X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Nomineringer til Årets spil 2013


Svar
Play:RightPlay:RightSkrevet 01/01-14 19:28, rettet 07/01-14 18:14 
Efter et års pause laver vi en ny Årets spil-afstemning på en ny måde. Vi starter dog med nomineringer på en ny måde - denne gang er det op til alle brugere at nominere*.

Udvælg det eller de spil, som du mener er værdig(e) til titlen, og som du derfor ønsker at nominere. Reglerne for gyldige spil er:

1. Spillet skal være udgivet i Europa i 2013, til en hvilken som helst platform.

2. Hvis spillet ikke forventes udgivet i Europa, skal det være udgivet et andet sted i verden i 2013.

3. Spillet må ikke være udgivet i andre versioner tidligere (ie. genudgivelser, konverteringer etc. af ældre spil er ikke gyldige).

En ikke-komplet inspirationsliste kan fx findes her: http://www.playright.dk/info/titler?releaseeu=2013&sort=-7

For at nominere et spil, skal du skrive en personlig begrundelse for nomineringen på 300-600 tegn; hvorfor du mener det pågældende spil har fortjent at være nomineret. Disse begrundelser vil efterfølgende blive brugt i afstemningen, hvor det også vil fremgå, hvem der har nomineret hvilke spil.

Titler og begrundelser skal IKKE skrives i denne tråd, men indsendes via denne formular senest den 7. januar. Dette første indlæg bliver opdateret med de nominerede spil, så man kan følge med i hvad andre allerede har nomineret.

* der tages forbehold for at der evt. kan blive fravalgt nomineringer af tekniske hensyn eller hvis det vurderes at der er lavet misbrug eller useriøse begrundelser.

Nomineret:

Amnesia: A Machine For Pigs
Assassin's Creed IV: Black Flag
Beyond: Two Souls
Bioshock Infinite
Brothers: A Tale Of Two Sons
DmC: Devil May Cry
Dota 2
Dragon's Crown
Fire Emblem: Awakening
Gone Home
Grand Theft Auto V
Guacamelee!
Last Of Us, The
Legend Of Zelda, The: A Link Between Worlds
Ni No Kuni: Wrath Of The White Witch
Papers, Please
Rogue Legacy
Sonic: Lost World
Super Mario 3D World
Tearaway
Tomb Raider (2013)
Year Walk

Nominer
RJKRJKSkrevet 01/01-14 19:29 
Og her følger lige et _eksempel_ på en nominering og begrundelse fra undertegnede:


Fire Emblem: Awakening

Nomineringer til Årets spil 2013

Min største positive overraskelse i år, for Fire Emblem-serien havde aldrig helt fanget mig tidligere. Men Awakening er så veldesignet og gennemarbejdet, tydeligvis skabt af folk der elsker genren og serien, at jeg straks overgav mig. At det samtidig viser sig at være sjældent modent, blottet for typiske klichéer og fyldt med - noget i mediet så sjældent som - stærke kvindelige figurer med feminine værdier, giver mig dyb respekt for spillet. Det er et udtryk for spillets store kvalitet, at det eneste man for alvor savner, er at der var mere af det.
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
ChronoChronoSkrevet 03/01-14 10:17 
Nu har jeg nomineret vinderen - Rogue Legacy - så behøves I andre ikke skrive nogle nomineringer overhovedet ;-)
I can't go fighting evil on an empty stomach, you know!
RJKRJKSkrevet 05/01-14 16:13 
Reminder til dem der vil bidrage.
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
dRxLdRxLSkrevet 05/01-14 17:16 
Jeg spiller ikke selv så mange nye spil men jeg har lige høstet lidt fra metacritic.com for 2013 til inspiration for nogen der har været glad for en af nedenstående som ikke allerede er at finde på listen over nominerede:

Grand Theft Auto V
The Last of Us
BioShock Infinite
Super Mario 3D World
BioShock Infinite
Fire Emblem: Awakening
Skylanders Swap Force
Rayman Legends
The Legend of Zelda: A Link Between Worlds
Brothers: A Tale of Two Sons
Dota 2
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
millenniummillenniumSkrevet 05/01-14 20:47 
Så skrev jeg en nominering til Tomb Raider.
The medium is the message.
BeanoBeanoSkrevet 05/01-14 21:06 
AC4 bør også være på listen.
WehnerWehnerSkrevet 05/01-14 21:40 
Jeg har nomineret Black Flag. For mit vedkommende har 2013 meget været brugt på en blanding af dels gamer-pause, dels at komme lidt ned i bunken. Af 2013-titlerne skiller Black Flag sig klart ud som bedste oplevelse for mig, men omvendt kunne jeg godt have håbet på en Skyrim/Red Dead Redemption-oplevelse. Den kom ikke for mig sidste år.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
dRxLdRxLSkrevet 06/01-14 00:35, rettet 06/01-14 10:06 
Jeg er også helt vil med Black Flag som fulgte med til mit nye grafikkort, som kun er lidt kraftigere end en PS4 ;)
Er kun 13% inde, men det har godt nok være en fin oplevelse indtil videre.
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
CronossCronossSkrevet 06/01-14 10:23 
Jeg har nomineret Gone Home og Ni no Kuni.

Jeg synes også at Year Walk og Bioshock Infinite bør være på listen, men måske er der andre, der har lyst til at nominere dem?
Nuclear DetergentNuclear Deter...Skrevet 06/01-14 11:03 
Det ville være kriminelt hvis Tearaway ikke var blandt de nominerede, så det er hermed gjort.
You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steelSpiller nu: Killer 7
Bede-xBede-xSkrevet 06/01-14 11:13 
Gone Home var også det jeg kom på for at nominere og det er rart at se, der også er andre herinde som er faldet for det.

Må man nominere spil man ikke har spillet? Jeg kender meget lidt til det, men ud fra hvad der bliver sagt, hører Dota 2 hjemme på listen og jeg skal gerne smide det på alene ud fra omdømme, hvis det ikke er imod reglerne.
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
SumezSumezSkrevet 06/01-14 11:46 
Det er nok sværere at "argumentere for", men hvis der er nogen navne som man bare ved bør være på, synes jeg det er bedre at få dem med end at overse dem.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
slk486slk486Skrevet 06/01-14 11:49, rettet 06/01-14 11:51 
Altså, hvis mit personlige GOTY ikke er GOTY er den da totalt pointless.
j/k
Bede-xBede-xSkrevet 06/01-14 11:49, rettet 06/01-14 11:50 
Sumez: Ok, så smider jeg det på i morgen, hvis der ikke er andre med et bedre (reelt :)) grundlag der har gjort det forinden.
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
SumezSumezSkrevet 06/01-14 11:50 
Hvis dit personlige GOTY ikke er på listen, nominerer du det? :P
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
slk486slk486Skrevet 06/01-14 11:53 
Har lige rettet i mit indlæg, så det udtrykker hvad jeg mente og ikke hvad jeg skrev ;)
j/k
SumezSumezSkrevet 06/01-14 14:06, rettet 06/01-14 14:06 
Så må du være med til at stemme :) Hvad er dit personlige GOTY?
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
CronossCronossSkrevet 06/01-14 14:36 
Nå, jeg fortsætter med nomineringerne, så min Top 5 i det mindste er repræsenteret :-)
Har nomineret Amnesia: A Machine For Pigs og Year Walk. Venter stadig med Bioshock, hvis andre skulle få lyst til at nominere.
slk486slk486Skrevet 06/01-14 14:55, rettet 06/01-14 14:59 
Arh man, jeg er ikke god til tør satirisk sarkasme - skriftligt... Eller overhovedet ;D

Jeg forsøgte, at sige at GOTY kun vil passe for et par stykker, så hvad er pointen? Branchen bruger GOTY anmærkninger og awards til at skabe interresse, hype og focus, men her inde..? Jeg forstår bare ikke helt fascinationen af at lave P:Rs egen. Jeg tænker bare: "En mere?"
j/k
SumezSumezSkrevet 06/01-14 15:01, rettet 06/01-14 15:02 
Hvis formålet ikke står klart efter alle de gange vi har haft diskussionen samtlige gange vi har kørt afstemningen hidtil, så tror jeg aldrig det kommer til at stå klart for dem der har sat sig for at være imod konceptet. :) Jeg synes selv der er blevet redegjort ganske fint for det allerede, og vil ikke forsøge at forklare noget der allerede er blevet sagt bedre end jeg kunne.

Der er rigtig mange der har givet udtryk for at de savnede afstemningen sidste år hvor det blev valgt at skippe den pga. al den brok der ellers har været. Så hvis man ikke alligevel synes konceptet er fedt, får man nok mere ud af bare at ignorere den.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
slk486slk486Skrevet 06/01-14 15:03, rettet 06/01-14 15:03 
Jeg er for ny her til at have været med i tidligere diskussioner, så jeg hopper bare ud igen :)

Ikke at forstå pointen er vel ikke det samme som at være imod konceptet?
j/k
SumezSumezSkrevet 06/01-14 15:13, rettet 06/01-14 15:13 
Hvis du er interesseret, kan jeg uddybe i PM, så vi ikke forurener tråden her. Det korte af det lange er at "årets spil" afstemningen ikke har noget forretningsmæssigt fokus eller lignende, men blot er en måde at fremprovokere interessante diskussioner om de spil der har været udgivet i løbet af året, samt fokus på spil der måske har været overset.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
slk486slk486Skrevet 06/01-14 15:32 
Svaret i PM :)
j/k
ChronoChronoSkrevet 06/01-14 15:46 
Vi har altid haft en GOTY award - det er de andre der må lade være med at lave flere :-p
I can't go fighting evil on an empty stomach, you know!
PapandPapandSkrevet 06/01-14 20:06 
"Årets spil" i sig selv er for ikke det væsentlige, men i stedet selve diskussionen der følger. I Danmark finder du ingen steder, hvor spil tages seriøst som på P:R. Selvom debatten ofte går til kanten, så er det i mine øjne mere et billede på den passion og viden som findes her.

Selvom jeg har været ganske aktiv med at bidrage, når det går hedt for sig, så har det altid været utroligt givende. Da Demon's Souls i sin tid blev nomineret, tror jeg faktisk jeg nåede at få det valg kaldet elitært og for fikseret på japanske spil. For pokker hvor tog jeg fejl, for Demon's Souls er efterfølgende hoppet ind på min personlige top 5 nogensinde og jeg evigt taknemlig for spillet fik fokus her. Ellers havde jeg formentlig aldrig spillet det.

Dejligt at årets spil er tilbage på P:R. Det bliver så også første gang, at jeg har en ikke-blockbuster som favorit.
Spiller nu: Mass Effect 2, Star Wars: The Old Repu..., League Of Legends
SumezSumezSkrevet 07/01-14 01:15, rettet 07/01-14 01:16 
Shin Megami Tensei 4 bliver udgivet i Europa i år, gør det ikke? Det er helt klart også et af de mest interessante bekendtskaber jeg har gjort mig sidste år, selvom jeg havde for meget at se til, til at få det gennemført.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
RJKRJKSkrevet 07/01-14 15:25 
Midnat er sidste chance for at være med.
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
GreaseballGreaseballSkrevet 07/01-14 16:27 
Har nomineret DMC: Devil May Cry. Da det var årets mest overraskende spil for mig. Både i stil og gameplay.
Der har været mange gode spil i år. Men valgte et som jeg ikke havde forventet så meget af til at starte med men som holdt mig fanget hele vejen igennem.
Bede-xBede-xSkrevet 07/01-14 16:31 
Jeg har smidt Dota 2 på for helhedens skyld.
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
SumezSumezSkrevet 07/01-14 17:30 
Nogen der har spillet det nye Luigi's Mansion, og kan sige om ikke det er en nominering værd? Synes kun jeg har hørt positive vendinger om det spil.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
HankyHankySkrevet 07/01-14 17:33 
Det er godt, men årets spil er det ikke :)
Spiller nu: Astro Bot: Rescue Missi..., Travis Strikes Again: N..., Wonder Boy: The Dragon'...
SumezSumezSkrevet 07/01-14 17:36, rettet 07/01-14 17:41 
Til at starte med, skal vi vel også bare finde de X bedste :P
Rayman Legends? Pimin 3? Blood Dragon? Metal Gear Rising? The Wolf Among Us? Dead Rising 3?

Da jeg skulle til at udvælge mine nomineringer, måtte jeg til min ærgrelse konkludere at næsten alle de spil jeg har spillet i år, senest har været udgivet i 2012.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 07/01-14 17:40 
Sonic Lost World :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
HankyHankySkrevet 07/01-14 17:50 
Jeg har nomineret Sonic Lost World, men jeg overvejede samtidig også Dead Rising 3 og Pikmin 3.
Spiller nu: Astro Bot: Rescue Missi..., Travis Strikes Again: N..., Wonder Boy: The Dragon'...
dRxLdRxLSkrevet 07/01-14 19:27 
Battlefield 4 ?

Det er vel det bedste til hvad det gør, og havde helt sikkert kløerne solidt fæstnet i mig i nogle dage.
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
DunwichDunwichSkrevet 11/01-14 14:55 
Er det seriøst at nominere spil man ikke selv har spillet?
JmogJmogSkrevet 11/01-14 16:14 
Det synes jeg ikke. Hvis ingen af dem der har spillet x gider nominere, så kan det ikke være interessant nok.
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig