X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK
Please note that Play:Right is a Danish site and while usable without,
it is only partially translated to English.
Blocks marked with yellow backgrounds are systematically translated
by Bing Translate.

Årets spil 2013 afstemning


Reply
Play:RightPlay:RightSkrevet 13/01-14 23:13, rettet 04/02-14 13:47 
Afstemningen om Årets spil 2013 løber over tre runder. De nominerede er inddelt i fire sammenhængende grupper, hvorfra de to med flest point går videre til semifinalerne. Herfra går igen de to bedste fra hver afstemning videre til finalen.

Der skal i hver afstemning fordeles hhv. 3, 2 og 1 point, på de tre spil man mener fortjener æren. Alle point skal fordeles, og... Se hele indlægget
103 topic(s).
1 2 3 > »

Reply
Play:RightPlay:RightSkrevet 13/01-14 23:13, rettet 04/02-14 13:47 
Afstemningen om Årets spil 2013 løber over tre runder. De nominerede er inddelt i fire sammenhængende grupper, hvorfra de to med flest point går videre til semifinalerne. Herfra går igen de to bedste fra hver afstemning videre til finalen.

Der skal i hver afstemning fordeles hhv. 3, 2 og 1 point, på de tre spil man mener fortjener æren. Alle point skal fordeles, og man kan ikke give dem til det samme spil. 3 point gives til det bedste spil og så fremdeles. Hver afstemning løber over tre dage.

Som altid er man velkommen til at skrive og begrunde hvorfor man stemmer som man gør, men vi opfordrer eventuelle modstandere af hele konceptet til at bruge deres energi andetsteds.
slk486slk486Skrevet 13/01-14 23:22, rettet 13/01-14 23:24 
For lige at være helt sikker på jeg forstår det. Der kommer 4 grupper af 6 spil og det er meningen man stemmer på hver gruppe med 3, 2 og 1 point?
j/k
SuperMikkelSuperMikkelSkrevet 13/01-14 23:24 
Så har jeg stemt. Det var Rayman der scorede de 3 point.
RJKRJKSkrevet 13/01-14 23:29 
slk486>
Der kommer 4 grupper af 6 spil og det er meningen man stemmer på hver gruppe med 3, 2 og 1 point?

Udover at der ikke står noget om at der er seks spil i hver gruppe, så er det korrekt.
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
XiwanaXiwanaSkrevet 13/01-14 23:32 
SuperMikkel>
Det var Rayman der scorede de 3 point.

Ditto. Rayman Legends er GOTY 2013 for mig.
[inspirational quote here]
SumezSumezSkrevet 13/01-14 23:41, rettet 13/01-14 23:42 
Jeg har slet ikke spillet Rayman Legends endnu (:(), men hvis bare det er på niveau med Origins, skal Tearaway VIRKELIG være godt for at kunne komme op på siden af det. Jeg var enormt positivt stemt efter demoen.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
HankyHankySkrevet 13/01-14 23:47, rettet 13/01-14 23:49 
Jeg har haft det sjovere med Tearaway end med Rayman Legends, så den ligger højere i min bog.
EDIT: Beyond var dog den største oplevelse for mig. RJK's beskrivelse synes jeg er meget rammende.
Spiller nu: Astro Bot: Rescue Missi..., Travis Strikes Again: N..., Wonder Boy: The Dragon'...
dRxLdRxLSkrevet 14/01-14 08:44 
Hehe, sådan nogle som mig, der næsten ikke spiller nye spil burde slet ikke stemme. Men jeg gør det alligevel =)
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
jaesjaesSkrevet 14/01-14 12:01 
Gør bare det, så vil jeg kalde alle nye tråde jeg opretter for fremtiden for "Tråden om [Titel]-tråden", fordi jeg elsker dig :P
dRxLdRxLSkrevet 14/01-14 13:26, rettet 14/01-14 13:27 
Så længe du ikke bruger det rigtige emne anti-mønser: "[egentlig emne]-tråden" ;)

Spøg til side så har jeg faktisk spillet Brothers, som var fint på mange måder.
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
SumezSumezSkrevet 14/01-14 13:33, rettet 14/01-14 13:38 
Hvordan er Brothers, det fulde spil, sammenlignet med demoen?

Jeg synes det er et fint og hyggeligt præmis, men ud fra hvad jeg spillede i demoen, virkede spillets verden flad og klichépræget, uden den magi der skal til for at få sådan et spil til at fænge. Det kan sagtens ændre sig i det videre spil, men jeg så ingen tegn på det.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
HeroldHeroldSkrevet 14/01-14 13:56 
Jeg ved ikke hvilken del af spillet, som demoen indeholder - men jeg kan kende fornemmelsen fra starten af spillet.

Det slog dog benene væk under mig længere inde - altså ikke sådan rent historiemæssigt, men fordi det bare oser langt væk af Brødrene Løvehjerte og den slags skandinaviske fortællinger. Der er så meget underforstået historie i spillet - så mange små (og store) ting, der bare er med for at skabe en stor stemning. Jeg kan kun anbefale det, men your mileage may vary.
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
PapandPapandSkrevet 14/01-14 15:14 
Fuldstændig enig med Herold. Jeg skulle igennem den første fjerdedel, før jeg for alvor var hooked. Spillets længde på 3-4 timer passer glimrende, så alle kan få hele eventyret med.

Det her med den underforstået historie er meget lig det jeg oplevede i Demon's Souls / Dark Souls. Hvad er sket her og hvorfor? Det må du selv tænke over og så ellers lade fantasien arbejde. Det fungerer sublimt i Brothers.

Brothers er klart min favorit til årets spil 2013. I denne afstemning efterfulgt af GTA og Beyond Two Souls.
Spiller nu: Mass Effect 2, Star Wars: The Old Repu..., League Of Legends
HeroldHeroldSkrevet 14/01-14 15:32 
Jeg gik i barndom et kort øjeblik - fornemmelsen af eventyr er virkelig stærk.
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
millenniummillenniumSkrevet 14/01-14 16:01 
Mener altså Brothers er med i PSNs januar udsalg. Hvis jeg ikke husker helt forkert.
The medium is the message.
JmogJmogSkrevet 14/01-14 20:41 
Den er en af IGC-titlerne på US PS Plus i øjeblikket, så indenfor et par måneder får vi den sikkert også i EU.
millenniummillenniumSkrevet 14/01-14 21:04, rettet 14/01-14 21:12 
Brothers: a tale of two sons - full game upgrade.
Kr 39,58
Plus: kr 35,62

Jeg huskede ikke forkert. :)

Tag mine penge. http://youtu.be/UvhO9DVRJaQ
The medium is the message.
WonderboyWonderboySkrevet 14/01-14 21:05 
Hvornår slutter den her afstemning, er det idag?.
I love monster land
RJKRJKSkrevet 14/01-14 21:40 
Play:Right>
Hver afstemning løber over tre dage.
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
DarkbeatDarkbeatSkrevet 14/01-14 23:58 
Jeg spillede igennem Brothers forleden da det var på Steam udsalg og alle havde talt så godt om det.
Jeg syntes kun det var "ok" og måske også lidt forudsigeligt. Den éne ting spillet ændrede på sidste bane var dog meget godt fundet på, men kunne kun lige akkurat forsvare at det er et spil og ikke en film istedet.

Hvis man kan få det til 40 kr. så er det sikkert en ok pris for oplevelsen.

Ud af de valg har jeg sat mine 3 point på GTAV.
RJKRJKSkrevet 16/01-14 19:21 
Så er det snart sidste chance for at stemme. Lige nu ligger de to bedst placerede spil næsten helt lige, så der er stadig stor mulighed for at påvirke resultatet.
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
Play:RightPlay:RightSkrevet 16/01-14 22:18 
Videre til semifinalen er:

1. Rayman Legends, 25%
2. Grand Theft Auto V, 25%

Runner ups:

3. Tearaway, 17%
4. Beyond: Two Souls, 15%
5. Brothers: A Tale Of Two Sons, 11%
6. DMC: Devil May Cry, 6%

Der kan nu stemmes til anden gruppe i første runde.
GreaseballGreaseballSkrevet 17/01-14 00:54 
Vælger nok at stemmer blank denne gang. Jeg kender kun disse spil af omtale og mange lyder intr. Men har bare ikke fået spillet nogen af dem. Men må det bedste indie spil gå videre.
SuperMikkelSuperMikkelSkrevet 17/01-14 07:32, rettet 17/01-14 07:33 
Rogue Legacy herfra. Fordi det er det eneste jeg har spillet af de nominerede denne omgang.
RJKRJKSkrevet 19/01-14 19:48 
Og så er det snart sidste chance for at være med igen.
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
dRxLdRxLSkrevet 19/01-14 21:04 
Nu forstår jeg, den af posterne der står med fed tekst er den jeg har valgt at give 3 point? Smart lille feature.
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
Play:RightPlay:RightSkrevet 19/01-14 22:19 
Videre til semifinalen er:

1. Rogue Legacy, 30%
2. Guacamelee!, 22%

Runner ups:

3. Papers, Please, 17%
4. Gone Home, 12%
5. Amnesia: A Machine For Pigs, 10%
6. Year Walk, 8%

Der kan nu stemmes til tredje gruppe i første runde.
GreaseballGreaseballSkrevet 19/01-14 23:00 
Uha det var svært at vælge mellem The last us eller Tomb Raider.
Begge spil har været en stor nydelse. Har altid haft et blødt punkt for Tomb Raider og for Crystal Dynamic's spil. Så TR får 3 og Last of us får de 2.
WehnerWehnerSkrevet 19/01-14 23:10 
Det er Assassin's Creed hele vejen for mig.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
HankyHankySkrevet 19/01-14 23:11 
Og Tomb Raider for mig - ingen tvivl.
Spiller nu: Astro Bot: Rescue Missi..., Travis Strikes Again: N..., Wonder Boy: The Dragon'...
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 19/01-14 23:12 
Bioshock Infinite herfra, da jeg aldrig er blevet kneppet så meget i hjernen af et spil før. Tomb Raider på anden pladsen for sit gameplay og Last of Us på en sidste for den stærke historie.
Spiller nu: Phantasy Star IV
BeanoBeanoSkrevet 19/01-14 23:15 
Klart TLOU her - vanvittigt godt spil og mit GOTY. AC4 og BI fik de sidste point. TR fortjener også point men jeg løb tør.
--Skrevet 19/01-14 23:17 
TR får 3 herfra - glimrende reboot!
Spiller nu: Animal Soccer World
dRxLdRxLSkrevet 19/01-14 23:27, rettet 19/01-14 23:40 
How, jeg har lige opdaget at grupperne har navne, og guppe 3 hedder Amerika. Hvad hed de to foregående grupper? Indie og Artsy?
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
DarkbeatDarkbeatSkrevet 19/01-14 23:31 
Bioshock Infinite hér også. AC på 2. pladsen og Tomb Raider på 3. pladsen
JmogJmogSkrevet 19/01-14 23:53 
Bioshock her. For historien der var blændende og en brug af musik der både var fantastisk velvalgt, unik OG en del af historien.
SumezSumezSkrevet 20/01-14 08:04 
Har desværre ikke spillet så mange af spillene, men Tomb Raider var rigtig godt, og vil gerne undlade at skaffe flere stemmer til Bioshock, kan ikke huske hvornår jeg sidst er blevet så skuffet over et spil, både mht. gameplay, historie og generelt spildesign.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
Nuclear DetergentNuclear Deter...Skrevet 20/01-14 08:29 
Jeg er enig med Sumez. Bioshock Infinite var en ret stor skuffelse - spillet er ret inferiørt i forhold til originalen. Tomb Raider får min stemme, nok mest fordi jeg endu ikke har spillet TLOU.
You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steelSpiller nu: Killer 7
millenniummillenniumSkrevet 20/01-14 08:44, rettet 20/01-14 08:45 
Infinite var IMO "all show no substanse" Og så var det da ualmindeligt lineært af en 2013 shooter.
Naturligvis får Croft min stemme, selvom The Last of Us var close, close, close call.
The medium is the message.
GreaseballGreaseballSkrevet 20/01-14 11:46 
dRxL>
How, jeg har lige opdaget at grupperne har navne, og guppe 3 hedder Amerika. Hvad hed de to foregående grupper? Indie og Artsy?

Mener den første hed Europa og den anden hed Indie.
RJKRJKSkrevet 22/01-14 18:15 
Korrekt.

Og det er tæt på sidste chance for at stemme i denne gruppe.
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
Play:RightPlay:RightSkrevet 22/01-14 21:12 
Videre til semifinalen er:

1. Last Of Us, The, 31%
2. Tomb Raider (2013), 29%

Runner ups:

3. Assassin's Creed IV: Black Flag, 20%
4. Bioshock Infinite, 15%
5. Dota 2, 5%

Der kan nu stemmes til fjerde gruppe i første runde.
SumezSumezSkrevet 23/01-14 09:47 
Link Between Worlds er lidt en sjov situation for mig, det er nok mit personlige "game of the year", samtidig med at det skuffede mig stort på flere punkter. Har redegjort for detaljerne i tråden om spillet, men i bund og grund handler det om at den store mænge genbrug fra Zelda 3 gør at en virkelig stor del af spillet ikke føles som et nyt spil, men til gengæld er det hele så velgjort at jeg påny fik øjnene op for hvad der gjorde Zelda-spillene så attraktive før de ellers fremragende N64-spil ændrede formlen. Der er bare så meget ægte gameplay i det spil, og det kan spilles igen og igen uden at blive kedeligt!
Men for f... Nintendo, næste gang I udgiver et spil i den her serie, så gør dog "Hero mode" tilgængeligt fra starten. Det er den eneste fornuftige måde at spille spillet, i hvert fald så længe "Normal" svarer omtrent til "det er komplet umuligt at dø, selv hvis man forsøger".
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 24/01-14 10:12 
Jeg har stemt Sonic > Ni no Kuni > Zelda.

Har ikke prøvet Mario endnu, men jeg er virkelig bange for at den mangel på udfordring jeg hører alle tale om vil kede mig :(
Spiller nu: Phantasy Star IV
SumezSumezSkrevet 24/01-14 10:49 
De første ca. 5 verdener er enormt flade og overflødige IMO. Lidt sjove at spille, men slet ikke med udfordring nok. Men herefter bliver spillet mere og mere underholdende, og som med flere af de andre nyere spil i serien, er der en utrolig overflod af kreativitet som er svært ikke at holde af.

Derudover er der efter man har gennemført spillet, 3 ekstra verdener med masser af nye eller remixede baner, hvor udfordringen er helt tilpas, uden at være for svær.
Der er også en enkelt bane helt til sidst, hvor "udfordringen" går helt i vejret til et niveau hvor det virker mere cheap end fair. Jeg synes ikke manglen på udfordring i SM3DW (den er ikke værre end i f.eks. Galaxy) er så stort et problem som det faktum at spillet nemt kan føles unfair når først udfordringen faktisk stiger. Måske er det bare tilvænning, men jeg synes aldrig styringen formår at føles ligeså intuitiv og flydende som i stort set alle andre Mario-spil, hvilket nok delvis skyldes accelerationen der foregår i 3 tydeligt adskilte "boost-trin" (modsat den flyvende overgang i Mario Bros 1-4), de 16 fikserede retninger, samt de faste kameravinkler der ofte giver en mangel på dybdefornemmelse.

Hvis man ikke har en powerup af en art (eller spiller som den "skjulte" 5. figur), er den eneste måde at slå de fleste fjender ihjel ved at hoppe på dem, og det virker som en unaturligt skæv udfordring at ramme præcist, noget der ellers altid har været en af de mest simple og tilgængelige dele af Mario-spil. Det virker som om et forsøg på at kompensere for dette, at spillet ofte er meget lempelig med "venlig" hit detection, og bl.a. tæller det som et "hop på fjende" hvis du rammer den mens din figur stadig er på vej opad i sit hop.
Jeg får det nok til at lyde værre end det faktisk er, og det bliver da også bedre når man vænner sig til spillet og banerne, men det føles bare lidt forkert. Stadig et af de absolut bedste spil jeg har spillet i år.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
nerosnerosSkrevet 24/01-14 12:11 
Dragon's Crown er årets spil.
Bashful Neophyte
DarkbeatDarkbeatSkrevet 24/01-14 17:15 
Yeah!
nerosnerosSkrevet 24/01-14 20:09 
Det er simpelthen så gennemført flot lavet!
Bashful Neophyte
slk486slk486Skrevet 24/01-14 20:12 
Lige bortset fra det skøre mus med analog sticken - eller fik de patchet det over?
j/k
nerosnerosSkrevet 24/01-14 21:28 
Synes det virkede fint men noget man lige skulle vende sig til.
Bashful Neophyte
103 topic(s).
1 2 3 > »

Login for at besvare
Username
Password
Remember me