X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Projekt: Consolized Sega ST-V


Svar
--Skrevet 31/01-14 18:13 
Halløj,

Så opretter jeg lige en tråd vedr. mit nuværende projekt, eftersom jeg nok får brug for at vende nogle ting undervejs :D

So far har jeg fået bygget kassen, og mangler nu at lave huller til controllerporte, strømstik + AV out.

I den forbindelse tænker jeg at det kunne være lidt lækkert med et nyt design, og eftersom mine evner indtil videre kun har ra... Se hele indlægget
Spiller nu: Animal Soccer World
175 emne(r).
1 2 3 4 > »

Svar
--Skrevet 31/01-14 18:13 
Halløj,

Så opretter jeg lige en tråd vedr. mit nuværende projekt, eftersom jeg nok får brug for at vende nogle ting undervejs :D

So far har jeg fået bygget kassen, og mangler nu at lave huller til controllerporte, strømstik + AV out.

I den forbindelse tænker jeg at det kunne være lidt lækkert med et nyt design, og eftersom mine evner indtil videre kun har rakket til sort & hvid, tænker jeg det kunne være fedt med lidt input.

Sådan ser den ud i skrivende stund:

Projekt: Consolized Sega ST-V

Jeg har lavet et billede i Paint, som passer ift størrelsesforholdet. Her tænker jeg at det kunne være fedt, hvis nogle evt havde en idé til nogle fede farvekombinationer, eller noget herligt design. Der skal lige siges at mine malingskills er yderst amatør agtige, og det giver derfor ikke mening at lave de vildeste airbrush forslag, eftersom det ikke vil kunne lade sig gøre i praksis.

Projekt: Consolized Sega ST-V

Farvelæg gerne dette billede, og post det, så jeg kan få inspiration til design :)

Jeg tænker mere i retning af noget design med nogle striber i forskellige tykkelser, i lidt 90´er farver, evt med en base af sort eller grå?

Ligeledes er jeg lidt i tvivl omkring hvor mange knapper jeg skal smide på selve maskinen. Jeg bruger SELECT knappen på arcadestikket som Credit, så det er vel kun en til "Test Switch"?
Spiller nu: Animal Soccer World
CamousCamousSkrevet 31/01-14 18:21, rettet 31/01-14 18:22 
Når det kommer til 90'erne, tjah, når det kommer til alle årtier så kan man simpelthen ikke gå galt med amerikansk design sans.

Hvorfor gå med noget er er elegant eller ser godt ud nå du kan vælige hæslig cheap plastic grey og lilla?

Projekt: Consolized Sega ST-V
nerosnerosSkrevet 31/01-14 18:50 
Få det nintendo pjat væk ;-)

Den skal være SEGA blå! Basta..
Bashful Neophyte
--Skrevet 31/01-14 18:56 
Ja, hvis det kan kombineres med noget Sega blå, og evt. med ST-V logo´et, kunne det være lækkert!
Spiller nu: Animal Soccer World
CamousCamousSkrevet 31/01-14 19:02 
Blå, men alle SEGA systemer indtil Dreamcast var sorte.
--Skrevet 31/01-14 19:05, rettet 31/01-14 19:06 
Nu mere selve Service Games logoet jeg tænker på :)

Og SG1000 var også en meget mild sort :D
Spiller nu: Animal Soccer World
CamousCamousSkrevet 31/01-14 19:09 
Catridge var sorte på SG1000-3000, det tæller, ikke?
--Skrevet 31/01-14 19:12 
Jo, det kan vi godt aftale, hvis vi kan blive enige om at Dreamcasten er rund, fordi spillene er?

Nå, det var vidst et sidespor :D
Spiller nu: Animal Soccer World
SumezSumezSkrevet 31/01-14 19:20 
Afrund hjørnerne med noget sandpapir, og giv den et Saturn agtigt look :)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 31/01-14 19:22 
God idé Sumez :) Hvis du kan afrunde det pænt og ligeligt i hvert hjørne stemmer jeg også på det.

Jeg er så tør hvad farver angår. Næsten alt hvad jeg ejer og har er sort, så det stemmer jeg på :D
Spiller nu: Phantasy Star IV
SumezSumezSkrevet 31/01-14 19:32 
Jeg er normalt også mest til sort elektronik, men Saturn synes jeg er klart pænest i den hvide version:

Projekt: Consolized Sega ST-V
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 31/01-14 19:40 
Den er klar pænest i THIS IS COOL-farve ;)

Med hensyn til hvid/sort Saturn synes jeg de begge er pæne :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
--Skrevet 31/01-14 19:51 
Idéen var netop at komme væk fra det sort / hvide :D
Spiller nu: Animal Soccer World
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 31/01-14 19:56 
Mørkeblå så!

:D
Spiller nu: Phantasy Star IV
SonicSonicSkrevet 31/01-14 20:44 
Fedtede da lige det her sammen til dig M1chelsen.

Projekt: Consolized Sega ST-V
Parental Advisory: Explicit Lyrics
amnesiaamnesiaSkrevet 31/01-14 20:48 
32? ;-)
Græsset ER grønnere på den anden side!
SonicSonicSkrevet 31/01-14 20:49 
Ja hvad ved jeg :D
Parental Advisory: Explicit Lyrics
ChronoSousaChronoSousaSkrevet 31/01-14 21:04 
Sort og rød , går godt sammen. Se min snes ;)
Spiller nu: Plumbers Don't Wear Ties
--Skrevet 31/01-14 21:12 
Det ser cool ud Sonic, dog rækker mine maling skills ikke til sådan noget :D

CS, har du billeder?
Spiller nu: Animal Soccer World
ChronoSousaChronoSousaSkrevet 31/01-14 22:04 
Der er en video på min yt kanal.
(Kan ikke linke fra min mobil)
Spiller nu: Plumbers Don't Wear Ties
nerosnerosSkrevet 31/01-14 22:10, rettet 31/01-14 22:17 
Camous>
Blå, men alle SEGA systemer indtil Dreamcast var sorte.

Link:

SEGA blå !!
Bashful Neophyte
SonicSonicSkrevet 31/01-14 23:27, rettet 31/01-14 23:28 
m1chelsen>
Det ser cool ud Sonic, dog rækker mine maling skills ikke til sådan noget :D

CS, har du billeder?

Maling skills? Det er en farve, alt det andet er fræset ud ;) Der er bare smarte lyseffekter på billedet :P
DO IT!
Parental Advisory: Explicit Lyrics
--Skrevet 01/02-14 00:25 
Har ikke maskiner til den slags, så det ville blive et kummerligt - og langvarigt projekt, med sandpapir :D

Mere noget simpelt i stil med sådan noget jeg tænker på:

Projekt: Consolized Sega ST-V
Spiller nu: Animal Soccer World
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 01/02-14 00:46 
Ja gør sådan, det vil se godt ud :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
nerosnerosSkrevet 01/02-14 09:00 
Det ser bestemt ikke dårligt ud :-)
Bashful Neophyte
SumezSumezSkrevet 01/02-14 11:45, rettet 01/02-14 11:47 
Vil nok anbefale en mere afdæmpet blå, men designet ser fint ud :)

Evt beholde Sega logoet i den stærke blå, så detstår mere frem
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
--Skrevet 04/02-14 15:07 
Så kom jeg lidt videre med projektet. Selve snedkerdelen er done, og nu mangler jeg blot at lege maler + loddedame.

Del 2
Spiller nu: Animal Soccer World
--Skrevet 04/02-14 16:37 
Hvor vigtigt er det at have en Service Switch / Test Switch tilgængelig hele tiden? Grunden til jeg spørger, er fordi jeg skal til træffe en beslutning vedr. antal synlige knapper. På selve PCB´et er der en lille test og service knap, så hvis disse aldrig bliver brugt i praksis, er der måske ingen grund til at have dem med?
Spiller nu: Animal Soccer World
SumezSumezSkrevet 04/02-14 17:31 
Den er rimelig relevant hvis du vil ændre på indstillingerne i dit spil :)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
--Skrevet 05/02-14 13:10 
Er der tilfældigvis en eller anden, som ligger inde med en enkelt Sanwa OBSF-30 knap i sort, som jeg må købe? Skal jeg bestille fra butik, æder portoen alt glæden op :D
Spiller nu: Animal Soccer World
KillerBean2KillerBean2Skrevet 05/02-14 15:43 
Jeg har to til at ligge. Send en PM, så finder vi ud af noget :)
AV Intelligent Terminal
--Skrevet 06/02-14 18:56 
Projekt: Consolized Sega ST-V

Så kom jeg lidt videre :D
Spiller nu: Animal Soccer World
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 06/02-14 19:01 
Ser rigtig fint ud indtil videre :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
ElgenElgenSkrevet 06/02-14 19:23 
Haha, m1chelsen; lægger først nu mærke til, at du har Animal Soccer World som din 'Spiller nu'-titel... Det' sgu go' værkstedshumor };-P
Spiller nu: Super Gun, Xbox 360 Elite [Limited..., PlayStation 3
--Skrevet 06/02-14 20:01 
KK - Mange tak. Er selv okay tilfreds med resultatet, selvom jeg godt kunne have brugt en malerkabine i stedet for et støvet kælderrum :/

Elgen - Det er svært at slippe et spil med så god genspilningsværdi :D
Spiller nu: Animal Soccer World
--Skrevet 08/02-14 11:13 
Regner med det bliver noget i denne stil, nu hvor den blev sort i stedet for blå. Jeg ved ikke om jeg vil begynde at forsøge mig med at male noget SEGA logo, eller holder mig til bogstaver, som kan klistres på. Vil helst ikke til at fucke malerarbejdet op med at klatte det hele til, nu hvor jeg synes det kan være svært nok at få et fint resultat med en simpel gang sort maling :O

Projekt: Consolized Sega ST-V
Spiller nu: Animal Soccer World
SumezSumezSkrevet 08/02-14 13:12, rettet 08/02-14 13:13 
Et blåt logo midt på ville ellers nok live den lidt op. Jeg foretrækker også konsoller i neutrale farver som sort, men lidt farvedetaljer på dem forstærker kun effekten.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
FancyPantsFancyPantsSkrevet 08/02-14 16:18 
m1chelsen>
Vil helst ikke til at fucke malerarbejdet op med at klatte det hele til, nu hvor jeg synes det kan være svært nok at få et fint resultat med en simpel gang sort maling :O

Jeg tror jeg ville forsøge mig med en udskåret/klippet stencil af et Sega logo ala det her:
Projekt: Consolized Sega ST-V

Evt. stadig i hvid som på din tegning. En alm sort Saturn konsol har jo også hvidt frem for blåt logo. :)

Fonten/skrifttypen er vist også til at finde på nettet, hvis man vil gå hele vejen med det. :P
Projekt: Consolized Sega ST-V
PEW PEW PEWSpiller nu: StarCraft II: Legacy Of..., Monster Hunter: World, Warframe
--Skrevet 08/02-14 17:34 
Ja okay, det er lidt nice at det findes som font, tak for det. Er der nogle som ved, om der findes firmaer, som laver sådanne klistermærker? Her tænker jeg i stil med sådan nogle bogstaver som klistres enkeltvis på fx postkasser. Vil ikke have en masse gennemsigtig klistermærke nemlig, men i stedet bogstaverne enkeltvis. Hvis man evt kunne bestille sådanne ord som "SEGA", "CONSOLIZED", "ST-V" i sega skrift, i forskellige størrelser, kunne det jo være rimelig cool, vel og mærke hvis det ikke koster kassen.
Spiller nu: Animal Soccer World
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 08/02-14 17:39, rettet 08/02-14 17:42 
Jeg ville nok nøjes med kun at lave SEGA logoet i den font. Synes SEGA-logoet er rigtig flot, men jeg bryder mig ikke rigtig om fonten til andre ord. F.eks. synes jeg afstanden mellem A og S i "PINGAS" ovenover er for stor. Det ser ikke så godt ud IMO.

http://www.dafont.com/sega.font

EDIT: Eller måske er det "PINGA S"? :D

EDIT2: Hvis du skal ha lavet klistermærker så lav et til "ST-V" logoet samtidig :)
http://www.hyperspin-fe.com/forum/downloads/sega%20st-v_7SN.png
Spiller nu: Phantasy Star IV
--Skrevet 08/02-14 17:44 
Ja, enig. Hvis det bliver med Sega font, er det kun selve "Service Games", som skal skrives i denne font. Ellers bliver det for meget.
Spiller nu: Animal Soccer World
FancyPantsFancyPantsSkrevet 08/02-14 18:14, rettet 08/02-14 18:18 
Jeg ved faktisk ikke om det kræver en særlig printer eller bare en alm blækprinter, men man kan købe klistermærkeark til at printe på.
Lidt samme koncept som at printe på fotopapir.

Kan dog hverken huske pris eller størrelser på skidtet :\

@KK
Pingas er internetmorskab på bekostning af de ældre Sonic tegnefilm.
"Snooping as usual I see" med alt for lidt pusterum. :P
PEW PEW PEWSpiller nu: StarCraft II: Legacy Of..., Monster Hunter: World, Warframe
slk486slk486Skrevet 08/02-14 18:17 
Almindelig inkjet kan gøre det.
j/k
--Skrevet 08/02-14 19:33, rettet 08/02-14 19:34 
Ja okay, det må jeg lige lege med. Dog har jeg ingen printer, men mon ikke de kan hjælpe mig i den lokale photo butik, hvis blot jeg hiver et billede med derned?

Projekt: Consolized Sega ST-V

Så fik jeg lige samlet maskinen efter den er blevet malet. I skrivende stund mangler jeg det tekst jeg nu engang skal have på, samt at forbinde samtlige ledninger til diverse porte og knapper. Derudover mangler jeg den interne strømforsyning :)

Dejligt at se det begynder at nærme sig :)

Når det så er sagt, så er jeg begyndt at gå i tænkeboks vedr. Taito F3 systemet, som gerne skal consolizes på et tidspunkt. Her tænker jeg på et mere åbent system, i tykt krydsfineér, som har fået en ordentlig røvfuld skibslak. Lidt i stil med mit krydsfineérs arcadestick :) Fidusen er ligeledes at "kassen" skal være uden synlige skruer, men med dybler i stedet :D

En lille plan over mine tanker:

Projekt: Consolized Sega ST-V
Spiller nu: Animal Soccer World
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 08/02-14 21:15 
Din ST-V er rigtig flot :) Hvad har det kostet i materialer?
Spiller nu: Phantasy Star IV
--Skrevet 08/02-14 22:20, rettet 09/02-14 12:56 
Indtil videre har det stået mig i cirka:

ST-V PCB + spil: cirka 700 inkl. porto
Stumper (stik, knapper, PCB fødder, ...): cirka 300 inkl porto
Maling + rulle: cirka 160
Træ: 40 kr.

Der skal nævnes at jeg havde ting så som sandpapir, ledning, lim, skruer, m.m. i forvejen, og at jeg fik den ene af de sorte knapper af KB2. Når det kommer til selve PSUen, regner jeg også med at min far har alle stumperne liggende, elelr kan bestille disse hjem som vareprøver, så alt i alt kommer projektet nok til at stå mig i cirka 13-1400 kr, når der er blevet købt ind til logo osv.

Det mest ærgerlige er næsten porto priserne. Maskinen alene kostede cirka 200 kr, og stumperne fra arcade og elektronikbiksen løb samlet op i cirka 120 kr. (Altså porto priserne...)
Spiller nu: Animal Soccer World
nerosnerosSkrevet 09/02-14 14:52 
Husk du skal gøre plads til kick harness på din Taito F3 ;-) Det sidder oppe foran på dit motherboard.
Bashful Neophyte
SumezSumezSkrevet 09/02-14 16:32 
Hvilke F3 spil bruger kick?
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 09/02-14 16:35 
Men hvis der er spil der bruger Kick, skal kickharness'et alligevel bare forbindes til controller portene i fronten. Så ingen grund til at den er tilgængelig :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
nerosnerosSkrevet 09/02-14 19:34 
Kaiser Knuckle :-)

Verdens bedste fighter.
Bashful Neophyte
175 emne(r).
1 2 3 4 > »

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig