X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Dark Souls II


Svar
CamousCamousSkrevet 05/02-14 15:41, rettet 05/02-14 15:42 
Can you feel it brothers? The darkness is soon upon us at last!

Jeg har ikke været så spændt på et ny spil siden den originale Dark Souls, hvilken måske ikke siger ikke meget. Men jeg har faktisk overhovedet ikke været spændt på noget nyt siden Dark Souls.

Hell, den sidste spil der var i mit PS3 var Dark Souls. Gud, jeg troede at jeg helt havde glemt følelsen af at glæd... Se hele indlægget
480 emne(r).
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 > »

Svar
CamousCamousSkrevet 05/02-14 15:41, rettet 05/02-14 15:42 
Can you feel it brothers? The darkness is soon upon us at last!

Jeg har ikke været så spændt på et ny spil siden den originale Dark Souls, hvilken måske ikke siger ikke meget. Men jeg har faktisk overhovedet ikke været spændt på noget nyt siden Dark Souls.

Hell, den sidste spil der var i mit PS3 var Dark Souls. Gud, jeg troede at jeg helt havde glemt følelsen af at glæde sig til et nyt release.

Jeg har undgået trailers og information fordi jeg vil opleve spillet selv. Men siden det blev sagt at Miyazaki ikke er director mere har jeg været nervøs om hvad det betyder for serien, han er jo Mr. Souls.

Men snart finder jeg ud af det. Hører du det PS3, din gamle lort, få det støv af, vi skal på en ægte eventyr igen.
PapandPapandSkrevet 05/02-14 15:50 
Fuldstændig med dig her Camous! Jeg blev væk fra en Namco-Bandai event i Oslo fordi Dark Souls II var med i spilbar version, skulle nødig have spoilet bare det mindste, efter at have holdt mig langt fra trailere osv.

Varmede op med at gennemføre Dark Souls på pc for nylig, det både kører og ser ud som en drøm med brugerskabte patches, så det kan varmt anbefales. Selvom jeg har klaret Xbox versionen 3-4 gange, så blegner den noget i forhold til oplevelsen på pc.

Dark Souls II collectors blev i første omgang bestilt til pc, men da releasen rygtes til maj, har jeg selvfølgelig også bestilt det på Xbox. :P
Spiller nu: Mass Effect 2, Star Wars: The Old Repu..., League Of Legends
CamousCamousSkrevet 05/02-14 15:58 
Glemmer aldrig oplevelsen af at spille Dark Souls. Jeg tog et par dage fri, skubbede sofaen så jeg sad med ansigten helt op i mit 52" LCD og lavede ikke andet fra morgen til aften end at spille det mesterværk.

Jeg gør satme det samme denne gang. Der er ingen der ser mig eller hører fra mig den uge.

Daaaaaark Soooooouuuuuls baby! Yeahhhhhhh!
jaesjaesSkrevet 05/02-14 16:29, rettet 05/02-14 16:29 
Jeg synes, det er rimelig sindssygt, at skriver man 'dar' på Google, så er andet forslag Dark Souls og tredje Dark Souls II. Der er altså meget, der kan starte med 'dar', men de to spil er åbenbart toppen.

Glæder mig lidt til at prøve serien - venter til DS2 er udkommet til at beslutte hvilket af de tre spil (ikke særlig sandsynligt at jeg får tid til mere end et af dem, så kan ligeså godt vælge det bedste, eller det der giver mest for pengene).
slk486slk486Skrevet 05/02-14 16:32 
Google kigger på hvad DU har søgt på tidligere og vurdere preview resultaterne ud fra det.
j/k
jaesjaesSkrevet 05/02-14 16:34, rettet 05/02-14 16:35 
Også når jeg ikke har slået webhistorik til og har tømt cookies? :P
slk486slk486Skrevet 05/02-14 16:48, rettet 05/02-14 16:49 
Jep :) Jeg har eksempelvist andre forslag.

Kører du incognito?
j/k
SumezSumezSkrevet 05/02-14 16:58, rettet 05/02-14 16:59 
Ved ikke om vi skal køre videre i den gamle tråd, men bare til reference, er der en anden tråd med præcis samme navn:
http://www.playright.dk/forum/emne/34944-dark-souls-ii#626049

Vi kan evt. rename den her til "release hype"? :P
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
SumezSumezSkrevet 05/02-14 17:24, rettet 05/02-14 17:25 
Papand>
Fuldstændig med dig her Camous! Jeg blev væk fra en Namco-Bandai event i Oslo fordi Dark Souls II var med i spilbar version, skulle nødig have spoilet bare det mindste, efter at have holdt mig langt fra trailere osv.

Jeg har det på samme måde. Det er bare sådan et spil hvor man ikke vil vide for meget. Det mystiske og ukendte, og betagelsen ved at opdage og udforske spillets verden er så stor en del af oplevelsen. Jeg havde også meldt mig til beta'en, men valgte alligevel ikke at deltage af samme årsag.

slk486>
Jep :) Jeg har eksempelvist andre forslag.

Kører du incognito?

Hvis jeg kører incognito, er "dark souls" første forslag, lige før "darwin".
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
CamousCamousSkrevet 05/02-14 17:36 
Darwin og Dark Souls går hånd i hånd idet at Souls serien har været den evolution i RPG genren som jeg havde tryglet om på mine knæ i årtier.

TRYGLET!!!! Som en sulten hund!

All praise lord Hidetaka Miyazaki. Jeg ville donere min lever, to nyre og begge kugler så denne vidunerlige mand kunne fortsætte med at leve for han fortjener det meget mere end mig.
AzzkikrAzzkikrSkrevet 05/02-14 18:58 
Det skal nok blive godt, det lyder til at de har ændret nogle af de ting jeg efter spurgte i både demons og dark soul, så som mere definerede classes, så det er ikke er totalt ligegyldigt hvad man vælger at spille som.

At verdenen skulle være 2x større end Dark souls er dog et turn-off, imo var dark souls rigeligt stort. Men hvis de dog bare gad gå tilbage til world hub konceptet som nexus i Demons souls kunne de for min skyld lave en million "verdener". En skam der skulle gå mainstream i den med Dark Souls så de skrottede det glimrende koncept imo, det er nok den største årsag til at jeg synes Demon Souls >>> Dark souls.
CamousCamousSkrevet 05/02-14 19:16 
Personlig kunne jeg meget bedre lide Dark Souls's seamlessly connected world end der hubs i Demon's Souls. Den verden i Dark Souls var meget mere organisk og det var en fryd at opleve hvordan stemningen ændrede sig hvis man fulgte den ene vej frem for den anden.

Og har heller ikke noget imod at verden i Dark Souls II er større lige så længe de ikke går efter quantity over quality. I Dark Souls var der områder som jeg ville ønske var større fordi jeg ville udforske dem mere.

Mit størreste ønske for serien er dog mere dybde i upgrade og equipment. Og specielt armour også. I Dark og Demon's kunne man lige så godt smide den gamle sæt armour ud lige så snart mand fandt noget med bedre stats i samme vægt.

Våben upgrades kunne de også gøre mere udaf. Demon's havde en bedre system der i min mening, men i denne spil kan de gøre meget mere ud af det hvis de har lyst, bare kig på Vagrant Story.
PapandPapandSkrevet 05/02-14 19:20 
Jeg tænkte faktisk en del over det ved min sidste gennemspilning. Jeg synes det fungerer glimrende at det hele hænger sammen. Det giver en masse mystisk og stemning, når man i baggrunden kan skimte områder man har besøgt eller drages imod.

Det giver selvfølgelig en del backtracking, men lige inden det bliver et problem, indføres warping mekanismen og så er situationen løst.

Så længe det er kvalitet over kvantitet med nye områder, så kan de for min skyld gøre spillet så stort de vil. Anor Londo og Sens Fortress står klart som noget af det bedste og overgår begge samtlige af områderne fra Demon's Souls.
Spiller nu: Mass Effect 2, Star Wars: The Old Repu..., League Of Legends
CamousCamousSkrevet 05/02-14 19:33 
Den måde man kunne åbne shortcuts efter at havde kommet igennem det meste af en bane var helt genialt hvad leve design angår i Dark Souls.
AzzkikrAzzkikrSkrevet 05/02-14 19:49 
Jeg synes bare ikke at det giver meget mening med en sammenhængende verden i et spil der reelt set intet plot eller historie har. Det virker unødvendigt.

Det hele handler om character progression og her fungere nexus hub'en i demons souls imo bedre. Fx hvis man nu gerne vil køre en faith-baseret build kunne man vælge at gå igennem valley of defilement tidligt for at få specifikke items/våben til netop sådan et build. Det giver spillet en hel anden dimension i forhold til Dark souls.

Men hver sin smag.
CamousCamousSkrevet 05/02-14 20:52 
Historie kommer i vejen for ægte adventuring. Adventuring er at udforske ukendte og farlige områder fyldt med atmosfær, og lige netop der er en spil hvor verden er oraganisk frem for segmenteret bedre.
SumezSumezSkrevet 05/02-14 23:03, rettet 05/02-14 23:04 
Camous>
Personlig kunne jeg meget bedre lide Dark Souls's seamlessly connected world end der hubs i Demon's Souls. Den verden i Dark Souls var meget mere organisk og det var en fryd at opleve hvordan stemningen ændrede sig hvis man fulgte den ene vej frem for den anden.

Hel enig, jeg synes det er langt ude at kalde det for "mainstream", og da jeg for nyligt så en gennemspilning af Demon's Souls, som jeg ikke har rørt i nogle år nu, blev jeg helt ked af hvor kedelig og uopfindsom hub-strukturen er. Den sammenhængende værden i Dark Souls giver mange flere muligheder for kreativ udfoldelse, og giver spilleren en oplevelse af en mere helstøbt oplevelse hvor alt er forbundet. Det er lidt den oplevelse jeg fik i Ico, når man pludselig krydsede steder man havde været før, og fik indtrykket af et stort sammenhængende kompleks med en form for mening i det hele.

Azzkikr>
et spil der reelt set intet plot eller historie har.

Ok....
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
CamousCamousSkrevet 05/02-14 23:14, rettet 05/02-14 23:18 
ICO er en meget astute sammenligning for både der, i Shadow of Colossus og Vagrant Story var det den sammenhængende verden og især atmosfæren af denne verden der osede af eventyr der greb mig.

Og han har ret i dem forstand at i modsætning af alle andre RPG'er prøver souls serien ikke at tvinge et eller andet ligegyldig active narrative ned i halsen på dig via cutscenes, NPC interactions eller busy work fetch quests. Souls serien fortæller historie ved passive metoder som atmosfære og world design.

Når du træder inde i et nyt område så føler du det som de vil have du skal føle uden at skulle bruge ord.
SumezSumezSkrevet 06/02-14 00:18 
Der er masser af historie og plot, selvom spillet ikke prøver at mase det ned i halsen på dig, den har allerede været gennemtærsket - og den fantastisk designede, sammenhængende, spilverden er blot en af de diskrete måder spillet fortæller dig hvad det hele handler om. Om man gider interessere sig for det eller ej er op til en selv, men hvis man kun spiller Dark Souls som en number cruncher der handler om at micromanage sin figur med stats og udstyr, går man alligevel glip af en kæmpestor del af hvad der gør spillet fedt. :)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
SumezSumezSkrevet 06/02-14 00:21 
Dark Souls II
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 06/02-14 00:33 
Serien har nogle af de mest gennemførte monsterdesigns jeg har set i et moderne spil. Der er bestemt undtagelser, men når man ramler ind i en af de virkelig gode så gør det virkelig indtryk. Hatten af for det :)

Jeg har tit haft artbook'en ude af min Dark Souls LE for lige at genopfriske hvor fede nogle af dem er :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
SumezSumezSkrevet 06/02-14 01:06 
Er der iøvrigt ikke mange af dem som slet ikke er blevet brugt? Kan se en del i den, som jeg ikke kan genkende, men måske er det bare min hukommelse der svigter.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
CamousCamousSkrevet 06/02-14 11:00 
Konsolkongen>
Serien har nogle af de mest gennemførte monsterdesigns jeg har set i et moderne spil. Der er bestemt undtagelser, men når man ramler ind i en af de virkelig gode så gør det virkelig indtryk. Hatten af for det :)

Ja, præcis. Det er faktisk underligt at det første område man går igennem i både Demon's og Dark Souls er så typisk middle age slot. Man får nemlig det indtryk i starten at art direction er ret bland.

Men efter et par timer finder man ud af hvor smukt og mystisk en verden man befinder sig i.

Jeg husker første gang jeg mødte de det svampemænd i skoven. Det var helt fantastisk, specielt den hyl som de små giver ud når de dør.
SumezSumezSkrevet 06/02-14 11:11 
Ja, præcis. Det er faktisk underligt at det første område man går igennem i både Demon's og Dark Souls er så typisk middle age slot. Man får nemlig det indtryk i starten at art direction er ret bland.

Men efter et par timer finder man ud af hvor smukt og mystisk en verden man befinder sig i.

Jeg kan godt lide at det "eskalerer" på den måde. Men samtidig er de "traditionelle" middelalderslot-områder (i både Demon's og Dark) også nogle af de mest imponerende områder.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
CamousCamousSkrevet 06/02-14 12:43, rettet 06/02-14 12:44 
Det er de helt sikkert med hensyn til level design.

Jeg kan faktisk også selv lide den tradition for at starte meget normalt og meget langsomt skrue op for det mystiske, det føles meget som en eventyr arc.

Problemet er vel med at det måske kan resultere i at mange hopper fra før de når tol det gode.

Men Souls serien er vel allerede så mainstream som den burde få lov til at blive. Hvis for mange gamer køber sig inde i serien kommer det nok til at gå ud over seriens kerne.

Det er det mange, blandet andet mig, var bange for da Dark Souls II blev announced med en masse fanfare og tydeligvis højere budget.

Det er typisk når publisher tror de har en golden goose hånden og begynder på at smide alt for mange penge efter den i håb om at vokse den større at ting begynder på at gå galt.

Gad også vide hvad Hidetaka Miyazaki arbejder på lige nu. Folk tror at han arbejder på Demon's Souls II for SONY men det kan da næsten ikke passe idet det ville være for godt til at være rigtigt.
HeroldHeroldSkrevet 06/02-14 13:20 
Er han ikke stadig hos From Software? For så længe han er det, så kan jeg ikke forestille mig at han laver Demon's Souls 2, så skulle det kun være som konsulent, men kan ikke forestille mig at han/de gider det.
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
CamousCamousSkrevet 06/02-14 13:26 
Kan ikke se hvorfor han ikke kunne det. Demon's Souls var SONY published og de kunne sagtens have en anden team på From der arbejder på det projekt.

han arbejder på et andet projekt hos From, det er sikkert.
HeroldHeroldSkrevet 06/02-14 13:41 
Ja, men det er ikke for sjov at de gik ud og lavede Dark Souls bagefter, hvor Sony selv valgte at lavere 2'eren. Der har været uoverensstemmelser af en eller anden grad - det er meget klassisk i spilindustrien at publisher sætter sig på IP'en, og fortsættelser til spil ikke kommer fra den originale udvikler (eks. Operation Flashpoint).

Hvis From havde været buddies med Sony havde de også lavet Demon's Souls 2, istedet for at lave et spil, der mere eller mindre er den reelle fortsættelse.
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
SumezSumezSkrevet 06/02-14 13:55, rettet 06/02-14 13:57 
Det er det mange, blandet andet mig, var bange for da Dark Souls II blev announced med en masse fanfare og tydeligvis højere budget.

For ikke at nævne udtalelser om at det skulle være mere tilgængeligt og mindre udfordrende.

Herold: Hvis Sony tilbyder en stor nok pose penge, skal de da nok få FROM med på Demon's Souls 2, men jeg tror nu bare de vælger at prioritere navnet højere end udviklerholdet.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
CamousCamousSkrevet 06/02-14 13:57 
Ja, nu var det jo sådan at SCE havde hovedet op i røven og det kom helt bag på dem at Souls spillene blev en cult hit. Ellers ville det ikke have været Atlus der bragte spillet over fra Japan.

Tror de havde tid til at fortryde deres eget dumhed efter Dark Souls blev en kæmpe hit. Det måtte have været bittert at se en sequel med et andet navn til et IP som de ejede blive så stort.

Der må da have været folk hos SCE der sagde til den selv at de burde gøre noget med deres Demon's Souls IP som eller ville gå til spild.

Nu får vi at se. Det er måske for meget forlangt af SCe at være smarte nok til rette på deres fejl og få mest ud af en hot IP fremfor at blive ved med at pumpe penge i alt mulig andet lort.
SumezSumezSkrevet 06/02-14 14:10 
Ja, nu var det jo sådan at SCE havde hovedet op i røven og det kom helt bag på dem at Souls spillene blev en cult hit. Ellers ville det ikke have været Atlus der bragte spillet over fra Japan.

Det var nu også svært at forudse, ville jeg mene. Jeg havde slet ikke regnet med at det var nær så godt før jeg faktisk prøvede det. Det ser faktisk småkedeligt ud, ud fra videoer og billeder.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
CamousCamousSkrevet 06/02-14 14:14, rettet 06/02-14 14:15 
Ja, men den så trods alt interessant nok ud til at jeg købte den på dens Asian launch hvor ingen kendte til spillet.

Det tog ikke lang tid før det gik op for mig at det her var noget specielt. Ingen snakkede om den på det tidspunkt men jeg blev da godt nok glad da den blev en import gem kort efter.

Allerede der skulle SCE have hoppet på muligheden for at udgive den i vesten, men ja...
SumezSumezSkrevet 06/02-14 14:27, rettet 06/02-14 14:28 
Tror det var Darkbeat, der gjorde mig opmærksom på spillet, herinde: http://www.playright.dk/forum/emne/29707-demons-souls?start=0

Jeg blev fanget ligeså snart jeg læste Eurogamer's import-anmeldelse, og bestilte spillet i dyre domme fra USA efter jeg havde spillet Bo's jap-eksemplar til træf hos mig, samme sommer. Der gik faktisk lang tid før det kom herhjemme i Europa, netop fordi ingen havde regnet med at det ville blive så populært. :)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
HeroldHeroldSkrevet 06/02-14 14:49 
Sumez>
Det er det mange, blandet andet mig, var bange for da Dark Souls II blev announced med en masse fanfare og tydeligvis højere budget.

For ikke at nævne udtalelser om at det skulle være mere tilgængeligt og mindre udfordrende.

Herold: Hvis Sony tilbyder en stor nok pose penge, skal de da nok få FROM med på Demon's Souls 2, men jeg tror nu bare de vælger at prioritere navnet højere end udviklerholdet.

Ja, men det oprindelige problem har nok været at de ikke har ville frem med pengepungen - så derfor smuttede From over til NamcoBandai, og lavede Dark Souls istedet. Jeg skyder på at de er kontraktuelt forpligtede til ikke at arbejde med konkurrenten (Sony), når det kommer til det.

Det giver ingen mening at de har lov til at arbejde på to lignende spil for to forskellige udgivere.
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
CamousCamousSkrevet 06/02-14 15:00 
Men så forstår jeg slet ikke hvorfor Miyazaki blev taget ud af projektet, og uden hans samstykke. Det er da det rene svineri.

Det giver heller ikke mening at SCE har hovedet så lang oppe i røven at de ikke griber til pungen efter Dark Souls viste sig at blive så stort. De kunne jo bare selv lave en Demon's Souls 2. Men de ville måske heller skide penge væk på ting som flere Killzone spil som nok koster en formue i forhold til Demon's Souls.
HeroldHeroldSkrevet 06/02-14 15:18 
For at give det en ny vinkel. Han er heller ikke ude - han er supervisor på projektet.

Og Demon's Souls 2 skulle være på vej, så vidt jeg forstår (uofficielt, ofc)
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
CamousCamousSkrevet 06/02-14 15:34 
Hvad spilverden angår kan man ligeså godt tage udtryk som supervisor og proppe op i røven. Både her, i Unsung Story, i Last Guardian og alle andre steder. Og det gælder især for Japanske spil, der kan man faktisk proppe supervisor oppe i røven og proppe sig selv oppe i en hval numse. Det er enten director eller bust.

Hvis Dark Souls II er alt andet end mindst lige så perfekt som Dark Souls så er der folk der står til ansvar for at forklare hvorfor præcis man valgte at fjerne den kreative hjerte bag hele Souls fænomenet lige så snart det blev til et stort franchise.

Head's will roll, by god they will. Fordi det her lugter.
HeroldHeroldSkrevet 06/02-14 15:36 
Der var meget røv i den der post. :D

Either way, fat chance in hell at han er inde over et konkurrende produkt, med mindre han forlader firmaet. Det er utænkeligt D:
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
CamousCamousSkrevet 06/02-14 15:52, rettet 06/02-14 16:35 
Jeg håber i hvertfald at han nu arbejder på et projekt der er hans talent værd, for hvis ikke kommer der til at være mange flere røve i mine posts. Mange, mange flere.

Souls serien er den eneste nye spil serie i de sidste 10 år som jeg godt kan lide. Håber for Namco's skyld at de ikke prøver på at taget det fra mig.

14 Marts kan ikke komme hurtig nok.
SumezSumezSkrevet 06/02-14 16:58, rettet 06/02-14 17:00 
Camous>
Hvad spilverden angår kan man ligeså godt tage udtryk som supervisor og proppe op i røven. Både her, i Unsung Story, i Last Guardian og alle andre steder.

Jeg tror det er meget forskelligt fra sted til sted hvor meget en "supervisor" laver. Shigeru Miyamoto var "supervisor" på Metroid Prime, som blev udviklet i USA. Ikke en titel jeg regner for mere end en fis i en hornlygte i den sammenhæng, men spillet blev da alligevel enormt præget af den kvalitet man typisk ser fra de folk der arbejder under Miyamoto.
Jeg tror heller ikke Miyazaki var særlig hands-on med de to første Souls-spil, og ud fra diverse interviews virker det heller ikke som om han selv er særlig god til at spille det, så jeg tror der er mange andre på udviklerholdet som har en meget stor del af æren.


Camous>
Hvis Dark Souls II er alt andet end mindst lige så perfekt som Dark Souls så er der folk der står til ansvar for at forklare hvorfor præcis man valgte at fjerne den kreative hjerte bag hele Souls fænomenet lige så snart det blev til et stort franchise.

Jeg tror ikke du skal regne med at de kigger på andet end indtjeningen.
Selvfølgelig vil gode anmeldelser og god kundefeedback kun sikre en bedre indtjening, men jeg tror franchise-navnet alene er nok til at sikre en pænt god bundlinje som det ser ud lige nu.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
CamousCamousSkrevet 06/02-14 17:27 
Med hensyn til Nintendo, det er kendt at de har deres udvikler i en meget tight leash. At spil fra deres overseas devs er så Nintendo-agtige er beviset i mine øjne. Bare kig på hvor godt det gik Rare da de slap væk fra Nintendo's leash. For mig er Metroid Prime udviklerne heller ikke en pind værd uden Nintendo som konduktør.

Men tag ikke fejl, Souls seriens success var 100% Miyazaki's skyld. Du kan bare kigge på hvad From Software lavede før Miyazaki kom til firmaet og fik lov til at lave Demon's Souls.

King's Field serien har måske lidt af det DNA som endte i Demon's Souls, men før Miyazaki's indblanding var de der akavet first person dungeon crawls som From Software puttede ud slet ikke noget der nogensinde kunne eller forjente at blive så stort eller elsket som Souls serien.

Japanske directors er meget hands on, sådan er deres kultur. De havde deres fans, men gud hvor var de dar enormt flawed.

Tror heller ikke at de vil gå serien særlig godt hvis Namco prøver på behandle den franchise som alt andet end helligt. Kernen af folk der køber den serie er stadigvæk educated hard core gamers. Hvis de tror at de bare kan forvandle det til deres Elder Scrolls så tror jeg at de løber inde i stor problemer.
AzzkikrAzzkikrSkrevet 06/02-14 19:14, rettet 06/02-14 19:15 
Sumez>
Der er masser af historie og plot, selvom spillet ikke prøver at mase det ned i halsen på dig, den har allerede været gennemtærsket - og den fantastisk designede, sammenhængende, spilverden er blot en af de diskrete måder spillet fortæller dig hvad det hele handler om. Om man gider interessere sig for det eller ej er op til en selv, men hvis man kun spiller Dark Souls som en number cruncher der handler om at micromanage sin figur med stats og udstyr, går man alligevel glip af en kæmpestor del af hvad der gør spillet fedt. :)

Beklager, men det gamle nørd argument/vrøvl med at "spilleren selv udlever en historie ud fra spillets verden og atmosfære" giver jeg altså ikke meget for, diskret eller ej. Det samme kan man reelt set sige om alle spil, ligegyldigt om de har et plot/historie eller ej.

Enten har et spil et reelt plot og en historie, ellers har det ikke. Hvad folk så selv sidder og nulre med oppe i hovedet og fantaserer om når de spiller er så ganske individuelt.

Men det er jo bevist designet sådan, da der netop er fokus på din figur hele vejen igennem og så er det op til en selv hvad man ellers får ud af det. Men netop derfor synes jeg world hub'en i Demons Souls er et klart bedre koncept, det giver som sagt flere muligheder når man i større grad selv kan bestemme hvilken rækkefølge man tager banerne i, alt efter hvilken retning man er interesseret i at figuren tager (fx et faith build ved at tage VOD tidligt). At have en sammenhængende verden er ganske overflødigt i denne spilserie efter min mening.
PapandPapandSkrevet 06/02-14 19:25 
Vedr. det her med tidlig valg på retningen for figuren, så synes jeg nu ikke der er forskel på Demons's og Dark Souls overhovedet. Kender man lidt til det, så kan et build rushes på fuldstændig samme måde i Dark Souls. I Demon's Souls var det jo også nødvendigt at vide om det på forhånd, i dette tilfælde via guiden, ellers ville de fleste da have vendt om efter første skelet.

Subtil historiefortælling synes jeg nu mestres eminent i begge spil. Men med den sammenhængende verden i Dark Souls synes jeg det kommer bedre til sin ret, fantasien får mere plads til at arbejde.
Spiller nu: Mass Effect 2, Star Wars: The Old Repu..., League Of Legends
CamousCamousSkrevet 06/02-14 19:31 
Men Dark Souls har en hub. Det er der du starter spillet efter undead asylum.

Du har adgang til tre forskellige paths fra der som hver igen splitter kort tid efter.

Og hvilken du kan tage kommer meget an på dit build.

World design i Dark Souls er intet mindre end en mesterværk. Håber ikke de ændre på det med den nye spil.
SumezSumezSkrevet 06/02-14 22:06 
Azzkikr>
Enten har et spil et reelt plot og en historie, ellers har det ikke. Hvad folk så selv sidder og nulre med oppe i hovedet og fantaserer om når de spiller er så ganske individuelt.

Men det er jo bevist designet sådan, da der netop er fokus på din figur hele vejen igennem og så er det op til en selv hvad man ellers får ud af det.

Men Dark Souls har da netop en meget konkret og udpenslet historie med figurer og plot, og ikke bare noget nogle "nørder" har fortolket - det er en utroligt detaljeret verden, og modsat dig synes jeg netop kun at ens egen figur er en statist i forhold til områderne og deres historie, som er den egentlige hovedperson. Især historierne bag Anor Londo og New Londo synes jeg er virkelig gennemført og fascinerende.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
CamousCamousSkrevet 07/02-14 08:41 
Drenge! Jeg vågnede op idag og det mest vidunderlig ting i verden var sket.

Der var lige pludslig en dag mindre til Dark Souls II.

Jeg bryder snart i brand fra alt den spænding.
FancyPantsFancyPantsSkrevet 07/02-14 13:31 
Jeg håber bare at From Software vælger ikke at skide på deres PC kunder når GFWL lukker ned.
Selv Rockstar har meldt at de kommer med en løsning til GTA IV, og det er endda ved at være et halvgammelt spil.
PEW PEW PEWSpiller nu: StarCraft II: Legacy Of..., Monster Hunter: World, Warframe
PapandPapandSkrevet 07/02-14 13:41 
Der findes allerede brugerskabte patches til Dark Souls som fjerner det irriterende ved GFWL. Det tog mig 5-10 min at hente og sætte op de denne, samt patches der fikser grafik og styring. De er nødvendige, men når det så er på plads overtrumfer pc-versionen klart konsol.
Spiller nu: Mass Effect 2, Star Wars: The Old Repu..., League Of Legends
FancyPantsFancyPantsSkrevet 07/02-14 13:53 
Tænkte mere på online delen når de lukker, men hvis det så i det mindste ryger på Steamworks istedet.
Af de to Warhammer 40K Dawn of War II spil, foretrækker jeg klart stabiliteten på Retribution (Steamworks) frem for basis + Chaos Rising (GFWL).
PEW PEW PEWSpiller nu: StarCraft II: Legacy Of..., Monster Hunter: World, Warframe
jaesjaesSkrevet 07/02-14 14:14 
slk486>
Jep :) Jeg har eksempelvist andre forslag.

Kører du incognito?

Ok, det er jo rent big brother. Kører ikke incognito.
480 emne(r).
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 > »

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig