X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Personer i spilindustrien


Svar
BeanoBeanoSkrevet 05/03-14 11:10 
Syntes der manglede en generel tråd til opsamling af nyheder om personer i spilindustrien, deres skiftende roller osv.

Vil lige starte nyheden om at Amy Hennig har forladt Naughty Dog. Trist nyt da hun har gjort det strålende med Uncharted serien. Der er rygter om at hun er "blevet gået".

Nyheden hos Eurogamer:

Se hele indlægget
77 emne(r).
1 2 > »

Svar
BeanoBeanoSkrevet 05/03-14 11:10 
Syntes der manglede en generel tråd til opsamling af nyheder om personer i spilindustrien, deres skiftende roller osv.

Vil lige starte nyheden om at Amy Hennig har forladt Naughty Dog. Trist nyt da hun har gjort det strålende med Uncharted serien. Der er rygter om at hun er "blevet gået".

Nyheden hos Eurogamer:

http://www.eurogamer.net/articles/2014-03-05-uncharted-creative-director-amy-hennig-leaves-naughty-dog
slk486slk486Skrevet 05/03-14 11:22, rettet 05/03-14 11:26 
Uncharted 2 blev medskrevet af Druckmann og medinstrueret af Bruce Straley - jeg tror nok hunden er ok ;)

Hvorfor hun er blevet gået er jo ikke til at vide. Kreative uoverenstemmelser vil jeg gætte på og efter Uncharted 3, som hun skrev alene, er det nok ikke så trist endda. Hun har sikkert sat et stort præg på hundens efterladenskaber og det kan vel kun være os alle til glæde, hvis hun kan sætte et stort præg på et andet studies output i fremtiden.
j/k
SumezSumezSkrevet 05/03-14 11:30, rettet 05/03-14 11:31 
Beano>
Vil lige starte nyheden om at Amy Hennig har forladt Naughty Dog. Trist nyt da hun har gjort det strålende med Uncharted serien. Der er rygter om at hun er "blevet gået".

Ikke ligeså trist som nyheden om at hun blev ansat hos Naughty Dog før Legacy of Kain serien blev fortalt færdigt. Og Uncharted er vist alligevel også udspillet nu, såjeg håber at hun kan få tid til at være med til at producere et afsluttende LOK kapitel nu!
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
slk486slk486Skrevet 05/03-14 11:51, rettet 05/03-14 11:51 
Jeg synes ikke LoKs historie er det mindste interessant, så jeg ville foretrække noget andet, men ser ud til vi er enige om at hun skal ud og lave noget nyt :)
j/k
SumezSumezSkrevet 05/03-14 11:58 
Well, mere interessant ind Uncharted og de fleste andre spil anyway :)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
AzzkikrAzzkikrSkrevet 05/03-14 12:00, rettet 05/03-14 12:01 
Den halvkedelige 3'er taget i betragtning, er det vel kun positivt for Uncharted serien at hun ikke længere er med der.

Hvad der angår LOK, så er det eneste virkelig gode LOK spil jo Blood omen, som kvindemennesket her sjovt nok ikke havde ret megen indflydelse i. Virkelig ærgerligt at CD vandt retten til LOK franchisen dengang, SK kunne uden tvivl have gjort det bedre med gameplay og 2D overhead view i samme stil som Blood omen, kontra CD's træge 3D action adventure spil med halv tåbelige plots.
slk486slk486Skrevet 05/03-14 12:21 
Rent teknisk skinnede 3 virkelig, men historien var ikke specielt interessant - især tilbageblikket var kedeligt.
Enig omkring 3D LOK - ikke noget der kunne fænge mig.

@Sumez: :p
j/k
DunwichDunwichSkrevet 06/03-14 00:27 
Azzkikr>
Den halvkedelige 3'er taget i betragtning, er det vel kun positivt for Uncharted serien at hun ikke længere er med der.

Hvad end du måtte mene om Uncharted 3, så var spillet en succes, så hvorfor er det positivt hvis Amy Hennig ikke længere er involveret med Uncharted serien?
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 06/03-14 01:14, rettet 06/03-14 01:16 
Fordi Uncharted 3 var dårligt :) Success eller ej, var det virkelig kedeligt i forhold til de forrige.

Hvis hun har skrevet det alene bærer hun nok en betydelig del af skylden, så jeg ser det som meget positivt at hun er ude at billedet :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
DarkbeatDarkbeatSkrevet 06/03-14 01:16 
Ja. De faldt lidt i med deres spider tech hvor de tænkte "Det var fedt! Lad os gøre det 3-4 gange til i spillet!"
ChronoSousaChronoSousaSkrevet 06/03-14 08:34 
UC3 er ikke et dårlig spil. Så spiller i ikke nok spil!

UC2 var et bedre spil helt sikker. Men fordi det ikke var i samme klasse? Skal det ikke kaldes dårlig.

I min bog er UC3 over middle.
Spiller nu: Plumbers Don't Wear Ties
slk486slk486Skrevet 06/03-14 08:37 
UC3 er ikke et dårlig spil. Så spiller i ikke nok spil!

Eller for mange ;)

Bestemt ikke dårligt, bare ikke op til standarden, for den Frække Hund.

U2 > U1 > U3
j/k
ChronoSousaChronoSousaSkrevet 06/03-14 08:40 
Enig med 2-1-3.
Hvor ligger vita?
Har ikke spillet det!
Spiller nu: Plumbers Don't Wear Ties
slk486slk486Skrevet 06/03-14 08:41 
U2 > U1 > U3 > UV :)
j/k
DunwichDunwichSkrevet 06/03-14 08:43, rettet 06/03-14 08:49 
Amy Hennig skrev spillets historie og var den ene af to instruktører, så man kan vist roligt sige hun var en af de ledende kræfter i spillets produktion, og derfor en væsentlig medvirkende faktor til dets succes og popularitet.

http://en.m.wikipedia.org/wiki/Uncharted_3:_Drake's_Deception

At ønske hende væk fra fremtidige Uncharted spil er dumt.
SumezSumezSkrevet 06/03-14 08:48 
Er det vigtigere for forbrugeren om et spil har succes end at det er godt?
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
slk486slk486Skrevet 06/03-14 08:57 
Jeg vil påstå at Naughty Dogs og Uncharteds pedigree var de væsentlige faktorer i spillets success og popularitet. At de tidligere medskribenter og medinstruktører ikke var ombord, var med til at spillet desværre ikke blev helt så godt som sine forgængere.

Så vidt jeg kan se er der ingen her, der har ønsket Hennig væk fra Uncharted.
j/k
SumezSumezSkrevet 06/03-14 09:06 
Jeg har, siden 1'eren ;)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
slk486slk486Skrevet 06/03-14 09:10 
Oh snap :D
j/k
BeanoBeanoSkrevet 06/03-14 09:40 
Geesh. Så bryder man sig bare ikke om serien med den holdning, så forstår ikke hvad man vil opnå med det ønske.
SumezSumezSkrevet 06/03-14 09:45 
Jeg mener sagtens den kan klare sig uden hende, hvilket LOK serien ikke kan, deraf personlige prioriteter.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
BeanoBeanoSkrevet 06/03-14 09:49 
Det mener jeg også nu hvor de første 3/4 spil har etableret figurerne og serien, men siden hun har været med fra starten er det jo svært at sige hvor serien havde været uden hende :)
BeanoBeanoSkrevet 06/03-14 22:21 
Jack Tretton forlader SCEA:

http://www.eurogamer.net/articles/2014-03-06-jack-tretton-steps-down-as-scea-president-ceo
slk486slk486Skrevet 06/03-14 22:30 
Øv :(
j/k
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 07/03-14 01:47 
Han virkede så rar :(
Spiller nu: Phantasy Star IV
BeanoBeanoSkrevet 07/03-14 08:26 
IGN får lige en bredside af Evan Wells og Christophe Balestra fra Naughty Dog:

http://www.naughtydog.com/site/post/statement_from_the_co_presidents1/
slk486slk486Skrevet 07/03-14 08:42 
Konsolkongen>
Han virkede så rar :(

Netop. Han var en fornøjelse på scenen :)
j/k
slk486slk486Skrevet 07/03-14 08:43 
Beano>
IGN får lige en bredside af Evan Wells og Christophe Balestra fra Naughty Dog:

http://www.naughtydog.com/site/post/statement_from_the_co_presidents1/

And that - as they say - is that.
j/k
slk486slk486Skrevet 17/03-14 22:36 
Wup wup!

http://www.eurogamer.net/articles/2014-03-17-castlevania-developer-koji-igarashi-leaves-konami

Og lad os så få en RIGTIG "Castlevania".
j/k
SumezSumezSkrevet 18/03-14 00:19 
Åh. Ved slet ikke hvad jeg skal synes om det. IGA er en sær person med til tider tvivlsomme holdninger om hvordan hans spil skal være, og jeg tvivler på at CV-spillenes kvalitet kan tilskrives ham mere end de mange andre personer der også er gået igen på udviklerholdet. Men uden ham, har Konami's "ordentlige" CV-spil jo nok hermed fået dødsstødet, så det er vel op til hans nye studie at vise om de kan bære faklen, a la Mighty No. 9, Lost Odyssey og The Evil Within... Jeg håber i hvert fald at han har taget en række gode Konami-folk med sig. :)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
slk486slk486Skrevet 18/03-14 01:33, rettet 18/03-14 01:39 
Jeg tror generelt det er godt med lidt spredning af talenterne. Det virker som om de alle har været mere eller mindre brændt ud hos de gamle mastodonter.

Nej, Castlevania er uden tvivl ikke hans credit alene, men det kan man jo sige om alle franchises i mere eller mindre grad.
j/k
BeanoBeanoSkrevet 18/03-14 06:52 
Marc Whitten forlader Microsoft...

http://www.engadget.com/2014/03/17/xbox-leader-marc-whitten-is-leaving-microsoft-for-sonos/
slk486slk486Skrevet 18/03-14 10:37 
Spørgsmålet er om det er godt eller dårligt for successfulde Sonos :)
j/k
slk486slk486Skrevet 03/04-14 20:40, rettet 03/04-14 20:41 
Der er ikke noget, der er så skidt, at det ikke er godt for noget:

http://www.eurogamer.net/articles/2014-04-03-uncharted-director-amy-hennig-joins-visceral-games
j/k
SumezSumezSkrevet 03/04-14 23:00 
Jeg ved ikke helt om det er et skridt fremad.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
slk486slk486Skrevet 03/04-14 23:01 
Det kan vel kun være en bonus for Visceral og Star Wars. Om det er et skridt fremad for Amy er så¨noget andet :)
j/k
dRxLdRxLSkrevet 16/04-14 14:36 
Hvorfor fyrer Bungie Marty O'Donnell?

http://www.polygon.com/2014/4/16/5619696/bungie-terminates-halo-series-composer-marty-odonnell
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
BeanoBeanoSkrevet 16/04-14 15:00 
Måske billigere på længere sigt at få den slags lavet ude i byen?
WehnerWehnerSkrevet 16/04-14 23:46 
Whoa, det virker helt vanvittigt. I hvert fald, når man ikke kender nogen sammnhæng.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
BeanoBeanoSkrevet 17/04-14 00:11, rettet 17/04-14 00:11 
Lyder ret suspekt at han åbenbart bare er fyret uden forklaring :P
WehnerWehnerSkrevet 17/04-14 00:23 
Jeg følger ham på Twitter nu. Så må vi se, om der skal mere ud gennem sidebenene.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
SumezSumezSkrevet 17/04-14 04:37 
Er det ikke "bare" en musiker? Kan ikke huske hvornår jeg sidst har hørt om en kendt spilmusiker der arbejder fast for et firma.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
slk486slk486Skrevet 17/04-14 08:21 
Men det gjorde han, så hvad er din pointe? Der er mange af de større, der har inhouse musikere.
j/k
SumezSumezSkrevet 17/04-14 12:16, rettet 17/04-14 12:17 
Min pointe er at det vel ikke gør nogen særlig forskel (for forbrugerne om ikke andet) om han er fastansat eller freelance? Generelt at musik-delen af spil ofte så frakoblet resten af udviklingen at jeg tror Beano har 100% ret i at det er nemmere og billigere at lave det som bestillingsarbejde.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
KillerBean2KillerBean2Skrevet 17/04-14 12:53 
Han giver sig vel ikke til at arbejde freelance for det firma, der lige har fyret ham uden begrundelse?

Du får det til at lyde som om, at musik ikke er noget, der farves af personen, som laver det :D

Jeg har gang på gang set firmaer skide sig selv i nakken på den måde. Der er altid nogen, der får den "geniale" ide, at man kan spare penge ved at lukke en intern afdeling og få arbejdet lavet "ude i byen". Det ser altid billigere ud på papiret, men i realiteten stiger omkostningene.
AV Intelligent Terminal
slk486slk486Skrevet 17/04-14 13:27, rettet 17/04-14 13:28 
@Sumez: Ok, for mig handler det om årsagen og ikke hvad konsekvensen bliver.
j/k
SumezSumezSkrevet 17/04-14 13:59, rettet 17/04-14 14:00 
KillerBean2>
Han giver sig vel ikke til at arbejde freelance for det firma, der lige har fyret ham uden begrundelse?
Du får det til at lyde som om, at musik ikke er noget, der farves af personen, som laver det :D

Nu kender jeg ikke mere til historien end der er snakket om her, men der kan jo være mange årsager. Et rimelig åbenlyst eksempel kunne være at han reelt set har lavet det musik der skal bruges til det de udvikler på lige nu, og de ikke har brug for hans arbejde det næste år eller lignende? :)
Jeg siger heller ikke at musik er "fabriksarbejde", så jeg ved ikke hvor du får den opfattelse af? Musikken er helt klart et af de elementer i et spil der er allermest personligt præget af de enkelte kunstnere, men det ændrer vel ikke på at der er mange superdygtige spilmusikere derude, der kan gøre et ligeså godt eller bedre arbejde, og det er da typisk de allerbedste, der netop arbejder freelance.
Nu husker jeg heller ikke umiddelbart musikken i Halo som noget der skiller sig særligt ud, men YMMV I guess.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
KillerBean2KillerBean2Skrevet 17/04-14 14:15 
Han skriver selv:
I'm saddened to say that Bungie's board of directors terminated me without cause on April 11, 2014.

Hvis de ikke havde nogen fremtidige udgivelser, som han kunne lave musik til, ville jeg betegne det som en begrundelse :)

Sumez>
Jeg siger heller ikke at musik er "fabriksarbejde", så jeg ved ikke hvor du får den opfattelse af?

F.eks.:
Sumez>
Er det ikke "bare" en musiker?
AV Intelligent Terminal
HeroldHeroldSkrevet 17/04-14 14:36 
Jeg tænkte lidt det samme som Sumez, indtil jeg så hvad han rent faktisk har lavet for dem. Han har stået bag rigtigt meget af lyden, herunder direction for sound design og voice talent. Han var ikke bare ham der lavede musikken til Halo, så det er en spøjs beslutning uden en egentlig grund - for med sådan en track record, bliver man ikke bare fyret med mindre der ligger noget andet bag, men det kan være personligt.
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
SumezSumezSkrevet 17/04-14 17:55, rettet 17/04-14 17:56 
KB2: Skriver netop "bare" i gåseøjne, da musikken som jeg nævner i det efterfølgende indlæg typisk er ret frakoblet resten af spillet, og det i mine øjne ikke har nogen reel betydning om han er fastansat et sted, eller arbejder freelance som de fleste andre etablerede spilmusikere. Jeg har da ikke kommenteret på betydningen af spilmusik i sig selv (omend jeg, som jeg nævner senere, ikke lige ser Halo som et spil jeg forbinder med musik :))

Herold: Spilmusikere der arbejder fast for et firma er typisk lyddesignere, directors osv. netop da det er svært at basere et fuldtidsarbejde udelukkende på at lave et soundtrack hvis deadlines formentlig ikke følger resten af udviklingen. Måske han bare er blevet for dyr for dem, og de mener at andre kunne lave den del af hans arbejde billigere. I toppen af større spilfirmaer som Bungie, sidder der helt sikkert folk der udelukkende tænker i kroner og øre, og trækker i trådene.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
77 emne(r).
1 2 > »

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig