X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

No Man's Sky


Svar
jaesjaesSkrevet 08/12-13 19:37, rettet 09/12-13 07:04 
Så at Joe Danger-folkenes næste spil blev annonceret i nat på VGX. Jeg er godt nok ikke den helt store fan af ekstrem randomisering, men damness, det ser imponerende ud. Hav, planeter, atmosfæren og rummet kan udforskes i 1. person i én køre. Og det er udviklet af kun fire personer.

Ser ud til, at det bliver et af de nymodens spil, der blander singleplayer og multiplayer. Indtil vide... Se hele indlægget
528 emne(r).
« < 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 > »

Svar
spectrespectreSkrevet 09/08-16 12:43, rettet 09/08-16 12:44 
Jeg sad også og så en stream en lille times tid igår og kom frem til at det ikke er for mig. Kan godt forstå at nogen synes det er spændende at gå på opdagelse og bliver forundret over hvilke skabninger osv. spillet finder på at lave, men hvad jeg så igår så er det at flyve til en planet og kigge på dyr. Skyde nogle ting i stykker for at samle ressourcer. Ud i rummet og skyde kometer for flere ressourcer. opgradere sit gear og så flyve til en anden planet hvor man kan kigge på nogle nye dyr.

Må indrømme at der var nogle ret sjove dyr imellem :D En Lama lignende ting hvor halsen gik op og blev en åben tentakkel så ret retarderet ud :D
Keep it simpleSpiller nu: Fallout 4
BeanoBeanoSkrevet 09/08-16 12:56 
DF's performance analyse af PS4 versionen:

https://www.youtube.com/watch?v=HJGT2jp2N1A
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 09/08-16 14:04 
Jeg er rimelig imponeret over performance på PS4. Selvom draw distance er skod og ligner lort når ting fader ind.
Spiller nu: Phantasy Star IV
JmogJmogSkrevet 09/08-16 14:15 
Det er påfaldende hvor enige 90% af alle de brugerindtryk jeg har læst den sidste dags tid er (og det er mange). Stort set alle skriver, det var alt hvad de havde håbet på, eller det overstiger deres forventninger. Glæder mig til i aften.
BeanoBeanoSkrevet 09/08-16 14:59 
Konsolkongen>
Jeg er rimelig imponeret over performance på PS4. Selvom draw distance er skod og ligner lort når ting fader ind.

Ja draw-in er temmeligt grimt :O

Neo-mode confirmed.
SumezSumezSkrevet 09/08-16 15:45, rettet 09/08-16 15:45 
Tvivler på at de hardware forbedringer Neo bringer med sig kan gøre særlig meget for dette. Ligeså meget som man ønsker at begrænse hvor meget der tegnes, er det nok også et spørgsmål om at begrænse hvor meget der genereres på CPU siden i det hele taget.

Hvor meget kan man egentlig tillade sig at "ændre" i et miljø? Er den eneste indflydelse spilleren har, hvor meget af det der kan mines, der bliver splintret af pistolen? Hvis man virkelig kan sætte sit præg på et område, kunne jeg forestille mig at det ville påvirke performance voldsomt meget mere end bare når man går rundt, som Digital Foundry gør.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 09/08-16 15:53 
Intet af den slags gemmes for andre spillere, sagde de i GB's Quick Look. Ved ikke om den husker hvad du var minet og hvor hvis du power cycler maskinen.

Jmog: Håber du får en super god oplevelse med spillet. Du må huske at melde tilbage med meninger. Gerne first inpressions, men også om spillet forbliver godt efter 10-20 timer :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
BeanoBeanoSkrevet 09/08-16 16:18 
Sumez>
Tvivler på at de hardware forbedringer Neo bringer med sig kan gøre særlig meget for dette. Ligeså meget som man ønsker at begrænse hvor meget der tegnes, er det nok også et spørgsmål om at begrænse hvor meget der genereres på CPU siden i det hele taget.

Jeg tror ikke det meget tætte draw-in er pga. generering af landskaber - meget (ikke alt!) ligner alm. LOD af objekter og bør kunne forbedres med GPU forbedring. Men siden vi ikke ved meget om Neo er det rent tætteri, forventer dog det bliver en titel der vil udnytte Neo uanset specs :)
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 09/08-16 16:38 
Ligger specs for Neo ikke rimelig fast? Synes at DF virker ret selvsikre i deres 4,etellerandet teraflops specs :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
BeanoBeanoSkrevet 09/08-16 16:43 
Der har været rygter om at Sony overvejede to specs niveauer og de endnu ikke have lagt sig fast på hvilken de ville lancere. Der tales om at det vil blive afsløret d. 7. sep ;)
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 09/08-16 17:01 
Det vidste jeg ikke. Forhåbentlig har de valgt det kraftigste alternativ. Men det lyder ikke sandsynligt at det er noget de har kunne ændre på efter Scorpio blev annonceret.
Spiller nu: Phantasy Star IV
BeanoBeanoSkrevet 09/08-16 17:06 
Jeps, de to modeller har været i planlægning langt før Scorpio annoncering - altså iflg. rygterne som kan være 100% BS ;)
la0sla0sSkrevet 09/08-16 19:54 
Ud fra hvad jeg har læst bliver det en neddroslet RX480 i Neo'en. Det er den GPU der matcher hvad Sony taler om.

Under alle omstændigheder er maskinen allerede i produktion, hvis de vil launche i år og har bedt udviklere fra oktober om at gøre spil Neo kompatible.
Hvad sker der?
BeanoBeanoSkrevet 09/08-16 20:00, rettet 09/08-16 20:02 
Ja det bliver den nødt til at være hvis de annoncerer om een måned og kommer på hylderne få uger efter :)
JmogJmogSkrevet 09/08-16 21:37 
Konsolkongen>
Jmog: Håber du får en super god oplevelse med spillet. Du må huske at melde tilbage med meninger. Gerne first inpressions, men også om spillet forbliver godt efter 10-20 timer :)

Will do. Hjemme om fem minutter. Så starter rejsen.
Bede-xBede-xSkrevet 09/08-16 23:10, rettet 09/08-16 23:27 
Hvis nogen ser en film med multiplayer, altså hvor spillere møder hinanden må de gerne poste den.

EDIT: Og lige som jeg skriver det, dukker en tråd op på Gaf der afklarer at man slet ikke kan møde hinanden, modsat hvad der engang i mellem blev påstået (hvor det bare var svært fordi universet var stort).

EDIT 2: Kan se afklaringen ikke er helt så tydelig som først antaget.
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
Bede-xBede-xSkrevet 10/08-16 00:33 
Synes stemningen er blevet mere blandet omkring spillet. Mange er begyndt at fokusere på det Moly... Murray har sagt om spillet under udviklingen. Fx:

http://youtu.be/AE0nuW-mQ8A
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 10/08-16 01:06, rettet 10/08-16 01:10 
Ufint. Men det virker ikke til at spillet er færdigudviklet alligevel (stor day one patch, og næste allerede annonceret). Så måske det er noget de får most ind senere?

Edit: Synes det er ærgerligt at spillet har brugt Destiny's menu-system. Det var dumt og unødvendigt langsomt. D-pad kontrol med snappy cursors er tusind gange hurtigere.
Utroligt at de ikke har forstået dét. Men i en verden hvor flere og flere 2D-spil udkommer med analog kontrol only, kan det egentlig ikke undre mig... :/
Spiller nu: Phantasy Star IV
DarkbeatDarkbeatSkrevet 10/08-16 01:24, rettet 10/08-16 01:27 
Ingen multiplayer confirmed. To streamere prøvede at finde hinanden på præcis samme planet og samme sted. Det kunne de ikke.

No Man's Sky
No Man's Sky
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 10/08-16 01:51 
Hvad er der så i universets midte, hvis ikke der er andre spillere? :/
Spiller nu: Phantasy Star IV
DarkbeatDarkbeatSkrevet 10/08-16 03:11 
No Man's Sky
BeanoBeanoSkrevet 10/08-16 07:02 
Konsolkongen>
Hvad er der så i universets midte, hvis ikke der er andre spillere? :/

Den store sandhed... eller Gud der piller næse.
BeanoBeanoSkrevet 10/08-16 07:43 
Jeg har spillet det 20 min og det er crashet to gange for mig. Flot!
SumezSumezSkrevet 10/08-16 07:44, rettet 10/08-16 08:00 
Konsolkongen>
Hvad er der så i universets midte, hvis ikke der er andre spillere? :/

Peter Molyneux
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
spectrespectreSkrevet 10/08-16 08:11 
"that ship right there might be a NPC or another player. You don't know."

Denied!

Men andre kan vel stadig se alt det gøgl man har navngivet?
Keep it simpleSpiller nu: Fallout 4
Bede-xBede-xSkrevet 10/08-16 11:22, rettet 10/08-16 11:25 
Der er en der har uploaded en video med alle Atlas story points fra start til slut inklusiv fremvisning af centrum af galaksen samt slutningen. Jeg har ikke set den, men det giver sig selv at der nok er tale om massive SPOILERS:

http://youtu.be/hATxy84F2a4
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
JmogJmogSkrevet 10/08-16 13:29 
Kommer med noget mere detaljeret i aften, men jeg har hygget mig gevaldigt, haft nul bugs og tabt al tidsfornemmelse mens jeg spillede. Virker lovende.
BeanoBeanoSkrevet 10/08-16 14:27 
Bortset fra de to crashes i startes, har det været enorm godt. Jeg har spillet ca. 5½ timer og været på 5 planter i 2 systemer.

Største frustrationer pt er inventory slots som jeg stadig ikke har fået mulighed for at udvide endnu, og nogle quest reminders der er uklare og derfor bliver ved med at vises sig på skærmen - kan ikke slås fra :(
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 10/08-16 14:56 
Bede-x>
Der er en der har uploaded en video med alle Atlas story points fra start til slut inklusiv fremvisning af centrum af galaksen samt slutningen. Jeg har ikke set den, men det giver sig selv at der nok er tale om massive SPOILERS:

http://youtu.be/hATxy84F2a4

SPOILER-TEKST:
Mange tak for link til videoen. Det bekræftede desværre alt det jeg havde forudset, at der ikke er nogen mening med noget af det. Det var egentlig rigtig godt at vide på forhånd hvis jeg skulle give mig i kast med det, for det lader ikke til at ville kunne holde min interesse i over hundrede timer alligevel.
Det er selvfølgelig skuffende at de har løjet og vildledt deres kunder så voldsomt under hele forløbet :(

Og så lige lidt fyldtekst herunder, for at aflede opmærksomheden for dem der gerne vil spille spillet, fra spoiler-delen oppe over, som jo af uforklarlige grunde er gennemsigtige.
Spiller nu: Phantasy Star IV
jaesjaesSkrevet 10/08-16 15:46 
Første post-patch-anmeldelse jeg er stødt på. De giver det et 'Nay'.

Jeg læser ikke anmeldelser fra spillet pga. risiko for spoilers, men kan ved en meget løs skimning se, at anmelderen både nævner crashes og spildesign som minus. Men også noget om prisen/indie/AAA, der umiddelbart virker fjollet.

http://www.popzara.com/games/game-reviews/no-mans-sky/
jaesjaesSkrevet 10/08-16 17:33 
Yderligere et par anmeldelser, hvor de har spillet med patchen. Heldigvis mere positive :)

http://www.powerpyx.com/no-mans-sky-review-ps4/ (7.9)

http://www.readersgambit.com/no-mans-sky-ps4-review/ (8.5)
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 10/08-16 18:17 
Giant Bomb har en virkelig god snak om spillet i deres bombcast. De kommer godt rundt om alle spillets mangler og problemer, men er alligevel forholdsvis positive.
https://youtu.be/A8ziMqtSpdM
Spiller nu: Phantasy Star IV
JmogJmogSkrevet 10/08-16 19:14, rettet 10/08-16 19:19 
Jmog>
Kommer med noget mere detaljeret i aften,

Kaptajnens Log: Stjernedato... Godt spørgsmål.

Jeg er styrtet ned på en ukendt planet. Jeg er usikker på præcis hvad der førte mig hertil, da jeg ser ud til at have fået hukommelsestab i forbindelse med min lidt for hårde nødlanding. Mine erindringer er dog ikke det eneste der er til rotterne, for mit stakkels skib har bestemt kendt bedre dage. Motorer, affyringsraketter - hvor er en intergalaktisk mekaniker når man har brug for ham, suk.

Efter at have undersøgt skaderne tog jeg bestik af mine omgivelser. Jeg ser ud til at være nødlandet i hvad der enten er en lille dal eller resterne af et gammelt krater. Luften har en ubehagelig grøn tone og mit exosuit fortæller mig at på trods af der KUN er 37 grader varmt, så er luften ikke sund for mig. De meget høje, mørkerøde plantelignende gevækster bærer kun en fjern lighed med Jord-planter. Fem meter høje med tre-fire kæmpestore blade. Den trælignende stamme nærmest snor sig omkring et lilla, pulserende center. Faktisk er jeg ikke sikker på om det er en form for primitiv livform, for det virker næsten som om de trækker vejret.

Apropot trække vejret, så er mit Exosuit nede på 50% kapacitet nu. Jeg tjekker hvad jeg har på mig for at finde ud af hvad mine muligheder er. Jeg har et multitool som.... Whoooa! Kraftig laserstråle, der kommer ud af den, når jeg trykker på aftrækkeren. Det skal nok blive nyttigt. Min hjelm fortæller mig, at den røde krystal, der stikker op ad jorden flere steder i krateret består af kulstofbaseret materiale. Min laser får den hurtigt brudt ned til mindre stykker, og jeg finder straks ud af at de kan bruges til at genoplade mit exosuits life support. Herligt, nu burde det være sikkert at gå på opdagelse udenfor krateret.

På vej op ad de stejle sider (jeg har en jetpack, wohoo!), støder jeg på en ny type krystal - denne gang jern. Var det ikke et af de elementer, som mit skib fortalte mig, jeg skulle bruge til reperationerne? Tjekker skibets status i mit suits menu og jo, den er god nok. Jeg skal bruge masser af jern. Nynnende for mig selv går jeg agurk med laseren, men stopper brat, da jeg hører en uventet mekanisk lyd. Jeg vender mig om og ser en lille drone komme flyvende direkte mod mig. Ganske usikker på min lasers brugbarhed i kamp skynder jeg mig hastigt om bag en nærliggende kampesten. Dronen stopper så snart den når til mit mineralske offer - resterne af jernkrystallen - og foretager tilsyneladende en eller anden form for scanning. Lydene den udbryder lader mig ikke i tvivl; den er sur. Velvidende at jeg har begået den lokale variant af "træd ikke på græsset!" kravler jeg videre op af krateret og væk fra den mekaniske opsynsmand.

Landskabet der strækker sig foran mig er lige dele imponerende og trøstesløst. Ekstremt bakket med totter af sygeligt gult græs og flere af de trælignende gevækster der omkransede krateret. Men hov, hvad er det? Hvad der ligner en krydsning mellem et næsehorn og en gravhund kommer galopperende mod mig. Heldigvis har den gravhundens størrelse, så jeg kigger med lige dele undren og moro på den lille grøngule spilop. Tilsyneladende havde han ikke set mig og jeg var bare på hans rute, for han vender straks omkring og spæner endnu hurtigere væk, da han er et par meter fra mig og bemærker at jeg egentlig ikke var en interessant plante. Jeg hiver mit scanningsvisir frem og undersøger ham. Jeg har opdaget en ny dyreart! Det autogenererede navn som visiret foreslår er noget uelegant, så jeg vælger at kalde ham en Rexianer (der er noget hundeagtigt over ham) og uploader det til galaksedatabsen.

75% lifesupport. Shit, jeg bliver nødt til at finde de forbandede elementer mit skib skal bruge, så jeg kan komme væk fra den her planet. Jeg aktiverer min scanner og kan straks se hvilke elementtyper der er i min nærhed. Kulstofbaseret er klart den variant der er mest af, hvilket kun er godt, da det er hvad der holder mig i live. Så længe jeg kan finde den slags, så kan jeg fortsætte. Zinc og især Hedrium, som jeg skal bruge en hel del af, har jeg dog intet fundet af, så jeg drager afsted i den vide verden.

Jeg støder på flere Rexianere undervejs i forskellige størrelser og temperamenter. Nogen af dem stikker af så snart de ser mig mens andre leger ubekymret med hinanden lige indtil jeg er et par meter væk. De er nuttede. Landskabet er noget ensformigt, men pludselig finder jeg et stort hul i jorden. Bunden ser ikke ud til at være længere nede end at jeg vil kunne komme op igen via min jetpack, så jeg tager chancen og hopper derned.

Wow. Det er svært at beskrive hvor meget smukkere planetens underjordiske rige er, men de orange stalaktitter, lyseblå stalagmitter og et helt andet og flottere planteliv hernede tager næsten pusten fra mig. Og mineraler i stride strømme. Mens de var til at finde her og der på overfladen er det her et rent slaraffenland. På 30 sekunder har jeg alt det jern jeg skal bruge og kulstofbaseret materiale nok til timers udforskning. Hulen ser ud til at strække sig længere nedad, så jeg drager glad på opdagelse i mit nye paradis. Her er smukt, her er stort, her er mange forskellige forgreninger og... Fuck, jeg er faret vild. Det tager mig 45 minutter at finde indgangen til hulen igen og jeg er ikke kommet i nærheden af at have udforsket hele netværket af huler. Til gengæld fandt jeg rigelige mængder Hedrium og Zinc, så nu kan jeg reparere mit skib!

Reperationerne går tjept og så er det tid til at lette. Jeg forlader ikke atmosfæren med det samme, men flyver lidt rundt for at danne mig et overblik over det kæmpe område jeg har spenderet de sidste par timer med at udforske. Det er slet ikke "kæmpe". Efterhånden som jeg stiger kan jeg se at det kun dækkede et lille hjørne af en halvø på et langt større kontinent. Da jeg bryder atmosfæren og befinder mig i rummet afslører et kig tilbage at "kontinentet" blot er en mellemstor ø. Det er en fucking stor planet.

Mit lastrum er fyldt til bristepunktet med mineraler. Min flight computer har sat et waypoint til nærmeste handelsstation, som ser ud til at ligge i omløb om en planet i den anden ende af solsystemet. Min omtågede hjerne eksperimenterer med skibets styring til jeg finder ud af hvordan jeg giver impulsmotoren fuldt skrald og sætter af i høj fart mod handelsstationen. Undervejs stopper jeg et par gange og øver mine skydefærdigheder mod uskyldige asteroider. De fleste af dem indeholder kulstof, hvilket jeg kan bruge til at genoplade min brændstofsmængde, efter det heftige forbrug som liftoff fra planeten krævede.

Jeg er fremme ved handelsstationen. En kæmpestor sort obelisk i rummet. Ingen prejer mig over radioen. Gad vide om den stadig virker. Jeg lægger an til landing i hvad der bedst kan beskrives som en stor tom hangar der i et parallelunivers ville være beskrevet som "noget fra Tron Legacy". Jeg får dog ikke lang tid til at udforske før et nyt skib melder sin ankomst. Andre rumfarere! Jeg går straks over for at hilse på den nyankomne. Han viser sig tydeligvis ikke at være af min egen race, jeg fatter i hvert fald ikke en dyt af hvad han siger, men fagterne gør mig det klart at han er interesseret i at sælge sin last. Måske han også kunne være interesseret i min...?

Jeg begiver mig derfra en smule rigere og nu i besiddelse af materiale til at reparere mit skibs skrog og skjolde hvis jeg skulle være så uheldig at blive angrebet af pirater. Videre til den nærliggende planet. Ude fra rummet lignede det en blanding af massive mængder blåt vand og snørklede brune landmasser. Efter jeg brød gennem atmosfæren blev det dog klart for enhver at det her er en langt mere gold og stenet planet end den jeg kom fra. Her er stort set ingen planter, så jeg giver den navnet Rockford. Mens jeg flyver gennem atmosfæren må jeg dog beundre de flotte kyststrækninger. Jeg var ikke klar over hvor meget jeg var kommet til at savne vand.

I mangel af både dyre og planteliv bliver jeg dog draget af et signal halvvejs rundt om planeten. Jeg går højt nok op i atmosfæren til at mit skib vil tillade mig at træde sømmet i bund på impulsmotoren og snart efter kan jeg lande på en gold slette, hvor nogen tilsyneladende har oprettet en base til en videnskabelig ekspedition. Medlemmerne er dog forlængst forsvundet, så jeg kan gennemgå deres efterladenskaber i ro og mag. Det lykkes mig at finde tegninger over hvordan man bygger en blaster og jeg har heldigvis lige de elementer der skal til. Basen er delt op i flere separate moduler, men det sidste jeg besøger har en låst dør af jern. Er det indbrud, hvis ejeren har forladt planeten? Jeg når ikke at teste denne teori før jeg hører en velkendt lyd: En Drone. Den kommer langsomt flyvende gennem basen - tilsyneladende ikke på udkig efter mig specifikt, men hvis dens handlingsmønster ligner den sidste, så vil den ikke være positivt indstillet overfor at jeg madrer en dør.

Nysgerrighed kæmper en brav kamp mod påpasselighed i mit sind indtil dumdristighed kommer ind og gør det til en unfair kamp. Så jeg hiver blasteren frem og skyder dronen. For som de siger, dead drones tell no tales. Desværre gælder det kun hvis man rent faktisk er i stand til at dræbe førnævnte drone, fordi dens umiddelbare reaktionen er en blanding af shock, indignation og fuldstændig uhæmmet vrede. Ja, i den rækkefølge. Jeg har ikke skadet den synderligt, men kors hvor bærer den nag, for den gør sit bedste for at skyde mig i smadder med sin egen indbyggede blaster. Heltemodigt tager jeg kampen op. Altså lige indtil dens to kolleger ankommer på scenen og jeg heltemodigt beslutter at flygte mod mit skib. Jeg løber og flyver op og ned med min jetpack for at undgå at blive begravet Rockford. Det lykkes og jeg forlader i al hast planeten.

Jeg vil prøve at finde en ny planet og forhåbentlig nogle tegninger over hvordan jeg bygger en hyperdrive, så jeg kan forlade solsystemet. Min rejse er kun lige begyndt.

Det var mine første fire-fem timer med No Man´s Sky.
WehnerWehnerSkrevet 10/08-16 19:44 
Og det føles ikke grindy i forhold til at samle materialer?
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
OdinOdinSkrevet 10/08-16 19:51 
Vidunderlig første log, Jens! Husk at krydsposte på Geek Culture.
Bede-xBede-xSkrevet 10/08-16 19:59, rettet 10/08-16 20:04 
Et par anmeldelser mere:

Sterling giver det 5/10. Hans side er nede pt. men den kan findes her: http://webcache.googleusercontent.com/search?q=cache:http://www.thejimquisition.com/no-mans-sky-review/

Karak fra ACG siger rent/wait for a sale (hans middel karakter): http://youtu.be/1ASL8WAd8kg

Mange crashes synes at være et gennemgående tema i flere af de anmeldelser jeg har set.
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
Bede-xBede-xSkrevet 10/08-16 20:06, rettet 10/08-16 20:11 
Wehner>
Og det føles ikke grindy i forhold til at samle materialer?

Er det ikke det primære gameplay loop? Sterling skriver:

If you’re not sick of the hundreds of survival games out there already then No Man’s Sky, with its endless resource collection and irritating inventory management, might be for you.

For anybody else, the allure of hopping from planet to planet just isn’t all that intriguing – once you’ve completed a long and dull journey from one world to another, you’re going to touch down and basically do what you did everywhere else.
(..)

Upon encountering a large, dinosaur-like creature, I proceeded to use my shitty jetpack (and boy is it shitty) to ride on its back. I thought that would be fun. Instead, I just fell through its back because it had no solidity, leaving me to sigh and return to yet more mind-numbing resource collection.
(..)

The endless collection of resources needed to refill multiple fuel sources is a total drag, but it’s really the best bit of substance the game has to offer. An incessant journey from planet to planet, zapping carbon and iron out of plants and stones so you can journey to more planets in order to zap more plants and stones.
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
JmogJmogSkrevet 10/08-16 20:55 
Wehner>
Og det føles ikke grindy i forhold til at samle materialer?

Nej, i hvert fald ikke endnu. Eneste irritationsmoment indtil videre har været manglende inventory slots, men det har jeg hørt man kan opgradere, så det ser jeg frem til. Selve det at finde og mine materialer har kun været sjovt.

Rar detalje, når man handler med folk: Der vises altid hvor meget over/under deres pris er i procent i forhold til galaksegennemsnittet.
BeanoBeanoSkrevet 10/08-16 21:25, rettet 10/08-16 22:02 
Jeg er rendt ind i en fejl hvor objective markers forsvinder. Selv efter genstart af spillet forsvinder de efter nogle sekunder :(

EDIT: Hvilket gør spillet umuligt at komme videre i for mig. Grrr...
JmogJmogSkrevet 10/08-16 22:24 
Kommer de heller ikke frem, hvis du scanner (L3)?
BeanoBeanoSkrevet 10/08-16 22:27 
Nope. Har genstartet spillet flere gange og de forsvinder med det samme hver gang :(
jaesjaesSkrevet 11/08-16 03:51 
Hmm, essensen af den store fokus på udforskning, Hello games har nævnt, lyder lidt for repetitiv. Den info er baseret på at søge på relevante søgeord i fem anmeldelser - som nævnt vil jeg ikke læse hele anmeldelser fra lige netop dette spil - så forventer ikke at høre noget som ændrer min holdning, desværre. Håber selvfølgelig på, at nogle af jer som har spillet det kan pille dette mulige kritikpunkt ned :)

At opdage dyr, mineraler, planter osv. virker som en fed ting ved spillet. Men det lyder samtidig som om, der ikke er større unikke ting at falde over.

Jeg havde håbet på at man indimellem opdagede store forladte byer, skumle underjordiske laboratorier, fantastiske ruiner etc etc. Steder ala Black Reach i Skyrim. Naturligvis mindre unikke pga. spillets computergenererede natur, men stadig noget der kunne give wow-øjeblikke med 4-5 timers mellemrum.

Jeg ved godt der er ruiner, rumstationer m.m. i spillet, men det lyder til at alt man opdager - i hvert fald de første ret mange timer - er gentagelser og/eller ting man ikke rigtigt taber kæben over.
BeanoBeanoSkrevet 11/08-16 07:12, rettet 11/08-16 07:13 
Alt jeg har set de første 6+ timer har været varianter af bestemte temaer af bygninger, monolitter, baser, etc. Kan være der er sjældne og unikke ting af finde, evt. senere, men tvivler på HS har haft resourser til at håndbygge unikt og kompleks indhold i stor stil. Lille udviklingsteam på ca. 15 personer svjv.
BeanoBeanoSkrevet 11/08-16 07:19 
Suk...

http://www.eurogamer.net/articles/2016-08-10-how-to-avoid-no-mans-skys-allegedly-game-breaking-glitch
BeanoBeanoSkrevet 11/08-16 08:29, rettet 11/08-16 08:33 
Det lykkedes mig at komme videre i spillet efter nogle timer. Objective markers var som sagt væk og kunne heller ikke finde rumstationen efter længere søgen, men jeg spottede pludseligt en lille prik omkring en planet på himlen - få pixels stor. Jeg skyndte mig at at flyve derud og det var heldigvis rumstationen. Efter jeg gennemføre et objective på stationen, begyndte markers igen at fungere, Pyha!

Jeg har forøvrigt geninstalleret spillet for at se om det fixer crashes. Et forsøg værd.
3of193of19Skrevet 11/08-16 09:29 
Konsolkongen>
Hvad er der så i universets midte, hvis ikke der er andre spillere? :/

"What does God need with a starship?"
BeanoBeanoSkrevet 11/08-16 09:38 
+5
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 11/08-16 12:29, rettet 11/08-16 12:35 
Bede-X linker til svaret lidt længere oppe.
Spiller nu: Phantasy Star IV
WehnerWehnerSkrevet 11/08-16 12:34 
Jeg har tænkt på noget...

Beano>
Kan være der er sjældne og unikke ting af finde, evt. senere, men tvivler på HS har haft resourser til at håndbygge unikt og kompleks indhold i stor stil. Lille udviklingsteam på ca. 15 personer svjv.

Hello Games er et mikroskopisk hold sammenlignet med Naughty Dog, Bungie osv. Derfor har de tænkt smart og lavet den her matematisk beregnede verden. Både fordi de ikke har personale til at (hånd)lave en tilfredsstillende verden selv, men også fordi det er en særpræget idé, der skiller sig ud.

Når de sælger No Man's Sky, tager de samme pris som de store softwarehuse tager for deres spil. Fortjenesten må være enorm, hvis spillet bliver et hit. Kolo-enorm. Jeg vil gerne spille det, når jeg er helt færdig med Witcher-udvidelserne, men jeg kan mærke, at jeg hellere vil betale lidt mindre...
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
BeanoBeanoSkrevet 11/08-16 12:50 
Sony tager sikkert deres pæne del af lagkagen da de har hjulpet med at finansiere festen, men ja de får næppe pengeproblemer til det næste spil, og forhåbentligt at kunne servicere NMS med nye features og indhold et stykke tid endnu.
528 emne(r).
« < 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 > »

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig