/) er LEGO Worlds nu kommet på early access:

UDFORSK gigantiske landskaber fyldt med minifigurer, strejfende skabninger, og kraftfulde køretøjer. OPDAG hemmeligheder, skatte og utallige overraskelser. SKAB alt hvad du kan forestille dig, ved at ændre terrænet eller bygge med LEGO-klodser. I LEGO® Worlds er det helt op til dig!

Nyt på Steam

Nyt på Steam

Nyt på Steam

http://store.steampowered.com/app/332310/
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
jaesjaesSkrevet 07/06-15 20:18, rettet 07/06-15 20:18 
Valve er begyndt at tilbyde at refundere købte spil m.m. - inden 14 dage, og man skal have spillet mindre end 2 timer.
http://store.steampowered.com/steam_refunds/

Ikke overraskende er ikke alle lige glade for konceptet. Det burde nok også hedde 1 time og maks. et par spil om måneden IMO...
3of193of19Skrevet 07/06-15 21:18, rettet 07/06-15 21:20 
Laura Kate (hende fra Jim Sterling's Podquisition) snakkede på sin Youtube kanal idag om en lille indie titel der er historiedreveb og kan gennemføres på ca 90-120 minutter. Ifølge udvikleren har de haft 70% returneringer af spillet af folk der har gennemført det. Og det skulle ikke være forsi spillet direkte er dårligt.

Link...
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 07/06-15 21:45 
Synes godt nok at Valve skider rigeligt i nællerne for tiden :/ Det er super hvis det kan få flyttet flere mennesker og spil over på sådan noget som Greenmangaming i stedet :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
Bede-xBede-xSkrevet 07/06-15 22:19 
Tænker du på sådan noget som Playfire/Capaule el. lign, når du siger flyttet over på GMG?

Synes det er godt for forbrugerne, at man kan refundere sit køb "no questions asked" og det mere handler om at justere rammerne, hvis det viser sig at føre til vedvarende problemer for udviklere af visse spiltyper. Kan måske også være, at det er noget der kan justere sig ind af sig selv, når det misbruges i takt med at misbruget fører til forbud mod at benytte systemet yderligere.

Valve er da langt fra perfekte, men ift. de vilkår man ellers udsættes for, er de langt hen af vejen i den gode ende.
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 07/06-15 22:27 
Nej jeg tænker mere i forbindelse med DRM at det er rart med alternativer til Steam :)

Refunds er en rigtig god idé, men det er skidt når det misbruges som 3of19 beskriver ovenover. Jeg har selv været rigtig glad for instant refunds på Google Play Store, hvis jeg har købt nogle apps som slet ikke virker som lovet. Men i de tilfælde har jeg konkluderet at det ikke var noget for mig, og fået mine penge tilbage på ganske få minutter. To timer virker som ret lang tid.
Men det afhænger selvfølgelig af spillet. I en openworld livssimulator som Skyrim, vil man ikke få noget ordentligt indtryk af hvis man kun spiller en halv time.
Spiller nu: Phantasy Star IV
Bede-xBede-xSkrevet 07/06-15 22:42 
Konsolkongen>
Nej jeg tænker mere i forbindelse med DRM at det er rart med alternativer til Steam :)

Så langt er vi enige. For min skyld måtte Gog skam gerne vinde den kamp :)

GMG er dog et ret ringe alternativ - vurderet som service, de kan være fine som indkøbssted* - da deres eget udbud enten går gennem Playfire, som ikke i sig selv gør spillet Steam-løs eller Capsule, som er proppet med SecuROM. Mestendels er de en forhandler, der bla. lever af at sælge Steam spil.

Valve er at foretrække i det tilfælde, at der skal være en overherre og det virker det til er nødvendigt. De er på mange væsentlige punkter meget bedre end fx de nuværende markedsledere på konsolmarkedet..

*Witcher 3 sagen var dog ikke alt for heldig..
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 07/06-15 22:45 
Så var det måske GOG jeg tænkte på i stedet :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
Bede-xBede-xSkrevet 07/06-15 23:48, rettet 08/06-15 00:08 
Er måske for diskussionens skyld værd at nævne, at Steams konkurrenter har deres egne refunderingsmuligheder. EA tillader fx at man spiller sit spil i 24 timer, før man returnerer det "no questions asked":

You may return EA full game downloads (PC or Mac) and participating third party titles purchased on Origin for a full refund. Refund requests can be made within 24 hours after you first launch the game, within seven days from your date of purchase, or within seven days from the game’s release date if you pre-ordered, whichever comes first. And if you purchase a new EA game within the first 30 days of its release date and can’t play it due to technical reasons within EA’s control, you can request a refund within 72 hours after you first launch the game instead of 24.

If something doesn't work out—you aren’t riveted by the storyline, or sucked in by the action, or even just if the game doesn't play well with your video card—we’ve got your back.

https://www.origin.com/en-dk/news/origin-great-game-guarantee

Dermed ikke sagt at Valves to timer ikke kan vise sig at være for længe, men den konkurrence der er i PC miljøet er værd at holde for øje.
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 08/06-15 00:20 
Ja okay, det var alligevel længe. Ikke en service jeg nogensinde havde troet EA ville tilbyde :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
Bede-xBede-xSkrevet 08/06-15 00:27 
På rent anekdote-niveau så oplever jeg faktisk, at EA har et fremragende ry når det kommer til customer service. De nævnes ofte, når den slags diskuteres på de udenlandske forums jeg følger.

Bruger dog ikke Origin til andet end deres månedlige gratis spil, så megen direkte erfaring med dem, har jeg ikke :)
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
HankyHankySkrevet 08/06-15 00:47 
Jeg vil lige give et shoutout til ARK, som også kom op i Earlie Access for nogle dage siden. 25 timer har jeg spillet siden fredag. Desværre ikke optimeret overhovedet endnu, men det kommer med tiden. Fantastisk, none the less.

Kotaku artikel: http://steamed.kotaku.com/steam-finally-has-a-good-dinosaur-game-1709351964

Nyt på Steam

Nyt på Steam

Nyt på Steam

Nyt på Steam
Spiller nu: Astro Bot: Rescue Missi..., Travis Strikes Again: N..., Wonder Boy: The Dragon'...
WehnerWehnerSkrevet 08/06-15 01:38 
Øj, det gad jeg godt se på konsol!
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
Bede-xBede-xSkrevet 08/06-15 01:43 
Man skal vist passe på i det :)

Hello, we're your new owners
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
SumezSumezSkrevet 08/06-15 09:55 
Konsolkongen>
Nej jeg tænker mere i forbindelse med DRM at det er rart med alternativer til Steam :)

Alene det faktum at Steam skal vide præcis hvor længe du har spillet et spil, synes jeg er uhyggeligt...
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
SumezSumezSkrevet 08/06-15 10:05 
Hanky>
Jeg vil lige give et shoutout til ARK, som også kom op i Earlie Access for nogle dage siden. 25 timer har jeg spillet siden fredag. Desværre ikke optimeret overhovedet endnu, men det kommer med tiden. Fantastisk, none the less.

Men det er et online-spil, er det ikke?
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
HankyHankySkrevet 08/06-15 12:34 
Jo?
Spiller nu: Astro Bot: Rescue Missi..., Travis Strikes Again: N..., Wonder Boy: The Dragon'...
jaesjaesSkrevet 08/06-15 13:42 
Har læst det skulle have fokus på multiplayer, men at man kan spille singleplayer ved at vælge "local" i spillet.
Bede-xBede-xSkrevet 08/06-15 14:09, rettet 08/06-15 14:10 
Nyt online robot tps Figureheads fra Square Enix:

https://www.youtube.com/watch?v=GVKNldT8Wx8

Spørgsmålet er så om det kommer i vesten. Gunslinger Stratos (https://www.youtube.com/watch?v=S0XmzuN3p_0) lader stadig vente på sig..

Sumez>
Alene det faktum at Steam skal vide præcis hvor længe du har spillet et spil, synes jeg er uhyggeligt...

Absolut, men det gælder "alle" online services i dag, at de indsamler et hav af data om brugeren. Ikke at det selvfølgelig gør det bedre.
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
PapandPapandSkrevet 08/06-15 15:44 
ARK er det seneste i rækken af survival spil som har ramt early acces siden 2013. DayZ, Rust, WarZ, Nether, Stranded Deep, The Forrest, Life is Feudal, H1Z1, 7 Days to Die, Project Zomboid osv. osv. Fælles for dem alle er at de har haft ideerne og populariteten har været enorm de første uger efter release. Men for DayZ, som for alvor startede det hele, så ser det knap så godt ud her 1½ år efter. Spillet er stort set ikke kommet videre siden det udkom i julen 2013 og mod'en med Epoch i spidsen er stadig langt foran. Nu styrtdykker populariteten.

Visse klarer sig fortsat udmærket (Rust, som startede helt forfra for et års tid siden er faktisk rigtig godt). Mens andre var et cashgrab som derefter døde - Nether, WarZ blandt andre.

Early acces er et rigtigt interessant fænomen, som formentlig snart også finder vej til konsollerne. Men det er altså ikke ensbetydende med at være positivt for spillerne eller branchen som helhed. For hvor mange flops vil folk mon finde sig i?

Om ARK klarer sig på lang sigt genstår at se. Løbende updates, hurtigt håndtering af kritiske problemer, optimering og fornuftig anticheat har hidtil været punkter som har knækket en række early acces spil.

DayZ is losing players as full release remains a distant prospect
Spiller nu: Mass Effect 2, Star Wars: The Old Repu..., League Of Legends
114 emne(r).
1 2 3 > »

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig