X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Quantum Break


Svar
GreaseballGreaseballSkrevet 11/12-13 13:20 
Ny gameplay trailer.
http://www.gametrailers.com/videos/dngpjv/quantum-break-vgx-2013--world-premiere-featurette

Gameplay ser ud til at være fokus på action shooter. Men er lidt nysgerrig over hvad der helt menes med selve live action delen. Er det en serie de vil lave side løbende med spillet eller?
slk486slk486Skrevet 11/12-13 13:53 
Ja, det er en serie der kører sideløbende - ligesom Defiance.
j/k
Bede-xBede-xSkrevet 11/02-16 16:50, rettet 11/02-16 17:10 
Kommer 5/4 på både One og PC. Crossbuy mellem formaterne hvis man bestiller digitalt og med Alan Wake + DLC + American Nightmare (ved forudbestilling). Detaljerne:

Alan Wake Included with Quantum Break for Xbox One; American Nightmare Available with Pre-Order

Two of Remedy Entertainment’s most popular and critically-acclaimed classics – Alan Wake and Alan Wake’s American Nightmare – are now part of the Quantum Break experience. Every copy of Quantum Break for Xbox One will come with a full-game download for Alan Wake for Xbox 360, plus its two add-on packs, The Signal and The Writer, playable on Xbox One via Backward Compatibility. Fans who pre-order Quantum Break for Xbox One at participating retailers or through the Xbox Store will also receive a full-game download of Alan Wake’s American Nightmare for Xbox 360.

Pre-Order Quantum Break for Xbox One to Receive the Windows 10 Version at No Additional Cost

Xbox wants to empower gamers to play the games they want with the people they want on the devices they want, so Microsoft Studios and Remedy Entertainment will launch Quantum Break on Windows 10 simultaneously with the Xbox One version on April 5, 2016. Anyone who pre-orders the Xbox One digital version of Quantum Break through the Xbox Store, purchases an Xbox One digital token at participating retailers, or pre-orders an Xbox One Special Edition Quantum Break bundle, will receive the Windows 10 version of the game downloadable at the Windows Store via redemption code.*

http://news.xbox.com/2016/02/11/quantum-break-coming-to-xbox-one-and-windows-10-on-april-5/

EDIT: Kan se Gaf også skriver at der er cross saves mellem formaterne. Kender ikke kilden, men formoder det er rigtigt:

Will there be shared progress across the campaign? Is there any cross-play opportunities between the Xbox One and Windows 10 versions?

“Quantum Break” will support shared saves between the Xbox One and Windows 10 versions. There is no cross-play functionality as “Quantum Break” is a single player action-adventure experience.
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
GreaseballGreaseballSkrevet 11/02-16 17:25 
slk486>
Ja, det er en serie der kører sideløbende - ligesom Defiance.

Har læst i det preview der er kommet på Gamereactor at Live action delen vil være integreret i spillet og ikke en serie som først antaget. Efter hver akt vil der være en sekvens der kan vare mellem 20 til 40 min.(Kan skippes og ses senere).
Lyder også intr. at alt efter de valg man tager så påvirker det plottet så der forskellige live sekvenser imellem.

preview Quantum Break
slk486slk486Skrevet 13/02-16 00:00 
Men det er vel ikke andet end FMV cutscenes, så?
j/k
GreaseballGreaseballSkrevet 13/02-16 00:34 
Heh.. FMV, det ikke så tit man ser det ord brugt mere, med mindre man snakker om gamle 16bit CD spil. Der jeg ser det mest brugt.
Tror ikke det bliver film med QTE, håber jeg ikke....
Om det flimet med skuespillere eller det en cgi film på en halv time som vi kender fra Metal Gear spil. Det vel samme. Så længe kvaliteten er god. Tænker på historien og hvor gode skuespillere man bruger. Så man ikke får sådan nogen Shinobi scener fra Saturn tiden af. Eller House of Dead 2 dialog :p
slk486slk486Skrevet 13/02-16 06:51, rettet 13/02-16 06:53 
Jeg har egentlig ret god tillid til at Remedy kan lave en overbevisende historie og godt gameplay, jeg mente bare at de har fået det til at lyde som om de havde fundet på noget innovativt. Nu lyder det som sagt bare som lange cutscenes, med rigtige skuespillere - altså FMV ;)
j/k
3of193of19Skrevet 13/02-16 09:37 
Det er meget høj kvalitets scener, ikke noget Night Trap :)
Derudover vil ens handlinger i spillet have indflydelse på følgende "serie afsnit". Er meget spændt hvordan det kommer til at fungere. Har stor tiltro til Remedy.
GreaseballGreaseballSkrevet 13/02-16 21:43, rettet 13/02-16 21:43 
slk486>
Jeg har egentlig ret god tillid til at Remedy kan lave en overbevisende historie og godt gameplay, jeg mente bare at de har fået det til at lyde som om de havde fundet på noget innovativt. Nu lyder det som sagt bare som lange cutscenes, med rigtige skuespillere - altså FMV ;)

Ved godt hvad du mente :) Syns bare det var sjovt at se ordet FMV, støder næsten kun på det når der snakkes om 16bit cd spil, ala Night Trap som 3of19 nævnte.
Det rigtig hvad 3of19 skriver at ens handlinger i spillet har indflydelse på hvilken retning "serien" går. Læste i et preview at de optog 40 variationer af den sidste del.
JmogJmogSkrevet 03/03-16 15:09 
Jeg glæder mig til Quantum Break og forstår godt at pladshensyn gør det nødvendigt at man streamer cut-scenes fra nettet.

Men det er egentlig en ubehagelig tanke det bringer: Det er første gang vi har et singleplayerspil, hvor historien ikke bare kræver en internetforbindelse, den vil sandsynligvis være utilgængelig en dag, når de slukker serverne.
JmogJmogSkrevet 03/03-16 15:16, rettet 03/03-16 15:17 
Tilføjelse: Hvis man vil (og har plads), så kan episoderne downloades på Xbox One:
http://www.gameinformer.com/b/news/archive/2016/03/01/quantum-break-live-action-scenes-streamed.aspx?utm_content=bufferfbc64&utm_medium=social&utm_source=twitter.com&utm_campaign=buffer

Men hele ideen med dem er at der er mange forskellige variationer udfrs de valg man tager i spillet, så det er nok kun en version af hver af de fem episoder man får ned.

For dem der ikke allerede har hørt om det, så er der fem kapitler i spillet. Mellem hver får man en 22 minutters live action episode, der følger spillets skurk. Hvad der sker i hver episode kan variere alt efter de beslutninger man har taget i spillet.

Jeg er spændt på hvor godt det vil fungere, for kvaliteten af episoderne skal være ret god, før det ikke er irriterende at blive afbrudt i gameplay i så lange perioder. Men fedt at se nogen prøve noget nyt.
JmogJmogSkrevet 21/03-16 17:50, rettet 21/03-16 17:56 
Holy shit, de visuelle effekter i det her spil er flotte:
Quantum Break
JmogJmogSkrevet 25/03-16 23:57 

Fylder i øvrigt 75GB.
RaGeRaGeSkrevet 29/03-16 13:08 
Nogen der ved, om dealen stadig gælder, hvis man pre-order spillet?

Er det både fysisk og digital?
"Better to reign in Hell than serve in Heaven."
JmogJmogSkrevet 29/03-16 13:10 
Tror det afhænger af forretningen. Fik en mail fra Gamestop for et par dage siden om at man får Steelbook og Allan Wake ved forudbestilling.
RaGeRaGeSkrevet 29/03-16 15:03 
Fik vist slettet en linje i forrige indlæg. Jeg mente om man stadig kunne få PC udgaven gratis med ved pre-order.
"Better to reign in Hell than serve in Heaven."
JmogJmogSkrevet 29/03-16 15:08 
Er kun digitalt og kan kun være digitalt, da det er nødt til at være låst til et Live ID. Ellers ville Ebay blive oversvømmet med PC-koderne.
RaGeRaGeSkrevet 29/03-16 15:10 
Ja det havde jeg ikke lige tænkt på :) Tak for info.
"Better to reign in Hell than serve in Heaven."
Bede-xBede-xSkrevet 29/03-16 15:30, rettet 29/03-16 15:31 
Jmog>
Er kun digitalt og kan kun være digitalt, da det er nødt til at være låst til et Live ID. Ellers ville Ebay blive oversvømmet med PC-koderne.

Men er det ikke en PC kode man får? Hvad forhindrer så en i at købe det digitalt på One og sælge PC koden?
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
JmogJmogSkrevet 29/03-16 15:43 
Man får ikke nogen kode. Man køber/forudbestiller spillet på XB1 med sit Live ID. Samme login kan derefter hente spillet gratis på Windows Live storen.

Det er reelt crossbuy ligesom mellem PS4 og Vita.
Bede-xBede-xSkrevet 29/03-16 15:54 
Anyone who pre-orders the Xbox One digital version of Quantum Break through the Xbox Store, purchases an Xbox One digital token at participating retailers, or pre-orders an Xbox One Special Edition Quantum Break bundle, will receive the Windows 10 version of the game downloadable at the Windows Store via redemption code.*
(..)
Windows 10 game redemption code will be sent via Xbox system message around the week of April 5, 2016.

http://news.xbox.com/2016/02/11/quantum-break-coming-to-xbox-one-and-windows-10-on-april-5/

Er de gået væk fra koden igen?
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
JmogJmogSkrevet 29/03-16 16:00 
Orv, det havde jeg slet ikke set. Så tager jeg det i mig igen. Og undrer mig over at det her VIL oversvømme markedet med billige PC-koder.
Bede-xBede-xSkrevet 29/03-16 16:12, rettet 29/03-16 16:23 
Ja, det håber jeg da på :)

Gevinsten for Microsoft ville være at få folk fanget ind i Windows 10 økosystemet, som ellers er en skod store med mange begrænsninger ingen hardcore PC gamers tager alvorligt. At det så kommer fra dem der stod for GfWL gør det ikke bedre. Der skal meget til for at ændre det billede, når konkurrenterne hedder Steam og Gog.
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
Bede-xBede-xSkrevet 31/03-16 11:41 
Sterling kom til at poste sit review før embargoens udløb:

http://www.neogaf.com/forum/showthread.php?t=1202752
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
GrillBillerDKGrillBillerDKSkrevet 07/04-16 07:11 
Http://Www.youtube.com/watch?v=_gEHZmWn_hg

Både Alan Wake og Max Pain spiller Quantom break ;)
At det er bras er ikke ensbetydende med at det ikke virker, men det har du åbenbart svært ved at forstå. (JackD - 2006)
Bede-xBede-xSkrevet 08/04-16 13:24 
Selv hvis koderne er billige, kan det godt betale sig at undgå PC udgaven:

http://www.eurogamer.net/articles/digitalfoundry-2016-what-went-wrong-with-quantum-break-pc
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
JmogJmogSkrevet 10/04-16 02:56, rettet 10/04-16 02:57 
Teknisk er Xbox One udgavene en sjov størrelse. Flere af effekterne og små detaljer i omgivelserne er rigtig flot udført. Billedkvaliteten lider dog under en kombination af non-native opløsning og hvad jeg tror er en slags grain-filter for at give det et filmisk look. Der er også ret ofte tearing i scener, hvor man ikke ville forvente det. Endda i cut scenes.

Tidskræfterne (jeg tror jeg har låst dem alle op, Act 3) er ganske sjove og historien er indtil videre ganske interessant, så jeg kommer helt sikkert til at gennemføre det. Men der er slet ikke nok dybde i gameplayet til at jeg kommer til at spille det igen.

Skuespilspræstationerne er i øvrigt ret blandede. Hovedpersonen er fin men skurken er decideret død i sværen. Han lyder som om han keder sig.
Bede-xBede-xSkrevet 10/08-16 17:40 
Kommer til Steam og retail i midten af september:

http://news.xbox.com/2016/08/10/special-edition-quantum-break-hitting-retail-and-steam-september-14/

Hvor er det fedt man slipper for Windows Store!
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
3of193of19Skrevet 10/08-16 20:14, rettet 10/08-16 20:17 
Bare for at være nysgerrig. Hvad er problemet med Windows Store? Du har en Microsoft konto alligevel til at bruge Windows 10, det opdaterer dine spil automatisk uden at have en seperat launcher.
Spil der er udgivet af MS selv vil jeg da langt hellere købe hos MS direkte end at skulle finansiere Valve's sommerferie når de stikker 30% i lommen.
Og så får man ikke Xbox One udgaven med i købet. Når du køber på Steam (niche behov, men rart alligevel).
JmogJmogSkrevet 10/08-16 20:41 
Hvis man godt kan lide Steam Big Picture Mode - for eksempel er PC'en måske sat til at boote direkte ind i det.

Og så vil det med stor sandsynlighed være billigere at købe en Steam nøgle om et par måneder end på Windows Store.
Bede-xBede-xSkrevet 10/08-16 20:53 
Hvis alt kom ned til hvis lommer pengene skulle i, ville jeg naturligvis vælge Valve over Microsoft. Det sikrer deres historik. Og det er værd at nævne, at Valve kun tager 30%, hvis du køber direkte hos Steam. Der vil hurtigt være Steam nøgler i omløb billigere end Steam markedspladsen af samme årsag, hvor Valve ikke tjener en krone og som med de fleste andre spil, vil jeg nok købe en af dem.

Det reelle problem er hvor restriktiv Windows Store har været op til nu, både med at binde spillene til Win 10 og UWP, sidstnævnte som har sat mange begrænsninger op i forbindelse med dens evne til at interagere med andre programmer:

http://www.pcgamer.com/why-pc-games-should-never-become-universal-apps/
http://www.pcworld.com/article/3038428/windows/why-serious-pc-gamers-should-ignore-the-windows-store.html

Noget af det er blevet løst, men selv hvis de løser det hele, står de stadig tilbage med buggy brugeroplevelser på deres første Win Store udgivelser (selv at downloade et spil har været et problem), deres GFWL rødder (hvem ved hvornår deres firma politik skifter og de igen lader tonsvis af spil dø) og det værste af dem alle: De tilbyder ligesom mange andre PC klienter ingenting, som Steam ikke allerede gør bedre. Den eneste marginale fordel er at man får Xbox versionen også, om end det betyder man betaler Win Store/Live overpriser for spillet*. Og jeg kan jo bare sætte opløsningen ned på 720p, kraftigt underclocke min GPU og sætte en 30fps lås med adaptiv vsync til, hvis jeg gerne have Xbox One oplevelsen :P

*Faktisk gælder det tilbud ikke længere, men jeg nævner det, fordi du bringer det op og det gælder fremtidige udgivelser.
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
Bede-xBede-xSkrevet 10/08-16 20:56 
Jmog>
Hvis man godt kan lide Steam Big Picture Mode - for eksempel er PC'en måske sat til at boote direkte ind i det.

Jeps. Jeg køber spillet og trykker A på min controller for at starte det på Steam. Ved Microsofts klient var joypad styringen sidst jeg forsøgte så halvhjertet implementeret, at man sad fast i mange menuer. Og det såfremt man kunne læse den lille skrift fra sofaen.
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
Bede-xBede-xSkrevet 11/08-16 13:54, rettet 11/08-16 14:01 
Kommer til at støtte både DX11 og Win 7 i Steam udgaven:

http://www.neogaf.com/forum/showthread.php?t=1261332

Ser ifølge tråden ikke ud til Windows Store versionen vil få flere updates.
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
Bede-xBede-xSkrevet 30/09-16 15:45, rettet 30/09-16 15:45 
Digital Foundry har kigget på DX11 (som sælges på Steam) og DX12 (som sælges på Windows Store) versionerne af Quantum Break:

http://youtu.be/-PK55-kCviA

DX11 udgaven kan køre over 60fps, kan interagere med andre programmer og så er de driver crashes Win Store versionen stadig ikke er fikset for - og som nok aldrig vil blive ordnet - blevet rettet. Ved siden af det er spillet naturligvis ikke låst til Win 10. Er man Nvidia ejer er der yderligere gode nyheder, for frametime spikes/stutter er væk, mens performance er væsentlig forbedret. På et GTX 970 oplevede DF således den gennemsnitlige framerate gå fra 33 til 44 i deres test (33% forbedring) ved ultra settings. Sidst men ikke mindst kan Steam versionen fåes til næsten det halve af Win Store udgaven, da CDKeys har det til $28.
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig