X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Bloodborne fra From Software (Project Beast)


Svar
SumezSumezSkrevet 03/05-14 12:48 
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
567 emne(r).
« < 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 > »

Svar
BeanoBeanoSkrevet 12/06-15 10:04 
Og jeg hader ikke Wii U eller Nintendo :)

Hader "kun" at de næsten er holdt op med at lave "rigtige" Nintendo titler der interesserer mig. Splatoon siger mig absolut intet og deres Amiibo-helvede holder mig fra at købe de få spil som jeg faktisk ville købe ellers. Det er for mig værre end retailer-eksklusivt og day-1 DLC.
Bede-xBede-xSkrevet 12/06-15 10:12, rettet 12/06-15 10:19 
PS4 er også mere end diverse Ubisoft games og GTAV. Meget selektiv udvælgelse lige at slå ned på dem. Man kunne ligeså godt slå ned på The Witcher 3, Axiom Verge, Earth Defense Force 4.1, The Last of Us Remastered osv. Flere af dem vil blive husket meget bedre end fx Sonic LW eller Pikmin 3, selv når man tager den "bonus nostalgi" i betragtning, der altid tillægges eksklusive titler på niche platforme :)
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
SumezSumezSkrevet 12/06-15 10:54 
Vi er helt sikkert forskellige på den måde, men jeg vægter tidløshed meget højt når jeg vurderer hvor god en konsol er.

Det er jo fuldstændig afgørende! :) Hvis et spil ikke er godt længere om to år, hænger det muligvis sammen med at det aldrig har været godt - men sådan er jeg sikkert lidt sær....
Er enig i at PS4 kommer til at få et stærkt bibliotek med tiden, men lige nu er der ikke rigtig andet for mig end Bloodborne og Witcher 3. At sige at Nintendo virker som om de har givet op er dog morsomt. Mht. hardwaren virker Wii U ikke som om den er særlig kampdygtig nej, men mht. spiludgivelser er det længe siden jeg har oplevet Nintendo stå så stærkt på 1st og 2nd party fronten!



Meeeeen for at vende tilbage til Bloodborne - konsolkrigen har vi jo masser af andre tråde dedikeret til - så er jeg allerede, efter kun at have set en meget lille del af spillet, vildt meget mere imponeret af det end jeg nogensinde var af Dark Souls 2!
For det første er det afsindigt flot! Det kan måske ikke helt sammenlignes med et nyt velpoleret racerspil med fotorealistiske biler, men blandingen af PS4'ens ydeevne og From Software's fantastiske visuelle design giver en af de flotteste oplevelser jeg har haft! Jeg håber på at spillet formår at udvise en variation i områder er nærmer sig Dark Souls 1, for i så fald vil jeg ikke tøve med at kalde det for det flotteste computerspil nogensinde.

Load-tiderne har ikke irriteret mig endnu. Er glad for at jeg først spiller det efter patchen, for dobbelt så lang ventetid og manglende indhold på load-skærmen ved jeg ville slå mig ihjel. Lige nu føles det ikke meget anderledes end da jeg spillede Dark Souls.

Gameplayet virker også som en god gentagelse af de ting der er testet og fungerede godt i forgængerne - måske liiidt upoleret på flere områder. Jeg var ikke engang en halv time inde i spillet, før jeg sad fast i et hjørne bag en hestevogn. Måtte finde en tråd på Reddit med flere der var løbet ind i samme eller lignende problemer, for at få tips til hvordan jeg kunne glitche mig selv ud igen. Den øgede fokus på kamp med flere fjender ad gangen synes jeg også afslører nogle svagheder i targeting systemet - man er nødt til manuelt at fokusere på en ny fjende øjeblikkeligt efter at have taget en ud, og det ender tit med at blive noget rod, med kamera der flyver over det hele, eller forvirring baseret på at det stadig kan være svært at se præcis hvornår en fjende er død, eller hvornår den bare har meget lidt liv. Synes i hvert fald flere gange jeg er blevet overrumplet af flere fjender, hvor det ikke rigtig føles som min egen fejl.
Jeg forstår ikke hvorfor de er gået tilbage til stock items for healing, og bevarer fast travel fra starten af, begge dele virker som forværring af systemet fra det første Dark Souls, men det hjælper at man højst kan have 20 healing items, så spilleren ikke kan udnytte systemet som i Demon's souls.

Umiddelbart synes jeg også Bloodborne har den mest brutale start af nogen Souls-spil. By far. For det første er der ingen tutorial udover et par noter på jorden, der kun fortæller en meget lille brøkdel af hvad man har brug for at vide, og bl.a. lykkedes det mig at vade lige forbi en lampe/bonfire/checkpoint uden at vide hvad det var for noget.
Og så er de første steder man render rundt virkelig svære for en der lige er startet. Især de store "trolde", og området med en helt masse mennesker omkring bålet med varulven på en pind - det sted døde jeg godt nok mange gange. Har meget svært ved at lære det nye mere aggressive kampsystem med flere modstandere ad gangen og konstante offensiv. Jeg var lige ved at give helt op inden jeg opdagede at man faktisk bare kan løbe forbi de fleste steder uden at slås med nogen. Heldigvis var de næste par områder meget mere "fair".
Level designet virker fremragende, og fornemmelsen af sejr da jeg klarede første boss (selvom det endda var i første forsøg!) var klassisk Souls. Godt nok var jeg også ret vild med første område i Dark Souls 2, men hvis Bloodborne kan holde standarden, modsat DS2, kommer det til at gøre det spil rigtig meget til skamme. :)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 12/06-15 15:23, rettet 12/06-15 15:32 
Bede-x>
PS4 er også mere end diverse Ubisoft games og GTAV. Meget selektiv udvælgelse lige at slå ned på dem. Man kunne ligeså godt slå ned på The Witcher 3, Axiom Verge, Earth Defense Force 4.1, The Last of Us Remastered osv. Flere af dem vil blive husket meget bedre end fx Sonic LW eller Pikmin 3, selv når man tager den "bonus nostalgi" i betragtning, der altid tillægges eksklusive titler på niche platforme :)

Jeg tror du misforstår mig. Jeg nævner de titler fordi det er nogen af de mest solgte serier, og klart nogle af dem der fylder mest i maskinens spilbibliotek. De er jo blevet rigtig godt modtaget, men de vil stadig være fuldstændig ligegyldige og outdatede, allerede om få år.
Jeg tog ikke Witcher med da det meget vel kan være noget man gider om flere år, men jeg kender det ikke personligt. Jeg nævner netop Bloodborne og Evil Within som noget der meget vel kunne kunne opnå klassiker-status. Hvad er der ellers, foruden de to spil (fire hvis Alien og Witcher skal tælle med)?
Jeg synes ikke det er fair at tage remasters med. De skulle meget nødigt definere en konsol.

For mig at se er der slet ingen tvivl om at Wii U allerede har flere spil der opnår klassiker-status. PS4 har overvejende fyld.

Digitale spil er slet ikke med i mine overvejelser da jeg ikke regner med at jeg kan spille dem om ti år. Men hvis de skal regnes med, kunne jeg sagtens se Axiom Verge på listen. Jeg har dog ikke prøvet det, kun hørt rigtig godt om det :)

Beano> Det var faktisk ikke et svar til dig. Men bare min generelle mening, efter både dit og Jmogs svar. Undskyld at den kunne misforstås :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
Bede-xBede-xSkrevet 12/06-15 17:10 
Er ikke uenig i at Wii U har flere perler end PS4. Jeg synes bare at den her sætning solgte maskinen på et forkert grundlag, der krævede en kommentar :)

Konsolkongen>PS4 har nogle udmærkede titler. Men foruden Bloodborne, Evil Within og måske Alien har den ikke rigtig noget jeg kunne forestille mig at ret mange gider spille om ti år.

Nu hvor du uddyber og nævner at der måske var flere titler, der kunne komme i betragtning end i dit oprindelige indlæg, tror jeg ikke vi er så uenige endda.
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
SumezSumezSkrevet 12/06-15 18:00, rettet 12/06-15 18:01 
Piiiis hvor er jeg træt af Father Goscoigne!! Jeg håber godt nok de andre bosskampe i spillet er væsentlig mindre tilfældige :S

....det her ER bloodborne-tråden, ikke?
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
Bede-xBede-xSkrevet 12/06-15 18:03, rettet 12/06-15 18:06 
Der var en eller anden der skrev det her, der fik tråden af sporet:

Det er absolut kun i mangel af bedre, at jeg har accepteret PS4 som mit valg til denne konsolgeneration. :\
(..)
Hvad spiller du?

Kan ikke huske hvem :P
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
OdinOdinSkrevet 12/06-15 18:06 
Oooooh. Somebody call the burn ward.
OdinOdinSkrevet 12/06-15 18:13, rettet 12/06-15 18:19 
Piiiis hvor er jeg træt af Father Goscoigne!! Jeg håber godt nok de andre bosskampe i spillet er væsentlig mindre tilfældige :S

Jeg er ikke helt sikker på hvad du mener med tilfældig, men han er i dén grad designet til at lære én at mestre sin dodge-teknik. Jeg pillede ham selv ned i andet forsøg, men hvis der er noget denneher tråd har lært mig, så er det at der i Bloodborne er en langt større spredning i hvilke bosser folk har problemer med end tidligere Souls-spil. Jeg havde f.eks. heller ikke så voldsomt meget bøvl med Blood-starved Beast eller Darkbeast Paarl, som er to af de bosser du snarligt kommer til at støde på, og som flere her i tråden har bandet over, men havde til gengæld et allerhelvedes hyr med nogle andre som folk bare valsede igennem. Jeg tror det har rigtig meget at gøre med spillestil/teknik og valg af våben.

Må jeg spørge hvilket våben du bruger? Og hvilke teknikker?

Der er et item ikke så langt derfra som gør Gascoigne betydeligt nemmere og samtidig bringer en af NPC'ernes quests videre (jeg opdagede det desværre først selv efter jeg havde slået ham ihjel). Jeg skal gerne fortælle om det, med mindre du selv vil brute-force dig igennem ham.
SumezSumezSkrevet 12/06-15 18:18 
Staven. Ved ikke hvad du mener med teknikker. Men jeg går efter at skyde ham lige inden han angriber, og så håber på at han falder ned på knæ så jeg kan lave ekstra skade på ham, eftersom han er umulig at stunne i normal nærkamp, og altid afbryder mine komboer med et pistolskud.

Når jeg snakker tilfældigheder, så har jeg normalt ikke nogen problemer med hans menneskeform, men flere gange er jeg blevet røvrendt af at sidde fast i omgivelserne (som er umulige at se når man har lock on), eller lock on der lige pludselig giver slip, hvilket efterlader mig fuldstændig åben for angreb. I de to første forsøg overhovedet, fik jeg ham ned på så lidt health at der kun skulle et eller to angreb til for at gøre det af med ham, men i de utallige senere forsøg har jeg flere gange tabt til ovennævnte omstændigheder på trods af at jeg kun føler jeg er blevet bedre til at håndtere ham. Det virker fuldstændig tilfældigt hvornår det sker.

Og så er der hans sidste form, der har et angreb (hoppe-angrebet) som er fuldstændig umuligt at undgå, og dræber mig i ét slag hvis ikke hans opfølgningsangreb gør det - det er bare at håbe på at han ikke gør det. :\
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
SumezSumezSkrevet 12/06-15 18:24 
...jeg synes lidt det siger det hele at man kan risikerer at han skyder en mens man går gennem tåge-porten, inden man overhovedet får mulighed for at bevæge sig >_<

En helt anden ting, så fatter jeg heller ikke hvornår jeg kan få lov til at udnytte et stagger og hvornår jeg ikke kan. Selvom han går ned på knæ, resulterer mit angreb nogen gange i "super angrebet", og nogle gange angriber jeg bare som normalt, selvom han tydeligvis er nede i knæ. Det gælder begge hans forme, og virker igen fuldstændig tilfældigt...
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
OdinOdinSkrevet 12/06-15 18:41, rettet 12/06-15 18:43 
Sumez>
Staven.

Threaded cane? Elendigt våben til Casgoigne, IMHO. Jeg ville tage ham med Saw Cleaver hvis jeg var dig. Du får ham dobbelt så hurtigt ned med nakken. Med mindre du bruger det fordi du gerne vil undgå nærkamp og heller piske løs på ham i sin menneskelige form gemt bag nogle gravsten.

Ved ikke hvad du mener med teknikker.

Dit trick weapon har jo både en grundform og en transformeret/udvidet form som du kan skifte mellem. I begge har du flere forskellige typer slag du kan udføre. Udover blot det lette og det hårde angreb kan du springe fremad, tilbage, eller kombinere det med left/right dashes for andre typer angreb med forskellig skademultiplier. Du kan også lave charged attacks der gør cirka det dobbelte i skade, og du kan også gøre mere skade ved at bruge våbnets formskifte som angreb (hvilket især er smart hvis du skal skifte alligevel). Og hvis du følger op med et R1-angreb lige efter du har stunnet ham med pistolen, kan du lave et visceral attack der tager en ordentlig chunk af hans energi.

Jeg vil dog stærkt anbefale dig at droppe vandrekæppen og bruge Saw Cleaver i sin grundform til Gascoigne.

Og så er der hans sidste form, der har et angreb (hoppe-angrebet) som er fuldstændig umuligt at undgå

Det kan undviges med dash left/right. Men det kræver at man aflæser ham og har sin timing i orden.
SumezSumezSkrevet 12/06-15 18:42, rettet 12/06-15 18:44 
Hvorfor er saw cleaver bedre til ham? Du må gerne uddybe.
Jeg har meget svært ved at mærke en forskel på våbnene.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
OdinOdinSkrevet 12/06-15 18:47, rettet 12/06-15 18:51 
Fordi threaded cane skader omtrent lige så meget som en fjerkost hvis du er tæt inde på livet af ham.
Men hvis du foretrækker at holde dig gemt bag gravsten og udnytte hans korte rækkvidde i sin menneskelige form, så slår den naturligivs længere og hurtigere end cleaverens udvidede form.

Og synes du virkelig ikke der er forskel på våbnene? Det synes jeg netop er en af de ting Bloodborne gør allerbedst: At alle våbnene har personlighed og temperament, med helt forskellige move sets som man langsomt lærer at blive dus med.
SumezSumezSkrevet 12/06-15 18:49 
Umiddelbart har jeg absolut ingen problemer med at skade ham. Mit største problem er at jeg bliver trængt ind i et hjørne når han skifter til monsterform.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
SumezSumezSkrevet 12/06-15 18:55 
Hmm i virkeligheden tror jeg oftere mit problem er hans 4-5 combo angreb - den eneste måde at undgå dem er ved at dodge, og med så mange dodges i træk, skal man være heldig for ikke at ende med at rulle ind i en gravsten og æde hans skade. Og det går hurtigt når der ikke skal mere end 2-3 angreb til for at tage hele ens liv.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
OdinOdinSkrevet 12/06-15 18:56, rettet 14/06-15 13:28 
Umiddelbart har jeg absolut ingen problemer med at skade ham. Mit største problem er at jeg bliver trængt ind i et hjørne når han skifter til monsterform.

Det er det du har dash left/right til. Det er simpelthen en nødvendighed at komme hurtigt rundt om ham, fordi han er så let på tæerne. Så snart han transformerer, gælder det om at få ham hurtigt ned med nakken og det er en stor hjælp her at slå lock-on til og fra løbende, da den hurtigt kan blive en hæmsko i miljøer med mange elementer som får én til at miste udsynet til ham (hvorved lock-on slipper).
SumezSumezSkrevet 12/06-15 18:59 
Problemet er jo at dash left/right kræver at man står et sted hvor det faktisk er muligt at gøre det, hvilket der kun er ca. 50% chance for i det område. Deraf tilfældigheden. Jeg tror jeg har haft 5-6 kampe nu hvor han kun var et slag fra at dø, og så længe jeg ikke er uheldig, er han supernem, men jeg dør næsten konstant til det BS...
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
OdinOdinSkrevet 12/06-15 19:07, rettet 12/06-15 19:09 
Alright. Vil du vide hvordan du kan gøre ham nemmere?
Find den lille pige i et af husene. Så vidt jeg husker er hun nede i området tæt ved hundekennelen (som man kommer ned til ved at smadre nogle kister og tønder bagest i området med springvandet og den der brick troll som står og hamrer på døren.)
Hun giver dig noget der hjælper ret så meget. Det er smartest at bruge det item hun giver dig når Gascoigne er transformeret, for det kan kun bruges én gang under kampen.

Derudover, så husk at lykantroper er særligt svage overforfor ild, så stock godt op på molotov-cocktails, og sørg for at udnytte alle muligheder for at lave visceral riposte-angreb via pistolen efterfulgt af R2.

Sidst, men ikke mindst, er der er par steder i arenaen hvor du kan fastholde ham (han kan smadre gravsten, men ikke statuer og træer).
SumezSumezSkrevet 12/06-15 19:33 
Nå nu fik jeg ham endelig, efter ca. 30 forsøg. Kun ved at bruge samme taktik som jeg hele tiden har brugt, hvilket iøvrigt at ca. den samme som du også beskriver - bortset fra at jeg aldrig har fundet hende pigen. Det område må være ret godt gemt, for jeg har været gennem stedet masser af gange.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
OdinOdinSkrevet 12/06-15 20:13 
Det område må være ret godt gemt, for jeg har været gennem stedet masser af gange.

Ligesom de fleste NPC'er i Yharnam gemmer hun sig bag et vindue nær en røgelsesbrænder. Don't worry; du finder hende nok på et tidspunkt.

Men fedt at du kom videre.
SumezSumezSkrevet 13/06-15 01:25 
Hvis man tilkalder en NPC til at kæmpe for en, og de dør i kampen, kan man så tilkalde dem igen til samme kamp så længe man har insight, eller er det bare surt show?
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
PapandPapandSkrevet 13/06-15 01:48 
Måske jeg husker forkert, men jeg mener da ikke man kan få NPC's med i Bloodborne?
Spiller nu: Mass Effect 2, Star Wars: The Old Repu..., League Of Legends
SumezSumezSkrevet 13/06-15 02:23 
Oh, jeg er ellers stødt på et "tegn" der lader til at være et summon tegn, og eftersom jeg er tvunget til at spille offline, formodede jeg at det er en NPC :)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
OdinOdinSkrevet 13/06-15 10:24 
Papand>
Måske jeg husker forkert, men jeg mener da ikke man kan få NPC's med i Bloodborne?

Jovist. Jeg har da haft Alfred med til en bosskamp.
JmogJmogSkrevet 13/06-15 11:21 
Sumez>
Hvorfor er saw cleaver bedre til ham? Du må gerne uddybe.
Jeg har meget svært ved at mærke en forskel på våbnene.

Personligt var Gascoigne den letteste boss i spillet. Øksen i sin lange form, så behøver du slet ikke lock-on, da det er nemt at ramme. Så skal du kun tænke på at dodge og time angreb. Når han er i monster form og ikke længere skyder kan man bruge sit hard attack, hvilket altid vælter ham omkuld og så har du et par gratis hits som opfølgning.

Øksens hard attack er genialt. Alt med fysisk størrelse under Vicar Amelia bliver væltet omkuld.
SumezSumezSkrevet 13/06-15 14:46 
Jeg valgte staven fordi jeg foretrækker at spille med mere finesse, men ærgerligt hvis det gør spillet meget sværere. Hvordan har I det med spydet?
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
OdinOdinSkrevet 13/06-15 14:58, rettet 13/06-15 15:16 
Spyddet er langsomt, men R2-angrebet i våbnets transformerede form har den længste rækkevidde i spillet, og er enormt praktisk mod f.eks. kidnappers og visse andre langsomme fjender.

...Men kun når man slås mod dem én ad gangen. Jeg ville aldrig nogensinde bruge det som hovedvåben, da det er alt for retningsbestemt og min præcision falder i takt med min panik. Det var af samme grund at jeg altid undgik rapiers i de gamle Souls-spil; det mangler simpelthen de brede sweeps der redder mig når jeg er overmandet. Saw cleaver, øksen og saw spear har masser af disse brede sweeps, men spyddet har vist kun et enkelt af dem i en combo-kæde. Det kan dog fint være at den type våben passer bedre til dit temperament. For mig gør det bare spillet sværere.
OdinOdinSkrevet 13/06-15 15:05, rettet 13/06-15 19:59 
Jeg tror måske i virkeligheden også at du mere skal finde finessen i din anvendelse af dine dashes, dodges, viscerals og backstabs end i at fokusere på præcise prikkevåben. I forhold til tidligere Souls-spil belønner Bloodborne i langt højere grad hastighed og aggression end præcision (hvilket jo især understreges af regain-systemet, som jeg er stor fan af). Bloodborne er på mange måder mere "sloppy", men er meget bevidst om det og bygget op omkring det.

For mig er det lidt ligesom at høre svensk vs. norsk black metal. Det svenske er altid teknisk sofistikeret, velklingende og rent. Svensk black metal er Demon's Souls og Dark Souls I og II.
Norsk black metal, derimod, er super primalt, smadret og handler mere om intensitet og følelse end præcision. Norsk black metal er Bloodborne.
PapandPapandSkrevet 13/06-15 18:46 
Odin>
Papand>
Måske jeg husker forkert, men jeg mener da ikke man kan få NPC's med i Bloodborne?

Jovist. Jeg har da haft Alfred med til en bosskamp.

Ohhh... Jeg må have dummet mig med de covenants. Forhåbentlig får jeg rettet op på det her undervejs i New Game+.
Spiller nu: Mass Effect 2, Star Wars: The Old Repu..., League Of Legends
SumezSumezSkrevet 14/06-15 01:53, rettet 14/06-15 01:53 
Efter at være brændt ud på både Blood Starved Beast og Amelia udforskede jeg skoven lidt og tog heksen ned med nakken, hvilket ledte til en temmelig skuffende blindgyde... I mellemtiden have jeg brændt så mange "penge" af på molotovs at jeg følte mig bedre udrustet til at tage Amelia ned igen.
Kom i tanker om hvordan dodge-rolls virker i den her serie på det lidt mere tekniske niveau, hvilket gør bosserne enormt meget mere håndterbare, når først man har en nogenlunde idé omkring deres angreb - det kombineret med pisken og molotovs, gjorde alligevel Amelia til en "smal" sag... I morgen må jeg se om jeg kan gentage successen med Blood Starved Beast... er begyndt at løbe tør for steder jeg kan gå hen.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
PapandPapandSkrevet 14/06-15 01:58 
Blood Starved Beast er optional. Der findes i øvrigt et specifikt item, som kan hjælpe dig der udover antidote.

Rummet efter heksen giver dig da adgang til runer? Det er ikke så ringe endda.
Spiller nu: Mass Effect 2, Star Wars: The Old Repu..., League Of Legends
SumezSumezSkrevet 14/06-15 02:26, rettet 14/06-15 02:29 
Nårh, nej, bestemt ikke - men det tager mig ikke videre i spillet :)
Hvad er det for et item?
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
PapandPapandSkrevet 14/06-15 03:25 
Pungent Blood Cocktail. Kast den og Blood Starved Beast angriber den 4-5 sekunder. Backstab bæstet.
Spiller nu: Mass Effect 2, Star Wars: The Old Repu..., League Of Legends
SumezSumezSkrevet 14/06-15 11:21, rettet 14/06-15 11:22 
Ok, den var jo supernem. :\
Måske var jeg bare for intimideret af dens rygte, men kom super forberedt med tasken fuld af antidotes, molotovs, blood cocktails og så lidt fire paper bare for sjov.
Efter lidt stabbing og to visceral attacks var han allerede nede på en tredjedel liv, hvor jeg begyndte at supplere med ild, for at sikre mig ikke at blive røvrendt af den sidste del ligesom jeg konstant blev hos Father Gascogne. Heldigvis var den meget nemmere, da rummet man kæmper mod den i, altid gør det muligt at dodge, og søjlerne er gode til at skabe luft til at heale og få styr på situationen.

Jeg nåede slet ikke at bruge blood cocktails som du anbefalede - kastede én som ikke havde nogen effekt, sikkert fordi den var i gang med at transforme til tredje fase på det tidspunkt. Til gengæld tror jeg det var en stor hjælp at mit våben at blevet opgraderet en del.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
SumezSumezSkrevet 14/06-15 18:58 
Papand>
Blood Starved Beast er optional.

Det kan godt være den er optional, men den har alligevel åbnet for to nye områder, hvilket indtil videre har ledt til to nye runer, en crest, og endnu en bosskamp.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
PapandPapandSkrevet 14/06-15 19:06 
Javist, alle bosserne bør tages med i første gennemspilning. Alle giver noget brugbart. De sværeste bliver samtidig til ren one-shot helvede på New Game+, så jeg kan kun anbefale at støvsuge det hele første tur igennem.

Visse af de nederste Chalice Dungeons kan også kun skabes ved hjælp af items fra optional bosser i hovedspillet.
Spiller nu: Mass Effect 2, Star Wars: The Old Repu..., League Of Legends
SumezSumezSkrevet 14/06-15 23:37 
Nogen der ved mere om hvad høj insight gør ved sværhedsgraden? Jeg ved ikke om jeg skal være bekymret for at jeg har over 20 nu, men de eneste ændringer jeg kan læse om på wikis er i områder jeg allerede har været i. Kan det være det hele?

Iøvrigt - jeg har set videoer med folk der spiller (kun områder jeg allerede har været i :)) hvor de nogen gange laver et meget lille hop frem eller til siden, der stadig fungerer som dodge med invincibility frames osv. Hvordan gør man det?! Lader til især at være brugbart mod projektiler og lignende.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
JmogJmogSkrevet 14/06-15 23:41 
Er det ikke bare det almindelige dodge (uden roll)? Det laver du med cirkel, når du har lock-on.

Tog mig selv længe at finde ud af at hvis jeg stod stille så ville kombinationen af frem+heavy attack lave et spring fremad med angreb.
SumezSumezSkrevet 15/06-15 00:46 
Det jeg laver med cirkel når jeg står stille, er bare et langt hop bagud. Det her er kortere og hurtigere, og i andre retninger. Prøver om jeg kan påpege det i en video næste gang jeg støder på det.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
JmogJmogSkrevet 15/06-15 01:23 
Jamen er det så ikke bare sidestep?
SumezSumezSkrevet 15/06-15 01:55 
Jo? Hvordan gør man det?
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
JmogJmogSkrevet 15/06-15 10:18 
Det skrev jeg tidligere :-)

"Er det ikke bare det almindelige dodge (uden roll)? Det laver du med cirkel, når du har lock-on."
SumezSumezSkrevet 15/06-15 10:43 
Når jeg gør det, hopper min figur som sagt bare hurtigt baglæns i et langt hop, ligesom i Souls spillene?
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
OdinOdinSkrevet 15/06-15 11:14 
Du skal ikke bare trykke på cirkelknappen - den skal bruges sammen med venstre stick.
Når du holder cirkelknappen nede, rykker du venstre stick i den retning du vil dash'e.
SumezSumezSkrevet 15/06-15 11:16 
Hrm, så stå stille og trykke knappen, og så derefter bevæge left stick?
Jeg tror kun jeg nogensinde har prøvet at trykke på cirkelknappen mens jeg allerede er i bevægelse, det er det eneste der virker intuitivt for mig :P
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 15/06-15 12:51 
Haha samme her :D

Spillet kører i øvrigt bedre end jeg havde frygtet. Ikke ligefrem godt, men okay. Jeg havde frygtet meget værre ud fra al den microstuttering-snak der var omkring spillets release. Det var også grunden til at jeg ventede med at købe... :/
Spiller nu: Phantasy Star IV
SumezSumezSkrevet 15/06-15 12:55 
Ikke ligefrem 60 fps, men har endnu ikke oplevet nogen steder hvor jeg synes spillet kører skidt, det hele virker rimelig flydende for mig. Men jeg er så heller ikke online. Det må jeg jo ikke for flinke Sony.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 15/06-15 13:36 
Ah ja, det skulle køre bedre offline? Det har jeg ikke prøvet endnu :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
SumezSumezSkrevet 15/06-15 13:46, rettet 15/06-15 13:46 
Det ville jeg godt nok heller aldrig gøre frivilligt. Fair nok at co-op dungeons kræver PS Plus, når nu Sony absolut skal stjæle den nederen forretningsmodel, Sony-lejren netop kritiserede Microsoft for hele den forrige generation.

At jeg heller ikke kan summone hjælpere eller joine andre i deres spil, giver vel også fin mening når man tager det samme forbehold. Selvom jeg virkelig savner muligheden for at lure boss-strategier op ved at hjælpe andre inden jeg selv går i kamp. Er egentlig også tilfreds med at jeg ikke bare kan cheese en boss ved at tilkalde hjælp, så tvinges jeg til at spille spillet "rigtigt". Håber bare at jeg ikke støder på en "mur" senere i spillet - Gascogne er stadig den boss der har givet mig mest lort.

Men at jeg ikke engang kan få messages og spøgelser af andre spillere i mit singleplayer spil, synes jeg er en komplet formålsløs begrænsning! Sony har selv postet penge i at få spillet som en system seller, og det er sikkert meget strategisk at benytte det til at få solgt flere PS Plus abonnementer, men at det også skal gå ud over singleplayer oplevelsen er da idiotisk. Beskederne på jorden er virkelig en stor del af charmen i alle de andre spil i serien, og jeg føler at jeg spiller en virkelig handicappet udgave af Bloodborne.
Er der nogen steder i spillet der har de der super-skjulte hemmelige passager som kræver at man enten slår på en væg eller står foran den og trykker X? For er nok rimelig sikker på at misse dem uden beskederne til at hjælpe mig.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
567 emne(r).
« < 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 > »

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig