X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Nyt på Steam


Svar Sortering
Bede-xBede-xSkrevet 12/05-14 13:33, rettet 12/05-14 13:41 
Med Steams størrelse og udbredelse er vi vist langt overskredet den dato, hvor en tråd dedikeret til nye udgivelser burde være oprettet, for der kommer virkelig mange perler på servicen, som man nemt kan overse. Her er håbet, at tråden her kan hjælpe med at øge opmærksomheden omkring dybden af spilbiblioteket og måske føre til selvstændige tråde omkring de spil, der er populære nok til at beretti... Se hele indlægget
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
114 emne(r).
« < 1 2 3

Svar Sortering
Bede-xBede-xSkrevet 05/06-22 09:34, rettet 05/06-22 09:43 
I Returnal er det ikke tilfældet, og det giver rent faktisk mening med de random aspekter i forhold til spillets univers og historie.

Selv som forholdsvis ny fan af genren, synes jeg nu man støder på det tit. Selvfølgelig ikke alle roguelites der gør det, men der alligevel en del, som har en in-game årsag og forklaring på, hvorfor spillet looper og ændrer sig.

Det virkede heller ikke umuligt at jeg kunne have gennemført spillet på ét liv hvis jeg havde taget mig lidt mere sammen. Det virker fuldstændig utænkeligt for mig i et spil som Hades hvor man skal grinde ekstra health og våben upgrades (som oven i købet først unlockes sent).

Det er jo den klassiske diskussion om for eller imod metaprogression. Jeg kan personligt bedst lide, at man styrkemæssig er den samme, ligegyldigt hvor længe man spiller og det eneste som så tilføjes, er nye muligheder der udvider loopet.

Men der er mange som foretrækker, at spillene nærmest bliver et meta grind, som fungerer mere som et rollespil, hvor man starter uden noget og nærmest ikke kan gennemføre første gang man spiller, fordi man skal have grindet en række udvidelser åbne først. I den slags spil kommer man lidt længere hver gang, men man vil altid være i tvivl, om det var fordi man blev bedre eller bare fordi man nu startede med mere health, skade etc.

Sådan noget som Rogue Legacy er efter min mening enormt dårligt, med mindre man holder sig til at komme igennem i første forsøg og selv der halter det lidt. Spiller man det som tiltænkt, er det en stor grinding session, indtil spillet nærmest gennemfører sig selv, fordi man har unlocked så mange bonusser, at man ikke længere kan fejle. Ville et klassisk arcade spil være sjovt, hvis man hver gang man startede forfra, fik mere health, skade etc.? Ikke efter min mening. Det ødelægger hele balancen og følelsen af individuel progression.

Der er dog spil, der benytter modellen, som alligevel får meget ud af det. Immortal Redneck gør det godt på trods af det fjollede navn, for der sørger de for at ændre det spilområde man starter på, når man har fået nok metaprogression. Den første bane er en specifik pyramide med flere niveauer og når man gennemfører den, starter man på pyramide to, som har andre fjender og rum sammensætninger. På den måde virker metaprogressionen mere som et rollespil, hvor man godt nok stiger levels og får nyt udstyr, men også skifter de områder og fjender man møder løbende. Åbningsområdet hvor man er level et er lettere end slutområdet, hvor man er nær max level.

For mig havde det været et vildt godt spil hvis der ingen random elementer var og man i stedet var totalt fastlåst i sin progression igennem spillet.

Både perspektivet og metaprogressionen genener mig, men jeg synes stadig det er et rigtig godt spil.

Jeg oplevede nogle dumme bugs i min gennemspilning (Returnal), men trods dem er jeg ikke i tvivl om at det er på top ti over bedste spil jeg har spillet.

Som jeg skrev i PS5 tråden for et års tid siden, synes jeg det så lovende ud og det er også fedt at få flere spil i genren med højere budgetter, men damn, nu glæder jeg mig virkeligt til at spille det :)
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 05/06-22 10:37, rettet 05/06-22 10:44 
Bede-x>
Som jeg skrev i PS5 tråden for et års tid siden, synes jeg det så lovende ud og det er også fedt at få flere spil i genren med højere budgetter, men damn, nu glæder jeg mig virkeligt til at spille det :)

Fedt, jeg håber du skriver lidt om hvad du synes når du er igennem spillet, enten i en tråd eller vurdering :)

Selv som forholdsvis ny fan af genren, synes jeg nu man støder på det tit. Selvfølgelig ikke alle roguelites der gør det, men der alligevel en del, som har en in-game årsag og forklaring på, hvorfor spillet looper og ændrer sig.

Det har du selvfølgelig ret i. Jeg synes dog at det går op i en højere enhed i Returnal grundet historien. Mere end i noget andet spil jeg har prøvet. Jeg kan faktisk ikke forestille mig at Returnal ville have været samme store oplevelse for mig uden random-elementerne, som er lidt vildt da jeg jo er stor modstander af den slags :)

Sådan noget som Rogue Legacy er efter min mening enormt dårligt...

Ja :D Det er det værste eksempel på den slags spil jeg har spillet. Jeg er enig i de ting du skriver, at det så også styrer dårligt og er pisse grimt hjælper heller ikke.
Spiller nu: Phantasy Star IV
Bede-xBede-xSkrevet 05/06-22 13:12 
Fedt, jeg håber du skriver lidt om hvad du synes når du er igennem spillet, enten i en tråd eller vurdering :)

Will do. Er altid lidt påpasselig med hvilke tråde der bliver oprettet, da vi er så lille et forum, at det ikke giver mening at lave en, hvis man ikke forventer der er andre som interesserer sig for emnet. Troede roguelites faldt under den ramme, men det viser måske det stadig er værd at oprette, for man kan nemt tage fejl :)
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
Bede-xBede-xSkrevet 29/09-22 08:57, rettet 29/09-22 12:12 
Sackboy ser ud til at komme på PC i næste måned. Sony har godt ikke sagt noget, men Playstation Latinamericas youtube kanal har uploaded en trailer til PC versionen med udgivelse i Oktober:

https://youtu.be/5iEg4Eveqc0

Understøtter:

4K 120FPS
Ultrawide 21:9
Nvidia DLSS
VRR

Gad vide om 60fps ikke bliver for krævende for Steam Deck, taget i betragtning af at PS4 versionen allerede var 720p svjh. Ville være fedt, hvis der alligevel var noget, som kunne skaleres, så det kunne opnåes, men nok ikke realistisk.

Der florerer også en video af grafik menuerne fra PC udgaven af Returnal, så må antage at det læk også var korrekt.
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
Bede-xBede-xSkrevet 29/09-22 17:09, rettet 29/09-22 17:28 
Så blev det officielt:

Nyt på Steam

https://store.steampowered.com/app/1599660/Sackboy_A_Big_Adventure/

Nvidia leaket må efterhånden siges at være et af de største leaks af ikke-udgivne spil, vi har haft. Returnal, Horizon Forbidden West, Gran Turismo 7, Ghost of Tsushima, Ratchet & Clank og Demon's Souls bliver de næste PC ports ifølge det.

EDIT: Playstation bloggen har detaljer om PC versionen:

-4K with target @ 120FPS. The stunning patchwork of Craftworld is rendered in beautiful 4K detail.

-Deep Learning Super Sampling. NVIDIA DLSS2 increases graphics performance using dedicated processors found only on GeForce RTX GPUs, boosting frame rates with uncompromised image quality.

-VRR. Variable refresh rate support makes Sackboy more responsive than ever.
-Wide screen! The game supports a wide range of display ratios, including ultrawide 21:9.

While we have added all these new graphical features for players with high-end machines, we’ve also worked hard to make sure that a range of different hardware is supported. Here are the details of the minimum and recommended specs:

Nyt på Steam

On top of these great visual features, we have also added a whole bunch of peripheral and customisation options. Full support for the DualSense controller heightens the immersion through haptic feedback and dynamic trigger effects. For those who prefer mouse and keyboard there is support for both during gameplay and in the UI. The game also supports achievements and cloud saves on both Steam and the Epic Game Store.

https://blog.playstation.com/2022/09/29/sackboy-a-big-adventure-is-coming-to-pc-on-october-27/
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
Bede-xBede-xSkrevet 31/03-23 01:12, rettet 31/03-23 05:07 
The Last of Us remaket bliver svinet til på Steam. Har ikke selv prøvet det, men det lyder som en Arkham Knight katastrofe:

https://www.eurogamer.net/the-last-of-us-many-pc-glitches-are-being-turned-into-memes

Jeg ved ikke om det er Naughty Dog, Iron Galaxy eller Sony, som er ansvarlig for det her, men de har vidst den var gal, for de har ikke ville sende koder rundt til anmeldere og diverse tech sites. Sonys udviklere er godt nok langt bagefter med deres PC ports. God of War og Spider-Man var fine, det sidste Nixxes som man normalt kan regne med. De fleste andre har haft større eller mindre ujævnheder kulminerende med The Last of Us, som ser helt uacceptabelt ud.

Det skal selvfølgelig nok blive fikset, det gjorde de med deres andre spil, men trist at det partout skal udgives, når det åbenlyst ikke er færdigt. Vil gerne genkøbe det, når det engang virker som det skal :(

Det rygtes Ratchet & Clank: Rift Apart er blandt de næste PC udgivelser og det er sandsynligvis Nixxes, som står for porten:

https://wccftech.com/nixxes-job-listing-shows-possible-ratchet-clank-rift-apart-pc-port-rumor/
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
Bede-xBede-xSkrevet 01/04-23 00:23 
Der er begyndt at dukke anmeldelser op. 56% på MC og dermed under den oprindelige konsoludgave af Cyberpunk:

https://www.metacritic.com/game/pc/the-last-of-us-part-i?ref=hp

Og det skulle efter sigende være Naughty Dog, der har håndteret det in-house :(
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 01/04-23 04:33, rettet 01/04-23 04:57 
Det er vanvittigt :(

Jeg har ellers været af den opfattelse at det var stærkt overdrevet at spil generelt skulle være så broken at de ikke kunne spilles uden day one patches. …men indenfor det sidste års tid synes jeg godt nok det er blevet vildt slemt :(

Jeg har aldrig før eller siden spillet noget så broken og ødelagt som Cyberpunk, og med den enormt negative modtagelse det fik havde jeg faktisk håbet at det ville være en evig reminder for udgivere om at have en nogenlunde ordentlig udgave day one. Men det virker sgu næsten som om at det har virket præcis omvendt, at kunderne har tilgivet CD Project Red og at spillet alligevel har været en bragende succes.
Måske kan det i virkeligheden bedre betale sig at udgive lallende amatørarbejde og så lappe på det senere hvis kunderne i sidste ende er ligeglade? :(

I tilfælde af Last of US kan noget af skylden sikkert tildeles at de vil have det ud samtidig med TV serien. Det er ikke okay uanset. Det er især slemt med dårlige udgivelser på PC lader det til :(
Spiller nu: Phantasy Star IV
Bede-xBede-xSkrevet 02/04-23 10:50, rettet 02/04-23 11:00 
Konsolkongen>Jeg har ellers været af den opfattelse at det var stærkt overdrevet at spil generelt skulle være så broken at de ikke kunne spilles uden day one patches. …men indenfor det sidste års tid synes jeg godt nok det er blevet vildt slemt :(

Især på PC er det blevet ret skidt. Ikke at spillene ikke kan spilles, men med AAA spil, er det blevet hyppigere, at de udgives i upolerede versioner og shader compilation i UE4 spil er nærmest blevet hvad Unity engine stutter/hitching, i en periode var for konsollerne i sidste generation.

The Last of Us er så et godt stykke over og det er så svinsk, fordi de ved det og lader være med at sende koder ud til spillet, i håbet om at købere ikke finder ud af det, før det er for sent, alt imens de på deres blog og Twitter forgiver at alt er i skønneste orden:

Nyt på Steam

Så ja, det er nok TV seriens succes, der har spillet ind her, som du skriver. Har skulle udgives før hypen forsvinder for at maksimere salget.

Der skulle være kommet en patch fredag og der kommer en til tirsdag, så må vi se, hvor spillet er derefter. Digital Foundrys video er forsinket, for de kunne ligesom alle andre heller ikke få det før udgivelse. De har dog skrevet på Twitter, at der store problemer, ud over det normale, med porten:

Nyt på Steam

Mht. Cyberpunk har det solgt over 20 millioner kopier, men jeg ville tro det tal ville være endnu højere, hvis det havde virket på launchen. Eller det håber jeg i hvert fald.
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 02/04-23 19:57 
Din Unity stutter/UE4 Shader compilation-analogi er egentlig meget god. Havde faktisk helt glemt hvor stort et problem det var i sidste generation. Jeg gjorde det hurtigt til en vane at styre helt udenom de spil :/

Sidder og kigger på DF’s let’s play af Last of US. Hvor de sammenligner med PS5-versionen. Sikke noget bras :(

Link...
Spiller nu: Phantasy Star IV
Bede-xBede-xSkrevet 29/04-23 20:14 
Digital Foundry kigger på Jedi Survivor på PC:

https://youtu.be/uI6eAVvvmg0

Der er godt nok ikke meget master race over det længere :)
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
Bede-xBede-xSkrevet 26/05-23 20:02, rettet 26/05-23 20:07 
Sony har fremgang på PC markedet grundet udgivelser over det seneste år, samt købet af Bungie:

Nyt på Steam

På deres showcase annoncerede de fire nye live service spil, der også kommer dag et på PC, mens man må formode at Spider-Man 2 følger efter på et senere tidspunkt, ligesom de to første, ud fra deres udtalelser om at holde single player spillene tidseksklusive en periode og udgive service spillene med det samme. Det giver god mening ift. service spillenes behov for at tiltrække større spillerbaser og da streamere meget ofte benytter PC'ere, er der også et større potentiale for at gå viralt, så længe platformen er inkluderet.

Det efterlader fremadrettet Nintendo, som den sidste af de tre store konsol producenter med eksklusiver (undtaget VR, som Sony vist ikke har afklaret om bliver portet). Er meget svært at se dem følge efter de andre, men man har jo lov at håbe :)
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
Bede-xBede-xSkrevet 30/05-23 19:22 
Ratchet & Clank Rift Apart kommer på PC i Juli med unlocked framerate, triple monitor support mm.:

https://blog.playstation.com/2023/05/30/ratchet-clank-rift-apart-is-coming-to-pc-on-july-26/

Nyt på Steam

https://store.steampowered.com/app/1895880/Ratchet__Clank_Rift_Apart/

PC trailer: https://youtu.be/i_jZ3BV6Adc
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
Bede-xBede-xSkrevet 17/11-23 21:58, rettet 18/11-23 08:53 
Half-Life har fået en update med nyt og restaureret content ifm. dets 25 års jubilæum og er gratis indtil 20 november:

https://store.steampowered.com/app/70/HalfLife/

De mange ændringer er her:

https://www.half-life.com/en/halflife25

Hele serien er også på tilbud, hvor de gamle med udvidelserne fåes både enkeltvis og i en pakkeløsning for håndører. Half-Life Alyx er nedsat med 66%, hvilket sker ret sjældent.

Valve har også udgivet en dokumentar om det originale spil:

https://youtu.be/TbZ3HzvFEto?si=rYVuNz_M5Dvv5IzL

Er sådan her man laver en opdatering af et gammelt spil. Masser af ændringer + moderniseringstiltag og gratis for alle i en periode. Er svært at klage.
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
114 emne(r).
« < 1 2 3

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig