X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Donkey Kong: Tropical Freeze


Svar
Per SPer SSkrevet 06/02-14 11:57, rettet 06/02-14 11:58 
Pressetekst fra Nintendo:

>>>

6. februar 2014 – Donkey Kong og crew er tilbage i endnu et vildt platformeventyr i Donkey Kong Country: Tropical Freeze, der lanceres eksklusivt til Wii U den 21. februar 2014. Dette frostklare jungleeventyr har farverig HD-grafik med levende detaljer, som kommer til udtryk både i den store abes pels og de frodige omgivelser, hvilk... Se hele indlægget
Spiller nu: -, Prince Of Persia: The F..., GoldenEye 007: Reloaded
81 emne(r).
1 2 > »

Svar
Per SPer SSkrevet 06/02-14 11:57, rettet 06/02-14 11:58 
Pressetekst fra Nintendo:

>>>

6. februar 2014 – Donkey Kong og crew er tilbage i endnu et vildt platformeventyr i Donkey Kong Country: Tropical Freeze, der lanceres eksklusivt til Wii U den 21. februar 2014. Dette frostklare jungleeventyr har farverig HD-grafik med levende detaljer, som kommer til udtryk både i den store abes pels og de frodige omgivelser, hvilket kommer i selskab med det brystkassedunkende soundtrack komponeret af den berømte David Wise.

I dette spil bliver Donkey Kongs ø invaderet af nye iskolde fjender, der ankommer på langskibe fra nord og som med hjælp fra et magisk horn forvandler det tropiske paradis til en frossen fæstning. Som om det ikke er nok, fejes Donkey Kong og co. langt bort af den arktiske cyklon, og skal sammen på en episk rejse, der spænder over seks øer med hver sit tema, for at generobre deres bananlager og optø Donkey Kong Island! Hver ø indeholder et væld af heftige og hektiske niveauer, hvor du fx oplever undersøiske narrestreger, episke bosskampe og hemmelige udgange undervejs. Ved flere lejligheder vrider det nye dynamiske kamera handlingen ad nye veje og over stok og sten!

I god Donkey Kong Country-tradition kan Donkey Kong alliere sig med en kammerat på ryggen for at få ekstra evner – og denne gang er der hele tre venner at vælge imellem! Den altid pålidelige Diddy Kong er tilbage, bevæbnet med sin Peanut Popgun og Barrel Jet til at komme helskindet over drabelige afgrunde. Dixie Kong er skam også med igen med sin Gumball Popgun og Helicopter Spin. Og så er Cranky Kong for første gang i serien en spilbar figur. Bevæbnet med sin trofaste stok kan han hjælpe Donkey Kong med at komme gennem svært terræn med Cane Bounce. Når du spiller solo, kan du opsøge den mest egnede kammerat til at opdage spillets mange hemmeligheder med – ellers kan du i multiplayer slå dig sammen med en ven, der kan tage kontrollen over det ønskede sidekick.

Desuden tilbyder hvert partnerskab et nyt kombineret angreb, kaldet Kong POW: Indsaml hundrede bananer til at udslette alle fjender på skærmen og gør dem til nyttige genstande. Hvilke genstande? Det kommer helt an på din makker! Fx forvandles alle fjender sammen med Cranky Kong til værdifulde Banana Coins, der kan bruges i den shop, som Funky Kong har kørende. Besøg således Funky’s Fly ’n’ Buy for at købe remedier til at hjælpe dig i eventyret såsom Crash Guards, der beskytter dig i en minevogn, eller du kan samle på figurer fra den nye Capsule Toy Machine.

Dine gale abeevner vil ikke gå ubemærkede hen, hvis du får lyst til at vise dig, da den helt nye Time Attack-funktion giver ekspertspillere fra hele verden online Leaderboards med mulighed for at dele replays fra dine møder med andre spillere. Lær tricks, der kan gøre dig den hurtigste i verden og kravl op ad listen i en fart! Er du desuden dygtig nok, kan du låse op for Hard Mode, hvor du kun har én Kong og et hjerte til at komme gennem hvert niveau.

Tag med Donkey Kong og co. på HD-eventyr og brug dine platformhoppende evner til at optø det tropiske paradis, når Donkey Kong Country: Tropical Freeze svinger sig eksklusivt ind på Wii U den 21. februar 2014!

<<<
Spiller nu: -, Prince Of Persia: The F..., GoldenEye 007: Reloaded
SonicSonicSkrevet 06/02-14 12:08 
Jaaaa :)
Parental Advisory: Explicit Lyrics
CamousCamousSkrevet 06/02-14 12:45 
Dankey Kang!!!
OlimarOlimarSkrevet 06/02-14 13:06 
Day 1
SumezSumezSkrevet 06/02-14 13:57 
Donkey Kong: Tropical Freeze
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
CamousCamousSkrevet 06/02-14 14:00, rettet 06/02-14 14:16 
Itsa me Dankey Kang!

Edit: wait, wait. Dankey Kang er en meme?

Det var bare noget jeg fandt på.
BeanoBeanoSkrevet 17/02-14 14:35, rettet 17/02-14 14:37 
Så er embargoen udløbet...

De første anmeldelser:

http://www.gametrailers.com/reviews/hvth5z/donkey-kong-country--tropical-freeze-review
http://www.ign.com/articles/2014/02/17/donkey-kong-country-tropical-freeze-review
http://www.gamespot.com/reviews/donkey-kong-country-tropical-freeze-review/1900-6415667/
http://www.eurogamer.net/articles/2014-02-17-donkey-kong-country-tropical-freeze-review

EDIT: Metacritics' side:
http://www.metacritic.com/game/wii-u/donkey-kong-country-tropical-freeze
slk486slk486Skrevet 17/02-14 14:44, rettet 17/02-14 14:44 
Heey, DK uden waggle? Jeg er på :)

Jeg forstår dog udemærket eurogamers kritik.
j/k
HankyHankySkrevet 17/02-14 14:44 
Sjovt der kan være sådan en forskel (Destructoid 10/10 -> Gamespot 6/10). Jeg er dog ikke i tvivl om, at det er noget for mig, så jeg skal helt sikkert have det uanset :D
Spiller nu: Astro Bot: Rescue Missi..., Travis Strikes Again: N..., Wonder Boy: The Dragon'...
BeanoBeanoSkrevet 17/02-14 14:47 
Også her - syntes det ser tilstrækkeligt sjovt ud til jeg gider spille det. Men måske bare ikke fra dag 1 da jeg har så meget andet på tallerkenen.
slk486slk486Skrevet 17/02-14 14:56 
Jeg har ikke spillet DK i årevis, så jeg hart bestilt.
j/k
SonicSonicSkrevet 17/02-14 15:04 
Har bestilt forlængst :) Og datoen passer lige med en aflevering, yay :D
Parental Advisory: Explicit Lyrics
SumezSumezSkrevet 17/02-14 17:41 
Eurogamer>
The gameplay implications are subtle, though, just as they are for the other new feature, Kong-POW, which lets you wipe the screen of enemies when it's powered up.

Er det kun mig der er træt af "rage meter" tilføjelser i stort set alle spil-efterfølgere. Jeg kan ikke huske at det nogensinde har tilføjet noget relevant til gameplayet.
Ikke at jeg synes spillet lyder skidt af den grund, bare en lille sidebemærkning...
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
CamousCamousSkrevet 17/02-14 17:58 
Taget i betragtning af hvilken slags design archtype DKC følger så kan en screen clear move vel gøre en stor forskel for gameplay.

In other news. Jeg har lige fået et dispatch notice fra Zavvi, men mon pakken kan ved en mirakel nå over til mig inden fredag?
RaGeRaGeSkrevet 17/02-14 20:31, rettet 17/02-14 20:32 
Håber det lander i postkassen fredag/lørdag, så jeg kan nørde med kæresten :) DKCR er et af de bedste platformer jeg har prøvet, så har høje forventninger og håber sværhedsgraden er på mindst samme niveau.
"Better to reign in Hell than serve in Heaven."
CamousCamousSkrevet 17/02-14 20:53 
Ditto.
HankyHankySkrevet 17/02-14 21:55 
RaGe>
Håber det lander i postkassen fredag/lørdag, så jeg kan nørde med kæresten :) DKCR er et af de bedste platformer jeg har prøvet, så har høje forventninger og håber sværhedsgraden er på mindst samme niveau.

Er du sikker på det bliver til at holde ud at kigge på? Jeg mener, det er 720p, så der er nok masser af aliasing.
Spiller nu: Astro Bot: Rescue Missi..., Travis Strikes Again: N..., Wonder Boy: The Dragon'...
OlimarOlimarSkrevet 17/02-14 22:02 
Har bestil for et stykke tid siden, håber det lander fredag eller før! :)

@Hanky

Donkey Kong: Tropical Freeze
RaGeRaGeSkrevet 17/02-14 22:03 
Nintendo's spil ser ganske pæne og "clean" ud med deres farverige stil. Jeg kan sagtens acceptere 720p, men Titanfall ser nærmest ringere ud end et Xbox 360 spil.
"Better to reign in Hell than serve in Heaven."
HankyHankySkrevet 17/02-14 22:11 
Ikke enig. Mon ikke din XO er sat forkert op?
Spiller nu: Astro Bot: Rescue Missi..., Travis Strikes Again: N..., Wonder Boy: The Dragon'...
RaGeRaGeSkrevet 17/02-14 22:15 
Har den nyeste update og alt er korrekt indstillet i følge kalibreringstesten. Jeg må indrømme at spillet er sjovt og skal have PC udgaven.

Lad os nu ikke tage den her tråd off topic.
"Better to reign in Hell than serve in Heaven."
SonicSonicSkrevet 18/02-14 19:14 
Glæder mig! Nogen der har fået sendt fra Amazon?
http://www.youtube.com/watch?v=t2Faqi58LZY
Parental Advisory: Explicit Lyrics
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 18/02-14 21:19 
Det jeg har spillet af SNES-spillene var godt nok en sløj oplevelse. Men det nye her ser virkelig rigtig godt ud. Både hvad gameplayet og grafikken angår :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
slk486slk486Skrevet 18/02-14 21:26 
^ Enig
j/k
CamousCamousSkrevet 18/02-14 21:39, rettet 18/02-14 21:39 
Efter Returns fik jeg lyst til mere og købte alle de gamle og, ja, Returns er utrolig meget mere gennemført lavet.
XiwanaXiwanaSkrevet 18/02-14 22:14, rettet 18/02-14 22:15 
Sonic>
Glæder mig! Nogen der har fået sendt fra Amazon?

Ikke endnu. Venter stadig.
[inspirational quote here]
SumezSumezSkrevet 19/02-14 01:02 
SNES-spillene er meget typisk vestlig platformers og ekstremt traditionelle, men set i det forhold er de enormt godt lavet. 1'eren er kedelig, men jeg er godt underholdt at de to andre.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
SonicSonicSkrevet 19/02-14 09:47 
Jeg har spillet de gamle snes spil, og de var da gode for sin tid. DK Country på 3DS har jeg haft enorm glæde af, også af samme grund jeg glæder mig til det her. Country var simpelthen nådesløst nogle steder imo :)
Parental Advisory: Explicit Lyrics
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 19/02-14 10:20 
Sumez>
SNES-spillene er meget typisk vestlig platformers og ekstremt traditionelle, men set i det forhold er de enormt godt lavet. 1'eren er kedelig, men jeg er godt underholdt at de to andre.

Jeg må få prøvet 2 og 3 ordentligt også. "Enormt godt lavet" passer i hvert fald ikke på etteren, der kontrolleres helt forfærdeligt med floaty og upræcis kontrol og naturligvis er grimt som død og helvede.
Jeg husker 2 og 3 som lidt pænere, men de er selvfølgelig stadig utrolig grimme, sammenlignet med de fleste andre spil fra den periode. Kontrollen husker jeg ikke om de fik forbedret, men jeg håber. Ligsom jeg håber at de oppede banedesignet.
Spiller nu: Phantasy Star IV
SumezSumezSkrevet 19/02-14 11:30 
Styringen er meget det samme. Hvis man ikke kan forligne sig med den, bliver man aldrig venner med spillene. Det er også et af de elementer der er meget typisk "vestlig platformer", men tilvænning hjælper.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 19/02-14 12:14 
Ja det er nok ikke engang løgn :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
RaGeRaGeSkrevet 19/02-14 20:47 
Jeg har undervuderet grafikken, synes der er så mange små detaljer jeg har overset og animationerne er lige i skabet.

Kan godt være Wii U halter på gpu/cpu siden, men den formår stadigvæk at imponere mig hver gang.
"Better to reign in Hell than serve in Heaven."
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 19/02-14 21:00 
Pikmin 3 fejede i hvert fald benene væk under mig. Kæft det er flot :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
slk486slk486Skrevet 19/02-14 21:04 
Det er jo bare fordi de designer grafikken efter dens kundskaber :)
j/k
OlimarOlimarSkrevet 19/02-14 21:10 
Det er fyldt med lækre små detaljer http://www.youtube.com/watch?v=nwlLKpmlhpE
SumezSumezSkrevet 20/02-14 01:00 
Lyder helt utroligt at flot grafik ikke nødvendigvis er 100% afhængig af teknologien :D

Synes dog ikke at spillet ser så imponerende ud på screenshots, men kan være man bliver omvendt af at se det in action.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
slk486slk486Skrevet 20/02-14 02:35 
Ja, det burde slet ikke kunne lade sig gøre! :)
j/k
SonicSonicSkrevet 20/02-14 07:58 
Sumez, ser du slet ikke alle de videoer der ligger herinde? Eller troller du bare nu?
Parental Advisory: Explicit Lyrics
RaGeRaGeSkrevet 21/02-14 17:22, rettet 22/02-14 06:58 
Hvad kræver det at unlocke de bonus levels? Er det alle bogstaver og puzzles eller bare en af delene..

EDIT: Muligvis spoiler

Fandt ud af det, man skal bare finde de gemte blå portaler rundt omkring :P

Hold kæft hvor er spillet underholdende, musikken i sig selv er pengene værd. Det står desuden rigtigt skarpt på mit tv, undrer mig om det er scaleren i mit Samsung TV der gør arbejdet så godt.
"Better to reign in Hell than serve in Heaven."
slk486slk486Skrevet 22/02-14 17:59 
Efter at have spille 1. verden.

PROs:
Det er et helt fantastisk spil

CONs:
Jeg skulle arbejde
j/k
SonicSonicSkrevet 22/02-14 18:07, rettet 22/02-14 18:08 
Er ikke helt igennem første verden, men jeg syntes det indtil videre er pænt, sjovt, og udfordrende. Lige nu går jeg efter at se så meget som muligt, uden at pushe puzzles for meget. Det har jeg planer om at samle op i en anden gennemgang. Men der er godt nok secrets og puzzles over alt i det spil :D Love it!

Da jeg ramte vandet første gang, sagde jeg højlydt til de andre, wow, det her styrer godt :D
Parental Advisory: Explicit Lyrics
RaGeRaGeSkrevet 22/02-14 18:40 
Jeg sværger på at en af melodierne har hentet inspiration fra Survivor - Eye of the Tiger.. oder?
"Better to reign in Hell than serve in Heaven."
slk486slk486Skrevet 22/02-14 19:14 
Sonic>
Da jeg ramte vandet første gang, sagde jeg højlydt til de andre, wow, det her styrer godt :D

Ja, bortset fra den forsinkelse der er på at hoppe. Anstrengende.

Hvorfor får jeg altid ondt i fingrene af Ninty spil? Enten er det fordi man har følelsen af at man skal trykke knappen hårdt ned og holde den for at hoppe højere, eller også er det deres controllers der har dumme buttons.
j/k
OlimarOlimarSkrevet 22/02-14 19:49 
Time attack er genialt, elsker at man kan se hvordan andre har fået den tid de nu engang har. Oplever absolut ikke noget delay på hop og at dømme efter de andres replays og tider, ser ser det heller ikke ud til de har noget ?
slk486slk486Skrevet 22/02-14 19:58 
Dk starter sin afsæt animation med det samme - den er bare for lang, så der går for lang tid før han er oppe i luften. Mere klart?
j/k
OlimarOlimarSkrevet 22/02-14 20:04 
Jeps, var ikke helt klar på hvad du mente med forsinkelse :) Der er allerede sat nogen sindsyge tider i de fleste baner, kommer til at kræve øvelse, bare at nå top 10. Indtil videre er jeg virkelig positivt overrasket over spillet, musikken er fænomenal og mange secrets, er virkelig godt gemt.
RaGeRaGeSkrevet 22/02-14 21:40 
De kong levels er insane! flår snart mine øjenbryn af!
"Better to reign in Hell than serve in Heaven."
slk486slk486Skrevet 22/02-14 22:30 
Jeg har bidt i mine knoer flere gange :D
j/k
OlimarOlimarSkrevet 23/02-14 02:13 
Level 2k Bopopolis er godt nok sadistisk, mistede omkring 45 liv der :D
SonicSonicSkrevet 24/02-14 12:14 
Temmeligt nice speedrun af 2-1 her :) https://www.youtube.com/watch?v=eYIZAyNaixk
Parental Advisory: Explicit Lyrics
81 emne(r).
1 2 > »

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig