X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

No Man's Sky


Svar
jaesjaesSkrevet 08/12-13 19:37, rettet 09/12-13 07:04 
Så at Joe Danger-folkenes næste spil blev annonceret i nat på VGX. Jeg er godt nok ikke den helt store fan af ekstrem randomisering, men damness, det ser imponerende ud. Hav, planeter, atmosfæren og rummet kan udforskes i 1. person i én køre. Og det er udviklet af kun fire personer.

Ser ud til, at det bliver et af de nymodens spil, der blander singleplayer og multiplayer. Indtil vide... Se hele indlægget
528 emne(r).
« < 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 > »

Svar
WehnerWehnerSkrevet 27/11-16 19:58 
Beano>
Traileren henvender sig til eksisterende ejere af spillet, derfor der tales om hvad der er nyt i updaten ;)

Vil det sige, at det var en god trailer for dig?
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
BeanoBeanoSkrevet 27/11-16 20:08 
Fordi der lige er kommet en stor opdatering hvor en fejl stadig ikke er rettet.
BeanoBeanoSkrevet 27/11-16 20:09 
Wehner>
Beano>
Traileren henvender sig til eksisterende ejere af spillet, derfor der tales om hvad der er nyt i updaten ;)

Vil det sige, at det var en god trailer for dig?

Ja faktisk, den viser hvad der er nyt ifm. opdateringen.
WehnerWehnerSkrevet 27/11-16 20:11 
Jamen fair nok så.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 27/11-16 20:30 
La0s> Hvem her er sure? Jeg forstår heller ikke hvordan det nogensinde skulle blive personligt for nogen :)

Jeg synes det er interessant at spillet fik så ufatteligt meget hype og at Seaun Murray malkede denne fuldt ud og igen og igen talte over sig. Det kan vel ikke diskuteres af spillet ikke leverede hvad det lovede. Den generelle opfattelse er også at det mangler indhold og er ensformigt.

Det er interessant at de forsøger at tilføje det lovede. Men det er skidt at de har været så længe om det og så er de ikke engang i nærheden af at have nået målet.

*smiler sødt*
Spiller nu: Phantasy Star IV
BeanoBeanoSkrevet 30/11-16 18:06 
DF kigger på de grafiske forbedringer i PS4 1.10 updaten og er positive. Jeg syntes også det er blevet pænere pga. AA, så ikke kun brok herfra ;)

https://youtu.be/wEflL-jgTTI
DarkenDarkenSkrevet 01/12-16 08:11, rettet 01/12-16 08:12 
En af de twitch streamers jeg følger, har spillet Survival de sidste to dage:
https://www.twitch.tv/badnewsbaron/videos/all
Han siger, at det er en klar forbedring, men kunne man ikke lide spillet ved launch, ændre patchen nok ikke noget.
Men jeg kunne godt lide det (inden jeg kørte træt i mangel på ting at gøre), så jeg må indrømme at jeg nok kommer til æde mine ord og reinstallere spillet før der er gået et år :P

Jeg ville dog ønske man kunne slå de forbandet milestones fra, så de ikke blokere UI når de popper op.
"Watch your back, conserve ammo, and never cut a deal with a Dragon"
BeanoBeanoSkrevet 01/12-16 08:55 
D-pad venstre eller højre (på PS4) slår det vist fra efter 1.10 updaten?
jaesjaesSkrevet 01/12-16 09:53, rettet 01/12-16 09:56 
Eurogamer: Advertising Standards rules No Man's Sky Steam page did not mislead consumers

The Advertising Standards Authority has ruled No Man's Sky's controversial Steam page did not mislead consumers.

Its decision means screenshots, videos and text currently on the No Man's Sky Steam store page may remain. While the ASA's investigation looked at Steam specifically, its ruling applies to the PlayStation Store, too.

http://www.eurogamer.net/articles/2016-11-30-advertising-standards-rules-no-mans-sky-steam-page-did-not-mislead-consumers
BeanoBeanoSkrevet 08/03-17 22:25, rettet 08/03-17 22:47 
Stor pathfinder update snart...

http://no-mans-sky.com/pathfinder-update/

https://youtu.be/TV38nS-MRJs

Edit: Skulle være oppe til PS4 nu.
WehnerWehnerSkrevet 09/03-17 00:34 
Det skal helt klart spilles. Engang.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
BeanoBeanoSkrevet 09/03-17 08:59 
Der er meget nyt i updaten som er spændende, f.eks. at lave time-trial races på ens hjemplanet :)
ChronoSousaChronoSousaSkrevet 09/03-17 12:33 
Venter på en GOTY :)
Spiller nu: Plumbers Don't Wear Ties
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 09/03-17 12:51 
Det ville da vidst være falsk markedsføring der ville noget :D
Spiller nu: Phantasy Star IV
HankyHankySkrevet 09/03-17 14:02 
Der menes WGOTY udgave :P
Spiller nu: Astro Bot: Rescue Missi..., Travis Strikes Again: N..., Wonder Boy: The Dragon'...
slk486slk486Skrevet 09/03-17 14:55 
"GOTY"
j/k
DarkbeatDarkbeatSkrevet 09/03-17 15:25 
"""""G"""""
millenniummillenniumSkrevet 09/03-17 16:51 
No Man's Sky - YOLO Edition
The medium is the message.
JmogJmogSkrevet 09/03-17 22:29 
YODO edition. You only download once.
BeanoBeanoSkrevet 10/03-17 08:38 
Nå men jeg fik prøvet updaten i går og endeligt bygget (starten på) en base, men på en kedelig og kold planet. Det fungerer faktisk fint selv om jeg mangler modultyper, jeg vil tro de låses op løbende ifm. base building questen.
Køretøjet mangler jeg også at få adgang til da jeg skal bruge et materiale jeg ikke kan finde. Grafisk har det fået et boost og det er bl.a. skruet op for lyseffekterne. Photo-mode fungerer også fint, stor frihed med kamera placering. Positive førsteindtryk.
jaesjaesSkrevet 10/03-17 16:57 
^ Lyder godt. Har ikke rørt spillet siden september, så det er vist passende at springe på igen :)

Synes også deres udgivelses-strategi er fin (omend lidt langsom):

1) Grundspil hvor man udforsker universet
2) Fokus på at vælge et sted i universet at bygge base (+ diverse opdateringer)
3) Flere muligheder på home planet + begyndende interaktion med andre spillere (+ diverse opdateringer)
4) Kommende opdatering - tydeligvis endnu flere muligheder for interaktion med andre spillere

Men Sean-drengen har stadig ikke sagt noget :/
JmogJmogSkrevet 12/03-17 13:17 
Beano>
Stor pathfinder update snart...

http://no-mans-sky.com/pathfinder-update/

https://youtu.be/TV38nS-MRJs

Edit: Skulle være oppe til PS4 nu.

Orv, det havde jeg da totalt misset, for Hello Games reklamerer ikke ligefrem med det. Hvis din PS4 Pro er sat til 1080p så er spillet stort set låst til 60fps med sjældne dyk til 57fps. Imponerende!
http://www.eurogamer.net/articles/digitalfoundry-2017-no-mans-sky-ps4-pro-delivers-the-1080p60-dream

Er Pro sat til 4k, så outputter spillet i 1800p. Framerate er ikke låst, så det svinger mellem 20-60fps, men er som regel omkring 30. Fjollet de ikke bare låste det og stupidt man ikke kan vælge mellem de to modes i spillets menuer. De fleste 4K tv ejere vil sikkert aldrig opdage der er mulighed for at køre spillet i 60fps.

Det understøtter også HDR i begge modes og skulle være en af de bedste implementeringer af det. Bliver nok nødt til at give efter for min indre grafikluders nysgerrighed og hente det igen.
Bede-xBede-xSkrevet 12/03-17 17:02, rettet 12/03-17 17:07 
Det er sejt at de kan få det op på 1080p/60fps det meste af tiden og er præcis hvad jeg gerne vil have fra Pro. De burde måske overveje at tilbyde en 30fps cap for dem der hellere vil have den høje opløsning.

Også positivt at de forsætter med at opdatere spillet en hel del. Tror jeg giver det en chance, når det bliver sat godt ned og har fået nogle flere updates.
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
BeanoBeanoSkrevet 12/03-17 20:03, rettet 12/03-17 20:04 
Ja vent bare. Trods mere indhold og muligheder, er det stadig buggy. Jeg oplever flere glitches og f.eks. quest meddelelser for ting jeg har gjort. Min Atlas quest er også stadig borked. Basale ting som burde være på plads nu.
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 12/03-17 20:15 
Gad vide om de med tiden vil patche en rigtig slutning og multiplayer, som oprindeligt lovet, ind i spillet også? :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
BeanoBeanoSkrevet 12/03-17 20:18, rettet 12/03-17 20:19 
Har der været lovet rigtig multiplayer?

Edit: Altså ud over man kan finde andre spillere ;)
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 12/03-17 20:20 
Sean Murray lovede mange gange at spillere kunne møde hinanden, omend det skulle være ekstremt sjældent grundet universets størrelse.
Kort efter launch blev det dog bevist af to streamere at dette var en lodret løgn og at man ikke kunne møde hinanden, på trods af at de stod præcis samme sted på samme planet :(
Spiller nu: Phantasy Star IV
BeanoBeanoSkrevet 12/03-17 20:28 
Jeg er med nu, troede der var lovet andet jeg have misset/glemt ;)
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 12/03-17 20:32 
Haha :)

Det er fedt nok med den 60fps mulighed på Pro. Men virkelig en skam at de ikke gør forskellene mellem UHD og 1080p nemmere at gennemskue for spillerne. Det er ikke kun et problem med Hello Games, det gælder efterhånden en del udviklere.
Her burde Sony være langt bedre til at fastlægge klare retningslinjer :/
Spiller nu: Phantasy Star IV
jaesjaesSkrevet 12/03-17 21:12 
De havde nu trukket i land mht. MP mindst en enkelt gang inden launch, og både på Steam og GOG stod det som single-player. Men de skulle selvfølgelig havde været mere tydelige omkring det :)
WehnerWehnerSkrevet 15/03-17 15:47, rettet 15/03-17 15:47 
Det er på kraftigt tilbud for PS+-medlemmer. Jeg siger ikke nej til kr. 127,60.

PSN Store
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
Bede-xBede-xSkrevet 15/03-17 16:17 
Det er faktisk en længere liste af spil der er dobbelt nedsat, hvis man er Plus medlem. Se listen på PSN og så kan man for øvrigt få en måneds plus for 7kr indtil 31 marts.
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
WehnerWehnerSkrevet 15/03-17 16:31 
Ja, jeg var fristet af flere ting, men nu blev det det her. 127 kroner er en yderst fair pris for et ambitiøst indiespil med et lille team bag. Med andre ord ser jeg det ikke som, at jeg har købt det på tilbud. Jeg har bare fået det til den pris, det ville have kostet uden hypen.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
jaesjaesSkrevet 18/03-17 11:42 
Ny patch. Bl.a. mulighed for at locke til 30 fps på både PS4 og Pro:
http://www.no-mans-sky.com/2017/03/4411/
WehnerWehnerSkrevet 18/03-17 12:00 
Jeg har lige vadet rundt på den første planet en god times tid, og nu mangler jeg kun én ingrediens, før jeg kan lette. Jeg er ikke just blæst væk over starten af spillet.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
BeanoBeanoSkrevet 18/03-17 14:59 
Starten er rimelig røv, kan jeg huske. Spillet bliver sjovere når man sættes fri.
WehnerWehnerSkrevet 18/03-17 15:10 
Ja, det må det blive. Derfor jeg lige tog en pause for ikke at køre død allerede fra start.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
JmogJmogSkrevet 21/03-17 17:01 
Ny patch:
http://www.eurogamer.net/articles/digitalfoundry-2017-no-mans-sky-patch-123-boosts-performance-adds-options

Nu kan man låse 4k til 30fps og performance er høj nok til at den kan holde det. Man skal stadig skifte til 1080p via systemindstillinger hvis man vil have 60fps dog.
jaesjaesSkrevet 11/08-17 19:06, rettet 11/08-17 19:13 
Der er lige kommet en kæmpe patch - Atlas Rises (1.3).

Jeg copy/paster lige hovedpunkterne (ting der enten er nye eller skulle være forbedret):
A new story
Galactic regeneration
New worlds
Crashed Freighters
Mission System
Interstellar Trading
Analysis Visor
User interface
Visual improvements
Terrain Editing
Portals
Space Combat
Low Flight
Joint Exploration
New Ships
Quality of Life

Patch notes og uddybelser her:
http://www.nomanssky.com/atlas-rises-update/

Jeg er klar på at starte forfra tror jeg - det virker næsten som et nyt spil med de tre store patches.

EDIT: Trailer: https://www.youtube.com/watch?v=5328iuzHw-w
EDIT-EDIT: Det koster 108 kr. på PSN p.t.

No Man's Sky
WehnerWehnerSkrevet 11/08-17 19:33 
Jeg stoppede ret hurtigt. Ikke kun fordi, det var dræbende kedeligt, men netop fordi der blev lovet så meget indhold. Det ender med at være godt, når jeg kommer i gang med det :)
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
BeanoBeanoSkrevet 12/08-17 21:06 
Jeg har forsøgt at genoptage mit spil hver gang der er kommet en stor opdatering, men min lyst slukkes hurtigt igen når jeg møder de samme bugs som ikke bliver fixed.
WehnerWehnerSkrevet 12/08-17 21:26 
Jeg har også tænkt mig at vente helt til sidst. GOTY-udgaven :D
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
DarkenDarkenSkrevet 13/08-17 05:00 
Jeg så Badnewsbaron spille det på twitch (spillede på permadeath), det er fine updates, men jeg kan heller ikke se mig selv spille det igen, før der er kommet endnu mere indhold. To ting jeg virkelig kunne godt tænke mig at se er biomes (så en planet ikke bare er et type landskab, men feks poler) og mere at gøre på en planet (behøver ikke være alle men bare engang i mellem).
"Watch your back, conserve ammo, and never cut a deal with a Dragon"
jaesjaesSkrevet 13/08-17 14:03, rettet 13/08-17 14:04 
Det kommer an på hvordan man tæller, men jeg har (i det originale spil) set planeter med mindst tre biomer - fx græssletter, hav og huler. Mener også jeg har set planeter med fire biomer (fx både græssletter og bart landskab).

Men poler eller væsentlig større diversitet, regner jeg ikke med kommer. Det er nemlig er en gameplay-mæssig beslutning udviklerne har taget. Hvis det var normalt med mange typer biomer på samme planet, ville det mindske incitamentet til at udforske universet.

Vi kan vel højest se den ændring, at der vil blive tilføjet nogle nogle sjældne planeter med lidt større diversitet. Om ikke andet kunne de tilføje nogle store bjerge (hvis det ikke allerede er sket) - da jeg spillede mindede det mere høje bakker med klipper.
DarkenDarkenSkrevet 13/08-17 18:03, rettet 13/08-17 18:06 
Jeg vil vove den påstand at det ikke er en beslutning taget pga gameplay, men pga begrænsning af deres engine.

Jeg skulle måske have skrevet FLERE biomes, men det er stadig det samme landskab hele kloden rundt. og man kan også vende den rundt og sige at det giver mangel på grund til at udforske større dele af en planet, de kunne være en 1/10 af deres nuværende størrelse og det ville ikke gøre den store forskel (foruden følelsen af størrelsen) for spilleren.

Da det udkom udforskede jeg de første planeter fuldt ud (alle dyr osv), men det blev super kedeligt, da det blot var random hvor de spawnede. Hvis der derimod var ordenlige biomes, så kunne man have kodet det sådan at autogeneret dyr kunne have et flag der bestemte hvilken biome de spawner i og det samme med ressourcer... ja ja jeg ved det godt, det er ikke minecraft, jeg synes (stadigt) bare det er ærgerligt med nogle af de spildte muligheder i spillet.
"Watch your back, conserve ammo, and never cut a deal with a Dragon"
jaesjaesSkrevet 13/08-17 20:30 
Det er ikke noget jeg gætter på, men hvad udviklerne selv har sagt :)

Jeg kan da sagtens se det fra begge sider, men det er jo også en balance mellem følelsen af at have et univers der semi-teoretisk kunne eksistere, og udforskning på både et stort og lille niveau.

Jeg ville gerne se tilføjelsen af nogle sjældne planeter med poler og hvad du ellers nævner - det skulle ikke være for ofte man finder dem IMO.
DarkenDarkenSkrevet 14/08-17 17:41, rettet 14/08-17 17:41 
No Man's Sky
var der lige en der linkede til i twitch chat, omkring 35 slot skib.
"Watch your back, conserve ammo, and never cut a deal with a Dragon"
NaieraNaieraSkrevet 14/08-17 17:41 
What?
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
Bede-xBede-xSkrevet 18/05-18 11:37, rettet 18/05-18 11:38 
Det får multiplayer i Xbox udgaven og man må formode det patches ind i de andre versioner:

https://www.resetera.com/threads/no-mans-sky-will-release-on-xbox-one-july-24th-will-have-multiplayer.43277/
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
jaesjaesSkrevet 19/05-18 12:46 
Ja, det er en del af den kommende Next-opdatering, der udover MP har ny SP-indhold m.m.
528 emne(r).
« < 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 > »

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig