X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

No Man's Sky


Svar
jaesjaesSkrevet 08/12-13 19:37, rettet 09/12-13 07:04 
Så at Joe Danger-folkenes næste spil blev annonceret i nat på VGX. Jeg er godt nok ikke den helt store fan af ekstrem randomisering, men damness, det ser imponerende ud. Hav, planeter, atmosfæren og rummet kan udforskes i 1. person i én køre. Og det er udviklet af kun fire personer.

Ser ud til, at det bliver et af de nymodens spil, der blander singleplayer og multiplayer. Indtil vide... Se hele indlægget
528 emne(r).
« < 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 > »

Svar
slk486slk486Skrevet 31/08-16 09:56 
Jeg har aldrig påstået at internet-amøbers horrible retorik på nogen måder kan retfærdiggøres

Det var det jeg refererede til.
j/k
DunwichDunwichSkrevet 31/08-16 17:52 
Sumez>

For uanset hvor uretfærdigt folk opfører sig når de udtaler sig på sociale medier og lignende, så er det også almen viden at det er sådan folk er, det kan ikke komme bag på nogen, og det er heller ikke noget man bare sådan kan sætte en stopper for.

Nåh, det er bare sådan folk er på sociale medier. Vi må bare bære over med dem, thi de ved jo ikke hvad de gør.

Nej, det er ikke sådan folk er på sociale medier; Det er sådan fjolserne er på sociale medier, og når de er fjolser på sociale medier, er de fjolser IRL. Brådne kar og dårlige mennesker, som bla kan li at true folk, og på sociale medier giver de den lige en tand til, fordi de stadig er af den overbevisning, at på internettet, får det ingen konsekvenser for dem.
Bede-xBede-xSkrevet 07/09-16 07:59 
Sumez>
Bede-x mener f.eks. at han er dårligt coachet i at håndtere medierne

Jeg gjorde faktisk mit bedste for ikke at tage stilling i indlægget :)
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
slk486slk486Skrevet 07/09-16 08:07 
Dunwich>
... på sociale medier giver de den lige en tand til, fordi de stadig er af den overbevisning, at på internettet, får det ingen konsekvenser for dem.

Og det er jo desværre rigtigt i de fleste tilfælde :(
j/k
dRxLdRxLSkrevet 19/09-16 13:55 
Molyneux indhenter Sean Murray:
No Man's Sky
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
SumezSumezSkrevet 19/09-16 13:58 
Jeg ville have været skuffet vis Todd Howard ikke var med.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
OdinOdinSkrevet 19/09-16 14:43 
Hvad har Todd Howard nu gjort?
SumezSumezSkrevet 19/09-16 14:47 
Laver du sjov? :D
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 19/09-16 14:53 
Kom med nogle konkrete eksempler. Jeg forstår heller ikke din sammenligning.
Spiller nu: Phantasy Star IV
SumezSumezSkrevet 19/09-16 14:55, rettet 19/09-16 14:56 
Den vildeste jeg kan huske er løfterne om den ekstreme NPC AI i Oblivion, hvor hver enkelt figur har deres egen personlighed, cyklus de følger gennem dagen, og individuel måde at reagere på hvad du gør. Men der er vist noget for alle de spil han har udtalt sig om.

Rigtig mange gode her:
https://www.youtube.com/watch?v=yvGXCisAaR4
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 19/09-16 15:07 
Når du henviser til sådan en video sår det hos mig tvivl om i hvilket omfang du overhovedet har kendskab til spillene :)

Rigtig mange af de ting der nævnes i videoen er jo sande, så jeg forstår ikke meningen med den :O

Jeg vil dog gerne give dig ret i at den med AI'en er det pureste bullshit. NPC'er i Shenmue har bedre scripting og rutine end dem i Oblivion (hvor citatet er fra), seriøst :)
Og den med at det bare virker er selvfølgelig heller ikke helt sand ;)
Spiller nu: Phantasy Star IV
SumezSumezSkrevet 19/09-16 15:11, rettet 19/09-16 15:17 
Du påstår altså at han ikke gentagende gange har påstået og lovet ting der ikke kom til at holde? Manden er jo internationalt kendt for det, i større grad end han er kendt for noget andet. :)
Jeg kan tænke på mindst 3-4 ting hvor jeg selv føler mig rimelig dum for at have troet på hans løfter, ud fra de spil jeg har mindst 50-100 timers "kendskab til" (Oblivion, Skyrim og Fallout 3). At de fleste andre har endnu flere eksempler på det er vel kun en rimelig god bekræftelse af at jeg er langt fra alene om opfattelsen? Den stribe dRxL poster har jo også placeret ham i den spand.

edit: Vil dog sige at mit indtryk er at manden ikke fremstår decideret desillusioneret som Molyneux og Murray gør, bare at han er lige lovlig hurtig til at afsløre deres planer før det er afgjort om det kan lade sig gøre (f.eks. det med mods i konsoludgaverne som de har lovet for samtlige deres spil siden Oblivion).
Lige den med radiant AI i Oblivion virker dog som en stor fed overlagt løgn. :)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 19/09-16 15:15 
Som sagt må du meget gerne remse eksemplerne op. Videoen er jo ubrugelig :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
OdinOdinSkrevet 19/09-16 15:21, rettet 19/09-16 15:37 
Er det dét?
Kan vi blive enige om at store spil er lange udviklingsprojekter med mange ideer og planlagte features som ikke nødvendigvis ender op i det færdige produkt? Jeg kan virkelig ikke hidse mig op over den slags mere.
Alternativet er at vi får en røvsyg industri, hvor fans og udviklere adskilles af en hær af PR-droner der reducerer al kommunikation til overforsigtigt, indholdsløst armslængde-ævl indtil spillene står på hylden.
Jeg siger ikke at overlagt løgn er i orden, men med lidt sund skepsis og kildekritik i rygsækken vil jeg langt hellere høre udviklere tale frit fra leveren mens udviklingen står på, end høre alle spørgsmål besvaret med "we're not talking about that".
SumezSumezSkrevet 19/09-16 15:24, rettet 19/09-16 15:26 
Er enig med dig, men samme logik kan jo bruges om både Molyneux og Murray, så der er vi jo lige vidt :)
Jeg har heller ikke ondt i røven over No Man's Sky eller Fable, og Oblivion tror jeg de fleste ved at jeg er rigtig glad for.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
OdinOdinSkrevet 19/09-16 15:36, rettet 19/09-16 15:37 
Præcis. Samme logik kan bruges om de to herrer. Og så vidt jeg kan se på dit indlæg er vist egentlig ret enige. ^_^
Ja, både Molyneux og Murray er et par drømmere/fantaster (afhængigt af hvilken konnotation man vil tillægge dem), men jeg har stadig nydt deres spil uanfægtet hvad de kunne have været. Jeg ville bestemt ikke have været foruden hverken Fable-serien, Dungeon Keeper, Syndicate eller Populous II. Eller i Murrays tilfælde - No Man's Sky, som jeg har lagt små 50 timer i, selvom jeg er ganske bevidst om dets shortcomings.
slk486slk486Skrevet 19/09-16 15:38 
Folk kan bare lade være med at preorder og i stedet vente på reviews, så de ved præcis hvad de får med i pakken.
j/k
OdinOdinSkrevet 19/09-16 16:35, rettet 19/09-16 16:35 
Amen, brother.
jaesjaesSkrevet 21/09-16 22:40, rettet 21/09-16 22:41 
Der danner sig, måske, et billede af hele fuckuppet via dette citat fra Shuhei Yoshida:

"I understand some of the criticisms especially Sean Murray is getting, because he sounded like he was promising more features in the game from day one."
http://www.eurogamer.net/articles/2016-09-16-sonys-shuhei-yoshida-on-no-mans-sky

- De har talt lidt om en Minecraft-agtig model, hvor spillet vil udvikle sig over tid. Det skulle selvfølgelig stadig være slået fast i god tid inden launch, hvis det er tilfældet at de "manglende" features er en del af en udviklingsstrategi, men det er bedre end løgn (jeg tror nu heller ikke meget på at det hele drejer som om løgn, da det ville være et ekstremt risikabelt træk fra Hello Games' side).
BeanoBeanoSkrevet 21/09-16 22:55, rettet 21/09-16 22:55 
Der må være kø ved håndvasken hos Sony :P
WehnerWehnerSkrevet 22/11-16 22:40 
Hvis nu det kommer på kraftigt Black Friday-udsalg, så er tiden måske ved at være moden...
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 22/11-16 22:43 
Er det færdige spil blevet udgivet i mellemtiden?
Spiller nu: Phantasy Star IV
jaesjaesSkrevet 22/11-16 22:50 
De følger mere eller mindre Minecraft-modellen, så du skal ikke forvente en "complete edition" foreløbig.

Der er kun kommet marginalt med nyt indhold (hvis noget), men en del patches. Sidste nyt (per 28/10) er, at de arbejder på reelt indhold.
WehnerWehnerSkrevet 22/11-16 23:14 
Playstation Store tror stadig, at de skal have 549,- for det. Det kommer ikke til at ske. Jeg tænker omkring 250,-.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
BeanoBeanoSkrevet 23/11-16 06:43 
Konsolkongen>
Er det færdige spil blevet udgivet i mellemtiden?

Nej, stadig broken og ikke et pip fra dem i 3 måneder. Flot måde at behandle dem som har investeret i spillet.
WehnerWehnerSkrevet 23/11-16 21:02 
Jeg må tilstå, at jeg - helt uden at have fulgt med - naivt gik ud fra, at det meste var patchet efterhånden.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 23/11-16 21:08 
Mon ikke det dør stille og roligt? Jeg tror ikke den kan reddes uanset hvad de får tilføjet.
Spiller nu: Phantasy Star IV
BeanoBeanoSkrevet 23/11-16 21:17 
Jeg er spændt på at høre hvad SM har at berette når holdet engang kravler ud af bunkeren igen - der skal en større opdatering og undskyldning til for at rette en smule op på den skade de har udrettet på deres renommé.
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 23/11-16 21:19 
Jeg tror han er nødt til at træde af hvis holdet skal have nogen som helst chance for at genvinde troværdighed igen :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
WehnerWehnerSkrevet 23/11-16 21:30 
Deres Twitter er godt nok helt død. Ingen nyheder siden 23/9. Det kommer alligevel bag på mig.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
BeanoBeanoSkrevet 23/11-16 21:40 
Intet på @nomanssky siden d. 18. august faktisk, sidste ukonkrete dev update på hjemmeside er fra d. 2. sep. Ikke holdbart.
WehnerWehnerSkrevet 23/11-16 21:43 
Patch og patch notes fra 23/9 må nu tælle. Trods alt ;)

https://twitter.com/hellogames
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
BeanoBeanoSkrevet 23/11-16 21:46, rettet 23/11-16 21:48 
Patchen er ældre, patch notes er de typisk sent med.

Edit: dog kun en uge ifm. 1.09. Stadig ALT for lidt kommunikation og stadig broken tilstand.
DarkenDarkenSkrevet 24/11-16 03:36 
Som Beano skriver tilstanden af spillet (manglende features og ikke bugs i eksisterende kode) og manglen på kommunikation er hvad der dræber spillet.

Bare for at tage Steamcharts (som kun er en platform, men alligevel er ret sigende):
Month Avg. Players Gain % Gain Peak Players
Last 30 Days 390.7 -383.4 -49.53% 826
October 774.1 -2,208.7 -74.05% 2,172
September 2,982.8 -33,993.6 -91.93% 9,254
August 36,976.4 - - 212,321

Jeg brugte selv omkring 40 timer i spillet inkl. at rode med nogle mods, som reelt er indstillings tweaks og texture reskins. Det er afinstalleret og jeg kan ikke forstille mig nogensinde at spille det igen, uden det har fået et komplet overhaul.. og selvom de ville gøre det, er jeg ret sikker på at det ikke vil være gratis og for mit eget vedkommende skal Hello Games ikke lige regne med penge fra mig af.

Jeg ville nok have kunne leve med at ting som i små rettelser af gangen (som havde det været et Early Access spil), men jeg er helt sikkert ikke ene om at Hello Games vil blive husket som en udvikler der leverede kulissen af et AAA spil (af hvad det ellers var blevet præsenteret som) og derefter nærmest totalt forsvandt ude af syne.

Uanset hvad de gør herefter, om de retter op på NMS eller laver et nyt spil, så tror jeg dette altid vil forfølge dem. Med mængden af den presse omtale de havde, selv i medier der ikke var spil fokuseret, så vil alle nye historier nok linke tilbage til NMS og hvad der gik galt.

Havde de sagt "Early Access" og måske 40$€ istedet for 60$€, så ville det slet ikke have brændt dem så voldsomt som det gjorde, i disse dage blinker folk dårligt nok med øjene, når et spil i early access går i stå og man ikke høre noget om udviklingen i måneder.
"Watch your back, conserve ammo, and never cut a deal with a Dragon"
BeanoBeanoSkrevet 24/11-16 07:39, rettet 24/11-16 07:40 
Når jeg skrev "broken", så mente jeg broken... dvs. kritisk fejl ;)

Der er en stor fejl som gør jeg stadig ikke kan afslutte Atlas-delen som er den smule historie spillet har. Muligvis sjælden den opstår.
BeanoBeanoSkrevet 25/11-16 18:26 
Når man taler om djævelen...

http://www.no-mans-sky.com/2016/11/development-update-2/
DarkenDarkenSkrevet 26/11-16 06:09 
We’re calling it The FOUNDATION Update, because we have added the FOUNDATIONS of base building, and also because this is putting in place a FOUNDATION for things to come.

Beklager, men sådan var det jeg læste det og hvad pokker skal man med en base, hvis det ikke giver mening at have? Det kræver ligesom nogle spil mechanics der understøtter der, her tænker jeg på spil som Osiris eller SubNautica. i NMS kan man gå planeterne rundt, støde på en shop til sælge ekstra ting, landingpads til at tilkalde sit skib, der er ingen grund, tvært imod, til at blive fast på et sted. Måden som ressourcerne er generet (som ikke respawner) på, gør at det ikke er praktisk at blive på en planet, da der kun er få typer materiale, hvor man skal videre til den næste for at finde andre typer. Mobile baser, hvis det skal være mere end et sammenklappelig telt, ville være svært at forklarer med de små skibe der er i spillet.

Bevares, jeg er glad for a de rent faktisk tager aktion og tilføjer til spillet, men jeg tror ikke det er realistisk at med den ordlyd der er skrevet, at man skal forvente noget game changing før der går mindst et år.
"Watch your back, conserve ammo, and never cut a deal with a Dragon"
WehnerWehnerSkrevet 26/11-16 11:29 
Det er nedsat til 280,- i PSN Store de næste par dage.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 26/11-16 11:31 
Pengene kan bruges bedre :)

https://cdon.dk/spil/bloodborne_game_of_the_year_edition-35548366
Spiller nu: Phantasy Star IV
jaesjaesSkrevet 26/11-16 17:54, rettet 26/11-16 17:59 
Darken>
Beklager, men sådan var det jeg læste det og hvad pokker skal man med en base, hvis det ikke giver mening at have? Det kræver ligesom nogle spil mechanics der understøtter der, her tænker jeg på spil som Osiris eller SubNautica. i NMS kan man gå planeterne rundt, støde på en shop til sælge ekstra ting, landingpads til at tilkalde sit skib, der er ingen grund, tvært imod, til at blive fast på et sted. Måden som ressourcerne er generet (som ikke respawner) på, gør at det ikke er praktisk at blive på en planet, da der kun er få typer materiale, hvor man skal videre til den næste for at finde andre typer. Mobile baser, hvis det skal være mere end et sammenklappelig telt, ville være svært at forklarer med de små skibe der er i spillet.

Det kan vel godt passe ind, da aliens også har baser. Så lad os sige, at man vælger en eller flere planeter at bygge base på, hvor man så ansætter ingeniører og arbejdere. Så skal man som spiller ikke nødvendigvis på noget tidspunkt rejse tilbage til basen. Og penge (Units) kunne så blive overført til éns konto - derved får man ikke ressourcer fra basen til eget forbrug men penge for *salg* af de ressourcer basen producerer.

Ja, det vil ændre dynamikken i spillet lidt, men da det alligevel bliver ensformigt at samle ressourcer efter 20-30 timer, kan de enten gøre det til et late game-element, eller til et supplement til at samle ressourcer. Hvis nu det fx koster en del Units at bygge en base, så kan det balanceres på den måde.

Wehner>
Det er nedsat til 280,- i PSN Store de næste par dage.

Eller til 230 kr. med porto for en fysisk udgave hos CDON:
http://cdon.dk/spil/no_man%27s_sky-33998376
BeanoBeanoSkrevet 27/11-16 14:08, rettet 27/11-16 14:25 
Update 1.1 oppe nu

http://www.no-mans-sky.com/foundation-update/

Trailer: https://youtu.be/vpkXfzkmBVY
WehnerWehnerSkrevet 27/11-16 17:45 
Er det ikke en ret kedelig trailer?
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 27/11-16 18:07 
Det er vidst et ret kedeligt spil :)

Jeg forstår ikke deres fokusering på spillere der vælger at spille som traders. Det har de gang på gang bragt op, men jeg kan slet ikke se hvori gameplayet skulle være, når man ikke handler med andre spillere. Det må da blive røvhamrende sygt at sælge resourcer til NPC'er om og om igen.

Basebyggeriet ser dog ud til at fungere fint nok, men det er svært at se pointen. De skull hellere have fokuseret på reelle gøremål :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
BeanoBeanoSkrevet 27/11-16 18:15 
Spillet er blevet 2.5 GB større siden updaten, men "min" fejl er ikke rettet :P
la0sla0sSkrevet 27/11-16 19:00 
Jeg er stadig sådan ret forvirret over, hvorfor folk har så ondt i røven over det spil, og vedbliver at skælde ud på det, De må da have sagt det de havde. Det virker som om de (burde jeg sige I?) er ramt personligt.

Jeg spillede det en del. Havde det virkelig chill og behageligt med det, så gik jeg i gang med noget andet (DX:Mankind Divided vist), og tror ikke jeg kommer tilbage. Måske.

Jeg er med på at nogen føler, at de blev lovet ét og fik noget andet, omend jeg synes det her spil er tæt på hvad jeg så i trailers, i forhold til at rejse rundt, og opleve verdener. Jeg har sgu set nogle morsomme og vilde ting, og oplevet fede hændelser.
Hvad sker der?
BeanoBeanoSkrevet 27/11-16 19:39 
Personligt? Ikke her, der er bare helt alm. kritik af elendig PR håndtering og sløseri mht. at rette kritiske fejl.
WehnerWehnerSkrevet 27/11-16 19:44 
Jeg havde samme fornemmelse efter at have set traileren, som jeg havde efter Mass Effect Andromeda-fremvisningen på E3 i år. "Skal det her godt nok overtale mig til at købe jeres spil?"
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
BeanoBeanoSkrevet 27/11-16 19:45 
Traileren henvender sig til eksisterende ejere af spillet, derfor der tales om hvad der er nyt i updaten ;)
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 27/11-16 19:48 
Beano>
Personligt? Ikke her, der er bare helt alm. kritik af elendig PR håndtering og sløseri mht. at rette kritiske fejl.

Samme her :)

Jeg kan dog udmærket forså dem der troede at de aldrig mere behøvede købe flere spil, er godt skuffede :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
la0sla0sSkrevet 27/11-16 19:50 
Beano>
Personligt? Ikke her, der er bare helt alm. kritik af elendig PR håndtering og sløseri mht. at rette kritiske fejl.

Jo, måske. jeg undrer mig bare over hvorfor det bliver ved. Kæden i det jeg skrev er ca. at vedblivenheden, for mig til at tænke på, om det er blevet personligt?

Det forekommer mig som værende sært, hvorfor man stadig er sur. Jeg mener det ærligt. Det undrer mig, som i meget.
Hvad sker der?
528 emne(r).
« < 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 > »

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig