X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Legenden bekræftet: ET-cartridges fundet i Alamogordo


Svar
OdinOdinSkrevet 27/04-14 08:44, rettet 27/04-14 08:46 
Over tredive år senere har udgravningsteamet og to dokumentarproduktionsselskaber med financiel støtte fra bl.a. Microsoft fundet de sagnomspundne ET-cartridges. Jeg kan ikke helt lade være med at smile over billederne af de glade, skæggede mænd i hardhats som stolt står og viser "guldet" frem.
Nu venter jeg bare på dokumentaren og James Rolfes alternative historie om hændelserne.

Link...
SumezSumezSkrevet 27/04-14 11:15 
Hehe. Det er et magisk øjeblik. Men også som om magien er forsvundet lidt fra historien, når den pludselig er blevet bevist :)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
slk486slk486Skrevet 27/04-14 13:06 
De er vist ikke helt mint.
j/k
Nuclear DetergentNuclear Deter...Skrevet 27/04-14 13:08 
Er det ikke kun ét E.T. Cartridge plus nogle andre atari-produkter der er fundet? Gik legenden ikke på at der lå tusindvis af dem?
You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steelSpiller nu: Killer 7
NaieraNaieraSkrevet 27/04-14 13:11 
Jeg forstår ikke hvorfor de tilsyneladende også har fundet Centipede (som jeg har set på billeder et andet sted). Det lyder lidt som fup.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
KTCKTCSkrevet 27/04-14 13:18 
Jeg fandt følgende link, som siger at der vist også blev dumpet defekte konsoller og cartridges, så mon ikke der har været lidt af hvert:

Artikel omkring emnet
A small cog? Now that you mention it, I know a puzzle about an object that almost fits that description.
JmogJmogSkrevet 27/04-14 13:48 
Nuclear Detergent>
Er det ikke kun ét E.T. Cartridge plus nogle andre atari-produkter der er fundet? Gik legenden ikke på at der lå tusindvis af dem?

Der er masser af forskellige billeder fra udgravningen. Nogle med hele cartridges, nogle der er knuste og nogle der stadig er i indpakningen.
slk486slk486Skrevet 27/04-14 14:18 
Så må man gå ud fra prisen på mange Atari carts går helt i graven.
j/k
SnoopySnoopySkrevet 27/04-14 14:39 
Pun intended ;-)
slk486slk486Skrevet 27/04-14 15:20 
Yir :D
j/k
BeanoBeanoSkrevet 28/04-14 18:00, rettet 28/04-14 18:02 
Computernørder?.... really, Politiken?

http://politiken.dk/kultur/medier/ECE2273778/computernoerder-finder-sagnomspundet-spil-paa-losseplads/
SonicSonicSkrevet 28/04-14 18:46 
Den form for ignorance. Nå ja, hvad forventer man :)
Parental Advisory: Explicit Lyrics
BeanoBeanoSkrevet 28/04-14 19:00 
Jeg er heller ikke overrasket ;)
slk486slk486Skrevet 28/04-14 22:42 
Nedlukket ebay listing:

E.T. the Extra-Terrestrial for the Atari 2600 - job lot, 10,000+ cartridges


Collection in person offered.


Item location:
Albuquerque, New Mexico, United States
ob lot of 10,000 or more copies of E.T. the Extra-Terrestrial for the Atari 2600.

Condition varies from poor, to not so great.

Collection only.
On 27-Apr-14 at 10:25:39 BST, seller added the following information:May contain sand.

Ha ha :D
j/k
SumezSumezSkrevet 28/04-14 22:55 
Efter eBay standarder, er standen vel "Very good"?
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
SeventhSunSeventhSunSkrevet 29/04-14 08:53 
Det er sådan lidt underligt, jeg tror det var Giant Bomb der sagde: jamen hvis historien er sand, så må der jo være ret mange mennesker, der kender til det.
Kunne man ikke bare spørge dem og få svaret? (og hvor de lå)
forude venter en teknisk og videnskabelig triumfSpiller nu: Horizon: Zero Dawn, Legend Of Zelda, The: B..., Plants Vs. Zombies: Gar...
BeanoBeanoSkrevet 29/04-14 09:13 
Det kræver vel ikke mere end en håndfuld mænd at grave et stort hul, dumpe skidtet og hælde lidt beton over. Den nøjagtige lokation behøver ikke have været kendt af mange.
JuggernautJuggernautSkrevet 29/04-14 09:23 
Det klinger lidt af rockermetoder ;)
Fynboer og heste kan ikke spille Turf Masters.Spiller nu: Daisenryaku VII: Modern..., Pinball Arcade, The
SumezSumezSkrevet 29/04-14 11:17 
SeventhSun>
Det er sådan lidt underligt, jeg tror det var Giant Bomb der sagde: jamen hvis historien er sand, så må der jo være ret mange mennesker, der kender til det.
Kunne man ikke bare spørge dem og få svaret? (og hvor de lå)

Umiddelbart er historien også blevet bekræftet ret mange steder fra, og de vidste da også netop præcis hvor de skulle grave, så det passer da meget godt. Jeg tror bare det er den almindelige viderefortælling af historien og folks tendens til ikke at gide bekræfte deres kilder, der har givet det en tvivlsom "legende"-status. Giant Bomb kunne jo f.eks. selv blot have spurgt nogen af de ansvarlige.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
HyakotakeHyakotakeSkrevet 29/04-14 13:12 
Jeg afkræver Hollywood et action-remake til minimum $300 mio. instrueret af Michael Bay!
slk486slk486Skrevet 29/04-14 13:19 
"E.T. in da grave!"
j/k
WehnerWehnerSkrevet 29/04-14 14:05 
E.T. kills
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
BeanoBeanoSkrevet 29/04-14 14:09 
E.T. : The Excavating Terrestrials
The DaneThe DaneSkrevet 01/05-14 14:10 
Vil nu ikke kalde det en bekræftning af myten så længe der kun bliver fundet den smule. Så snart de finder en bunke af spillet liggende samlet ét sted, så vil jeg tro det er andet end et tilfældigt spil smidt ud pga. det var noget lort :).
Jeg gør hvad jeg kan, og så gør jeg det godt!!!Spiller nu: Final Fantasy VII: Dirg..., Breath Of Fire: Dragon ..., World Of Warcraft
HankyHankySkrevet 01/05-14 16:09 
De har da vist billeder fra udgravningen, hvor adskillige E.T. æsker er på stribe?
Spiller nu: Astro Bot: Rescue Missi..., Travis Strikes Again: N..., Wonder Boy: The Dragon'...
The DaneThe DaneSkrevet 01/05-14 16:38 
mmh, må have misset dem. Ikke noget jeg har set på de sider jeg har været på indtil nu.
Jeg gør hvad jeg kan, og så gør jeg det godt!!!Spiller nu: Final Fantasy VII: Dirg..., Breath Of Fire: Dragon ..., World Of Warcraft
HankyHankySkrevet 01/05-14 17:08 
Legenden bekræftet: ET-cartridges fundet i Alamogordo
Spiller nu: Astro Bot: Rescue Missi..., Travis Strikes Again: N..., Wonder Boy: The Dragon'...
The DaneThe DaneSkrevet 01/05-14 23:39 
Det er nu stadig ikke voldsomt mange. Myten er jo at der er nærmest et bjerg gemt af vejen derude.
Jeg gør hvad jeg kan, og så gør jeg det godt!!!Spiller nu: Final Fantasy VII: Dirg..., Breath Of Fire: Dragon ..., World Of Warcraft
HankyHankySkrevet 02/05-14 00:00 
Muligt, men du må da tro på det nu.

Med mindre dine kriterier har rykket sig, og det nu hedder; Så snart de har fundet et bjerg af spillene liggende samlet ét sted, så vil du tro det er andet end en gut, der købte en Atari-papkasse fyldt med E.T. spil, og smed hele kassen ud pga. det var noget lort.

:P
Spiller nu: Astro Bot: Rescue Missi..., Travis Strikes Again: N..., Wonder Boy: The Dragon'...
slk486slk486Skrevet 02/05-14 00:30 
Atari (eller andre) ville sgu da aldrig smide en håndfuld carts i et landfill, come on.
j/k
The DaneThe DaneSkrevet 02/05-14 00:49 
Jeg siger ikke de ikke har været derude, eller at der er blevet smidt udgaver ud de ikke kunne sælge. Men jeg erindre en anmelder eller noget (var et stykke tid siden nu) som kommenterede på myten - at det var meget muligt de ville finde noget, men det ville ikke være et sådan bjerg som der bliver beskrevet i nævnte myte.
Så som sagt er det meget muligt Atari, eller en anden sælger, har smidt de spil ud men jeg tror ikke på de finder en så stor bunke som myten siger :)
Jeg gør hvad jeg kan, og så gør jeg det godt!!!Spiller nu: Final Fantasy VII: Dirg..., Breath Of Fire: Dragon ..., World Of Warcraft
slk486slk486Skrevet 02/05-14 01:08 
Hvad skulle grunden til at putte dem i et landfill være, hvis de bare kunne smide dem i containeren?
j/k
The DaneThe DaneSkrevet 02/05-14 18:10, rettet 02/05-14 22:19 
Måske pga de allerede havde smidt det i en container, som derefter blev tømt på benævnte losseplads?
Jeg gør hvad jeg kan, og så gør jeg det godt!!!Spiller nu: Final Fantasy VII: Dirg..., Breath Of Fire: Dragon ..., World Of Warcraft
BeanoBeanoSkrevet 02/05-14 19:33 
http://gamepolitics.com/2014/05/02/man-who-disposed-750000-atari-games
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig