X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

No Man's Sky


Svar
jaesjaesSkrevet 08/12-13 19:37, rettet 09/12-13 07:04 
Så at Joe Danger-folkenes næste spil blev annonceret i nat på VGX. Jeg er godt nok ikke den helt store fan af ekstrem randomisering, men damness, det ser imponerende ud. Hav, planeter, atmosfæren og rummet kan udforskes i 1. person i én køre. Og det er udviklet af kun fire personer.

Ser ud til, at det bliver et af de nymodens spil, der blander singleplayer og multiplayer. Indtil vide... Se hele indlægget
528 emne(r).
« < 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 > »

Svar
JmogJmogSkrevet 02/08-16 18:27 
1up>
Helt klart. Jeg var slet ikke interesseret i spillet hvis jeg skulle bruge hundredevis af timer på at komme til midten hvis det eneste jeg lavede var at opgradere og flyve videre. Den mængde tid er jeg ikke interesseret i at bruge.

Det synes jeg er en helt forkert tilgang til spillet. Som Odin skriver handler det om rejsen, ikke målet. Du bestemmer bare selv hvor lang rejsen skal være.

Man skal absolut ikke spille det, fordi man gerne vil se slutningen på spillet. Det handler om udforskning og konstant at se nye ting. Ikke at "gennemføre" spillet.
FancyPantsFancyPantsSkrevet 02/08-16 18:32, rettet 02/08-16 18:33 
Jmog>
Alle starter i nogenlunde samme afstand fra centrum. Ingen starter samme sted.

Fornemt.
Det havde også været en omgang fjol, hvis nogle mere eller mindre kunne starte en halv dagsrejse fra centrum, imens andre ville starte helt ude i udkanten af universet.

Da jeg spillede Elite: Dangerous ved jeg ærlig talt ikke hvad "slutmålet" var med spillet.
Jeg kunne sikkert have undersøgt hvordan jeg bedst kunne optimere min indtægt, og hvad der nu ellers var påkrævet for at købe det "bedste" skib.
- I stedet valgte jeg den der ineffektive tilgang, hvor jeg i stedet bare var underholdt af spillet - hvad enten det var når jeg indløste bounties med min hurtige lille fighter, eller når jeg skiftede til mit transportskib og fløj en lang handelsrute.
PEW PEW PEWSpiller nu: StarCraft II: Legacy Of..., Monster Hunter: World, Warframe
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 02/08-16 19:08 
Jmog>
Det synes jeg er en helt forkert tilgang til spillet. Som Odin skriver handler det om rejsen, ikke målet. Du bestemmer bare selv hvor lang rejsen skal være.

Man skal absolut ikke spille det, fordi man gerne vil se slutningen på spillet. Det handler om udforskning og konstant at se nye ting. Ikke at "gennemføre" spillet.

I et spil der reelt set ikke handler om mere end man selv har fantasi til, er det så ikke ret underligt at lege dommer over hvordan spillet bedst spilles? :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
BeanoBeanoSkrevet 02/08-16 19:12, rettet 02/08-16 19:12 
"I et spil der reelt set ikke handler om mere end man selv har fantasi til [...]"

Det er så spørgsmålet... :)
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 02/08-16 19:13 
Bevares, men det er det indtryk jeg har fået og de har ikke sagt andet der afviser det. Men det kan selvfølgelig være at de holder en masse kort tæt på hånden for at undgå spoilers :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
JmogJmogSkrevet 07/08-16 02:30 
Flere amerikanske retailere har brudt street date og det er begyndt at gå stærkt i tråden på Neogaf efterhånden som folk med spillet poster.

Konsensus er indtil videre udelukkende positiv. Folk er vilde med det.
JmogJmogSkrevet 07/08-16 11:39 
Lidt info fra folk der har spillet det:

Planeter ER virkelig på størrelse med ægte planeter og måner. En spiller, der fløj rundt i atmosfæren og ville til et interessant kontinent han havde set ude fra rummet, estimerede at det ville have taget ham en halv time i fuld fart, så han valgte at forlade atmosfæren, så han kunne bruge sit skibs boost-power istedet til at komme rundt om planeten hurtigere.

En spiller faldt over en planet, der var lige så interessant/flot/omfattende i landskab, plante- og dyreliv som det vi har set i de officielle videoer. Han har indtil videre spenderet over 4 timer på den ene planet, fordi den er så interessant. Den har også et kæmpe netværk af flotte huler, som han udforsker.

Rumkamp er rigtig sjovt med arcadeagtig action. Tænk Wing Commander. Mulighed for at lave pitch/roll.

"Survival"-delen skal tages ret seriøst. Der er ingen automatisk regenerering af brændstof, skjolde etc. Så man skal sørge for at havde de rigtige elementer med, så man ikke kommer i klemme.
JmogJmogSkrevet 07/08-16 18:44, rettet 07/08-16 18:45 
Holyfucking shit. Da de sagde de ville opdatere spillet kontinuerligt (og gratis, hvis salgstallene tillader det), så mente de det. Der kommer en update i morgen med følgende ændringer. Det er forresten blevet skudt ned det med at man kan nå centrum af galaksen hurtigt - det var pga en bug/exploit som rettes i morgen.

"The Three Paths – there are now new, unique “paths” you can follow throughout the game. You must start the game on a fresh save, with the patch, as early choices have significant impact on what you see later in the game, and the overall experience.
The Universe – we changed the rules of the universe generation algorithm. Planets have moved. Environments have changed biomes. Galaxies have altered shape. All to create greater variety earlier. Galaxies are now up to 10x larger.
Diversity – Creatures are now more diverse in terms of ecology and densities on planets.
Planets – we’ve added dead moons, low atmosphere and extreme hazardous planets. Extreme hazards include blizzards and dust storms.
Atmosphere – space, night time and day skies are now 4x more varied due to new atmospheric system, which refracts light more accurately to allow for more intense sunsets.
Planet rotation – play testing has made it obvious people are struggling to adjust to this during play so it’s effects have been reduced further…
Terrain generation – caves up to 128m tall are now possible. Geometric anomalies have been added. Underwater erosion now leads to more interesting sea beds.
Ship diversity – a wider variety of ships appear per star system, and are available to purchase. Cargo and installed technology now vary more, and ships have more unique attributes.
Inventory – ship inventories now store 5 times more resources per slot. Suit inventories now store 2.5 times more per slot. This encourages exploration and gives freedom from the beginning. We’re probably going to increase this even further in the next update, for people in the latter game phases, and will allow greater trading potential.
Trading – trading is deeper. Star systems and planets each have their own wants and needs, based off a galactic economy. Observing these is the key to successful trading. We still working on adjusting this based on how everyone plays, but all trading values have been rebalanced across the galaxy, giving a greater depth. A bunch of trade exploits were uncovered and have been removed
Feeding – creatures now have their own diet, based on planet and climate. Feeding them correctly will yield different results per species, such as mining for you, protecting the player, becoming pets, alerting you to rare loot or pooping valuable resources.
Survival – recharging hazard protection requires rare resources, making shielding shards useful again. Storms can be deadly. Hazard protection and suit upgrades have been added. Liquids are often more dangerous
Graphical effects – Lighting and texture resolution have been improved. Shadow quality has doubled. Temporal AA didn’t make it in time, but it’s so close
Balancing – several hundred upgrades have had stat changes (mainly exo-suit and ship, but also weapon), new upgrades have been added.
Combat – Auto Aim and weapon aim has been completely rewritten to feel more gentle in general, but stickier when you need it. Sentinels now alert each other, if they haven’t been dealt with quickly. Quad and Walker AI is now much more challenging, even I struggle with them without a powered up weapon.
Space Combat – advanced techniques have been introduced, like brake drifting and critical hits. Bounty missions and larger battles now occur. Pirate frequency has been increased, as well as difficulty depending on your cargo.
Exploits – infinite warp cell exploit and rare goods trading exploit among other removed. People using these cheats were ruining the game for themselves, but people are weird and can’t stop themselves ¯\_(シ)_/¯
Stability – foundations for buildings on super large planets. Resolved several low repro crashes, in particular when player warped further than 256 light years in one session (was only possible due to warp cell exploit above).
Space Stations – interiors are now more varied, bars, trade rooms and hydroponic labs have been added
Networking – Ability to scan star systems other players have discovered on the Galactic Map, increasing the chance of collision. Star systems discovered by other players appear during Galactic Map flight
Ship scanning – scanning for points of interest from your ship is now possible. Buildings generate earlier and show up in ship scans
Flying over terrain – pop-in and shadow artefacts have been reduced. Generation speed has been increased two fold (planets with large bodies of water will be targeted in next update)
Writing – The Atlas path has been rewritten by James Swallow (writer on Deus Ex) and me. I think it speaks to the over-arching theme of player freedom more clearly now. Early mission text has been rewritten to allow for multiple endings."

Og de arbejder pt på nogle ret fede ting til næste opdatering:

"Next up we’re adding the ability to build bases and own giant space freighters. Temporal AA and my new cloud rendering tech should be coming soon too. It will really change the game again, and enhance it visually."
Bede-xBede-xSkrevet 07/08-16 19:12 
Det lyder som en god opdatering og den næste endnu bedre. Mht. det med at Atlas path er blevet ændret.. Er der en slags historie i spillet? Ved ikke helt om man kan stille spørgsmålet uden at spoile noget for sig selv.
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
BeanoBeanoSkrevet 07/08-16 19:15 
Ja, det er spoilers i patch-notes, det advarede de også om på sitet.
Bede-xBede-xSkrevet 07/08-16 19:17 
Åh, det var jeg ikke klar over.

Første anmeldelse er kommet (8/10):

http://www.neogaf.com/forum/showthread.php?t=1259409
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
SumezSumezSkrevet 07/08-16 21:16 
Rigtig meget i den patch er jo bare en del af deres udvikling :) Alt der har at gøre med algoritmen der genererer universet, planeter, flora og fauna kan jo ikke ændres når først spillet er officielt udgivet :)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
BeanoBeanoSkrevet 08/08-16 09:01 
Moderne spil:

Spillet på disk: Alpha version
Dag 1 patch: Beta version
Patch 2-5: Final version... måske :D
BeanoBeanoSkrevet 08/08-16 19:36 
Hello Games vil spille NMS kl 20:30 som kan ses på twitch her:
http://twitch.tv/hellogamesofficial
JmogJmogSkrevet 08/08-16 19:56 
Værd at bemærke, hvis man vil have spillet så hurtigt som muligt: Det udkommer i morgen på US PSN og i overmorgen på EU PSN (og i europæiske forretninger). Forudbestiller man, så preloader den spillet og er det fra US PSN, så unlocker det om ca. 10 timer. Det har jeg lige gjort og så vil den downloade patchen, mens jeg er på arbejde, så spillet er klart til når jeg kommer hjem. Herligt.

Koster 402kr på US PSN.
3of193of19Skrevet 08/08-16 20:09 
Med nogle spil skal man dog være lidt forsigtig med at hente fra US PSN, især online spil (hvis man f.eks. har PS Plus på sin EU konto), der har microtransactions.
Fik problemer med min US udgave af Street Fighter V, hvor jeg ikke kunne købe addons for penge til min EU profil, da spillet var hardcodet til at hente fra US store, som jeg ikke kan komme på med EU konto.
Suk, hvor ER Microsoft bare længere fremme i skoene med at få deres store til at køre gnidningsløs...
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 08/08-16 20:13 
:O Når jeg tænker på hvor meget bullshit M$ har udsat mig for i årenes løb.
Har endnu aldrig oplevet at noget har været regionslåst mellem landene inden for Europa på PS store.

Dengang min Live konto stadig var skotsk var der hyppigt DLC jeg ikke måtte købe, når min maskine gik på fra dansk IP.
Spiller nu: Phantasy Star IV
3of193of19Skrevet 08/08-16 20:20, rettet 08/08-16 20:21 
Det er ikke længere et problem på One. Du skifter bare til den region du vil bruge Store fra, genstarter maskinen og voila!
Det eneste problem er at man ikke kan bruge danske kreditkort udenfor Danmark (det blev "fikset" ca 6-10 måneder efter launch) længere, men det er det Amazon Gift Cards er til for :)
DunwichDunwichSkrevet 08/08-16 20:24 
http://www.eurogamer.net/articles/2016-08-08-no-mans-sky-has-an-enormous-day-one-patch-that-adds-multiple-endings

Utroligt at spillet kun fylder 3.69 GB - med mindre det er en fejl i artiklen. Jeg kan ikke lade være med at spekulere over, hvor stort og afvekslende det kan være.
BeanoBeanoSkrevet 08/08-16 20:28 
3of19>
Med nogle spil skal man dog være lidt forsigtig med at hente fra US PSN, især online spil (hvis man f.eks. har PS Plus på sin EU konto), der har microtransactions.

Nogle? Så vidt jeg ved er alle PSN køb er regions-låse til spillet, dvs. US spiludgave=køb fra US Store, osv. Det var også tilfældet på PS3.
BeanoBeanoSkrevet 08/08-16 20:29, rettet 08/08-16 20:31 
Dunwich>
Utroligt at spillet kun fylder 3.69 GB - med mindre det er en fejl i artiklen. Jeg kan ikke lade være med at spekulere over, hvor stort og afvekslende det kan være.

Det er kun grund-assets som fylder, som blandes og varieres i næsten uendeligt grad.

Spillet fylder dog 5GB med den seneste patch som også skulle have bedre textures og flere varianter.
OdinOdinSkrevet 08/08-16 20:43, rettet 08/08-16 20:44 
Dunwich>
Utroligt at spillet kun fylder 3.69 GB - med mindre det er en fejl i artiklen. Jeg kan ikke lade være med at spekulere over, hvor stort og afvekslende det kan være.

Netop fordi spillet beror så meget på algoritmer, skal både modeller og teksturer være enormt fleksible og kunne auto-genereres i milliarder af permutationer. Derfor giver det ingen mening at anvende de enorme mængder komplekse prefabs og masser af håndlavet artwork som moderne AAA-spil normalt består af - og det er typisk det der optager det meste af den plads et spil fylder. Så den lille størrelse giver faktisk rigtig god mening. Hele No Man's Sky-teamet var i øvrigt på kun 13 mennesker da det var størst, så de har opereret med en brøkdel af den mængde artists der normalt indgår i en produktion af et spil i den klasse.
BeanoBeanoSkrevet 08/08-16 20:49 
Lidt Dark Souls inspiration med man skal finde ens loot efter man dør.
OdinOdinSkrevet 08/08-16 20:54, rettet 08/08-16 20:55 
Det er der nu rigtig mange spil hvor man gør. Jeg tænkte Diablo. I Dark Souls beholder du dit loot når du dør. Det eneste du taber er din currency. I Diablo taber du rent faktisk hvad du har på dig.
BeanoBeanoSkrevet 08/08-16 21:01 
ok ;) Har aldrig spillet Dark Souls, kun Demon's Souls og troede det var identisk...
SumezSumezSkrevet 08/08-16 21:28 
Det er det samme i Demon's Souls. Alle Souls spillene er i virkeligheden enormt tilgivende mht. dødsmekanikken. Du kan hoppe ned i en fælde og samle ting op og ofre livet, men stadig beholde det du samlede op. Det er kun exp/currency der forsvinder, og det bruger du alligevel hele tiden. Den første fejl mange "n00bs" gør er netop at tillægge souls for stor værdi, og sætte livet på spil i forsøget på at få dem igen. :)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
BeanoBeanoSkrevet 08/08-16 21:36 
Så husker jeg bare forkert ;)
Bede-xBede-xSkrevet 08/08-16 21:52, rettet 08/08-16 22:00 
Der er ved at være mange positive impressions på udenlandske forums, så det kan sgu være det leverer. Sad og læste fra en bruger på Rllmuk som ligesom mange andre har taget billeder og film af sin oplevelse med spillet, og miljøerne virker meget dragende, trods den procedurale generation. Det er de små ting som at finde et klippefremspring, en oversvømmet underjordisk hule eller et sært dyr, der synes at drive oplevelsen.

Jeg føler mig lidt fristet :)
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
SumezSumezSkrevet 08/08-16 22:56, rettet 08/08-16 22:56 
Det er helt klart en lettelse at høre. Er spændt på hvor længe det så fænger. :) Venter nok lidt før jeg køber, men skal helt sikkert have det.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
WehnerWehnerSkrevet 08/08-16 22:58 
Det kunne godt være en af de titler, hvor det giver noget at være med fra starten.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
SumezSumezSkrevet 08/08-16 23:27 
Hvad da? Er humlen ikke at universet er så stort at alle får lov til at starte i deres helt unikke hjørne?
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
WehnerWehnerSkrevet 08/08-16 23:36 
Jeg har bare på fornemmelsen, at det er sådan et spil, hvor der kommer mange historier og små patches den første periode. Det kan det godt være spændende at være en del af. Det er selvfølgelig bare et gæt.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
3of193of19Skrevet 09/08-16 01:02 
Beano>
3of19>
Med nogle spil skal man dog være lidt forsigtig med at hente fra US PSN, især online spil (hvis man f.eks. har PS Plus på sin EU konto), der har microtransactions.

Nogle? Så vidt jeg ved er alle PSN køb er regions-låse til spillet, dvs. US spiludgave=køb fra US Store, osv. Det var også tilfældet på PS3.

Almindeligvis er det jo ikke noget problem, du henter DLC til hjemmemaskinen, og alle profiler kan så spille det. Men især microtransactions ser ofter ud til at være bundet direkte til din PSN profil, og hvis du f.eks. plejer at spille med din EU profil, kan du så ikke købe f.eks. outfits i Street Fighter V hvis du bruger US udgaven af spillet. Køber du outfits med din US profil, virker det så KUN med den profil, ikke med din EU ditto.
BeanoBeanoSkrevet 09/08-16 07:27 
Skørt det kan være en overraskelse.
Bede-xBede-xSkrevet 09/08-16 07:44, rettet 09/08-16 07:48 
Jim Sterling virker meget lidt imponeret (hans mening opsumeres i det sidste minut):

http://youtu.be/_aLNKkjzoWQ
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
JmogJmogSkrevet 09/08-16 08:59 
Har ikke set videoen, men efter kun et par timers spil? Synes det er liiige lovligt hurtigt for en anmelder at melde noget ud om så stort/langt et spil.
BeanoBeanoSkrevet 09/08-16 09:01, rettet 09/08-16 09:11 
Heller ikke en anmeldelse - hans første indtryk og siger i videoen at han vil spille det meget mere før anmeldelse.

Edit: Men det er jo også bare Jim der er Jim. Jeg så hans ABZU impressions (som ellers var meget positive) hvor han ikke kunne finde ud af at trykke på een knap for at svømme med dyrene. Frusterende :D
SumezSumezSkrevet 09/08-16 09:19 
Men umiddelbart lyder hans tanker da rimelig velovervejede og velbegrundede. Har I set hele videoen? Synes det hele lyder fuldstændig forventeligt for et proceduralt genereret spil. Han siger ikke det er et dårligt spil, bare at folk måske forventer lige lovlig meget fra det.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
BeanoBeanoSkrevet 09/08-16 09:22 
Ja da, men heller ikke overraskende hvis han ikke har fundet noget "wow" efter blot et par timer.
SumezSumezSkrevet 09/08-16 09:30 
Når det så er sagt, så synes jeg, ud fra Stelings video, faktisk at spillet så ret interessant ud. Ligner stadig noget der ret hurtigt kan blive kedeligt, men håber det kan fås til en mere fornuftig pris inden alt for længe. :)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
BeanoBeanoSkrevet 09/08-16 09:36 
Prisniveauet syntes jeg faktisk også er sårn lidt off, men giver det nu alligevel en chance fra dag 1 :D
HG virker dedikerede og villigere til at udvide spillet løbende med nye features og indhold, så mon ikke det bliver investeringen værd uanset... bare de ikke går DLC/MT-amok ;)
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 09/08-16 10:08 
Jeg synes han fint bekræfter alt det jeg havde mistænkt spillet for at være, hvilket selvfølgelig er en skam. Jeg havde naturligvis håbet at mine anelser var forkerte, men det lader ikke til at være tilfældet.

Nu er jeg ved at se Jeff Gerstmanns live stream af spillet, for at få en anden vinkel på det :)

Det eneste jeg synes virker lidt sjovt er det der Final Fantasy X-language halløj hvor man unlocker ord så man med tiden kan forstå de forskellige racer. Men egentlig mest fordi det virker som om det er det eneste der reelt er at lave.
Spiller nu: Phantasy Star IV
BeanoBeanoSkrevet 09/08-16 11:28 
Jeg synes han fint bekræfter alt det jeg havde mistænkt spillet for at være, hvilket selvfølgelig er en skam. Jeg havde naturligvis håbet at mine anelser var forkerte, men det lader ikke til at være tilfældet.

Han bekræfter intet. Det er first impressions efter et par timer.
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 09/08-16 11:33 
Jo han bekræfter at spillet virker tomt og ensformigt.
Han nævner ikke hvorvidt at det ændrer sig synderligt jo længere man kommer ind mod universets midte, men det formoder jeg ikke at det gør.
Spiller nu: Phantasy Star IV
BeanoBeanoSkrevet 09/08-16 11:36, rettet 09/08-16 11:37 
Tomt og ensforming for *ham* efter blot et *par* timer.... andre har helt andre oplevelser.
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 09/08-16 11:42 
Jeg snakker også kun for mig selv (naturligvis). Jeg synes han rigtig fint får nævnt mange af de problematiske ting jeg har fundet kedelige ved de tidligere fremviste videoer. Så jeg formoder at han er af nogenlunde samme opfattelse som jeg :)

Sidder og ser Gerstmanns stream på YT nu. Det fremstår endnu mere kedeligt end dét Sterling viste :/
Spiller nu: Phantasy Star IV
BeanoBeanoSkrevet 09/08-16 11:46 
Det er jo altid nemt at få sine forudindtagede holdninger bekræftet hvis man leder efter det :P
OdinOdinSkrevet 09/08-16 11:46 
Igen: Different strokes.
Jeg synes det ser drønspændende ud. Det er lige mig.
BeanoBeanoSkrevet 09/08-16 11:47 
Opsamling af impressions fra diverse medier som ikke har anmeldt endnu:

http://www.neogaf.com/forum/showthread.php?t=1259409&page=1
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 09/08-16 11:54, rettet 09/08-16 12:28 
Beano>
Det er jo altid nemt at få sine forudindtagede holdninger bekræftet hvis man leder efter det :P

Jeg synes ikke jeg leder efter det, når jeg netop opsøger flere kilder? Hvis jeg i forvejen var helt sikker på at jeg ikke gad spillet, så ville jeg heller ikke bruge tid på at se (j)impressions fra det :)

Edit: På den anden side synes jeg at Alex spiller det langt mere interessant i deres Quick Look end både Jim og Jeff. Måske det bare er dialogen mellem ham og de andre der gør det mere interessant... Hmm...
Spiller nu: Phantasy Star IV
528 emne(r).
« < 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 > »

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig