X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Arcadeboards med udskiftlige spil - Hvad findes der?


Svar
--Skrevet 18/01-14 22:35 
Efter at jeg totalt random klikkede mig ind på en Sega ST-V, som ligesom MVS ser ud til at bruge udskiftlige spil, fik jeg helt lyst til at komme i gang med et concolize projekt igen på et tidspunkt. Jeg fatter hat af hvad der findes på arcademarkedet, men tænkte at det kunne være lidt nice med en liste over systemer, som bygger på denne "bundkort + ekstern spil" formel. Så kunne man i ... Se hele indlægget
Spiller nu: Animal Soccer World
57 emne(r).
1 2 > »

Svar
--Skrevet 18/01-14 22:35 
Efter at jeg totalt random klikkede mig ind på en Sega ST-V, som ligesom MVS ser ud til at bruge udskiftlige spil, fik jeg helt lyst til at komme i gang med et concolize projekt igen på et tidspunkt. Jeg fatter hat af hvad der findes på arcademarkedet, men tænkte at det kunne være lidt nice med en liste over systemer, som bygger på denne "bundkort + ekstern spil" formel. Så kunne man i fremtiden bedre overskue hvilken vej der kunne være sjov at vælge :D

De eneste jeg lige umiddelbart kender til er:

IGS PGM
Atomiswave
Sega ST-V
MVS
Hyper Neo Geo 64

Hvad findes der ellers af disse sytemer?
Spiller nu: Animal Soccer World
nerosnerosSkrevet 18/01-14 22:37 
Taito F3
Bashful Neophyte
slk486slk486Skrevet 18/01-14 22:37 
Taito F3
j/k
slk486slk486Skrevet 18/01-14 22:38 
Lol ! :D
j/k
ElgenElgenSkrevet 18/01-14 22:38 
Nintendo Play Choice 10
Spiller nu: Super Gun, Xbox 360 Elite [Limited..., PlayStation 3
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 18/01-14 22:40, rettet 18/01-14 22:43 
Der findes mange. Især hvis man regner de Disc-baserede systemer med.

Du kan sikkert finde dem alle her:
http://www.system16.com/

:)

Ellers så lige off the top of my head:

Naomi, Naomi 2, Model 3, CPS2, Naomi GD-ROM, Triforze og Chihiro bare for at nævne et par stykker og ikke bare smide et tørt link :D
Spiller nu: Phantasy Star IV
ElgenElgenSkrevet 18/01-14 22:42 
Ved at Kaneko lavede et system... Kan ikke huske hvad det hedder, men man støder af og til på det på eBay...
Spiller nu: Super Gun, Xbox 360 Elite [Limited..., PlayStation 3
slk486slk486Skrevet 18/01-14 22:46 
Hvad er det MegaDrive arcade udgaven hedder?
j/k
ElgenElgenSkrevet 18/01-14 22:47 
Jeg ved heller ikke om det er snyd at regne Sonys PSX-hardware-baserede platform(e) med, da man skal har fat i en skruestrækker for at skifte spil og nogen gange flytte jumpere... Ved heller ikke om alle spil kan gå i alke mother boards (men sådan er jo også med Hyper-Neo-Geo, er det ik'?)
Spiller nu: Super Gun, Xbox 360 Elite [Limited..., PlayStation 3
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 18/01-14 22:47, rettet 18/01-14 22:50 
slk:
Mega Play eller Mega Tech.

http://system16.com/hardware.php?id=707
http://system16.com/hardware.php?id=706
Spiller nu: Phantasy Star IV
nerosnerosSkrevet 18/01-14 22:49, rettet 18/01-14 22:50 
slk486>
Taito F3

Hahaha!

Ja KANEKO SUPER NOVA. Vil rigtig gerne lege med det system engang.

Hov! Selvfølgelig Capcom CPSII også.
Bashful Neophyte
ElgenElgenSkrevet 18/01-14 22:49 
slk486: Jeg har set nogle ombyggede Genesis med JAMMA-stik i siden, men aldrig noget officielt... Er du sikker på at det findes?
Spiller nu: Super Gun, Xbox 360 Elite [Limited..., PlayStation 3
ElgenElgenSkrevet 18/01-14 22:52 
Ahhh Mega Play... Vidste faktisk ikke at det var SAMME hardware som Genesis?! Ja ja man lærer nyt hver dag };-P
Spiller nu: Super Gun, Xbox 360 Elite [Limited..., PlayStation 3
--Skrevet 18/01-14 23:00 
I forhold til de forskellige systemer der er, hvad ville så være i den billige ende at gå efter, når det engang bliver aktuelt?

For mig er det sjove i det her, selve bygge processen og ved at jeg nok ikke får gamet mere end et par gange på den efterfølgende alligevel :D
Spiller nu: Animal Soccer World
spectrespectreSkrevet 18/01-14 23:00 
Der er også et snes arcadeboard jeg ikke lige kan huske navnet på
Keep it simpleSpiller nu: Fallout 4
slk486slk486Skrevet 18/01-14 23:11, rettet 18/01-14 23:13 
Så vidt jeg husker er mange af Sega's STV carts ikke så dyre.

F3 kan være lidt pebret, men der er "Tiger Heli 2"!!! :)
j/k
--Skrevet 19/01-14 08:39 
Sådan en Taito F3 ser sku da rimelig lækker ud :O Minder mig om min HNG64 hvilket er godt!

Men hvis der tilfældigvis, på et eller andet tidspunkt, er nogle af jer som kommer i besiddelse af et af disse bundkort + spil systemer, som er i den billige ende (spillet er ligemeget, kun til at teste at skidtet spiller) og som i vil af med, så giv endelig lige en PM.
Spiller nu: Animal Soccer World
nerosnerosSkrevet 19/01-14 09:17 
m1chelsen@:

Jeg har faktisk et Taito F3 motherboard du gerne må få hvis det er.

Men der er et eller andet galt med det desværre. Når man sætter et spil i er det ikke muligt at rykke ned af altså selve movesetup er i stykker på en eller anden måde.

Den ene fod oppe foran er også flækket lidt i plastikket, men ellers fejler det ikke noget. Det kunne være en god ting at prøve sig frem på det hvis du ville lave et CTF3 system ;-)

Jeg er ikke manden til selv at finde ud af hvordan man fikser det så hvis du kan bruge det må du gerne få det. Jeg har alligevel tænkt mig at købe et nyt.
Bashful Neophyte
--Skrevet 19/01-14 09:21 
Det var satme sødt af dig Neros! Sender lige en PM!
Spiller nu: Animal Soccer World
--Skrevet 19/01-14 18:45 
Hvis der er nogle som ligger inde med et eller andet random Taito F3 spil til billige penge, så er jeg på udkig efter sådan et.

Titel / region er underordnet, bare det er billigt :D
Spiller nu: Animal Soccer World
--Skrevet 19/01-14 19:14 
Btw... En TAITO G-NET ser jo mega awesome ud. Nogle af jer som har sådan en bandit?
Spiller nu: Animal Soccer World
nerosnerosSkrevet 19/01-14 21:21 
Er Taito G-Net ikke basseret på noget PS1 hardware?

Kom til at tænke på at jeg har set cartridges af noget Data East værk på ebay, men kan ikke lige huske hvad det hedder?
Bashful Neophyte
SumezSumezSkrevet 20/01-14 13:58, rettet 20/01-14 14:00 
m1chelsen>
Sådan en Taito F3 ser sku da rimelig lækker ud :O Minder mig om min HNG64 hvilket er godt!

Det var ikke særlig sødt sagt! :P F3 er det sejeste stykke multi-cart arcade hardware efter MVS. Men som med mange andre af slagsen, får man tit spillene sammen med boardet, så jeg har også selv nogle stykker af dem. Der er virkelig mange smukke 2D-spil med store sprites, scaling og alt det seje på det system.

slk486>
F3 kan være lidt pebret, men der er "Tiger Heli 2"!!! :)

Kyukyoku Tiger 2?

Elgen>
Ved at Kaneko lavede et system... Kan ikke huske hvad det hedder, men man støder af og til på det på eBay...

Super Nova. Jeg har et par stykker af dem (Gals Panic S2 og Puzz Loop). Jeg tror faktisk aldrig jeg har set et supernova spil uden motherboardet eller vice versa, så det er endnu et eksempel på ovenstående. Der er nogle enkelte lækkerheder til den, først og fremmest Cyvern.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
ElgenElgenSkrevet 20/01-14 16:23 
Sumez:
http://bit.ly/1eMY6s9
http://bit.ly/1aE5YwP
http://bit.ly/1eMYvux
};-P
Spiller nu: Super Gun, Xbox 360 Elite [Limited..., PlayStation 3
slk486slk486Skrevet 20/01-14 16:24 
Sumez>
slk486>
F3 kan være lidt pebret, men der er "Tiger Heli 2"!!! :)

Kyukyoku Tiger 2?


Ja, derfor "" :)
j/k
nerosnerosSkrevet 20/01-14 17:06 
Sumez>
Der er nogle enkelte lækkerheder til den, først og fremmest Cyvern.

Det er for vildt det spil!
Bashful Neophyte
--Skrevet 22/01-14 23:00 
Ved ST-V systemet, ser det ud til at der findes versioner med og uden et lille ekstra PCB nede i højre hjørne. Hvad er forskelligen på disse versioner, og hvilken funktion har dette lille PCB?

Med PCB:

Arcadeboards med udskiftlige spil - Hvad findes der?


Uden PCB:

Arcadeboards med udskiftlige spil - Hvad findes der?
Spiller nu: Animal Soccer World
ElgenElgenSkrevet 23/01-14 08:43 
http://gakman.free.fr/index.php?rub=jv&langue=en&dossier=stv
Ser ud til, at det lille PCB bare har de samme connectors som den anden version har direkte på motherboardet samme sted.
Spiller nu: Super Gun, Xbox 360 Elite [Limited..., PlayStation 3
--Skrevet 23/01-14 09:14 
Smukt, tak for info! (begge steder :D)
Spiller nu: Animal Soccer World
SumezSumezSkrevet 23/01-14 09:14 
Der er mange sjove finurligheder ved ST-V. F.eks. er BIOS'en lavet til at håndtere flere samtidige spil-cartridges a la multi-slot MVS, men mig bekendt er der aldrig lavet hardware til at understøtte det. Ellers virkelig synd.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
ElgenElgenSkrevet 23/01-14 09:18 
Jeg har stadig et ret så smadret motherboard inkl Die Hard som jeg fik forærende af slk486, men har ikke haft tid til at kigge på det endnu... godt nok meget SMD-halløj på de boards };-/
Spiller nu: Super Gun, Xbox 360 Elite [Limited..., PlayStation 3
slk486slk486Skrevet 23/01-14 09:34 
Man kan da håbe Die Hard cartet i det mindste virker uden issues :D
j/k
SumezSumezSkrevet 23/01-14 09:41 
I så fald aftager jeg det gerne ;)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
--Skrevet 23/01-14 09:47 
Så fik jeg lige købt en ST-V pakke på ebay, så skal i gang med at lave en consolized maskine mere (ja, faktisk 2... Skal også lige have kigget nærmere på den F3, når den ankommer :D).

Det ser dog fint ud med tiden til dette, eftersom den fra 1.feb står på eksamener og bachelor frem til sommer, så skal have lidt nørde byggeri afveksling til når jeg skal skrive opgaver :D

Men hold dog kæft hvor tror jeg sådan en ST-V kan blive lækker som consolized maskine :O
Spiller nu: Animal Soccer World
SumezSumezSkrevet 23/01-14 09:49 
Så fik jeg lige købt en ST-V pakke på ebay, så skal i gang med at lave en consolized maskine mere

Så... en Saturn? :P
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
--Skrevet 23/01-14 09:51 
Kan bedre li cartridge mediet, og som skrevet før er det også byggeprocessen jeg nyder mest.
Spiller nu: Animal Soccer World
SumezSumezSkrevet 23/01-14 09:56 
Helt klart, en Saturn uden optisk medie burde være at foretrække, ærgerligt der kun er så få spil til ST-V i forhold til Saturn.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
slk486slk486Skrevet 23/01-14 10:05 
God ide til en consolization. Giv besked når du sælger dem m1chelsen ;)
j/k
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 23/01-14 10:06 
Sumez>
Helt klart, en Saturn uden optisk medie burde være at foretrække, ærgerligt der kun er så få spil til ST-V i forhold til Saturn.

Heldigvis er Saturn (efter min erfaring) ikke den konsol hvor drevet dør oftest :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
SumezSumezSkrevet 23/01-14 10:37 
Nej, det er en dejlig konsol, men uanset hvor solidt drevet er, gør det ikke CD-ROM mediet til en mere fornuftig størrelse :P Der er stadig loading, støj, mekaniske dele, risiko for ridser, osv.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
nerosnerosSkrevet 23/01-14 14:36 
Byg en ST-V ned i en Saturn konsol :D
Bashful Neophyte
ElgenElgenSkrevet 23/01-14 15:00 
Uha, så skal man nok være lidt Ben Heck-agtig; ST-V-boadet er ret meget større end en Saturn case };-D
Spiller nu: Super Gun, Xbox 360 Elite [Limited..., PlayStation 3
slk486slk486Skrevet 23/01-14 15:06, rettet 23/01-14 15:06 
Come on. Du er da ikke bleg for at skære det over på tværs, folde det og lodde et par tråde?
j/k
SumezSumezSkrevet 23/01-14 15:51 
Det burde ikke være umuligt i hvert fald :P Man kan sikkert også modificere memory cart slot'et til at kunne håndtere ST-V carts, hehe.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
slk486slk486Skrevet 23/01-14 16:05 
^ Den tanke strejfede mig også. Ville være pænt cool at modde et Saturn board til at bruge STV carts :)
j/k
nerosnerosSkrevet 23/01-14 16:59, rettet 23/01-14 17:08 
Den ville sælge godt og gå som varmt brød derude ;-)

De findes derude bare ikke i en Saturn hehe.
http://www.youtube.com/watch?v=yb8d89yYc6w
Bashful Neophyte
SumezSumezSkrevet 23/01-14 17:41 
Lækker, men alt for stor :\ Ville være ret sejt hvis nogen kunne finde ud af at "komprimere" en ST-V, men det er desværre godt fyldt op med alt muligt, det PCB.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
slk486slk486Skrevet 23/01-14 17:51 
Den ser også ud til at være større end den behøver være - altså den ser væsentligt større ud, end bundkortet er.
j/k
nerosnerosSkrevet 23/01-14 18:38 
Ja enig den er lidt stor !!

Har altid synes ST-V PCB'et så lidt mærkeligt ud med alt muligt unødvendig pjat, men der er nok en mening med galskaben ;-)
Bashful Neophyte
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 23/01-14 18:41 
Sumez>
Nej, det er en dejlig konsol, men uanset hvor solidt drevet er, gør det ikke CD-ROM mediet til en mere fornuftig størrelse :P Der er stadig loading, støj, mekaniske dele, risiko for ridser, osv.

Støj? Saturnen's drev er da så lydløst som Disc-konsoller overhovedet kan være :) Dreamcast derimod... :D
Spiller nu: Phantasy Star IV
57 emne(r).
1 2 > »

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig