X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Alien Isolation


Svar
DunwichDunwichSkrevet 28/04-14 07:43 
How Scary is Alien Isolation?
http://m.ign.com/videos/2014/04/25/how-scary-is-alien-isolation

Jeg har brug for det spil.
58 emne(r).
1 2 > »

Svar
DunwichDunwichSkrevet 28/04-14 07:43 
How Scary is Alien Isolation?
http://m.ign.com/videos/2014/04/25/how-scary-is-alien-isolation

Jeg har brug for det spil.
SonicSonicSkrevet 28/09-14 12:43 
Det kommer den 7. oktober, så napper det til PC, og spiller det igennem inden Evil Within kommer den 14. :) EW får PS4 treatment.
Parental Advisory: Explicit Lyrics
millenniummillenniumSkrevet 28/09-14 15:27, rettet 28/09-14 15:29 
Jeg er vild med stemningen og idéen, men EN ting bekymrer mig: Hvorvidt det bliver for scriptet og narrativt styret. Ligesom eksempelvis Dead Space, hvor det står i scriptet at når avatar går til punkt B, så vil et rør punktere og damp kommer ud med en høj skinger lyd = skaber en chokreaktion. For scriptet.
The medium is the message.
SonicSonicSkrevet 29/09-14 11:46 
Survival Mode ser også hyggeligt ud :)
https://www.youtube.com/watch?v=_jWEkthafwg
Parental Advisory: Explicit Lyrics
millenniummillenniumSkrevet 29/09-14 12:15, rettet 29/09-14 12:58 
Hey, det kan jeg godt lide. :) Intet præ-script men det lyder som om at underlægningsmusikken er adaptiv så det følger situationens spændingsmoment. Nice.

Spørgsmålet er om man tør. Om det er så spooky at det forringer underholdningsværdien. :-D (Luksusproblem)

EDIT: Tænker om væsenet har et reelt bevægelsesmønster i banen, eller om det er kodet til at snyde sig tæt på spillerens position.
The medium is the message.
SumezSumezSkrevet 29/09-14 12:32 
Det uhyggelige er at du ikke ved det ;)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
BeanoBeanoSkrevet 30/09-14 13:21 
Eurogamer Let's Play Live fra EGX:

https://www.youtube.com/watch?v=2YZuxbZK-38
SonicSonicSkrevet 30/09-14 14:29 
Love it.
Parental Advisory: Explicit Lyrics
millenniummillenniumSkrevet 30/09-14 23:04 
For helvede et chock.
The medium is the message.
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 30/09-14 23:20 
Jeg synes der er en del clipping-fejl på den Allan. Jeg håber ikke det kommer til at gå ud over helhedsoplevelsen, for det virker ellers rigtig spændende :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
nerosnerosSkrevet 30/09-14 23:25 
millennium>
snyde sig tæt på spillerens position.

"Snige"!!
Bashful Neophyte
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 30/09-14 23:42 
millennium>
EDIT: Tænker om væsenet har et reelt bevægelsesmønster i banen, eller om det er kodet til at snyde sig tæt på spillerens position.

Jeg kan næsten ikke forestille mig andet end at den spawner tæt på spilleren hele tiden. Men forhåbentlig i en grad så det ikke føles som om den teleporterer :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
DarkbeatDarkbeatSkrevet 01/10-14 06:36 
Det er set før i andre spil der har kunne skabe en creepy stemning alligevel.

http://youtu.be/S2fIPa8nayM
millenniummillenniumSkrevet 01/10-14 07:28, rettet 01/10-14 09:16 
Konsolkongen>

Jeg kan næsten ikke forestille mig andet end at den spawner tæt på spilleren hele tiden. Men forhåbentlig i en grad så det ikke føles som om den teleporterer :)

Ser ud som om de bruger væsenets ruter i ventilationsskatkterne til netop det formål. Det hopper hele tiden derop, og så kan det jo bare dumpe/spawne ned i nærheden af spilleren uden at bryde illusionen.

Men sådan er det jo også på film. Pludselig dukker monsteret op lige bag helten, uden nogen aner hvordan monsteret kom derhen
The medium is the message.
BeanoBeanoSkrevet 03/10-14 16:25, rettet 03/10-14 16:29 
Så er anmeldelserne begyndt at dukke op...

http://www.eurogamer.net/articles/2014-10-03-alien-isolation-review
http://www.gamespot.com/reviews/alien-isolation-review/1900-6415897/
http://www.ign.com/articles/2014/10/03/alien-isolation-review
http://www.gametrailers.com/reviews/8sbhfm/alien--isolation-review
enfenenfenSkrevet 03/10-14 17:00 
av
What is the Matrix?
BeanoBeanoSkrevet 03/10-14 17:02 
Meget blandet modtagelse...

The Guardian – 5/5
Total Xbox – 9
Xbox Achievements – 9
PCGamer – 9.3
Eurogamer – 8
Metro – 7
Gamespot – 6
GamesTM – 9
CVG – 8
Videogamer – 9
Games Radar – 4.5/5
IGN – 5.9
PlayUK – 9
The Escapist – 4.5/5
GameFront – 9.2
GodIsAGeek – 9
Polygon – 6.5
Digital Spy – 4.5/5
Game Informer – 7.75
Destructoid – 8.5
ShopTo – No score
Shack News – 8
GamerZone – 7
NaieraNaieraSkrevet 03/10-14 17:05 
Meget blandet? Så vidt jeg hurtigt lige kan se, er der tre karakterer, som er under 70%. Langt de fleste synes at være helt oppe at ringe.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
enfenenfenSkrevet 03/10-14 17:08 
Ligner klart et spil, man sagtens vente med at købe, til det ender i tilbudsbunken.
What is the Matrix?
SonicSonicSkrevet 03/10-14 17:08 
Det ser overvejende godt ud. I have faith :)
Parental Advisory: Explicit Lyrics
BeanoBeanoSkrevet 03/10-14 17:24 
Jeg nupper det også, men venter lidt så det ikke ryger direkte i SoS'en ;)
millenniummillenniumSkrevet 03/10-14 18:40 
Pisfuck. (Undskyld) Troede lige det var min nye årsag til at spare op til en PS4.

Nå. Jeg venter på noget fra Naughty Dog.
The medium is the message.
spectrespectreSkrevet 03/10-14 19:28 
Fik IGN og Gamespot ingen reklame penge lol
Keep it simpleSpiller nu: Fallout 4
DunwichDunwichSkrevet 03/10-14 22:48 
enfen>
Ligner klart et spil, man sagtens vente med at købe, til det ender i tilbudsbunken.

Baseret på Gamespot og IGN's anmeldelser?
enfenenfenSkrevet 04/10-14 01:02 
Det kan være, jeg er hurtig på aftrækkeren. Men jeg giver mere for IGNs anmeldelse end f.eks. Gametrailers ditto.
What is the Matrix?
ChronoSousaChronoSousaSkrevet 04/10-14 09:30 
Sjovt lige omvendt for mig! GT rammer mest rigtig i min smag.
Spiller nu: Plumbers Don't Wear Ties
millenniummillenniumSkrevet 04/10-14 09:59 
Nu har jeg læst lidt forskellige positive og negative anmeldelser, men må sige - jeg tror mest på de positive. De negative har de forkerte briller på (eller den forkerte anmelder). Det lyder som om spillet er særdeles tro mod sit materiale. Så meget at spillet også præges af filmens spooky "kedsommelighedsæstetik" hvor de mest skræmmende momenter er dem hvor der IKKE sker noget. Forventningen er værre end chocket.

Kritikken af spillet beror meget på den logisk maskine i spillet, mens de postive anmeldelser har fokuseret på selve oplevelsen. Nå men, jeg har alligevel ikke en PS4 endnu, men når jeg får en, står Isolation på min huskeliste.
The medium is the message.
SonicSonicSkrevet 04/10-14 10:18 
Ligesom med ZombiU, tager jeg det for gode vare, når nogen hyler over det er for svært :) Glæder mig til at se hvor svært det er. Er allerede pre-loaded på Steam. Fandt det til £25.
Parental Advisory: Explicit Lyrics
BeanoBeanoSkrevet 04/10-14 13:36 
1up>
Fik IGN og Gamespot ingen reklame penge lol

Ja, så kan man tjene pengene på at click-baite i stedet :P
DunwichDunwichSkrevet 04/10-14 18:48 
http://www.gamestm.co.uk/reviews/alien-isolation-review/

9/10.
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 05/10-14 16:57 
Jeg synes det lyder ret positivt, jeg skal helt sikkert spille det :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
SumezSumezSkrevet 05/10-14 17:55 
Jeg forstår ikke noget. Hvor ser folk de negative anmeldelser?
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
JmogJmogSkrevet 05/10-14 18:38 
Gamespot, IGN og Polygon.

Derudover ser anmelderne ud til at være rørende enige.
GreaseballGreaseballSkrevet 05/10-14 21:25 
Kan godt lide dette lille korte klip fra Outside Xbox.

Alien Isolation Review: 5 Things We Loved and One Thing We Hated
enfenenfenSkrevet 05/10-14 21:37 
Det er kun godt, hvis det viser sig, at det er IGN og Gamespot, der er helt forkert på den. For jeg håber da personligt på, at spillet ER godt.
What is the Matrix?
SumezSumezSkrevet 05/10-14 21:45 
Det gør vel heller ikke noget hvis det er et spil med mere målrettet målgruppe. Der er mange rigtig spændende spil som ikke er strømlignet 10/10
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
DarkbeatDarkbeatSkrevet 05/10-14 23:26 
Jeg har set Gamespot og IGNs anmeldelser og jeg kan sagtens se hvorfor de syntes det som de syntes om spillet.
Jeg syntes at det er godt at der er delte meninger om det, for vi må efterhånden indse at det ikke er alle der kan lide alting, hvilket er godt, for ellers ville spil nok være noget kedeligt noget. :)
SonicSonicSkrevet 06/10-14 18:01 
Ahr yis, det er på steam nu!

Alien Isolation
Parental Advisory: Explicit Lyrics
Bede-xBede-xSkrevet 07/10-14 12:44 
Lidt PC benchmarks for dem der overvejer den udgave:

Alien Isolation

http://gamegpu.ru/action-/-fps-/-tps/alien-isolation-test-gpu.html

Urokkelig 60fps ser ud til at være muligt for en toaster og 120fps/højere opløsninger end 1080p er bestemt ikke uden for rækkevidde for et godt system.

Darkbeat>
Jeg har set Gamespot og IGNs anmeldelser og jeg kan sagtens se hvorfor de syntes det som de syntes om spillet.

Jeg så IGNs video review og kan også godt forstå, hvorfor de kan irriteres over at dø til en alien som tilsyneladende kan skifte en del i opførsel, samt hvor aggressiv den er. For mit vedkommende lød det dog som et plus, for der er næsten ikke noget værre, end når man kan vide sig fuldstændigt sikker, fordi spillet er scripted til at gøre det samme hver gang.
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
SonicSonicSkrevet 12/10-14 20:24 
Jeg vil gerne sige, at stemningen i spillet gør det damn spooky :) Det er ret godt ramt.
Parental Advisory: Explicit Lyrics
millenniummillenniumSkrevet 14/12-14 08:23 
Så kom jeg i gang med Isolation, og min første quest var: hvordan kører det på PS3, nu hvor jeg hoppede på Black Friday tilbudet?

Begyndelsens cut scenes tegner dårligt hvor der er meget rod i billedfrekvensen så det hakker ofte. Ret buggy. Havde ellers troet det var det nemmeste at levere. Live action delen er straks bedre og smooth 96% af tiden. I enkelte tilfælde lidt screen tearing. Lyseffekterne fungerer fint og jeg synes ikke der er sparet på detaljerne.

Verdict: Absolut spilbart selvom TNG konsollerne havde været et bedre valg, men når hænderne ryster lever spillet op til sit navn.
The medium is the message.
millenniummillenniumSkrevet 27/12-14 11:52 
Shiiiit jeg "sad fast" i laaaang tid i går, fordi jeg troede der var en gåde som jeg ikke kunne løse. Viste sig at det var en fejl i scriptet som ikke triggede en handling der bragte mig videre. Kort efter skete endnu en fejl som gjorde jeg sad fast i gulvet og jeg måtte vende tilbage til tidl. save.

Hader det når det sker. Ikke kun fordi det pisser min tid af, men fordi bugs river mig ud af handlingens atmosfære. Deeeebugging!

(PS3)
The medium is the message.
DeluxScanDeluxScanSkrevet 24/04-15 20:03, rettet 24/04-15 20:03 
Nu er jeg blevet færdig, og jeg er positivt overasket. Historien kunne være bedre, og der måtte gerne være lidt flere cutscenes til at få en lidt mere ind under huden på spillets personer - lidt a la Dead Space gjorde.
Jeg er normalt ikke meget for stealth gameplay, men jeg synes egentlig, det var fint afbalanceret.

SPOILER-TEKST:
Sekvensen på LV-429 er nok det fedeste i spillet, og i noget Alien spil so far

Alienen var ikke så belastende som jeg havde regnet med, og jeg er da også sikker på, at dens opførsel til tider er scriptet.
Anyway, for 200 kr. på tilbud på PSN, så er det et røverkøb.

Slutningen er skuffende, men lægger til gengæld op til en efterfølger - skulle der komme en 2'er, så er det et day 1 køb for mig.

Hvad synes I?
Life is like videogame: It doesn't matter how good you get, you always get zapped in the end.Spiller nu: Battlestations: Pacific, Saboteur, The, Tropico 3
nerosnerosSkrevet 24/04-15 20:20 
Jeg tror det er SEGA's sidste konsol spil så hvis der kommer en 2'er bliver det næppe fra dem :-(
Bashful Neophyte
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 24/04-15 20:48 
Har der været noget siden der bakkede det rygte op, at de kun ville lave PC-spil fremover?
Spiller nu: Phantasy Star IV
Bede-xBede-xSkrevet 24/04-15 21:34 
De annoncerede selv for lidt tid tilbage, at de ville gennemgå en omstrukturering og øge fokus på PC, mobile og Sonic:

https://www.segasammy.co.jp/english/pdf/release/20150130_segareform_e_final.pdf

Er selvfølgelig ikke det samme som at sige, at de ikke kommer til at lave konsol spil mere. Bare en naturlig justering ift. hvordan markedet bevæger sig.
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
nerosnerosSkrevet 24/04-15 21:54, rettet 24/04-15 22:00 
Men konsol spil har da aldrig været mere populære end som nu, så jeg forstår ikke SEGA's valg? Jeg tror simpelthen bare ikke SEGA kan følge med mere. Udviklingen har bevæget sig i en anden retning og SEGA tjener ikke nok på deres spil. Jeg mener at have læst at Alien Isolation er det dyreste spil SEGA nogensinde har investeret i og det fik slet ikke den success de havde håbet på. Derefter er det slut, men jeg håber så sandelig ikke min formodninger er rigtige :-(
Bashful Neophyte
Bede-xBede-xSkrevet 24/04-15 22:04 
Mere populære målt på hvad og sat i relations til mobil- og PC markedet?
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 24/04-15 22:07 
Bede-x>
De annoncerede selv for lidt tid tilbage, at de ville gennemgå en omstrukturering og øge fokus på PC, mobile og Sonic:

https://www.segasammy.co.jp/english/pdf/release/20150130_segareform_e_final.pdf

Er selvfølgelig ikke det samme som at sige, at de ikke kommer til at lave konsol spil mere. Bare en naturlig justering ift. hvordan markedet bevæger sig.

Jo det var også den jeg tænkte på. Men der står jo ikke direkte at de dropper alle konsolspil. Kun at de omstrukturerer nogle afdelinger.
Det lyder slet ikke sandsynligt at de skulle sløjfe konsollerne helt, og dermed forvente at deres kunder automatisk flytter med over på PC'en. Spil som Yakuza er hamrende populære i Japan og har altid været en konsol-serie.
Spiller nu: Phantasy Star IV
GreaseballGreaseballSkrevet 26/04-15 20:10 
Fjollet spørgsmål. Burde denne tråd ikke være i multi-platforms delen?

Andet spørgsmål, nogen der har set spillet på tilbud nogen steder endnu?
58 emne(r).
1 2 > »

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig