X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Pixel art-tråden


Svar
millenniummillenniumSkrevet 19/03-14 13:54, rettet 19/03-14 13:55 
Jeg er selv dedikeret pixel art fan, og sysler selv med nogle pixel-projekter som jeg kan løfte sløret for senere. Men af fare for at gentage mig selv (fra Sjove billeder tråden), så er nedenstående link en fantastisk introduktion til, hvordan newbies kommer igang med noget pixel art.

Brug denne tråd til at dele erfaringer med pixel art, nye pixel art spil og andre ting hvor man tyde... Se hele indlægget


No Bullshit Pixel Art Tutorial
The medium is the message.
73 emne(r).
« < 1 2

Svar
SonicSonicSkrevet 02/06-15 16:49 
Lavet i photoshop på pc, håndskitset, og så ellers pixel arbejde.
Har desværre ikke min Amiga mere, er bare med til at lave demoer til den stadigvæk :)
Parental Advisory: Explicit Lyrics
FancyPantsFancyPantsSkrevet 02/06-15 18:04 
Sonic>
Er igang med at lave lidt Amiga grafik i 16 farver.

Pixel art-tråden

Eddie! <3
PEW PEW PEWSpiller nu: StarCraft II: Legacy Of..., Monster Hunter: World, Warframe
SonicSonicSkrevet 02/06-15 18:26 
Yeah, skulle gerne komme i en demo her til midt oktober on an Amiga near you :D
Skal dog lige gøre den færdig først :P
Parental Advisory: Explicit Lyrics
millenniummillenniumSkrevet 02/06-15 23:38 
Eddie..!!

Cool. Jeg overvejer også at prøve at tegne C64'ish igen med det samme begrænsede farveudvalg og de aflange pixels. :)
The medium is the message.
KroeboCopKroeboCopSkrevet 02/06-15 23:53 
Cool! Iron Maiden 4 ever!!
Hoid to colony C05 where the computer is...
SonicSonicSkrevet 03/06-15 00:11 
Sad og nørklede en kat sammen her til aften :)

Pixel art-tråden

Med C64 udnytter man chroma effect helt åndsvagt, for at "udnytte" farvepalletten bedre. Det kræver vist originalt hardware, og ihvertfald noget crt skærm. Super kringlet, men der er nogle der kan få noget absolut sindsygt ud af det.
Parental Advisory: Explicit Lyrics
millenniummillenniumSkrevet 01/07-15 17:43 
Wow. Mad max et så fedt som pixel art. :D

Link...
The medium is the message.
BeanoBeanoSkrevet 01/07-15 21:09, rettet 01/07-15 21:10 
Wow, vildt flot arbejde, Sonic! :D

Kender du Pro Motion? Det nærmeste man kommer Deluxe Paint på Windows, ret godt til pixel art og Bruce Lee kopper imo :)
SonicSonicSkrevet 01/07-15 21:58 
Tak Beano :)
Nej gør jeg ikke, jeg bruger udelukkende Photoshop, det kender jeg ud og ind :) Jeg har prøvet et par forskellige pixel programmer, men Photoshop er mig bare noget lettere at arbejde i, især med dets nye pixelgrid.

Tag nogle flere pixels :)

16 farver Amiga OCS
Pixel art-tråden

Samme, ikke færdigt
Pixel art-tråden

Og et igangværende
Pixel art-tråden

Resten kan i se i en demo på en Amiga nær jer snart :D
Parental Advisory: Explicit Lyrics
millenniummillenniumSkrevet 02/07-15 09:00, rettet 02/07-15 09:00 
Sjovt du laver det checkerboard-mønster nærmest over det hele. Er det manuelt, eller et Photoshop trick...?

Og hvordan sikrer du dig at opløsningen og color paletten er præcis som Amigaen...?
The medium is the message.
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 02/07-15 09:06, rettet 02/07-15 09:07 
Mon ikke han bevist bruger dithering for at få illusionen af flere farver? Sådan gjorde man meget på Mega Drive, hvor composite-signalet så ville udtvære det hele så man ikke kunne se checkerboard-mønsteret. Det var et meget bevist valg fra grafikernes side og egentlig ret godt tænkt. Der var nok heller ikke så mange der brugte RGB dengang :)

Pixel art-tråden
Pixel art-tråden

Det er rigtig flot det du har lavet Sonic :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
SonicSonicSkrevet 02/07-15 09:11, rettet 02/07-15 09:20 
Det er dithering trickery, nogle steder laver jeg det fuldkommen manuelt, hvor på rigtigt store flader bruger jeg et pattern, og hugger ud fra det. Det er som Konsolkongen siger, for at "snyde" øjet til at se flere farver end der reelt er. Vores koder kan lave nogle sindsyge ting på amiga og atari med de tricks.
Fullscreen amiga og atari st er 320 x 200 pixels, always :)

Jeg ved det er OCS farver, fordi når jeg har lavet grafikken i 16 farver, får vores koder billedet, hvor han så omdanner det til ocs farver, og sender mig en gif, hvor jeg så kan rette op på dithering der er gået galt i konverteringen.
Fremover, eftersom jeg kun lige er begyndt på amiga pixels igen, holder jeg mig bare til de værdier en amiga ocs palette kan håndtere. Det er noget med lige tal i hexværdier osv.

Det er super udfordrende at lave noget i den størrelse og med det lidt farver, så for mig er det skide sjovt :)

Nå ja, her er et par små monochrome fonts jeg lavede på en formiddag. Pixels er hygge :)
Pixel art-tråden
Parental Advisory: Explicit Lyrics
millenniummillenniumSkrevet 02/07-15 09:55 
Jo jo jeg bruger skam også meget checkboard-mønster og dither effekt, men mest for at lave pænere farvetransitioner med begrænsede farver. Ikke som Sonic over det hele, også i jævne farveområder. Det er tydeligvis to forskellige teknikker.
The medium is the message.
SonicSonicSkrevet 02/07-15 12:33 
Der findes mange måder at gøre det på.
Det kommer meget an på hvilken type grafik man skal lave.
Se f.eks. denne demo, hvor mange af figurene ikke har dithering, men mange af effekterne har.
https://youtu.be/R2Q0QcCWKTM
Parental Advisory: Explicit Lyrics
SonicSonicSkrevet 03/07-15 18:50 
Jeg bruger det iøvrigt ikke over alt altid :) Som sagt, det virker rigtigt godt nogle steder, og andre steder virker andre ting. Her er en lille ting jeg nørdede sammen her idag, hvor jeg ikke bruger det over alt.

Pixel art-tråden
Pixel art-tråden
Parental Advisory: Explicit Lyrics
SumezSumezSkrevet 05/07-15 10:59 
Billedet fra Sonic 3D Blast minder mig om dengang jeg selv rodede med lignende effekter på en computer med kun 256 farver, og et meget primitivt 3D program. Enten måtte man leve med noget der lignede farvefejl, eller også kunne 3D-modellerne renderes med dithering hvilket IMO også ligner bæ. Der er ikke rigtig nogen pæn måde at lave 3D-skygger med begrænsede paletter.

Mange Amiga-grafikere, og for den sags skyld også 2D-grafikere på MegaDrive brugte det godt, når de brugte det manuelt, ligesom Sonic også gør det. Men når effekten bare bruges "blindt" for at overkomme en teknisk begrænsning, så begynder det er blive grimt. I Symhony of the Night på Saturn måtte de godt bare have brugt et solidt lag i stedet for at prøve at lave ting gennemsigtige med dithering...
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
SonicSonicSkrevet 13/07-15 01:29 
Vi har en lille Amiga ting på gaden, med noget heftigt musikkomprimering; http://www.pouet.net/prod.php?which=65976
Der er noget pixelgrafik i jeg har lavet. Billedet til sidst måtte jeg ned og lave i 8 farver.

Ligeledes vandt jeg 2. pladsen til Solskogen i Norge i lørdags. Ikke decideret pixelart, men derhenaf.

Pixel art-tråden

Der er mere Amiga sjov på vej.
Parental Advisory: Explicit Lyrics
BeanoBeanoSkrevet 13/07-15 08:16 
Cool :)

Youtube'er i den?
SonicSonicSkrevet 13/07-15 09:20 
Ja der kommer en youtube idag, vi releasede halv to i nat, gaaab :)
Parental Advisory: Explicit Lyrics
KTCKTCSkrevet 13/07-15 11:07 
Jeg har set den nu, og det er ret imponerende, hvad man kan presse ned på en enkelt floppy. Det bliver fedt at se, når der kommer noget, der er grafikorienteret, så du kan få lov at folde dig rigtigt ud :)
A small cog? Now that you mention it, I know a puzzle about an object that almost fits that description.
SonicSonicSkrevet 13/07-15 22:07 
Youtube: https://youtu.be/b0JVBipb_jU
Parental Advisory: Explicit Lyrics
millenniummillenniumSkrevet 29/12-20 15:21 
Har brugt lidt juleferietid på at oprette et Wordpress-site til min løbende projekt med at lave filmbilleder om til håndlavet pixelart. Skal lige have lidt navigation på plads - er ikke vant til at oprette WP sites fra bunden af. :P

Og så skal jeg nok også opgradere sitet, evt. med eget domæne på et tidspunkt.

Mit nyeste værk ligger øverst i indlægene.

https://pixelpatience.wordpress.com
The medium is the message.
millenniummillenniumSkrevet 20/10-21 07:48 
Blev færdig med det seneste movie-stills-som-pixel-art værk i går. Det har også kun taget det meste af et år :D

Link...
The medium is the message.
73 emne(r).
« < 1 2

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig