X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Online Shmup turnering starter på mandag. Vær med!


Svar
varmtvandvarmtvandSkrevet 09/05-14 08:35 
Jeg har for færste gang meldt mig til at være med til shmup turnering på shmups.com
Ville være hyggeligt hvis flere danskere var med.
Jeg er ikke særlig god, men det blir sjovt.
Man skal skynde sig lidt med at melde sug til...

Copy pastet fra 1up's indlæg fra spille-maskiner.dk :

STGT 2014 (STGT - ShooTing Game Tournament)

Efter at turneringen ikke blev til noget i 2013, er den atter på kalenderen på shmups.com. Jeg vil igen stå i spidsen for Team Denmark, som nu skal omdøbes pga. team navn regler, og håber på at jeg kan finde 2 wingmen til årets turnering.

Formatet er nyt i forhold til tidligere år. Før kunne et hold bestå af 7 deltagere, men nu er det skåret ned til 3. Registreringen løber indtil d. 11 maj 2014, og turneringen starter mandag d. 12 maj 2014

Det er 7. gang jeg deltager, og det er 5. gang jeg slår noget op her på spillemaskiner om det.
Du kan læse mine tråde fra de tidligere år her:
STGT 2012
STGT 2011
STGT 2010
STGT 2009

Alle er velkomne, og hvis du kan lide shmups, så er det et plus. Jeg er ikke exceptionel god, men synes det er meget sjovt at være med. Jeg sigter altid efter IKKE at blive sidst

Turneringen består af 5 spillerunder (mandag til søndag). Spillene er bestemt på forhånd af arrangøren, og spillene bliver offentliggjort, én af gangen, hver mandag eftermiddag, 14:00 dansk tid. Arrangøren har dog afsløret at spillenes gennemsnits årstal er 1993 med en standard afvigelse på 3½ år.

Man deltager alle mod hinanden, men også som hold. De 2 bedst scorende spillere fra holdet, den pågældende uge, tæller med i hold-pointene til netop den uge. Derudover kan man score 1 ekstra hold point, hvis alle 3 deltagere på holdet poster en score, og 2 ekstra hold point hvis mindst en deltager på holdet opnår den Technical Bonus som arrangøren har sat for den pågældende uge. Det kune være f.eks. en minimums highscore man skal nå eller en bestemt bane.

Der anvendes "honor systemet" hvor man stoler på, at folk spiller efter de korrekte indstillinger, dog skal man poste et screenshot af sin high score. Der spilles KUN spil der er emuleret i MAME, så alle kan være med. Har man det originale arcade pcb, og i nogle tilfælde konsol port, er det selvfølgelig tilladt at bruge dette også.

Er du interesseret i at deltage på Team Denmark, og kan du deltage i samtlige 5 uger, så skriv et indlæg i denne tråd. Det eneste det kræver er, at du har en bruger oprettet på shmups.com

tilmeldte deltagere:
The Danes:
1up (cpt.)
DKgiz
fliplismc

The Noob Danes:
Varmvand (cpt.)
Donkey
Beh3moth

WEEK 1: (?)

WEEK 2: (?)

WEEK 3: (?)

WEEK 4: (?)

WEEK 5: (?)

Dynamic STGT 2014 Score Board
Retro spil butik Spiller nu: Batsugun, Solar Striker, Legend Of Zelda, The: O...
slk486slk486Skrevet 09/05-14 08:51 
Så vidt jeg husker fra de andre år går det pænt stærkt med at fylde holdet, så der er ikke mangel på deltagere. Årstal passer lige i min favorit smag, men jeg ville ikke få spillet dem alligevel :)
j/k
SumezSumezSkrevet 09/05-14 09:26 
Jeg går gerne med i et hold, men jeg er virkelig dårlig. Faktisk dårlige end nogen af de "noobs" på Bobbys hold :P
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
nerosnerosSkrevet 09/05-14 09:41 
Gider ikke spille MAME så hvis jeg ikke har originalerne selv har jeg ikke løst.

Ellers fedt med en rigtig shooter tournering, måske vi kunne lave noget tilsvarene her for folket på P:R. Det har vi gjort tidligere i et par CAVE spil. Men det er begrænset af, at ikke alle har de samme spil osv.
Bashful Neophyte
slk486slk486Skrevet 09/05-14 10:03 
Det kunne være du kunne gøre en undtagelse (som jeg ville) i fællesskabets og turneringens ånd ;)
j/k
nerosnerosSkrevet 09/05-14 10:12, rettet 09/05-14 17:26 
Jeg tror ikke jeg ville kunne holde til det sorry ;-) MAME er kun noget jeg bruger til at vurdere om jeg skal købe det rigtige PCB ;-)
Bashful Neophyte
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig