X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Odallus: The Dark Call


Svar
KroeboCopKroeboCopSkrevet 17/02-14 08:50, rettet 17/02-14 09:18 
Fra folkene bag Oniken, spillet der er en blanding af Ghosts’n Goblins, Demon’s Crest and Castlevania.

Edit:
Husk at stemme på det på Greenlight:
http://steamcommunity.com/sharedfiles/filedetails/?id=155556863&insideModal=0&requirelogin=1

Odallus:The Dark Call
Hoid to colony C05 where the computer is...
SumezSumezSkrevet 17/02-14 11:07 
Havde helt glemt alt om Oniken, det er virkelig højt på min to-do list!
Det ser virkelig spændende ud, og bærer godt nok Castlevania-"inspirationen" udenpå tøjet. Minder meget om I Wanna Be The Guy-guttens work-in-progress spil, Brave Earth, som også ser sindssygt spændende ud:
http://kayin.pyoko.org/?cat=9

Odallus: The Dark Call
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
KroeboCopKroeboCopSkrevet 17/02-14 22:18 
Mega sejt! Kommer det på Greenlight eller hvad er planen med det? :=)
Hoid to colony C05 where the computer is...
SumezSumezSkrevet 18/02-14 00:15 
Ja, planen er Steam og diverse andre steder, til $5.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
KroeboCopKroeboCopSkrevet 18/02-14 09:07 
Fedt!
Hoid to colony C05 where the computer is...
PapandPapandSkrevet 17/07-15 02:05 
Spillet er netop udkommet. Det ser rigtig godt ud og har høstet 100% positive reviews for nuværende. Har folk herinde prøvet det? Er det pengene værd?

Findes i øvrigt som bundle med Oniken.

Odallus:The Dark Call på Steam
Spiller nu: Mass Effect 2, Star Wars: The Old Repu..., League Of Legends
SumezSumezSkrevet 17/07-15 11:20, rettet 17/07-15 11:22 
Ventede bare på anmeldelser! Det skal købes nu :)

Vil iøvrigt anbefale folk at støtte udviklerne direkte og købe DRM-frit her:
http://joymasher.com/odallus/
Det er også billigere end Steam.

edit: Nevermind, det går så via Humble, ved næsten ikke om det er bedre. Men i det mindste får man det DRM frit.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
Bede-xBede-xSkrevet 17/07-15 11:27, rettet 17/07-15 11:42 
Hvis det går gennem Humble følger der forhåbentlig en Steam key med ved siden af den DRM fri udgave. I hvertfald det eneste der giver mening, for hvorfor skulle man købe hos udvikleren, hvis de ikke smider en Steam (eller evt. Gog) nøgle med? Den koster dem jo ingenting.

Er også kommet på Gog: http://www.gog.com/game/odallus_the_dark_call

Var ikke så begejstret for Oniken, så tror jeg venter til det falder i pris eller nogen herinde siger god for det.
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
SumezSumezSkrevet 17/07-15 11:45, rettet 17/07-15 11:46 
hvorfor skulle man købe hos udvikleren, hvis de ikke smider en Steam (eller evt. Gog) nøgle med?

For at støtte dem, i stedet for at støtte Steam's monopol. :)
Hvorfor skulle man IKKE købe hos dem? Hvis du køber hos GOG får du da heller ikke en Steam key med. Er ikke helt sikker på hvad du vil med den, når du allerede har spillet.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
Bede-xBede-xSkrevet 17/07-15 11:59, rettet 17/07-15 12:44 
Steam er på ingen måde et monopol, selv om de med 125+ millioner aktive brugere er ved at være rigtig store.

Udviklerne må vide, at mange brugere har et ønske om at samle deres spil på et sted, hvor deres venner er og som har det rette udbud af sociale services. Når det kombineres med det faktum, at en Steam nøgle er gratis (= udvikleren betaler ingenting til Valve, selv om spillet benytter deres service og hentes på deres servere), er der ingen grund til at afskære den mulighed for forbrugeren, med mindre det er af ideologiske årsager, som du tilsyneladende mener der er grundlag for*. Argumentet om at "støtte udvikleren" er dermed ikke gyldigt, da udvikleren får nøjagtig det samme ud af det, om der følger en Steam nøgle med eller ej.

En Gog nøgle i stedet for Steam ville selvfølgelig også være acceptabelt.

EDIT: *Hvis du vitterligt mener at have et grundlag at stå på - og det må du jo gøre, for Steam er altid skurken i dine øjne - så bare tag diskussionen i en anden tråd (evt. Steam tråden) og forklar, hvorfor lige præcis Steam er så uacceptabel, mens du sagtens kan købe spil på XBLA/XBLIG/PSN eller Eshop som er betydeligt mere forbruger fjendske.
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
SumezSumezSkrevet 16/03-16 08:37 
Spillet er på tilbud til små $5 indtil på fredag:
https://www.gog.com/game/odallus_the_dark_call
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
slk486slk486Skrevet 16/03-16 08:48 
Hvad er bedømmelsen, så? Det ser stadig interessant ud.
j/k
SumezSumezSkrevet 16/03-16 10:19, rettet 16/03-16 10:20 
Jeg ventede selv på at det kom på tilbud. Får ikke mulighed for at prøve det i dag, så hvis jeg skal nå at komme en vurdering bliver det tidligst torsdag aften :) Men det har fået en forholdsvis fornuftig medfart, og demoen af Oniken var i hvert fald nok til at jeg har tiltro til deres evner til at tangere klassisk action gameplay.

9/10 på Destructoid
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
slk486slk486Skrevet 16/03-16 12:12 
Thanks :)
j/k
SumezSumezSkrevet 01/09-16 22:44, rettet 01/09-16 22:44 
Et halvt år senere er jeg så nu endelig kommet i gang med spillet, og umiddelbart kan jeg ret godt lide det. :)
Det er ikke særlig svært, men tilpas udfordrende. Det er væsentlig bedre end Oniken, som jeg synes havde virkelig mange designfejl. Her er indtil videre kun enkelte decideret dårligt designede områder. De fleste af fjenderne er gennemtænkte, så de passer ind i spillets flow, og der er god variation gennem spillet.

Selvom spillet er virkelig flot at se på, føles det meget tydeligt som et amatørspil lavet med et begynderværktøj (som det er), så lad være med at forvente den klassiske 8/16-bit "feel", men så længe forventningerne ikke er for høje, er det godt for hvad det er. 9/10 er måske liiige i overkanten.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
KTCKTCSkrevet 02/09-16 01:36 
Jeg har også spillet Odallus, og synes det har en del gode ting at byde på. Dog skæmmes det af en del glitches og bugs, samt nogle ringe designvalg diverse steder i spillet.
Jeg prøvede en del gange at falde igennem skærmen og der var steder, hvor man ikke kan bevæge sig, og er nødt til at gå ud af banen. Det værste jeg har oplevet var dog, da jeg gik ud af en bane, lige som en fjende åbenbart tog min sidste health bar, hvilket fik spillet til at kvittere med en game over, selv om jeg havde en del liv tilbage.

Jeg er næsten igennem spillet, men sidste boss er lidt provokerende og der mangler seriøst en shop, som der er lige inden næsten alle de andre bosser...
A small cog? Now that you mention it, I know a puzzle about an object that almost fits that description.
SumezSumezSkrevet 02/09-16 09:05 
Jeg har ikke personligt oplevet nogen glitches, men har skrevet lidt om spillet med en anden bruger på Shmups som også har spillet det før det er blevet patchet, og det virker som om der er kommet nogle ret vigtige forbedringer, bl.a. sværdets angreb som er blevet kraftigt forbedret.
Jeg har naturligvis ikke prøvet det før patchen, men det lyder som om det var ret broken. Som det er nu synes jeg det fungerer supergodt. Jeg kan godt lide den rigtig langsomme animation som kræver at man tænker over hvert eneste angreb man foretager sig, Castlevania style.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
KTCKTCSkrevet 02/09-16 12:46 
Jeg har spillet inden for den sidste måned, og har også den der option slået til, der kan lave frameskip men til gengæld skulle det fikse hit detection problemer.

En sikker "vinder": Sørg for ikke at lande på en platform, når du ryger af en minevogn, for ellers kan du ikke bevæge dig og er nødt til at quitte banen.
A small cog? Now that you mention it, I know a puzzle about an object that almost fits that description.
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig