X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Bloodborne fra From Software (Project Beast)


Svar
SumezSumezSkrevet 03/05-14 12:48 
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
567 emne(r).
« < 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 > »

Svar
Captain NCaptain NSkrevet 23/03-15 22:11 
Nope. Vi kom op til disken,blev givet en terning der skulle slås med, slog man en 6er ville man få Bloodborne, Ellers kunne man vælge imellem en kop, et gavekort til at leje en film hos Blockbuster, eller en kode til et eller andet, som de ikke kunne svare på hvad viille være. Kunne jo være alt fra nogle avatare til et spil så tog ikke mine chancer. Havde jeg allerede gjort med selve turen.

Havde faktisk selv forstået det på deres artiken som at man var garenteret spillet. MEN, hvis man ikke ville have den SÅ kunne man kaste en terning og få noget andet.
Are you sure you want to delete "Your Life.exe" ....OK....... File not foundSpiller nu: Minecraft, Pilotwings Resort, Back To The Future: The...
SumezSumezSkrevet 23/03-15 22:17 
Det er rimelig svært at klage når det er til et godt formål, MEN samtidig så er det jo også gratis og sindssygt effektiv promotion for Sony/Nordisk Films kommercielle interesser, og set i det lys synes jeg det er rimelig sløjt at det hele skal afgøres med et terningekast, når folk tager langvejs fra og venter i kø i flere timer.

Giv Blod har fået mange flere donorer end de kunne drømme om, og tilsyneladende desværre også langt mere end de havde kapacitet til at behandle den dag, hvilket er rimelig sørgeligt, når man ser på hvor stor mangel der er på donorer. Jeg håber de i det mindste har fået vækket interessen for formålet helt generelt i den kommende tid.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
The DaneThe DaneSkrevet 24/03-15 00:14 
Sumez. prøv at tænke over hvor mange af dem der melder sig fra så hurtigt de kan komme til det. For flertallet kom nok kun for at kunne få et gratis spil.
Jeg gør hvad jeg kan, og så gør jeg det godt!!!Spiller nu: Final Fantasy VII: Dirg..., Breath Of Fire: Dragon ..., World Of Warcraft
SumezSumezSkrevet 24/03-15 00:46, rettet 24/03-15 00:46 
Det er bare sørgeligt hvis det passer.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
WehnerWehnerSkrevet 24/03-15 00:50 
Ikke desto mindre, så har Bloodborne-folkene altså kørt en gratis marketing-kampagne for bloddonering, og det er svært at se negativt på (for mig) - uanset at de også fik en masse ud af det selv. Der er ikke noget i vejen med synergi.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
Bede-xBede-xSkrevet 24/03-15 03:11 
9/10 fra Gamespot:

http://www.gamespot.com/reviews/bloodborne-review/1900-6416078/
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
Bede-xBede-xSkrevet 24/03-15 03:17 
Flere anmeldelser her:

http://m.neogaf.com/showthread.php?t=1016296
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
BeanoBeanoSkrevet 24/03-15 08:32 
Pæne scores - kan dog stadig ikke beslutte om jeg hopper på vognen eller ej :!
SumezSumezSkrevet 24/03-15 08:41 
Wehner>
Ikke desto mindre, så har Bloodborne-folkene altså kørt en gratis marketing-kampagne for bloddonering, og det er svært at se negativt på (for mig) - uanset at de også fik en masse ud af det selv. Der er ikke noget i vejen med synergi.

Har intet imod kampagnen, som er enormt positiv. Bare ærgerligt at den tilsyneladende er forløbet med en del problemer og meget tvivlsomme udmeldinger.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
millenniummillenniumSkrevet 24/03-15 08:55 
Det minder lidt om USA, hvor man i en periode afholdet en Blood bank happening hver gang udkom en ny Saw film. :D

Sgu da meget godt at Giv Blod tænker lidt ud af boksen. Eller fandt en bedre boks.
The medium is the message.
SumezSumezSkrevet 24/03-15 09:57 
Jim Sterling>
As someone who preferred Demon’s Souls over Dark Souls, I am delighted by the complexity of Bloodborne‘s map design, and how interconnected everything becomes as you unlock shortcuts and explore new regions. There’s something exciting and revelationary about discovering just how much the world’s areas weave together, and in unlocking each alternate route.

Virkelig positivt. Manglende sammenhæng mellem spillets områder var nok en af de værste mangler i DS2 i forhold til DS1.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 24/03-15 10:18 
Ja det lyder rigtig godt. Jeg har dog slet ikke sat mig ind i spillet. Ved bare at det er sådan noget jeg skal ha' anskaffet forholdsvist hurtigt efter udgivelsen :)

Jeg er også mega klar på at poste penge i >20 fps-versionen af Dark Souls II. Selvom jeg ikke falder på halen over alle seriens elementer, så synes jeg stadig at den fortjener en stor del af den hype den får.
Spiller nu: Phantasy Star IV
SumezSumezSkrevet 24/03-15 11:32, rettet 24/03-15 11:33 
DS2 er jeg ikke særlig tændt på, men hvis nogen ser Bloodborne et sted til lidt under 400 et sted, må de meget gerne råbe op. Lyder som om det skal ejes snart.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
OdinOdinSkrevet 24/03-15 13:07, rettet 24/03-15 13:07 
Jeg har selv gennem en uge pløjet mig igennem sådan cirka samtlige forhandlere i Danmark og UK, og der er ingen der har det til meget mindre end 500,- inklusive forsendelse*. Jeg endte med at bide i den sure røv og købe fra Coolshop.
Nu venter jeg bare på at påskeferien sætter ind, så jeg kan smide mig over knæet på Hidetaka Miyazaki og nyde knap 40 timers rytmiske klask i mine blodsprængte baller, mens jeg hviner af fryd og skriger på mere.


* Den evindelige tug-of-war om kronen mellem de udenlandske investorer og nationalbanken må MEGET gerne snart stoppe. Enhver besparelse der var ved at købe i et andet EU-land i enten pund eller euro er fuldkommen væk. Pundet var helt oppe i 10,6kr. i sidste uge. Og det var FØR forretningernes forhøjede konverteringsrater.
SumezSumezSkrevet 24/03-15 14:22, rettet 24/03-15 14:22 
Ja, ser også ud til at P:R's interne valutakurser heller ikke er up-to-date lige nu:
http://www.playright.dk/handel/titel/bloodborne

Kunne godt være man skulle overveje at bestille fra VG+. De plejer faktisk at være hurtige med den billige levering.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 24/03-15 14:56 
Men er du så ikke fucked hvad DLC angår? US Destiny med EU konto voldte i hvert fald mig problemer. Jeg synes også jeg har hørt andre eksempler :(
Spiller nu: Phantasy Star IV
SumezSumezSkrevet 24/03-15 15:08 
Måske? Jeg er ligesom dig mht det med fysiske medier, og ved intet om det der online gejl, DLC osv. Når der kommer DLC til Bloodborne venter jeg sikkert og køber den udgave der inkluderer DLC'et på discen og ikke bare shippes med en download kode(!!). :P

Men god pointe, må hellere holde mig til at købe et EU eksemplar. Kunne også blive relevant mht. de der procedural multiplayer dungeons spillet har indført. Lyder som noget man kan spille med valgfri venner.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
DunwichDunwichSkrevet 24/03-15 23:25 
http://www.eurogamer.net/articles/digitalfoundry-2015-bloodborne-performance-analysis

Selv med en 3 GB day one patch, kører det tæt på elendigt.
SumezSumezSkrevet 24/03-15 23:32 
Jeg har det ikke så hårdt over frameraten, men jeg får godt nok svært ved at sluge de loadtider folk rapporterer :S
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 25/03-15 00:03, rettet 25/03-15 00:06 
Jeg har læst artiklen på Eurogamer og kan ikke se hvor de skriver at det ligefrem kører elendigt.

Jeg synes også videoen er svær at bedømme denne gang, men jeg er slet ikke i tvivl om at jeg vil lægge mærke til det når jeg spiller. Man må da håbe at det er noget de formår at rette.

Loadtiderne lyder godt nok for noller :(

EDIT: Forhåbentlig bliver deres løsning ikke at implementere screen tearing i stedet for stutter. Hvis problemet ligger i timingen, og ikke står til at ændre. For satan det ville være et dårligt bytte :(
Spiller nu: Phantasy Star IV
Bede-xBede-xSkrevet 25/03-15 00:26, rettet 25/03-15 00:30 
Bortset fra frame-pacing problemerne - som vil være super nemme at se, men måske kan rettes - kører det ikke dårligere end de andre Souls spil på konsol og de var fantastiske. To af dem om ikke andet.

Så mon ikke det er til at vænne sig til.
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 25/03-15 00:31 
Det er lidt et underligt spil at kigge screenshots af. Jeg synes faktisk det er smågrimt på still-billeder, men det gør sig forhåbentligt meget bedre når man sidder med det og det kører:
images.eurogamer.net/2013/articles//a/1/7/4/4/6/5/7/1.bmp.jpg

Tjek også billedet herunder. Det har en rigtig grim effekt på kisten der står op ad hestevognen, i højre side af billedet. Jeg tænker på de grønne og røde streger som minder mig om forfærdelig chroma delay på Wii. Det samme er gældende "kl 2" på det store vognhjul :(
images.eurogamer.net/2013/articles//a/1/7/4/4/6/5/7/6.bmp.jpg

Det kunne også være en bivirkning af noget kunstig skarphedsfilter, lidt som man kender det fra TV der ikke er indstillet ordentligt. Jeg har dog aldrig set den slags være rød og grøn før.
Spiller nu: Phantasy Star IV
SumezSumezSkrevet 25/03-15 00:43 
Jeg har kigget lidt på nogle folk der spiller det på Twitch, sådan få sekunder ad gangen, og selvom det ikke teknisk er på niveau med hvad man (forhåbentlig) kan vente at få ud af PS4 henad vejen, synes jeg det ser sindssygt flot ud i sin helhed når først det er i bevægelse.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
BeanoBeanoSkrevet 25/03-15 13:35 
Francis hader Bloodborne... Dualshock 4!

https://www.youtube.com/watch?v=EM5-42LNqOE&feature=youtu.be
JmogJmogSkrevet 25/03-15 15:45 
Sumez>
En kop blod?

Og hvis?
JmogJmogSkrevet 25/03-15 15:49 
Konsolkongen>
Men er du så ikke fucked hvad DLC angår? US Destiny med EU konto voldte i hvert fald mig problemer. Jeg synes også jeg har hørt andre eksempler :(

Hvis man bare sørger for at spille spillet på en US konto, så vil man uden problemer kunne købe US DLC til det.
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 25/03-15 20:45 
Det er da ikke særlig fedt at skulle skifte imellem konti på den måde. Det synes jeg ikke er en brugbar løsning :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
WehnerWehnerSkrevet 25/03-15 21:22 
Det er heller ikke noget for mig.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
BeanoBeanoSkrevet 26/03-15 07:14 
Jeg er også blevet for gammelmandsmagelig til at rode med det for en lille besparelse. Kunne forstå det hvis spillet ikke var til at købe i EU eller var mærkbart dårligere.
PapandPapandSkrevet 26/03-15 09:28 
Jeg har i en del måneder ikke spillet på andet end pc, hvor jeg blandt andet har rundet 70 timer i Dark Souls 2 med stabile 60 fps og lynhurtige loadtider. I går måtte jeg slukke for Bloodborne efter 20 min. De her frame-pacing problemer, eller hvad det nu er, er simpelthen en pine at spille med, når man er vant til at alt kører optimalt. Når jeg så samtidig skal vente 40 sekunder ved hver loadscreen, så bliver det sgu for meget.

Jeg håber de får det rettet hurtigt.
Spiller nu: Mass Effect 2, Star Wars: The Old Repu..., League Of Legends
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 26/03-15 15:11 
Øv hvor træls når du er så glad for serien :(
Spiller nu: Phantasy Star IV
PapandPapandSkrevet 26/03-15 15:37 
Ja det frustrerende. Men jeg tager det som en trøst, at jeg også brokkede mig noget over Dark Souls 2 i starten, men endte med at være total vild med det. Det skal jeg også nok blive med Bloodborne, selve spillet virker rigtig godt, men de her tekniske problemer ødelægger fuldstændig oplevelsen.
Spiller nu: Mass Effect 2, Star Wars: The Old Repu..., League Of Legends
JmogJmogSkrevet 26/03-15 21:21 
Konsolkongen>
Det er da ikke særlig fedt at skulle skifte imellem konti på den måde. Det synes jeg ikke er en brugbar løsning :)

Skifte? det er kun for at købe det at du skifter konto. Du kan sagtens spille det på din danske.
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 26/03-15 21:51 
Ikke hvad DLC'en i Destiny angår. Jeg kunne kun registrere koden der lå i mit cover med min US konto, men den havde ingen effekt i spillet når jeg spillede med min EU.
Spiller nu: Phantasy Star IV
JmogJmogSkrevet 26/03-15 22:15 
Hmm, spøjst. Det er åbenbart mindre restriktivt, når spillet er downloadversion. Med Trials Fusion købte jeg Season Pass og spil på US PSN. Jeg launchede spillet med US kontoen og hentede de nye baner. Derefter var de også tilgængelige på min DK konto.
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 26/03-15 22:34 
Jeg kan ikke forestille mig at det forholder sig anderledes med download versionen af Destiny. Det ville ikke give ret meget mening :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
Bede-xBede-xSkrevet 27/03-15 04:42, rettet 27/03-15 04:44 
Konsolkongen>
Det kunne også være en bivirkning af noget kunstig skarphedsfilter, lidt som man kender det fra TV der ikke er indstillet ordentligt. Jeg har dog aldrig set den slags være rød og grøn før.

Det ligner nærmere chromatic aberration som i øvrigt præger hele billedet. Er ikke sikker på hvorfor udviklerne er så vilde med det, men det er dukket op i mange spil for nyligt.
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
OdinOdinSkrevet 27/03-15 09:11, rettet 27/03-15 09:26 
Det ligner nærmere chromatic aberration som i øvrigt præger hele billedet. Er ikke sikker på hvorfor udviklerne er så vilde med det, men det er dukket op i mange spil for nyligt.

Chromatic aberration er det nye lens dirt, som var det nye bloom, som var det nye lens flares, som var det nye...
Summa summarum: Hver generation har en eller to grafiske effekter, som udviklerne går amok over (ny effekt = realisme!) og først lærer at styre deres begejstring for efter nogle år.
JmogJmogSkrevet 27/03-15 12:51 
Jeg tror stadig det store i denne generation bliver partikeleffekter. Efter Second Son regnede jeg med alle ville bruge det, men det lader vente på sig.
SumezSumezSkrevet 27/03-15 13:58 
Partikeleffekter har vel nærmest altid været en almindelig ting, men går ud fra at du tænker på en bestemt form for brug af dem?
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
3of193of19Skrevet 27/03-15 23:08 
US PSN har en weekendrabat for 10% på total beløbet af et indkøb (PS+ ikke nødvendig), så jeg nuppede Bloodborne.
Kæææææææft hvor går det trægt at downloade. 2,7GB patch plus 5GB for at bare kunne starte spillet (13 timer estimeret af PS4) og så er der lige 20GB (så 52 timer) til bagefter...
Hver tråd snegler sig afsted med 150kB/s...
Måske er det kun pga udsalget, men på Xbox One ville det her bogstavelig talt gå 20 gange hurtigere for en fil af lignende størrelse...
NaieraNaieraSkrevet 28/03-15 00:44 
Jeg synes det lyder som om, at din forudindtagethed til fordel for boneren farver dine udtalelser. Hos mig er Xbone absolut ikke hurtigere end min PS4. Sidste gang jeg skulle download noget, for eksempel, tog det en evighed. Jeg troede ofte, at den simpelthen bare var gået i stå. På PS4 kan jeg i det mindste se, at der sker noget.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
3of193of19Skrevet 28/03-15 01:55, rettet 28/03-15 02:03 
Det er altså en eller anden bug fra Sonys side, ikke bare jux fra mig.
Jeg kan se på download skærmen på PS4 at filen hentes med 150-180kB/s (et fremskridt på 0,001GB hvert ca 7. Sekund).

%baren på One er ikke nem direkte at se download hastighed med, men går du ind i network Settings kan du se maskinens aktuelle download hastighed.
En hurtig test med at slette og gendownloade et spil på One viser at der hentes med nord for 60Mbit/s.

Dertil skal siges, at der er en del forskel om jeg henter fra US eller EU PSN.
Bloodborne fra US kører langsomt som beskrevet.
Pauser jeg BB, hentes Injustice fra EU ned med ca 29Mbit/s (når BB hentes samtidigt hoster Injustice downloaden).
Men stadig får jeg mere en den dobbelte download hastighed på One ift PS4.


Edit:
Efter noget pause og start, og skift til Google's DNS servere (et anbefalet fix) kører min BB download nu endelig med ca 30Mbit/s.
Til gengæld snegler Injustice med 4...

*skuldertræk*
JmogJmogSkrevet 28/03-15 05:30, rettet 28/03-15 05:36 
Sumez>
Partikeleffekter har vel nærmest altid været en almindelig ting, men går ud fra at du tænker på en bestemt form for brug af dem?

Det er nok det man kalder particle physics. Altså ikke bare gnister, når en bil rammer et autoværn, men partikler i en sværm der bevæger sig i mønstre.

Sådan noget her:
Hawken: http://youtu.be/oBs_OX0cUZ8
Second Son: http://youtu.be/NFukFWFndEk
--Skrevet 28/03-15 12:02 
Har skrevet lidt tanker ned omkring BB, samt lavet en lille video :)

Link
Spiller nu: Animal Soccer World
PapandPapandSkrevet 28/03-15 12:51 
Rigtig god beskrivelse og video m1chelsen.

Jeg vil betegne mig selv som hardcore Soul's spiller, med 5+ gennemspilninger af hver af de foregående spil. Det er nok her mine største problemer med Bloodborne skal findes (udover det tekniske som jeg fortsat er irriteret over). Stilen er markant anderledes i Bloodborne og det er et helvede for mig at skulle tilpasse til. Jeg elskede også kompleksiteten i Dark Souls 2, samt det at finde specielle våben og udstyr. Jeg kunne bruge timevis med spreadsheets for at finde det optimale build til forskellige situationer og pvp blev en stor del af min måde at spille på.

Bloodborne har skåret oplevelsen ind til benet. Det skal jeg nok komme til at elske, men jeg skal dælme sluge nogle kameler undervejs. :D
Spiller nu: Mass Effect 2, Star Wars: The Old Repu..., League Of Legends
Bede-xBede-xSkrevet 28/03-15 14:02, rettet 28/03-15 14:04 
Digital Foundry har smidt en ny analyse op i dag:

http://www.eurogamer.net/articles/digitalfoundry-2015-is-bloodborne-the-next-gen-souls-youve-been-waiting-for

However, a heavy chromatic aberration effect is applied to Bloodborne: mimicking the qualities of a low quality lens, the effect applies a distortion to anything from the embers of a bonfire to the chrome flash on a wagon-wheel, and splits light into its constituent colours.
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
JmogJmogSkrevet 28/03-15 14:11 
Det mest interessante i analysen er egentlig at framerate er langt mere stabil i offline-mode. Der holder den 30fps. Det er kun i multi at den ryger sydpå.
JmogJmogSkrevet 28/03-15 18:18 
Nå, jeg havde egentlig ingen planer om at købe Bloodborne, da min fortid med Souls-spillene består af tre mislykkede forsøg på at komme igang med Demon's Souls. Over en fireårig periode. Jeg var begejstret for grafikken/stemningen og styringen føltes fantastisk. Manglen på checkpoints dræbte dog al spilglæde for mig. Jeg afskyr at genspille nemme områder for at komme frem til det svære, som dræber mig igen og igen.

Men jeg er nysgerrig, så nu har jeg lige fået Bloodborne med hjem. Kommer med nogle indtryk fra en Souls noob senere i aften.
OdinOdinSkrevet 28/03-15 21:05 
Manglen på checkpoints dræbte dog al spilglæde for mig.

Hvis det er det, der dræbte det for dig, så er du startet med det forkerte spil. Dark Souls ville have været det rigtige sted at begynde. Man får intet forærende, så man skal selv finde spillets bonfires ("checkpoints") og mange shortcuts, men de er der.
567 emne(r).
« < 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 > »

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig