X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Computerspil boomer i Danmark


Svar
Per SPer SSkrevet 25/04-14 16:22 
Del af nyheden som kan læses helt via linket:

"nye tal fra Multimedieforeningen, at omsætningen af computerspil i 2013 var på hele 1,43 milliarder kroner, hvilket svarer til en vækst på 83 procent i forhold til detailsalget i 2011. Væksten skyldes primært, at det digitale salg af spil er steget markant."

Link...
Spiller nu: -, Prince Of Persia: The F..., GoldenEye 007: Reloaded
DarkbeatDarkbeatSkrevet 26/04-14 02:33 
Godt at høre!
Så kan det være at spil snart får omtale i medierne uden at det er et eller andet hvor det bliver sammenlignet med legetøj og Line Baun Danielsen kan sidde i morgen TV og grine hånligt af det.
Per SPer SSkrevet 26/04-14 11:51, rettet 26/04-14 11:53 
Der skal desværre nok mindst et generationsskift til før der for alvor sker noget. Udskiftning af beslutningstagere hos medierne osv. Troldspejlet slås konstant med konflikt af indhold til deres målgruppe fordi DR som public service organ tørrer al spilomtale af på dem i stedet for at sprede dækning af mediet til andre programmer, som bedre kunne dække spilomtale til en ældre målgruppe.

Personligt havde jeg intet imod at se et program om spil i stil med So ein Ding eller Top Gear, som blander underholdning med tørre fakta og kant.
Spiller nu: -, Prince Of Persia: The F..., GoldenEye 007: Reloaded
millenniummillenniumSkrevet 28/04-14 10:47, rettet 28/04-14 10:55 
Jeg elsker Troldspejlets seriøse håndtering af spilbranchen. De gider ikke at fortælle om FIFA whatever mere, og i deres seneste TNN omtaler de Arcade Museet i Ikast som ikke kan få støtte fordi "spil ikke betragtes som seriøs kunst på lige fod med bøger og film". Og det mener redaktionen tydeligvis ikke er godt nok.

Til gengæld hader jeg eksempelvis Pixel tv, fordi spil netop degraderes til noget streetsmart, skater-agtigt, hipt, fanboy underholdning for ungdomsgenerationen.

Jeg savner OGSÅ noget mere seriøs dansk omtale af spil. Også i aviserne mm., som kan få fingeren ud og skrive om noget andet end FIFA og store mainstream spil.
The medium is the message.
SonicSonicSkrevet 28/04-14 10:59 
Well, Pixel-TV og deslignende er vel produceret ud fra de danske salgstal, som desværre hælder mere mod fifa og call of duty titler, end noget mere spændende. Jeg hader det lort. Jeg hader også, at du skal bruge udtryk som streetsmart og skater-agtig, for at beskrive noget der er overfladisk og uden sjæl.
Parental Advisory: Explicit Lyrics
millenniummillenniumSkrevet 28/04-14 11:07, rettet 28/04-14 11:09 
Undskyld. Jeg må omformulere.

Pixel-TV og des lige PRØVER at henvende sig til streetsmart/skateragtige segmenter. "Yeeeahhh vi filmer E3 med jump cuts og skrå vinkler." ....i den stil. (Jeg er jo selv en gammel skater/breakdance rotte) :-P

Jeg vil gerne se et tv-program om spil hvor journalisterne er nogle røv snobbede, kulturradikale suits. Og jeg vil gerne læse om spil i Information. :)
The medium is the message.
jaesjaesSkrevet 28/04-14 14:43 
Smagsdommerne har haft lidt med, men det lader til, at det er sjældent, det sker - ser det sjældent men kiggede engang for sjov deres liste over indslag igennem på deres site, for at se hvor meget de egentlig gad spil :) Kan huske de anmeldte Heavy Rain og Limbo, og på sitet så jeg, at de i en af deres udsendelser havde anmeldt Papers, Please.

Personligt har jeg intet imod programmer som Pixel TV (det sparsomme jeg kender til dem) - synes der skal være plads til alle slags spilprogrammer og -artikler. Det er ikke dér koen er begravet IMO. Problemet er, at der MANGLER noget.
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig