X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

PGR2 - det bliver flottere og flottere..


Svar
enfenenfenSkrevet 30/07-03 20:04, rettet 30/07-03 20:05 
Jeg surfede lige forbi MSN Games og fandt nogle nye screens fra PGR2. Det spil bliver pænere og pænere som tiden går :)

Nu må man så bare håbe, at de kan holde gameplayet lige så godt, som i det første spil i serien.

Hvad siger i andre?

PGR2
What is the Matrix?
132 emne(r).
« < 1 2 3 > »

Svar
jaesjaesSkrevet 31/07-03 14:11 
Hvad er årsagen til at Xbox-spil, som regel ser mindre aliased ud end PS2-spil. Højere opløsning?
enfenenfenSkrevet 31/07-03 14:12, rettet 31/07-03 14:13 
RJK >
Det er vist lidt rodet og jeg gør det vist kun mere rodet ;))

In short:

De billeder der er på MSN er oprindeligt renderet i (minimum) 2560x1920 og er så blevet skaleret ned til en fjerdedel.

Hvis det skulle være fra det rigtige Xbox-spil, skulle det altså enten køre i 2560x1920p - hvilket konsollen overhovedet ikke understøtter; det højeste er svjh 960x720p - og så skaleret ned bagefter eller også skal det være 640x480p med 4x4 FSAA - hvilket ingen andre Xbox-spil jeg kender til kører.

Jeg gætter på at PGR2 kommer til at køre 640x480p og uden FSAA - som langt hovedparten af andre Xbox-titler.

De billeder vi har her, er altså (oprindeligt) i fire gange så god opløsning, som spillet i praksis er.

Det kunne godt give mening :)

Dog er jeg ikke i tvivl om, at spillet bliver flottere end det originale PGR. Så må man bare håbe at frameraten ikke kommer til at lide under det - og gameplayet for den sags skyld.

EDIT:
Quote af RJK's indlæg
What is the Matrix?
RJKRJKSkrevet 31/07-03 14:35 
jaes >
Hvad er årsagen til at Xbox-spil, som regel ser mindre aliased ud end PS2-spil. Højere opløsning?

De er lige aliasede og kører fra et teknisk synspunkt i samme opløsning.

Det er dog min opfattelse af flere Xbox- end PS2-spil kører med "flicker fixere", hvilket får billedet til at virke roligere. Der er også flere Xbox- end PS2-spil der er anti-aliasede.

Ellers mener jeg den store forskel er i texture shimmering, men det ved jeg at andre (Zzap) er uenige med mig i...
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
PalleJensenPalleJensenSkrevet 31/07-03 14:48 
RJK >
Fra et teknisk begreb er det (stort set) det samme.

FSAA foregår jo (blandt andet) ved, at man renderer større screens og så skalerer dem ned i maskinen.

FSAA 4x4 = billedet er oprindeligt renderet i 4 x horisontal og 4 x vertikal opløsning (=2560x1920) og derefter (smooth) skaleret ned.

Så: det er det samme...

Jeg har ingen dødelige smarte argumenter eller links som du altid efterlyser, men jeg tvivler meget på, at man ved at kigge på AA'en kan regne ud, hvor stort billedet oprindeligt var...
Spiller nu: L.A. Noire (360) - Child of Eden (360) - DiRT 3 (360)
RJKRJKSkrevet 31/07-03 21:22 
Det er fordi du tænker for lidt som en matematiker. Skalering er matematik. Det er division.

Lad mig eksemplificere ved at simplificere. Hvis vi har et billede i sort/hvid - altså kun med sorte og hvide pixels, 0 og 1 - så kan hver enkelt pixel i fuld størrelse altså være enten sort eller hvid, 0 eller 1.

Hvis vi skalerer billedet ned til det halve (på den ene led), så bliver hver pixel til pixel1 + pixel2 / 2. Det giver tre muligheder: Sort, grå og hvid. 0, 0.5 og 1.

Hvis vi skalerer billedet ned til en fjerdedel (på den ene led), så bliver hver pixel til pixel1 + pixel2 + pixel3 + pixel4 / 4. Det giver fem muligheder. Sort, tre gråtoner og hvid. 0, 0.25, 0.50, 0.75 og 1.

Og så videre.

På den måde kan man regne sig tilbage til, hvor stort billedet var før det blev nedskaleret - inden for en hvis margen selvfølgelig...

Billedeksempel
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
jaesjaesSkrevet 02/08-03 02:50 
Så er der flere screenshots I kan skændes over :P

Eller, nyd dem bare :)

PGR 2 billeder
enfenenfenSkrevet 02/08-03 10:33 
De ser sgu også pæne ud :)
What is the Matrix?
APHAPHSkrevet 02/08-03 10:51 
Ja det er pæne screens, men det er utænkligt at det er ingame
Spiller nu: Civilization IV, Halo 3, Everybody's Golf: World...
PalleJensenPalleJensenSkrevet 02/08-03 11:42 
Here we go....
Spiller nu: L.A. Noire (360) - Child of Eden (360) - DiRT 3 (360)
Born2PlayBorn2PlaySkrevet 02/08-03 12:21 
Brute Force *lol*
Swine flu for me and you!Spiller nu: Batman: Arkham Asylum
dRxLdRxLSkrevet 02/08-03 13:54 
Men tænk hvad nu hvis det er ingame?
Jeg venter og ser indtil jeg sidder med spillet på min maskine.
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
RonaldoRonaldoSkrevet 02/08-03 15:55 
screenshots er en blanded affære efterhånden, jeg foretrækker klart noget medie med liv i. Gamespot/IGN/Fileplanet har masser, og enda nogle gange i overraskende god kvalitet. Imho er det den bedste måde at skabe sig et realistisk indtryk, selfølgelig udover selve spillet eller en demo.
enfenenfenSkrevet 02/08-03 18:57, rettet 02/08-03 19:19 
Paasch >
Ja det er pæne screens, men det er utænkligt at det er ingame

Jeg håber virkeligt, at du joker, for ellers begynder du at lyde som en vis anden ;)
What is the Matrix?
APHAPHSkrevet 02/08-03 19:42, rettet 02/08-03 19:53 
jeg er bare realistisk...ligesom GT4´s såkaldte "ingame" screens som også ser "lidt" manipuleret ud ;)
Spiller nu: Civilization IV, Halo 3, Everybody's Golf: World...
enfenenfenSkrevet 02/08-03 19:44 
Selvfølgelig kan billederne være blevet gjort lidt ekstra pæne, men jeg tror nu altså ikke, vi er langt fra.
What is the Matrix?
OkottaOkottaSkrevet 02/08-03 23:02 
Prøv at hør her - og det kan godt være at det kommer som et chock for dig: Xbox kan ikke køre alting flydende, uanset hvad du smider efter den.

Det ku ikke engang køre et RPG flydende (KOTOR), men måtte droppe så mange frames, at det så rigtigt sært ud flere steder. De eneste gange jeg har set konstante 60 fps i et Xbox spil, har været i en onrails shooter (PDO) og i Quantum Redshift (som osse må betegnes som værende nærmest onrails, da man kører rundt på en lukket bane hele tiden, uden de store muligheder for friheder, og dermed belastning af CPU og GPU), og så Timesplitters 2 (som osse kørte 60 fps på Cube og PS2).

Og hvad kan vi så konkludere ved det? At Xbox kun kører høje og solide framerates i simple spil, og spil der er onrail + grafisk simple multiplatform spil.

Derfor : Jeg vil næsten vædde med, at PGR2 IKKE kommer til at se ligeså godt ud i virkeligheden, som på billederne, og at det IKKE kommer til at køre med 60 fps.

Jeg har så dårlig smag i munden, over KOTOR's grafiske præstation; Her gik jeg og troede at Bioware SAGTENS kunne presse 60 fps ud af Xbox og KOTOR, li'som de gjorde det med Baldur's Gate: Dark Alliance. Men nej.

Det kan da godt være, at vi i fremtiden vil se rigtigt pæne Xbox spil, men de konstante 60 fps er det slut med, tror jeg.

Jeg mistænker amerikanske udviklere for at mangle en vis ære, i at udvikle videospil; De er mere interesseret i at hoppe over hvor gærdet er lavest, og så få spillet ud i en fart, og slække lidt på optimeringen.

Japanske udviklere har jeg betydeligt mere respekt for, da jeg mener de sætter betydeligt mere ære i deres kodning.

Derfor er så mange - de fleste faktisk - Xbox spil så kiksede og trivielle; De mangler sjæl, og er ikke udviklet af æresbevidste programmører.

Bungie har vist sagt, at de satser på at få Halo 2 til at køre med 60 fps; Det vil jeg se før jeg tror det. Xbox er slet ikke så kraftig.
Tongue-tied and twisted just an earth-bound misfit, I
jaesjaesSkrevet 02/08-03 23:17 
Okotta >
Og hvad kan vi så konkludere ved det? At Xbox kun kører høje og solide framerates i simple spil, og spil der er onrail + grafisk simple multiplatform spil.

Du kan jo ikke bare tale om simple spil (og at benævne racerspil som teknisk simple spil, er uden hold i virkeligheden).
Du skal se på kompleksiteten sammenlignet med den grafiske standard.

Eksempelvis er Panzer Dragoon Orta jo så flot, at en sløset udvikler, sagtens kunne have medført at spillet kørte med lav framerate.
KTCKTCSkrevet 03/08-03 01:30 
Det er lamt at generalisere så meget, og når det kommer til stykket, plejer der heller ikke at være store stategiske beregninger, der tvinger spillenes framerate i knæ...
A small cog? Now that you mention it, I know a puzzle about an object that almost fits that description.
APHAPHSkrevet 03/08-03 07:36 
Her har i jeres ingame screenshots:

http://www.xboxworld.nl/images/screenshots/pgr2_078.jpg
http://www.xboxworld.nl/images/screenshots/pgr2_088.jpg
http://www.xboxworld.nl/images/screenshots/pgr2_089.jpg
http://www.xboxworld.nl/images/screenshots/pgr2_091.jpg
http://www.xboxworld.nl/images/screenshots/pgr2_111.jpg
http://www.xboxworld.nl/images/screenshots/pgr2_134.jpg
http://www.xboxworld.nl/images/screenshots/pgr2_147.jpg
http://www.xboxworld.nl/images/screenshots/pgr2_136.jpg
http://www.xboxworld.nl/images/screenshots/pgr2_107.jpg
Spiller nu: Civilization IV, Halo 3, Everybody's Golf: World...
enfenenfenSkrevet 03/08-03 07:40 
Det ser også ganske fornuftigt ud. Selvfølgelig ikke lige så pænt som de screens, vi lige har set, men stadig pænere en etteren, hvilket også var mit håb.

Hvordan selve spillet så bliver, vil kun tiden vise.
What is the Matrix?
enfenenfenSkrevet 03/08-03 07:48, rettet 03/08-03 08:18 
Okotta >
Prøv at hør her - og det kan godt være at det kommer som et chock for dig: Xbox kan ikke køre alting flydende, uanset hvad du smider efter den.

Ja, jeg lytter...

Kan du ikke lige finde det sted, hvor jeg har skrevet, at Xbox kan køre alting med 50/60 frames konstant?

De eneste gange jeg har set konstante 60 fps i et Xbox spil, har været i en onrails shooter (PDO) og i Quantum Redshift (som osse må betegnes som værende nærmest onrails, da man kører rundt på en lukket bane hele tiden, uden de store muligheder for friheder, og dermed belastning af CPU og GPU), og så Timesplitters 2 (som osse kørte 60 fps på Cube og PS2).

Jeg kunne sagtens nævne flere. Et par enkelte kunne være Moto GP, Moto GP2 og Rallisport Challenge.

Og hvad kan vi så konkludere ved det? At Xbox kun kører høje og solide framerates i simple spil, og spil der er onrail + grafisk simple multiplatform spil.

Ja, du er god til at generalisere. Nu er 50/60 fps jo heller ikke et must i alle spil, selvom det dog ville være lækkert, hvis alle spil kørte med førnævnte framerate.

Derfor : Jeg vil næsten vædde med, at PGR2 IKKE kommer til at se ligeså godt ud i virkeligheden, som på billederne, og at det IKKE kommer til at køre med 60 fps.

Der er vist heller ikke nogen, der har sagt, at spillet vil komme til at se ud som på billederne. Som jeg tidligere har skrevet, så skal billedet lige "forstørres", inden vi kan se det på tv'et.
What is the Matrix?
OkottaOkottaSkrevet 03/08-03 10:33 
Enfen >
Jeg kunne sagtens nævne flere. Et par enkelte kunne være Moto GP, Moto GP2 og Rallisport Challenge.

Moto GP og Moto GP 2, kører IKKE med konstant 60 fps.

De gør det tit, men langt fra altid; Prøv at ta' et kig på replays, og bliv chockeret.

Læg mærke til frameraten i svingene, og med flere motorcykler på skærmen ad gangen.

Slet ikke 60 fps i de to spil, men underligt nok, så har Moto GP - det første spil - bedre framerate end 2'eren.
Tongue-tied and twisted just an earth-bound misfit, I
OkottaOkottaSkrevet 03/08-03 10:36 

Hvis PGR2 ser sådan ud, og kører med en ligeså høj framerate som Burnout 2, så er jeg imponeret.
Tongue-tied and twisted just an earth-bound misfit, I
APHAPHSkrevet 03/08-03 11:24 
Disse screens er alle taget fra den spilbare E3 version. Personen der har uploadet billederne, har desværre ikke specifikt nævnt noget om frameraten i denne build:/

19 nye screens
Spiller nu: Civilization IV, Halo 3, Everybody's Golf: World...
enfenenfenSkrevet 03/08-03 11:41 
Okotta >
Moto GP og Moto GP 2, kører IKKE med konstant 60 fps.

De gør det tit, men langt fra altid; Prøv at ta' et kig på replays, og bliv chockeret.

Læg mærke til frameraten i svingene, og med flere motorcykler på skærmen ad gangen.

Slet ikke 60 fps i de to spil, men underligt nok, så har Moto GP - det første spil - bedre framerate end 2'eren.

Nu skrev jeg heller ikke, at spillene havde en konstant framerate på 50/60. Det er der sgu stort set ingen spil der har på konsol.

Moto GP2 kører for det meste perfekt, men frameraten kan sagtens falde. Uover at der selvfølgelig er tilføjet/ændret nogle ting i forhold til 1'eren, så tror jeg også at det skyldes, at spillet er blevet rushed en lille smule.
What is the Matrix?
enfenenfenSkrevet 03/08-03 11:44 
Paasch >
Disse screens er alle taget fra den spilbare E3 version. Personen der har uploadet billederne, har desværre ikke specifikt nævnt noget om frameraten i denne build:/

Det ser i hvert fald godt ud :)
What is the Matrix?
OkottaOkottaSkrevet 03/08-03 11:53 
Enfen >
Moto GP2 kører for det meste perfekt, men frameraten kan sagtens falde. Uover at der selvfølgelig er tilføjet/ændret nogle ting i forhold til 1'eren, så tror jeg også at det skyldes, at spillet er blevet rushed en lille smule.

He he...jeg skulle selv til at skrive at jeg mistænker Moto GP 2 for at være en smule rushed, men jeg lod være, da jeg tænkte at du ville fortælle mig, at det siger jeg kun fordi jeg er så "anti Xbox" :-)

Rart nok at vi osse kan være enige :-)
Tongue-tied and twisted just an earth-bound misfit, I
enfenenfenSkrevet 03/08-03 12:01 
Vi sagtens være enige. Det har jeg ingen problemer med :)

Jeg kan dog bare ikke lide, når det jeg skriver nogle gange bliver drejet. Og det er ikke kun myntet på dig ;)
What is the Matrix?
APHAPHSkrevet 03/08-03 12:31 
Her er en lille trailer fra ign, hvor spillet ihvertfald ser ud til at køre rimelig smooth :)

!"#
Spiller nu: Civilization IV, Halo 3, Everybody's Golf: World...
enfenenfenSkrevet 03/08-03 13:06 
Men jeg vil stadig se spillet "live" :)
What is the Matrix?
RQvsnapzRQvsnapzSkrevet 03/08-03 14:06, rettet 03/08-03 14:09 
Ja hvem ville ikke det? ;)

Jeg synes vi skal vente med at dømme, og for enkeltes vedkommende tilsvine, indtil spillet er i butikkerne.

P.t. sidder vi jo og bitcher over en titel der endnu ikke er fysisk håndgribelig. Jeg vil dog ikke lægge skjul på at jeg selv ser frem til spillet, og om det kan levere smuk grafik med stabil framerate.
I win, you loose
PalleJensenPalleJensenSkrevet 03/08-03 15:13, rettet 03/08-03 15:14 
Så kører Okotta igen med klatten, med tilsvininger af spil han aldrig har prøvet, gætterier omkring framerates som om det var det eneste der talte i spil og andre vanvittige udtalelser...

Aldrig et kedeligt øjeblik med Okotta og P:R ...
Spiller nu: L.A. Noire (360) - Child of Eden (360) - DiRT 3 (360)
APHAPHSkrevet 03/08-03 17:00 
Så fik jeg en lille udtagelse om frameraten fra ham der har uploadet billederne (ejerne af xboxworld)


"Framerate is mostly 60FPS with drops ofcourse in unfinished levels and some parts, however it's a pre-alpha build. I'm confident it will run at 60 solid when it ships"
Spiller nu: Civilization IV, Halo 3, Everybody's Golf: World...
SolaegSolaegSkrevet 03/08-03 17:21 
Uhh, det kunne være lækkert! Jeg kunne da godt tænke mig en lidt bedre/anderledes styring end i etteren, men det er måske bare mig!?
MajorPMajorPSkrevet 03/08-03 17:26 
Paasch >
"Framerate is mostly 60FPS with drops ofcourse in unfinished levels and some parts, however it's a pre-alpha build. I'm confident it will run at 60 solid when it ships"


Muuuuuuuuuuuums...
Spiller nu: Project Gotham Racing 3, Madden NFL 06, Elder Scrolls IV, The: ...
OkottaOkottaSkrevet 03/08-03 18:20, rettet 03/08-03 18:26 
PalleJensen >
Så kører Okotta igen med klatten, med tilsvininger af spil han aldrig har prøvet, gætterier omkring framerates som om det var det eneste der talte i spil og andre vanvittige udtalelser...

Sig mig, hvad fanden er det egentligt du snakker om??

Gider du forklare hvilke udtalelser du hentyder til, samt hvilke spil jeg "tilsviner og aldrig har prøvet" ?

Hvis du forsøger at henvise til hvad jeg har skrevet om PGR2, så var det sidste jeg skrev :

"Hvis PGR2 ser sådan ud, og kører med en ligeså høj framerate som Burnout 2, så er jeg imponeret."

Og det er en tilsvining fordi...?
Tongue-tied and twisted just an earth-bound misfit, I
MajorPMajorPSkrevet 03/08-03 18:36 
Okotta, læs hvad Paasch fik at vide fra folk som havde PRØVET PGR2!
Spiller nu: Project Gotham Racing 3, Madden NFL 06, Elder Scrolls IV, The: ...
OkottaOkottaSkrevet 03/08-03 18:49 
Det har jeg læst: At det som regel kører med 60 fps.

Og da jeg skrev tidligere, at jeg ville blive imponeret hvis PGR2 så ligeså godt ud i virkeligheden, som på billederne, og samtidigt havde en framerate li'som Burnout 2's, så er jeg ikke med på hvorfor Palle siger jeg tilsviner spillet !?
Tongue-tied and twisted just an earth-bound misfit, I
RQvsnapzRQvsnapzSkrevet 03/08-03 21:31, rettet 03/08-03 21:32 
Måske fordi hele dette topic er overmalet med dine posts, hvor du langer ud til højre og venstre nærmest i en blodrus for at bevise at Xboxen aldrig vil køre dette spil optimalt i den grafik der fremgår af screens? Stod du ikke selv for selv samme udtalelse om at Xboxen kun kan køre on-rail simple spil i god grafik og stabil framerate?

Kunne det tænkes det var derfor?
I win, you loose
olmeolmeSkrevet 03/08-03 21:38 
Ikke for at bryde ind i Okotta-bashingen, men der er da nogen her der har helt urealistiske tro på xboxens evner. Der er stor forskel på de screens Enfen linkede til i forhold til dem Jaes har fundet!
RQvsnapzRQvsnapzSkrevet 03/08-03 21:48, rettet 03/08-03 22:01 
Jeg synes ikke der er den store forskel ud over perspektivet. Linierne er stadig meget rene, der er stort set ingen aliising (okay det er groft) og det hele skinder da stadigvæk. Derudover kan man jo tage et kig på videoen.

Jeg siger ikke, at PGR 2 ikke vil blive downgradet for at opretholde en lækker framerate, men at dømme og tilsvine et spil på forhånd og derefter foretage en tåbelig generelisering over alle xbox spil er da helt i skoven.
I win, you loose
olmeolmeSkrevet 03/08-03 21:54 
Man må godt prise det, og udtale sig om hvor flot det bliver og at det køre 60 frames, selv om man ikke har prøvet det. Men ikke det modsatte?
RQvsnapzRQvsnapzSkrevet 03/08-03 21:56, rettet 03/08-03 22:01 
Det var ikke det jeg snakkede om Olme. Jeg snakkede om den meningsløse generelisering....
I win, you loose
enfenenfenSkrevet 03/08-03 22:18, rettet 04/08-03 21:25 
olme >
Man må godt prise det, og udtale sig om hvor flot det bliver og at det køre 60 frames, selv om man ikke har prøvet det. Men ikke det modsatte?

Der er ingen her, der skriver, at PGR2 ville køre med en konstant framerate på 50/60. Du er velkommen til at læse igennem. Der er dog nogen, som skriver, at spillet slet ikke vil kunne køre med 50/60 fps.

Angående de screenshots, som jeg linkede til, så skrev jeg allerede i starten, at det ikke ville komme til at se sådan ud i den færdige udgave, men at det gav en fornemmelse for hvordan spillet ville se ud. Screenshots er næsten altid pænere end det færdige produkt, da spillet i sidste ende skal kastes op på en tv skærm eller en projector.
What is the Matrix?
jaesjaesSkrevet 03/08-03 23:09 
KTC >
Det er lamt at generalisere så meget, og når det kommer til stykket, plejer der heller ikke at være store stategiske beregninger, der tvinger spillenes framerate i knæ...

Hvilken del af mit indlæg kommenterer du? Og er det overhovedet mit indlæg du kommenterer? :)
KTCKTCSkrevet 04/08-03 07:15 
Det var Okotta, jeg kommenterede, så bare rolig ;)
A small cog? Now that you mention it, I know a puzzle about an object that almost fits that description.
jaesjaesSkrevet 04/08-03 13:07 
Er helt rolig.
MajorPMajorPSkrevet 04/08-03 21:30 
Nu har Palle været på pletten igen...

Noget at tilføje Okotta?
Spiller nu: Project Gotham Racing 3, Madden NFL 06, Elder Scrolls IV, The: ...
RJKRJKSkrevet 04/08-03 21:38 
De er så stadigvæk anti-aliasede, selvom komprimeringen er så dårlig/høj, at det er svært at se det helt rigtigt...
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
dRxLdRxLSkrevet 04/08-03 21:54 
Det skulle sådan set ikke være umuligt for xbox'en at køre med 4*4, men oveni alt det andet?

Det bliver spændende at nærstudere det færdige spil =)
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
132 emne(r).
« < 1 2 3 > »

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig