X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Bloodborne fra From Software (Project Beast)


Svar
SumezSumezSkrevet 03/05-14 12:48 
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
567 emne(r).
« < 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 > »

Svar
PapandPapandSkrevet 15/06-15 15:14 
Der er ikke co-op dungeons som sådan. Chalice dungeons spilles alene, men med mulighed for at hive en partner ind. Selvom man retter sit fokus mod hovedspillet, så vil jeg bestemt anbefale at bruge lidt tid på Chalice dungeons også. De mest sjældne gems og runer findes her, samt en række unikke bosser og øvrige fjender. Sværhedsgraden er uafhængig af hovedspillet, så det gør ingen forskel om man er på New Game+. Depth 1-2-3 passer niveaumæssigt fint til første gennemspilning. Depth 4-5 nogenlunde til New Game+.

Ja der findes hemmeligheder, som du med sikkerhed misser uden messages eller en guide. Jeg var ikke meget for PS Plus, men for at maksimere min Bloodborne oplevelse bed jeg alligevel i det sure æble. Er da i øvrigt spændt på hvordan sektionerne hvor man kan blive overfaldet af invaders fungerer offline. NPC invades måske?
Spiller nu: Mass Effect 2, Star Wars: The Old Repu..., League Of Legends
SumezSumezSkrevet 15/06-15 15:18 
Der er ikke co-op dungeons som sådan. Chalice dungeons spilles alene, men med mulighed for at hive en partner ind.

Snakkede heller ikke om Chalice dungeons generelt, men netop online-elementet af dem, som tillader co-op og deling af dungeons, som jeg ikke har adgang til pga. PS Plus.

Jeg overvejede også kort at "bide i det sure æble" for Bloodborne, men fandeme nej om Sony's sleske metoder skal virke på mig - har ikke lyst til at betale ekstra for et spil jeg allerede har købt og betalt. :) Har ingen interesse i PS Plus udover de manglende features i Bloodborne.

Kan du, uden spoilers, forklare hvordan jeg ved når jeg er kommet til en sektion med invader-risiko? Så kan jeg give dig svar når jeg er nået dertil.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
PapandPapandSkrevet 15/06-15 15:25 
I de områder hvor en dame bevæger sig rundt og ringer med en klokke er der åbent for invaders, indtil du nakker hende. Men særligt et område sidst i spillet er udset som PVP arena og her er der typisk garanti for 2-3 invades, da det er vanskeligt at komme frem til klokkebærerne.
Spiller nu: Mass Effect 2, Star Wars: The Old Repu..., League Of Legends
SumezSumezSkrevet 15/06-15 15:44 
Mon ikke hun slet ikke dukker op, hvis spillet ikke har et system til NPC invaders?
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 15/06-15 23:39, rettet 15/06-15 23:41 
Svar til Sumez fra sidste side>

Sjovt at Gascoigne gav dig problemer. Det snakkede min kammerat også om at der var mange der havde ved ham. Jeg synes egentlig han var ret ligetil, og jeg klarede ham i første hug uden problemer. I det hele taget synes jeg at jeg har ret nemt ved spillet, i forhold til indlæringen i Dark Souls. Jeg går ud fra det ændrer sig senere :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
SumezSumezSkrevet 15/06-15 23:54 
Personligt synes jeg at Bloodborne er klart sværere end nogen af Souls-spillene, da man ikke kan spille forsigtigt og sikkert på samme måde. Resultatet er at der næsten intet skal til før et fejltrin fører til øjeblikkelig plukfisk, og modsat de to første spil i serien har jeg ikke samme fornemmelse af at det er noget jeg havde 100% kontrol over og kunne have undgået hvis jeg tænkte mig om.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 16/06-15 00:07, rettet 16/06-15 00:09 
Hehe vi er ret uenige om sværhedsgraderne i de spil :) Jeg synes jo også at Dark Souls II er meget nemmere end Dark Souls og især Demon's Souls.

Jeg vil endda toppe den ved at sige at DSII:SotFS også er meget lettere end det oprindelige DSII. Primært pga. den meget bedre framerate ;)

Men den er selvfølgelig svær at være helt objektiv omkring, for DSII stod stadig klart i min hukommelse. Det har nok hjulpet en del.
Spiller nu: Phantasy Star IV
SumezSumezSkrevet 16/06-15 00:14, rettet 16/06-15 00:15 
Er vi fuldstændig modsatte mht. rækkefølgen?

IMO er DS2 klart det sværeste udelukkende pga. flere af bosserne der er helt skudt af. Men helt generelt er det bare et stressende spil med en sær balance i sværhedsgraden - det formåede godt nok 100% at holde på den der Souls-stemning hvor man konstant føler sig bange for hvad der skal ske, men det meste af tiden var det bare mere frustrerende end underholdende.

Bloodborne er blødt lidt op efterhånden som jeg er kommet ind i det, men synes ikke ligefrem det går superstærkt. Bruger meget lang tid på at lære hvert område og arbejde mig langsomt frem, men modsat DS2, bliver områderne så også væsentlig mere overkommelige i takt med at man lærer dem, akkurat som i DS1.

Dark Souls 1 er selvfølgelig også et svært spil, og også et ret langt spil, med et par bosser som virkelig trak tænder - i dette tilfælde er de fleste nok enige om hvilke der var de værste. Men sad aldrig fast i det, og følte hele tiden jeg kom videre.

Demon's Souls synes jeg så klart er det letteste er de fire. Det sværeste ved det var at jeg slet ikke kendte spillet og mekanikken da jeg startede, da konceptet var helt nyt. Men igen var det bare et spørgsmål om at kende fjenderne og banerne. Og det er nok det eneste af spillene der ikke har nogen af de der bosser, hvor man bare føler at man rammer en mur. De kunne allesammen klares rimelig nemt når først man har luret deres mønster. Rigtig mange af dem klarede jeg faktisk i første forsøg.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
PapandPapandSkrevet 16/06-15 00:45 
Jeg har også Bloodborne som den klart sværeste. Men det handler i høj grad om spillestil. Har man haft en defensiv / spell baseret tilgang i Soul's, så rammer Bloodborne altså som lidt af en hammer. Det var først i den sidste fjerdedel af min gennemspilning, at jeg ramte et niveau hvor jeg følte jeg havde nogenlunde styr på sagerne.

Flamelurker (Demon's Souls), Ornstein & Smough (Dark Souls), Ancient Dragon (Dark Souls II) og Ebrietas (Bloodborne) har alle banket mig sønder og sammen i en sådan grad at controllere har fløjet gennem luften. De er alle helt i toppen af forfærdelighedsbarometeret.

Med hensyn til kvaliteten synes, jeg også ligheden er meget stor. Alle er fantastiske på hver sin måde. Dark Souls II stod som den svageste ved udgivelsen, men en gennemspilning på pc for nyligt, hævede klart mit indtryk af spillet.
Spiller nu: Mass Effect 2, Star Wars: The Old Repu..., League Of Legends
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 16/06-15 00:59 
Sumez>
Er vi fuldstændig modsatte mht. rækkefølgen?

Det er for tidligt for mig at placere Bloodborne. Men ja det tror jeg :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
OdinOdinSkrevet 16/06-15 01:20 
Jeg har endnu ikke gennemført Demon's Souls, men baseret på den mur jeg mødte, synes jeg det har været det sværeste. Dernæst kommer Dark Souls 2, Bloodborne og endelig Dark Souls som det nemmeste (Ornstein & Smaug notwithstanding).
SumezSumezSkrevet 16/06-15 01:30 
Hvor mødte du en mur i Demon's Souls?

Jeg havde også problemer med Flamelurker da jeg mødte ham første gang. Men han var netop ikke en mur, da man snildt kunne tage alle de andre verdener på det tidspunkt. Jeg vendte tilbage til Flamelurker da jeg havde fået bedre fire resistance og nogle våben der var mere effektive mod ham, så var han ikke længere et problem.
Når nu jeg tænker over bosserne i Demon's Souls, så virker det skægt nok også som om det spil havde langt mere varierede bosser - men det hænger nok også lidt sammen med at de i større grad var "puzzles", og derfor ikke så svære længere når først man gennemskuede dem.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
OdinOdinSkrevet 16/06-15 01:43 
Hvor mødte du en mur i Demon's Souls?

Det er længe siden, men en specifik boss blev ved med at one-shotte mig og gjorde mig svagere for hver gang til et punkt, hvor jeg reelt set måtte starte helt forfra på spillet. Det var der jeg besluttede at stoppe. Jeg fik også med skræk bevidnet en ven som kæmpede mod en af de sene bosser der æder ens soul level hver gang man dør. Han blev så frusteret til sidst, at det røg på hylden. Det skal i parantes bemærkes at han var en lang bedre spiller end mig, så fra min synsvinkel var det super intimiderende.
JmogJmogSkrevet 16/06-15 01:49 
I Demon Souls er jeg tre gange med års mellemrum gået død på præcist det samme sted: Første gang man møder en anden fjende end de ynkeligste skeletons. Sådan en sort ridder agtig type.

Må hellere prøve det igen en dag. Kan være min Bloodborne-erfaring vil hjælpe nu.
SumezSumezSkrevet 16/06-15 02:09, rettet 16/06-15 02:10 
Nåja, slutbossen har et angreb der kan stjæle en level fra dig. Men det har meget lang charge tid, så kan nemt undgås hvis man er opmærksom, og der er ikke rigtig noget at bruge levels på efter den kamp. Det er super intimiderende, jep, men kampen er ikke særlig svær. Hvad det ellers er for en fjende du kan være stødt på, der gør dig sværere, er jeg ikke helt med på?

Jmog: Mon ikke du er stødt på den typiske "newbie fælde" i Demon's, hvor man fortsætter i verden 1 efter den første boss. Anden del er væsentlig sværere end den første, og er designet til først at blive taget efter man har været lidt rundt i nogle af de andre verdener og kommet lidt mere med på udstyr.
Hvis man er ekstra cheesy, kan man også tage en bue og en hel masse pile, og bruge 10-20 minutter på at skyde dragen ned, én pil ad gangen. :)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
OdinOdinSkrevet 16/06-15 02:49, rettet 16/06-15 02:49 
Sumez>
Når nu jeg tænker over bosserne i Demon's Souls, så virker det skægt nok også som om det spil havde langt mere varierede bosser - men det hænger nok også lidt sammen med at de i større grad var "puzzles", og derfor ikke så svære længere når først man gennemskuede dem.

Det vil jeg også give dig ret i. Kreativiteten var virkelig høj i det spil. Dark Souls var også godt med.
Bosserne er efter min mening Dark Soul IIs allerstørste hæmsko (næst efter den usammenhængende verden): Over halvdelen af bosserne var skåret over temaet "stor kriger i rustning". Så meget som jeg elsker Bloodborne synes jeg faktisk heller ikke bosserne var tilnærmelsesvis så forskelligartede og kreative som i Demon's og Dark Souls.
Blood-starved Beast? Varulv. Vicar Amelia? Varulv. Darkbeast Paarl? Varulv. Cleric Beast? Varulv. Father Gascoigne? Varulv... eventually. Alle bosserne er helt bestemt flotte, men selv de mest kreative af dem føles slet ikke så specielle og puzzle-agtige som i Demon's (og Dark) Souls.
SumezSumezSkrevet 16/06-15 19:14, rettet 16/06-15 19:26 
Shadow of Yharnam er da godt nok til at få pulsen op over.... men de virker overkommelige.

edit: Nå, de var nemme nok. Skulle bare lade være med at bruge det der lyn-våben jeg havde fået anbefalet. Saw cleaver var bedre til at stunne dem, hvilket gjorde en ret stor forskel, selvom den ikke gjorde så meget skade.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
SumezSumezSkrevet 16/06-15 19:55 
Damn, mistede lige 6 insight til en enkelt kamp mod en af de der sneglemonstre :S De er godt nok ikke kede af det!
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
OdinOdinSkrevet 16/06-15 20:08, rettet 16/06-15 20:39 
Shadow of Yharnam er da godt nok til at få pulsen op over.... men de virker overkommelige.

Hvilket igen understreger hvor stor spredning der er i Bloodborne med hensyn til hvilke bosser folk synes er svære. Jeg tog som sag Gascoigne i andet forsøg, men Shadow Of Yharnam var en af de to bosser jeg endte med at måtte tilkalde hjælp til. Det var meget tæt på at jeg måtte ud at købe en ny controller. ^_^
PapandPapandSkrevet 16/06-15 20:17 
Prøv at bruge et par "Shaman Bone Blade" i Shadow Of Yharnam kampen. Det kan være ganske hjælpsomt, hvis det bliver timet rigtigt. Så bliver de 3 pludselig ret uvenner indbyrdes. :P
Spiller nu: Mass Effect 2, Star Wars: The Old Repu..., League Of Legends
OdinOdinSkrevet 16/06-15 20:21, rettet 16/06-15 20:22 
Ah, selvfølgelig! Det skulle jeg naturligvis have tænkt på.

Der var i det hele taget rigtig mange items jeg aldrig nåede at bruge fordi jeg gjorde som jeg altid gør med de her spil: Sparer dem op til det helt rigtige øjeblik, og glemmer alt om dem til sidst.
SumezSumezSkrevet 16/06-15 20:26 
Det var sjovere at tage dem i fair kamp :) Regner ikke med at få brug for mine to shaman bone blades senere, men de er alligevel rimelig sjældne lader det til.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
JmogJmogSkrevet 16/06-15 23:01 
Sumez>
Jmog: Mon ikke du er stødt på den typiske "newbie fælde" i Demon's, hvor man fortsætter i verden 1 efter den første boss. Anden del er væsentlig sværere end den første, og er designet til først at blive taget efter man har været lidt rundt i nogle af de andre verdener og kommet lidt mere med på udstyr.
Hvis man er ekstra cheesy, kan man også tage en bue og en hel masse pile, og bruge 10-20 minutter på at skyde dragen ned, én pil ad gangen. :)

Verdener? Boss? Det eneste boss-lignende jeg har set er den der kæmpe lige i starten af spillet, som smadrer dig. Så havnede jeg i hubben og gik igennem et spejl og var for enden af en bro ind til en borg. Kunne jeg været gået ind i en anden portal?
PapandPapandSkrevet 16/06-15 23:07 
Jmog mener ridderen med de røde øjne, som alle bliver basket af den første gang. Jeg mener i hvert fald han har røde øjne. Ham skal man egentlig ikke røre før end-game. Han vogter kongens grav, så vidt jeg husker. Det er et godt eksempel for tilgangen i Souls. Møder du noget der virker total uoverkommeligt, så prøv noget andet. :)
Spiller nu: Mass Effect 2, Star Wars: The Old Repu..., League Of Legends
JmogJmogSkrevet 16/06-15 23:22 
Nej, nej, jeg tror i misforstår. Vi snakker om en helt almindelig fjende. Skridtet lige over skeletkrigerne man møder i starten.
SumezSumezSkrevet 16/06-15 23:47 
Ridderne er ikke "skridtet lige over" dem, de er væsentlig sværere, og kræver nærmest at man kan parrere og riposte for at få dem ned med nakken, i hvert fald indtil man får et ordentligt skjold. Mener kun der er en af dem man skal forbi i det første område, så det er bare et lille bump henad vejen - så langt du er kommet i Bloodborne, burde han nok virke som en joke nu, hvis du prøver det igen. :)
MEN der er også en anden i samme område, som er den person Papand snakker om, hvis man kommer til at gå i den forkerte retning. De to er magen til hinanden, bortset fra at han har røde øjne, mens ham jeg snakkede om har blå øjne. Ingen af dem er bosser eller det der minder om.

Men jo, borgen er det rigtige første område :) Man bør spille til den første boss der før man fortsætter til de andre verdener, men tror de alle fem er åbne fra starten?
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
JmogJmogSkrevet 16/06-15 23:55 
Er bestemt spændt på hvor meget min Bloodborne "træning" har givet. Skal dog liiiiiige være færdig med Bloodborne før jeg vender tilbage.

Holder dog en pause fra det i øjeblikket, så der går nok et stykke tid.
SumezSumezSkrevet 17/06-15 23:11, rettet 18/06-15 00:50 
Spillet bliver alligevel nemmere efter man er kommet et godt stykke ind i det. Om jeg bare er blevet mere vant til spillestilen ved jeg ikke, men jeg føler mig i hvert fald en anelse overleveled efterhånden. Hver eneste boss jeg har mødt efter Rom, har jeg taget i første forsøg, uden det store besvær, til og med "Nightmare slain". Det inkluderer også bossen i Cainhurst, de to i upper Cathedral Ward, og Darkbeast Paarl, der alligevel tydeligvis var designet til at blive udfordret væsentlig tidligere i spillet - tror ikke det tog mig mere end få sekunder at gøre det af med den. :P

Faktisk vil jeg mene at Shadow of Yharnam lader til at være den sidste rigtige udfordring i spillet... Men lad os nu se. Jeg er kommet til SPOILER-TEKST:
Gehrman
, men tror jeg slapper lidt af og venter lidt med den kamp.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
PapandPapandSkrevet 18/06-15 03:45 
Har du taget Ebrietas, Daughter of Cosmos i første hug? Hvordan pokker undgår du laseren? Hvad level er du?
Spiller nu: Mass Effect 2, Star Wars: The Old Repu..., League Of Legends
SumezSumezSkrevet 18/06-15 07:52, rettet 18/06-15 08:08 
Stod bare i næheden af hendes numse og huggede løs mens jeg dodgede de angreb der kom, ligesom nærmest alle de andre bosser. :) Mener jeg er ca. level 70. Både min strength og skill er i hvert fald over 25, så jeg har lidt svært ved at finde ud af hvor jeg skal smide min point.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
PapandPapandSkrevet 18/06-15 10:53 
Imponerende! Martyr Logarius, Rom og Ebrietas var de eneste der for alvor voldte mig problemer og jeg måtte bruge mere end 3 forsøg. Men specielt Ebrietas synes jeg bare var vanvittig svær. Er rendt ind i den igen i en Chalice på niveau 5 og jeg måtte simpelthen opgive. Laseren den bruger på sidste stadie er svær at undgå og det er et sikkert one-shot.
Spiller nu: Mass Effect 2, Star Wars: The Old Repu..., League Of Legends
SumezSumezSkrevet 18/06-15 11:08, rettet 18/06-15 11:08 
Jeg må indrømme at jeg ikke rigtig husker den laser :S Måske var jeg bare heldig.
Logarius synes jeg nærmest var en joke. Men kan godt forestille mig han måske har været slem hvis man tog ham tidligere i spillet. Jeg blev irriteret over de der edderkoppemænd udenfor Cainhurst første gang jeg var der, så udskød det område til senere - så det blev faktisk først efter Wet Nurse kampen jeg tog derhen, og på det tidspunkt var jeg nok lidt for stærk for Logarius.

Tror jeg huskede at gemme en video af min kamp mod ham, som jeg lige kan grave frem. I første fase var hans magi ret irriterende, men jeg fandt hurtigt ud af at han næsten ikke kunne ramme mig med ham så længe jeg holdt mig tæt på ham. Da han så begyndte at gå amok med melee i anden fase, brugte jeg bare mine typiske hunter-strategier, prøvede at stunlocke ham, og brugte min pistol til at parrere hans angreb når han kom på afstand.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
OdinOdinSkrevet 18/06-15 12:13, rettet 18/06-15 12:17 
Respekt. Logarius var den anden af de to bosser jeg måtte måtte have hjælp til at nedlægge (den første var, som nævnt, Shadow Of Yharnam).
Og jeg prøvede ellers kræfter med ham både ved level 50, 60 og 70 (cirka) og han var en af de allersidste bosser jeg fik ryddet op i før jeg drog afsted til SPOILER-TEKST:
Gehrman.
Hans magiske angreb pløjede mig nærmest i bund hver eneste gang og jeg fik stort set ingen chancer til at komme tæt nok på ham til at lægge slag ind, før han atter engang sprang til 50 meter væk. Jeg var simpelthen nødt til at have en anden spiller med som afledningsmanøvre.
JmogJmogSkrevet 18/06-15 12:29 
Indtil videre har Gascoigne været den eneste decideret nemme boss for mig. Bloodstarved Beast og The Witch var begge overkommelige og alle de andre var/er pissesvære.
SumezSumezSkrevet 18/06-15 12:35, rettet 18/06-15 12:36 
Odin>
jeg fik stort set ingen chancer til at komme tæt nok på ham til at lægge slag ind, før han atter engang sprang til 50 meter væk.

Sært, da først jeg var kommet ind på ham, flyttede han sig nærmest ikke længere - jeg må lige prøve at gense min optagelse i eftermiddag. Det var heller ikke det store problem at komme tæt på ham så vidt jeg husker, det var bare at rulle gennem hans angreb - men det var om at have is i maven med tanke på hvor meget skade de gjorde. :)

Jmog>
Indtil videre har Gascoigne været den eneste decideret nemme boss for mig.

Indtil videre har Gascoigne været den eneste virkelig besværlige boss for mig. :P
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
OdinOdinSkrevet 18/06-15 12:39, rettet 18/06-15 12:40 
Nu du har taget Mergo's Wet Nurse (som jeg selv synes var en utroligt smuk og elegant designet boss) og derved har været igennem Nightmare Of Mensis, fandt du så også kilden til alle de frenzy-angreb du blev udsat for på vejen derop? Jeg må indrømme, at jeg hvinede som en lille pige over referencen.
I forvejen var jeg totalt betaget af hvordan spillet først luller én ind i troen på at man befinder sig i en Bram Stoker-verden, og derefter langsomt, men sikkert, dropper flere og flere og flere hints om noget større, indtil det pludselig går op for én, at spillet er sat i et bona-fide SPOILER-TEKST:
Lovecraft-univers.
SumezSumezSkrevet 18/06-15 12:45, rettet 18/06-15 12:46 
Jeg troede det stod rimelig klart fra starten at det var SPOILER-TEKST:
H.P Sauce
:) Til gengæld kom det rimelig meget bag på mig at der også gik SPOILER-TEKST:
X-Files
i den. Måske har jeg bare læst for meget om spillet op til udgivelsen af det. Jeg må dog indrømme at jeg savner lidt de virkelig forskellige områder man husker fra især Dark Souls. Især med setting'en taget i betragtning, kunne det sagtens have været væsentlig mere absurd og mareridtsagtigt, det ville have været enormt interessant IMO. Hvorfor er "Nightmare frontier" bare et klippelandskab? :\

Og ja, jeg fandt kilden til frenzy-angrebene, men det var først da jeg gik på nettet for at finde ud af hvad det var, at det gik op for mig at det var kilden - jeg troede bare det var hjerne-monstrene der gik på broen. Jeg så den slet ikke inden jeg hev i håndtaget (kunne man se den fra den lokation??), og i cutscenen gik det så hurtigt at jeg slet ikke fangede hvad det var. Det var kun netop pga. internettet at jeg fandt ud af hvordan man kunne komme ned og gøre det af med den.
Er det SPOILER-TEKST:
Metroid
du mener er referencen?
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
PapandPapandSkrevet 18/06-15 13:01 
Husk i øvrigt at få stenen med der lader dig opgradere et våben til +10. Der er kun den ene per gennemspilning.
Spiller nu: Mass Effect 2, Star Wars: The Old Repu..., League Of Legends
SumezSumezSkrevet 18/06-15 13:19 
Blood Rock? Jeg har fundet én, er der seriøst ikke andre i spillet??
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
PapandPapandSkrevet 18/06-15 13:43 
Ikke i hovedspillet. Men i Chalice dungeons er der en chance.

Jeg har stoppet op i min gennemspilning på New Game+ for netop at lede efter Blood Rocks, runer, gems og våben i de sværeste Chalice Dungeons. Sværhedsgraden er brutal, men når man finder guf er det hele besværet værd. Det har i øvrigt også gjort, at jeg render rundt med en million blood echoes, da jeg har valgt at stoppe med at stige i level ved 125, som efter sigende skulle være en fælles beslutning i PVP miljøet.
Spiller nu: Mass Effect 2, Star Wars: The Old Repu..., League Of Legends
SumezSumezSkrevet 18/06-15 17:12, rettet 18/06-15 17:29 
Pis, glemte åbenbart at gemme en optagelse da jeg tæskede Logarius :(

Men her er så til gengæld en om hvor hurtigt det kan gå med Darkbeast Paarl:
https://www.youtube.com/watch?v=d3DPoXIc2T0
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
OdinOdinSkrevet 18/06-15 17:31, rettet 18/06-15 17:35 
Sumez>
Og ja, jeg fandt kilden til frenzy-angrebene, men det var først da jeg gik på nettet for at finde ud af hvad det var, at det gik op for mig at det var kilden - jeg troede bare det var hjerne-monstrene der gik på broen. Jeg så den slet ikke inden jeg hev i håndtaget (kunne man se den fra den lokation??)

Jeps, man kunne se den fra platformen med håndtaget. Den var viklet ind i kæder og spændt ud i toppen af tårnet. Hver gang den får øje på dig afgiver den det samme gule lys som du kunne se komme fra tårnet i det fjerne mens du langsomt kæmpede dig op ad klippelandskabet. Jeg tror desværre også at langt de fleste gjorde som dig og bare trak i håndtaget uden at opdage hverken væsenet eller sammenhængen. Efter min mening burde det håndtag have være placeret for enden af broen langs tårnet.

At der er en nøje sammenhæng mellem dit niveau af insight og hvor modtagelig du er for frenzy-angreb (spillets version af de mentale sammenbrud der altid optræder i novellerne), er også fuldkommen i tråd med universet. Temaet omkring sindssyge går også igen i de fleste andre spil som er enten løst eller fast baseret på hans skriverier - såsom Dark Corners Of The Earth, Eternal Darkness og Amnesia.
Jeg synes også det var en genistreg at man fik lov at se amygdalaerne (der tidligere bare havde været kilde til uforståelige insta-deaths) efter ens insight havde passeret en vis tærskel.

Især med setting'en taget i betragtning, kunne det sagtens have været væsentlig mere absurd og mareridtsagtigt, det ville have været enormt interessant IMO.

Helt enig. Jeg kunne godt have ønsket mig at de var gået endnu mere amok. Man kan jo håbe på at de giver mere los i DLC'en (endnu ikke annonceret, men jeg tænker det er uundgåeligt at der dukker noget op) eller sågar en opfølger.

Er det <REDACTED> du mener er referencen?

Lige præcis.
SPOILER-TEKST:
Det er en Shoggoth.
De kalder den noget andet i spillet, men det er fuldkommen hvad det er.
SumezSumezSkrevet 18/06-15 17:46, rettet 18/06-15 17:47 
Ja, jeg er også helt vild med insight-konceptet. Elsker det med at "større insigt" er lig med galskab ("Madman's knowledge") og at der er ting det er bedre ikke at kende til. Det går meget godt i spænd med hele den der Silent Hill-agtige "hvad er egentlig ægte?" og "Hvem er mine fjender i virkeligheden?" stemning der præger spillet lige fra starten af, og hele det klassiske koncept med kirken og guddommeligheder der nemt kan tolkes som at have rødder i det direkte modsatte, som også i f.eks. Berserk, eller for den sags skyld Demon's Souls.

Jeg ville dog ønske at de havde taget det meget videre. Det er meget begrænset hvad der sker når man kommer op i Insight, hvilket er lidt underligt når det er så gennemført en stat, som går igen i mange elementer i spillet (hver gang du er vidne til noget overjordisk stiger din insight, monstre suger den ud af hjernen på dig igen, osv.) - jeg kunne godt tænke mig at hele spillets verden blev reflekteret af hvor høj din insight er, og at galskaben evt. begynder at overtage fuldstændig når den når rigtig høje værdier. Desværre er de ting der bliver synlige ved høj insight, i forvejen helt automatisk synlige når man kommer til et bestemt sted i spillet. :\


Lige præcis.

Dvs. lige præcis ikke? :P
SPOILER-TEKST:
Min tanke var også noget shoggoth-agtigt, men det gælder jo det meste af spillet. Jeg synes også Shub-Niggurath går igen i spilles tema adskillige steder, sågar i træerne. Alt hvad jeg kunne finde om "hjernen", omtaler den bare som Mother Brain. Men den har jo alt alt for mange øjne til at være Mother Brain. :)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
SumezSumezSkrevet 21/06-15 17:28 
Ok, slutbossen var godt nok også noget nemmere end jeg havde regnet med. Men stadig en ret fedt kamp - i hvert fald første del. Klarede begge kampe i første forsøg igen. Denne gang huskede jeg at gemme en video :)

https://www.youtube.com/watch?v=eNetmIkyc90
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
JmogJmogSkrevet 15/09-15 11:58 
24/11 udkommer der en expansion til 12£ med titlen The Old Hunters:
http://www.eurogamer.net/articles/2015-09-15-bloodborne-the-old-hunters-expansion-revealed-coming-november

Intet om længde, men de andre expansions Souls spillene fik var vidst en fin længde så vidt jeg husker fra diverse artikler, men folk der har spillet dem må lige rette mig, hvis jeg tager fejl.
OdinOdinSkrevet 15/09-15 12:57, rettet 15/09-15 12:58 
var vidst en fin længde så vidt jeg husker fra diverse artikler, men folk der har spillet dem må lige rette mig, hvis jeg tager fejl.

"Vist" for satan. "VIST"!
SumezSumezSkrevet 15/09-15 13:23 
Åh ja. Har aldrig følt mig særlig hooked på expansions i de andre Souls spil, men jeg er virkelig kåd efter at få dyrket noget mere Bloodborne!
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
Soren47Soren47Skrevet 15/09-15 13:25 
Odin>
var vidst en fin længde så vidt jeg husker fra diverse artikler, men folk der har spillet dem må lige rette mig, hvis jeg tager fejl.

"Vist" for satan. "VIST"!

Jeg har virkelig også svært ved at få 'vidst' lavet om til 'vist' i min hjerne.. :b
Til andre:
http://ordnet.dk/ddo/ordbog?query=vist
http://ordnet.dk/ddo/ordbog?query=vidst
OdinOdinSkrevet 15/09-15 13:36 
Præcis.
Vist = muligvis, nok, måske [1]
Vidst = datid af "vide"

[1] Alle disse kan frit udskiftes med hinanden og er et sikkert tegn på at der skal stå "vist".
OdinOdinSkrevet 15/09-15 13:40 
Sumez>
Åh ja. Har aldrig følt mig særlig hooked på expansions i de andre Souls spil, men jeg er virkelig kåd efter at få dyrket noget mere Bloodborne!

Crown of the Old Iron King, Ivory King og Sunken King til Dark Souls II skulle faktisk give spillet et gevaldigt løft, har jeg fra flere pålidelige kilder. Så jeg har bestemt i sinde at give dem et skud så snart jeg får tiden til det.
Men åååh, noget mere Bloodborne ville saftsusemig også være dejligt.
567 emne(r).
« < 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 > »

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig