X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Nintendo Fusion


Svar
DunwichDunwichSkrevet 06/03-14 09:32 
Det er, selvfølgelig, et rygte, men det lyder immervæk utroligt spændende.

http://www.vg247.com/2014/01/21/nintendo-is-working-on-a-new-console-and-handheld-called-fusion-ds-and-fusion-terminal-massive-rumor/

According to a source close to Nintendo News which it has vetted as being reliable in the past, the system specs handed over contain some “questionable code names” as noted by the site.

Nintendo News states repeatedly to take all of this is an extreme rumor for now, and we agree 100%.

Still, in the off-chance this is slightly true, it’s nice to know Nintendo is working on a truly next-gen system to bring to market.

Again, it cannot be stressed enough that this is a massive rumor, but as Destructiod notes, it still makes for an interesting talking point.

Fusion DS

•CPU: ARMv8-A Cortex-A53 GPU: Custom Adreno 420-based AMD GPU
•COM MEMORY: 3 GB LPDDR3 (2 GB Games, 1 GB OS)
•2 130 mm DVGA (960 x 640) Capacitive Touchscreen
•Slide Out Design with Custom Swivel Tilt Hinge
•Upper Screen made of Gorilla Glass, Comes with Magnetic Cover
•Low End Vibration for Gameplay and App Alerts
•2 Motorized Circle Pads for Haptic Feedback
•Thumbprint Security Scanner with Pulse Sensing Feedback
•2 1mp Stereoptic Cameras
•Multi-Array Microphone
•A, B, X, Y, D-Pad, L, R, 1, 2 Buttons
•3 Axis Tuning Fork Gyroscope, 3 Axis Accelerometer, Magnetometer
•NFC Reader
•3G Chip with GPS Location
•Bluetooth v4.0 BLE Command Node used to Interface with Bluetooth Devices such as Cell Phones, Tablets
•16 Gigabytes of Internal Flash Storage (Possible Future Unit With 32 Gigabytes)
•Nintendo 3DS Cart Slot
•SDHC “Holographic Enhanced” Card Slot up to 128 Gigabyte Limit
•Mini USB I/O
•3300 mAh Li-Ion battery

Fusion Terminal

•GPGPU: Custom Radeon HD RX 200 GPU CODENAME LADY (2816 shaders @ 960 MHz, 4.60 TFLOP/s, Fillrates: 60.6 Gpixel/s, 170 Gtexel/s)
•CPU: IBM 64-Bit Custom POWER 8-Based IBM 8-Core Processor CODENAME JUMPMAN (2.2 GHz, Shared 6 MB L4 cache)
•Co-CPU: IBM PowerPC 750-based 1.24 GHz Tri-Core Co-Processor CODENAME HAMMER
•MEMORY: 4 Gigabytes of Unified DDR4 SDRAM CODENAMED KONG, 2 GB DDR3 RAM @ 1600 MHz (12.8 GB/s) On Die CODENAMED BARREL
•802.11 b/g/n Wireless
•Bluetooth v4.0 BLE
•2 USB 3.0
•1 Coaxial Cable Input
•1 CableCARD Slot
•4 Custom Stream-Interface Nodes up to 4 Wii U GamePads
•Versions with Disk Drive play Wii U Optical Disk (4 Layers Maximum), FUSION Holographic Versatile Disc (HVD) and Nintendo 3DS Card Slot
•1 HDMI 2.0 1080p/4K Port
•Dolby TrueHD 5.1 or 7.1 Surround Sound
•Inductive Charging Surface for up to 4 FUSION DS or IC-Wii Remote Plus Controllers
•Two versions: Disk Slot Version with 60 Gigs of Internal Flash Storage and Diskless Version with 300 Gigs of Internal Flash Storage
slk486slk486Skrevet 06/03-14 09:37 
Hold k*ft hvor kunne det være fedt :)

Ikke at jeg har nogen som helst ide om hvor den ville ligge i forhold til XO/PS4.
j/k
SumezSumezSkrevet 06/03-14 09:46 
I det mindste har den HDMI. Nintendo er moderne.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
slk486slk486Skrevet 06/03-14 09:50 
og blåtand.
j/k
ChronoSousaChronoSousaSkrevet 06/03-14 09:54 
Fedt!
Måske E3 nyhed? :)
Spiller nu: Plumbers Don't Wear Ties
spectrespectreSkrevet 06/03-14 09:56, rettet 06/03-14 09:57 
2 5,25" skærme? Så de fortsætter med skærme i controlleren?

Hov, det var Fusion DS
Keep it simpleSpiller nu: Fallout 4
JmogJmogSkrevet 06/03-14 10:00 
slk486>
Hold k*ft hvor kunne det være fedt :)

Ikke at jeg har nogen som helst ide om hvor den ville ligge i forhold til XO/PS4.

Lidt dårligere på RAM-siden. Lidt bedre på GPU i forhold til PS4. Meget bedre på GPU-siden i forhold til X1.
slk486slk486Skrevet 06/03-14 10:20 
Tak. Hvad med CPU? - det er den jeg er mest i tvivl om.
j/k
3of193of19Skrevet 06/03-14 10:34 
Hmm lyder spændende og er bestemt ikke helt hen i vejret mht den snak Nintendo havde tidligere på året at de fremadrettet ville integrere deres hardware bedre på en eller anden måde.
Ang HVD drevet, så ville det være et fint og fremtidssikret format at bruge. Og så er Nintendo medlem af Holgraphic System Development Forum, ifølge http://en.m.wikipedia.org/wiki/Holographic_Versatile_Disc

Er især vild med ideen fra starten af at kunne spille 3DS og Fusion DS spil på hjemme terminalen. Hvis det er ægte håber jeg bare at Nintendo dropper regionslås, ellers kommer jeg endnu mere i klemme med min US 3DS og PAL WiiU
dRxLdRxLSkrevet 06/03-14 10:38 
Det er det dårligste fake-design jeg længe har set. Hvem fanden laver sådan noget lort uden at vide noget som helst om systemer? Fanboys? ;)
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
Bede-xBede-xSkrevet 06/03-14 10:38 
Det er ren konsol fanfiction.
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
dRxLdRxLSkrevet 06/03-14 10:42 
Det er altså også noget rod med alle de ekstra CPU'er og forskellige typer af RAM (i de helt forkerte størrelsesforhold).
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
Bede-xBede-xSkrevet 06/03-14 10:45, rettet 06/03-14 10:46 
Både specs og kilde er blevet pillet fra hinanden på diverse forums da rygtet opstod i januar.

EDIT: Men med det sagt er det da interessant at diskutere, hvor Nintendo går hen næst.
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
dRxLdRxLSkrevet 06/03-14 10:47 
Giv gerne direkte link. Gidder ikke selv bruge tiden på at udpensle alle dumhederne når det er så umiddelbart usammenhængende, men vil gerne skimme igennem en tråd hvor andre gør det =)
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
Bede-xBede-xSkrevet 06/03-14 10:52, rettet 06/03-14 10:56 
Kotaku ordnede det med kilden:

http://kotaku.com/tracking-down-the-odd-rumors-about-nintendos-next-cons-1506566012

Er svært at finde trådene med det på Gaf, da en del af diskussionen kørte i tråde med andre emner(kan ikke huske hvilke). Ved siden af det blev der oprettet flere individuelle tråde med det, men de blev typisk lukket og trådstarteren bannet for at sprede falske rygter (Gaf moderer hårdt fordi de har så mange medlemmer at styre). Her er den eneste af dem der fik lov at leve med Kotaku historien:

http://www.neogaf.com/forum/showthread.php?t=756260
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
slk486slk486Skrevet 06/03-14 10:52, rettet 06/03-14 10:54 
Ha ha :D

Som sagt - det kunne være fedt, hvis Ninty vågnede op til dåd.
j/k
Bede-xBede-xSkrevet 06/03-14 11:03 
slk486>
Som sagt - det kunne være fedt, hvis Ninty vågnede op til dåd.

Det kunne det, men hvad skal de gøre? Man kan sagtens forestille sig at de på et tidspunkt bliver tvunget til at slå deres konsol og håndholdte systemer sammen, men er det gimmick nok? Forstået på den måde at de skal vel opfinde en gimmick, hver eneste gang de udgiver noget, for det er efterhånden tvivlsomt om de kan konkurrere under "normale" omstændigheder i konsolbranchen. De håndholdte går lidt bedre, selv om presset også kan ses der.
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
CamousCamousSkrevet 06/03-14 11:17 
Uha, der er vist nogen der har fundet en snebold i helvede, gad vide om den lille fyr kan klare sig.
3of193of19Skrevet 06/03-14 11:24, rettet 06/03-14 11:25 
Jeg er ret sikker på at den næste maskine Nintendo kommer med vil være noget i stil med Fusion ideen, og noget nærmere iOS, ift kompatibilitet.
Dvs en håndholdt til når man er på farten og en kraftig maskine til hjemmebiografen, der til en hvis grad vil have overlap i spil, som vi allerede ser med PS3/4/Vita crossbuy/cross-save og iOS spil hvor mange spil virker til både iPhone og iPad og nogle spil er iPad eksklusive (eller bare virker bedre på dem pga bedre specs og større skærm).
Jeg forventer at vi ser en mere glidende overgang mellem hardware generationer, dvs en refresh måske hvert anden eller tredje år, med samme systemarkitektur og bedre specs, som kan spille alle spil der indtil da er udkommet på det økosystem.
Spil der udkommet skal så evt kunne køre på maskiner en-to generationer bagud.
Ideen med det er at man ikke mister hele sin installbase hver gang man smider en ny maskine på markedet, hvilket Nintendo ser ud til at føle er det største problem når man lancerer en ny maskine.
Hvis Nintendo fortsat kan lave en lille profit med hardware ville det være en fin måde at få en god balance med at hardcore fans køber den nye refresh til launch (som vi ser Apple nørder idag rende ud og købe den nye iPhone eller iPad til launch selvom gevinsten ved årlige refreshes er marginal) og så have et billigere alternativ ved fortsat at sælge den ældre generation, som jo stadig vil få ny software i et stykke tid endnu.
Bede-xBede-xSkrevet 06/03-14 14:40 
3of19>
Jeg er ret sikker på at den næste maskine Nintendo kommer med vil være noget i stil med Fusion ideen, og noget nærmere iOS, ift kompatibilitet.

Måske kunne det endda hænge sammen med det om, at de for nyligt slog deres håndholdte- og konsoldivisioner sammen.
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
3of193of19Skrevet 06/03-14 14:52 
Bingo!
Det var også derfor Fusion, som koncept, ikke lyder helt urimeligt.
DunwichDunwichSkrevet 02/05-14 12:39 
Nintendo to unveil 'new hardware' at E3, claim reports
Third-party publishing and former Nintendo sources cited in E3 reveal reports.

http://www.computerandvideogames.com/461762/nintendo-to-unveil-new-hardware-at-e3-claim-reports/
Nuclear DetergentNuclear Deter...Skrevet 02/05-14 13:58 
Hvis der er hold i rygtet må det enten være en revideret udgave af WiiU, 3DS, eller måske noget 3DS-tv-agtigt/til WiiU.
You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steelSpiller nu: Killer 7
slk486slk486Skrevet 02/05-14 14:00 
1DS
j/k
SonicSonicSkrevet 02/05-14 14:27, rettet 02/05-14 14:29 
Quality of Life, glem ikke det. De begyndte at snakke om det tidligere på året, da det hele brændte på.

Nintendo Fusion

En ny WiiU eller 3DS nu er næsten for vildt. Kan ske de laver deres "tablet" optional, nu hvor bl.a. alle spil understøtter Pro Controlleren. Who knows.
Parental Advisory: Explicit Lyrics
DarkbeatDarkbeatSkrevet 02/05-14 14:37 
New hardware?!
It's BACK!

Nintendo Fusion
SonicSonicSkrevet 02/05-14 14:40 
What the fans asked for :D
Parental Advisory: Explicit Lyrics
slk486slk486Skrevet 02/05-14 14:40 
Ny konsol, eller gtfo.
j/k
SonicSonicSkrevet 02/05-14 14:41 
Så gerne en HD håndholdt fra dem :)
Parental Advisory: Explicit Lyrics
slk486slk486Skrevet 02/05-14 15:42 
:) Tror ikke der er behov for nogen nye håndholdte i øjeblikket - der klarer de sig fint.
j/k
BeanoBeanoSkrevet 02/05-14 15:50 
Syntes i det hele taget at vi ikke mangler ny Nintendo hardware - de skal fokusere på at supportere de eksisterende platforme med flere spil og bedre services.
slk486slk486Skrevet 02/05-14 15:51 
De snakker meget om deres unified platform, men som sagt; Ny konsol eller gtfo. Alt andet er kedeligt :D
j/k
SonicSonicSkrevet 02/05-14 15:57 
slk486>
:) Tror ikke der er behov for nogen nye håndholdte i øjeblikket - der klarer de sig fint.

Det betyder ikke, at jeg ikke har lyst til en HD håndholdt fra Nintendo.
Parental Advisory: Explicit Lyrics
slk486slk486Skrevet 02/05-14 16:00 
Det har du selvfølgelig ret til :)
j/k
SonicSonicSkrevet 02/05-14 16:05 
Tak ;)
Parental Advisory: Explicit Lyrics
JmogJmogSkrevet 02/05-14 17:30, rettet 02/05-14 17:31 
Det er helt klart ikke en ny håndholdt. Det ville kanibalisere deres 3DS-salg, hvilket ville være dumt. Den sælger glimrende og har mindst tre år tilbage, før en afløser er relevant.

En stationær konsol ER der behov for, men jeg tror simpelthen at det er for risikabel. Hovedkundegrundlaget er os der allerede har købt en Wii U og hovedparten af os vil enten ikke købe en ny allerede eller vil blive så sure over at vores nuværende konsol svigtes af Nintendo, at vi ikke køber den nye i trods.

Endelig er der også at med tanke på hvor mange år det tager at udvikle en konsol, så tror jeg slet ikke de kan nå at have en ny klar til 2015. Det bliver 2017 og så er der kun minusser ved at snakke om den allerede. Så snart den næste Wii præsenteres er Wii U officielt erklæret død.

En revision af 3DS er der ikke rigtig behov for. Markedet er rimelig godt dækket af de tre modeller de allerede har. En revision af Wii U kan jeg ikke forestille mig. Selve konsollen er så lille, at der ingen grund er til nogensinde at ændre på det ydre design. De kunne lancere en med indbygget HDD, men spørgsmålet er, om det ville påvirke salgene det mindste.

Det eneste jeg finder realistisk er deres lifestyle ting. Hvilket jeg egentlig ikke ser meget ide i, da ingen vil købe en Wii U for fitness, hvis de har en Wii. Det mest spændende der teoretisk set kunne være muligt er en "spil dine 3DS-spil på din Wii U" eller lignende, hvilket måske kunne lokke nogle 3DS-ejere til at købe en Wii U. Store salg vil det eog ikke give og jeg tror heller ikke det teknisk vil være et hit. Opløsningen på spillene er for lav plus det at have to skærme lige ved hinanden er ikke det samme som at kigge mellem Gamepad og TV.

Apropos Gamepad, så er der sikkert nogen der tænker "en billig Wii U uden Gamepad". Det VILLE give dem mulighed for et heftigt prisfald, men uden Gamepad, så taber Wii U det unikke den trods alt har og må finde sig i at være en Xbox 360 med langt færre og dyrere spil. Og en del af systemets eksklusive titler er lige pludselig urbrugelige. Så det kan jeg ikke forestille mig sker.
JmogJmogSkrevet 02/05-14 19:21 
Oooog Nintendo har skudt det totalt ned.

Don't expect a new system announcement from Nintendo at next month's Electronic Entertainment Expo. After rumors of new hardware from the company started making the rounds, Nintendo took the unusual step of shutting them down in no uncertain terms.

"I can confirm Nintendo is not revealing any hardware at this year's E3," a representative told VideoGamer.


Artikel på Gamesindustry.biz
slk486slk486Skrevet 03/05-14 10:50 
Æv, jeg var ellers begyndt at glæde mig til en Wii Us.
j/k
CamousCamousSkrevet 05/05-14 13:55 
Haha! Tænk at de skulle tage tid og bekræfte noget som alle med 2 hjerneceller at gnubbe sammen kunne have regnet ud. Jesus christ.
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig