X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Regionsskift på Vita


Svar
JmogJmogSkrevet 02/05-14 19:55, rettet 02/05-14 19:57 
Jeg er efterhånden træt af at se alle de gode udsalg af Vita, PSP og PS1-spil som US PSN får i forhold til hvad vi får på EU PSN. Derudover er der flere spil (såsom Xenogears) der slet ikke findes på EU PSN og så kører mange (alle?) PS1 titler med sorte barrer og 50hz slowdown fordi det er de dårlige PAL-versioner vi må nøjes med.

Til PS3 er løsningen jo piece of cake: Opret en US konto, log ind med den, køb spillene. Til Vita var det dødbesværligt tilbage ved launch. Man var nødt til at formatere maskinen (memorykortet kunne selvfølgelig tages ud inden da) og sætte den op som en "ny" Vita med indstillinger undsoweiter. Det ville man så være nødt til at gøre hver gang man skulle skifte mellem spillene på hhv EU memorykortet og US memorykortet.

Ovenstående er jo en mulighed. Træls at gøre hver gang jeg vil skifte region dog, eller hvad? Er der nogen som bruger to regioner jævnligt på deres Vita og ikke går død i det? Jeg vil nødigt investere i endnu et 32GB Memorykort, hvis ovenstående i længden trækker for mange tænder ud. Så er det lige før jeg er mere fristet af at købe en ekstra Vita brugt. Ret fristende om ikke andet for at have en reserve så jeg aldrig er nødt til at købe en non-Oled, hvis den primære en dag går i stykker.

Nogle Vita-shifters herinde?
JuggernautJuggernautSkrevet 02/05-14 20:05 
Jeg var i starten. Følte ligesom dig, at man går glip af en del. Bøvlet med at skifte regionen har gjort at jeg ikke gider det mere. Det er simpelthen for omstændigt ift hvad man får ud af det.
Fynboer og heste kan ikke spille Turf Masters.Spiller nu: Daisenryaku VII: Modern..., Pinball Arcade, The
JmogJmogSkrevet 02/05-14 20:11 
Det var det jeg var bange for.

Godt tip tip folk der overvejer at købe en Vita: Gør det! Men for himlens skyld, når du skal sætte din konto op første gang, så lad være med at bruge/oprette en Europæisk. Det kan virkelig ikke betale sig.
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 02/05-14 20:28 
Men hvis man gerne vil bruge samme konto som på sin PS3/4 så er man jo på den :(
Spiller nu: Phantasy Star IV
Le RoofLe RoofSkrevet 02/05-14 21:03, rettet 02/05-14 21:08 
Ja det er så netop mit problem. Jeg valgte fra starten at bruge US account på min PS Vita pga. at jeg ikke kan vente på EU udgivlserne (Vita spil er jo godt nok regionsfri, men det er evt dlc ikke) og som Jmog også skriver - langt bedre udvalg.

Jeg er også selv kommet til den konklusion at jeg skal have købt en ekstra Vita, da jeg ikke gider at reset min Vita og skifte memory card i hele tiden.
To be this good takes AGES, to be this good takes SEGASpiller nu: Crisis Core: Final Fant..., Baldur's Gate III, Super Mario Bros. Wonder
3of193of19Skrevet 02/05-14 21:27 
Jmog>
Det var det jeg var bange for.

Godt tip tip folk der overvejer at købe en Vita: Gør det! Men for himlens skyld, når du skal sætte din konto op første gang, så lad være med at bruge/oprette en Europæisk. Det kan virkelig ikke betale sig.

Men skal man så ikke også have US PSPlus?
JmogJmogSkrevet 02/05-14 21:31 
Overvejede at en PSP kunne være en rigtig billig løsning på i hvert fald PS1 og PSP-spillene, men så huskede jeg at man aldrig skal gå ned i skærmkvalitet. Det er så svært at vænne sig til. Særligt fra så god en skærm som Vitaens. Og så ville der selvfølgelig heller ikke være mulighed for at købe Vita-spil.

Var lige ved at hoppe i og købe en brugt Vita til 80£ på Amazon Marketplace, men de stupide sælgere vil selvfølgelig ikke sende ud af UK. Tåbeligt. Der tabte de et reelt salg.

En helt ny til 200 CAD/979kr hos videogamesplus er godt nok lidt småfristende...
slk486slk486Skrevet 03/05-14 13:25, rettet 03/05-14 13:26 
Vita'ens OLED skærm er for lækker, men PSP spil ser stadig bedst ud på en PSP. Husk dog at de nye Vita'er ikke har den gamle OLED skærm.
j/k
JmogJmogSkrevet 03/05-14 18:28 
Ved det. Det er specifikt den gamle til den pris på VG+
slk486slk486Skrevet 03/05-14 19:25 
Godt! :)
j/k
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig