X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Mario Kart 8


Svar
OlimarOlimarSkrevet 06/03-14 15:23, rettet 06/03-14 15:55 
Mario Kart 8

http://www.youtube.com/watch?v=-79ID32IsTU Trailer

Limited edition preorders er lige dukket op på twitter
Se hele indlægget
386 emne(r).
« < 1 2 3 4 5 6 7 8 > »

Svar
DunwichDunwichSkrevet 01/06-14 01:03 
Hvis jeg skal sige noget negativt om spillet, så virker det alt for nemt på 100cc, og det er lidt en skam. Konstant ligger jeg kilometervis foran feltet, og det plejer jeg ikke altid at gøre i de andre Mario Kart's. Checkede det lige i MK 7, og der skal man kæmpe mere, for at vinde og komme i top 3. I MK 8 starter jeg med boost start, og så går der få sekunder, og jeg ligger så langt i front, at når jeg kigger bagud, kan jeg ikke se AI'en. Det er sgu lidt synd, og smadrer lidt Medium sværhedsgrad for mig. Heldigvis er det bedre på 150cc, og der skal jeg kæmpe langt mere for at få en god placering. Men på 100cc, bliver det for ensomt, at ligge så langt foran hele tiden.

Men for pokker hvor er det godt online, og der kommer jeg til at bruge rigtig lang tid.
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 01/06-14 03:59 
Er der stadig blue shells online? Hvis ja, kan de så slås fra? :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
spectrespectreSkrevet 01/06-14 10:07 
Ved ikke om man kan slå blueshell fra specifict, men der er en option online til at slå alle weapons off.

Jeg synes også 100cc var ret nemt, men 150cc er bare typisk super mario kart sværhedsgrad med at man ligger først indtil man kan se mål på sidste omgang, så så bliver man bare pløkket til helvede og tilbage igen med hele arsenalet og slutter som #8.

Men online er SÅ awesome. Jeg fatter simpelthen ikke at man kan spillet med folk fra EU, Japan og USA på samme tid, 12 mand, uden at det lagger eller warper over det hele.
Keep it simpleSpiller nu: Fallout 4
BeanoBeanoSkrevet 01/06-14 10:21, rettet 01/06-14 13:21 
Man kan desværre ikke slå blue shells fra specifikt men man kan vælge at spille med specifikke våbengrupper.

Online er sjovt og kører godt under gameplay men implementeringen og mulighederne er enorm basale - ikke muligt at skifte kart i lobby (man skal helt ud), ingen adgang til friendsliste (eller invites), kun få forudbestemte tekst beskeder (voice chat dog muligt i friends-only lobbyer), osv. Og så har man ikke mulighed for at se placering til andre spillere under løb eller tidsforspring ved mållinien - det gælder så generelt.
spectrespectreSkrevet 02/06-14 08:50 
Brugte en times tid igår på at skrive alle base stats ned på de forskellige characters så man kunne se hvilke af dem der var i samme gruppe. Efterfølgende fandt jeg så ud af det allerede var lavet på mariowiki: (DO'H!)

http://www.mariowiki.com/Mario_Kart_8#Driver_base_stats

Jeg havde rigtig stor succes med Lemmy+Mach 8+Slicks+Parachute men fik seriøse klø på baner som Toads Turnpike hvor det bare er fladt og lige ud.

Der var så en på NeoGaf der postede en Character Calculator, så man kan prøve at mixe de forskellige characters, karts, hjul og glider, så man kan se stats uden at skulle bladre frem og tilbage i spillet.

bin.smwcentral.net (calculator)

Et ekstremt eksempel er Bowser som er Heavy 3 + Mach 8 Kart + Slicks + Parachute
Speed: 5,75
Acceleration: 1,75
Weight: 5,00
Handling: 2,25
Grip: 1,25

Nogen der har prøvet nogle combo's de synes godt om?
Keep it simpleSpiller nu: Fallout 4
SumezSumezSkrevet 02/06-14 10:03 
Lader til at spillet er sindssygt populært herinde. Hvad er "the verdict" - er det et nyt hit? Bedste i serien? Sammenlign med Sonic Racing Transformed?
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
spectrespectreSkrevet 02/06-14 10:46, rettet 02/06-14 10:46 
Jeg synes det er det bedste i serien, men jeg har heller ikke spillet Mario Kart 7 eller Wii. Synes det er klart bedre end Double Dash og mindst lige så godt som Mario Kart 64. Det der giver det ekstra er den opdaterede grafik, de mange characters og så føler jeg at der er god balance i våbnene.

Banerne og soundtracket kan jeg også rigtig godt lide. Den nye der hedder Cloudtop Cruise er epic på alle fronter, og udvalget af klassiske baner er også godt velafbalanceret. Den store fede prik over i'et er helt klart online. Kæben ligger stadig på gulvet over at det kører så godt uden warping/disconnects selvom man kører mod 11 andre fordelt på hele kloden.

I forhold til All-Stars spillene, synes jeg Mario Kart 8 er bedre. Jeg har altid syntes at All-Stars > Transformed pga. flying/Boating, også selvom All-Stars var super broken mht. character balance. Synes noget af track designet er bedre i All-Stars spillene, men overordnet set synes jeg Mario Kart 8 er kongen af kart racers lige nu.
Keep it simpleSpiller nu: Fallout 4
3of193of19Skrevet 02/06-14 10:49 
Det bedste Mario Kart er det i hvert fald.
Ift Sonic er der (ved standard Settings) større vægt på items, som jeg synes, i Sonic ikke er så effektive igen.
Sonic er nok mere skill end Mario og singleplayer delen i Sonic har meget mere omfang.
SumezSumezSkrevet 02/06-14 11:33, rettet 02/06-14 11:33 
Det er netop de ikke-så-effektive items, som jeg synes generelt giver Mario Kart-spillene en edge over Sonic - for mig er det en meget stor del i den slags spil, og det kan være besværligt og upræcist at spille defensivt i Sonic, modsat Mario Kart hvor det defensive spil er mere "taktisk" end det er unødigt teknisk (positivt for mig).

På den anden fløj er der så decideret game breaking items i Mario Kart som blue shells og kanonkuglen. Det er også i Sonic Racing (Superstar tingen), men langt mindre hyppigt. Hvis man bare kunne slå alle de ting fra permanent, og/eller de højst fungerede som en mild catch-up mekanik, snarere end decideret at straffe folk for at ligge på førstepladsen, ville det være fantastisk.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
SonicSonicSkrevet 02/06-14 11:47 
Har lige spillet et par baner 100 CC. Damnit det er godt :) Tror jeg prøver mig med lidt online i aften engang.
Parental Advisory: Explicit Lyrics
BeanoBeanoSkrevet 02/06-14 12:12 
@Sumez: Blue shells virker nedtonet og mindre frustrerende i MK8. Man kan forsvare sig i mod dem og man får dem sjældnere i nakken i single player når man er først i feltet.
PapandPapandSkrevet 02/06-14 12:19 
Det er helt fantastisk! Som jer andre, så er jeg også voldsomt imponeret over online delen. Jeg spillede meget online på Mario Kart til 3DS, men i Mario Kart 8 går det hele bare meget lettere og kører samtidig som en drøm.

Der er i øvrigt kommet en counter til blue shell. Den der højtaler dims kan blokere!

Sværhedsgraden på 150cc virker også til at være sat i vejret. På 3DS vandt jeg 9 ud af 10 gange, men her skal jeg kæmpe for hver placering.
Spiller nu: Mass Effect 2, Star Wars: The Old Repu..., League Of Legends
BeanoBeanoSkrevet 02/06-14 12:21 
@Papand:Netop. Man kan også blokere med bl.a. grønne shells ved at holde LZ inde, dog mere tricky.
SumezSumezSkrevet 02/06-14 14:01, rettet 02/06-14 14:02 
Beano>
@Sumez: Blue shells virker nedtonet og mindre frustrerende i MK8. Man kan forsvare sig i mod dem og man får dem sjældnere i nakken i single player når man er først i feltet.

Det må gøre en sindssygt vigtig forskel at man kan forsvare sig fra dem. Når man tager førstepladsen ligger man straks fokus på at køre defensivt, sådan skal det være :)

Beano>
@Papand:Netop. Man kan også blokere med bl.a. grønne shells ved at holde LZ inde, dog mere tricky.

Kan man ikke også blokere med røde skjolde og bananer? Det kan man på Wii.
Mener også et veltimet boost kan fungere som forsvar, men er naturligvis sværere at time. I wii-udgaven får man også næsten kun bananskræller når man ligger nr. 1.
For fanden, jeg må have det her spil snart...
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
BeanoBeanoSkrevet 02/06-14 14:04 
Ja, røde shells og bananer kan også anvendes defensivt.
spectrespectreSkrevet 02/06-14 14:32 
Jeg har flere gange boostet væk fra røde skjolde, eller kørt ind foran andre modstandere eller objekter, der så modtog det istedet 8-)
Keep it simpleSpiller nu: Fallout 4
tastasSkrevet 02/06-14 20:19 
Jeg får konstant "error" når jeg forsøger at gå online med Mario Kart. Er der andre der har problemet? Jeg kan komme ind til hvor jeg kan vælge om det skal være global, regional osv. men når jeg så har valgt kører og den skal finde et spil til mig, får jeg altid en error code. Af hvad jeg kan læse mig til, er der mange andre som har problemet, og jeg har ikke umiddelbart fundet en løsning.

Jeg har forsøgt at smide min Wii U's ip ind under DMZ på min router, men det har ikke hjulpet. Nogle forslag any? :)
Space. It seems to go on and on forever. But then you get to the end and a gorilla starts throwing barrels at you.Spiller nu: Shadow Complex, Quake Live, StarCraft II: Wings Of ...
BeanoBeanoSkrevet 02/06-14 20:59 
Nogen der er på lidt ræs nu?

Har en lobby oprettet...
BlumarinaBlumarinaSkrevet 02/06-14 21:19 
Jeg er inde. Kom frisk :)
slk486slk486Skrevet 02/06-14 21:29 
Hvis jeg bare vidste hvad jeg skulle gøre for at gå i multi... :D
j/k
BlumarinaBlumarinaSkrevet 02/06-14 21:37 
Turnering kl. 22:00. Information:

4529-8369-3742 - N-club.dk-Daily
Daglig turnering, 8 runder. Ingen CPU.

Hvem er klar?
PapandPapandSkrevet 02/06-14 21:52 
Fruen og jeg er klar. :)
Spiller nu: Mass Effect 2, Star Wars: The Old Repu..., League Of Legends
BlumarinaBlumarinaSkrevet 02/06-14 21:58 
Fedt nok. Ses derinde :D
BeanoBeanoSkrevet 02/06-14 22:04 
Jeg forsøgte lige at joine, men fik ikke lov?
BlumarinaBlumarinaSkrevet 02/06-14 22:36, rettet 02/06-14 22:38 
GG. Husk der er turnering hver aften kl. 22 :)

Edit. Godt du kom ind, Beano.
BeanoBeanoSkrevet 02/06-14 22:46 
Yes, kom på via koden ;)
BlumarinaBlumarinaSkrevet 02/06-14 22:49 
Ahh ja, den glemte jeg vist lige at oplyse om ;)
3of193of19Skrevet 02/06-14 22:49 
Træls man ikke kan skifte Kart uden at forlade rummet...
BeanoBeanoSkrevet 02/06-14 22:56 
Ja det er ret noller.
DarkbeatDarkbeatSkrevet 03/06-14 03:04 
Luigi er fanmer blevet ondskabsfuld efter han var i rampelyset sidste år

Mario Kart 8
spectrespectreSkrevet 03/06-14 08:00, rettet 03/06-14 08:01 
Ha Ha, ja jeg så godt den gif på NeoGaf. Dat empty stare. Han ser så grum ud.

Et rigtig godt all-round begynder setup der er tilgængeligt fra start er:
Light 2 character: Toad, Koopa, Shy Guy, Lakitu, Toadette, Larry eller Wender, Mach8, slim og parachute
Så behøver man ikke at skulle skifte kart når man først er gået online.

God topfart og god handling (dreje radius), som er det eneste der har betydning i dette spil efter min mening.

Den der character calculator er blevet opdateret, så man kan søge på de attributes man vil have og så kommer den med forskellige forslag. hvis man ikke kan lide de characters i light 2, så kan man plotte de valg ind i calculatoren og finde et andet, lignende setup med en character man kan lide.
Keep it simpleSpiller nu: Fallout 4
BeanoBeanoSkrevet 03/06-14 08:05 
Har du et link?

Ovenstående virker ikke.
spectrespectreSkrevet 03/06-14 08:16 
Character calculator

Link...
Keep it simpleSpiller nu: Fallout 4
SonicSonicSkrevet 03/06-14 08:21 
Øh, hvordan ser man hvilken klasse de forskellige er i (Light, Medium, Heavy) inde i spillet? Jeg skal indrømme, at jeg ikke har haft tid til at kigge for meget på det, men nåede da et par timers online igår aftes. Super fedt spil iøvrigt. Jeg fik bandet utroligt meget i løbet af den aften :)
Parental Advisory: Explicit Lyrics
RitesRitesSkrevet 03/06-14 08:59 
Når du vælger karakter kan du se en størrelsesforskel på dem. Så vidt jeg ved, er det og at sammenligne stats, den eneste måde at kende forskel.
» a winner is you «
SonicSonicSkrevet 03/06-14 09:00 
Ok tak, må jeg kigge nærmere på i aften.
Parental Advisory: Explicit Lyrics
BeanoBeanoSkrevet 03/06-14 09:03 
Rites>
Når du vælger karakter kan du se en størrelsesforskel på dem. Så vidt jeg ved, er det og at sammenligne stats, den eneste måde at kende forskel.

Men du kan ikke se stats på karakterer i spillet. De som har lavet kalkulatoren må vide hvilke karakterer der er i f.eks. Light 1 og Light 2 kategorierne.
slk486slk486Skrevet 03/06-14 09:05 
Tog mig godt nok lidt tid at forstå boost/drift mekanikken. Den er noget stiv i forhold til de spil jeg er vandt til :)
Umiddelbare indtryk er et udemærket spil, der holdes tilbage af de frustrerende items - nej, jeg har ikke spillet MK tidligere. Forhåbentligt ændrer det sig efter lidt tid, når balancen (forhåbentligt) træder i karakter.
j/k
RitesRitesSkrevet 03/06-14 09:09 
Beano>
Men du kan ikke se stats på karakterer i spillet. De som har lavet kalkulatoren må vide hvilke karakterer der er i f.eks. Light 1 og Light 2 kategorierne.

Nu er jeg ikke hjemme pt. men jeg går ud fra at karakterens stats er indregnet i stat-oversigten når du vælger kart?
» a winner is you «
SonicSonicSkrevet 03/06-14 09:13 
slk486>
Umiddelbare indtryk er et udemærket spil, der holdes tilbage af de frustrerende items - nej, jeg har ikke spillet MK tidligere.

Men du har da sikkert prøvet Wipeout, no?
Parental Advisory: Explicit Lyrics
slk486slk486Skrevet 03/06-14 09:16 
Naturligvis, men af en eller anden grund føles de forskellige våben ikke nær så frustrerende i den serie. Måske fordi de ikke forstyrrer lige så meget.
j/k
spectrespectreSkrevet 03/06-14 09:17 
kategorierne kan ses i det link jeg postede længere oppe
Keep it simpleSpiller nu: Fallout 4
BeanoBeanoSkrevet 03/06-14 09:23, rettet 03/06-14 09:30 
Rites>
Nu er jeg ikke hjemme pt. men jeg går ud fra at karakterens stats er indregnet i stat-oversigten når du vælger kart?


Tror du misforstår... du kan ikke se hvilke karakterer der er i hver karakter kategori (Light 1, 2, etc.). Det er de informationer vi leder efter.

@1up: Takker :)
BeanoBeanoSkrevet 03/06-14 09:29 
slk486>
Umiddelbare indtryk er et udemærket spil, der holdes tilbage af de frustrerende items - nej, jeg har ikke spillet MK tidligere. Forhåbentligt ændrer det sig efter lidt tid, når balancen (forhåbentligt) træder i karakter.

Lange mindre frustrerende end tidligere MK spil. Men ja, elementet er der stadig. Det virker på mig som om at AI'en er mere skånsom overfor spilleren der er på første pladen, men så snart man falder lidt tilbage, er det mere agressivt. Noget der er tydeligt på online spil hvor man blander AI spillere ind.
SonicSonicSkrevet 03/06-14 09:34 
Af hvad jeg har spillet, er omkring 4. og 5. pladsen stedet hvor man virkeligt skal kæmpe meget for at komme væk fra item-inferno. Jeg opdagede også igår, at den mindste fejl kan få dig helt i bund-placering, ligesom i de gamle MK :) Frustrerende ad H til, men sådanne er det :D
Parental Advisory: Explicit Lyrics
SumezSumezSkrevet 03/06-14 09:57, rettet 03/06-14 09:57 
slk486>
Naturligvis, men af en eller anden grund føles de forskellige våben ikke nær så frustrerende i den serie. Måske fordi de ikke forstyrrer lige så meget.

Wipeout handler jo også mere om racing, hvor våben altid har været i højsædet i Mario Kart. Det er nok en af grundene til at jeg foretrækker "kart racers" langt over klassiske racingspil. Alt er meget sjovere med våben :)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
slk486slk486Skrevet 03/06-14 10:08, rettet 03/06-14 10:20 
Det var ikke mig der lavede sammenligningen :p

I øvrigt ændrer det jo ikke at det er et almindeligt kritikpunkt - jeg har ikke læst nogen steder, at folk har beskyttet de forstyrrende våben i MK - blå skaller, eller whatnot.
j/k
Per SPer SSkrevet 03/06-14 10:14 
Modtog nogle salgstal over Mario Kart fra Nintendo:

Globalt salg (fra 31.3.2014)

Super Mario Kart, Super Nintendo: 8,76 millioner

Mario Kart 64, Nintendo 64: 9,87 millioner

Mario Kart: Super Circuit, Game Boy Advance: 5,91 millioner

Mario Kart: Double Dash, Nintendo GameCube: 6,88 millioner

Mario Kart DS, Nintendo DS: 23,56 millioner

Mario Kart Wii: 35,53 millioner

Mario Kart 7, Nintendo 3DS: 9,62 millioner

Totalt: 100,13 millioner

- Mario Kart 8 til Wii U har pt. solgt over 1,2 millioner i release-weekenden!
Spiller nu: -, Prince Of Persia: The F..., GoldenEye 007: Reloaded
SumezSumezSkrevet 03/06-14 10:38, rettet 03/06-14 10:38 
slk486>
I øvrigt ændrer det jo ikke at det er et almindeligt kritikpunkt - jeg har ikke læst nogen steder, at folk har beskyttet de forstyrrende våben i MK - blå skaller, eller whatnot.

Blue shells er bare åndssvagt. Men alle de "traditionelle" våben fra de ældre spil i serien er da dem der gør spillet interessant :)

Mario Kart 8
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
slk486slk486Skrevet 03/06-14 10:42 
Det er egentlig også dem, der er mit store punkt - de andre føles slet ikke så frustrerende.
j/k
386 emne(r).
« < 1 2 3 4 5 6 7 8 > »

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig