X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Donkey Kong: Tropical Freeze


Svar
Per SPer SSkrevet 06/02-14 11:57, rettet 06/02-14 11:58 
Pressetekst fra Nintendo:

>>>

6. februar 2014 – Donkey Kong og crew er tilbage i endnu et vildt platformeventyr i Donkey Kong Country: Tropical Freeze, der lanceres eksklusivt til Wii U den 21. februar 2014. Dette frostklare jungleeventyr har farverig HD-grafik med levende detaljer, som kommer til udtryk både i den store abes pels og de frodige omgivelser, hvilk... Se hele indlægget
Spiller nu: -, Prince Of Persia: The F..., GoldenEye 007: Reloaded
81 emne(r).
« < 1 2

Svar
SumezSumezSkrevet 24/02-14 12:42 
Fedt. Gad vide om de har designet spillet med speedruns i baghovedet, det er jo rimelig meget oppe i tiden pt. - og er generelt også en rimelig god målestok for godt level design. Bemærkede at Rayman Origins også havde bygget næsten alle baner op omkring muligheden for at optimere sine ruter gennem banerne i en rigtig høj grad.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
slk486slk486Skrevet 24/02-14 12:44, rettet 24/02-14 12:45 
Der er visse steder man bliver nød til at have flow fra sidste checkpoint, for at det passer med platformene, så det ville ikke undre mig. Måske ikke speedruns specifikt, men flowet i dem.
j/k
SumezSumezSkrevet 24/02-14 12:58 
Flowet er alt-afgørende. :) Det er også en ting der har kendetegnet Nintendos egne platformere siden de første Mario-spil. I Lost Levels, som af en eller anden grund tit kritiseres for "dårligt level design", er et af trickene til at komme gennem de svære baner, at finde det rette flow som fungerer for en selv. Det er absolut kun positivt at Tropical Freeze følger i de fodspor.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
RaGeRaGeSkrevet 24/02-14 14:13 
Det er rigtig lækkert hvordan banerne er dynamiske hvad designet angår. Man kan korte meget tid af ved at bruge rulle + hoppe knappen og nærmest undgå at komme i kontakt med fjenderne. Jeg har behov for et hurtigt flow og kæresten er mere metodisk og afventende. Herligt med den variation og frihed visse platform spil giver.
"Better to reign in Hell than serve in Heaven."
slk486slk486Skrevet 24/02-14 14:28 
Bortset fra at der i de senere levels er mange steder, hvor metodik og afventendethed (:D) ikke kan lade sig gøre - for det meste. Jeg er også mest til flow og mindst 50% af mine dødsfald er fordi jeg bliver utålmodig.
j/k
OlimarOlimarSkrevet 24/02-14 16:37, rettet 24/02-14 16:50 
Her er speedrun af k2 :) https://www.youtube.com/watch?v=OL_63OEBUfg

Hvor er soundtracket bare helt i top, jeg er ganske sikker på at 2014's ( ja ved godt det er tidligt!) Bedste soundtrack er i DKC:TF.
RaGeRaGeSkrevet 24/02-14 18:03, rettet 26/02-14 09:57 
slk486>
Bortset fra at der i de senere levels er mange steder, hvor metodik og afventendethed (:D) ikke kan lade sig gøre - for det meste. Jeg er også mest til flow og mindst 50% af mine dødsfald er fordi jeg bliver utålmodig.

Det fandt hun også ud af efter hun blev forfulgt af en kæmpe græskar :P Så måtte jeg jo lige springe ind. Det er fedt hvor meget timing nogle baner kræver, specielt kong levels kræver nogle hårde nerver og tålmodighed så der ryger gerne en del liv, tror jeg brugte 100 liv i den ene bane ;)
"Better to reign in Hell than serve in Heaven."
SonicSonicSkrevet 24/02-14 18:06 
Jeg havde det også ofte således i DKCR, at jeg ofte måtte lære banerne udenad agtig, for at kunne gennemføre. Super lækkert.
Parental Advisory: Explicit Lyrics
slk486slk486Skrevet 24/02-14 21:25, rettet 24/02-14 21:26 
Spillede lidt multi med knægten her til aften. Det kan jeg slet ikke. Aaarg. Det er simpelthen for frustrende - multiplayer, når det er værst (NSMB inklusiv).
j/k
RaGeRaGeSkrevet 26/02-14 10:00 
Multi, ved boss fights fungerer glimrende, dog blev det alt for nemt :(
"Better to reign in Hell than serve in Heaven."
slk486slk486Skrevet 26/02-14 12:54, rettet 26/02-14 12:55 
Ja - undtagelsen til reglen :)
j/k
OlimarOlimarSkrevet 26/02-14 19:57 
jeg har lige unlocked Hard mode, hvis man syntes det var svært i normal, så er hard mode virkelig en udfordring!
DunwichDunwichSkrevet 02/03-14 15:10 
Hvilken controller bruger I til spillet? Jeg bruger Wiimote, og synes den fungerer upåklagelig og giver mig den type kontrol jeg ønsker. Det eneste punkt jeg måske kunne ønske et alternativ til, når jeg bruger Wiimote, er at i stedet for at ryste Wiimoten for at rulle eller løbe hurtigt, at det kunne gøres på en knap i stedet, men det er slet ikke en deal breaker. Havde overvejet at investere i en Wii U Pro Controller på et eller andet tidspunkt alligevel, så ville lige høre hvordan den fungerer med spillet? Er den god osv? Det jeg rigtigt godt kan li' ved at bruge Wiimote er, at styringen føles dejlig tight og digital - som den skal være, synes jeg, i dette spil.
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 02/03-14 15:12, rettet 02/03-14 15:14 
D-paddet er umiddelbart rigtig godt på Pro controlleren, men jeg skal ærligt indrømme at jeg endnu ikke har prøvet den i en 2D platformer. Super controller ellers :)

EDIT: Nu jeg tænker over det, er Pro controlleren nok den bedste controller Nintendo nogensinde har lavet. Ikke at det siger ret meget, men jeg ved at der er mange der er glade for SNES controlleren :)

Placeringen af frontknapperne synes jeg desværre var lidt uheldig i et spil som Ass Creed III, men det kan sagtens skyldes mangel på tilvænning fra min side. Spillede også kun det spil i et par timer :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
BeanoBeanoSkrevet 02/03-14 15:52, rettet 02/03-14 15:53 
@Dunwich: Pro controlleren virker fint i Tropical Freeze. Du kan spille med både analog stick og d-pad.
BeanoBeanoSkrevet 02/03-14 19:55, rettet 02/03-14 20:16 
Har i andre problemer med lyden i TF?

Kan stort set kun høre musikken og lyd effekterne ekstremt lave - selv hvis jeg skruer ned for music volume i sertings.

Edit: Det er primært lydeffekterne fra DK selv som virker enormt lave.
SonicSonicSkrevet 02/03-14 21:06 
Nope, ingen problem i 5.1 her.
Parental Advisory: Explicit Lyrics
BeanoBeanoSkrevet 02/03-14 21:14 
Efter flere eksperimenter har jeg konkluderet det en bug ifm. at spille med pro controller. Spiller man med gamepad (display sat til tv i spillet) kommer der nogle effekter fra gamepaden, men ikke når man spiller med pro controller - der mangler de fuldstænding fra lyd-mixet. Der er også visse effekter (når DK slår sig på brystet etc.) ekstremt lave. Jeg spiller bare i alm. stereo og fejlen er ikke i mit setup.
Ser der er flere der skriver om det på gamefaqs.
slk486slk486Skrevet 02/03-14 21:15 
Heller ikke her. 6.1.

Pro funker rigtig godt til TF.
j/k
DunwichDunwichSkrevet 06/03-14 09:22 
Pro Controller fungerer virkeligt godt i spillet. Var som sagt helt tilfreds med Wiimote kontrol, men bare det at der nu er en knap til at rulle på jorden, og dreje i vandet, gør en stor forskel. Pro Controlleren er ovenikøbet virkelig lækkert designet - har aldrig spillet med den før - så den kommer jeg til at bruge ofte.
slk486slk486Skrevet 06/03-14 09:26 
Ja, den ligger godt i hånden og knapperne er bedre end på både Wiimote og gamepad'en.
j/k
CamousCamousSkrevet 06/03-14 10:03 
Olimar>
Level 2k Bopopolis er godt nok sadistisk, mistede omkring 45 liv der :D

4 timer og mange øl tog det mig, men kom igennem til sidst. Fik mig til at tænke tilbage til den sidste bonus level i Returns.
SumezSumezSkrevet 18/03-14 13:55 
Spillede kun den første verden her i går, og er allerede vildt begejstret for spillet (til sammenligning skulle man ret langt ind i Mario's 3D World før det begyndte at skinne).

Det minder mig meget om Rayman Origins, men hvor de nye Rayman trækker kraftigt på inspirationen fra klassiske japanske platformers, har det nye DKC et ærke-vestligt feel.
Men som med de gamle DKC-spil er det i dette tilfælde ikke en dårlig ting. Jeg kan godt nikke genkendende til det folk siger med at man tynges lidt af den animations-delay der kommer efter knap-tryk, men bortset fra det er styringen super responsiv, og gennemført. Banerne er ekstremt varierede, og lige fra første bane er der masser at give sig til, udforske og indlære. Jeg glæder mig allerede til at spille videre, og kan godt se at jeg må ud og skaffe mig DKC Returns snarest muligt.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
slk486slk486Skrevet 18/03-14 14:04, rettet 18/03-14 14:06 
Indtil videre er mit største klagepunkt de forp*lede undervandsbaner. Jeg hader når spil fravrister spilleren den præcision og know-how i styringen, som man har opbygget :/
Animlagget vender man sig heldigvis til :)
j/k
SonicSonicSkrevet 18/03-14 14:10, rettet 18/03-14 14:11 
Jeg er ret sikker på, at det "animationslag" i snakker om, er et bevidst design valg. Jeg syntes det tilføjer en tand sværhed til gameplayet. Det irriterer mig ikke, man skal bare vende sig til den måde at styre på :)

Undervandsbaner har jeg ikke mødt for mange af endnu, men hvor er bossfights dog dejligt udfordrende :)

Nu her kan man virkeligt se, at WiiU er en fed platform konsol. Jeg håber virkeligt der kommer meget mere platformer til den, og at man fremover stadig kan spille med sin Pro Controller uden tablet :)
Parental Advisory: Explicit Lyrics
slk486slk486Skrevet 18/03-14 14:17, rettet 18/03-14 14:17 
Jeg er ret sikker på, at det "animationslag" i snakker om, er et bevidst design valg. Jeg syntes det tilføjer en tand sværhed til gameplayet

Ja, uden tvivl, men generelt mener jeg ikke sværhedsgrad skal komme fra at styringen arbejder imod spilleren.

Nu her kan man virkeligt se, at WiiU er en fed platform konsol

Altså teknisk kunne spillet lige så godt være på en af de andre konsoller ;)
j/k
SonicSonicSkrevet 18/03-14 14:23 
Helt sikkert, men det er det ikke, da de andre har mere travlt med first person shooters and what not :)
Parental Advisory: Explicit Lyrics
SumezSumezSkrevet 18/03-14 15:50 
Sonic>
Jeg er ret sikker på, at det "animationslag" i snakker om, er et bevidst design valg. Jeg syntes det tilføjer en tand sværhed til gameplayet.

Det har alle dage været en bevidst ting, men har i platformsspillenes storhedstid typisk været en ting der er udbredt i vestlige titler, hvor den grafiske præsentation traditionelt set er tættere kædet sammen med gameplayet, så det kan nok også siges at være en smagssag.
Som du nævner er det altid noget man kan vænne sig til, og jeg synes heller ikke det går ud over spillets kvalitet, men det er den slags tilføjelser, der gør styringen en tand mere abstrakt, og mindre intuitiv, lidt i stil med vinklet kamera eller inertia i shoot'em ups. :)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
slk486slk486Skrevet 18/03-14 17:56 
Nævn ikke inertia i shoot'em ups - det kan mit blodtryk ikke tåle. Det er slemt nok i platformers :D
j/k
SumezSumezSkrevet 18/03-14 22:49, rettet 18/03-14 22:53 
God damn soundtracket er fantastisk! Jeg havde hørt lidt af det før spillet, men det gjorde slet ikke fulde oplevelse den ære den fortjener.

Komplet soundtrack (60 numre)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
SonicSonicSkrevet 18/03-14 23:24 
Absolut enig :)
Parental Advisory: Explicit Lyrics
81 emne(r).
« < 1 2

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig