X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Bloodborne fra From Software (Project Beast)


Svar
SumezSumezSkrevet 03/05-14 12:48 
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
567 emne(r).
« < 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 > »

Svar
OdinOdinSkrevet 08/04-15 00:26, rettet 08/04-15 11:02 
Well done!

Jeg tror det tog mig en fire-fem forsøg at få Blood Starved Beast ned med nakken. Som regel synes jeg dog jeg ved første møde med en boss får en ret god fornemmelse for om det er noget, der kan lade sig gøre med lidt tålmodighed og bedre taktik, eller om jeg bare skal droppe det og vende tilbage senere. Blood Starved Beast virkede overkommelig, da jeg også fik ham ned på lige under halvdelen første gang. Han skifter imidlertid adfærdsmønster tre gange under kampen og de sidste to aggressionstilstande er balstyriske og svære at forudse, så det var i de tilstande at han fik krammet på mig hver gang. Det lykkedes dog til sidst.

Hvad betyder det i øvrigt når der af og til kommer en energibar, der ligner et kranie, som så tømmes? Er det når en person der har invaderet mit spil krasser af i kamp mod monstrene? Jeg har endnu ikke set en "du er invaderet af"-beskef, så jeg ville egentlig ikke tro det.

Det er såmænd et gift-angreb, som du også selv fandt ud af til sidst. ^_^
Souls-spillene har flere af den slags "effekt"-angreb, der bliver beskyttet af din beklædning. Der er derfor god ræson i at tage noget tøj på som beskytter godt mod gift (f.eks. "black church"-sættet), når du skal slås mod fjender der leverer giftangreb eller befinder dig i giftige omgivelser. Så længe bjælken ikke bliver fyldt, bliver du ikke påvirket. Så handler det bare om ikke at få mere gift indenbords til den falder igen. Hvis den imidlertid når helt i top, sætter effekten ind. Hvis det er slow poison, vil din health herefter droppe langsomt over et godt stykke tid indtil effekten hører op, eller indtil du snupper en antidote. Med fast poison dropper din energi selvsagt meget hurtigere. Et andet effekt-angreb, du kommer til at stifte bekendtskab med hvis du ikke allerede er blevet slået ihjel af det, er frenzy. Frenzy tager en gevaldig bid af din health på én gang når bjælken bliver fyldt op, så hvis du ikke har en god max health er det insta-death.

Var nået til Old Yharnam og fik mig et gevaldigt shock, ds jeg kom i kamp med en hunter.

Fuck those guys! Jeg stødte først på en hunter i området til højre for døren til Vicar Amelia, men fandt et sted på taget af kirken hvor jeg kunne stå og overdænge ham med molotovs til han lå rallende på jorden. Det var først da jeg rendte ned for at danse på hans forkullede lig, at jeg opdagede hans shotgun-svingende makker. Med måsen fuld af hagl og en healthbar der kunne måles i nanometer lavede jeg en retræte i en sådan fart, at jeg må have blæst adskillige vinduer ind da jeg brød lydmuren. Heldigvis forbliver de døde.
JmogJmogSkrevet 08/04-15 03:43, rettet 08/04-15 04:03 
Jeg tror ikke det er forgiftning. Det plejer at være en lilla bar med en trekant med kranie i. Den her er rød og (så vidt jeg husker) med en firkant. Tidspunkterne den kommer på er ofte, mens jeg slet ikke er i kamp eller i nærheden af fjender.

20 timer inde. Gav Vicar Amelia et forsøg i alt for træt tilstand (havde spillet ti timer i træk) og fik ikke overraskende klø. Tid til søvn.
PapandPapandSkrevet 08/04-15 09:52 
Der er en række ting forfærdelige ting man kan blive ramt af. Slow Poisoning, Rapid Poisoning, Frenzy, Bleed og Transformed, som vel egentlig hænger sammen med Beasthood? Alt er noget helveds noget, men du har som regel noget der kan behandle det ved hånden. Det røde kranie er Rapid Poisoning. Måske du træder i noget du bør undgå eller der står en satan fra afstand og skyder giftpile på dig, siden du oplever det udenfor egentlig kamp.

Jeg nærmer mig vel efterhånden slutningen nu. Har netop rundet den hidtidig nemmeste boss i en stor blå Toad wannabe smølf, for derefter at rende ind i en umulius boss der slår vanvittig hårdt. Jeg har også fortsat en optional på taget i Cainhurst Castle som driver mig til vanvid. Jeg er level 72 og ved egentlig ikke om jeg bør være højere på nuværende tidspunkt.
Spiller nu: Mass Effect 2, Star Wars: The Old Repu..., League Of Legends
OdinOdinSkrevet 08/04-15 11:10 
Der er en række ting forfærdelige ting man kan blive ramt af. Slow Poisoning, Rapid Poisoning, Frenzy, Bleed og Transformed,

Der er ingen Bleed-effekt i Bloodborne (paradoksalt nok). Den er blevet overtaget af Frenzy.

Men ja, Jmog, som Papand siger, så tror jeg også det er Rapid Poisoning du er blevet udsat for. Ser det sådan ud?:
http://bloodborne.wiki.fextralife.com/Status+Effects
JmogJmogSkrevet 08/04-15 13:03 
Hmm, det ligner, men det påvirker mig ikke.
JmogJmogSkrevet 08/04-15 13:23 
Der kan man bare se. Der er en specifik fjende, der ved drab af en, respawner dig i en helt ny lokation. Jeg har mødt dem adskillige gange og vundet hver gang, så det var først i dag, at jeg opdagede dette bonusområde :-)
JmogJmogSkrevet 08/04-15 14:21 
Kraftedeme. Var læbet tør for blood vials, så jeg høstede i de tidligere områder og så dukkede der pludselig en hunter op. Troede kun de var de samme steder.
OdinOdinSkrevet 08/04-15 16:05, rettet 08/04-15 16:06 
Jeg har mødt dem adskillige gange og vundet hver gang, så det var først i dag, at jeg opdagede dette bonusområde :-)

Hvis du kalder Hypogean Gaol et "bonusområde", har du fandeme ikke fået nok tæsk endnu, dreng.
Det er til gengæld et godt sted at høste twin blood stone shards når man finder ud af at udnytte et par svagheder i arkitekturen derinde.

Kraftedeme. Var læbet tør for blood vials, så jeg høstede i de tidligere områder og så dukkede der pludselig en hunter op. Troede kun de var de samme steder.

Ting ændrer sig efter 15 insights. Det jeg oprindeligt læste om det var, at der dukker nogle andre fjender op i Hemwick Charnel Lane. Jeg fandt hurtigt ud af, at det er langt fra den hele sandhed. Ved et smut forbi Cathedral Ward blev jeg overrasket af en Snatcher, der ikke var der før, og nu kunne de Gravekeepers der bærer på store trækors lave frenzy-angreb, mens andre har perlekæder med øjne hængende fra deres lanterner og skyder med selvnavigerende magic bolts af en eller anden art. Og nu siger du så, at du har fået tæv af en hunter et sted hvor der normalt ikke er nogen. Der foregår helt sikkert meget mere end hvad wiki'erne lige nu fortæller. Det eneste jeg har kunnet bekræfte er, at insight ikke påvirker bosserne. De ændrer ikke adfærd og bliver hverken sværere eller nemmere.

Jeg synes til gengæld det er svært at holde sin insight under 15 når der vitterligt ikke er en skid fornuftigt at bruge dem på i shoppen i Hunter's Dream. Der er to sæt tøj, fire paper og bloodshot eyeballs. Jeg føler at jeg spilder insight, der sikkert kunne bruges bedre senere, så jeg overvejer om jeg bare skal acceptere den nye verdensorden og tage fjenderne som de kommer.

Ting ændrer sig i øvrigt igen efterhånden som natten falder på. Efter Vicar Amelia går solen ned og enkelte fjender falder i søvn, mens andre begynder at komme ud af murværket. Man skulle jo helst ikke blive for magelig og forvænt. Eller noget.
JmogJmogSkrevet 08/04-15 16:18, rettet 08/04-15 16:19 
Hypogean Gaol? Hmm, mener det hed Unseen Village, men det er måske samme sted?

Mht ændringerne i fjender, så er jeg ikke helt sikker på det kunsttres af insight. Jeg har med vilje holdt den omkring 10-13 og alligevel mødte jeg en hunter der hvor Father Gascoigne var. Meget passende droppede han en "heir" rune.

Jeg har nu to forskellige steder mødt snatchers, hvor der før ingen var, og to steder nogle af de der pestofrelignende kluddebunter med fremstrækte arme.

Høj insight skulle i øvrigt få Amelia til at have dialog under kampen. 15 var ikke højt nok, så det får jeg nok aldrig testet. Har dog en lumsk mistanke om at mit lave insight gør, at jeg går glip af nogen ting. Kvinden i kirken har en stemme, der SLET ikke passer til udseendet, og de bemærkninger fjender kommer med i dødsøjeblikket er yderst interessante.
OdinOdinSkrevet 08/04-15 16:38, rettet 08/04-15 20:10 
Hypogean Gaol? Hmm, mener det hed Unsern Village, men det er måske samme sted?

Hvis du endte i et fængsel med nogle vindeltrapper og flere snatchere samt et par hekse, så var det Hypogean Gaol. Det ligger til gengæld i Yahar'gul the Unseen Village. Du kan fint rejse tilbage igen hvis du fik aktiveret lanternen derinde. Du skal bare gøre det fra gravsten nummer tre (eller var det to?) fra højre i Hunter's Dream.

Jeg har med vilje holdt den omkring 10-13 og alligevel mødte jeg en hunter der hvor Father Gascoigne var. Meget passende droppede han en "heir" rune.

Hmm. Det er ved at være længe siden jeg har besøgt det sted, så det kan jo være, at han er dukket op efter jeg har slået en specifik boss ihjel eller efter et andet større event. Det må lige undersøges.

Kvinden i kirken har en stemme, der SLET ikke passer til udseendet, og de bemærkninger fjender kommer med i dødsøjeblikket er yderst interessante.

Det er en tilbagevendende ting i Souls-spillene. Nogle af de værste rædsler du nogensinde har set viser sig at være venligsindede. Og ofte med stemmer, der slet ikke harmonerer med deres udseende. Dyrkøbt lærdom for især nye spillere, der instinktivt slår alt ihjel, som ser væmmeligt og/eller faretruende ud. Ulig sådan cirka alle andre spil, holder Souls-spillene dig ikke i hånden og forhindrer dig ikke i at slå vigtige NPC'er ihjel.

Jeg forbander stadig mig selv langt væk over, at jeg både i Dark Souls og Dark Souls II slog den eneste merchant ihjel, som solgte giftpile. Hvad fanden ligner det også at stå og pruste i mørket med to store flækøkser? Den merchant burde seriøst genoverveje sit forretningskoncept eller som minimum ansætte en sød ekspedient til at tage sig af kunderne, mens han selv pakker varer i baglokalet. De pile kunne have gjort mit liv så meget lettere i de senere områder, men fordi jeg skuede hunden på hårene, måtte jeg tage min straf og leve med det.
JmogJmogSkrevet 08/04-15 18:26 
Yep, snatchere, hekse og vindeltrapper. That's the spot. Og efter jeg har været der er snatchere og hekse dukket op flere steder, hvor de ikke var før. Holder en på tæerne!

Paranoiaen i spillet gør i øvrigt at man får rig mulighed for at nyde den smukke verden. Jeg har aldrig bevæget mig i så astadigt et tempo gennem nye områder i andre spil. Intet hjørne bliver navigeret drastisk.
JmogJmogSkrevet 11/04-15 02:04 
Så blev Vicar Amelia klaret. Det holdt hårdt. Kostede mig 19 health vials og hjertet var helt opoe i halsen.

Men det var kun på mit tredje forsøg mod hende, så jeg er ikke utilfreds :-). Havde levellet op til level 43 hvilket absolut også hjalp lidt.

Tid til en tur i skoven.
JmogJmogSkrevet 11/04-15 03:21 
Oooog så nakkede heksen mig. Døde på vej derhen bagefter og gik glip af over 30.000 echoes. Æv.

Har jeg misset en nem genvej til at komme hurtigt derhen fra lanternen? Jeg synes der er noget længere end ved de andre bosskampe.
--Skrevet 11/04-15 07:29 
Hvis det er den boss, hvor du skal forbi 2-3 af de store sorte økseting, så kan du åbne den store port helt til venstre (lige når du kommer ud af det bygningen). Den er på samme åbne område, som disse økseting render rundt.
Spiller nu: Animal Soccer World
PapandPapandSkrevet 11/04-15 12:25 
Efter flere dages bøvl klarede jeg endelig Martyr Logarius og Ebrietas, Daughter of the Cosmos i går, solo! Begge er hemmelige optional bosses, så jeg skal ikke røbe for meget udover det. Sidstnævnte regnes blandt de fleste for den sværeste boss udenfor chalice dungeons, så det var et stort øjeblik da jeg endelig fik den ned efter 20-30 forsøg.

Nu har jeg bare slutbossen og den hemmelige ekstra boss tilbage. Betingelserne for at låse den op er på plads, så nu forsøger jeg egentlig bare at få de sidste items med inden det gælder New Game+. Kunne godt tænkte mig at finde alle Hunter Tools og alle våben, så det bliver en sidste opgave inden jeg nakker de 2 sidste, med mindre jeg også lige skal nå at rode med chalice dungeons.
Spiller nu: Mass Effect 2, Star Wars: The Old Repu..., League Of Legends
OdinOdinSkrevet 11/04-15 12:31, rettet 11/04-15 12:56 
Jmog: Jeps. Du har nok overset den shortcut m1chelsen nævner. Så snart den er åbnet, bliver vejen til heksen til en meget kort løbetur:
Fra lanternen løber du ned, holder til højre, hakker den ene heks, render om bag huset og tager elevatoren op. Løb udenom kragen, hak den gamle kone der står på lur, tæv den molotov-kastende kone på afsatsen, skip brick troll'en nedenunder og løb videre mod porten og hold til venstre når du løber gennem området med de to executioners. De når ikke at følge efter dig. Derefter er der kun det lille område før heksen med en enkelt executioner og en mob. Dem kan du også løbe forbi, men en gang imellem rammer de én. Anslået tid: Ca. et minut.

Det slår mig lige igen, hvor virkelige og velkendte områderne i Souls-spillene ender med at blive for en. Jeg er normalt utroligt geografisk udfordret og kan fare vild hvor som helst. Men ovenstående er skrevet frit fra hukommelsen, og til trods for at det er flere dage siden jeg sidst var i det område, husker jeg det ligeså godt som vejen ned til købmanden.
OdinOdinSkrevet 11/04-15 12:51, rettet 11/04-15 12:59 
Et lille tip til heksen, Jmog:

Jo hurtigere du får slået hende ihjel, des nemmere er det. Bare glem de der le-svingende gespenster hun laver. De er langsomme og bliver sjældent et problem med mindre hun når at lave for mange af dem og de kommer for tæt på.

Bare fokusér på at finde hende i rummet (du kan høre hendes fodtrin, og hun kommer til syne, når man er tæt på) og få slået hende ihjel. Find derefter den anden heks og sørg at få nakket hende inden hun genopliver sin søster (det sker efter cirka et minut). Ved genolivning har søsteren ganske vist kun 1/3 af sin energi tilbage, men to af dem komplicerer kampen. Især hvis den ene af dem bruger det irriterende angreb, der låser én fast i nogle sekunder.

Og deres udseende, ikås? Jeg var for koncentreret om min taktik og mine omgivelser til at kigge ordentlig på dem, så jeg troede bare, at alle de hvide ting, de var dækket af, var bylder (i sig selv ulækkert nok). Det var først bagefter, at konen pointerede, at det var øjne. Bwaahaaadrbrrrrrryeech. Det forklarer også heksenes omklamrende angreb i bl.a. Hypogean Gaol: De forsøger at fjerne ens øjne. Fuck this world.
OdinOdinSkrevet 11/04-15 12:56 
Sidstnævnte regnes blandt de fleste for den sværeste boss udenfor chalice dungeons, så det var et stort øjeblik da jeg endelig fik den ned efter 20-30 forsøg.

Jeg åbnede for mit første chalice dungeon i sidste uge. Mødte første boss (en giant) og blev smadret sønder og sammen uden at gøre det fjerneste indhug i ham. Selv når han ikke hopper fra én ende af rummet til den anden, har han en kæmpe rækkevidde og alle hans angreb er 270-360 grader sweeps. Man har ikke en chance. Og der er - hvad? - fem levels mere PER dungeon? Det kommer jeg vist ikke til at gøre mig meget i.
JmogJmogSkrevet 11/04-15 14:57 
Odin>
Jmog: Jeps. Du har nok overset den shortcut m1chelsen nævner. Så snart den er åbnet, bliver vejen til heksen til en meget kort løbetur:
Fra lanternen løber du ned, holder til højre, hakker den ene heks, render om bag huset og tager elevatoren op. Løb udenom kragen, hak den gamle kone der står på lur, tæv den molotov-kastende kone på afsatsen, skip brick troll'en nedenunder og løb videre mod porten

Det var satans. Var sikker på jeg uden held havde prøvet at åbne porten. Det kommer til at gøre en stor forskel. Takker!
JmogJmogSkrevet 11/04-15 15:33 
Er der i øvrigt andre der som jeg ikke rigtigt kan slippe deres Yharnam Hunter's Garb? Jeg begynder at mistænke, jeg ikke udnytter de forskellige outfits jeg finder, som jeg burde. Hver gang jeg finder et nyt sæt tøj kigger jeg på specs og tænker "naah, ikke godt nok".

Så jeg har stadig ikke ændret outfit fra det første jeg fandt.
OdinOdinSkrevet 11/04-15 15:48 
Jeg render også stadig rundt i mit Yharnam Hunter Set. Jeg har ikke fundet noget bedre mod almindelige, fysiske angreb. Jeg har dog skiftet til både Black og White Church Set et par gange når jeg har befundet mig i giftige områder eller var oppe mod bosser der leverede fast eller slow poison. Baseret på en besked på gulvet, skiftede jeg vist også til Church-sættet før jeg talte med en NPC i Hypogean Gaol for at hun skulle have tiltro til mig.

Du er i øvrigt ikke længere så sørens langt fra hvor jeg befinder mig i spillet.
PapandPapandSkrevet 11/04-15 16:10 
Odin>
Sidstnævnte regnes blandt de fleste for den sværeste boss udenfor chalice dungeons, så det var et stort øjeblik da jeg endelig fik den ned efter 20-30 forsøg.

Jeg åbnede for mit første chalice dungeon i sidste uge. Mødte første boss (en giant) og blev smadret sønder og sammen uden at gøre det fjerneste indhug i ham. Selv når han ikke hopper fra én ende af rummet til den anden, har han en kæmpe rækkevidde og alle hans angreb er 270-360 grader sweeps. Man har ikke en chance. Og der er - hvad? - fem levels mere PER dungeon? Det kommer jeg vist ikke til at gøre mig meget i.

Den har jeg mødt. Fik den ned efter et par forsøg. Nåede til level 3 før jeg for alvor mødte problemer. Så vidt jeg kan læse mig til, så er det i de hersens at folk virkelig bruger tid for at finde forskellige hemmeligheder. De bedste Blood Gems skal også kunne findes på de nederste levels.

Kan godt være jeg skal sætte mig lidt bedre ind i det og forsøge mig for alvor, inden jeg går videre til New Game+.
Spiller nu: Mass Effect 2, Star Wars: The Old Repu..., League Of Legends
PapandPapandSkrevet 11/04-15 16:15 
Jmog>
Er der i øvrigt andre der som jeg ikke rigtigt kan slippe deres Yharnam Hunter's Garb? Jeg begynder at mistænke, jeg ikke udnytter de forskellige outfits jeg finder, som jeg burde. Hver gang jeg finder et nyt sæt tøj kigger jeg på specs og tænker "naah, ikke godt nok".

Så jeg har stadig ikke ændret outfit fra det første jeg fandt.

Jeg bytter meget rundt på tøjet afhængig af område og boss. Resistance for ting som poison, frenzy og arcane er guld værd mod visse bosser og i visse områder.
Spiller nu: Mass Effect 2, Star Wars: The Old Repu..., League Of Legends
JmogJmogSkrevet 11/04-15 22:22 
Fjerde gang var lykkens gang. Heks klaret!
JmogJmogSkrevet 11/04-15 22:41 
Hvad bruger folk så som deres primære våben. Jeg bruger øksen hvilket jeg først efter lang tid fandt ud af er et af de sværere våben at starte med, da dets angreb ikke er hurtige nok til at man kan spamme det mod mobs.

Nu kan jeg slet ikke forlige mig med hvor lidt skade de andre våben har(1) og hvor kort deres rækkevidde er i Deres transformerede udgave. Hellebardens charge attack er bare umulig for mig at undvære nu. Hvis bare man timer det rigtigt så kan det vælte stort set alle fjender og intet slå at dræbe fem mobs med et enkelt veltimet slag.

(1: Har prøvet kirkhammer. Alt for langsom for mig)
--Skrevet 11/04-15 23:21 
Skiftede hurtigt (i første område) over til Saw Spear, som hænger på et lig, som man kan få til at falde ned. Derefter gik jeg på jagt efter Ludwig's Holy Blade, som jeg tænker har et glimrende moveset, med god poisebreak og rækkevide. Senere fandt jeg dog Tonitrus, som virker til at lave en masse DPS, dog med meget kort rækkevide.

Det kan anbefales. de 2 sidstnævnte kan blive rimelig hæftige når det bliver opgraderet. Kan huske hvordan jeg gruede for at møde executioners i starten, og hels ville undgå kampe med dem, da de slagtede mig. Med en Tonitrus +6-7 stykker kunne jeg nakke dem med cirka 3 slag, inden de nåede at svinge efter mig.
Spiller nu: Animal Soccer World
PapandPapandSkrevet 11/04-15 23:30 
En del bruger faktisk øksen gennem hele spillet, netop pga. den enorme rækkevidde, den var også mit første valg. Nu bruger jeg 10+ Ludwig's Holy Blade, som kan destruere det meste. Den korte version er også fremragende i pvp.
Spiller nu: Mass Effect 2, Star Wars: The Old Repu..., League Of Legends
JmogJmogSkrevet 11/04-15 23:40 
Darkbeast Paarl, fuck that guy.

Der tegner sig et mønster af at jeg afskyr de store bosser. For svært for mig at overskue deres handlinger og bevægelser fordi de fylder så meget af skærmen. For stort, for hurtigt, for kaotisk. Med de mindre bosser er det langt nemmere at prøve forskellige strategier. Paarl har dræbt mig tre gange nu. En af gangene nåede jeg ikke at ramme ham en eneste gang. Og det var efter jeg havde læst tips på en wiki.

Heksen, Bloodstarved Beast og Father Gascoigne - dem kunne jeg lide selvom de to af dem nakkede mig et par gange. Når jeg døde var jeg totalt klar på at prøve noget nyt.

Det er vist også den eneste bosskamp, hvor der ikke er nogen nye steder at tage hen før jeg har nakket ham. Har været overalt.
--Skrevet 11/04-15 23:44 
Husker Paarl som optional :/? Åbner der sig ikke kun en genvej (den store port), og det er det?
Spiller nu: Animal Soccer World
JmogJmogSkrevet 11/04-15 23:50 
Optional? Lyder lovende!

Er der et nyt område man kan komme til efter Hemwick Lane? Måske jeg har overset en sti.

In other news: Efter 25 timer er det gået op for mig at L2 har et swing attack med øksen i sin lange form. Så føler man sig en lille smule dum. Troede L2 var forbeholdt pistolen og derfor ikke blev brugt, når øksen var i lang form.
OdinOdinSkrevet 12/04-15 00:52, rettet 12/04-15 00:58 
Jeps. Paarl er optional. Der åbner sig bare en dør til Old Yharnam (specifikt den varulve-infesterede gade, der var god at høste shards i, i den tidlige del af spillet).

Bortset fra Paarl har vi nu slået nøjagtigt samme bosser ihjel, og du bør derfor som minimum have adgang til Forbidden Woods.

Du har ret i at øksen ikke er et godt startervåben og den er sværere at bruge mod hurtige fjender.
Saw Cleaver og Saw Spear er generelt mine foretrukne våben, alt afhængigt af, hvad jeg er oppe mod. Saw Spear er god, når der er mange fjender på en gang eller de er særligt hurtige, da den har gode sweeping attacks, der gør at man ikke behøver slå så præcist i retning af fjenden. Den scaler også lidt bedre med din Skill stat.

Saw Cleaver er dog min yndling. En lillebitte smule langsommere end Saw Spear og movesettet skifter mellem sweeping og overhead swings, der slår hårdt. Begge er dog klart hurtigere end øksen og din stamina rækker til flere slag. Saw Cleaver +6 slår næsten lige så hårdt som en +6 økse og er en perfekt all-rounder, imho.
Jeg har lige slået Paarl ihjel med den her til aften. Så snart man begynder at fylde gems på den, bliver den hurtigt et knaldgodt våben. Min slår p.t. 145+98. Jeg har 27 i Strength og 19 i Skill.
JmogJmogSkrevet 12/04-15 01:35 
Hmm, min skill ligger vist på 21 og min strength på 22. Vitality og Endurance er på samme niveau mens arcane og bloodtinge begge er under 10.

145+98? Shit, min +6 økse er vist kun på omkring 150.

Vendte i øvrigt tilbage til nogle af de tidlige områder for at træne med de andre våben. Udover at folk i husene nu har nye replikker, så er der nogle fjender der ikke længere er tilstede (fyr med lygte bag kærre udenfor kirke shelteret) og alle Church Giants i Cathedral Ward sover nu istedet for at patruljere.

Hvor finder man skoven?
OdinOdinSkrevet 12/04-15 02:16 
Kan du huske det Alfred fortalte om kirkens lærde fra Byrgenwerth, der havde etableret et college dybt inde i Forbidden Woods, som man kun kan få adgang til med et password? Da du inspicerede kraniet på alteret efter kampen med Vicar Amelia fik du det password der åbner døren. Du skal derfor bare ned til Alfred igen og åbne den.

Hvis du har glemt hvor han er, skal du bare ned til den runde plads for enden af trappen til katedralen, hvor de to tidligere patruljerende Church Giants står og sover. Alfred befinder sig for enden af den snævre passage gennem døren lige bag den ene af de sovende Church Giants. Så længe du bare går stille og roligt, kan du snige dig forbi uden at vække den. Når du kommer til Alfred, løber du bare lidt længere ned. Her finder du døren til Forbidden Woods.
PapandPapandSkrevet 12/04-15 02:53 
Så kom jeg igennem og klarede alle bosser undervejs, samt en håndfuld i chalice dungeons. Måtte nøjes med at finde alle Hunter Tools og erkende at jeg har lavet en fuckup tidligt, som gør at jeg ikke kan få alle våben i første gennemspilning. Jeg missede også den ene af de tre covenants, da Eileen the Crow desværre døde undervejs. Nu vil jeg så nyde triumfen et par dage inden jeg tager fat på New Game+. Tanken om at skulle kæmpe mod endnu sværere udgaver af Rom, Martyr Logarius og Ebrietas er ikke just tillokkende...
Spiller nu: Mass Effect 2, Star Wars: The Old Repu..., League Of Legends
JmogJmogSkrevet 12/04-15 02:58 
Odin>
Kan du huske det Alfred fortalte om kirkens lærde fra Byrgenwerth, der havde etableret et college dybt inde i Forbidden Woods, som man kun kan få adgang til med et password? Da du inspicerede kraniet på alteret efter kampen med Vicar Amelia fik du det password der åbner døren. Du skal derfor bare ned til Alfred igen og åbne den.

Hvis du har glemt hvor han er, skal du bare ned til den runde plads for enden af trappen til katedralen, hvor de to tidligere patruljerende Church Giants står og sover. Alfred befinder sig for enden af den snævre passage gennem døren lige bag den ene af de sovende Church Giants. Så længe du bare går stille og roligt, kan du snige dig forbi uden at vække den. Når du kommer til Alfred, løber du bare lidt længere ned. Her finder du døren til Forbidden Woods.

Takker. Havde slet ikke opfattet, at jeg fik passwordet ved kraniet.

Og ingen grund til at snige sig forbi church giants. De er nogen af de nemmeste fjender næstefter mobs. Stort set gratis echoes.
JmogJmogSkrevet 13/04-15 01:40 
Pyha, skoven er godt nok stor og nem at fare vild i. Jeg kom længere og længere ind i den indtil jeg ramte 30.000 echoes, hvorefter paranoiaen dukkede op. Hver gang der dukkede smalle åbninger op blev jeg MEGET påpasselig med at gå igennem dem.

"Ligner det et boss-rum? Hmm, ja, men der er en mob derinde, så det kan det ikke være".

Var lige ved at skide grønne grise, da jeg kom op at "skændes" med løgneren. Yikes! Det var rent held, at jeg faldt ned ad taget og ved eksperimenteren opdagede at to poison darts kunne nakke ham.

Faldt endelig over et område, som jeg er 99% sikker på er bossen (passer også med de genveje jeg har låst op). Skulle ikke nyde noget med at miste mine echoes, så jeg valgte at udforske videre. Og videre og videre. Jeg endte med at dræbe alt hvad der var i skoven uden at dø selv. Mangler kun bossen nu, så jeg vendte tilbage til hunters dream med 132.000 echoes og steg 7 levels i et hug.

Bossen kaster jeg mig over i morgen aften.
OdinOdinSkrevet 13/04-15 12:24 
Jeg kom længere og længere ind i den indtil jeg ramte 30.000 echoes, hvorefter paranoiaen dukkede op.

Har du også været gennem afdelingen med de to vildsvin?

Var lige ved at skide grønne grise, da jeg kom op at "skændes" med løgneren. Yikes! Det var rent held, at jeg faldt ned ad taget og ved eksperimenteren opdagede at to poison darts kunne nakke ham.

Hov! Den NPC har jeg da totalt misset. Ham må jeg lige finde.

Mangler kun bossen nu, så jeg vendte tilbage til hunters dream med 132.000 echoes og steg 7 levels i et hug.

Fuck den boss, siger jeg bare. Jeg sidder stadig fast der. Hvis du vinder, må jeg tilkalde dig som assistence.
JmogJmogSkrevet 13/04-15 16:12 
Løgneren: Det er den bygning, som du kommer ind i kort efter lanternen. Du kommer op med en elevator. Der er en af dørene som går ud til hvad der ligner ingenting, men kigger du ned kan du se at der er en yderetage, som ikke er specielt langt ned.

Vildsvin. Hmm, jeg har i hvert fald mødt et par stykker mener jeg, men tror ikke jeg mødte dem samtidigt.
JmogJmogSkrevet 13/04-15 16:17 
Odin>
Hov! Den NPC har jeg da totalt misset. Ham må jeg lige finde.

Vær i øvrigt meget påpasselig med at læse noterne på jorden.
OdinOdinSkrevet 13/04-15 19:14 
Løgneren: Det er den bygning, som du kommer ind i kort efter lanternen. Du kommer op med en elevator. Der er en af dørene som går ud til hvad der ligner ingenting, men kigger du ned kan du se at der er en yderetage, som ikke er specielt langt ned.

Ah! Den afsats stod jeg faktisk på, men besluttede ikke at hoppe ned, da jeg havde for mange blood echoes på spil på det tidspunkt og glemte senere alt om det.

Pyha, skoven er godt nok stor og nem at fare vild i.

Fextralife har lavet et meget detaljeret kort over området her: http://i.imgur.com/oBtQkL8.jpg
JmogJmogSkrevet 13/04-15 19:56 
Hahahaha
PapandPapandSkrevet 13/04-15 20:13 
Jmog>
Løgneren: Det er den bygning, som du kommer ind i kort efter lanternen. Du kommer op med en elevator. Der er en af dørene som går ud til hvad der ligner ingenting, men kigger du ned kan du se at der er en yderetage, som ikke er specielt langt ned.

Er det ikke kannibalen? Jeg sendte ham til Iosefka's Clinic, så jeg undgik at han myrdede i Cathedral Ward. Hele konceptet omkring Iosefka's Clinic og Cathedral Ward har jeg endnu ikke gennemskuet. Jeg havde luderen, den gamle dame og skeptikeren i Cathedral Ward, hvor de to første endte med at blive myrdet.
Spiller nu: Mass Effect 2, Star Wars: The Old Repu..., League Of Legends
JmogJmogSkrevet 13/04-15 22:11 
Jo, det er ham. Jeg kendte kun til katedralen, så jeg fortalte ham om den. Læste derefter noterne bag ham og tjattede lidt til ham og "OHMYFUCKINGGODSHIIIT!!"
BeanoBeanoSkrevet 14/04-15 18:48 
Lidt info om den kommende 1.03 update der bl.a. skulle forbedre loadtider og performance:

http://blog.us.playstation.com/2015/04/14/bloodborne-sells-one-million-first-1-03-details/
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 14/04-15 19:45 
Fedt, passer med at jeg kan købe det i næste måned. Glad for jeg ventede :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
SonicSonicSkrevet 14/04-15 22:42 
Det er gode nyheder :) De loadtimes er en straf i sig selv.
Parental Advisory: Explicit Lyrics
JmogJmogSkrevet 15/04-15 22:34 
Interessant. Kiggede lige i tråden på Neogaf og så at folk har opdaget at ens udstyr påvirker hvor hurtigt stamina regenererer. To våben equipped får regen til at falde hurtigere end et. Nogle armor sets regenererer hurtigere end andre. Tænk vægt af materialet (hjelm vs. hat). Den ganske praktiske "hand lantern", som lyser mørket op og lader en kæmpe med to hænder... nedsætter angiveligt stamina regen med 20%.
OdinOdinSkrevet 17/04-15 16:59, rettet 17/04-15 17:01 
Hvor langt er du, Jmog?
Jeg fik langt om længe pillet Shadow Of Yharnam ned igår med hjælp fra en anden spiller. Jeg glædede mig næsten mest over at få en ny lanterne der betød, at jeg nu aldrig mere behøver gå gennem Forgotten Woods igen. Der gik dog ikke mange minutter før jeg igen blev mindet om det gamle Souls-mantra: "Nyd hvor du er; det bliver værre om lidt". ^_^
JmogJmogSkrevet 17/04-15 18:41 
Ikke en centimeter videre, da jeg slet ikke har fundet tid til at spille i denne uge. Men nu er det weekend.

I aften står det på Bloodborne og Game Of Thrones. Glæder mig.
OdinOdinSkrevet 17/04-15 19:20 
Jeg er også på Bloodborne i aften, så råb mig bare op, hvis du får brug for hjælp. Den boss er en skiderik, når man kun er én.
567 emne(r).
« < 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 > »

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig