X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Design et utopisk spil


Svar
jaesjaesSkrevet 21/03-14 14:41, rettet 21/03-14 15:01 
Fredagsleg: Hvilket spil ville du designe, hvis du havde et beløb til rådighed, der svarer til ca. 4-5 gange de største nuværende spilproduktioner? Begrænsningen er vigtig, så det ikke bare bliver "et spil hvor man kan alt" :)

-----

Well, der er mange utopiske koncepter, der giver mig kaskader af savl, men nøjes med et enkelt koncept: Verdens mest skræmmende survival horror:

- Reelt en VR-forlystelse
- Et rum på ca. 5 x 5 m med en stor multiretnings-løbeplade i midten
- Fuld VR-udrusting - hjelm, dragt, handsker osv.
- Grafisk 2-3 gange PS4
- Kort spil, ca. 1,5-2 timer
- Fokus på få monstre, til gengæld 10 gange så avanceret AI som i traditionelle spil
millenniummillenniumSkrevet 21/03-14 14:53, rettet 21/03-14 14:56 
Mit utopiske spil, minder også om en VR-forlystelse, hvor hele fysikken er deltagene:

Kabinettet består af en komplet full-size bil, hvor jeg kan kravle rundt som jeg vil (blot ikke på føresædet). Måske er bagsæderne fjernet. Der er skærme 360grader rundt om bilen til at dække hele synsfeltet.

Scenen er en biljagt, f.eks. flugt fra et bankkup, hvor jeg ikke styrer bilen. Jeg er ham som kravler rundt i bilen og skyder ud gennem ruderne efter biler som jagter os. De kommer fra alle vinkler. Når jeg skyder modstanderne er responsen afhænig at mit våbenvalg, og jeg kan f.eks. sigte efter føreren (instant kill), eller dækkene som vil få modstanderbilen til at skride ud.

I bilen er der forskellige skydevåben, pumpguns, automatgevær, en enkelt bazooka, pistol, m.v. Hvert våben har begrænset ammo, så jeg må økonomisere lidt, men kan frit vælge våben.

Det er et short burst hæsblæsende spil på en 5-6 minutter, hvor man skal overleve jagten fra punkt A til Z. Enten når man frem til sit safe-house eller også bliver bilen skudt for meget i smadder.
The medium is the message.
jaesjaesSkrevet 21/03-14 21:02 
Ganske fedt koncept - gerne med co-op, så éns makker kan "køre" bilen :)
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig