X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Nintendo lukker online services!


Svar
HankyHankySkrevet 27/02-14 12:35 
Nintendo lukker nu for en lang række online services på Wii / DS.
Træder i kraft d.20 maj, og det drejer sig om følgende:

Wii:
- Animal Crossing: Let's Go to the City
- Battalion Wars 2
- Boom Street
- Endless Ocean
- Endless Ocean 2: Adventures of the Deep
- Mario Kart Wii
- Mario Sports Mix
- Mario Strikers Charged Football
- Pokémon Battle Revolution
- Samurai Warriors 3
- Super Smash Bros. Brawl
- The Last Story
- Trauma Center New Blood

Wii Ware:
- Dr. Mario & Germ Buster
- Excitebike World Challenge
- LONPOS
- MaBoShi: The Three Shape Arcade
- ThruSpace High Velocity 3D Puzzle
- WarioWare: Do It Yourself-Showcase

Other:
- Wii Speak

Nintendo DS/DSi games
- 100 Classic Book Collection
- Advance Wars: Dark Conflict
- Animal Crossing: Wild World
- Clubhouse Games
- Custom Robo Arena
- Diddy Kong Racing DS
- Dragon Quest IX: Sentinels of the Starry Skies
- Dragon Quest Monsters: Joker 2
- Fire Emblem: Shadow Dragon
- Mario Kart DS
- Mario vs. Donkey Kong 2: March of the Minis
- Mario vs. Donkey Kong: Mini-Land Mayhem!
- Metroid Prime Hunters
- Nintendo presents: Style Boutique
- Picross DS
- Pokémon Black Version
- Pokémon Black Version 2
- Pokémon Conquest
- Pokémon Diamond
- Pokémon HeartGold Version
- Pokémon Mystery Dungeon: Explorers of Darkness
- Pokémon Mystery Dungeon: Explorers of Sky
- Pokémon Mystery Dungeon: Explorers of Time
- Pokémon Pearl
- Pokémon Platinum Version
- Pokémon Ranger: Guardian Signs
- Pokémon Ranger: Shadows of Almia
- Pokémon SoulSilver Version
- Pokémon White Version
- Pokémon White Version 2
- Professor Layton and Pandora's Box
- Professor Layton and the Curious Village
- Professor Layton and the Last Specter
- Professor Layton and the Lost Future
- Star Fox Command
- Tenchu: Dark Secret
- TETRIS DS
- The Legend of Zelda: Phantom Hourglass
- WarioWare: Do It Yourself


Nintendo DSiWare games:
- Metal Torrent
- Mario vs. Donkey Kong: Minis March Again!
- Sujin Taisen: Number Battle



http://www.nintendo.com.au/termination-of-nintendo-wi-fi-connection
Spiller nu: Astro Bot: Rescue Missi..., Travis Strikes Again: N..., Wonder Boy: The Dragon'...
slk486slk486Skrevet 27/02-14 12:40 
Jeg har indrømmet slet ikke rørt nogen af de spils online features, fordi jeg kom meget sent til DS platformen, men det prikker da alligevel, at jeg så aldrig får mulighed for at spille Dragon Quest i co-op eller Mario Kart DS i multi :(
j/k
KTCKTCSkrevet 27/02-14 12:45 
Noooo! Jeg hader denne tendens, som man også har set hos Microsoft, EA og sikkert også andre.
Jeg har spillet en del Tetris DS online i perioder, og det dør åbenbart helt nu.
Min evige frygt på de håndholdte, har altid været at batteriet skulle dø, men jeg havde aldrig troet, at spillene skulle dø før batterierne :/
A small cog? Now that you mention it, I know a puzzle about an object that almost fits that description.
BeanoBeanoSkrevet 27/02-14 12:49 
Sony lukker også snart online ned for en stak PS3 spil, inkl. GT5 og Resistance 1+2+3. Jammerligt :(
slk486slk486Skrevet 27/02-14 12:53, rettet 27/02-14 12:54 
Ja. Same same. Bliver ikke anderledes, før der eksisterer en fælles åben platform - altså aldrig :(
j/k
KTCKTCSkrevet 27/02-14 12:58 
Men for helvede, så vidt jeg ved, er Nintendos titler peer-to-peer, og det eneste deres netværk bliver brugt til, er leaderboards og matchmaking. Det kræver jo ikke en skid, hverken servermæssigt eller til internetforbindelsen.

Spilmarkedet i dette årtusind er godt nok blevet en stor omgang crap med en begrænset levetid, som man aldrig kender på forhånd, og ofte bliver overrasket over, når de trækker stikket allerede efter et par år fra udgivelse, i nogle tilfælde...
A small cog? Now that you mention it, I know a puzzle about an object that almost fits that description.
slk486slk486Skrevet 27/02-14 13:05 
Sådan har de fleste online spil tidligere fungeret, udover enkelte, hvor der har været dedikerede servers (Battlefield mv).
j/k
BeanoBeanoSkrevet 27/02-14 13:22, rettet 27/02-14 13:22 
MAG, R1+2 (ikke 3) brugte dedikerede servers på deres linier så de var dyrere at holde i luften, men ja P2P spil bør kunne leve længere. Lukning af GT5 (P2P svjv) bærer præg af at Sony bare vil have man køber GT6 :P
slk486slk486Skrevet 27/02-14 13:27, rettet 27/02-14 13:27 
Og satan, hvor er NFS: Rivals' P2P dog træls.
j/k
BeanoBeanoSkrevet 27/02-14 13:30 
Jeg spillede det kun meget kort online.... puha ja. Ville have været meget bedre på dedikere servers.
slk486slk486Skrevet 27/02-14 13:40, rettet 27/02-14 13:41 
Jeg holdt pinen ud hele vejen gennem først completion, men startede igen for nyligt og der var jeg nød til at slå det fra. En P2P tech uden master, ville være smart.
j/k
BeanoBeanoSkrevet 27/02-14 13:41 
Så tålmodig var jeg slet ikke :D
Le RoofLe RoofSkrevet 27/02-14 14:17 
Damn. Jeg har godt nok spillet meget Mario Kart DS og Tetris DS online. Rimelig trist, omend forventet, at de lukker ned for online delen.
Kan se ud fra listen at jeg skal skynde mig med at få købt og spillet Dragon Quest IX.
To be this good takes AGES, to be this good takes SEGASpiller nu: Crisis Core: Final Fant..., Baldur's Gate III, Super Mario Bros. Wonder
3of193of19Skrevet 27/02-14 14:51 
Hmm jeg må hellere se at få fingeren ud så med at downloade Daily Puzzle til mine gamle Layton spil. Har ikke min DSi længere og DS og 3DS i DS mode understøtter kun WEP eller AOSS, som min TDC router ikke gider.
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 27/02-14 15:58 
Beano>
Sony lukker også snart online ned for en stak PS3 spil, inkl. GT5 og Resistance 1+2+3. Jammerligt :(

What :O Jeg havde da forventet det kørte mindst et par år endnu. Skamsomt :(
Spiller nu: Phantasy Star IV
DarkbeatDarkbeatSkrevet 27/02-14 16:01 
Jeg syntes at jeg hørte i Giant Bombcast at man vidst nok stadig kan downloade det DLC man har købt i sådan noget som GT5
BeanoBeanoSkrevet 27/02-14 16:05 
Ja klart nok - det er "kun" online game modes som lukkes ned :)
slk486slk486Skrevet 27/02-14 21:48 
Der er nogen DLC pakker man ikke længere vil kunne hente.
j/k
BeanoBeanoSkrevet 27/02-14 22:02 
Ja en paint pack og gear pack kan ikke, alt andet (biler og tracks) kan man dog hente igen...

http://www.gran-turismo.com/us/news/00_4372104.html
slk486slk486Skrevet 27/02-14 22:03 
Lyder ikke så slemt, men stadig...
j/k
BeanoBeanoSkrevet 27/02-14 22:10 
Enig. At DLC'en fjernes fra butikken så det ikke kan købes, er også kritisabelt.
Captain NCaptain NSkrevet 27/02-14 23:23 
Jeg forstår egentlig ikke helt hvorfor de lukker ned for mange af de spil. Siden der ikke er særlig mange der bruger dem, ville man så ikke bare kunne smide dem alle ned på en enkel server og så bare have den kørenede. Er det virkelig så omfattende og dyrt at holde nogle online funktioner igang.
Are you sure you want to delete "Your Life.exe" ....OK....... File not foundSpiller nu: Minecraft, Pilotwings Resort, Back To The Future: The...
slk486slk486Skrevet 28/02-14 08:48 
Det er forbundet med flere omkostninger end man lige regner med, men hvis det er konsolideret ordentligt behøver det ikke være alverden. Jeg kan forestille mig der også er politiske beslutninger om at rulle fremad i processen.
j/k
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig