X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Tomodachi Life


Svar
DarkbeatDarkbeatSkrevet 11/04-14 07:41, rettet 11/04-14 07:44 
Ja!
6. Juni!

All hail the Virtual Boy
126 emne(r).
1 2 3 > »

Svar
DarkbeatDarkbeatSkrevet 11/04-14 07:41, rettet 11/04-14 07:44 
Ja!
6. Juni!

All hail the Virtual Boy
SonicSonicSkrevet 11/04-14 07:50, rettet 11/04-14 07:51 
Haha ja, det ser sindsygt ud :D

Tomodachi Life
Parental Advisory: Explicit Lyrics
Nuclear DetergentNuclear Deter...Skrevet 11/04-14 10:08 
Det ser jo fuldstændigt vanvittigt ud! Det må jeg eje!
You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steelSpiller nu: Killer 7
slk486slk486Skrevet 11/04-14 10:18 
Har absolut ingen personlig interesse i det, men det her er en af grundene til at Nintendo SKAL blive i gamer branchen :)

PS: Mii's er grimme.
j/k
SonicSonicSkrevet 11/04-14 10:21 
Jeg er heller ikke til sims og den slags, men det her er så forrykt, at det skal prøves da! :D
Parental Advisory: Explicit Lyrics
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 11/04-14 13:52 
slk486>
PS: Mii's er grimme.

Pænere end MS' Avatars og Playstation Home IMO :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
slk486slk486Skrevet 11/04-14 13:54 
Kan ikke huske Home's, men men helt uenig i at de er pænere end Avatars :)
j/k
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 11/04-14 13:55 
PS Home's var sådan noget Skate 2 halløj...
Spiller nu: Phantasy Star IV
slk486slk486Skrevet 11/04-14 14:04 
Så er jeg nok også uenig der :p
j/k
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 11/04-14 14:07 
Du har ingen smag :D
Spiller nu: Phantasy Star IV
slk486slk486Skrevet 11/04-14 14:18 
Det er bedre end dårlig smag :D
j/k
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 11/04-14 14:19 
SÅ!
Spiller nu: Phantasy Star IV
slk486slk486Skrevet 11/04-14 14:19 
Ha ha :D
j/k
SumezSumezSkrevet 11/04-14 16:29 
Såså. De er allesammen grimme.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
slk486slk486Skrevet 11/04-14 16:40 
Jep
j/k
DarkbeatDarkbeatSkrevet 11/04-14 19:09, rettet 11/04-14 19:09 
Tomodachi Life
SonicSonicSkrevet 11/04-14 19:57 
LOL! Sold!
Parental Advisory: Explicit Lyrics
SumezSumezSkrevet 08/05-14 11:50 
Kotaku prøver at blæse en stormvejr op over at man ikke kan danne homo-forhold i Tomodachi:

http://kotaku.com/nintendo-responds-terribly-to-gay-marriage-petition-1572973952

Jeg er enig i at det er latterligt at muligheden ikke er der, men Nintendos svar er ganske solidt - folk skal lade være med at råbe forargelse over alting. Bare fordi de har gjort Link højrehåndet i de to seneste Zeldaspil, betyder det jo heller ikke at Nintendo hader venstrehåndede.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
slk486slk486Skrevet 08/05-14 11:58 
*gisp* Siger du, at man ikke kan lave en venstrehåndet Link?!!!!!
j/k
SonicSonicSkrevet 08/05-14 14:40, rettet 08/05-14 14:41 
Jeg har læst tråden på Neogaf omkring emnet i et par dage, og jeg bider mig dælme i tungen. Også derfor jeg ikke har nævnt noget her.
At være til en side er en personlig sag, men jeg syntes ærligt talt det er at gå for vidt, når man prøver at påtvinge homoseksuelle forhold ind i børnespil. Jeg syntes den er helt gal. Det er som om, at alle skal gennemtvinge deres holdninger i alt muligt, og helst med racisme kort, ligestillings kort, og deslignende. Jeg væmmes fandeme, undskyld jeg siger det.
Desuden er homoseksuelt ægteskab langt fra lovligt alle steder i verdenen. Come on kids!
Parental Advisory: Explicit Lyrics
Nuclear DetergentNuclear Deter...Skrevet 08/05-14 15:10, rettet 08/05-14 15:13 
Ja, gud forbyde at børn skulle blive konfronteret med at to mænd eller to kvinder kan være kærester... /sarkasme

Jeg synes historien er en storm i et glas vand, men ud fra dit indlæg, Sonic, forstår jeg godt hvorfor folk der kæmper for at opnå ligestilling med alle andre "normale" mennesker gør et stort nummer ud af at muligheden ikke er der i Tomodachi.
You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steelSpiller nu: Killer 7
SonicSonicSkrevet 08/05-14 15:20 
Righty, så du syntes det er ok, at folk med en holdning skal have lov til at masse den holdning ned i andre folks produkter? Må jeg da være fri? Så kunne man jo blive ved.
Det er fint de kæmper deres kamp for ligestilling, men lad vær med at tvinge det ned i halsen på os andre.
Parental Advisory: Explicit Lyrics
Nuclear DetergentNuclear Deter...Skrevet 08/05-14 15:34, rettet 08/05-14 15:35 
Det har jeg vist ikke skrevet noget om nogen steder.

Til gengæld synes jeg det er ret ærgerligt at en hvid heteroseksuel mand hidser sig op over at skulle konfronteres med at ikke alle er som ham, og bruger beskrivelser "til en side" om minoritetsgrupper, og benævner at deres seksuelleorientering er kriminelt flere steder i verden. Som jeg skrev, synes jeg historien er en storm i et glas vand, men når jeg sort på hvidt ser hvordan nogen mennesker stadig tænker om det at være homoseksuel, synes jeg pludselig at det giver forfærdeligt meget mening at muligheden for sådanne partnerskaber er en naturlig del af Tomodachi.

Uden at vide det med sikkerhed, forestiller jeg mig at det er det gruppen af homoseksuelle søger: At blive betragtet som alle andre mennesker, og ikke som nogen, som du så kluntet udtrykker det, "er til en side".
You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steelSpiller nu: Killer 7
SonicSonicSkrevet 08/05-14 15:52, rettet 08/05-14 16:06 
Åh, jeg tror du fejltolker hvad jeg siger, ellers skriver jeg uhensigtsmæssigt. Jeg har skam intet imod homoseksuelle, og de har da lige ret til alt som vi "andre" også har imo, det jeg siger er, at jeg syntes det er en ærgerlig udvikling, at bestemte grupperinger i samfundet skal gennemtvinge ting, fordi de syntes det er godt/rigtigt. Jeg snakker ikke kun om homoseksuelle, jeg snakker også om feminister, eller for den sags skyld en islamist, der får fjernet musik fra Little Big Planet. Det er generelt den slags ting der får mit sind lidt i kog, fordi, spil, ligesom film, er i min bog et stykke kunstværk, til en vis grad, og jeg bryder mig ikke om, når andre skal anmasse deres holdninger, og derved ændre produktet/kunsten fra dens oprindelige form. Jeg fatter ikke hvad det skal til for, når kræfterne måske kunne have været brugt mere fornuftigt et andet sted. Det pisser mig af, at alt skal være politisk korrekt idag, for at skåne nogle bestemte gruppe mennesker. Især i spil og film. Kald mig kluntet til du vejer et kilo.

:Edit: Og nu ikke mopset, det er bare min holdning til det. Om der er gay marriage i Tomodochi Life eller ej giver mig ikke søvnløse nætter ;)
Parental Advisory: Explicit Lyrics
Nuclear DetergentNuclear Deter...Skrevet 08/05-14 18:21 
Der ingen grund til at bevæge sig ned på et plan hvor vi begynder at kalde hinanden for mopset - det synes jeg egentlig heller ikke mine indlæg giver udtryk for, med mindre man vil læse dem sådan.

Det virker som om du sammenligner æbler og pærer: Hvad har en teoretisk mulighed for at inkludere homoseksuelle forhold i tomodachi (rent praktisk vil det være svært på grund af tilfældighedselementerne i spillet) med selvcensur (som i LBP-eksemplet) at gøre med hinanden? For så langt er vi enige, censur er noget forfærdeligt noget. Men det er da ikke det der ville være tale om i tilfældet med Tomodachi. Her ville muligheden for homoseksuelt forhold blot være til stede sideløbende med heteroseksuelle forhold. Der bliver ikke trukket noget fra kun lagt en mulighed til. Det var det jeg synes jeg kunne læse i dit indlæg var et kæmpe problem, at en minoritetsgruppe gerne ville repræsenteres i spillet, og som du væmmedes over.

Jeg kan godt se at dette på sin vis ville kræve at udviklerne bag spillet rettede en smule på den "kreative vision", og at spillet på den måde også risikerede at blive et politisk statement. Det synes jeg ikke man nødvendigvis kan kræve, ergo talen om storm i et glas vand.
You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steelSpiller nu: Killer 7
SumezSumezSkrevet 08/05-14 18:29 
Nuclear Detergent>
Jeg synes historien er en storm i et glas vand, men ud fra dit indlæg, Sonic, forstår jeg godt hvorfor folk der kæmper for at opnå ligestilling med alle andre "normale" mennesker gør et stort nummer ud af at muligheden ikke er der i Tomodachi.

Jeg deler meget samme indstilling. Jeg så gerne de var fornuftige og inkluderede muligheden, men synes ikke der er grund til at kritisere Nintendo for noget. Til gengæld synes jeg også at det er en ærlig og oprigtig sag at kæmpe for (så længe vi bare snakker underskriftindsamling), og at kalde åbenhed overfor homoeksualitet for en "holdning", som man "presser andre på" synes jeg er virkelig trist. Det viser lidt hvor meget der stadig er at kæmpe for, på trods af at størstedelen af verden påstår at de støtter op om sagen.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
SonicSonicSkrevet 08/05-14 18:36 
Det jeg snakker om, er ikke teorestiske muligheder for homoseksuelle forhold i spil. Jeg er ret ligeglad med, om det er muligt eller ej. Det er fint, hvis nogle udviklere vælger at fokusere på det, eller inkludere det i deres værker. Jeg syntes derimod, at det er en beslutning udvikleren skal tage, især inden for det her medie, hvor der som sådanne ikke er noget rigtigt og forkert. Jeg kan f.eks. blive lige så harm over, at en feministisk skribent på Kotaku skal starte noget ballade om ét spils art-direction (Dragons Crown). Gider folk ikke godt slappe af, og lade være med at spille spillet hvis de ikke bryder sig om det? Der er masser og masser af spil jeg ikke bryder mig om, men jeg starter ikke mediehysteri omkring det.
Måske er jeg bare en gammel mand, der er træt af alt det her "Se mig se mig" samfund vi efterhånden lever i.
Parental Advisory: Explicit Lyrics
SumezSumezSkrevet 08/05-14 19:07 
Jeg er jo enig i at det skal være op til udvikleren, men samtidig kan jeg godt se fornuften i at det er en mulighed i et spil der ellers handler om brugertilpassede figurer der interagerer fulstændig frit med hinanden. Det virker som en meget undelig begrænsning at tilføre.
Hvis Nintendo var fornuftige tog de forespørgslen til sig og ændrede spillet, det ville være virkelig god PR.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
SonicSonicSkrevet 08/05-14 19:18, rettet 08/05-14 19:35 
Det ville det helt sikkert. Jeg siger heller ikke de ikke må, men derimod, at det er deres valg, og det må man respektere. EA har same sex marriage i Sims, og det er bare ok. Jeg syntes bare det er ærgerligt, at udviklere skal presses til at føje en bestemt gruppe mennesker.
Det har endda ramt danske medier nu ( http://www.dr.dk/Nyheder/Kultur/Medier/2014/05/08/120100.htm & http://ekstrabladet.dk/kup/elektronik/spil/article2279059.ece ).

Jeg tror som sådanne ikke det er en begrænsning Nintendo har tilføjet for at genere homoseksuelle. Det er bare Nintendo der plejer deres produkter ved at fokusere på deres målgruppe, og måske er den form for seksuel orientering ikke så fremme der hvor spillet stammer fra. Hvem ved. Det er ihvertfald deres produkt, og dermed deres valg. De skader ingen.
Parental Advisory: Explicit Lyrics
SumezSumezSkrevet 08/05-14 19:40, rettet 08/05-14 19:41 
Det er naturligvis ikke noget de har gjort for at genere nogen, men hvis man skal påpege et problem er det jo nok netop det faktum at de fuldstændig overser det segment -uden- at tænke over det. Især når nu vi snakker et spil der markedsføres med henblik på at man opretter sig selv og folk man kender som figurer. Homoseksuelle er ikke så afsides og lille et segment som du får det til at lyde - det er noget som vedrører ca. 1 ud af 20 mennesker.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
SonicSonicSkrevet 08/05-14 20:10 
Jeg anede ikke jeg fik det til at lyde som om, at det er et småt segment. Jeg har ingen tal eller statistikker på, hvor stort segmentet er, og/eller hvor mange penge de bruger på videospil. Jeg syntes bare igen, at noget bliver blæst op, for at blive blæst op.
Parental Advisory: Explicit Lyrics
slk486slk486Skrevet 08/05-14 20:54 
JEG forstår godt, hvad du mener Sonic :)
j/k
SonicSonicSkrevet 08/05-14 20:57 
Tak kylling :) <3
Parental Advisory: Explicit Lyrics
SonicSonicSkrevet 10/05-14 10:09 
Så fik the internet mob Nintendo til at komme med en undskyldning. Amazing. Jeg er sikker på de tænker sig om en ekstra gang, inden de lokaliserer flere underlige "ikke egnet til vesten" spil :)
Parental Advisory: Explicit Lyrics
la0sla0sSkrevet 11/05-14 11:45, rettet 11/05-14 11:46 
Sonic, jeg ved ikke om du er det, men det du skriver læser vildt homofobisk. Du kalder homoseksualitet for en holdning, altså noget man bare tager. Du nævner at man påtvinger børn homoseksuelle forhold, som om det er noget moralsk forkert eller unaturligt, hvilket ligger som en understrøm i det du siger. At homoseksualitet ikke er familievenligt i sig selv, baseres på den tåbelige idé at homoseksualitet i sig selv er perverteret og forkert. Det virker som om du ser det på samme måde.

Jeg synes det er fint at presse en industri der er gennemsyret af stereotyper og hvide bredkæbede actionhelte, til at få forskellighed i deres spil. Jeg synes der skal mere pres på. Alt andet er kedeligt.

Desuden, hvis du taler om homoseksuelles rettigheder og ligestilling, synes jeg der er grund til at mase på alt det man kan. Alt er gennemsyret af holdninger, og grunden til at du ikke kan se det, er fordi at de holdninger er designet til dig. Det er marketingshelvedet der kører, og retter alt efter hvide mænd.

Når jeg tænker på, hvor stereotypt og hvidt alting er, er spilmediet et af de mere fordomsfulde af slagsen.
Hvad sker der?
SonicSonicSkrevet 11/05-14 12:37, rettet 11/05-14 12:38 
Lad mig skære det helt ud i pap hvad min holdning er til det her;
Jeg syntes at man skal lade være med at tvinge politiske, religiøse, sexuelle, eller andre holdninger/meninger til syne, i spil der tydeligtvis ikke er designet til det. Jeg syntes det ødelægger, hvad det endelige produkt var ment at være. Jeg er ikke homofob, antikrist, eller anarkist, bare fordi jeg gerne vil nyde mine spil, uden at skulle mindes om, at vi alle sammen bliver stødt hele tiden, over noget vi ikke mener er iorden. Jeg spiller ikke spil for at være samfundskritisk, eller for at blive mindet om et eller andet i min samvittighed. Jeg spiller spil for at flygte fra en travl hverdag med job og familie. Jo mere fjern fra virkeligheden, des bedre. Jeg syntes Tomodachi Life så ekstremt vanvittigt ud i deres reveal direct, at jeg bare måtte have det. Men så begyndte alle ramaskrig. Jep, der kom en masse ramaskrig over, at et japansk spil, der ingen hold i virkeligheden har whatsoever, og desuden har været udviklet i noget tid, ikke inkluderede en bestemt sexuel orientering. Når sådanne noget sker, kan jeg ikke andet end at tage mig til hovedet. Det ligner jo en heksejagt, på et "skabt" problem. Havde den gruppe af mennesker nu istedet taget henvendelse til Nintendo om, at de syntes spillet var sjovt, men de kunne godt tænke sig same-sex relationsships i en muligvis kommende 2'er, havde det utvivlsomt været at tolerere. Jeg forstår godt, at de her mennesker gerne vil have muligheden, det er bare måden det bliver gjort på jeg ikke syntes er ok. Og igen, det er ikke en enkeltstående sag imo.

Og jeg er færdig her. Hvis i ikke forstår hvad jeg skriver, kan det være lige meget :)
Parental Advisory: Explicit Lyrics
la0sla0sSkrevet 11/05-14 13:45 
Det er ok, men jeg vil gerne tilføje noget.

Lige så meget som jeg forstår, at man gerne vil fjernes fra virkeligheden i en travl hverdag, så synes jeg ikke det er det, som det handler om her. Hvis spillet var så langt ude, hvorfor er der så noget så jordnært som ægteskaber i spillet? Og hvorfor udelader Nintendo så homoægteskaber deri? Og kommer med en indledende forklaring, der er ret så "tonedøv" (som jeg har hørt den beskrevet). Hvor man hentyder til at homoseksualitet er et politisk issue?

Eller handler det bare om, at Nintendo findes i et land der har en meget hidsig og begrænsende lovgivning overfor homoseksuelle, og at deres rettigheder er ret så oversete i Japan?

At forsvare Ninty her er sært, de burde have åbnet lidt op, tænkt sig om, osv. Det handler mer om japansk indelukkethed, end alt andet.

Og at det samme køn kan blive gift, det ødelægger ingens eskapisme, ligesom debatten ikke bør ødelægge noget for nogen.

Jeg synes syvende og sidst, at det siger noget trist om Nintendo, at man skaber et spil der tillader et jordnært koncept som ægteskaber, og så siger det skal være mand/kvinde. Det viser indskrænkethed og intet andet.
Hvad sker der?
DunwichDunwichSkrevet 11/05-14 16:20, rettet 13/05-14 11:43 
Folk kan for min skyld gifte sig med deres stuelampe hvis de har lyst. Jeg gider bare ikke høre på, at det er alle de andre som er indskrænkede, hvis de ikke er rummelige / mangfoldige / åbne osv osv, hvis de synes det er en mærkelig konstellation som ægteskab. Er usigelig træt af homoseksuelle som konstant putter sig i offerroller, og forventer man "holder med dem" i deres trang til, og higen efter, opmærksomhedssøgende adfærd osv. Jeg gider det ikke. Det er trættende, og jeg orker ikke se på de mennesker. Lidt li'som Eurovision 2014 i går aftes. Go' søndag.

Et reflekterende synspunkt fra Berlingske, som rammer rigtigt:

http://gotfredsen.blogs.berlingske.dk/2014/05/11/mangfoldighedens-tyranni/
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 11/05-14 16:36, rettet 11/05-14 16:38 
Sonic>
Og jeg er færdig her. Hvis i ikke forstår hvad jeg skriver, kan det være lige meget :)

Jeg forstår dig og er helt enig i at indblanding i spil og andre medier, som vi har set en del eksempler på efterhånden, er en rigtig ærgerlig udvikling.
Slutningen der blev ændret i ME3 er et af de groveste eksempler jeg har hørt om. Jeg har ærlig talt ikke spillet serien så jeg ved ikke hvad ændringerne går ud på. Men bare dét at de bukker under for en flok tudende fanboys og ændrer spillets oprindelige slutning, i mere eller mindre grad, synes jeg er forkasteligt.

Jeg har i øvrigt heller ikke læst dine indlæg som homofobiske.
Spiller nu: Phantasy Star IV
SonicSonicSkrevet 11/05-14 17:00 
la0s>
Eller handler det bare om, at Nintendo findes i et land der har en meget hidsig og begrænsende lovgivning overfor homoseksuelle, og at deres rettigheder er ret så oversete i Japan?

I dette tilfælde handler det om, at Nintendo i Japan har det her spil, der er lavet i, og designet til markedsgruppen i netop Japan. Dette meget japansk-minded spil, havde endda en forgænger i Japan. En eller anden gut hos Nintendo syntes det kunne være sjovt, at få spillet til vesten, så også andre, udenfor Japan, kunne have glæde af deres finurlige software. Det handler om, at Nintendo gerne ville prøve at sprede lidt af deres japanske quirkyness ud i vesten.

Jeg syntes det er synd, at man ikke kan få en lille bid Japan, uden at nogle skal prøve at stikke pinde i hjulet.
Erstat evt. Japan med kunst.
Parental Advisory: Explicit Lyrics
la0sla0sSkrevet 11/05-14 18:36, rettet 11/05-14 18:40 
Hey. Jeg elsker japansk quirkyness men jeg synes her det dækker over, at de har en homofjendsk lovgivning.

Man kan pakke alt moralsk dumt ind i sjove sager. Det gør det stadig dumt.

Plus, for at gentage, Nintys første kommentar er sygt "tonedøv", fordi den viser hvor lidt de fatter.

Når nu debatten er dukket op, i det her spil fremfor et andet, så synes jeg at den er værd at tage.

Og det er på en billig baggrund at blive stødt på manchetterne fordi en kritik der kommer fra en gruppe mennesker der marginaliseres, ulovliggøres og generelt oplever intolerance, når man selv er i den målgruppe alle spil rettes til.

Om det er belejligt eller ej er jeg kold over. At man laver spil med ægteskab uden at det inkluderer same sex, SIGER bare noget om udviklerne. Og noget om en af de negative sider af Japan.

Edit:
Og så er det op til folk at blive irriterede fordi det er at "moralisere" og pis. Men jeg vil vædde med konstant at blive udeladt eller dømt ude er udmattende.
Hvad sker der?
FancyPantsFancyPantsSkrevet 11/05-14 18:38 
Konsolkongen>

Slutningen der blev ændret i ME3 er et af de groveste eksempler jeg har hørt om.

Men i det mindste tillod ME3 homoseksuelle forhold! :P

At det så endte med ofte at føles alt for forced, på en "shit, vi må hellere tilføje same-sex romance options så Tumblr ikke går amok" måde, er noget andet.

Nu kender jeg dog ikke rigtig noget til Tomodachi Life og en evt. forgænger mht gameplay og historie, så jeg skal ikke kunne sige om det ville smadre canon på samme måde som jeg følte det ofte gjorde i Mass Effect 3.
PEW PEW PEWSpiller nu: StarCraft II: Legacy Of..., Monster Hunter: World, Warframe
slk486slk486Skrevet 11/05-14 18:52 
Konsolkongen>
Jeg har i øvrigt heller ikke læst dine indlæg som homofobiske.

Heller ikke jeg.
j/k
SonicSonicSkrevet 11/05-14 19:08 
la0s, for mig lyder det som om du mener, at Nintendo direkte har udgivet et homofjendsk spil, helt absolut med vilje, og for at være onde ved homoseksuelle. Det lyder lidt, som om du ikke forstår hvor spillet kommer fra, og hvem det oprindeligt henvender sig til.
Og forstå, jeg forsvarer ikke kun Nintendo her, jeg forsvarer en hel industri, der ofte bukker under for mobbegrupper, der mener de bedre ved hvordan spil skal skæres. Sjovt nok, laver de ikke selv de spil de gerne vil spille. Hvem fejler mest her?
Parental Advisory: Explicit Lyrics
WehnerWehnerSkrevet 11/05-14 21:56 
FancyPants>
Men i det mindste tillod ME3 homoseksuelle forhold! :P

At det så endte med ofte at føles alt for forced, på en "shit, vi må hellere tilføje same-sex romance options så Tumblr ikke går amok" måde, er noget andet.

Spørgsmålet er, om ikke man ville se anderledes på det, hvis man selv var homoseksuel?
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
JmogJmogSkrevet 11/05-14 22:21, rettet 11/05-14 22:22 
Hvis de Sonic-fjendtlige argumenter i denne tråd holder vand, mener dem der fyrer dem af så, at samtlige spil med romance-options, der kun er dreng/pige, automatisk er homofobiske? For så er der satme mange at slå ned på.

Jeg forstår slet ikke, at man kan kritisere skaberen af et værk for hvad de IKKE inkluderer, fremfor hvad de rent faktisk inkluderer. Med den tankegang er ALT jo stødende.
FancyPantsFancyPantsSkrevet 11/05-14 22:26, rettet 11/05-14 22:26 
@Wehner

Tjoh. Jeg synes bare det virkede påklistret, at f.eks. Alenko lige pludselig er blevet biseksuel, sammenlignet med hans personlighed i de forrige spil.
Netop i forhold til, som La0s nævner, at seksualitet ikke bare er et simpelt spørgsmål om hvilken vej man lige vil svinge.

Men med adskillige Bioware forum posts i mente, er det ikke helt så underligt at de tilskrev det til Alenkos person.

Ang. nye figurer som Cortez og Traynor, føltes det lidt mindre som halvslesk fan-catering. :)


- beklager at vi efterhånden er hoppet en smule af trådens spor.
PEW PEW PEWSpiller nu: StarCraft II: Legacy Of..., Monster Hunter: World, Warframe
la0sla0sSkrevet 11/05-14 22:34, rettet 11/05-14 22:40 
Sonic>
la0s, for mig lyder det som om du mener, at Nintendo direkte har udgivet et homofjendsk spil, helt absolut med vilje, og for at være onde ved homoseksuelle. Det lyder lidt, som om du ikke forstår hvor spillet kommer fra, og hvem det oprindeligt henvender sig til.
Og forstå, jeg forsvarer ikke kun Nintendo her, jeg forsvarer en hel industri, der ofte bukker under for mobbegrupper, der mener de bedre ved hvordan spil skal skæres. Sjovt nok, laver de ikke selv de spil de gerne vil spille. Hvem fejler mest her?

Nej. Det er mere udtryk for, at sådan er det i Japan. Der har homoseksuelle knap så gode kår som her, eksempelvis. Så der er det naturligt at være ekskludere dem. Hvilket jeg synes er et problem kulturelt. Når det spil så udkommer her i vesten, dukker der så en reaktion op imod det. Den slags storme er ofte random, men det er et udtryk for at der er behov for at de er mere inklusive.

Jeg synes ikke der er tale om mobberi mod Nintendo. Jeg tror reaktionen kommer fordi nok i en minoritet og folk der går op inklusivitet, føler at det her er mobberi fra en producents side, der vil sikre et salg ved ikke at tage et "farligt" valg. Reaktionen kommer så her, den kunne være kommet på et andet tidspunkt. Derfor synes jeg at diskussionen er interessant at tage, og fordi jeg ikke kan se noget familieuvenligt i same sex-relationer.

Jeg tror faktisk at eksempelvis homoseksuelle gerne vil føle sig inkluderede, også i et spil som det her. Hvor man kan personliggøre en figur.

Man kunne skarpt formulere det, at problemet er at Nintendo tror alle i verden er ok med snævertsynethed omkring kønsroller.
Hvad sker der?
la0sla0sSkrevet 11/05-14 22:38 
Jmog>
Hvis de Sonic-fjendtlige argumenter i denne tråd holder vand, mener dem der fyrer dem af så, at samtlige spil med romance-options, der kun er dreng/pige, automatisk er homofobiske? For så er der satme mange at slå ned på.

Jeg forstår slet ikke, at man kan kritisere skaberen af et værk for hvad de IKKE inkluderer, fremfor hvad de rent faktisk inkluderer. Med den tankegang er ALT jo stødende.

Nej. En fortælling om en dreng der forelsker sig i en pige, er en fortælling der er skåret i den retning. Den skal have lov at stå. Det jeg opponerer imod, er at der her er tale om et spil, hvor man personliggør en figur. Spillet giver muligheden for at man kan gifte sig med andre. Men hvis man så er homoseksuel, så kan man ikke det.

Har der ikke været brok over andre RPGer hvor same sex ikke var tilladt/muligt.

Det vidner bare om enten indskrænkethed eller ignorance.
Hvad sker der?
JmogJmogSkrevet 11/05-14 22:40 
Er det ikke ekstremt at tolke manglen på mulighed for non-hetero forhold som bevidst "de skal holdes udenfor"?
126 emne(r).
1 2 3 > »

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig