X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Dark Souls II


Svar
CamousCamousSkrevet 05/02-14 15:41, rettet 05/02-14 15:42 
Can you feel it brothers? The darkness is soon upon us at last!

Jeg har ikke været så spændt på et ny spil siden den originale Dark Souls, hvilken måske ikke siger ikke meget. Men jeg har faktisk overhovedet ikke været spændt på noget nyt siden Dark Souls.

Hell, den sidste spil der var i mit PS3 var Dark Souls. Gud, jeg troede at jeg helt havde glemt følelsen af at glæd... Se hele indlægget
480 emne(r).
« < 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 > »

Svar
PapandPapandSkrevet 26/03-14 02:11 
Rerolls og overforbrug af human effigy. Generelt har jeg bare eksperimenteret en del.
Spiller nu: Mass Effect 2, Star Wars: The Old Repu..., League Of Legends
SumezSumezSkrevet 26/03-14 07:35 
FancyPants>
Jeg gætter på re-rolls :P

Start stats er ikke særlig vigtige. Du skal skyde virkelig galt før det kan blive nødvendigt at ændre det, og i så fald vilvil det først være relevant meget senere i spillet.
Iøvrigt får man en del items der tillader ingame rerolling af alle ens optjente stats :)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
PapandPapandSkrevet 26/03-14 09:09 
Yup. Men indenfor de første par timer ville jeg hellere starte forfra end at spilde en soul vessel (er det sådan de hedder?).
Spiller nu: Mass Effect 2, Star Wars: The Old Repu..., League Of Legends
PapandPapandSkrevet 26/03-14 19:11 
Hvilken rækkefølge har i taget områderne i?

Selv har jeg foreløbig taget Forest of Fallen Giants -> Heides Tower of Flame -> No-Man's Wharf -> Cathedral of Blue.

Nu er jeg så ved Huntsmans Copse og har ramt lidt af en mur. Når bossen først slipper min hadefjende nr. 1 løs - pinwheels - så ryger jeg rundt. Har også kæmpet mig frem til den hullede bro, men den dark spirit der står for enden er jeg chanceløs imod.

Bør jeg gå tilbage og tage Lost Bastille først?
Spiller nu: Mass Effect 2, Star Wars: The Old Repu..., League Of Legends
SumezSumezSkrevet 26/03-14 20:39, rettet 26/03-14 21:07 
Nej jeg ville helt klart gå videre her først.
Den der dark spirit klarede jeg ved at lokke hende helt tilbage til bonfire og så spille forsigtigt. Hun er ikke så slem :)

edit: Ok, der er vist et par goodies og fine "bekendtskaber" i Lost Bastille, men der er ingen grund til at gå i gang med nogle af de svære bosser i området før meget senere, så vidt jeg kan se.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
SumezSumezSkrevet 26/03-14 20:44, rettet 26/03-14 21:05 
Papand:
SPOILER-TEKST:
Mht. Skeleton Lords, spawner hvert sæt af små skeletter først når du har slået et af de tilsvarende store ihjel.
Så start med en af de to med nærkampsvåben, og tag så de små skeletter der dukker op før du fortsætter med den anden.

Vent med troldmanden til alt andet er væk, så kommer hjulene først til sidst hvor du har fred til at fokusere på dem.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
slk486slk486Skrevet 27/03-14 01:15 
Hvilket skjold bruger du Sumez? Synes ikke mit hjælper helt så meget, som du skriver :)
j/k
SumezSumezSkrevet 27/03-14 01:23, rettet 27/03-14 01:24 
Drangleic, det er vist det eneste ikke-gigantiske skjold jeg har fundet med 100% physical resist, og det har også en rigtig god stability rating i forhold til størrelsen. Men har nu også fundet flere med 90 og 95.
Fandt også ud af for nyligt at man kan opgradere skjolde, det havde jeg helt overset. Men det er minimalt hvad man får af ekstra stats på dem.

Det er også ret forskelligt fra fjende til fjende hvor meget det hjælper at blokere. Nogle skader lige gennem skjoldet, mens andre æder al din vitality med ét hit. Er dog langt om længe begyndt at vænne mig til at udnytte de invincibility frames man får ud af at rulle med ordentlig timing. Det gør flere bosskampe noget mere overkommeligt, men til gengæld også satans nervepirrende...
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
slk486slk486Skrevet 27/03-14 01:27 
Ok. Må kigge efter det... og f*ck Ye Old Dragonslayer... :)
j/k
SumezSumezSkrevet 27/03-14 01:37 
Er ikke sikker, men tror han er en optional boss...
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
PapandPapandSkrevet 28/03-14 00:20, rettet 28/03-14 00:36 
Er jeg den eneste der endnu ikke har gennemført? :P

Har efterhånden klaret følgende bosser i nævnte rækkefølge:
SPOILER-TEKST:
Last Giant - > Pursuer -> Dragonrider -> Flexile Sentry -> Old Dragonslayer -> Skeleton Lords -> Executioner's Chariot -> Ruin Sentinels -> Belfry Gargoyles -> Covetous Demon -> Mytha -> Scorpioness Najka -> Lost Sinner.

Executioner's Chariot var godt fundet på. Der var jeg helt ude på kanten hele vejen. Har klaret de fleste solo, bortset fra Pursuer, Sentinels og Lost Sinner.

Jeg er efterhånden godt hooked. Det er imponerende så meget indhold de har fået med og designet på områderne holder generelt et højt niveau.
Spiller nu: Mass Effect 2, Star Wars: The Old Repu..., League Of Legends
WehnerWehnerSkrevet 28/03-14 00:23, rettet 28/03-14 00:28 
Anvend [ ] om tags i stedet for <>, så virker det :)

Edit: nåja og caps inden i klammerne.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
PapandPapandSkrevet 28/03-14 00:28, rettet 28/03-14 00:37 
Altså hvad gør jeg forkert? :D

Edit: SPOILER-TEKST:
Jeg takker
Spiller nu: Mass Effect 2, Star Wars: The Old Repu..., League Of Legends
WehnerWehnerSkrevet 28/03-14 00:33 
Se edit.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
SumezSumezSkrevet 28/03-14 00:47, rettet 28/03-14 00:47 
Papand>
Er jeg den eneste der endnu ikke har gennemført? :P

Jeg har spillet i +40 timer, og spillet bliver bare ved med at komme med nye områder. Mangler vist også en del valgfri bosser.
Men må indrømme at det bliver mere og mere kedeligt at opdage nye områder. Synes de fleste af områderne er uoriginale og idéforladte, især sammenlignet med 1'eren der virkelig var et kreativt mesterværk, og den opfattelse af en større sammenhæng mellem næsten hele spillets verden, som man oplevede i 1'eren, er heller ikke at finde her.
Det virker mere som en bunke tilfældige "baner", der er designet først, og så efterfølgende bundet sammen via døre og tilfældige underjordiske passager. Pt. er Forest of Giants stadig højdepunktet i spillet for mig, og virker som et af de klart mest gennemtænkte områder.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
slk486slk486Skrevet 28/03-14 09:08 
Ja mange af områderne er lidt generiske.
j/k
SumezSumezSkrevet 28/03-14 09:59, rettet 28/03-14 10:04 
Jeg så meget hellere færre større områder med tanker
Som "nogen" sagde på et tidspunkt, virkede det i Dark Souls 1, som om de tog eksisterende områder, der aldrig har været lavet som baner i spil, og byggede spillet op omkring det. Til sammenligning føles det som det direkte modsatte i 2'eren. Jeg kan slet ikke fornemme nogen "mening" med det hele.

"Hvis" de laver en 3'er, håber jeg de går væk fra idéen om at have fast travel med fra starten, da jeg tror det vil tvinge dem til at designe spillets verden meget mere gennemtænkt igen.

Bare et lille eksempel på et stykke level design der er med til at trække fra den indlevelse der kendetegnede forgængeren: Et af spillets primære mål er at samle fire stærke sjæle, der kan åbne vejen til Drangleic Castle (hvordan man skal vide at det er ens mål, eller hvilken rolle der gør netop disse 4 så specielle, forstår jeg ikke helt. Ikke en gang slavisk terpen af item descriptions afslører noget) - i praksis betyder det at der er en bygning der er lukket af for dig indtil du "beviser dit værd" - men det område er designet så den direkte vej til slottet er blokeret, ikke at et kæmpe jordskred, men af et par småstore sten på vejen som lige akkurat ligger for højt til at man kan hoppe over dem i spillets engine, og den eneste grund til at man overhovedet skal igennem førnævnte bygning, er at man tager en lille omvej der virker formålsløs i forhold til spillets setting.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
slk486slk486Skrevet 28/03-14 11:20 
Jeg er helt med på hvad du mener, men for mig er fast travel virkelig et must når man skal så meget rundt for at restocke.
j/k
SumezSumezSkrevet 28/03-14 11:39, rettet 28/03-14 11:40 
Alternativet er jo at skabe en indbyrdes sammenkoblet verden, hvor man kan åbne for logiske måder at komme "hurtigt" omkring til centrale områder (såsom Majula). På den måde ville det også føles som om man er -virkelig- langt væk når man f.eks. befinder sig i bunden af The Gutter, og der så netop ikke er en hurtig vej tilbage.

...og man ville være opfordret til at gå ad veje som man ellers ser én gang, og aldrig kommer forbi igen, som f.eks. det sted mellem Majula og Heidi's Flammetårn, hvor der pludselig var kommet en ny vej, uden man havde nogen chance for a tvide det....
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
slk486slk486Skrevet 28/03-14 12:07, rettet 28/03-14 12:12 
På den måde ville det også føles som om man er -virkelig- langt væk når man f.eks. befinder sig i bunden af The Gutter, og der så netop ikke er en hurtig vej tilbage.

Det er en god pointe. Har jeg været i The Gutter mon? Husker det ikke, men jeg forstår præcist hvad du mener - den modsatte side af No Mans Warf føles langt væk (selvom det rent geografisk ikke er det), fordi der ikke er en bonfire til fast travel og recovery. Følelsen af isolation - cool og træls på samme tid. Der er mange områder man typisk ikke kommer igennem igen, men med den nye mekanik, hvor fjender stopper med at respawne, ville de bare også hurtigt føles tomme og unødvendige.
j/k
SumezSumezSkrevet 28/03-14 13:18 
Samtidig er der så sindssygt mange hemmeligheder og skjulte passager, at der altid er ting at kigge efter når man "backtracker". Jeg syntes aldrig det var et problem i forgængeren, og der var et sted som Blighttown netop rigtig ubehageligt fordi man ikke aner om man nogensinde kan komme hjem igen. Det kan godt være, der er mange der synes de "hader" Blighttown, men den ubehagelige fornemmelse er bare en virkelig vigtig del spillets oplevelse.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 28/03-14 13:21 
Jeg kunne godt lide Blighttown. Men jeg kunne bestemt ikke lide frameraten dernede :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
slk486slk486Skrevet 28/03-14 13:40, rettet 28/03-14 13:42 
^ PC ;)

Jeg er også fast besluttet på at komme tilbage til Dark Souls efter Dark Souls II, men selvom jeg har både PC og PS3 udgaven, føles det bare mere autentisk på PS3. Hvor autistisk det end lyder :)
j/k
SumezSumezSkrevet 28/03-14 13:42 
Bare så længe du ikke forsøger et eller andet stunt med at spille med mus og tastatur :P
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
slk486slk486Skrevet 28/03-14 13:43 
Det kunne jeg alligevel ikke finde på :)
j/k
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 28/03-14 22:55 
Jeg havde fuldstændig overset at man skulle trække i et håndtag for at få skibet i No Man's Wharf i havn. Jeg troede det var en blindgyde. Og mens jeg så læser om No Man's Wharf på nettet finder jeg ud af at jeg har dræbt den åbenbart eneste NPC der køber ting :/

Ydermere fandt jeg ud af at de der "Illusionary walls" folk bliver ved med at skrive om skal åbnes med X og ikke ved at smadre dem eller bare gå igennem som jeg troede. Hvorfor var det så svært for mig? :/

Nu overvejer jeg at starte forfra ligsom Papand. Det er alligevel kun 24 timer jeg har brugt :p
Spiller nu: Phantasy Star IV
slk486slk486Skrevet 29/03-14 00:49, rettet 29/03-14 00:50 
Ydermere fandt jeg ud af at de der "Illusionary walls" folk bliver ved med at skrive om skal åbnes med X og ikke ved at smadre dem

Ikke alle sammen :) Der er nogle steder du skal smadre, mens andre er hemmelige døre :p

No Man's Warf er for øvrigt nemmere med en Pharros' Lockstone.
j/k
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 29/03-14 01:43 
Jeg døde nu aldrig i No Man's Wharf ;) men ja jeg brugte også sådan en sten der til at tænde lys :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
SumezSumezSkrevet 29/03-14 08:23, rettet 29/03-14 08:23 
Forstårtår stadig ikke formålet med at starte forfra :)

At komme til at dræbe npc'er og misse hemmeligheder er en del af "charmen" - anyway så har jeg aldrig gjort brug af det med at sælge items, priserne kan slet ikke retfærdiggøre det.
Og jeg mener spillet har et system til delvist at genoplive vendor npc'er?
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
slk486slk486Skrevet 29/03-14 08:51 
Men har du ikke et ton af items du ikke skal bruge til noget? Er det ikke bedre bare at få lidt end ingenting?
j/k
slk486slk486Skrevet 29/03-14 08:52 
Konsolkongen>
Jeg døde nu aldrig i No Man's Wharf ;) men ja jeg brugte også sådan en sten der til at tænde lys :)

Jamen der har du jo grunden :p
j/k
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 29/03-14 11:08, rettet 29/03-14 11:10 
slk486>
Men har du ikke et ton af items du ikke skal bruge til noget? Er det ikke bedre bare at få lidt end ingenting?

Jo præcis. 95% af alle items du finder kommer du alligevel aldrig til at bruge. Så hvis man ikke kan sælge dem går man glip af en fandens masse "exp".

Jeg kunne egentlig også godt tænke mig at prøve at spille spillet på en anden måde :) Ville gerne ha' gjort lidt mere i archery, men i al den tid jeg spillede fandt jeg aldrig andet end en short bow :/ Skal den opgraderes hos smeden til en anden type våben, eller hvordan er det nu?

Sumez> Så vidt jeg kunne læse mig til, er der nu stillet en gravsten hvor han var. Her kan man vidst sælge til, men det koster så 3500 souls i depositum hver gang. Så går lidt af det smarte af det :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
slk486slk486Skrevet 29/03-14 12:48, rettet 29/03-14 14:34 
Det er ham den tunge, med dobbelte økser, right? Ham har jeg også dræbt. Bortset fra det er det lige før det så er smartere man dræber ham - han forsvinder efter første gang man handler med ham.

Edit: nå, han roterer åbenbart mellem forskellige steder. Anyway, det kunne godt betale sig at donere de 3500 - jeg gik derfra igen med 25k.
j/k
SumezSumezSkrevet 29/03-14 16:11 
Det er de færreste ting han giver mere end et par hundrede for. :) og de ting han giver 1000+ for vil jeg for det meste gerne beholde. Så er det noget nemmere bare at gå ud og dræbe et par fjender for de 25k souls synes jeg :)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
slk486slk486Skrevet 29/03-14 21:43 
Hvordan kan det være nemmere, når du alligevel har alle tingene? Der skal alligevel en del til for 25k souls.Sjovere kan vi dog godt blive enige om :)

Nogen tips til crowd control af skeletterne ved Silver Chariot?
j/k
SumezSumezSkrevet 30/03-14 06:05 
Hrm, ved ikke hvor langt inde i spillet jeg er, men 25k er ikke specielt meget der hvor jeg er nu.
Silver Chariot siger mig ikke noget, det sted må jeg have misset.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
slk486slk486Skrevet 30/03-14 20:49 
AKA Executioners Chariot.

25k er en del, der hvor jeg er.
j/k
SumezSumezSkrevet 30/03-14 22:04 
Hvad har du iøvrigt solgt for at få 25k ud af ham? Du må have opgivet en del.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
slk486slk486Skrevet 30/03-14 22:08 
Næh, bare alt mit junk. Armour, Weapons - den slags.
j/k
slk486slk486Skrevet 01/04-14 01:37 
2 bosser her til aften, så fint tilfreds :) Selvom den ene var ren pushover.
j/k
SumezSumezSkrevet 01/04-14 07:29 
SPOILER-TEKST:
hvilke? :)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
slk486slk486Skrevet 01/04-14 08:55 
SPOILER-TEKST:
The Skeleton Lords og Covetous Demon
j/k
SumezSumezSkrevet 01/04-14 09:54 
Ja ok, sidstnævnte tog jeg i sidste forsøg, selvom det var lidt nervepirrende da han slugte mig og fjernede alt mit equipment (forstod ikke at jeg stadig havde det i inventory bagefter, så tog det sidste HP med næverne)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
slk486slk486Skrevet 01/04-14 10:19 
Tog også sidstnævnte i første forsøg - uden nogen issues overhovedet. Jeg var faktisk lidt overrasket over hvor nem han var. Førstnævnte tog jeg i andet forsøg, da jeg i første blev overfuset af hjulene ;)
j/k
CamousCamousSkrevet 03/04-14 17:41, rettet 03/04-14 18:09 
God damn it From Software. Hvorfor er der trophies låst bag multiplayer?

Jeg ville få Platinum i DS2 som jeg har fået i de andre Souls spil men gider sgu ikke PvP i mange, mange timer for at kunne.

Det er rent bullshit.

Det drejer sig om et par sorceries/pyros og miracles som man kun kan få ved at nå en vis rank på visse PvP covenants.

Visse af disse har absurde krav som 250 kills. Are you fucking kidding me? Jeg hader PvP, hader det som pesten.

Og jeg troede pure blade stone i Demon's var den mest bullshit Trophy krav, men jeg fik den da til sidst.

Det ser vist ud til at jeg aldrig får de tre sidste trophies because tens of hours of me PvPing aint fucking happening. Ikke når jeg kunne bruge den tid på noget der faktisk er sjovt, som en frisk playthrough.
slk486slk486Skrevet 03/04-14 20:34, rettet 03/04-14 20:35 
Hvorfor er der trophies låst bag multiplayer?

Agreed. Der er ikke noget værre :( På den anden side er der heller ingen grund til at jagte Trophies ;)
j/k
CamousCamousSkrevet 03/04-14 20:55 
Det er en tradition for mig at få Platinum i Souls spillene. Det er mit måde at vise hvor meget jeg elsker dem, ellers går jeg normalt ikke efter Trophies.
CamousCamousSkrevet 04/04-14 19:27 
Spillet var for nemt i NG+, specielt med pyromancy som er super over powered som i den originale Dark Souls.

Jeg søger en større udfordring og har startet på frisk med en meele only STR build på hard mode, altså med den covenant der gøre spillet mere svært. Nu føles spillet mere som Souls serien.
CamousCamousSkrevet 07/04-14 23:45 
Så har jeg gennemføret spillet på hard mode med mit meele only STR build. Det gav lidt mere udfordring i starten hvor jeg rent faktisk var nød til at lære boss patterns bedre. Men ved midpunkt blev jeg overpowered og spillet blev super nemt igen.

Håber sgu Hidetaka Miyazaki arbejder på et eller Souls spil for DSII er godt nok bare en skygge af den originale.
CamousCamousSkrevet 11/04-14 00:17 
Så fik jeg den platinum trophy for Dark Souls II. Det viste sig at den wiki jeg læste tog fejl og jeg kunne få de sidste par spells via NG++ og meget mindre multiplayer end jeg havde frygtet.

For at fejre lad mig dele denne video med af en gut som vist er en videogame savant. Han har vist dræbt alle bosser i spillet med den svageste joke våben i spillet. Videoen her er for en ret hektisk fight mod en hidden optional boss. Beware of spoilers: https://www.youtube.com/watch?v=hNh-CTJW7qg
480 emne(r).
« < 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 > »

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig