X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Bloodborne fra From Software (Project Beast)


Svar
SumezSumezSkrevet 03/05-14 12:48 
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
567 emne(r).
« < 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 > »

Svar
JmogJmogSkrevet 18/04-15 07:29 
Faldt i søvn på sofaen og fik aldrig spillet. Skulle dog intet her til morgen, så nu er jeg igang :-)

Har muligvis fundet to potentielle bosser til. Der var mere af skoven end jeg lige troede(1), så jeg faldt over Yosefkas klinik. Herligt som der er genveje på kryds og tværs mellem områderne. Der var en monolog i klinikken der lugtede helt ekstremt af bosskamp, så nu render jeg istedet rundt i Cathedral Ward og banker på døre iført church garb. Mener der var nogen der i sin tid sagde noget, som måske kunne være påvirket af det.

(1: Fuck de der kæmper og de små hurtige slanger i giftsøen. Eneste sted jeg er død i skoven indtil videre)
JmogJmogSkrevet 18/04-15 07:45 
Uhh, nyt område. Lecture Building.

SPOILER-TEKST:
Når man har fået Tonsil Stone i skoven, så tag til den tomme katedral nede til højre for Gran Cathedral. Den der ligner et bosskampsområde. Og lad Frenzy-monsteret myrde dig ved den låste dør
JmogJmogSkrevet 18/04-15 08:08 
Nightmare Frontier. Dobbelt hunters. Fuuuuck!
JmogJmogSkrevet 18/04-15 08:57 
Ok, jeg tror det er for tidligt jeg er kommet til det her område. Der er et klart behov for et set med væsentligt mere poison res end jeg har. Drager mod Shadow of Yharnam istedet.
OdinOdinSkrevet 18/04-15 11:37, rettet 18/04-15 11:45 
Whaaa? Lecture Building har jeg fuldkommen misset. Jeg har sågar haft Tonsil Stone længe, men jeg har også fået låst op for døren under Lesser Amygdala i det store rum med offerpladsen i midten, og siden den allerede havde dræbt mig én gang med Frenzy, er jeg bare løbet gennem døren hver gang for at undgå at blive dræbt igen. Men når man har stenen, bringer Amygdala'en med andre ord én et andet sted hen? Intriguing.

Jeg fik i øvrigt nedlagt Rom igår. Jeg prøvede først fire gange på egen hånd og endte hver gang med at gå i graven med min egen røv som sommerhat.

Dernæst prøvede jeg at tilkalde hjælp. Den første fyr var en fandens karl. Mødte op iført Eileens sæt, Ludwig's Holy Blade og kanon på armen. Hans spillestil gav mig øjeblikkeligt et indtryk af, at det shit havde han helt styr på. Ti sekunder efter jeg kaster mig ind i kampen med Rom, hører jeg et primalhyl bag mig. Jeg vender mig hurtigt om og ser hans karakter synke sammen i en dødsrallen. What the actual fuck?
Rom tværer mig dernæst ud og jeg tilkalder en ny spiller.

Ham her ser ikke helt så badass ud, men efter min forrige oplevelse gør det ikke så meget. Da vi stormer Rom, kan jeg pludselig ikke se min makker. Jeg tæver lidt løs mens jeg prøver at spejde efter ham, og ser ham til sidst stående et halvt hundrede meter væk og tæve løs på enkelte små edderkopper. Og det bliver han bare VED med under hele kampen. I nogle rolige sekunder prøver jeg at signalere til ham, at han skal få sin røv i gear og give en hånd med, men tåben bliver bare ved med at stå en kilometer væk og pille ved edderkopper. Også dén kamp taber jeg. Bolchehat.

Jeg tilkalder en tredje spiller. Ham her dukker op med Threaded Cane. Og intet andet. Jeg tænker, at han må være lidt af en badass for at kunne klare sig i dén mundering. 30 sekunder efter jeg stormer Rom, hører jeg igen et primalhyl bag mig og ved øjeblikkeligt, hvad der er sket. Nu bliver jeg fandeme gal. Lynhurtigt får jeg fundet noget bolt paper frem og får elektrificeret min Saw Cleaver og hvirvler derefter rundt om Rom i en blodrus og pladrer hans flæskede røv til med R2-angreb. Tre minutter senere opgiver Rom ævred og jeg sidder ildrød og prustende tilbage i sofaen uden helt at fatte, at jeg lige har slået ham ihjel helt på egen hånd.

Min konklusion er, at selv hvis man bliver tilbudt hjælp af de mest inkompetente skvatmikler, hjælper det alligevel fordi man til sidst ender med at smadre bosserne i blindt raseri.
JmogJmogSkrevet 18/04-15 11:56 
Shadow of Yharnam har tævet mig tre gange nu. Varyler!

Kogte ned med Chalice Dungeon, som jeg endnu ikke havde prøvet. To bosser nakket indtil videre.
PapandPapandSkrevet 19/04-15 19:38 
Jeg skulle lige rulle den første boss i New Game+, bare for at se hvor meget sværhedsgraden egentlig er hævet. Jeg skal hilse og sige, at min 10+ Ludwig's Holy Blade pludselig ikke er så badass mere. 23 health vials blev slugt i en intens kamp, hvor Cleric Beast har lært en håndfuld nye tricks siden sidst, samt fået MEGET mere health. Ned kom den dog. Hvis det er stilen fremadrettet i New Game+, så er det dælme brutalt.
Spiller nu: Mass Effect 2, Star Wars: The Old Repu..., League Of Legends
BeanoBeanoSkrevet 23/04-15 11:16 
"Bloodborne Update 1.03 now available. Reduces load times, prevents elevator issues, and stops boss behaviour problems & other bug fixes"

https://twitter.com/PlayStationEU/status/591163004273692672
DunwichDunwichSkrevet 23/04-15 15:56 
Hold da op. En forbedring på hele 5 sekunder i loadetiderne.
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 23/04-15 16:05 
Hmm, ingen performance forbedringer så? Jeg går ikke ud fra "other bug fixes" dækker over så markant en ting.

Tror det bliver endnu en udskydelse herfra :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
SumezSumezSkrevet 23/04-15 16:08 
Venter stadig på spillet her :(

Det er 17 dage siden Zavvi skrev de havde sendt det, håber godt nok ikke PostDanmark har smidt det væk
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
DunwichDunwichSkrevet 23/04-15 16:21 
Man skal overhovedet ikke købe nogetsomhelst fra Zavvi. De er slet ikke voksne nok til at drive online shopping.

To til tre dages levering fra Amazon Japan / Tyskland / Spanien og England - det ka' vi li'.
BeanoBeanoSkrevet 23/04-15 16:25, rettet 23/04-15 16:26 
Dunwich>
Hold da op. En forbedring på hele 5 sekunder i loadetiderne.

Hvor får du 5 sekunder fra?

http://www.dualshockers.com/2015/04/23/bloodbornes-new-loading-times-measured-11-seconds-to-load-hunters-dream-and-more/


@KK: Der skulle også være performance forbedringer, men jeg ejer ikke spillet så kan ikke teste det.

http://www.dualshockers.com/2015/04/23/bloodborne-update-1-03-available-now-reduces-load-times-and-more/
http://www.dualshockers.com/2015/04/23/ps4-exclusive-bloodbornes-new-patch-has-a-lovely-unlisted-feature/
DunwichDunwichSkrevet 23/04-15 16:34 
Fra Eurogamer

http://www.eurogamer.net/articles/2015-04-23-bloodborne-patch-1-03-released
BeanoBeanoSkrevet 23/04-15 16:38, rettet 23/04-15 16:41 
5-15 sekunder alt efter stedet der jo allerede varierer meget svjv.
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 23/04-15 17:07 
Jeg ser frem til at læse en DF analyse af spillet :)

Jeg synes også at 5-15 sekunders reduceret loadtid er rigtig flot klaret. Det er vel nemt en reducering på 10-20%?
Selvfølgelig skulle de ha' programmeret spillet bedre fra starten, men det er jo ikke ligefrem seriens varemærke :p (craptastic collision detection som hærgede de to første spil-joke).

Og så er det rigtig lækkert at de har smidt item description ind i loadtiderne. Så har man da et eller andet at lave imens det arbejder :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
BeanoBeanoSkrevet 23/04-15 17:32 
DF er hurtige...

http://www.eurogamer.net/articles/digitalfoundry-2015-bloodborne-loading-times-improved
JmogJmogSkrevet 23/04-15 23:07 
Loadtider af nye områder fra Hunter's Dream er 5-15 sekunder. Det er fint. Respawntiderne derimod:

"The real game-changer is Bloodborne's improved respawn loading times. Previously players were forced to wait up to 44 seconds to revive in complex areas like Central Yharnam. But with the patch now installed, a whopping 26 seconds is cut off that loading screen after dying. This means respawns at the Central Yharnam lamp now take just 18 seconds on a stock PS4 HDD."

Det er FREMRAGENDE.
OdinOdinSkrevet 23/04-15 23:18 
Det er især dejligt, at de nu har lavet tilfældige item-beskrivelser på loadskærmene. Det bidrager bare til at de føles endnu kortere.
SumezSumezSkrevet 24/04-15 01:07 
Den dag en loadtid på 16 sekunder blev "fremragende" :P

Om ikke andet, stadig rart at det faktisk er lykkedes dem at forbedre det. Nu mangler jeg bare spillet.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
JmogJmogSkrevet 26/04-15 17:55 
Efter en uges pause er jeg tilbage i Bloodborne. Den patch har godt nok gjort underværker. Loadetiderne generer overhovedet ikke. Tooltips under dem får dem til at flyve afsted da man nu har noget konkret at kigge på.
JmogJmogSkrevet 26/04-15 20:22 
Har sprunget Paarl og Shadow of Yharnam over og er gået til Castle Cainhurst. Fuck de der edderkoppesinglekæmpenossegimper.

Det tog et stykke tid at komme forbi dem. Spøgelsesfjenderne er dog geniale.

Er der andet i Cainhurst end nogle items? Jeg synes jeg har været over det hele uden at støde på en boss.
PapandPapandSkrevet 26/04-15 20:39, rettet 26/04-15 20:47 
Tag stigen der går øverst op på taget. Her kan du kravle rundt på ydersiden af 2 tårne og dermed komme frem til bossen Martyr Logarius. God fornøjelse med ham. :D

Klarer du bossen, får du desuden adgang til en ny covenant og mulighed for at færdiggøre Alfreds quest. HVIS du altså klarer bossen, som regnes af mange som den 2. sværeste udenfor Chalice dungeons.

Det er øvrigt et rigtig fedt område. Så vidt jeg husker, finder du også Executioners Set her. Det er vel min mest brugte "rustning".

Edit: Min kamp mod Martyr Logarius er på linket. Jeg gemte ham helt til sidst og var omkring level 80 da jeg endelig slog ham.

Martyr Logarius
Spiller nu: Mass Effect 2, Star Wars: The Old Repu..., League Of Legends
JmogJmogSkrevet 26/04-15 20:44 
Har været rundt på tagene, men må have misset noget. Tak for tippet.
OdinOdinSkrevet 26/04-15 20:44 
Hvordan kommer jeg til Cainhurst?
JmogJmogSkrevet 26/04-15 20:45 
Du skulle gerne have en invitation i dit inventory. Smut til obelisken nede i krydset før du går opad bakken til heksen.
OdinOdinSkrevet 26/04-15 21:13 
Huh. Der kan man bare se. Jeg kan ikke engang huske den obelisk. Kan jeg have overset den?
JmogJmogSkrevet 26/04-15 22:17 
Helt sikkert. Den er ikke en man lige bemærker. Men invitationen siger det er der du skal hen.
JmogJmogSkrevet 27/04-15 00:33 
Fandt bossen i Cainhurst. Ham vender jeg nok ikke tilbage til foreløbigt. Prøvede Paarl igen. Jeg kan stadig ikke kapere store bosser.

Jeg er gået lidt i stå nu. Kommer man til et nyt områdd efter Shadow of Yharnam? Det er nok den eneste af de tre, jeg kan se en realistisk mulighed for at slå.
PapandPapandSkrevet 27/04-15 10:05 
Paarl og Martyr Logarius er frivillige, så dem kan du sagtens gemme til senere. Shadow of Yharnam bliver du til gengæld nød til at slå for at få adgang til Byrgenwerth, så der er ingen vej uden om.
Spiller nu: Mass Effect 2, Star Wars: The Old Repu..., League Of Legends
OdinOdinSkrevet 27/04-15 14:05, rettet 27/04-15 14:05 
Og husk nu, at du ikke behøver at solo'e dem, Jmog. Jeg *har* tilbudt min hjælp, men du er jo så skide stædig. ^_^
JmogJmogSkrevet 27/04-15 20:18 
Og jeg er meget taknemmelig for tilbuddet. Men jeg ER jo stædig. Og pissegod til at falde i søvn på sofaen, når jeg ellers har planlagt at spille.
PapandPapandSkrevet 01/05-15 15:03 
Som med Dark Souls 2, så bliver Bloodborne bare bedre og bedre. Jeg har netop rundet Shadow of Yharnam i New Game+ og skal så småt til at påbegynde depth 4 i Chalice Dungeons. Alt er klaret solo indtil videre og jeg har samtidig støvsuget alle områder for items, så jeg er sikker på alt er med. Jeg føler efterhånden, at jeg mestrer kampsystemet til fulde og det er selvfølgelig stærkt medvirkende til at spillet bliver endnu bedre. Selvom fjenderne slår vanvittig hårdt, så er jeg faktisk kun død 8-10 gange. Jagten er sat ind på alle achievements. :D
Spiller nu: Mass Effect 2, Star Wars: The Old Repu..., League Of Legends
--Skrevet 20/05-15 09:47 
Så fik jeg afslutteet mit lille Bloodborne vægdekorations projekt :D

Bloodborne fra From Software (Project Beast)

Flere billeder og beskrivelse
Spiller nu: Animal Soccer World
PapandPapandSkrevet 20/05-15 10:59 
Hvor er den bare sindssyg fed! Hvis du fik rettighederne, så kunne du jo leve af at producere Bloodborne / Souls våben til folket. :P
Spiller nu: Mass Effect 2, Star Wars: The Old Repu..., League Of Legends
OdinOdinSkrevet 20/05-15 11:08 
Way cool, m1chelsen!
FancyPantsFancyPantsSkrevet 20/05-15 21:16 
Aw yiss!
Og jeg kan se at du fandt en løsning ift. at holde den i åben/lukket position, der samtidig passer ind i det øvrige design. :D
PEW PEW PEWSpiller nu: StarCraft II: Legacy Of..., Monster Hunter: World, Warframe
OdinOdinSkrevet 20/05-15 21:27 
Haspen er faktisk en del af designet på våbenmodellen i spillet.
FancyPantsFancyPantsSkrevet 21/05-15 00:39 
Endnu mere yay!
Referencemodellen var i skum, og brugte bare to pins skåret af et stykke rundstok, og omviklet med snor.
Så det gør bestemt ikke noget, at m1chelsen har udøvet lidt one-upmanship. :)
PEW PEW PEWSpiller nu: StarCraft II: Legacy Of..., Monster Hunter: World, Warframe
SumezSumezSkrevet 11/06-15 18:20 
Hvad helvede Sony...!?! Kan det seriøst passe at man skal have PlayStation plus for at være online med Bloodborne??
Selv for "passivt" onlineindhold som spøgelser og beskeder i Dark og Demon's Souls!?
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
PapandPapandSkrevet 11/06-15 18:22 
Yes. Jeg var også ganske overrasket.
Spiller nu: Mass Effect 2, Star Wars: The Old Repu..., League Of Legends
SumezSumezSkrevet 11/06-15 18:43 
Det er nok min egen fejl at det er gået hen over hovedet på mig (har i det hele taget undgået tråden her af hensyn til spoilers), men hold da op hvor er det bare dårlig stil. Det er absolut kun i mangel af bedre, at jeg har accepteret PS4 som mit valg til denne konsolgeneration. :\
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
PapandPapandSkrevet 11/06-15 19:31 
Bloodborne er eneste grund til at jeg købte en PS4. Heldigvis har spillet levet op til forventningerne og jeg nyder det fortsat. Men udover Bloodborne har jeg absolut ikke noget at bruge en PS4 til.
Spiller nu: Mass Effect 2, Star Wars: The Old Repu..., League Of Legends
JmogJmogSkrevet 11/06-15 22:15 
Er jeg virkelig den eneste der elsker min PS4? Jeg vælter mig i gode spil. Hvis man foretrækker at spille på konsol fremfor PC, så er det en fremragende maskine.
SumezSumezSkrevet 12/06-15 00:55 
Hvad spiller du? Jeg er 100% på konsol, men min PS4 står godt nok meget stille, især sammenlignet med Wii U der imod alle mine forventninger bugner med spændende titler.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 12/06-15 01:35 
Helt enig. Wii U er for fed :)

Men jeg synes nu alligevel PS4 har fået raget sig en håndfuld rigtig gode titler sammen.

Dark Souls II: SotFS, Evil Within, Destiny og Guilty Gear Xrd har jeg været ret glad for. Jeg forventer også at blive det for Alien Isolation når jeg kommer dertil.

Men ja, Wii U har stadig mindst fem gange så mange instant classics som PS4 har. Jeg tvivler dog ikke på at den nok skal overhale med tiden.
Min Xbox One har jeg haft i halvanden måned, hvoraf den slet ikke har været i brug de sidste tre uger. Er lidt bange for at den var et fejlkøb. I hvert fald på nuværende tidspunkt. Det er ikke så meget fordi der ikke er noget at spille, for jeg vil rigtig gerne spille Dead Rising 3 (som jeg har), samt en håndfuld andre titler. Men jeg kan slet ikke forligne mig med deres brugerflade. Jeg hader deres dashboard, og jeg hader derfor at tænde maskinen. Selvom spillene kan være gode nok, er det alligevel grund nok til at jeg tit griber en af de andre controllers i stedet.
Jeg har det på præcis samme måde med Xbox 360, så jeg tror bare ikke jeg kan lide Xbox :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
JmogJmogSkrevet 12/06-15 01:40, rettet 12/06-15 01:43 
I øjeblikket Witcher 3. Ellers er der følgende jeg er rigtig glad for:

Transistor
Driveclub (jaja, dårlig launch etc. men det er endt med at blive det flotteste bilspil nogensinde og med styring/gameplay a la PGR)
Far Cry 4
Infamous: Second Son
Saints Row 4
Killzone Shadow Fall (jeg spiller det for singleplayer)
Trials Evolution
Resogun
Velocity Ultra (ok, indrømmet, jeg spillede det primært på Vita, fordi jeg fik det lige før en rejse)
Shadow of Mordor
Bloodborne
Destiny (de første 15 timer)
Wolfenstein
Dying Light

Spil jeg endnu ikke er kommet igang med fra min stack of shame, men som jeg helt sikkert vil kunne lide:

Shadow Warrior
Abe's Odyssey: New & Tasty
The Order
Diablo 3

Og så er PS4'erens instant on funktion altså bare gylden. Ikke noget med at bruge tid på at starte spillet jeg er igang med op. Jeg kommer ditekte ind i det. Indtil videre har det aldrig svigtet. Og streaming og Youtube upload virker genialt.
BeanoBeanoSkrevet 12/06-15 06:12, rettet 12/06-15 06:15 
Min Wii U røres næsten aldrig, kun for at checke strømforbrug for KK :)

Nintendo virker, for mig, til at have givet helt op lige pt. Der er ikke kommet noget interessant siden MK8 og kun Zelda ude i fremtiden ser jeg frem til. En titel de nok skal fucke op med tablet gimmicks. Håber der annonceres noget spændende til maskinen ifm. E3.
PS4 står modsat helt uden sammenligning som den stærkeste konsolplatform mht. udgivelser - bredeste og dybeste katalog.
SumezSumezSkrevet 12/06-15 07:40 
Fair nok :P
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 12/06-15 09:31, rettet 12/06-15 09:33 
PS4 har nogle udmærkede titler. Men foruden Bloodborne, Evil Within og måske Alien har den ikke rigtig noget jeg kunne forestille mig at ret mange gider spille om ti år.
Her har Wii U den fordel at spillene allerede er ti år gamle, og mange af dem kan jeg godt se mig selv spille om yderligere ti år :p

Der er ingen der gider røre FarCry 4, Assassins Creed 4 eller GTA V til den tid. Men jeg er sikker på at der er mange der stadig spiller Pikmin 3, NSMBU, Bayonetta 2, Captain Toad, Sonic Lost World og Mario 3D World. Bare for at nævne nogle stykker.

Vi er helt sikkert forskellige på den måde, men jeg vægter tidløshed meget højt når jeg vurderer hvor god en konsol er. Også af denne grund at jeg foretrækker fysiske spil, så jeg rent faktisk kan spille dem i fremtiden.
Jeg kommer nok til at få anskaffet mig en del Wii U-spil som først bliver spillet rigtigt, flere år efter de er udkommet. Hvorimod der er mange spil på PS4, man næsten er nødt til at spille med det samme efter udgivelse, for ellers når de at ælde dårligt meget hurtigt, eller bliver overgået af andre titler. Og på den måde blive ligegyldige i min bog :)

Det er meget generaliserende, det ved jeg, men pt er det stadig sådan jeg ser de to konsoller. Jeg er dog åben for at det kan ændre sig. Jeg hader ikke PS4'eren :)

Beano> Tak fordi du tjekkede strømforbruget for mig :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
567 emne(r).
« < 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 > »

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig