X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Nogen der har erfaring m uoriginale strømforsyninger / Deal Extreme?


Svar
SeventhSunSeventhSunSkrevet 11/01-14 17:22 
Jeg købte en Xbox One fra Amazon.com, da de som bekendt ikke er kommet til Danmark endnu, og det så også ud til at blive svært at skaffe en europæisk version.
(Det var i sig selv i øvrigt 100% problemfrit. Told og moms bliver trukket automatisk, så den går direkte igennem. Jeg bestilte en torsdag. Mandag aften stod der et bud ved min dør.)

Men maskinen har selvfølgelig, forventeligt, amerikansk strømforsyning.
Jeg har en step down converter, men vil naturligvis gerne gå over til en EU strømforsyning.

Hos Deal Extreme fandt jeg en strømforsyning og den kom så frem i sidste uge.
Jeg havde forestillet mig, at det var originale strømforsyninger, bare solgt uden logo. Man hører jo om at fabrikken, der laver de originale strømforsyninger, også sælger den samme konfiguration til andre firmaer.
Den er også 99% identisk med den originale (den ene halvdel af boksen ser ud til at være en lidt anden kvalitet plastik måske) , bortset fra at der naturligvis ikke står Xbox eller Microsoft på den.

Mit problem er dog:
Den spytter væsentligt lavere ampere ud (ifølge klistermærket).
Den originale leverer 17,9 A, mens den uoriginale leverer 10.83 A.
(Interessant nok, er den specifikation det som slim versionen af Xbox 360 bruger)

Jeg har meget svært ved at gennemskue om det er nok og hvad problemer det evt. vil kunne give.

Vi har jo generelt en holdning til at kinesiske kopivarer er af tvivlsom kvalitet, hvilket sikkert også er rigtigt i mange tilfælde.
Omvendt er Deal Extreme jo ret store, og jeg kan ikke se hvad deres interesse skulle være i at sælge et ubrugeligt produkt. Ikke med vilje i hvert fald.

Så hvad siger jeres erfaringer?
Skal jeg prøve strømforsyningen? Eller gå i en kæmpe bue uden om?
forude venter en teknisk og videnskabelig triumfSpiller nu: Horizon: Zero Dawn, Legend Of Zelda, The: B..., Plants Vs. Zombies: Gar...
JmogJmogSkrevet 11/01-14 18:05 
Bortset fra hvad du rent faktisk bestilte, er der så nogen grund til IKKE at tro at de ved en fejl har sendt dig en strømforsyning til en 360'er? Det virker som det mest oplagte.
SeventhSunSeventhSunSkrevet 11/01-14 19:48 
Som sagt er den 100% magen til en original Xbox One strømforsyning.
Mig bekendt er der ingen af dem til 360 SKU'erne, der ser sådan ud.
forude venter en teknisk og videnskabelig triumfSpiller nu: Horizon: Zero Dawn, Legend Of Zelda, The: B..., Plants Vs. Zombies: Gar...
JmogJmogSkrevet 11/01-14 21:56 
Ok.

Jeg er ikke så meget inde i strøm, men mener det er noget i retning af at volt skal passe præcist mens ampere bare skal være mindst lige så meget som den kræver.

Så umiddelbart ville jeg ikke turde bruge den.
JmogJmogSkrevet 11/01-14 22:00 
Googlede lige lidt omkring. Ser ud til jeg har ret. Voltage skal matche, ampere skal matche eller overgå.
slk486slk486Skrevet 12/01-14 00:30, rettet 12/01-14 00:31 
^ Jeps. Voltage skal matche indenfor 10%, Ampere skal bare være >=, men det er også vigtigt på ac/dc adaptere generelt, at center pin passer med +/-.
j/k
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig