X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Shovel Knight


Svar
SumezSumezSkrevet 27/02-14 12:11 
Med kun en god måned til release, fortjener spillet sin egen tråd. :)

Jeg synes den nyeste trailer får spillet til at se mange gange mere fantastisk ud end det hyggelige Ducktales knockoff der blev præsenteret dengang de kickstartede deres Kickstarter:

Se hele indlægget
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
115 emne(r).
1 2 3 > »

Svar
SumezSumezSkrevet 27/02-14 12:11 
Med kun en god måned til release, fortjener spillet sin egen tråd. :)

Jeg synes den nyeste trailer får spillet til at se mange gange mere fantastisk ud end det hyggelige Ducktales knockoff der blev præsenteret dengang de kickstartede deres Kickstarter:

https://www.youtube.com/watch?v=6zddBfV3fpM]Shovel Knight[/LINK]" target="blank">Shovel Knight
https://www.youtube.com/watch?v=6zddBfV3fpM
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
slk486slk486Skrevet 27/02-14 12:15, rettet 27/02-14 14:58 
Glæder mig rigtig meget. Fra jeg hørte musikken i Kickstarter traileren, var jeg på :D

Det ser ud til at støbe sig som den raster platformer, jeg havde håbet Volgarr ville være.
j/k
SumezSumezSkrevet 27/02-14 14:20, rettet 27/02-14 14:20 
Der er i hvert fald kommet en god portion Castlevania og Mega Man oveni deres Ducktales, det ligner virkelig alt det bedste fra NES-perioden, og jeg er også lettet over at det grafisk ikke lader sig begrænse af "8 bit teknologi" (som f.eks. Mega Man 9/10)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
SumezSumezSkrevet 13/03-14 21:02 
Spillet er åbenbart udsat et par uger, uden præcis udgivelsesdato. :( Så indtil videre hedder det nok en gang i april, men kender man den slags kan det sikkert ende med at blive skubbet en del.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
DarkbeatDarkbeatSkrevet 13/03-14 23:13 
Skovleren's!
Det er ikke lige min genre, men jeg glæder mig også lidt til at checke det ud når det endelig udkommer :)
SumezSumezSkrevet 06/06-14 10:01 
Langt om længe en officiel release date! (31. marts var bare noget de sagde for sjov)

Spiller kommer den 26. juni... på WiiU og 3DS... i USA.
Intet om andre platforme eller regioner.

https://www.kickstarter.com/projects/yachtclubgames/shovel-knight/posts/867693
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
SumezSumezSkrevet 16/06-14 09:47, rettet 16/06-14 09:48 
Første gang jeg har hørt om et streetpass system der virkelig lyder sjovt:

http://yachtclubgames.com/2014/06/streetpass-explained/

Bare ærgerligt man nok aldrig kommer til at rende ind i andre der har 3DS-udgaven af spillet, og samtidig lige har deres 3DS tændt i nærheden af dig.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
slk486slk486Skrevet 16/06-14 09:56 
SSKT :)
j/k
SumezSumezSkrevet 16/06-14 10:16 
Tja, personligt har jeg så bare bestilt WiiU udgaven i stedet. Hvad med Jer andre?
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
slk486slk486Skrevet 16/06-14 10:24, rettet 16/06-14 10:25 
Jeg er ret sikker på det eneste jeg kunne vælge i sin tid var Wii U (bortset fra Steam), men havde nok valgt Wii U under alle omstændigheder, tror jeg. Musikken skal over anlægget :D
j/k
3of193of19Skrevet 16/06-14 11:12 
Støttede ikke via kickstarter men køber det på eShop når det kommer til 3DS. Gad gerne have det til WiiU men gider ikke vente længere :)
slk486slk486Skrevet 16/06-14 12:20 
Kan jeg godt forstå. Irriterende at der endnu ikke er release date for 3DS/WiiU i europe :(
j/k
SumezSumezSkrevet 16/06-14 12:32, rettet 16/06-14 12:45 
Ja, synes godt nok Europa nedprioriteres på alle deres sociale udspil i forbindelse med spillet. Det er måske i orden hvis du er en traditionel udgiver, der bare skubber spil ud når og hvor de kan - men når man bygger et spil på Kickstarter med baggrund i "backer"-konceptet, er det lidt at "skide på" halvdelen(?) af de folk .

Jeg er slet ikke i tvivl om at de arbejder hårdt på at få det ud i Europa også, og sikkert er ligeså frustrerede over ikke at kunne få en ordentlig release date, men når de vælger fuldstændig at ignorere problemstillingen i alle deres udmeldinger, og hele tiden udbasunerer "VI GLÆDER OS TIL 26. JUNI!" og "Backere får deres koder på release 26. juni", mens Europa kun er nævnt som en indskudt kommentar i deres første nyhed omkring udgivelsesdatoen, sender det nogle ærgerlige signaler, og jeg forudser at der kommer en del brok den 26., når en masse folk der har betalt for spillet formentlig stadig ikke ved hvor de står.

Er det bare mig, eller virker det som om det faktisk er mere besværligt at udgive digital-only spil i dag end det før i tiden har været at udgive almindelige gammeldags fysiske udgivelser? Det virker også som om Yacht Club ikke rigtig har overvejet at de skal have en udgiver med fingre i det europæiske market før det var for sent.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
slk486slk486Skrevet 16/06-14 12:49, rettet 16/06-14 12:50 
Ja, de har nok undervurderet arbejdet i forhold til alle de f*cking restriktioner - og hvad ved jeg - rundt omkring i EU. Netop fordi de har en Kickstarter og dermed også en del EU backers, BURDE de vente, så de kunne samle Wii U og 3DS releases. Man føler sig som andenrangskunde. På Steam er d. 26 Juni dog trods alt international release, så hvis man vil nøjes med PC platformen, kan man godt få det på første release :)
j/k
spectrespectreSkrevet 16/06-14 14:10 
Hapser det på Steam. Det er blevet min foretrukne platform til alle de "små" titler, da jeg nok aldrig pakker PC'en væk.
Keep it simpleSpiller nu: Fallout 4
dRxLdRxLSkrevet 16/06-14 14:19 
Virker som en helt perfekt 3DS titel for mig.
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
SumezSumezSkrevet 16/06-14 14:50 
Så længe de kan overholde en 1:1 pixel skarphed, skal det nydes på WiiU! Der kan man alligevel tage det "mobile" med tablet'en :)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
3of193of19Skrevet 27/06-14 14:35 
Soundtrack er ude på Bandcamp (name your price), både OST og Arranged Album

Link...
JmogJmogSkrevet 29/06-14 22:51 
Det ser vel nok hyggeligt ud og anmeldelserne er overvældende positive.

Den releasedate må gerne snart komme.
slk486slk486Skrevet 29/06-14 22:53 
Det er et fantastisk spil.
j/k
KroeboCopKroeboCopSkrevet 30/06-14 08:42 
Skal satme også have det!
Hoid to colony C05 where the computer is...
3of193of19Skrevet 30/06-14 12:04 
Mine kollegaer på arbejde kiggede godtnok lidt mærkeligt da jeg i pausen sad og bandede over Propeller Knight og første Tower of Fate banerne i går :)
SumezSumezSkrevet 30/06-14 16:37 
Suk. Det er åbenbart oversættelserne der bremser spillets udgivelse i Europa.
Hvorfor skal vi andre vente i måneder på at tyskere og franskmænd kan få lov til at spille et platformsspil uden dialog på deres eget sprog?
Vil umiddelbart skyde på at de fleste franskmænd og tyskere også er ret ligeglade...
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
CamousCamousSkrevet 30/06-14 18:49 
Men der er faktisk en masse dialog i spillet.
SumezSumezSkrevet 30/06-14 21:29 
Vil stadig helst have det på engelsk......
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
3of193of19Skrevet 30/06-14 23:55 
Ja, det er en fjollet ting at vente med udgivelsen for. Bare smid multilanguage support i en patch senere...
Jeg går ud fra at manualen selvfølgelig skal være oversat, men selve spillet burde det ikke være en nødvendighed for.
slk486slk486Skrevet 01/07-14 08:59, rettet 01/07-14 08:59 
Jeg tror det er Nintendo, der har nogle krav omkring oversættelse, da Steam udgaven jo er ude i hele verden.
j/k
SumezSumezSkrevet 01/07-14 10:12 
Nogle gange skulle man ikke tro vi befandt os i 2014.
Men meget typisk indie udviklere ikke at lave ordentlig research før udgivelsen. Det minder meget om det lort FarSight kommer ud i hver gang de laver en Kickstarter.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
TheDukeTheDukeSkrevet 01/07-14 23:14 
Jeg får noget kedeligt slowdown en gang i mellem i Steamudgaven, oftest når jeg hopper mellem moving platforms :(
slk486slk486Skrevet 01/07-14 23:15 
Jeg har ikke haft den mindste skygge af slowdown.
j/k
XiwanaXiwanaSkrevet 01/07-14 23:29 
TheDuke>
Jeg får noget kedeligt slowdown en gang i mellem i Steamudgaven, oftest når jeg hopper mellem moving platforms :(

Ditto, desværre!
Vanvittigt irriterende og virkeligt ærgerligt spillets øvrige kvaliteter taget i betragtning.
[inspirational quote here]
slk486slk486Skrevet 01/07-14 23:32 
Hvad er det dog for noget arkæisk hardware i rocker med ? :)
j/k
dRxLdRxLSkrevet 04/07-14 12:28 
Købte det i går på STEAM.

Brugte lidt for lang tid på at sætte "Big Screen Mode" op til at forstå ét af mine arcadesticks.
Min bror spillede det så i 4 timer mens jeg så på, og spillet var rigt nok til at det ikke var kedeligt for mig. Rigt forstået på den måde at der var masser af mekanikker jeg kunne være med til at analysere og en utrolig mangfoldighed af detaljer og små hemmeligheder jeg kunne sidde i passagersædet og påpege.

Virkelig storartet spil.
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
SumezSumezSkrevet 04/07-14 12:55 
Hyggeartikel: http://gamasutra.com/blogs/DavidDAngelo/20140625/219383/Breaking_the_NES_for_Shovel_Knight.php
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
slk486slk486Skrevet 04/07-14 12:59 
Ja, den er cool :)
j/k
SeventhSunSeventhSunSkrevet 04/07-14 20:53 
dRxL>
Brugte lidt for lang tid på at sætte "Big Screen Mode" op til at forstå ét af mine arcadesticks.

Nysgerrig - hvorfor Big Picture Mode?
forude venter en teknisk og videnskabelig triumfSpiller nu: Horizon: Zero Dawn, Legend Of Zelda, The: B..., Plants Vs. Zombies: Gar...
dRxLdRxLSkrevet 04/07-14 21:43, rettet 04/07-14 21:52 
Spillet ville ikke umiddelbart genkende mine kontrollere (TE fightstick, TE fightpad, Cthulhu chip) og så googlede jeg mig frem til disse råd fra Yacht Club:
http://yachtclubgames.com/2014/03/steam-controller-support/

Det viser sig at Big Picture Mode har indbygget en LibSDL baseret mapper hvorigennem man kan definere hvordan en vilkårlig kontroller som SDL genkender skal mappes til ca. den funktionalitet der er i en x360 eller dualshock3 kontroller, eller en begrænset delmængde heraf.

Denne video viser det: https://www.youtube.com/watch?v=d6cUYy0NU0c

De problemer jeg stødte ind i var at Big Picture Mode UI'en gakkede helt ud når jeg konfigurerede den med TE-fightsticket, så jeg måtte sætte dette i Cthulhu mode.

En lille hjerneblødning i kontroller-setup'et er at man som minimum skal binde noget til X og Y akserne på joystick1, og Cthulhu chippen definerer kun knapper. Heldigvis accepterede begge akser at blive bundet til en knap, og man har rigeligt knapper i overskud hvis man primært skal spille Skovle-Knejten.

Alternativt skulle jeg have haft fat i et program til at binde joystick knapper til keyboard ditto, så det var egentlig meget rart at det var indbygget i BPM, selvom det var ærgerligt med den tilsyneladende bug på mit TE-stik og det unødvendige krav om at binde noget fra kontrolleren til X og Y akserne når der nu var bundet noget til dpad funktionaliteten.
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
SumezSumezSkrevet 08/07-14 23:23 
Jeg kunne ikke holde ud, og endte med at købe GOG udgaven i går. Tænkte jeg nok kom til at investere i PC udgaven før eller siden. Heldigvis kører spillet helt fint på min computer uden slowdown eller frameskips.


Mit første indtryk af spillet var lidt en "skuffelse", men det nok ikke er et korrekt ord at bruge. Jeg synes ikke spillet er dårligt, tværtimod er det rigtig godt. Af det jeg havde set havde jeg bare håbet på noget der kunne bringe samme fornemmelse tilbage som de klassiske Mega Man og Castlevania-spil, hvor indlæring og præcisionsstyring kombineret med oplevelsen af endelig at komme igennem de rigtig svære stykker går op i en større enhed.

Umiddelbart begår spillet enkelte rigtig store "fejl" (igen skal ordvalget tages med et gran salt) - først og fremmest er der hele penge-systemet som virkelig ødelægger banernes flow. Jeg synes det er spændende at lede efter hemmeligheder på banerne, især når det kræver ekstra behændighed at nå til dem, og har heller ikke det store problem med collectibles som nodearkene. Men møntfoden gør spillet temmelig tungt, når man skal grave alt igennem, og lede efter hemmeligheder alle steder for at sikre sig at samle det hele. Det er ikke udfordrende, og resulterer kun i at spillet sløves af det. De enkelte skatte føles heller ikke som den store belønning da man alligevel render gennem det meste af spillet med store mængder penge som opbygges på alle måder.

Er det iøvrigt kun mig der ikke kan finde noget at bruge pengene på? Før jeg nåede slutbossen var der allerede indkøbt alt hvad man kunne af health/magic increase og diverse rustninger jeg ikke ved hvad jeg skal bruge til. Jeg tænkte at når man har gennemført det ville det i det mindste give mening hvis de kunne postes i en form for samlet "score".

En anden ting er at spillet generelt er ret tilgivende, og hurtigt gennemført uden jeg følte der var nogen steder hvor jeg var nødsaget til virkelig at lære spillet på dets egne præmisser. Det er typisk filosofien bag nutidens spildesign, men det er lidt ærgerligt at der ikke rigtig er nogen konsekvens af at dø. Det er kun hvis man dør to gange i træk uden at nå hvor man nåede til forinden (som regel kun noget der sker i autoscroller-delene og lign.), man mister sine penge, og som sagt får man alligevel så store mængder penge uden noget reelt at bruge dem på, at det ikke rigtig har nogen betydning.
En form for ekstraliv-beholdning havde nok klædt spillet selvom mange i dag mener at den slags er håbløst gammeldags. Der er belønninger (altså achievement) for at klare spillet uden at dø en eneste gang, men jeg savner lidt den klassiske mulighed for en 1CC, der føles som øjeblikket hvor man reelt har formået at gennemføre et spil i denne stil.


Med det sagt, så er spillet ret godt designet, det er hyggeligt og morsomt og har nogle virkelige lyspunkter, især i et par af bosskampene, som jeg tror man kan få meget ud af at øve sig i. Der er enkelte steder hvor banerne virker unfair eller bare ugennemtænkte, men det kan som regel omgås med fornuftig brug af de relics man også finder rundt omkring. Noget der egentlig også galdt samtlige Mega Man spil. Jeg glæder mig til at se når der begynder at dukke speedruns op af spillet. Kan ikke forestille mig andet end at det kommer med i AGDQ 2015, hvor jeg håber på det ikke bliver for ødelagt af glitches.


Jeg er nu netop gået i gang med New Game+, og må også indrømme at det føles som en stærk forbedring af spillet. Det virker som om det er den mode hele spillet er designet omkring, og fjernelsen af de fleste checkpoints får udfordringen til at føles meget mere balanceret, og jeg fornemmer nu i større grad en konsekvens af at fejle, ligesom det faktum at der ikke er mere jeg kan bruge penge på i spillet, frigør mig for besværet med at grave alt i banerne igennem, og tillader at jeg spiller det på en meget mere "aggressiv" måde, der er langt sjovere.
Normal mode virker til sammenligning som en easy mode der er lagt i spillet for at undgå at skræmme nye spillere væk, og sikre sig at alle kan "gennemføre" spillet uden det store besvær. Så jeg vil indtil videre lade min endelige vurdering af spillet stå indtil jeg har spillet New Game+, da det virker som om at den sagtens kan ændre sig til det (endnu mere) positive.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
SumezSumezSkrevet 08/07-14 23:26 
Optog mig selv spille et par af new game+ banerne for lidt siden, det kan ses her:
http://www.twitch.tv/sumez/b/545718994

Synes det demonstrerer meget fint hvordan banerne fungerer bedre i den mode.
(der var en anelse slowdown, fordi jeg optog - ellers plejer spillet at køre helt smooth. Kommer nok ikke til at optage mere af samme grund :))
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
JmogJmogSkrevet 15/07-14 18:23 
Stadig ingen EU udgivelsesdato. Irriterende.
HankyHankySkrevet 12/09-14 07:29 
Really?

http://www.gamesector.dk/2014/09/11/shovel-knight/
Spiller nu: Astro Bot: Rescue Missi..., Travis Strikes Again: N..., Wonder Boy: The Dragon'...
SumezSumezSkrevet 12/09-14 07:52, rettet 12/09-14 07:58 
Lol hvad fanden?

Kender heldigvis ikke noget til Gamesector, og alle skal selvfølgelig have lov til at have deres "mening", men det er temmelig useriøst at sætte folk der ikke ved noget om computerspil til at anmelde computerspil.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
BeanoBeanoSkrevet 12/09-14 07:58 
Ukendt spilsite laver clickbait artikel. Og vi klikkede :)
dRxLdRxLSkrevet 12/09-14 08:32 
Klikkede I andre? Jeg DDoS'ede ;-)
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
slk486slk486Skrevet 12/09-14 08:42 
Shit, håber ikke at noget så useriøst påvirker Metacritic? :/
j/k
millenniummillenniumSkrevet 12/09-14 09:30, rettet 12/09-14 09:52 
"Shovel Knight er et 2D platformspil, hvor du ser spilområdet direkte fra siden og konstant skal bevæge dig gennem hvert rum i spillet fra venstre mod højre"

......huh? o_O

Jeg plejer da ikke at få tics?

Ligesom sort/hvide film og Citizen Kane er totalt latterlige og outdatede når vi alligevel har et farvefjernsyn?
The medium is the message.
slk486slk486Skrevet 12/09-14 09:38 
Nej, det er et artistisk valg. At være ignorant spilanmelder er ikke et artistisk valg, det er bare dovent og useriøst.
j/k
SumezSumezSkrevet 12/09-14 09:54 
slk486>
Shit, håber ikke at noget så useriøst påvirker Metacritic? :/

Bare rolig, Shovel Knight har næsten udelukkende fået rosende ord med på vejen over hele (resten af) linjen.

millennium>
Ligesom sort/hvide film og Citizen Kane er totalt latterlige og outdatede når vi alligevel har et farvefjernsyn?

Jamen... den der horrible -midimusik-! :O
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
slk486slk486Skrevet 12/09-14 09:57 
Jamen... den der horrible -midimusik-! :O

I know, right? o_O
j/k
NaieraNaieraSkrevet 12/09-14 14:15, rettet 12/09-14 14:31 
Sumez>
Lol hvad fanden?

Kender heldigvis ikke noget til Gamesector, og alle skal selvfølgelig have lov til at have deres "mening", men det er temmelig useriøst at sætte folk der ikke ved noget om computerspil til at anmelde computerspil.

Jeg skrev engang en hel del anmeldelser for Gamesector, og en vis hr. Jimmy Marcus Larsen skriver tilsyneladende stadig for dem...
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
115 emne(r).
1 2 3 > »

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig