X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Årets spil 2013 afstemning


Svar
Play:RightPlay:RightSkrevet 13/01-14 23:13, rettet 04/02-14 13:47 
Afstemningen om Årets spil 2013 løber over tre runder. De nominerede er inddelt i fire sammenhængende grupper, hvorfra de to med flest point går videre til semifinalerne. Herfra går igen de to bedste fra hver afstemning videre til finalen.

Der skal i hver afstemning fordeles hhv. 3, 2 og 1 point, på de tre spil man mener fortjener æren. Alle point skal fordeles, og man kan ikke give ... Se hele indlægget
103 emne(r).
« < 1 2 3 > »

Svar
DarkbeatDarkbeatSkrevet 25/01-14 05:03 
Ja de fik patchet det så man ikke behøver at klikke på ting skjulte skatte i baggrunden. Nu kan man bare bevæge markøren henover dem for at tage dem.
RJKRJKSkrevet 25/01-14 18:04 
Så er det snart sidste chance for at stemme.
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
slk486slk486Skrevet 25/01-14 18:28 
Ja, det virker nogenlunde, men ikke så gennemtænkt :)
j/k
Play:RightPlay:RightSkrevet 25/01-14 20:22 
Videre til semifinalen er:

1. Super Mario 3D World, 29%
2. Legend Of Zelda, The: A Link Between Worlds, 23%

Runner ups:

3. Ni No Kuni: Wrath Of The White Witch, 18%
4. Fire Emblem: Awakening, 14%
5. Dragon's Crown, 11%
6. Sonic: Lost World, 5%

Der kan nu stemmes til første semifinale.
JmogJmogSkrevet 25/01-14 21:33 
Det var nok den nemmeste at vælge i for mig. Mario, Tomb Raider, Rayman.
GreaseballGreaseballSkrevet 25/01-14 22:24 
Tomb Raider, Rayman, Mario. Sådan, det var hurtigt klaret ^^
XiwanaXiwanaSkrevet 25/01-14 22:59 
Rayman, Tomb Raider, Mario - fordi det er sandt!
[inspirational quote here]
SumezSumezSkrevet 26/01-14 03:09 
Mario, Rayman, Tomb Raider. Der var ikke så meget tvivl. :P
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
SuperMikkelSuperMikkelSkrevet 26/01-14 05:23 
Mario, Rahman og så TombRaider. Sådan ;-)
DarkbeatDarkbeatSkrevet 26/01-14 09:25 
Tomb Raider, Rayman og Mario her. :)
--Skrevet 26/01-14 11:30 
Samme som Darkbeat
Spiller nu: Animal Soccer World
AzzkikrAzzkikrSkrevet 26/01-14 19:25 
Hvorfor skal man bruge alle stemmerne? Det giver da et meget skævt resultat som ikke nødvendigvis reflekterer hvilket spil som flest mulige folk synes er det bedste.
KillerBean2KillerBean2Skrevet 26/01-14 20:03 
Flet nu bare næbbet og nyd turen! :D

Play:Right>
Som altid er man velkommen til at skrive og begrunde hvorfor man stemmer som man gør, men vi opfordrer eventuelle modstandere af hele konceptet til at bruge deres energi andetsteds.
AV Intelligent Terminal
RJKRJKSkrevet 28/01-14 19:28 
Og så er det igen tæt på sidste chance for at stemme.
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
Play:RightPlay:RightSkrevet 28/01-14 22:01 
Videre til finalen er:

1. Super Mario 3D World, 36%
2. Tomb Raider (2013), 31%

Runner ups:

3. Rayman Legends, 27%
4. Guacamelee!, 6%

Der kan nu stemmes til anden semifinale.
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 28/01-14 22:36 
Azzkikr>
Hvorfor skal man bruge alle stemmerne? Det giver da et meget skævt resultat som ikke nødvendigvis reflekterer hvilket spil som flest mulige folk synes er det bedste.

Enig. Lidt unfair at jeg nu var nødt til at smide et point på Rogue Legacy når jeg slet ikke har spillet det, eller har tænkt mig at gøre det :/
Spiller nu: Phantasy Star IV
millenniummillenniumSkrevet 28/01-14 22:50 
Sådan, Lara!
The medium is the message.
GreaseballGreaseballSkrevet 28/01-14 23:05 
GTA V, The last of us og Zelda.
Igen svært at vælge mellem GTA og The last of us.

Tror næsten finale kampen kommer til at stå mellem Tomb Raider og The last of us. ;)
SumezSumezSkrevet 28/01-14 23:40 
Helt uden tvivl Zelda og Rogue Legacy i toppen, her! Nok de to bedste spil jeg har spillet i år :)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
PapandPapandSkrevet 29/01-14 00:34 
Tak til Chrono for at nominere Rogue Legacy. Jeg købte det alene på omtalen herinde og det er jo en fantastisk lille perle, som jeg allerede har brugt en del timer på. I dette selskab synes jeg dog det må strække våben, hvor The Last of Us og GTA V er på et helt andet niveau. Zelda har jeg endnu til gode, så Rogue Legacy får det sidste point af den grund.
Spiller nu: Mass Effect 2, Star Wars: The Old Repu..., League Of Legends
GrillBillerDKGrillBillerDKSkrevet 29/01-14 09:43 
nu har jeg i safari og firefox på mac og explore 11
oplevet at man ikke kan give 2 spil samme karakter i checkboksen, da den ene så forsvinder...
og da der er 4 spil og 3 checkokse hvert, kan jeg ikke afgive mit svar.
er der ikke andre der oplevere det?
At det er bras er ikke ensbetydende med at det ikke virker, men det har du åbenbart svært ved at forstå. (JackD - 2006)
Nuclear DetergentNuclear Deter...Skrevet 29/01-14 09:56 
Jeg tror du skal læse reglerne i det første indlæg igen.
You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steelSpiller nu: Killer 7
EltanEltanSkrevet 29/01-14 10:23 
GrillBillerDK>
nu har jeg i safari og firefox på mac og explore 11
oplevet at man ikke kan give 2 spil samme karakter i checkboksen, da den ene så forsvinder...
og da der er 4 spil og 3 checkokse hvert, kan jeg ikke afgive mit svar.
er der ikke andre der oplevere det?

Huh, læs og forstå

"Der skal i hver afstemning fordeles hhv. 3, 2 og 1 point, på de tre spil man mener fortjener æren. Alle point skal fordeles, og man kan ikke give dem til det samme spil. 3 point gives til det bedste spil og så fremdeles. Hver afstemning løber over tre dage."
GrillBillerDKGrillBillerDKSkrevet 29/01-14 10:27 
ja der 4 spil man kan stemme på..

og hvis der eks. er 2 spil jeg vil give 2, så forsvinder det ene. hvilket er fair nok da det skal fordeles...
men hvordan giver man 4 spil en karakter mellem 1 og 3?
At det er bras er ikke ensbetydende med at det ikke virker, men det har du åbenbart svært ved at forstå. (JackD - 2006)
HankyHankySkrevet 29/01-14 10:31 
3 point til det du synes bedst om
2 point til det du synes næstbedst om
1 point til det du synes tredjebedst om
Ingen point til det du synes mindst om.

Sådan skal du fordele dine point.
Spiller nu: Astro Bot: Rescue Missi..., Travis Strikes Again: N..., Wonder Boy: The Dragon'...
EltanEltanSkrevet 29/01-14 11:08 
GrillBillerDK>
ja der 4 spil man kan stemme på..

og hvis der eks. er 2 spil jeg vil give 2, så forsvinder det ene. hvilket er fair nok da det skal fordeles...
men hvordan giver man 4 spil en karakter mellem 1 og 3?


4 spil 4 muligheder ret simpelt.
JmogJmogSkrevet 29/01-14 11:57 
Mener du ikke fire spil og tre muligheder? ;-)
dRxLdRxLSkrevet 29/01-14 12:39 
Man kan sige at man uddeler {3,2,1,0} point, så jeg vil også kalde det 4 muligheder.
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
SumezSumezSkrevet 29/01-14 14:06 
Måske havde det være mere pædagogisk at have et "0 point" valg, men så ved vi det til næste gang. ;)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
BeanoBeanoSkrevet 29/01-14 14:13 
Behøver I ikke, bare rul systemet tilbage til 2011 modellen næste år. Det daglige duel formatet var sjovere end dette :)
SumezSumezSkrevet 29/01-14 14:14 
Det skal nok tages til overvejelse - se det som et eksperiment i nye formater :)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
EltanEltanSkrevet 29/01-14 14:16 
Beano>
Behøver I ikke, bare rul systemet tilbage til 2011 modellen næste år. Det daglige duel formatet var sjovere end dette :)

Enig, også tilhænger at det gamle duel format :)
BeanoBeanoSkrevet 29/01-14 14:16, rettet 29/01-14 14:17 
@sumez: Jeps - også helt fint imo at prøve noget nyt :)
dRxLdRxLSkrevet 29/01-14 14:24 
Men til gengæld må man sige at det med tydelig afsender på nomineringener har fået skruet ganske betydeligt ned for 'bitching" faktoren. Nu kan jeg se at det er Chronoss der har nomineret alle de spil som jeg ikke kan forholde mig til, og fred være med det ;)
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
JmogJmogSkrevet 29/01-14 18:24 
Beano>
Behøver I ikke, bare rul systemet tilbage til 2011 modellen næste år. Det daglige duel formatet var sjovere end dette :)

Gør endelig ikke det. Den gamle model var bunduretfærdig, da visse spil aldrig havde en chance ved at blive sat op mod kun en enkelt vanvittig populær modstander. Det gjorde at et spil som i en samlet "hvad er bedst af disse 30 spil" ville have ligget nummer 3 snildt kunne komme til at ligge sidst fordi det i runde 1 skulle dyste mod f.eks. Et bioshock eller Last of Us.

Den nye model er ikke perfekt men dog langt bedre, da puljerne er større og man har flere forskellige pointtildelinger indenfor dem.
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 29/01-14 18:32 
Helt enig. det gamle var bras, men det nye her fungerer meget bedre. Man skulle dog have mulighed for at kunne begrænse sine stemmer så man ikke stemmer på ting man ikke aner noget om.
Spiller nu: Phantasy Star IV
Play:RightPlay:RightSkrevet 01/02-14 11:12 
Videre til finalen er:

1. Last Of Us, The, 39%
2. Legend Of Zelda, The: A Link Between Worlds, 27%

Runner ups:

3. Grand Theft Auto V, 22%
4. Rogue Legacy, 12%

Der kan nu stemmes til finalen.
slk486slk486Skrevet 01/02-14 11:14, rettet 01/02-14 11:14 
Det giver mig en sær tilfredsstillelse i maven, at GTA V ikke er blandt finalisterne :)
j/k
GreaseballGreaseballSkrevet 01/02-14 11:44 
Godt at se at Tomb Raider kom med. Under mig lidt over Mario kom så langt. Syns det minder meget om de andre Mario spil, bare lidt nye power ups. På samme måde som GTA V minder lidt om det forrige. Men sådan er det nok med serier der har været igang længe.

Gav de 3point til The Last Raider og de 2 til Tomb of us. Sidste point får Zelda. Ikke noget til dig Mario... du kan få kage :p

Svært valg mellem Tomb Raider og The Last of us. Begge spil der holder en fanget. Vælger dog TR pga det nok er den bedste Ree-boot af en serie jeg nogen siden har set. Det føles som et frisk spil og man krummer tæer hver gang stakkel Miss Croft komme til skade.
slk486slk486Skrevet 01/02-14 11:52, rettet 01/02-14 11:59 
Man kunne muligvis også fristes til at sige at TR har større replay value, end Last of Us.
j/k
--Skrevet 01/02-14 12:29 
TR får 3 herfra. Fantastisk spil!
Spiller nu: Animal Soccer World
SonicSonicSkrevet 01/02-14 12:30 
4 virkeligt stærke titler i finalen!
Parental Advisory: Explicit Lyrics
millenniummillenniumSkrevet 01/02-14 17:41 
Zelda kan jeg ikke udtale mig om.

Mario 3D world er et virkelig rustikt og hamrende gennemført. Jeg har intet dårligt at sige om det. Havde det været Mario64 eller Galaxy, havde jeg ingen betænkeligheder med at udråbe det som årets spil. Men 3D World er ikke helt samme kvantespring i Mario franchisen.

Last of Us var et af mine helt store højdepunkter i mit liv som gamer. Et referencepunkt i karakterdrevet plot, og også meget symptom efter nutidens Walking Dead look-and-feel. Last of Us startede med et rent kanvas, uden forgængere, og havde derfor mindre i klemme, bortset fra Naughty Dogs rygte. Det er derfor en godt spil, men har ikke den mytologiske status i spilverdenen som min favorit har...

Tomb Raider er jo min nominering og der hvor min stemme lander, marginalt over Last of Us.
The medium is the message.
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 01/02-14 17:43 
Tomb Raider > Last of Us > Zelda herfra :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
HeroldHeroldSkrevet 01/02-14 18:52 
Det var ret nemt. Ren nedtæling - 3, 2, 1, 0
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
XiwanaXiwanaSkrevet 01/02-14 18:58 
Tre point til den skønne og evigt ungdommelige Frk. Croft.
To point til katten og svampene.
Et point til De Eneste To(TM).
[inspirational quote here]
DarkbeatDarkbeatSkrevet 01/02-14 19:15 
Konsolkongen>
Tomb Raider > Last of Us > Zelda herfra :)

Ditto!
SumezSumezSkrevet 01/02-14 19:29 
Jeg er ked af ikke at have spillet TLOU, men er ret sikker på at det fortjener sin plads her i finalen.

Flot af Nintendo med to spil i finalen, men nok samtidig også to enormt konventionelle spil.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
KillerBean2KillerBean2Skrevet 01/02-14 19:54 
Det er også derfor, de altid vinder. Jeg bryder mig ikke voldsomt meget om det, men på den anden side kan jeg heller ikke lade være med at respektere det i én eller anden facon.
AV Intelligent Terminal
BeanoBeanoSkrevet 01/02-14 19:56 
TLoU....... TR og SM3DW.
103 emne(r).
« < 1 2 3 > »

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig