X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

PGR2 - det bliver flottere og flottere..


Svar
enfenenfenSkrevet 30/07-03 20:04, rettet 30/07-03 20:05 
Jeg surfede lige forbi MSN Games og fandt nogle nye screens fra PGR2. Det spil bliver pænere og pænere som tiden går :)

Nu må man så bare håbe, at de kan holde gameplayet lige så godt, som i det første spil i serien.

Hvad siger i andre?

PGR2
What is the Matrix?
132 emne(r).
« < 1 2 3

Svar
RJKRJKSkrevet 04/08-03 22:02 
Det er meget der ikke er umuligt, men som alligevel er så usandsynligt, at det ikke er relevant at snakke om ;)
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
dRxLdRxLSkrevet 04/08-03 22:54 
Så er det jo lige før man skal have lommeregneren frem og dele boxen's hukommelsesbåndbredde op i små håndterlige bidder :)
For at undersøge om det er teoretisk muligt (det vil jeg tro det er).
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
RJKRJKSkrevet 04/08-03 22:57, rettet 04/08-03 22:57 
Det vil jeg også. Men jeg vil se det, før jeg tror på det brugt i praksis.

Og jeg har set alt for mange eksempler på kunstigt anti-aliasede pressefotos til at jeg kan tro, at dette vil være anderledes...
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
PalleJensenPalleJensenSkrevet 05/08-03 00:14, rettet 05/08-03 00:14 
MajorP >
Noget at tilføje Okotta?

Det skulle da overraske mig meget, hvis Okotta ikke har en usædvanligt usaglig og kritisk kommentar til dette - det har han jo til alt andet.

;-)
Spiller nu: L.A. Noire (360) - Child of Eden (360) - DiRT 3 (360)
OkottaOkottaSkrevet 05/08-03 10:15 
MajorP >
Nu har Palle været på pletten igen...

Hvad angår de nye screenshots, så er der ikke mere at kommentere, udover hvad jeg allerede HAR skrevet, nemlig :

At hvis PGR2 ser ligeså godt ud, når det er færdigt, og kører med ligeså god framerate som f.eks Burnout 2, SÅ vil jeg være imponeret - meget imponeret endda.

Jeg forstår ikke hvorfor jeg skal gentage ovenstående flere gange? Hvorfor bliver man ved med at demonstrere, at man ikke læser denne tråd igennem, inden man svarer?

Jeg begynder efterhånden at mistænke visse personer herinde, for at dyrke Xbox'en i nogle - synes jeg - usunde retninger; Det begynder at tangere fanboy tendenser, at man ikke kan klare kritik af et ufærdigt spil, og ikke kan forstå at man kan have forbehold overfor framerates, hvis et spil ser lige lovligt pænt ud, og man fornemmer at de første screens til et spil, er meget tydelige renders, og IKKE rigtige ingame screenshots. SÅ kommer folk op ad stolen, og slynger bemærkninger og kommentarer ud, som de til sidst ender med ikke at kunne argumentere for - jvf. f.eks at være istand til at bedømme framerates vha. videoer.

Lad venligst være med at blive fuldtids Xbox fanboys; De er de absolut værste af slagsen, når vi taler fanboys, og jeg gider på ingen måde forsøge at diskutere med dem.
Tongue-tied and twisted just an earth-bound misfit, I
dRxLdRxLSkrevet 05/08-03 10:28 
Okotta >
f.eks at være istand til at bedømme framerates vha. videoer.

I det tilfælde er det så dig der tager fejl. Det eneste man evt. vil kunne opdage i en video der ikke kører 60hz er framerate drops. Du vil ikke kunne se om spillet kører 30 eller 60fps.

Og så er det ikke så tydeligt at det er renders (jeg håber stadig lidt på at det ikke er det), da man må gå ud fra at det eneste der er tilføjet er AA.
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
OkottaOkottaSkrevet 05/08-03 10:35, rettet 05/08-03 10:35 
dRxL >
Du vil ikke kunne se om spillet kører 30 eller 60fps.

Jo man kan; Check nu filmene fra F-Zero GX på IGN.

Fortæl mig om frameraten ligner 30 fps eller 60 fps.

Det er meget tydeligt at se.
Tongue-tied and twisted just an earth-bound misfit, I
quadquadSkrevet 05/08-03 10:46 
Er det ikke først under 30fps vi er istand til se hastighedsnedsættelser? Kan ik' helt huske hvor jeg har læst det, men prøver at finde et link.
SeventhSunSeventhSunSkrevet 05/08-03 11:24 
Okotta >

Det begynder at tangere fanboy tendenser, at man ikke kan klare kritik af et ufærdigt spil,...

Du siger det selv, dette er grunden til gentagelserne.
Der er ingen her der har sagt andet end at det er flotte screenshots fra et spil de glæder sig til.
DU begynder så at fable om framerates og andet sludder på et spil, der ganske rigtigt ikke er udgivet endnu.
Dermed er det en fuldstændig ligegyldig, og bare negativ kommentar.


Okotta >
Lad venligst være med at blive fuldtids Xbox fanboys; De er de absolut værste af slagsen, når vi taler fanboys, ...

Hvad er dog det for noget ignorant og infantilt vås?
Fanboys er altid irriterende - uanset hvad de foretrækker.
Der er ingen her, der tilnærmelsesvis har forsøgt at lovprise Xboxen eller PGR2 som guddommeligt.

Det modsatte af en fanboy er en troll - én der altid er negativ, og skal hade på det andre kan lide.
Som oftest fordi de selv er fanboys af noget modsat.
Dine kommentarer i denne tråd får én til at tænke på i hvilken retning dine fanboy lidenskaber monstro ligger.


I den fortsatte diskussion ang. framerates taler du mod bedrevidende.
Det handler ikke om at se dit eller dat videoclip.
Det er teknisk ikke muligt at se om et spil kører 60 eller 40 fps i et 30 fps videoclip - det er et faktum.
Du kan heller ikke bedømme om CD'erne er ordentligt indspillet ved at lytte til 64 kbps netradio.
Det er som at bedømme billedkvalitet igennem en si.
forude venter en teknisk og videnskabelig triumfSpiller nu: Horizon: Zero Dawn, Legend Of Zelda, The: B..., Plants Vs. Zombies: Gar...
dRxLdRxLSkrevet 05/08-03 11:25 
Jeg har ikke lyst til at browse rundt inde på IGN da jeg får for meget spam smidt efter mig derinde, men du kan maile mig en eksempel video og så skal jeg kigge på den.
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
RJKRJKSkrevet 05/08-03 12:10 
dRxL >
Og så er det ikke så tydeligt at det er renders (jeg håber stadig lidt på at det ikke er det), da man må gå ud fra at det eneste der er tilføjet er AA.

Er det så ikke også renders!? Eller hvad er lige din definition af dette?
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
OkottaOkottaSkrevet 05/08-03 12:19 
dRxL >
Jeg har ikke lyst til at browse rundt inde på IGN da jeg får for meget spam smidt efter mig derinde, men du kan maile mig en eksempel video og så skal jeg kigge på den.

Den mindste video jeg har, fylder ca. 10 MB.

Skal jeg sende den til dig?
Tongue-tied and twisted just an earth-bound misfit, I
OkottaOkottaSkrevet 05/08-03 12:28 
SeventhSun >
Det modsatte af en fanboy er en troll - én der altid er negativ, og skal hade på det andre kan lide.
Som oftest fordi de selv er fanboys af noget modsat.
Dine kommentarer i denne tråd får én til at tænke på i hvilken retning dine fanboy lidenskaber monstro ligger.

Så håber jeg at du HAR lagt mærke til, at jeg ikke kritiserer PGR2, men er irriteret over, at folk straks og nærmest uden forbehold, hopper på limpinden ang. de såkaldte ingame screens - de første screens som blev postet i tråden.

Min kritik og irritation, har intet med PGR2 som et spil at gøre.

Det er teknisk ikke muligt at se om et spil kører 60 eller 40 fps i et 30 fps videoclip - det er et faktum.

Så du vil altså påstå at du heller ikke selv kan se, at F-Zero videoerne kører med en framerate, som ligger OVER 30 fps?

Du kan ikke bilde mig ind, at du ikke kan se det; Det er nærmest absurd tydeligt i ALLE de F-Zero klip jeg har hentet, at frameraten ligger på 60 fps. DET er et faktum.
Tongue-tied and twisted just an earth-bound misfit, I
Bede-xBede-xSkrevet 05/08-03 12:59 
Okotta >
Her gik jeg og troede at Bioware SAGTENS kunne presse 60 fps ud af Xbox og KOTOR, li'som de gjorde det med Baldur's Gate: Dark Alliance. Men nej.

BG:DA er ikke lavet af Bioware.
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
dRxLdRxLSkrevet 05/08-03 13:10 
Du må gerne sende den til mig.

Hvad er det der gør det så tydeligt at videoen kører med 60hz?

Jeg er villig til at give mig lidt. Hvis videoen kører 30fps og begge fields fra de 60fps er blevet brugt til at sammensætte hver frame så vil man kunne se en forskydning mellem linierne ved meget hurtige bevægelser.
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
MajorPMajorPSkrevet 05/08-03 14:17 
Okotta-> Det er da for dumt, at begynde og smide fanboy efter alle. Hvis du hentyder til mig, så kan jeg da sige jeg lige så meget er GameCube og GBA fanboy. Har du noget imod vi synes PGR 2 har fed grafik? Folk med modsatte meninger skaber diskution, så hvis alle på P:R havde samme mening, så ville det jo ikke være et diskutionsforum.
Spiller nu: Project Gotham Racing 3, Madden NFL 06, Elder Scrolls IV, The: ...
MajorPMajorPSkrevet 05/08-03 14:19 
PalleJensen >
Det skulle da overraske mig meget, hvis Okotta ikke har en usædvanligt usaglig og kritisk kommentar til dette - det har han jo til alt andet.

;-)

haha ;p
Spiller nu: Project Gotham Racing 3, Madden NFL 06, Elder Scrolls IV, The: ...
SeventhSunSeventhSunSkrevet 05/08-03 14:23, rettet 05/08-03 14:23 
Okotta >
Framerate osv.

Jeg skal ikke gøre mig klog på dRxLs tekniske forklaring.

Men se sådan her på det.
Hvis du optager en film af et ur, hvor du tager et billede i timen, så kan du på ingen måde, bare ved at se filmen, være sikker på at uret bevæger sig hvert minut [ eller hvert sekund].
Det eneste du kan se er at uret bevæger en gang i timen.

Medmindre jeg har misforstået meget i forhold til hvordan man laver videoklip af spil, så gælder det samme her.
forude venter en teknisk og videnskabelig triumfSpiller nu: Horizon: Zero Dawn, Legend Of Zelda, The: B..., Plants Vs. Zombies: Gar...
OkottaOkottaSkrevet 05/08-03 16:17 
MajorP >
Har du noget imod vi synes PGR 2 har fed grafik?

Nej, for jeg synes osse selv at PGR 2 har flot grafik! Det har jeg allerede skrevet et par gange nu.

Du læser ikke hvad jeg skriver.
Tongue-tied and twisted just an earth-bound misfit, I
OkottaOkottaSkrevet 05/08-03 16:18 
dRxL >
Hvad er det der gør det så tydeligt at videoen kører med 60hz?

Jeg går ud fra du mener 60 fps, og ikke 60Hz?

Sender lige filmen til dig.
Tongue-tied and twisted just an earth-bound misfit, I
MajorPMajorPSkrevet 05/08-03 17:05 
Okotta--> Troede jeg læste (gjorde jeg så åbenbart ikke) :/ Efter dine udtalelser. Så længe PGR2 har fed grafik, og det kører næsten stabilt på 50-60 fps på nuværende stadie, hvad har du så at klynke over? Mon ikke det bliver rettet inden for et halvt år?... Mon ikke.
Spiller nu: Project Gotham Racing 3, Madden NFL 06, Elder Scrolls IV, The: ...
OkottaOkottaSkrevet 09/08-03 10:45 
dRxL >
Jeg har ikke lyst til at browse rundt inde på IGN da jeg får for meget spam smidt efter mig derinde, men du kan maile mig en eksempel video og så skal jeg kigge på den.

Fik du kigget på den video jeg sendte til dig?

Hvad vil du bedømme frameraten til, i F-Zero GX, set udfra videoen?

30 fps eller 60 fps?
Tongue-tied and twisted just an earth-bound misfit, I
dRxLdRxLSkrevet 09/08-03 12:25 
Heh, jeg kigger lige i mit spam filter... Nu er det vel ikke quicktime?
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
OkottaOkottaSkrevet 10/08-03 10:38 
Jo det er quicktime, li'som alle andre film på IGN osse er quicktime, hvilket jeg går ud fra at du allerede vidste?
Tongue-tied and twisted just an earth-bound misfit, I
dRxLdRxLSkrevet 10/08-03 11:52 
man har jo lov at håbe... :-p

den ligger dog ikke i mit spam-filter, er du sikker på at du ikke har fået den som bounce?

du kan evt. prøve at sende den til drxl@silkeborgnetgruppe.dk (RJK skal dog lige have tid til at slå mail-forwarding fra på den konto).
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
OkottaOkottaSkrevet 10/08-03 12:04 
Nej jeg har ikke fået den tilbage; Den gik nemt og elegant igennem, og blev sendt afsted til dig.

Men er det ikke nemmere, at du selv går på cube.ign.com og henter en af filmene der?

Der er ikke det pop up helvede derinde, som du tidligere snakkede om - men jeg er osse Insider :-)
Tongue-tied and twisted just an earth-bound misfit, I
dRxLdRxLSkrevet 13/08-03 21:19 
Okay nu har jeg endelig fået set den film og jeg må sige at 1. den er encodet i 30 fps
2. opløsningen er for lav og komprimeringsgraden for høj til at man kan sige stort meget andet om den.

Men jeg kom til at tænke på en oplevelse jeg havde for længe siden. Jeg havde igennem længere tid spillet Speed Devils til Dreamcast, der jo som bekendt er et udmærket spil i 30fps uden slowdown, og følte at det var meget glidende. Det vil sige lige indtil jeg spillede F355 der kører konstant 60hz og så kunne jeg bare ikke gå tilbage.
En lignende oplevelse har jeg haft i forholdet mellem 24hr Le Mans (der også er et 30fps spil) og F355.

Det jeg prøver at sige er at jeg kun kan skelne mellem 30 og 60 fps med sikkerhed når jeg har mulighed for at gå fra det ene til det andet. Måske er det hjernen der vender sig til den dårligere framerate og begynder at kompensere. Prøv evt. at gå tilbage til videoerne når du har prøvet det rigtige spil. Omend det nok er en dårlig sammenligning når de er i så dårlig opløsning og med så meget komprimeringsgrums.

Men det så lækkert ud, og hvis jeg havde en cube så skulle jeg helt sikkert have det. Af en eller anden grund kan Sega tilsyneladende kun lave gode spil til Nintendos konsoler...
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
HulleHulleSkrevet 14/08-03 02:06, rettet 14/08-03 02:06 
Kun lave gode spil til Nintendo konsoller.. Panzer Dragoon Orta anyone? Nu er det spil ganske vist et spørgsmål om smag, men kvaliteterne må du da kunne se dRxL.
Signing off Play:Right 17/11-12Spiller nu: Monster Hunter Freedom ..., Battlefield: Bad Compan..., V.Smile
enfenenfenSkrevet 14/08-03 07:16 
Helt enig. PDO er et kanon spil. Jeg var ikke meget for det i starten, men efter nogle timers spil, var jeg hooked.
What is the Matrix?
dRxLdRxLSkrevet 14/08-03 08:56, rettet 14/08-03 10:08 
Jeg kan ikke li' det. Det lever overhovedet ikke op til hvad jeg forventer af et godt spil. Jeg har ganske vist ikke spillet PDO så meget, men REZ er bedre hvis I spørger mig.
Men lad os evt. tage det i en anden tråd.
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
enfenenfenSkrevet 14/08-03 10:41, rettet 14/08-03 10:42 
Nu er denne tråd alligevel "ødelagt", så mig gør det ikke så meget. Vi kan dog alligevel godt starte en anden tråd, hvis det er.

Jeg har aldrig prøvet REZ, så jeg kan ikke rigtigt sige noget om det spil.

Et kritik punkt omkring PDO er, at det er alt for kort.
What is the Matrix?
Bede-xBede-xSkrevet 14/08-03 12:30, rettet 14/08-03 12:31 
Så vil du nok ikke kunne lide Rez, som måske kun er 1/3 af PDOs størrelse. Måske mindre.

Sega kan forresten lave glimrende spil til alle konsoller. Tænk bare på Rez, Monkey Ball, Gun Valkyrie, Jet Set Radio Future, Virtua Fighter 4 osv.

Når det er sagt, så ser deres nuværende line-up noget ringere ud, end det har gjort i lang tid.
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
132 emne(r).
« < 1 2 3

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig