X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Bloodborne fra From Software (Project Beast)


Svar
SumezSumezSkrevet 03/05-14 12:48 
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
567 emne(r).
« < 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 > »

Svar
slk486slk486Skrevet 11/06-14 09:52 
Hvis man skulle sætte en lille bleg finger på noget i DS (alle tre), i forhold til immersion, kunne det være de meget stringente regler AI'en lever efter. En mere åben AI uden direkte spawn, lyder godt. Det er klart hvorfor det er som det er i de tidligere spil, men det betyder ikke at det ikke kunne fungerer på en anden måde :)
j/k
SumezSumezSkrevet 11/06-14 10:27, rettet 11/06-14 10:27 
Tja, jeg kan godt lide de stringente regler. Det er det der gør det til et spil fremfor en simulation. Der er ikke behov for irrationelle, "realistiske" menneskelige adfærdsmønstre, ikke medmindre gameplayet er designet efter at man på fornuftig vis kan tage højde for dette.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
slk486slk486Skrevet 11/06-14 10:48 
Det er jo det jeg skriver - i forhold til immersion, ikke gameplay.
j/k
CamousCamousSkrevet 11/06-14 12:05 
Immersion er godt nok en nonesense ord i game design. Det hører til hos spil lavet af folk der heller vil lave en film. Souls spillene derimod havde focus det rigtige sted, nemlig atmosfære og gameplay.

Som Sumez og jeg er enige i er gameplay design bag Souls spillene lavet som visse gamle 8/16 spil hvor dine fjender opfører sig efter en meget klar formular og er placeret så level design præcis komplementere denne. Som i de gamle Castlevania spil er alt placeret et sted efter meget nøje eftertanke. Som spiller skal du så lære din fjende og level layout udenad så du kan overkomme begge optimalt. Forudsigelighed er det vigtigste element her.

Hvis man begynder at give ting FPS agtig AI så de opfører sig totalt random kan du smide det hele ude af vinduet. Realisme er en giftig mål at sigte efter i spil.

Heldigvis er jeg 100% sikker på at Miyazaki er en gamers game designer. Hans ambition er kun at lave gode spil, han vil ikke heller lave film eller skrive bøger. Hvis en fra hans hold kom med forslag om hvordan de kan forbedre nonesense begreber som immersion vil han give dem en lussing så hårdt at de flyver igennem kontoret og rammer vægen på den anden side for at advare alle andre.

Der er ikke mange som Miyazaki i industrien så når jeg finder en hvis tilgang er 100% efter mit eget smag kan jeg regne med den.
slk486slk486Skrevet 11/06-14 12:24 
* suk *
j/k
dRxLdRxLSkrevet 11/06-14 12:37 
Du er en [ ] Camous. Hvis immersion ikke betød noget kunne man lige så godt lave spil med placeholder grafik med geometriske symboler der repræsenterede de forskellige objekter i spillet og helt undlade at have musik. Ville du være lige så glad for Castlevania 3 uden musikken? ;)
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
SumezSumezSkrevet 11/06-14 12:51 
Immersion er en kæmpestor del af Souls-spillene, men det er altså en balancegang hvad der skal veje mest. En mere realistisk AI synes jeg ikke er ville tjene noget formål. Min AI-kommentar var med henblik på patrol-systemet der nævnes på Eurogamer. Altså noget lidt andet end kamp-AI'en.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
slk486slk486Skrevet 11/06-14 12:57, rettet 11/06-14 12:58 
Min AI-kommentar var med henblik på patrol-systemet der nævnes på Eurogamer.

Ditto, det troede jeg gav sig selv.
j/k
CamousCamousSkrevet 11/06-14 14:27 
dRxL>
Du er en [ ] Camous. Hvis immersion ikke betød noget kunne man lige så godt lave spil med placeholder grafik med geometriske symboler der repræsenterede de forskellige objekter i spillet og helt undlade at have musik. Ville du være lige så glad for Castlevania 3 uden musikken? ;)

Det er ikke immersion du snakker om der. Det er derfor immersion er et nonesense ord der betyder noget forskelligt for forskellige folk.

Grafik og lyd er vigtige for præsentation af et spil fordi det er et video spil og disse har både et lyd og grafisk komponent så man kan lige så godt gøre sig umage når man laver dem.
dRxLdRxLSkrevet 11/06-14 14:32 
Aristoteles og Erich Auerbach ville nok ikke give dig ret i den sag, men lad nu det ligge.
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
slk486slk486Skrevet 11/06-14 14:44, rettet 11/06-14 14:52 
Immersion = indlevelse. Det er der ikke noget nonsens (eller subjektivt) ved. Det er et defineret og sammenhængende begreb.
j/k
CamousCamousSkrevet 11/06-14 15:01 
Som tidligere game designer er jeg uenig. Men det er lige meget, jeg får ikke noget ud af overbevise folk medmindre de arbejder på selve spillet.

Og det er der slet ikke behov for som jeg forstår fra Miyazaki's interviews og hans tidligere spil.
slk486slk486Skrevet 11/06-14 15:04, rettet 11/06-14 15:18 
Hvordan kan du være uenig i et defineret begreb? Meh, whatever. Go Miyazaki!
j/k
dRxLdRxLSkrevet 11/06-14 15:04 
Har du arbejdet på nogle spil man kender til Camous?
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
CamousCamousSkrevet 11/06-14 17:07 
Nej, det er derfor jeg gav det op og er tilbage i uni som molekylærbiolog nu.
CamousCamousSkrevet 11/06-14 17:33, rettet 11/06-14 17:54 
http://www.gamespot.com/articles/e3-2014-the-similarities-and-differences-between-bloodborne-and-dark-souls/1100-6420378/

Ser ud til at jeg havde den rette indtryk af at manglen på skjold i de videoer vi har set kommer til at ændre gameplay meget fra Souls spillene

Miyazaki er træt af at folk turtler bag deres skjold og vil tvinge dem til at være mere agressive. So no shield based gameplay for Bloodborne, confimed I guess.
--Skrevet 11/06-14 17:47 
Som pædagog og tidligere bygge- montageteknikker, glæder jeg mig rigtig meget til dette spil!
Spiller nu: Animal Soccer World
slk486slk486Skrevet 11/06-14 18:42, rettet 11/06-14 18:42 
Jeg LOLede :D
j/k
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 11/06-14 19:03 
Det gav ingen mening på den helt rigtige måde :D
Spiller nu: Phantasy Star IV
JmogJmogSkrevet 11/06-14 19:07 
Camous>
Som tidligere game designer er jeg uenig. Men det er lige meget, jeg får ikke noget ud af overbevise folk medmindre de arbejder på selve spillet.

Og det er der slet ikke behov for som jeg forstår fra Miyazaki's interviews og hans tidligere spil.

At man er nuværende eller tidligere game designer betyder ikke, at man er god til sprog. For du tager fejl.

Immersion og indlevelse er det samme.

Og det kan blive højnet af grafik, musik, gameplay og historie. Jeg vil vove den påstand, at man er idiot, hvis man ikke er enig i det.
CamousCamousSkrevet 11/06-14 20:05 
Ja, indlevelse, hvorfor indså jeg det ikke med det samme? Herligt, sikke en robust, usubjektivt og fast begreb. Den perfekte fundament for diskussion om forbedringer under spiludvikling.

Jeg husker den dag jeg havde en snak med level designer, grafikeren, musikeren og immersion manden på den projekt som jeg arbejdede på. Jeg sagde til immersion-jens, for det var det jeg kaldte ham, jeg sagde, "immersion-jens", det sagde jeg altså, "immersion-jens, vi har fået resultaterne for vores fokus test tilbage og folk mente at immersion var ikke helt up-to-par på level 3"

Han så meget skuffet ud, ham immersion-jens, for han gik så meget op i sit arbejde.

"Vi må gøre noget", sagde han stolt, "vi kan simpelthen ikke have at folk husker at de spiller et spil på level 3. Det vil jeg ikke tillade!"

Han hoppede så over på hans arbejds PC, startede immersion editoren og efter et par minutter råbte han, "Der! Jeg har fundet immersion brudet på level 3, jeg fixer det med det samme."

Han var så dygtig ham immersion-jens, jeg savner at arbejde med folk som ham der helt havde styre på immersion begrebet.
JmogJmogSkrevet 11/06-14 21:57 
Pointen?
DarkbeatDarkbeatSkrevet 12/06-14 00:56 
Her er noget gameplay

http://youtu.be/0GCx2wW61aQ
DunwichDunwichSkrevet 12/06-14 01:12 
Det ser da lidt fesent ud, og hvorfor kan man ikke låse fast på fjenderne som i DS? Kameraet ser heller ikke helt ud til at kan følge med i hvad der sker.
SumezSumezSkrevet 12/06-14 07:49 
Umiddelbart ligner det bare at ham der prøver spillet ikke rigtig ved hvad han laver. Hvis jeg skal komme med et kritikpunkt, må det næsten være at det ser ud til at spille for meget som DS.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
--Skrevet 12/06-14 07:57, rettet 12/06-14 07:58 
Stærk historie vedr. Jens. For mig giver det god mening, og jeg skal gerne bidrage med en lignende oplevelse.

Jeg kender selv en som hedder Jens, og han er en flink mand. Som barn nørdede jeg en del 286´er sammen med hans stedsøn Bo, som dengang nok var min bedste ven. Vi er dog vokset fra hinanden som tiden er gået, og sidst jeg hørte om Bo var han flyttet til en anden by, var blevet gift og havde fået et par børn. Nå tilbage til Jens. Ja, jeg kaldte ham egentlig bare "Jens", når jeg talte med ham, da det var hans navn.

Jeg husker tydeligt en episode, hvor Jens (som de fleste kaldte "Jens"), Bo og jeg var placeret inde i deres stue, for at se formel 1. I den sammenhæng skal der måske lige nævnes at jeg egentlig aldrig har interesseret mig for formel 1, men Bo og Jens var helt tossede med formel 1. Jens var lidt af en joker (muligvis ophavsmanden af "hvad rimer på..."-gåden, samt "prøv at sige nej" tricket?) og han drillede derfor sin stedsøn Bo lidt. På et tidspunkt i formel 1 løbet blev der omkring målstregen viftet med et flag i en eller anden farve. Jeg kan ikke præsis huske hvad farve og mønster dette flag havde, men det har heller ikke noget relevans for pointen af dette svar. Da der blev viftet med flaget, rettede Jens henvendelse til Bo, og spurgte: "Hvad betyder det egentlig, når der bliver viftet med dette flag, Bo?" Bo ville jo gerne demonstrere hans viden på området, og begyndte at svare på spørgsmålet, men blev hurtigt afbrudt af Jens: "Shhh Bo! Jeg ser formel 1!".

Så var der også episoden med den knækkede gearstang, det sammenstyrtede toilet og optagelsesritualet i motorcykelklubben, men det er en hel anden snak, og disse distancerer sig en anelse for meget, i forhold til at give mening i denne tråd, som jo omhandler den næste From Software spiltitel, som vi nok er mange der ser frem til.

Umiddelbart kan dette oplevelse godt virke stærk på de fleste, men det hele foregik med et smil på læben.

For lige at opsummere, og hive min pointe frem. Jeg glæder mig til Bloodborne og jeg kender en som hedder Jens!
Spiller nu: Animal Soccer World
PapandPapandSkrevet 12/06-14 10:46 
Darkbeat>
Her er noget gameplay

http://youtu.be/0GCx2wW61aQ

Wow grafikken ser flot ud! Som Sumez nævner, så aner ham der spiller ikke hvad han foretager sig, for der må givetvis være en lock on funktion. Glæder mig at der umiddelbart ikke er radikale ændringer af kampsystemet.
Spiller nu: Mass Effect 2, Star Wars: The Old Repu..., League Of Legends
Bede-xBede-xSkrevet 12/06-14 11:32, rettet 12/06-14 11:34 
Jeg synes også det ser utroligt flot ud og i det hele taget har de ret lang snor hos mig mht. manglende finpudsning på nuværende stadie, af den slags man optjener ved at lave hvad der (i min bog) var sidste generations bedste spil.
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
SonicSonicSkrevet 12/06-14 11:41 
m1chelsen>
Som pædagog og tidligere bygge- montageteknikker, glæder jeg mig rigtig meget til dette spil!

Haha!
Parental Advisory: Explicit Lyrics
--Skrevet 12/06-14 13:11 
En video som opsummere info omkring BB, og tolker på disse. Generelt en god og spændende channel at følge, hvis man ligeledes kan li Souls spillene.

Video
Spiller nu: Animal Soccer World
CamousCamousSkrevet 12/06-14 13:25, rettet 12/06-14 13:27 
https://mobile.twitter.com/yosp/status/476776190250733569

Hehe, fra det gameplay footage vi har set ser det ud til at han rammer plet.

Dunwich>
Det ser da lidt fesent ud, og hvorfor kan man ikke låse fast på fjenderne som i DS? Kameraet ser heller ikke helt ud til at kan følge med i hvad der sker.

Jeg har set mange veteraner som fortrækker at spille souls spil uden lock-on.
slk486slk486Skrevet 12/06-14 14:04, rettet 12/06-14 14:04 
Jeg gør også ind imellem - særligt hvis der er flere combatants.
j/k
CamousCamousSkrevet 12/06-14 15:16 
Og, en enkelt detalje som jeg så på et eller andet website. Det ser ud til at de aimer for early 2015 for Bloodborne. Så vi skal ikke vente så lang igen.

Tror snart det er på tide for mig at gå i dark mode med dette spil.
DarkbeatDarkbeatSkrevet 13/06-14 08:22 
Hot leakz! Don't tell anyone.

http://youtu.be/ZJlg_H7OCaE
slk486slk486Skrevet 13/06-14 09:08 
Copyright claim. F*ck leaks ;)
j/k
SumezSumezSkrevet 13/06-14 09:25 
Hvad var det? :(
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
Bede-xBede-xSkrevet 13/06-14 10:08, rettet 13/06-14 10:15 
Den her, men den bliver nok fjernet snart:

http://fredo.3d.free.fr/bloodborne.mp4

Snup det næste sted den hopper hen i den her tråd :)

http://www.neogaf.com/forum/showthread.php?t=836933&page=10
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
--Skrevet 13/06-14 10:16 
Hvor ser det fantastisk lækker ud! YAY!
Spiller nu: Animal Soccer World
SumezSumezSkrevet 13/06-14 11:31 
Ok, der er vist INGEN tvivl om at der er tale om en spiritual successor til Souls spillene :o
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
slk486slk486Skrevet 13/06-14 11:52 
Lavet af samme udvikler, med nogenlunde samme premisser, så hvad faen skulle det ellers være?
j/k
PapandPapandSkrevet 13/06-14 12:00 
Enig. Egentlig ser jeg positivt på det, for Souls kernen er for mig den ultimative spiloplevelse. Det er små detaljer der så er afgørende for helhedsindtrykket, hvor DS eksempelvis peger mod all time greatest, mens DS2 måske "bare" er et fantastisk godt spil.
Spiller nu: Mass Effect 2, Star Wars: The Old Repu..., League Of Legends
SumezSumezSkrevet 13/06-14 13:05, rettet 13/06-14 13:05 
slk486>
Lavet af samme udvikler, med nogenlunde samme premisser, så hvad faen skulle det ellers være?

Det kunne da nemt have været et noget mere anderledes koncept
Er det ikke lidt som at kalde Tiny Toon Adventures en spiritual successor til Castlevania, eller Resident Evil 6 en spirital successor til Lost Planet?
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
slk486slk486Skrevet 13/06-14 13:10 
Jo, helt sikkert, bortset fra slet ikke.
De spil du nævner har helt forskellige premisser, for slet ikke at snakke om setting og atmosfære - var der nogen tvivl om det i forhold til Bloodborne?
j/k
CamousCamousSkrevet 13/06-14 13:12 
What the deuce, hvorfor fanden var det ikke den trailer de brugte til E3 keynote?
dRxLdRxLSkrevet 13/06-14 13:15, rettet 13/06-14 13:16 
Der er forskel på udvikler og udgiver, og selv indenfor samme udvikler kan der være forskellige hold med varierende dygtighed. Så medmindre de spil Sumez lister op er lavet af de samme mennesker, giver sammenligningen vel ikke rigtig nogen mening?
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
SumezSumezSkrevet 13/06-14 13:24 
Det tror jeg de er, men det er reelt irrelevant. Det er vel ikke unormalt at samme personer gerne vil lave noget forskelligt?

slk486>
De spil du nævner har helt forskellige premisser, for slet ikke at snakke om setting og atmosfære - var der nogen tvivl om det i forhold til Bloodborne?

Der er ingen tvivl om at de ville have en del tilfælles, men ja, jeg vil da personligt mene at jeg havde regnet med noget der ikke "bare" var en reskinning af Demon's Souls-konceptet i sådan grad at det ligeså godt kunne have heddet Demon's Souls 2.

Jeg siger ikke at det er en dårlig ting, bare at det står noget mere klart end det gjorde før.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
slk486slk486Skrevet 13/06-14 13:28, rettet 13/06-14 13:42 
Jeg siger ikke at det er en dårlig ting, bare at det står noget mere klart end det gjorde før.

Sådan forstod jeg det bestemt heller ikke :)

For mig var der bare ingen tvivl om at det ville være en spirituel efterfølger - hvordan kunne det være andet, medmindre de helt skiftede genre, hvilket traileren ikke gav tegn på.

Anyway, om de tweaker gameplay fra DS, DS, DS2 eller opfinder noget nyt, er fint med mig.
j/k
CamousCamousSkrevet 13/06-14 13:48, rettet 13/06-14 13:49 
Bare det at der ikke er shield play i spillet ændre allerede alt fra Souls serien. Game mechanics, level design og AI kommer til at være noget helt andet på grund af den ændring.
slk486slk486Skrevet 13/06-14 13:51 
Ikke nødvendigvis - jeg har feks. ikke spillet med skjold i nogen af dem.
j/k
SumezSumezSkrevet 13/06-14 14:38 
Ja, ekspertspillere i Souls-spillene spiller også typisk mere aggressivt
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
567 emne(r).
« < 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 > »

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig