X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

J-Popcon 2014


Svar
Per SPer SSkrevet 19/03-14 00:09 
Darkbeat har igen været så flink at sammensætte en præsentationsvideo til J-Popcons Game Room. Musikken er af Shirobon, super chip-tune master, og jeg synes selv den er ret fed.

Link...
Spiller nu: -, Prince Of Persia: The F..., GoldenEye 007: Reloaded
SonicSonicSkrevet 19/03-14 07:31 
Super svedigt ;)
Parental Advisory: Explicit Lyrics
Per SPer SSkrevet 19/03-14 15:12 
Ja, ikke.

Især din "fornemmelse for sne" og hurtige arbejde med Sakura blomsterne til baggrunden, sidst i videoen. Jeg synes alle fra P:R har været meget flinke med at hjælpe til hvor løsningerne krævede noget ekstra ekspertise.

Tak for det. :)
Spiller nu: -, Prince Of Persia: The F..., GoldenEye 007: Reloaded
Per SPer SSkrevet 20/03-14 20:43, rettet 19/08-14 15:07 
Jeg har samlet næsten al Game Room information til J-Popcon 2014 og bemærk at publikum har en gennemsnitsalder på 17 år som afspejles i en del af indholdet. Det ser også ud til at J-Popcon kommer til at runde 3000 besøgende i år.

- der mangler stadigvæk dato og tidspunkter på mange tingene:

>>>

I J-Popcons Game Room mødes man for at prøve de nyeste konsolspil, klassiske retrospil, spændende kortspil og originale arcademaskiner. Der afholdes løbende konkurrencer med masser af præmier.

Åbningstider:
Fredag kl. 16:00 til 02:00, lørdag kl. 10:00 til 02:00 og søndag kl. 10:00 til 16:00

Konkurrencer og turneringer:

Fredag:
18:30-20:00 Super Smash Bros Brawl (wii, storskærm)
20:00-22:00 Super Street Fighter IV: Arcade Edition (PS3, storskærm)
22:00-23:00 P:R Trivia Game Quiz (PC, storskærm)
23:00-01:00 Persona 4 Arena kampspil (PS3, storskærm)

Lørdag:
11:00-14:00 Pokémon X/Y turnering (3DS)
17:00-19:00 Hatsune Miku Project F rytmespil (PS3, storskærm)
19:00-21:00 Mario Kart (wii, storskærm)
21:00-22:00 P:R Trivia Game Quiz (PC, storskærm)
22:00-24:00 Dead or Alive 5 Ultimate (PS3, storskærm)

Søndag:
10:00-13:00 Dance Dance Revolution (wii, dansemåtter)
13:00-14:00 P:R Trivia Game Quiz (PC, storskærm)
14:00-16:00 Unge Spiludvikleres færdige spil (PC, storskærm)

Konkurrencer og turneringer er for alle og skal være sjove og hyggelige at deltage i. Man må godt tage sit eget joystick (til PS3) med til kampspilsturneringerne. Vi følger spillenes standard regler som udgangspunkt og vurderer særlige regler individuelt.

FINAL FANTASY X ! X-2 HD udkommer lige op til åbningen af J-Popcon og sammen med Square-Enix viser vi spillene frem i vores Game Room under hele J-Popcon. Vores samarbejde med Square-Enix kommer både publikum og fans til gode. Om aftenen kan man i Gameroomet deltage i Play:Rights Trivia spilquizzer, hvor det er muligt at vinde billetter til Final Fantasy symfonikoncerten i Aarhus til maj - eller andre spilpræmier, hver aften.

Nintendo og J-Popcon præsenterer nye og spændende spil til Nintendo Wii U. Spring rundt med de vilde aber i det nye Donkey Kong Country: Tropical Freeze og prøv den underholdende multiplayer i Super Mario 3D World.

Der afholdes multiplayer konkurrencer i favorit racerspillet Mario Kart og slagsmåls-klassikeren Super Smash Bros. Brawl til Nintendo Wii. Alle sat op til 4 spillere på storskærmen.

Hvis du tager din bærbare Nintendo 3DS med til J-Popcon, kan du være med i en Pokémon X og Y turnering efter gældende regler. Alle er desuden velkomne til at tage egne Nintendo 3DS favoritspil med og vise dem frem i spilområdet. Husk at slå StreetPass funktionen til under hele J-Popcon!

Der er fede Nintendo merchandice præmier til samtlige vindere og finalister i alle Nintendo konkurrencer.

Tecmo Koei besøger J-Popcon og viser det kommende Dynasty Warriors 8: Xtreme Legends frem, før udgivelsen, sammen med vores japanske cosplay gæst Reika, som har taget sit flotte Dynasty Warriors kostume med. Gå ikke glip af muligheden for at se spillet komme til live sammen med en af verdens bedste cosplayere. Desuden sørger J-Popcon for at man også kan deltage i en turnering med Tecmo Koeis berømte kampspilsserie Dead or Alive 5 Ultimate.

Chassis Arcade sørger for originale arcademaskinerog hylder det sociale konkurrence-element fra de gamle arcadehaller, som næsten er gået i glemmebogen i dag. De sørger også for at man har mulighed for at købe gamle retrospil og spil-merchandice i deres medbragte shop.

Et foredrag om hvordan man starter sin egen spilarkade og hvordan man holder liv i de gamle maskiner, kan man også komme med til.

Play:Right afholder spilquizzer hvor både begyndere og otakuer kan være med på samme tid. Om aftenen deler vi publikum op i to skoleklasser, og lader dem konkurrere om at blive Play:Right Trivia Quiz Master. Det hele foregår online på storskærmen og der er masser af præmier til både vindere og tabere. Så gik du lige og troede at du kunne alle Final Fantasy spillene udenad, eller er overbevist om at du kender alle spil til Super Nintendo, så skal du nok blive meget klogere.

Et foredrag om at samle på spil med gode tips og tricks til retro indkøb afholdes også.

Play:Right samlerne fylder godt op med klassiske japanske spil til bla. PlayStation, PS2, Sega Saturn, Neo Geo, SNES, GameCube og Sega Dreamcast. Nyheder og gode spil findes i rigelige mængder til Xbox 360, Wii, Wii U og PS3.

Kampspilsturneringer.
I år er der flere versus-kampspil at vælge imellem. Følgende kampspil er der turneringer i:

- Persona 4 Arena
- Dead or Alive 5 Ultimate
- Super Street Fighter IV: Arcade Edition
- Super Smash Bros. Brawl

Kampspilsturneringerne bliver afholdt på storskærmen, så alle har mulighed for at følge med. Spilsamlerne fra Play:Right har endnu flere kampspil med og bl.a. Project Justice: Rival Schools 2 kan opleves på Sega Dreamcast.

Det helt nye kortspil Future Card Buddyfight, fra det japanske firma Bushiroad, er med til J-Popcon. Vær blandt de første Buddyfighters, og find lige netop dit yndlingsmonster i J-Popcons Game Room, hvor de dygtige kort-eksperter fra Kelz0r.dk afholder turneringer for begyndere, med de samme pre-konstruerede decks som kan købes i butikkerne.

Vanguard, Yu-Gi-Oh!, Pokémon og Magic kortspilskonkurrencer. Der kan vindes fede præmier og de fleste kan være med. Husk at medbringe jeres egne kort!

Program for kortspillene:
Bemærk: Magic spilles som 'standard' og Yu-Gi-Oh spilles med 'januar ban'.

Fredag kl. 19:30, Cardfight! Vanguard ”Draft” på den nyeste pakke.
Fredag kl. 21:00, Natteravns turneringer i Yu-Gi-Oh! og Vanguard, egne decks til 25 kr. (præmier til top fire)
Lørdag kl. 12:00, Magic The Gathering turnering med egne decks.
Lørdag kl. 14:30, Yu-Gi-Oh turnering, med egne decks eller sealed.
Lørdag kl. 16:00, Vanguard standard turnering, med egne decks.
Lørdag kl. 19:00, Future Card Buddyfight promoverings turnering. Structure decks only.
Lørdag kl. 21:30, Natteravns arragement med Yu-Gi-Oh!, Vanguard og Magic.
Søndag kl. 12:00, Pokémon turnering, structured efter nuværende block, spillerne medbringer egne decks.

Der er også mulighed for at spille det prisvindende brætspil det vildt sjove King of Tokyo for 2 til 6 spillere, hvor man tramper rundt i Tokyo og skal smadre alle sine konkurrenters monstre. Super underholdning fra Richard Garfield, skaberen af Magic kortene. Derudover vil der også løbende være plads til andre brætspil, så som Munchkin og Magewars og hvad man nu ellers har lyst til.

Det japanske spil Go, østens svar på skak, vises frem af Københavns Go Klub og Mahjong kan opleves sammen med Mahjong Danmark på de helt specielle borde, som gør oplevelsen mere autentisk og sjovere. Begge spil er forholdsvis enkle at lære, men sværre at mestre. Så der er både underholdning og dybde i de klassiske spil. Lørdag fra kl. 11:00 til 17:00.

Hatsune Miku: Project DIVA F konkurrence. Det seneste rytmespil til PlayStation 3 med den populære vocaloid figur. Heldigvis skal man ikke stå og synge som Hatsune Miku, man slipper med at skulle holde takten til musikken med controlleren, så alle kan være med. Konkurrencen er sponsoreret af Comic Party og der er fede præmier til vinderne.

Dance Dance Revolution (DDR) fra Konami kan spilles under hele connen sammen med andre udgaver af spillet. J-Popcon afholder en hæsblæsende dansekonkurrence i DDR. Konkurrencen afvikles på metal-dansemåtter og der er selvfølgelig præmier til vinderne.

Vinderen af Dance Dance Revolution konkurrencen må gerne kalde sig 'Officiel Danmarksmester i DDR'.

Just Dance 2014 fra Ubisoft vises frem på Xbox og Kinect, så hvis man hellere vil danse og bevæge sig frit til musikken, så er modstykket til Dance Dance Revolution lige her. Spillet indeholder 47 nye hits med alt fra Lady Gaga til Daft Punk.

Husk at Spilområdet ikke kan forventes at holde døgnåbent. Teknik og dedikeret personale skal have søvn.

Spilområdets indhold bliver løbende opdateret indtil J-Popcon 2014 åbner.

<<<

J-Popcons Game Room
Spiller nu: -, Prince Of Persia: The F..., GoldenEye 007: Reloaded
PapandPapandSkrevet 23/03-14 12:35, rettet 23/03-14 12:40 
Jeg er tilfældigvis i København den weekend, men har kun et par timer ledig fredag sen eftermiddag / tidlig aften. Kan man købe indgang i døren eller kan man kun tilmelde sig online?

Edit: Det var så dovenskaben med ikke at læse informationen på siden. Man kan tilmelde sig i døren ser jeg.
Spiller nu: Mass Effect 2, Star Wars: The Old Repu..., League Of Legends
Per SPer SSkrevet 23/03-14 13:59 
Altid velkommen, så husk at hilse på! :)

Unge Spiludviklere lavede en ret underholdende J-Popcon video fra sidste år i samme sal. Inklusiv interview med Herold herinde fra og resten af Stikbold teamet. Synes den rammer stemningen i Gameroomet meget godt.

Unge Spiludviklere til J-Popcon 2013
Spiller nu: -, Prince Of Persia: The F..., GoldenEye 007: Reloaded
PapandPapandSkrevet 23/03-14 14:40 
Det ser bare super spændende ud. Jeg har rokeret lidt i mine rejseplaner og ankommer lørdag formiddag i stedet. Glæder mig til at hilse på!
Spiller nu: Mass Effect 2, Star Wars: The Old Repu..., League Of Legends
GreaseballGreaseballSkrevet 23/03-14 20:13 
Jeg kommer også forbi nogen af dagene for blandt andet at hjælpe nogen venner der har en bod der ude. :)
Per SPer SSkrevet 23/03-14 20:22, rettet 23/03-14 20:23 
Tilfældigvis har jeg lavet en aftale med Alpha Dogs, om at man kun kan komme ind i Gameroomet iført Furry kostume, som et reklamefremstød, så det bliver du altså nødt til. Der er ingen kære mor.
Spiller nu: -, Prince Of Persia: The F..., GoldenEye 007: Reloaded
slk486slk486Skrevet 24/03-14 09:17 
Jeg håber også at komme forbi med knægten en af dagene. Hvornår plejer der at være mest befolket, så vi kan forsøge at undgå det? :)
j/k
Per SPer SSkrevet 24/03-14 13:25 
Lørdag er mest belastet, men lørdag mellem 13:00 og 18:00 er der ca. 1500 til 2000 ovre i Øksnehallen for at se cosplayshow.
Spiller nu: -, Prince Of Persia: The F..., GoldenEye 007: Reloaded
DarklynoonDarklynoonSkrevet 24/03-14 19:17 
tak for tippet overvejede også at tage der ind med 2 af mine drenge enten lørdag eller søndag et par timer , har ikke været der siden det blev holdt i valbys medborgerhus
Mortal Kombat the mother of all fighting games
slk486slk486Skrevet 26/03-14 14:12 
Og et KOEI tweet.

https://www.facebook.com/photo.php?fbid=10152283639331163
j/k
Per SPer SSkrevet 26/03-14 14:28 
Jeg har opdateret programmet, i den øverste halvdel, med tidspunkter for turneringer og konkurrencer
Spiller nu: -, Prince Of Persia: The F..., GoldenEye 007: Reloaded
GreaseballGreaseballSkrevet 26/03-14 15:29 
Per S>
Tilfældigvis har jeg lavet en aftale med Alpha Dogs, om at man kun kan komme ind i Gameroomet iført Furry kostume, som et reklamefremstød, så det bliver du altså nødt til. Der er ingen kære mor.

Så må jeg heller låne et af deres kostumer. Mit er ikke et Alpha Dogs kostume :D Kun noget af det. Men så vil jeg også havde fri-credit på alle maskiner! Man kan jo kun se halvdelen i sådan et outfit ;p
Per SPer SSkrevet 26/03-14 15:49 
Ja, det kan jeg godt se, du har fat i noget.. ;)
Spiller nu: -, Prince Of Persia: The F..., GoldenEye 007: Reloaded
jaesjaesSkrevet 27/03-14 00:10 
Weird - jeg må have læst navnet J-Popcon 15+ gange gennem tiden, og samtlige gange indtil i går troede jeg, det hed J-PopcoRn :S

/gammel
Per SPer SSkrevet 27/03-14 00:24, rettet 27/03-14 00:24 
Det er også en klassiker. Ubisoft postede på deres internationale Just Dance site med J-Popcorn som event i år. De rettede så også lynhurtigt.

De forskellige turbo udskiftninger hos selskaberne gør det også til en pine at kommunikere det navn over telefon indtil de får læst noget tekst. :)
Spiller nu: -, Prince Of Persia: The F..., GoldenEye 007: Reloaded
Per SPer SSkrevet 27/03-14 00:35, rettet 27/03-14 00:36 
ARRGH:

Nu skriver jeg det lige herinde, fordi det her er lidt for nederen.

Jeg var overbevidst om at jeg havde 2 officielle Street Fighter IV, Viper FightPad (ikke sticks) til PS3. Jeg har et (PS3) og Anders (Captain Nintendo) har et. Så det skulle jo være ligetil at bruge dem til kampspilsturneringer.

Bortset fra at hans er til Xbox og turneringerne forgår på PS3. Arrrgh.

- er der nogen i Københavnsområdet der har et til PS3 jeg må låne (eller købe)?

Eller nogen som har 2 arcadesticks vi må låne (eller købe) til PS3?

Til fredag i DGI-byen.
Spiller nu: -, Prince Of Persia: The F..., GoldenEye 007: Reloaded
NaieraNaieraSkrevet 27/03-14 01:07, rettet 27/03-14 13:10 
I måtte gerne låne mit, men det befinder sig jo i Aarhus V...

EDIT: Jeg er en spade.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
Per SPer SSkrevet 27/03-14 01:24 
Ja, det er noget skidt at jeg opdagede det så sent.
Spiller nu: -, Prince Of Persia: The F..., GoldenEye 007: Reloaded
PapandPapandSkrevet 28/03-14 16:03 
Sidste tåbelige spørgsmål fra mig inden jeg ankommer i morgen: Kan jeg betale med kort i døren? :D
Spiller nu: Mass Effect 2, Star Wars: The Old Repu..., League Of Legends
PapandPapandSkrevet 29/03-14 10:46 
Køen er jo gigantisk! Heldigvis var dealer rummet frit tilgængeligt, så her vandrer jeg rundt.
Spiller nu: Mass Effect 2, Star Wars: The Old Repu..., League Of Legends
ElgenElgenSkrevet 29/03-14 19:18 
Hehe kø? Ikke med VIP pass };-P
Her er i øvrigt link til de slides jeg brugte ved dagens foredrag: Arcadespil en livsstil (om bl.a. rep af arcade) sammen med Chriss fra Chassis Arcade.
Tænker at nogen måske kan bruge dem til noget?!
https://www.dropbox.com/s/5ae2ylv7ag1bdbn/Arcade%20Lifestyle%20Arcade%20Rep.pdf
Spiller nu: Super Gun, Xbox 360 Elite [Limited..., PlayStation 3
dRxLdRxLSkrevet 29/03-14 19:22, rettet 29/03-14 19:36 
Hvornår er turneringen?

Har 2 stk. sticks der virker på xbox 360 og ps3.

Edit: Ser at der kun er DoA 5 tilbage på turneringsskemaet.
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
Per SPer SSkrevet 04/04-14 23:28, rettet 06/06-14 22:36 
Tak til Charter, T.L.O og Darkbeat for at gøre Dead or Alive Ultimate lidt sjovere sent lørdag aften til J-Popcon. Gyro funktionen er klart next-gen! :)

- og vi er alle enige om at Neo XYX til Dreamcast er fedt.

>>>

En lille sidebemærkning:

Sidney Lee forsøgte at få gratis adgang til J-Popcon om lørdagen bare fordi han er "kendt". J-Popcon giver gerne gratis adgang til Kim "Kanonarm" Köbke, for sin verdensrekord i Konami's Gyruss og generelle talent for kanonhøje high scores, men har ikke samme holdning til reality stjerner uden værdi for J-Popcon, og derfor måtte han undvære at deltage i festen.

>>>

Her er to videoer fra J-Popcon 2014 med cosplayere og mange af dem er spilfigurer:

Video 1:
https://www.youtube.com/watch?v=aeRH1w8tT2E

Video 2:
https://www.youtube.com/watch?v=NQ3DDepJdaM

>>>
Spiller nu: -, Prince Of Persia: The F..., GoldenEye 007: Reloaded
DarklynoonDarklynoonSkrevet 04/04-14 23:31 
så du fandt ledningen?
Mortal Kombat the mother of all fighting games
Per SPer SSkrevet 04/04-14 23:57 
Ja. Den lå bagved på gulvet. Desværre sammen med alle de andre sorte ledninger der var trukket ud, så den 'forsvandt' for øjet. :)
Spiller nu: -, Prince Of Persia: The F..., GoldenEye 007: Reloaded
3of193of19Skrevet 05/04-14 02:04 
Godt gået at i afviste Sidney "cable-puller" Lee som VIP.
Per SPer SSkrevet 05/04-14 02:13, rettet 05/04-14 02:45 
Nu tør jeg dårligt spørge dig, men hvad betyder "cable-puller" (udover den direkte betydning)? :)
Spiller nu: -, Prince Of Persia: The F..., GoldenEye 007: Reloaded
millenniummillenniumSkrevet 05/04-14 09:06 

En lille sidebemærkning:

Sidney Lee forsøgte at få gratis adgang til J-Popcon om lørdagen bare fordi han er "kendt". J-Popcon giver gerne gratis adgang til Kim "Kanonarm" Köbke, for sin verdensrekord i Konami's Gyruss og generelle talent for kanonhøje high scores, men har ikke samme holdning til reality stjerner uden værdi for J-Popcon, og derfor måtte han undvære at deltage i festen.

Pa den ene side, fair nok. På den anden side, har I set de arcade maskiner Sidney har derhjemme...?. Så fede maskiner fortjener en bedre ejer.
The medium is the message.
slk486slk486Skrevet 05/04-14 09:34 
Tog ind med knægten søndag lige efter middag, men var godt skuffet over hvad man fik for 450,- i entre. Dealer rummet var dog en fornøjelse at browse i.
j/k
3of193of19Skrevet 05/04-14 13:35 
Cable-pulling er at afbryde sin online forbindelse midt i en kamp hvis det ser ud man er ved at tabe.
Rendte ind i Sidney et par gange på 360 Virtua Fighter 5 Final Showdown. Han droppede konsekvent forbindelsen når han var ved at tabe (vf5fs har et rang system hvor man får eller mister XP Efter en kamp, så selvom det bliver noteret som tab for ham i win/Liss statistikken mister han ikke XP)
NaieraNaieraSkrevet 05/04-14 14:03 
Det kunne ellers nok være morsom at have ham rendende. Et eller andet dumt ville han jo nok være nødt til at sige, med højest et par minutters mellemrum. Resten af tiden ville det selvfølgelig nok bare være d-bag mode.

Link...
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
Per SPer SSkrevet 12/04-14 00:40, rettet 12/04-14 00:42 
Officielle J-Popcon 2014 videoer, med bl.a. cosplayer som spilfigurer, er klar:
http://www.j-popcon.dk/da/pages/206-j-popcon-2014-videoer

J-Popcon Flickr konto med tonsvis af flotte billeder, inklusiv Game Room (og der kommer løbende flere til):
https://www.flickr.com/photos/122845344@N04/

J-Popcons Disney Villains Opening Performance show er også værd at kigge på:
https://www.youtube.com/watch?v=tt0yO85DAms
Spiller nu: -, Prince Of Persia: The F..., GoldenEye 007: Reloaded
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig