X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Dark Souls II


Svar
CamousCamousSkrevet 05/02-14 15:41, rettet 05/02-14 15:42 
Can you feel it brothers? The darkness is soon upon us at last!

Jeg har ikke været så spændt på et ny spil siden den originale Dark Souls, hvilken måske ikke siger ikke meget. Men jeg har faktisk overhovedet ikke været spændt på noget nyt siden Dark Souls.

Hell, den sidste spil der var i mit PS3 var Dark Souls. Gud, jeg troede at jeg helt havde glemt følelsen af at glæd... Se hele indlægget
480 emne(r).
« < 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 > »

Svar
SumezSumezSkrevet 24/03-14 01:09 
Hvad med bosser som Sentinels, Pursuer og Lost Sinner? Strollede du bare gennem dem, eller måtte du summone andre spillere?
Synes der er mange steder hvor man kan relativt nemt kan vade gennem dem - f.eks. er No Man's Wharf temmelig lige til, og fjenderne er ikke meget over dem man finder i Forest-området i starten. Men samtidig er der steder som f.eks. Heide's Tower of Flame der er lidt af et wake up call set i forhold til at det er et af de allerførste områder man skal igennem. Der måtte jeg tage mig lidt sammen.

Jeg synes også helt generelt man nemmere bliver straffet hvis man ikke lige er helt vågen, eller er lidt uheldig med hit detection (er det mig, eller virker den mere tilfældig end i de tidligere spil?), og hvis flere af de ellers nemme low-level fjender kommer imod dig samtidig, bliver det lynhurtigt grimt, især de små mumier og soldaterne fra Lost Bastille...
Jeg er også snart nået op på de 20 timer tror jeg, og jeg har endnu ikke fundet er våben der er bedre end det jeg købte fra smeden i starten. Håber på snart at finde noget ember i det mindste. Og/eller en katana af en art.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 24/03-14 01:40, rettet 24/03-14 01:56 
Pursuer nåede at irritere mig ret voldsomt. Jeg døde et par gange, hvorefter jeg så brugte en del tid på at hjælpe andre med at klare den, hvor den selvfølgelig var utrolig nem (når en eller anden tosse ikke gik trigger happy med de store armbryst og dræbte os...). Da jeg så dagen efter ville klare den selv kunne jeg ikke. Ja, lige netop denne boss synes jeg var utroligt irriterende med hit detection, sværdet er lige en anelse længere end det ser ud. Jeg nåede at dø rigtig mange gange. Endnu værre var at jeg slet ikke kunne summone eller hjælpe andre når jeg var i human form, det undrede mig hele aftenen. Det viste sig dog at være fordi jeg havde joinet covenant of champions der fjerner muligheden for multiplayer og så vidt jeg kunne læse mig til gør spillet sværere... :)

Da jeg så dagen efter tog kampen op igen valgte jeg at summone en hjælper, men bossen var nu så nem at jeg tror at jeg sagtens kunne ha' klaret den alene. Det ærgrede mig lidt at jeg så valgte at summone en anden, men jeg gad virkelig ikke bruge mere tid på ham :/

Sentinels døde jeg et par gange ved, hvorefter jeg hjalp nogle andre med at klare dem et par gange, og derved lære deres angreb bedre at kende. Derefter løb jeg rundt andre steder og levellede lidt. Da jeg så vendte tilbage døde jeg endnu et par gange, men jeg klarede dem på tredje forsøg. Det var fedt da det lykkedes og pulsen var godt oppe :) Jeg spiller som warrior, så man skal holde tungen lige i munden for at holde de to sidste samlet mens man kredser rundt om dem :)

Lost Sinner har jeg ikke mødt endnu :)

Heide's Tower kan du cheape lidt hvis du kan lokke fjenderne ud enkeltvis med bue og pil. Derved kom jeg aldrig til at være inde i rummet med tre statuer på een gang. Det ville nok være pænt svært, især når lyden lagger bagefter som den så tit gjorde i det område. Så ville man ikke engang kunne høre at man blev angrebet hvis de var uden for din synsvinkel :/

No Man's Wharf er jeg lige kommet igennem og det virker som et område det havde regnet med at man tog væsentligt tidligere. Det var i hvert fald ret nemt :)

Jeg er kommet et andet sted hen nu, hvor man hverken kan summone eller blive summonet, til gengæld bliver man invaderet ad helvede til og der en boss fra DS1 som jeg simpelthen ikke kan orke lige nu. Vil ikke spoile noget, men den bosskamp var det mest belastende jeg klarede i DS1. Må hellere levelle en masse nu før jeg vender tilbage :D

I starten synes jeg at spillet var utrolig lineært, men her hvor jeg er nu, er der nok en 4-5 steder jeg kan forsøge mig med. Det glæder mig at det er åbnet sådan op :)

EDIT: Jeg tror jeg har fundet en 4-5 våben som jeg har brugt en del. Er det random loot i kister?
Spiller nu: Phantasy Star IV
slk486slk486Skrevet 24/03-14 08:59, rettet 24/03-14 09:03 
Sumez>
Jeg synes umiddelbart det er det sværeste af de tre. Jeg har godt nok store problemer mange steder.

Jeg har det på samme måde. Spillede hele dagen (mm) i går og er sgu ikke stolt af min progress :/ Jeg synes det føles endnu mere unforgiving end de andre.

Man kan i øvrigt sagtens smutte ind i rummet med 3 knights i Heide's Tower, da de to alligevel bare træder tilbage og stiller sig i udgangene.

Konsolkongen>
Det viste sig dog at være fordi jeg havde joinet covenant of champions der fjerner muligheden for multiplayer og så vidt jeg kunne læse mig til gør spillet sværere... :)

Duh, det kunne være jeg skulle katte mig ud af den igen, så :D
j/k
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 24/03-14 10:07 
Haha okay, det turde jeg ikke prøve :D

Jeg klarede alligevel hele Heide's Tower banen mens jeg var med i Covenant of Champs :/
Spiller nu: Phantasy Star IV
SumezSumezSkrevet 24/03-14 10:14, rettet 24/03-14 10:17 
Konsolkongen>
Da jeg så dagen efter tog kampen op igen valgte jeg at summone en hjælper, men bossen var nu så nem at jeg tror at jeg sagtens kunne ha' klaret den alene. Det ærgrede mig lidt at jeg så valgte at summone en anden, men jeg gad virkelig ikke bruge mere tid på ham :/

Jeg gjorde det samme. Jeg ville også gerne have klaret ham på egen hånd, da han virker overkommelig SPOILER-TEKST:
(men så vidt jeg har hørt, får man vistnok muligheden senere)
, men han efterlader -meget- få åbninger, færre end det ser ud til, og der er absolut ingen luft til at heale - så bare det at have en ekstra spiller, der kan tage noget aggro, gør kampen helt anderledes. Jeg har, det meste af tiden, kørt samme taktik som dig, med at hjælpe andre spillere for at få føling for bossen, og så prøvet at tackle dem på egen hånd efterfølgende. Jeg er dog kørt fast ved Lost Sinner, men har hørt at han skulle blive lidt bedre ved at klare belfry området først, så det vil jeg prøve.
Det var dog overhovedet ikke nødvendigt at klare ham Pursuer det tidspunkt (for mit vedkommende, lige efter The Last Giant), da der ikke er noget at lave i Bastille umiddelbart efter, med mindre man synes man kan jorde sentinels så tidligt i spillet.

Da jeg så vendte tilbage døde jeg endnu et par gange, men jeg klarede dem på tredje forsøg. Det var fedt da det lykkedes og pulsen var godt oppe :) Jeg spiller som warrior, så man skal holde tungen lige i munden for at holde de to sidste samlet mens man kredser rundt om dem :)

Det er alligevel godt gået så. Jeg spiller også melee, og bare én sentinel kunne dræbe mig i to slag, så at kæmpe mod to eller tre på én gang var komplet umuligt for mig, når den anden laver det der angreb hvor den kaster sit skjold, som var komplet umuligt at forudse og undgå for mig. Men der er en NPC man kan summone til kampen, så jeg tog det som et signal på at udviklerne har tænkt netop den kamp som en co-op ting - jeg vil gerne kunne gennemføre spillet igen engang om nogle år når de har lukket for serverne.

Heide's Tower kan du cheape lidt hvis du kan lokke fjenderne ud enkeltvis med bue og pil. Derved kom jeg aldrig til at være inde i rummet med tre statuer på een gang. Det ville nok være pænt svært, især når lyden lagger bagefter som den så tit gjorde i det område. Så ville man ikke engang kunne høre at man blev angrebet hvis de var uden for din synsvinkel :/

slk486>
Man kan i øvrigt sagtens smutte ind i rummet med 3 knights i Heide's Tower, da de to alligevel bare træder tilbage og stiller sig i udgangene.

Hvordan lokker du dem ud én ad gangen? Jeg prøver at skyde en med bue på lang afstand, men det aktiverer dem alle på en gang. De to med skjold venter heldigvis altid på at man klarer ham den store med køllen - nok pga. de gør det som slk beskriver, man bagefter kommer de mod en samtidigt. Det med lyden har jeg slet ikke lagt mærke til. Har heller ikke haft reaktion på lyden som en del af min taktik, kigger udelukkende på fjendernes animationer.
Hele det område blev dog væsentlig lettere af at jeg fandt ud af at man kan blocke deres angreb med et skjold uden at miste særlig meget stamina sammenlignet med andre fjender i spillet (overraskende, i forhold til deres størrelse), så ved at holde skjoldet oppe og prøve at gå rundt om dem, i stedet for at sætte sin lid til at rulle rundt om dem, bliver de faktisk ret nemme. Hele området var bare en stor blokklods for mig til at starte med, fordi der er så mange fjender, som hver især kræver stort fokus. Det hjalp også at ham med morgenstjerne lige i starten (ved bonfire, efter den første med skjold) ikke respawner. Til at starte med troede jeg at der ville være en masse som ham, der alle respawnede, og han er alligevel noget mere hardcore end de to andre typer.

No Man's Wharf er jeg lige kommet igennem og det virker som et område det havde regnet med at man tog væsentligt tidligere. Det var i hvert fald ret nemt :)
(...)
I starten synes jeg at spillet var utrolig lineært, men her hvor jeg er nu, er der nok en 4-5 steder jeg kan forsøge mig med. Det glæder mig at det er åbnet sådan op :)

Er lidt nysgerrig omkring hvor du egentlig er nu, og hvilke 4-5 stier det er du mener du har åbent nu? Jeg synes der var utroligt mange veje åbent lige i starten, men lige nu har jeg ikke rigtig andre veje end SPOILER-TEKST:
Belfry, Sinner's Rise og Grave of Saints.
. Jeg troede der var et stor område "bagved" katedralen i Heide's Tower, men det viste sig bare at være en blindgyde :(
Men det er satme nemt at overse nogle potentielle store veje. F.eks. det sted hvor man skal ned i den store brønd midt i Majula - til at starte med troede jeg bare der var et par items dernede og ikke andet.
Hvis du har spillet længere end mig, er højere level, og mener at spillet er lettere, går jeg ud fra at du er kommet længere end jeg, men måske har spillet nogle områder, som jeg har overset?
Områder som jeg har bag mig:
SPOILER-TEKST:
Forest of Giants - Heide's Tower of Flame - No Man's Wharf, Lost Bastille - Mangler jeg noget?

Jeg er kommet et andet sted hen nu, hvor man hverken kan summone eller blive summonet, til gengæld bliver man invaderet ad helvede til og der en boss fra DS1 som jeg simpelthen ikke kan orke lige nu. Vil ikke spoile noget, men den bosskamp var det mest belastende jeg klarede i DS1. Må hellere levelle en masse nu før jeg vender tilbage :D

Jeg er samme sted. Kan man heller ikke summone udenfor og tage dem med ind?
Hvis det betyder at man ikke kan samarbejde med nogen om bossen, tror jeg at jeg cutter netstikket og spiller offline, for jeg bliver invaderet af 1-2 gray phantoms -hver- gang jeg bevæger mig derind, så det er svært nok overhovedet at komme til bossen.
Men det er alligevel en meget sjov idé. Jeg er ikke meget for PvP, men joinede alligevel den relaterede covenant - det er en nem måde at optjene titanite chunks.

EDIT: Jeg tror jeg har fundet en 4-5 våben som jeg har brugt en del. Er det random loot i kister?

Nej. Jeg må have overset nogen. :( Jeg har fundet et par store våben, som ultra greatsword og halberd, men ikke noget til min foretrukne spillestil. Har du fundet nogle hurtige sværd, som er gode? Jeg bruger selv en opgraderet Estoc.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
SumezSumezSkrevet 24/03-14 10:27 
Iøvrigt nogen der har luret systemet for hvordan man kan blive human ved at hjælpe andre spillere?
Det virker fuldstændig tilfældigt. Jeg har nedlagt en hel del bosser for andre, men det er meget sjældent jeg er blevet human når jeg kommer tilbage til mit eget spil. Men omvendt, har jeg også været ude for at jeg blev smidt ud med det samme pga. problemer med hans forbindelse, hvorefter jeg pludselig var human igen.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
PapandPapandSkrevet 24/03-14 10:41 
Sumez>
Jeg synes umiddelbart det er det sværeste af de tre. Jeg har godt nok store problemer mange steder.

Sådan har jeg det også. De små ændringer i kampsystemet kan bestemt være en faktor, når en Souls veteran som jeg, pludselig skal til at lægge stilen om. Det meste sidder trods alt på rygraden, så det har ikke været helt let.
Spiller nu: Mass Effect 2, Star Wars: The Old Repu..., League Of Legends
slk486slk486Skrevet 24/03-14 10:42, rettet 24/03-14 10:46 
Nej. Jeg må have overset nogen. :( Jeg har fundet et par store våben, som ultra greatsword og halberd, men ikke noget til min foretrukne spillestil. Har du fundet nogle hurtige sværd, som er gode? Jeg bruger selv en opgraderet Estoc.

Eneste jeg har fundet er Sword of Heide og Sword of Flame. Begge hurtige nok til feks. dual wielding. Jeg er dog slet ikke så langt som jer endnu.
j/k
SumezSumezSkrevet 24/03-14 10:47, rettet 24/03-14 10:48 
Papand>
De små ændringer i kampsystemet kan bestemt være en faktor, når en Souls veteran som jeg, pludselig skal til at lægge stilen om. Det meste sidder trods alt på rygraden, så det har ikke været helt let.

Måske er jeg ikke helt med på hvad ændringerne er, men det er rigtigt at det føles som om de er der. Mest synes jeg dog det manifesterer sig lidt kedeligt, som om kampene virker mere tilfældige og mindre kontrolleret. Jeg synes tit jeg er ude for at targeting systemet tvinger mig ud på underlige afveje hvor jeg ikke rammer noget, og at fjendernes hurtbox ved angreb virker forskudt i fordhold til animationerne, hvilket resulterer i en del dødsfald hvor jeg har givet spillet skylden, og ikke mig selv. Det har jeg -aldrig- gjort i Demon's Souls og Dark Souls, hvilket var ret unikt.

Det virker også som om at rulle-taktiker ikke virker ligeså godt i DS2 som tidligere, og man i højere grad skal sætte sit lid til skjoldet, men ved ikke om jeg bare er for dårlig til at "rulle rigtigt"? (og ja, jeg holder mit load under 70%)

slk486>
Eneste jeg har fundet er Sword of Heide og Sword of Flame. Begge hurtige nok til feks. dual wielding. Jeg er dog slet ikke så langt som jer endnu.

Sword of Heide? Hvor er det?
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
slk486slk486Skrevet 24/03-14 10:50, rettet 24/03-14 11:04 
Måske er jeg ikke helt med på hvad ændringerne er, men det er rigtigt at det føles som om de er der. Mest synes jeg dog det manifesterer sig lidt kedeligt, som om kampene virker mere tilfældige og mindre kontrolleret.

Jeg sad med samme følelse i går, men tænkte jeg bare var off :) Det virker som om dodge-roll har mindre korrekt vindue og skal foretages en smule senere end vandt. Måske er der lavere input lag, der smider timingen?

Sword of Heide? Hvor er det?

SPOILER-TEKST:
Den knight, der sidder op af træet oppe af stien i Forest of Giants har det

Jeg bemærkede det aldrig i de gamle, så jeg ved ikke om det var sådan, men i DS2 stopper fjender helt med at spawne, når man har dræbt dem nok gange - spørg ikke hvordan jeg har fundet ud af det ;)

Hele det område blev dog væsentlig lettere af at jeg fandt ud af at man kan blocke deres angreb med et skjold uden at miste særlig meget stamina sammenlignet med andre fjender i spillet

Godt tip. Dem med mace og sværd/skjold kan jeg i blinde efterhånden (ahem), men two-hånds sværdet bliver jeg ved med at have problemer med. Turde slet ikke sætte min lid til min lille buckler.
j/k
SumezSumezSkrevet 24/03-14 11:38, rettet 24/03-14 11:42 
SPOILER-TEKST:
Den knight, der sidder op af træet oppe af stien i Forest of Giants har det

Er han nemmere end ham i Bastille? For ham havde jeg godt nok en del problemer med, og endte med bare at lade ham være. Evt. en brugbar strategi? :)

Jeg bemærkede det aldrig i de gamle, så jeg ved ikke om det var sådan, men i DS2 stopper fjender helt med at spawne, når man har dræbt dem nok gange - spørg ikke hvordan jeg har fundet ud af det ;)
Det er nyt. De kommer aldrig tilbage, medmindre man bruger det item der får sværhedsgraden til at stige til NG+ niveau i et område (hvilket alle anbefaler at man ikke gør, da det også bevarer en endnu højere sværhedsgrad når man faktisk når til NG+)

Det betyder også at det bliver svært at farme vigtige items i fremtiden desværre. :( Jeg håber der kommer andre måder at få det mere sjældne titanite, så (som ikke kræver online play), for med den lave droprate, kan det skabe en del uønsket tilfældighed i dit spil.

Godt tip. Dem med mace og sværd/skjold kan jeg i blinde efterhånden (ahem), men two-hånds sværdet bliver jeg ved med at have problemer med. Turde slet ikke sætte min lid til min lille buckler.

Er ikke sikker på hvad du kalder for mace og hvad du kalder for tohåndssværd, men er der ikke kun to typer i området, efter man har fjernet ham med køllen?
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
slk486slk486Skrevet 24/03-14 12:04, rettet 24/03-14 12:08 
Er han nemmere end ham i Bastille? For ham havde jeg godt nok en del problemer med, og endte med bare at lade ham være. Evt. en brugbar strategi? :)

Jeg havde ikke de store problemer med ham. En lidt svagere udgave af dem i Heide's Tower. Jeg brugte bare rulle taktikken :)

Det betyder også at det bliver svært at farme vigtige items i fremtiden desværre.

Ja og jeg brugte nogle, tæt på bonfires, til at øve min parry timing samtidigt. Det er fint nok, hvis man har rigtig svært ved at komme ud af et område og det forhindrer milking - på godt og ondt.

Er ikke sikker på hvad du kalder for mace og hvad du kalder for tohåndssværd, men er der ikke kun to typer i området, efter man har fjernet ham med køllen?

Jo, så vidt jeg husker er køllen en mace :) Der er dem med sværd og skjold og dem der kun har sværd og bruger det i begge hænder - som jeg kalder tohåndssværd.
j/k
SumezSumezSkrevet 24/03-14 12:08, rettet 24/03-14 12:08 
dem der kun har sværd og bruger det i begge hænder - som jeg kalder tohåndssværd.

Det formodede jeg også ;) Men "tohåndssværdet" er rimelig kølle-agtigt, og synes også de svinger det som en kølle. Blev bare forvirret af at du omtalte "dem med mace" i flertal, tænkte om der var andre et sted som jeg ikke har fundet. Det er alligevel et rimelig godt item han dropper.

Jeg brugte bare rulle taktikken :)

Jeg kan slet ikke nå at rulle væk efter at have angrebet ham, han angriber tilbage alt for hurtigt, og har ekstremt lang rækkevidde. Hvordan gør du det?
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
slk486slk486Skrevet 24/03-14 12:12, rettet 24/03-14 12:16 
Jeg bruger to sværd, så måske er de våben og den teknik hurtigere end din (ved ikke hvilken du bruger)? Jeg ruller til siden og frem, så jeg kommer bag ved dem og kan nå at få op til 4 slag ind, inden de angriber igen.

Typisk rul venstre, så rul højre under hans swipe (fra hans venstre mod højre) og til sidst til venstre og frem, så jeg ænder bagved. Så er det bare R1,L1,R1,L1 og rul væk :) - ud fra hovedet i forhold til sværd og skjold knightsne.

Men "tohåndssværdet" er rimelig kølle-agtigt, og synes også de svinger det som en kølle.

Det gør de også og sværdet ser ikke engang skarpt ud :)
j/k
SumezSumezSkrevet 24/03-14 12:19, rettet 24/03-14 12:20 
Jeg kan godt høre at jeg burde have overvejet at lave et dual weapon build i stedet. :) At få mere end ét hit ind efter hver åbning lyder utopisk. At få fire hits ind og stadig have nok stamina til at rulle væk lyder absurd. :P
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
slk486slk486Skrevet 24/03-14 12:26, rettet 24/03-14 12:32 
Bemærk jeg skrev OP TIL fire hits :) Med fire hits er det netop ikke altid jeg har stamina nok til at rulle væk igen.
j/k
SumezSumezSkrevet 24/03-14 12:33 
Men vildt nok at du har tid til det. Hvis man kan vurdere at det 3. eller 4. hit vil dræbe fjenden, er det selvfølgelig altid muligt at presse et ekstra hit ind. ;) (også en af de ting der har dræbt mig et par gange, når 3. hit af uforklarlige årsager pludselig ikke connecter :S)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
slk486slk486Skrevet 24/03-14 12:43 
Ja, man bliver straffet på det grusomste, når man bliver overmodig :D
j/k
--Skrevet 24/03-14 12:59 
Jeg har ikke aldrig fået spillet Demon´s Souls, og har kun kort stiftet bekendtskab med Dark Souls. Men føj hvor denne tråd har gjort mig hooked på at komme i gang med dette univers. Jeg skulle gerne modtage Demon´s i morgen hvis jeg er lidt heldig, så jeg kan komme i gang fra begyndelsen.

Nogle som kan anbefale et "sikkert" begynder build til Demon´s? Læste om et Berserk Archer build hvor ens HP skulle være under 30% hele tiden, hvor man til gengæld skadede rimelig sygt ranged. Det tiltaler mig, dog ved jeg ikke om det er "begynder venligt" :D

Men fuck hvor glæder jeg mig til at komme i gang med disse spil!
Spiller nu: Animal Soccer World
SumezSumezSkrevet 24/03-14 13:07, rettet 24/03-14 13:08 
Det lyder i hvert fald ikke særlig begyndervenligt. Jeg tror de mest begyndervenlige builds er hvor du laver din figur til at kunne tage lidt hits, og enten sætte stor lid til sit skjold og en armor med høj poise (dvs. de tunge, der gør at man ikke mister balance når man rammes), eller bare at være god til at rulle. Det er en god idé at have et ranged våben og evt. lidt magi med sig, til svære situationer, men jeg tror det nemmeste er at fokusere på en melee klasse, da nogle fjender ellers kan give voldsomme problemer.

Iøvrigt afgør "klassen" kun dine starting stats og equipment. Når først spillet er i gang, justerer du 100% selv hvor du ligger fokus.
Men lige et par advarsler omkring level systemet:
1- Stamina er nok en af dine allervigtigste stats. Hele kampsystemet er bygget op omkring stamina, og det bruger stamina både at angribe, dodge/rulle, og at blokere med sit skjold - det regenererer meget hurtigt, men løber du tør i en situation hvor fjenden kan nå dig med et angreb, er løbet kørt.
2- STR gør IKKE at dine angreb gør mere skade. Det gælder -kun- hvis du har et våben hvis skade scaler med STR, og det gælder stort set kun de meget store, klodsede våben som kæmpesværd og -økser. De fleste alm. sværd scaler f.eks. med DEX i stedet, men helt generelt er stat scaling ikke særlig relevant før New Game+ - indtil da, er den eneste "seriøse" møde at øge damage output at opgradere sine våben. I det hele taget spiller STR og DEX ikke anden rolle end at møde equipment requirements og førnævnte scaling afhængigt af våbnet.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
SumezSumezSkrevet 24/03-14 17:10 
Har spillet fået lidt mere dynamisk lys tilbage efter den patch der kom i dag? Synes jeg ser nogle effekter enkelte steder, som ikke var der før.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
slk486slk486Skrevet 24/03-14 22:55, rettet 24/03-14 23:07 
Har jeg ikke lagt mærke til - jeg bruger stort set aldrig faklen. Siger de det skulle komme?

På en anden note har jeg nu fået nedkæmpning af knights ned til en videnskab - easy peasy - og så er den del af kortet piv åbent og dermed fik jeg onduleret min første bossman - alt sammen dodge only :)

I øvrigt kan jeg nævne at, hvis man kun vil kæmpe mod en enkelt knight af gangen i rummet med tre, kan man løbe helt tilbage til starten af Heidi's Tårn - eller indtil de vender om. Når man kommer tilbage i rummet kan man nøjes med at aggro den ene.
j/k
SumezSumezSkrevet 25/03-14 00:27, rettet 25/03-14 00:28 
Jeg har lagt førnævnte områder fra mig efter jeg opdagede en rimelig stor detalje jeg havde overset, og som jeg ikke forstår hvordan de forventer at folk kan opdage uden at læse på nettet.
Anyway, for at andre ikke går i samme fælde: Når man møder hende damen der sælger mirakler i Heide's Tower, skal man bliver ved med at vælge "talk" rigtig mange gange, indtil hun holder op med at sige nye ting, også selvom man ingen interesse har i miracles. Derefter kan man så finde hende i Majula, i det rum man har været forbi tidligere, hvor det ser ud til at væggene kan drejes så man kan komme ud via en anden udgang.

Det åbner op for en hel serie af flere nye områder, hvor man desuden finder genstande der hjælper med også at åbne en andre veje andre steder i spillet. Det er åbenbart ret centralt at man tager derhen relativt tidligt i spillet, da disse områder er noget lettere end nogen af de andre jeg har spillet hidtil...
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
slk486slk486Skrevet 25/03-14 00:44, rettet 25/03-14 00:46 
Aha, det er hende, der åbner den :) Cheers.

I øvrigt er det vist generelt en god ide at tale med folk indtil de ikke har mere - har fået items ud af det ihvertfald.
j/k
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 25/03-14 01:55, rettet 25/03-14 01:59 
Sumez>
Det åbner op for en hel serie af flere nye områder, hvor man desuden finder genstande der hjælper med også at åbne en andre veje andre steder i spillet. Det er åbenbart ret centralt at man tager derhen relativt tidligt i spillet, da disse områder er noget lettere end nogen af de andre jeg har spillet hidtil...

Det er det jeg mente med 4-5 steder jeg kunne tage hen :) Jeg opdagede med det samme at man kunne få hende til at tage til Majula. Synes der har været noget lign. i de tidligere spil hvor der skete noget når man havde læst al dialogen. Under alle omstændigheder synes jeg at universet er spændende nok til at man gider høre alt hvad de har at sige, så jeg fandt det meget naturligt at vælge "Talk" flere gange :)

Sorry jeg ikke har fået svaret på resten af dit lange indlæg endnu. Bliver nok først i morgen :)

SPOILER-TEKST:
Jeg tror i øvrigt at der er en troldmand i No Man's Wharf der har en lignende funktion. At han kan låse op for et nyt område hvis dit har høj nok Intelligence
Spiller nu: Phantasy Star IV
slk486slk486Skrevet 25/03-14 02:09, rettet 25/03-14 02:10 
Arg, det er f*ndme så svært at stoppe igen. Lorte spil. Og jeg kan stadig ikke finde min parry timing :)
j/k
SumezSumezSkrevet 25/03-14 08:32 
Konsolkongen>
Det er det jeg mente med 4-5 steder jeg kunne tage hen :)

Jeg kan også meget bedre nu forstå at du synes spillet er lettere end 1'eren. De seneste områder har været en helt anden oplevelse end tidligere. SPOILER-TEKST:
Det er først i Iron Keep jeg "sidder lidt fast" igen mod de der sataner med lynsværd med one-hit kills lige før bossen.
Jeg tror jeg lægger det område lidt på is igen, og tager SPOILER-TEKST:
skovområdet eller grave of saints
nu.

SPOILER-TEKST:
Jeg tror i øvrigt at der er en troldmand i No Man's Wharf der har en lignende funktion. At han kan låse op for et nyt område hvis dit har høj nok Intelligence


Jeg har ikke høj nok Int :( Skal man virkelig ofre et par point kun for det?

slk486>
Arg, det er f*ndme så svært at stoppe igen. Lorte spil. Og jeg kan stadig ikke finde min parry timing :)

Har samme problem. Altså med at stoppe igen.
Hvis fjenderne har skjold, så prøv dit shield break move (tryk frem på left stick nøjagtig samtidig med at du bruger dit L1-angreb), det er en nem måde at stagger fjenden.

Jeg har købt en katana nu, som jeg har opgraderet og er ret glad for, men jeg savner allerede lidt mit forrige sværds evne til at stagger mine fjender. Kunne tage de der katana-riddere i én 4-hit combo før, da de mistede balancen ved hvert andet hit.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
slk486slk486Skrevet 25/03-14 08:51, rettet 25/03-14 08:51 
Jeg kan også meget bedre nu forstå at du synes spillet er lettere end 1'eren. De seneste områder har været en helt anden oplevelse end tidligere

Enig. Jeg tror det føles sværere til tider, fordi man skal mere frem og tilbage? Nye områder kan være lettere end gamle områder osv. Ihvertfald er lektion at hvis et område føles lidt for svært, så er der nok et andet sted man burde være i stedet :)

Jeg har affundet mig med at jeg pt ikke kan finde timingen i parry, så jeg har perfected mine rul i stedet :D
j/k
CamousCamousSkrevet 25/03-14 11:13 
Nu hvor jeg tror at jeg har gjordt og dræbt alt der er at gøre og dræbe i spillet tror jeg godt jeg kan tillade mig at give et enkelt pro-tip til Souls veteraner.

Den nye AGL stat er utrolig vigtig. Jeg fuckede mit første 1/3 af spillet ved ikke at opgradere den. Jo højere den er jo hurtigere kan din gut lave diverse actions som at holde sin shield op, drikke Estus og roll.
slk486slk486Skrevet 25/03-14 11:22, rettet 25/03-14 11:40 
Spøjst du skriver det nu - jeg sad netop i går aftes og ledte efter staten der ville påvirke det i forbindelse med level-up :)
Det vil jeg have in mente.
j/k
SumezSumezSkrevet 25/03-14 11:26 
Camous>
Den nye AGL stat er utrolig vigtig. Jeg fuckede mit første 1/3 af spillet ved ikke at opgradere den. Jo højere den er jo hurtigere kan din gut lave diverse actions som at holde sin shield op, drikke Estus og roll.

Så vidt jeg kan gennemskue, kræver det at man hæver END og så bagefter "Adaptability" for at få AGL til at stige? Jeg har 20 i begge nu, og det kræver vist en del af få den højere op nu.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
SumezSumezSkrevet 25/03-14 11:44, rettet 25/03-14 11:51 
Der er en lang tråd her hvor folk (med undtagelse af en enkelt der prøver at argumentere kraftigt for det modsatte) konkluderer at ADP og AGL er fuldstændig ubrugeligt?

http://www.gamefaqs.com/boards/693331-dark-souls-ii/68799675

Men der er til gengæld noget om a VIT får stamina til at regenerere hurtigere? Nogen der kan bekræfte det?
edit: Ok, here we go: https://www.youtube.com/watch?v=BwSNzUD0lms

Jeg troede bare 70% var en cap, men jeg skal åbenbart langt langt under 70 hvis jeg vil være ninja :)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
slk486slk486Skrevet 25/03-14 11:45, rettet 25/03-14 11:47 
Well, ADP tilføjer da et par frames invincibility til roll, men det kan vel være via AGL. Officielt ser det ud til at AGL skulle påvirke actions.
j/k
CamousCamousSkrevet 25/03-14 11:48 
Jeg kan ikke tælle hvor mange gange jeg døde fordi det tog så lng tid at drikke Estus og holde shield op før jeg gav AGL lidt kærlighed.

De folk er vist bare fuld af lort.
slk486slk486Skrevet 25/03-14 11:52, rettet 25/03-14 11:55 
Testen viser shield raise -15 frames - det er en del.

Tager det kortere tid at drikke, eller kortere tid at starte på at drikke?

Personligt bruger jeg stort set ikke Estus i kamp, netop fordi det tager for lang tid og man er immobile imens. Hellere orbs for mit vedkommende - hvis det er nødvendigt - og Estus efter kampen, men et godt pro tip er: Don't get hit :p
j/k
SumezSumezSkrevet 25/03-14 11:56 
Og hvis man absolut -skal- heale, kan det aldrig betale sig at være for desperat. Hellere holde skjoldet oppe og på afstand, og vente til det angreb der efterlader absolut størst muligt åbning hos pågældende boss. Den taktik reddede alligevel min røv mod Mytha som jeg tog ud i første forsøg. :)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
slk486slk486Skrevet 25/03-14 12:00, rettet 25/03-14 12:03 
Same. Hvis jeg absolut skal, så afventer jeg - eller fremprovokerer - en forudsigelig combo hos modstanderen.
Min første og pt. eneste boss er Dragonrider, så jeg ved ikke hvem Mytha er, men ham tog jeg i 3. forsøg (utålmodighed er den største dødsårsag i DS serien:D) og alle ved at 3 > 1 :P
j/k
SumezSumezSkrevet 25/03-14 12:03, rettet 25/03-14 12:04 
Jeg tog også ham i første, men det var en rigtig lang kamp da jeg kæmpede forsigtigt, og havde nok på daværende tidspunkt allerede nedlagt 4-5 andre bosser :P

Lidt ærgerligt at din første boss kun førte til en blindgyde ;) Vil nok anbefale at du tager Forest of Giants nu.

edit: Doh, forvekslede lige dragonrider og dragonslayer. Rider er alligevel en væsentlig nemmere boss, og var vistnok min 3. :) Men de minder om hinanden.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
slk486slk486Skrevet 25/03-14 12:06, rettet 25/03-14 12:14 
Blindgyde? Den ledte da til det der nye Zombie sted (via præstinden) og Warfen? Forest of Giants har jeg været igennem - bortset fra bossen, som jeg er lidt nervøs for - Han er så stor!

Edit: ah ok, det forklarer det. Ja, han var særdeles nem med samme fremgangsmåde som resten af knightsne.
j/k
SumezSumezSkrevet 25/03-14 12:11, rettet 25/03-14 12:11 
Bossen i Forest of Giants er ret nem. Bortset fra hams trampe-angreb, angriber han kun foran og ved siden af, så rul bag ham (evt. mellem benene) når han angriber med hænderne, og få et par hits ind.
Det er også nemt at løbe ned i den anden ende af rummet for at heale, før han kan indhendte dig, så hvis bare man har healing nok, kan det næsten ikke gå galt.

Jeg er dog ikke sikker på at der er nogen som helst årsag til at du burde tage ham nu. Det eneste nye område man åbner op for umiddelbart efter er beskyttet af en anden noget sværere boss, og du er alligevel allerede på vej til det område via den anden rute ;) (håber ikke det spoilede for meget)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
slk486slk486Skrevet 25/03-14 12:12, rettet 25/03-14 12:14 
^ Ingen spoiler i det for mit vedkommende og jeg går så bare videre af de andre områder, indtil jeg er frisk :)

SPOILER-TEKST:
Apropos Forest of Giants - ham fyren, der ankommer på en drage(?) har man åbenbart kun en enkelt chance for at kæmpe imod. Da jeg kravlede ned af stien og op igen, forsvandt han og kommer ikke tilbage:(
j/k
SumezSumezSkrevet 25/03-14 12:22 
Ja, jeg fik også halen mellem benene med det samme da jeg så ham, og undrede mig over hvorfor han ikke kom tilbage. Men bare rolig, du får chancen senere. :)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
slk486slk486Skrevet 25/03-14 12:24 
Godt at høre, men jeg kan ikke lade være at tænke på om han mon dropper et eller andet spændene, hvis man tager ham første gang :)
j/k
SumezSumezSkrevet 25/03-14 12:38 
Tro mig, det havde du ikke gjort alligevel ;)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
slk486slk486Skrevet 25/03-14 12:42 
Sikkert ikke, men ... :)
j/k
SumezSumezSkrevet 25/03-14 23:09 
God damn Iron Keep.........
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
slk486slk486Skrevet 26/03-14 01:05 
Følelsen af at genvinde sine 10.500 souls i den modsatte ende af No Mans Warf... Ubeskrivelig :)
j/k
PapandPapandSkrevet 26/03-14 01:55 
Så flyver timerne virkelig her. Er startet forfra for 3. gang, men har endelig ryddet Last Giant, Pursuer, Dragonrider og Flexile Sentry. Alt sammen stort set uden at dø, nu hvor jeg efterhånden har fået has på styringen.

Jeg skifter mellem Sword of Heide +4 og Sword of Flame +1 i kombination med Drangleic Shield, som har 100% physical damage reduction.
Spiller nu: Mass Effect 2, Star Wars: The Old Repu..., League Of Legends
SumezSumezSkrevet 26/03-14 01:59 
Hvad er årsagen til at du er startet forfra flere gange?
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
FancyPantsFancyPantsSkrevet 26/03-14 02:01 
Jeg gætter på re-rolls :P
PEW PEW PEWSpiller nu: StarCraft II: Legacy Of..., Monster Hunter: World, Warframe
480 emne(r).
« < 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 > »

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig