X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

PGR2 - det bliver flottere og flottere..


Svar
enfenenfenSkrevet 30/07-03 20:04, rettet 30/07-03 20:05 
Jeg surfede lige forbi MSN Games og fandt nogle nye screens fra PGR2. Det spil bliver pænere og pænere som tiden går :)

Nu må man så bare håbe, at de kan holde gameplayet lige så godt, som i det første spil i serien.

Hvad siger i andre?

PGR2
What is the Matrix?
132 emne(r).
1 2 3 > »

Svar
enfenenfenSkrevet 30/07-03 20:04, rettet 30/07-03 20:05 
Jeg surfede lige forbi MSN Games og fandt nogle nye screens fra PGR2. Det spil bliver pænere og pænere som tiden går :)

Nu må man så bare håbe, at de kan holde gameplayet lige så godt, som i det første spil i serien.

Hvad siger i andre?

PGR2
What is the Matrix?
StriferStriferSkrevet 30/07-03 20:07 
Jeg kan kun give dig ret!

Hvis den grafik holder og gameplayet bliver godt så kan det ikke blive dårligt!

Kommer der ikk også til at være XBL-Funktion?
XBL Gamertag: ZeNtiX
enfenenfenSkrevet 30/07-03 20:09 
Jo det kommer til at understøtte XBL.

Jeg ser også selv meget frem til det spil.
What is the Matrix?
SeventhSunSeventhSunSkrevet 30/07-03 20:31 
Stol på at jeg skal have det spil så snart det udkommer.

Medmindre de dummer sig hårdt med gameplayet, tror jeg ikke man kan gå helt galt i byen.
forude venter en teknisk og videnskabelig triumfSpiller nu: Horizon: Zero Dawn, Legend Of Zelda, The: B..., Plants Vs. Zombies: Gar...
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 30/07-03 20:35 
WOW!!! så kommer vi nok ikke meget tættere på virkeligheden lige foreløbig:D
Spiller nu: Phantasy Star IV
OkottaOkottaSkrevet 30/07-03 23:08 
Enfen >
Hvad siger i andre?

At det ligner renders fra udviklerens egen workstation, som ydermere vises i en opløsning, Xbox'en aldrig ville kunne køre spillet i.

Det minder mere og mere om de fake renders MS lavede til Amped, for et pænt stykke tid siden.

Men at I stadig lader jer narre af disse billedmanipulationer - nu i PGR2's tilfælde; Det fatter jeg ikke.

Jeg er ikke det mindste negativ omkring PGR2's kvaliteter; Jeg er temmelig overbevist om at det bliver et rigtigt godt bilspil - måske endda bedre end det første PGR.

Hvad der irriterer mig er, at MS bliver ved med at forsøge at narre os til at tro, at spillet faktisk ser nøjagtigt sådan ud på billederne, som det vil gøre når det udgives på Xbox.
Tongue-tied and twisted just an earth-bound misfit, I
DommergaardDommergaardSkrevet 30/07-03 23:35 
Enorm flot grafik! - Men lad os håbe gameplayet kan følge med! ;)
enfenenfenSkrevet 30/07-03 23:36, rettet 30/07-03 23:39 
Okotta >
At det ligner renders fra udviklerens egen workstation, som ydermere vises i en opløsning, Xbox'en aldrig ville kunne køre spillet i.

Det minder mere og mere om de fake renders MS lavede til Amped, for et pænt stykke tid siden.

Men at I stadig lader jer narre af disse billedmanipulationer - nu i PGR2's tilfælde; Det fatter jeg ikke.

Jeg er ikke det mindste negativ omkring PGR2's kvaliteter; Jeg er temmelig overbevist om at det bliver et rigtigt godt bilspil - måske endda bedre end det første PGR.

Hvad der irriterer mig er, at MS bliver ved med at forsøge at narre os til at tro, at spillet faktisk ser nøjagtigt sådan ud på billederne, som det vil gøre når det udgives på Xbox.


Ja, det vil tiden jo vise. Selvfølgelig vil spillet ikke se ud som på billederne, da billedet skal "blowes" op på tv'et, men det viser dog stadig spillets grafiske kvalitet.

Det er dog ikke svært at se, at du nu IGEN er ved at gå i anti-Xbox position - not a surprise really :)
What is the Matrix?
APHAPHSkrevet 30/07-03 23:51 
Okotta >
Hvad der irriterer mig er, at MS bliver ved med at forsøge at narre os til at tro, at spillet faktisk ser nøjagtigt sådan ud på billederne, som det vil gøre når det udgives på Xbox.

Det hedder hype, og er det ikke noget alle udvikler gør, for at skabe interesse om deres udgivelser?
Spiller nu: Civilization IV, Halo 3, Everybody's Golf: World...
OkottaOkottaSkrevet 30/07-03 23:55 
Enfen >
Det er dog ikke svært at se, at du nu IGEN er ved at gå i anti-Xbox position - not a surprise really :)

Du misforstår; Jeg har altid været lidt anti-Xbox. Jeg har bare accepteret nogle af dens spil, deriblandt Halo, som værende rigtigt gode.

Behøvede jeg ikke en Xbox for at spille Halo, da det udkom, så havde jeg ikke en Xbox nu.

At MS konsekvent og konstant STADIG fumler sig frem i konsolverdenen....well....det giver mig bare endnu mere grund til at grine lidt - jvf. de nye PGR2 renders.
Tongue-tied and twisted just an earth-bound misfit, I
PalleJensenPalleJensenSkrevet 31/07-03 01:10, rettet 31/07-03 01:12 
Dejlige positive Okotta... Hver gang man læser et indlæg fra dig, er fordi du brokker dig over et eller andet.

Det kan godt være, at disse screens er fra en workstadion udgave, men det er der faktisk ikke noget underligt i. Stort set alle udviklere frigiver workstation screenshots, hvem husker ikke de fantastiske screens vi så af The Getaway for nogle år siden og de flotte Vice City screenshots? Så spillene sådan ud? Næææeh... Men jeg siger ikke, at PGR2 vil komme til at se sådan her ud, det tror jeg nemlig ikke at det vil.

Men dine beskyldninger er hovedløse og igen fejlfyldte:

Punkt 1: Disse screenshots kommer ikke fra Microsoft, men fra Bizarre Creations som laver spillet.

Punkt 2: Det har ikke noget at gøre med, at Microsoft fumler sig frem i konsolverdenen - alle bruger disse metoder!

Og kom nu ikke med den der "ja, men du arbejder også for MSN Games, så du må være betalt af Microsoft"-crap. Den er for lav og holder ikke.

Sorry for dette sure udbrud, men man bliver arrig når man læser et indlæg fra en som altid brokker sig og ikke engang har sine facts på plads. Men lad dog bare folk glæde sig over spillet og så se du den anden vej, nu når du har regnet det hele ud...
Spiller nu: L.A. Noire (360) - Child of Eden (360) - DiRT 3 (360)
Danny SallingDanny SallingSkrevet 31/07-03 01:19 
Jeg ville også foretrække at de alle sammen holdt op med at vise screens af grafik som ingen konsol kan køre, de burde holde sig til reale screens synes jeg. Men spillet SER sgu godt ud, det må man sige ;-)
Spiller nu: Call Of Duty: Black Ops, Medal Of Honor (2010) [...
DeluxScanDeluxScanSkrevet 31/07-03 09:28, rettet 31/07-03 09:29 
Okotta:
At det ligner renders fra udviklerens egen workstation, som ydermere vises i en opløsning, Xbox'en aldrig ville kunne køre spillet i.

Du påstår dermed, at Xbox'en ikke vil kunne trække PGR2 i 640x400? Om de omtalte screens er blevet resized skal jeg ikke kunne sige, men opløsningen tror jeg ikke falder nævneværdigt. Det er så en anden sag med belysningen, polycount, textures m.m... Det kan sikkert godt ændre sig.
Life is like videogame: It doesn't matter how good you get, you always get zapped in the end.Spiller nu: Battlestations: Pacific, Saboteur, The, Tropico 3
OkottaOkottaSkrevet 31/07-03 09:44, rettet 31/07-03 09:49 
DeluxScan >
Du påstår dermed, at Xbox'en ikke vil kunne trække PGR2 i 640x400?

Selvfølgelig kan den det - eller - det håber jeg da at den kan; De screens vi snakker om her, vises bare IKKE i 640x400, og det kan man tydeligt se på dem.

Jeg har iøvrigt set et par nye film af PGR2, og det ser skam godt ud. Frameraten ser dog ud til at være 30 fps og ikke, som håbet, 60 fps; Der er ihvertfald forskel på PGR2's framerate kontra f.eks Burnout 2's framerate.

Filmene ligger på IGN.
Tongue-tied and twisted just an earth-bound misfit, I
OkottaOkottaSkrevet 31/07-03 09:48 
PalleJensen >
Og kom nu ikke med den der "ja, men du arbejder også for MSN Games, så du må være betalt af Microsoft"-crap. Den er for lav og holder ikke.

Det er ikke fordi du arbejer for MSN Games, at jeg har haft svært ved at ta' dine argumenter alvorligt; Mere fordi du påstår at man ikke kan vurdere og bedømme framerates, udfra videoer hentet fra bl.a IGN.
Tongue-tied and twisted just an earth-bound misfit, I
PalleJensenPalleJensenSkrevet 31/07-03 10:12 
Det kan man kun, i det tilfælde, at filmen er encoded med samme eller højere framerate end spillet og at filmen bliver afviklet på en computer, som ikke har problemer med at afspille filmen.
Spiller nu: L.A. Noire (360) - Child of Eden (360) - DiRT 3 (360)
OkottaOkottaSkrevet 31/07-03 10:19 
Hvorfor skrev du ikke bare det, til at starte med, istedetfor at påstå, at man kun ville se framerates på omkring 15-20?
Tongue-tied and twisted just an earth-bound misfit, I
SeventhSunSeventhSunSkrevet 31/07-03 10:46, rettet 31/07-03 10:47 
For fanden da Okotta.

Det er sgu da logik, at medmindre videoclippet også er lavet i >60 fps, kan du ikke bedømme spillets fps.

Og pointen er vel så, at langt de fleste videoclip på nettet, næppe kører i 60 fps.
forude venter en teknisk og videnskabelig triumfSpiller nu: Horizon: Zero Dawn, Legend Of Zelda, The: B..., Plants Vs. Zombies: Gar...
enfenenfenSkrevet 31/07-03 10:46 
Okotta >
Jeg har iøvrigt set et par nye film af PGR2, og det ser skam godt ud. Frameraten ser dog ud til at være 30 fps og ikke, som håbet, 60 fps; Der er ihvertfald forskel på PGR2's framerate kontra f.eks Burnout 2's framerate.

Filmene ligger på IGN.

Vent nu med at bedømme framerate, indtil du ser spillet i aktion.

Det kan ikke siges nok gange, at frameraten er svær at bedømme i et videoklip. Bare tag Rallisport Challenge for eksempel. Selve spillet kører 50/60 fps, men ser du introen, som ligger på flere forskellige Xbox spil under demo, så er frameraten ikke 50/60. Det burde være nok svar.
What is the Matrix?
enfenenfenSkrevet 31/07-03 10:47 
SeventhSun >
For fanden da Okotta.

Det er sgu da logik, at medmindre videoclippet også er lavet i >60 fps, kan du ikke bedømme spillets fps.

Han forstår det ikke ;)
What is the Matrix?
PalleJensenPalleJensenSkrevet 31/07-03 10:58 
SeventhSun >
Og pointen er vel så, at langt de fleste videoclip på nettet, næppe kører i 60 fps.

Præcis, pointen er nemlig, at mange videoclip på nettet ikke ligger over 15-20 fps - husk på, at et TV kører med 24 (25) fps og hvor tit ser man et videoclip, der er lige så smooth som et TV-billede?

Jeg er lidt på tynd is, men hvis en film er encoded med under 60 fps, kan man ikke bedømme, om spillet kører i 60 fps. Det burde være ret logisk...
Spiller nu: L.A. Noire (360) - Child of Eden (360) - DiRT 3 (360)
DommergaardDommergaardSkrevet 31/07-03 10:58 
Framerate er ikke alt!

Halo kørte f.eks kun med 33fps (stabilt!) og det ser sq da fint ud! Selfølgelig ser 60fps bedre ud, men det er de færeste spil der kører med en stabil framerate på 60!
OkottaOkottaSkrevet 31/07-03 11:07 
Enfen >
Bare tag Rallisport Challenge for eksempel. Selve spillet kører 50/60 fps, men ser du introen, som ligger på flere forskellige Xbox spil under demo, så er frameraten ikke 50/60. Det burde være nok svar.

NEJ ! Nu stopper det her sgu !

Den meget velkendte, og framerate-mæssigt kiksede, intro til Rallisport Challenge, er IKKE et udtryk for hvordan spillet kører på din Xbox, når spillet er loadet.

Hvis man nu gad kigge på sin skærm, når introen kører, vil man RET hurtigt opdage, at det der afspilles er en pre-recorded FILM fra Rallisport Challenge; Denne film hakker og ser egentligt temmelig elendig ud, men det er en FILM som er optaget, og lagt på spil DVD'en. Det ligner ikke engang en directfeed film, men ligner mest af alt noget, som er optaget direkte fra en skærm, med et videokamera.

Den film er iøvrigt så gammel, at jeg har set den på diverse sites, lang tid inden selve launchen af Xbox konsollen! Hvorfor MS har besluttet at putte den på Rallisport Challenge spil DVD'en, aner jeg ikke.

I vil ikke seriøst bilde mig ind, at I ikke kan se at det er en grim film der kører, som intro til Rallisport?

Lad iøvrigt være med at ha' PAL60 aktiveret, når I spiller Rallisport; Så kører det af en eller anden grund, ikke helt flydende.
Tongue-tied and twisted just an earth-bound misfit, I
OkottaOkottaSkrevet 31/07-03 11:09 
Sonic.dk >
Halo kørte f.eks kun med 33fps (stabilt!)

Vrøvl.

Halo kører med 25 fps i PAL, og frameraten er IKKE locket.
Tongue-tied and twisted just an earth-bound misfit, I
DeluxScanDeluxScanSkrevet 31/07-03 11:22 
Selvfølgelig kan den det - eller - det håber jeg da at den kan; De screens vi snakker om her, vises bare IKKE i 640x400, og det kan man tydeligt se på dem.

Hmm... Screens'ene er i 640x450... ergo må spillet (På nuværende tidspunkt) køre i mindst denne opløsning. Screens'ene kan være gjort mindre pga. bandwidth på de forskellige sites, men det ændrer jo ikke på, at minimum opløsningen må være 640x450. Vis mig andre screens i en højere opløsning, og så vil jeg tage det op til revurdering.

Kan en højere opløsning end 640x480 egentlig betale sig på TV?
Life is like videogame: It doesn't matter how good you get, you always get zapped in the end.Spiller nu: Battlestations: Pacific, Saboteur, The, Tropico 3
enfenenfenSkrevet 31/07-03 11:29, rettet 31/07-03 11:31 
Okotta >
NEJ ! Nu stopper det her sgu !

Den meget velkendte, og framerate-mæssigt kiksede, intro til Rallisport Challenge, er IKKE et udtryk for hvordan spillet kører på din Xbox, når spillet er loadet.

Nej, det er også det jeg skriver og derfor også min pointe. Puds brillerne mester.

Man sagtens se, at filmen ikke viser spillet fra sin bedste side, hvilket igen er min pointe.
What is the Matrix?
enfenenfenSkrevet 31/07-03 11:30 
Okotta >
Vrøvl.

Halo kører med 25 fps i PAL, og frameraten er IKKE locket.

Halo er locked til 25/30 fps.
What is the Matrix?
RQvsnapzRQvsnapzSkrevet 31/07-03 11:35 
Men falder tit under, f.eks. i køreturen i sidste bane. Fantastisk slutforløb, men det hakker utilgiveligt meget. Ellers mener jeg da også at have hørt at den var locked, men der kan jeg tage fejl.
I win, you loose
RQvsnapzRQvsnapzSkrevet 31/07-03 11:36 
DeluxScan >
Kan en højere opløsning end 640x480 egentlig betale sig på TV?


Er det ikke noget med at den regulære tv opløsning er lidt højere? Noget med 7xx*?
I win, you loose
OkottaOkottaSkrevet 31/07-03 11:48 
Enfen >
Halo er locked til 25/30 fps.

NEJ det er ikke, og stop så med dit vrøvl.

Specielt allersidste bane, hvor man skal undslippe i sin Warthog, hakker mange steder.

Har du overhovedet gennemført Halo? Ellers ville du tydeligt se frameraten i sidste bane.
Tongue-tied and twisted just an earth-bound misfit, I
MrCaseMrCaseSkrevet 31/07-03 11:51, rettet 31/07-03 11:51 
Jeg bliver nød til at støtte okotta i at frame-raten i halo er helt i hegnet. Den er på ingen måde stabil!
Have you considered sucking less?
dRxLdRxLSkrevet 31/07-03 12:05 
Har vi ikke lige haft en tråd med Okotta vs. The World om hvorfor man ikke skal bedømme spils framerate ud fra downloadede video klip?

Mht. til den hakkende RSC intro så kører den fint i 50hz og ude af sync i 60hz. Hvilket tyder på at den kun er inkodet i 50hz på pal versionen. Andre udviklere har kunnet finde ud af at vedlægge deres film i både 50 og 60hz versioner. Jeg synes i øvrigt at filmen er rigtig godt komponeret og den gav mig voldsom lyst til at spille spillet i sin tid.

Jeg vil give hr. brokkehoved ret i at selvom billederne er i en hæderlig 640*448 opløsning så virker de mistænkeligt meget "jag" free, som om de er anti-aliasede på den vilde måde. Men jeg må lige hjem og kigge på dem under lup for at kunne sige det med sikkerhed.

Noget andet er at PGR er det eneste singleplayer spil jeg har haft glæde af på xbox'en (halo var da godt, men havde sine mangler) og PGR2 er sådan ca. det eneste spil jeg ser frem til =)
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
enfenenfenSkrevet 31/07-03 12:05 
Okotta >
NEJ det er ikke, og stop så med dit vrøvl.

Specielt allersidste bane, hvor man skal undslippe i sin Warthog, hakker mange steder.

Har du overhovedet gennemført Halo? Ellers ville du tydeligt se frameraten i sidste bane.

Nej nej nej

At frameraten er locked betyder ikke at den skal ligge stabilt på 25/30, men at den ikke overstiger den grænse.

Og jo, jeg har spillet Halo masser af gange.
What is the Matrix?
RQvsnapzRQvsnapzSkrevet 31/07-03 12:10 
Den RSC intro har altså "humørsvingninger" vil jeg mene. Jeg så den første gang på min Halo dvd, og der kørte den perfekt. Derefter så jeg den på min RSC dvd og der hakkede den rædselsfuldt. Kan man forestille sig at den har været uheldigt encoded på visse versioner?

PGR 2 billederne ser meget jaggie free ud ja. Det kunne virke som om de har været i en større opløsning og så blevet resized, men var det ikke også tilfældet med Racing Evoluzione. Det viste sig i hvert fald at have fantastisk grafik når man spillede det....
I win, you loose
OkottaOkottaSkrevet 31/07-03 12:10 
dRxL >
Mht. til den hakkende RSC intro så kører den fint i 50hz og ude af sync i 60hz. Hvilket tyder på at den kun er inkodet i 50hz på pal versionen.

Bingo !
Tongue-tied and twisted just an earth-bound misfit, I
olmeolmeSkrevet 31/07-03 12:14 
RQvsnapz >

PGR 2 billederne ser meget jaggie free ud ja. Det kunne virke som om de har været i en større opløsning og så blevet resized, men var det ikke også tilfældet med Racing Evoluzione. Det viste sig i hvert fald at have fantastisk grafik når man spillede det....

Jeg mindes den samme situation med Enter the matrix. Dog ikke med helt samme resultat ;-)
OkottaOkottaSkrevet 31/07-03 12:15 
Enfen >
At frameraten er locked betyder ikke at den skal ligge stabilt på 25/30, men at den ikke overstiger den grænse.

En locked framerate skal slet ikke svinge nogensteder, og skal ihvertfald ikke falde.

En locked framerate er en stabil framerate; Det mener jeg.

Hvis det ikke passer, så henvis mig til et link, som understøtter dit argument.
Tongue-tied and twisted just an earth-bound misfit, I
enfenenfenSkrevet 31/07-03 12:17, rettet 31/07-03 12:24 
Hvad du mener, er altså ikke altid det rigtige.

Halo er låst til maks at vise 25/30 fps, hvorimod Morrowind ikke er.

Søg på nettet kammerat.
What is the Matrix?
olmeolmeSkrevet 31/07-03 12:20 
Eller en engelsk ordbog, hvad er det nu locked betyder;-)
enfenenfenSkrevet 31/07-03 12:24, rettet 31/07-03 13:34 
Så lad os lave det om til låst til maks. at vise 25/30 eller 50/60.

EDIT:

Bare for ordets betydning

bla
What is the Matrix?
OkottaOkottaSkrevet 31/07-03 12:26 
Enfen >
Halo er låst ved 25/30 fps, hvorimod Morrowind ikke er.

Den kan ikke være låst, når den falder; Det giver ingen mening.

Vis mig dine links, og jeg vil læse dem.
Tongue-tied and twisted just an earth-bound misfit, I
RonaldoRonaldoSkrevet 31/07-03 12:39 
Det er meget tydeligt at udviklerne er blevet vant til hardwaren, PGR2 ser meget bedre ud end forgængeren. Tjek evt. den nye Yokohama film på ign.com.

Bizzare Creation er dog ikke på samme niveau som Polyphony - GT4's car models ser meget bedre ud end PGR2's, og det er ret imponerende når man tænker på hardware forskellen. Yderligere er det hele realisme aspektet som er utrolig svært at opnå, men personligt glæder jeg mig meget til næste generation.
dRxLdRxLSkrevet 31/07-03 12:44 
At et xbox spil har antialiasing er nu ikke så mistænkeligt som hvis f.eks. et PS2 spil havde det (de findes efter sigende men lad nu det ligge), så det kan godt være at PGR billederne er 100% autentiske frambuffer dumps fra et xbox devkit og at spillet kommer til at se sådan ud på et component fjernsyn. Men lad os nu se.
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
RJKRJKSkrevet 31/07-03 12:46 
Okotta >
Den kan ikke være låst, når den falder; Det giver ingen mening.

Men Enfen har altså ret. Låst framerate vil bare sige, at man sætter en begrænsning på, hvor højt den kan køre.

Derfra kan man så gøre en masse for at sikre sig, at frameraten heller ikke falder under denne hastighed, men der vil altid være uforudsete problemer og ingen har lyst til at give for stor margin til hastighedsfald, fordi det ville betyde, at man skulle skære voldsomt ned på alting.

I den "rigtige" situation er der slowdown i alle spil - nogle mere end andre.

Halo er låst til 25/30 fps, Morrowind til 50/60 fps. Sidstnævnte svinger bare meget mere voldsomt i frameraten.
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
RJKRJKSkrevet 31/07-03 12:52 
dRxL >
Jeg vil give hr. brokkehoved ret i at selvom billederne er i en hæderlig 640*448 opløsning så virker de mistænkeligt meget "jag" free, som om de er anti-aliasede på den vilde måde. Men jeg må lige hjem og kigge på dem under lup for at kunne sige det med sikkerhed.

Billederne er i 640x480 (groft sagt) progressive og med minimum 4x4 FSAA.

Det er utænkeligt, at det endelige spil kører med disse - i hvert fald hvis det kører 60 fps.

Medmindre Bizarre Creations har opfundet et eller andet totalt revolutionerende...
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
dRxLdRxLSkrevet 31/07-03 12:59 
Der var min lup jo =)

Er min lup sikker på at det ikke bare er 2*2?
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
RJKRJKSkrevet 31/07-03 13:17 
100%.

Og link:

Bevis
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
PalleJensenPalleJensenSkrevet 31/07-03 13:31 
Er du sikker på, at det ikke er noget f.eks. Photoshop gør, når/hvis billederne er blevet skaleret?
Spiller nu: L.A. Noire (360) - Child of Eden (360) - DiRT 3 (360)
RJKRJKSkrevet 31/07-03 13:44, rettet 31/07-03 13:48 
Fra et teknisk begreb er det (stort set) det samme.

FSAA foregår jo (blandt andet) ved, at man renderer større screens og så skalerer dem ned i maskinen.

FSAA 4x4 = billedet er oprindeligt renderet i 4 x horisontal og 4 x vertikal opløsning (=2560x1920) og derefter (smooth) skaleret ned.

Så: det er det samme...
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
RJKRJKSkrevet 31/07-03 14:01 
Det er vist lidt rodet og jeg gør det vist kun mere rodet ;))

In short:

De billeder der er på MSN er oprindeligt renderet i (minimum) 2560x1920 og er så blevet skaleret ned til en fjerdedel.

Hvis det skulle være fra det rigtige Xbox-spil, skulle det altså enten køre i 2560x1920p - hvilket konsollen overhovedet ikke understøtter; det højeste er svjh 960x720p - og så skaleret ned bagefter eller også skal det være 640x480p med 4x4 FSAA - hvilket ingen andre Xbox-spil jeg kender til kører.

Jeg gætter på at PGR2 kommer til at køre 640x480p og uden FSAA - som langt hovedparten af andre Xbox-titler.

De billeder vi har her, er altså (oprindeligt) i fire gange så god opløsning, som spillet i praksis er.
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
132 emne(r).
1 2 3 > »

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig