X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Castle of Illusion cart repair


Svar
CamousCamousSkrevet 25/01-14 12:27 
Jeg købte en MD kopi af Cadtle of Illusion som vare ikke vil virke. Jeg checkede continuity på alle traces fra chip til connector og det er vist ikke problemet.

Skal jeg bare smide den under en lastbil eller er der andet man kan gøre ved sådan en for at prøve på fixe den?

Der er en cap på den PCB, men fysisk ser den ikke ud til at fejle noget, så jeg ved ikke om det er det værd at udskifte den.

Det er en lost cause, ikke?
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 25/01-14 12:45 
Der er en cap på den PCB, men fysisk ser den ikke ud til at fejle noget, så jeg ved ikke om det er det værd at udskifte den.

Prøv. Det koster ikke mange ører at udskifte.
Spiller nu: Phantasy Star IV
--Skrevet 25/01-14 12:49 
Er det ikke netop disse komponenter, som gik sig en tur på stribe, back in the days. Har bl.a. en Gamegear, som skal have skiftet en røvfuld kondensatorer, for at komme til at vise et fornuftigt billede igen.

Ville også give det et forsøg, hvis det var mig, og som sagt koster de ikke mange håndører.
Spiller nu: Animal Soccer World
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 25/01-14 12:53 
Jo der var vidst en periode hvor der blev produceret elendige elektrolytter. GameGear er vel det mest kendte eksempel, men også på PC-Engine Duo virker lyden som regel ikke længere pga. dette problem :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
CamousCamousSkrevet 25/01-14 13:34 
Alle PC Engine Duos skal have alle deres caps udskiftet ellers brækker de sig udover PCB'en of æder traces. Jeg havde en NIB Duo engang som jeg ventede lidt for længe med at udskifte caps på og det var begyndt at gå galt.

Det gælder også alle X68000 maskiner.
ElgenElgenSkrevet 25/01-14 14:27 
Hmm, den cap er ret sikkert bare til decoupling. Med mindre den decideret er kortsluttet, lyder det ikke sandsynligt at den skulle forårsage at cart'et ikke booter. Prøv at måle om den er kortsluttet med et multimeter.
Spiller nu: Super Gun, Xbox 360 Elite [Limited..., PlayStation 3
KillerBean2KillerBean2Skrevet 25/01-14 15:34, rettet 26/01-14 10:19 
Jeg havde også på et tidspunkt et dødt cartridge, hvor lytten ikke så ud til at fejle noget. Men det fik alligevel liv i dyret, da jeg skiftede den. Det kan i hvert fald ikke skade at sætte en ny i.

Det minder mig om, at jeg skal have købt/bygget mig et ESR-meter engang i den nærmeste fremtid. Det ville være ret lækket at have :)

Jeg har dog hørt rygter om, at Grindstormer-cartridges dør som fluer lige for tiden. De mister forbindelsen mellem chippens ben og selve substratet. Det er virkelig ækelt :(
AV Intelligent Terminal
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 25/01-14 15:37 
Camous>
Alle PC Engine Duos skal have alle deres caps udskiftet ellers brækker de sig udover PCB'en of æder traces.

Præcis ja.
Spiller nu: Phantasy Star IV
CamousCamousSkrevet 25/01-14 21:20 
Well, poppycocks. Udskiftning af den cap plus reflow af alle solder points hjalp ikke. Den cart er død, under en lastbil ryger den så og jeg skal have fat i en ny kopi på ebay.
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig